Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Eqest

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« dnia: 19 Lutego 2023, 19:39:31 »
Dotarła do mnie informacja, że są użytkownicy MaSzyny, którzy nie wiedzą o postępach moich prac. Dlatego chciałbym w skrócie przedstawić stan z początku 2023 i perspektywę ewentualnych dalszych planów. Nie jestem autorem tych tras, pomagam tylko przy uruchomieniu ruchu, usunięciu błędów i poprawieniu szczegółów.

1. Linia 61 (Częstochowa – Fosowskie) oraz linia 144 (Fosowskie – Opole). W ubiegłym roku zakończyłem ostatecznie przeliczanie okolicy Ozimka do map, ustawiony jest też profil pionowy. Potrzebne jest ostateczne sprzątanie drobiazgów, bo np. po przełożeniu sieci trakcyjnej na drugą stronę toru nie spasowały się naprężania. W Ozimku dodałem bocznice huty, przygotowane około 2012 roku. Da się również dojechać do Opola, aczkolwiek tor wymaga jeszcze drobnych korekt i uzupełnienia sieci trakcyjnej oraz sygnalizacji. Zrobiony jest podział na komórki, z wyjątkiem odcinka Częstochowa – Kochanowice. Są skrypty sterujące stacjami.

2. W związku z dopasowaniem do map stacji Fosowskie (jeszcze niepełnym, ale wystarczającym), uruchomiona została przejezdność linii 144 od stacji Tarnowskie Góry. Profil pionowy wymaga jeszcze drobnej korekty, bo w Tarnowskich Górach się coś nie zgadza (o około 1m). Trasa podzielona na komórki.

3. Od Kalet przez Lubliniec do Kluczborka przejezdna jest linia 143. Ma profil pionowy i podział na komórki.

4. Od Herbów da się dojechać do Katowic. W większości przypadków są tylko tory, sieć trakcyjna jest przejezdna przynajmniej jednym torem, zapewne wymaga uzupełnienia braków. Jest profil pionowy i podział na komórki.

5. Od Katowic w stronę Opola są do Toszka przygotowane tory, wymagają dopracowania, przejezdność nie była sprawdzana. Teoretycznie powinno się dać przejechać przez Gliwice do Lublińca.

6. Od Katowic jest połączenie z profilem pionowym linią 139 do granicy ze Słowacją (na Słowacji nie ma prawidłowego profilu pionowego). Trzeba podzielić na komórki. Są skrypty sterujące stacjami od Czechowic-Dziedzic do Zwardonia.

7. Opracowałem też algorytmy przeliczenia scenerii "Kaliska", dzięki nim można przejechać od Zduńskiej Woli (albo Łodzi) do Częstochowy (i dalej do Katowic czy na Słowację). Nie ma tam profilu pionowego (jest poziomo). Teoretycznie istnieje już możliwość przeliczenia całości "Kaliskiej" do map (w tym odcinka do Ostrowa), jednak sceneria po przeliczeniu będzie wymagać ręcznych korekt.

8. Pomiędzy Herbami Nowymi a Kępnem jest ułożony tor linii 181 z profilem pionowym i częściowym otoczeniem. Do zrobienia jest podział na komórki, bo wydzielone zostało tylko Kępno, a pozostała część torów powinna być rozdzielona na kilka komórek. Skrypty sterujące stacjami są tylko dla stacji, na których wychodziły mijanki. Istnieje też potencjalna możliwość połączenia Kluczborka i Kępna torami linii 272.

9. Uporządkowałem też Manewrowo 3, czyli Suwałki (nazewnictwo rozjazdów, wysokości wstawienia napędów ustalone w 2017 roku). Niestety sceneria nie działa prawidłowo na paczce 21.04, mimo że w sterowaniu nic się nie zmieniło, a w 2015 roku wszystko śmigało idealnie.

Obecnie jestem na etapie tworzenia generatora blokad liniowych (zliczających pojazdy). Mam już dosyć ich ręcznego wstawiania i szukania błędów poprzez wielokrotne uruchamianie symulacji. A blokady liniowe są potrzebne do wygenerowania skryptów sterujących stacjami. Skrypty sterujące pozwolą finalnie zweryfikować i naprawić sygnalizację oraz nazewnictwo obiektów. Gdy już będzie działał ruch w oparciu o skrypty sterujące, mam zamiar wygenerować rozkłady pociągów z 2007 roku, ponieważ kolega MW wykonał olbrzymią pracę, aby odszukać i przygotować dane o ruchu. Po uruchomieniu pociągów rozważam zabranie się za przeróbkę sieci trakcyjnej, aby móc w końcu zlikwidować lewitujące mocowania sieci, a także za algorytmy generowania terenu z danych geodezyjnych.

Co do zasady, obiekty tras są podzielone na komórki. Komórka zwykle mieści się w prostokącie o bokach pomiędzy 8km a 16km. Wszystkie obiekty komórki mają współrzędne względem środka komórki. Aby złożyć trasę z komórek, trzeba wybrać jedną z nich jako środek, a pozostałe odpowiednio przesunąć wpisem origin. Wektory przesunięcia można wyliczyć z różnic pomiędzy środkami, a te są podane w komentarzu //$g. Niestety, nie udało mi się zrobić komórek dla scenerii fikcyjnych ani złożyć scenerii fikcyjnych w jakiś sensowny sposób, udający sieć kolejową. I raczej nie będę już do tego dążył, skoro powstał już znaczny kawałek sieci kolejowej z tras realistycznych (ponad 20 komórek i potencjalnie kolejne 20 po podzieleniu torów).

Komórki są porozkładane na podkatalogi na podstawie najmniejszego numeru linii kolejowej. Zwykle komórka ma 4 pliki:
— infrastruktura z podanym rokiem (ze względu na przebudowy torów na przestrzeni lat)
— teren — powierzchnia terenu oraz ściany lasu połączone z terenem
— reszta — infrastruktura nieistotna dla symulacji, zieleń
— citygml — bryły budynków z danych geodezyjnych.

Jeśli misja nie przebiega przez jakąś komórkę, ale istnieje potrzeba, aby wyjeżdżały z niej pociągi, można dołączyć tylko plik infrastruktury.

Niezależnie od komórek są utworzone skrypty sterujące stacjami. Obsługują one rezerwację torów, rezerwację blokad liniowych oraz podawanie sygnałów (od 2022 również Sz). Komórka może zawierać więcej niż jedną stację, a przedrostki stacji mogą być inne niż przedrostki nazwy komórki. Ze względu na potrzebę unikalności nazw, przedrostki stacji nie są zgodne z tymi na schematach.

Misje testowałem na paczce 21.04. Ze względu na duży zakres przeróbek nie chciałem dodatkowo mieszać sobie zmianą paczki na nowszą i sprawdzać, co tym razem przestało działać (a w poprzedniej paczce działało) ani szukać rozwiązań, jak mam to obejść.

Paczki z moimi zmianami można pobrać z rainsted.com/warsztat/, a szczegóły doczytać na stronach z dokumentacją zmian dla poszczególnych scenerii. Gdyby komuś się chciało przetestować i wskazać konkretne miejsca, gdzie można wprowadzić konkretne ulepszenia, to będę wdzięczny (chociaż mam już wstępną listę rzeczy do poprawiania).

Jeśli ktoś chciałby wesprzeć moje działania darowizną, to podam numery rachunków bankowych (niczego nie sprzedaję).

Przymierzam się do prowadzenia strimów, na których chciałbym pokazywać wprowadzane przeze mnie zmiany, obsługę edytora Rainsted itd., ale wymaga to jeszcze przygotowania logistycznego.

2
Bieżące Symulatorowe / MaSzyna na Steam
« dnia: 23 Lutego 2019, 19:12:55 »
W celu rozwiania plotek:
Przygotowujemy MaSzynę do wydania na platformie Steam, oczywiście jako produkt całkowicie darmowy.
Dostępne będą wersje dla systemu Windows i Linux.

Zastąpi to obecny sposób wydań poprzez instalatory dociągające paczki różnicowe, a będą dostępne dwie drogi instalacji Symulatora:
- na platformie Steam, z cyklicznymi autoaktualizacjami
- cyklicznie na eu07.pl będą pojawiać się zrzuty aktualnego stanu paczki w formacie zip (bez wbudowanej metody autoaktualizacji)

Mam nadzieję że udostępnienie MaSzyny na Steam ułatwi aktualizację paczki, i zmniejszy ilość problemów z jej instalacją.

Proces przygotowywania wydania potrwa jeszcze kilka miesięcy.

3
Inne niekolejowe / Odp: Z cyklu: archiwalne artykuły PRL
« dnia: 01 Stycznia 2019, 13:38:17 »
Jeżeli ktoś jest zaciekawiony losem EU07-031, czemu tak wcześnie opuściła ten łez padół, to poniżej załączam kolejny opis wypadku. Tym razem przeniesiemy się na Ziemie Odzyskane w okolicy stacji Brzeg. Jest mroźny marcowy poranek 1971r.

4
Bieżące kolejowe / Odp: ZNTK Poznań - kontakt
« dnia: 10 Grudnia 2018, 12:07:32 »
ZNTK NIERUCHOMOŚCI SP. Z O.O.W UPADŁOŚCI
ROBOCZA 4
61-538 POZNAŃ
KRS 0000288800
Wydarzenia z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS)
 W dniu 4 lipiec 2016 zaszły w firmie ZNTK NIERUCHOMOŚCI SP. Z O.O. następujące zmiany dla Syndyk: Powołano SZIDLEWSKI, WOJCIECH (Mężczyzna, ur. 1965). Kontakt: https://www.krpu.pl/lista-syndykow/wielkopolskie/wojciech-jerzy-szidlewski
Mam nadzieję, że to info pomoże.

5
Publikacje / MaSzyna 18.12
« dnia: 05 Grudnia 2018, 22:37:46 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 18.12! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na grudzień 2018 roku.
Jest to pacz zawierający zmiany w rewizjach 3104-3246.
Instalator nadaje się zarówno do instalowania na czysto do pustego folderu, jak i aktualizacji paczki 18.03/18.05/18.06/18.07/18.10, wtedy wystarczy tylko wybrać folder z istniejącą paczką i instalator automatycznie ją wykryje

Pacz zawiera dodatkowo eksperymentalny plik wykonywalny eu07_gl33.exe. EXE GL3.3 posiada wiele znanych błędów, proszę nie zgłaszać usterek dotyczących wyglądu graficznego, jedynie te z całkowitym zawieszeniem symulatora.



Osoby posiadające szybki upload i chcące wesprzeć nasz serwer, mogą pobrać patch bezpośrednio przez torrent celem seedowania.

6
Tabor kolejowy / Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« dnia: 08 Listopada 2018, 11:19:10 »
Jeśli nie potrzeba przeróbek modelu do stworzenia tego składu, to chętnie go zrobie, od dłuższego czasu juz mi to chodziło po głowie, lecz nie miałem materiałów, a jako iż teraz przerzuciłem się na produkcję wagonów to wykonanie ich w planie na kolejny miesiąc byłoby realne.

7
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 17 Września 2018, 15:03:20 »
Robimy nową skodę z Railworksa. Robić sklejki w hd i nie tykać póki co.

8
Kilka kwestii:
Cytuj
...2. Nie wymaga pozwolenia używanie urządzenia radiowego nadawczego lub nadawczo-odbiorczego:
[...]
2) używanego, zgodnie z przepisami międzynarodowymi, w służbie amatorskiej...
tutaj pojawia się magiczny zwrot "służba amatorska", która wymaga licencji operatora w służbie amatorskiej.

Mieszasz pojęcia posiadania i używania. USTAWA z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne nie mówi ani słowa o posiadaniu, mówi natomiast o używaniu. Porównanie z bronią jest nietrafione.
Posiadać można ale nie można używać. Czy nasłuch będzie brany za używanie? To zależy od dobrej woli osoby kontrolującej. Jeżeli dostali jakieś sygnały o zagłuszaniu wtedy nie będą się raczej litować.

Natomiast straszenie, że posiadanie nadajnika jest karalne, to nie wiem skąd to wzięliście. Powszechnie można go używać na wolnych pasmach, m.in. piloci latający na różnych cudach mają umowną wolną częstotliwość i z reguły jak widzisz jakiegoś latającego gościa, to można próbować go na tych falach złapać.
Głupoty Pan gadasz ;) Nie można używać żadnego nadajnikach na wolnych pasmach o ile nie jest się radiooperatorem i nie posiada się licencji! Jedyne chyba jakie jest "wolne pasmo" to PMR, na który można używać urządzeń certyfikowanych PMR, spełniające wymogi tego rodzaju radia (między innymi modulacje, moce nadajnika i nierozłączalność anteny).
Co do lotnictwa: to jest pasmo zastrzeżone do ruchu, kontroli i urządzeń nawigacyjnych, w których może nadawać tylko osoba do tego uprawniona. Nie jest to umowna częstotliwość tylko całe pasmo. Tutaj wchodzimy już w sferę stref kontroli lotów i informacji lotniczej.
Jeżeli ktoś słucha sobie paralotniarzy na częstotliwościach amatorskich to nie oznacza, że to pasmo jest dostępne dla każdego tylko prawdopodobnie paralotniarze łamią przepisy posługując się takimi radiami na pasmach w których wymagane jest pozwolenie radiowe. Niestety jest to częste zjawisko i jeżeli ktoś siedzi w krótkofalarstwie to wie, że jest to powszechne zjawisko.

PS: za nadawanie na częstotliwościach profesjonalnych (lotnictwo, PKP) można iść nawet do więzienia na kilka lat. Podchodzi to o stwarzanie zagrożenia w ruchu lotniczym/lądowym.

Tak samo nie można prowadzić nasłuchu na cały przedział. Jest to chyba tylko wykroczenie (trzeba sprawdzić). Dlaczego? Każdy nasłuchowiec (nawet jak nadajesz jesteś przede wszystkim nasłuchowcem) ma obowiązek zachować wszystko to co usłyszał dla siebie. Chodzi głownie o wrażliwe dane ale jest gdzieś paragraf na to.

UKE dokonuje kontroli na zasadzie pomiarów terenowych. Chodzi o znalezienie źródła fal radiowych. Teoretycznie jak nie nadajesz to nie powinni się czepiać. Trzeba uważać, żeby przez przypadek nie puścić nośnej dlatego lepiej jest mieć skaner, który odbiera zwykle więcej pasm i teoretycznie może mieć większą czułość niż zwykły ręczniak.

Ja używam skanera ICOM-a, niestety nie pamiętam nazwy.
Edit: już wiem :) ICOM IC-R5

9
Jak ktoś jedzie pociągiem i sobie nasłuchuje na cały przedział, to faktycznie robi sobie problem i może na siebie ściągnąć kłopoty od jakiegoś nadgorliwego pracownika. Natomiast straszenie, że posiadanie nadajnika jest karalne, to nie wiem skąd to wzięliście. Powszechnie można go używać na wolnych pasmach, m.in. piloci latający na różnych cudach mają umowną wolną częstotliwość i z reguły jak widzisz jakiegoś latającego gościa, to można próbować go na tych falach złapać. A to, że radyjko przy okazji może nadawać na falach PKP, to już inna para kaloszy - zależy od użytkownika, czy będzie się wtryniał czy nie. Dodam jeszcze, że zasięg takiego Baofenga przy domyślnej antenie wynosi kilkadziesiąt metrów między budynkami, w budynku czy pociągu (bardzo podatne na zakłócenie sygnału). Także przy domyślnej antenie jedynie krzyku może narobić najbliższym pociągom widocznym praktycznie w zasięgu wzroku.

10
Mieszasz pojęcia posiadania i używania. USTAWA z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne nie mówi ani słowa o posiadaniu, mówi natomiast o używaniu. Porównanie z bronią jest nietrafione.

11
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.07 - problemy
« dnia: 22 Sierpnia 2018, 22:53:16 »
No co ja zrobię że sobie poinstalujecie syfu i później narzekacie.

12
Ty jesteś naprawdę niż ustawa przewiduje.
Skoro twój poziom inteligencji nie jest w stanie tego pojąć, to przyjmij słowo ,,dzwiękowy" zamiast ,,akustyczny".

13
Ja wrzucałem tu rysunki 1:1 dla EU07 i ET22. Są też u mnie na stronie. Może się przyda.

Strony: [1]