Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kolej Arka

Strony: [1]
1
09-046 z pociągiem IC podczas postoju na mijance we wsi Mokra za moment odjedzie po zwolnieniu szlaku przez autobus szynowy jako REGIO do Wolicy.

2
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 11 Kwietnia 2022, 15:50:51 »
Projekt żyje, nie był to jakiś zaawansowany pryma aprilisowy żart, jak ten z Bieszczadami (chociaż, czy tamten aby napewno też był?). Zakończyły się prace torowe. Ułożone i wyprofilowane są tory w całości od Krakowa Płaszowa do Zakopanego. Obecnie siły wkładam w teren, nad którym przewiduję, iż prace zajmą około 2-3 miesięcy. Udało się wypracować już w miarę działającą metodę i sposoby pracy z danymi NMT. Duże trudności sprawiają jedynie spasowywanie terenu z torami, i niwelowanie lewitujących torów. Jak się uda to przeskoczyć, to będzie z górki (dosłownie) :). Poniżej screeny z terenem z odcinka Zakopane - Sieniawa.

3
Na warsztacie / Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 20:39:17 »
Dzień dobry, ostatnimi czasy razem z @Toprus i @Kolej_w_Polsce pracujemy nad projektem Galicyjskiej Kolei Transwersalnej oraz fragmentem pierwszej Galicyjskiej Kolei Żelaznej. Staramy się jak najwierniej odwzorować na liniach klimat z przełomu XX i XXI wieku.
 
Docelowo w skład projektu wejdą następujące linie kolejowe na danych odcinkach:
L96 Nowy Sącz - Stróże ~33km długości
L104 Chabówka - Nowy Sącz ~76km długości
L107 Nowy Zagórz - Łupków ~50km długości
L108 Stróże - Zagórz - Krościenko ~160km długości
L110 Gorlice Zagórzany - Gorlice ~5km długości
Co razem daje 324km (najpotężniejsza sceneria w Maszynie)

Planowane jest również podpięcie się do projektu "Zakopianki" od @Celuś który to obejmuje Linie 97 umożliwiając przejazd do Żywca, a nawet i Zwardonia poprzez L139 nad którą pracuje @Ra, co łącznie daje ponad 100km więcej trasy.

Podobnie jak przy projekcie L61 tory będą wypoziomowane według danych NMT1, a teren wykonany z jak największą dbałością o szczegóły. Przy czym nie będzie on na pewno przystępny wagowo, bo w terenie górskim nie ma miejsca na nieskończone upraszczanie, a rok 2005 zostawiliśmy daleko w tyle.
Całość na pewno będzie rozbita na poszczególne linie aby: po pierwsze, czas ładowania nie zabijał, a po drugie, tworzenie scenariuszy było bardziej przystępne i służby nie zabijały długością.

Stan prac aktualizowany na bieżąco dwa posty niżej.

je*ac_zagurz

4
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 23 Lutego 2022, 12:47:41 »
Maszynista do późna grał w snake'a na swojej nokii więc postanowił zrobić to w praktyce.

5
Na warsztacie / Odp: Linia nr 7
« dnia: 17 Lutego 2022, 17:22:24 »
I żeby nie było to kilka fotek wrzucam. Skreeny robione na szybko, próbowałem dodać teren i część torów jest pod nim teraz. Niektóre słupy trakcyjne są poobracane, bo nie pasują do obecnej wersji maszyny, trzeba by było zmodyfikować modele.

A co do trakcji to to układałem ją uwzględniając nawet czy jest jeden drut czy podwójny

6
Na warsztacie / Odp: Mój mały MaSzynowy ZNTK
« dnia: 17 Lutego 2022, 10:05:34 »
Dobra, trochę mnie nie było, związane to było szkołą. Więc od ferii robiłem EP07-174. Jeszcze ją dopracuje i będzie można wstawiać na Test Dodatków. Wracając do tekstur na warsztacie. Listę robię od nowa, przeniosłem się na inny program. W załączniku stan nad szpinakiem.

7
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 16 Lutego 2022, 23:43:05 »
Pierwsze próby z NMT, wykonałam jeden kwadrat (2x2km) w okolicach przełęczy Sieniawskiej. Dzięki @Toprus i @JAN21 udało się opracować w miarę sensowną metodę, aby uzyskać równowagę pomiędzy optymalizacją a wyglądem, choć będzie wymagać to jeszcze kilku prób. Teren najpierw odsiałam w CC do NMT2/8 na płaszczyznach, następnie w Blenderze za pomocą pędzla do zaznaczania i narzędzia decimate najmniej wrażliwe na szczegółowość elementy, takie jak zbocza gór, zostały ręcznie odchudzone. Przy następnej próbie spróbuję podkręcić śrubę - zwiększę szczegółowość okolic torów, a jeszcze bardziej zmniejszę szczegółowość gór. Ogólnie cały kwadrat w obj ważył 6mb, scm wyszedł 20mb.
Na koniec uprzedzę jeszcze komentarze - kwadrat był jedynie obiektem testowym, nie końcowym fragmentem terenu. Nie zostały również poprawione nasypy i przekopy, dlatego tory wyglądają, jak wyglądają. A tak, to ogłaszam połowiczny sukces :)

8
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 15 Lutego 2022, 17:43:33 »
Skoro już jesteśmy przy latających pociągach...

9
Na warsztacie / D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 15 Lutego 2022, 13:43:07 »
Podobno bab się nie da zrozumieć. Może to dlatego, że rozumieją rainsteda?

Od początku grudnia ubiegłego roku pracuję nad projektem obejmującym docelowo swoim zasięgiem całość kolejowej Zakopianki (D29-97/98/99), wraz z przyległościami (D29-117/94, kontynuacja linii 97 w stronę Żywca). Całość powstaje w, mam nadzieję, już wręcz "standardzie" nowych map - układ torowy położony zgodnie ze sztuką, w większości na podstawie pozyskanej dokumentacji, jeżeli nie, to na podstawie dokładnych wyliczeń z geoportalu. Teren na podstawie NMT-1. Reszta tradycyjnie, no może poza tym, że otoczenie powstawać będzie z naciskiem na nowe, odświeżone obiekty. Całość odwzorowywana głównie na okolice roku 2009, z pewnymi odchyleniami czasowymi w pojedynczych miejscach. Docelowa długość scenerii to około 240km (obecnie około 150km).

Zawartość i stan scenerii:

D29-91 (odcinek Kraków Zabłocie - Kraków Prokocim Osobowy) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-94 (odcinek Kraków Płaszów - Podbory Skawińskie) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-97 - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-117 (odcinek Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Kalwaria Zebrzydowska) - Geometria pozioma, geometria pionowa
D29-98 - Geometria pozioma, geometria pionowa, wskaźniki, profile, usrk;
D29-104 (odcinek Chabówka - Rabka Zdrój) - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, wskaźniki, usrk;
D29-99 - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, wskaźniki, usrk;

Aktualnie prowadzone prace:

W obecnej chwili prowadzone są wstępne prace dekoracyjne na przygotowanej do tej pory części; połowie scenerii. Autorka również uczestniczy w projektach dodatkowych, mających na celu umożliwienie wykonania, poprawnego wykonania, bądź wykończenia elementów infrastruktury kolejowej. Trwają przygotowania do rozpoczęcia prac nad dekorowaniem scenerii. Trwają prace nad najważniejszymi obiektami dedykowanymi.

FAQ

Dlaczego nie ma węzła krakowskiego? - Jest to duży obszar, a sceneria jest i tak wystarczająco długa, i będzie powodować z dużym prawdopodobieństwem problemy. Jest to jednak plan na przyszłość.

Dlaczego nie skupisz się najpierw nad pojedynczą linią? - Skupię się, lecz nie na tym etapie. Tory idą stosunkowo szybko, więc warto już teraz przygotować na przyszłość materiał do dalszej pracy. Choć i tu już nałożyłam sobie pewne ograniczenia, bowiem linia 117 się kończy na ten moment chwilę za Kalwarią Zebrzydowską, a 97 zaraz za Suchą Beskidzką. Etapowanie prac będzie miało miejsce dopiero przy urządzeniach przytorowych, terenie i dalej.

Czy potrzebujesz pomocy przy pracach? - Na ten moment nie. (patrz niżej!) Mam czas, a chciałabym się jak najwięcej nauczyć jeżeli o budowanie scenerii chodzi. Również szczególnie mi zależy na zrobieniu pewnych elementów - w szczególności układu torowego - po swojemu, na porządnie (nie ujmując oczywiście innym twórcom). Na pewno pomoc będzie potrzebna przy drogach, obiektach dedykowanych i otoczeniu.

Czy sceneria jest w jakikolwiek sposób powiązana z poprzednimi próbami odtworzenia tych okolic? - Nie, nie jest, jest to całkowicie nowy projekt. Nie mam kontaktu, i nie kontaktowałam się z innymi autorami. Nawet jeżeli byłaby dostępna jakaś wersja, to raczej bym nie skorzystała, biorąc pod uwagę, kiedy to było (2011/2015). "Ratowanie trupów" niestety mnie nie interesuje.

Ogłoszenia:

Chętnie przygarnę, i w razie potrzeby podszkolę, osoby zainteresowane pomocą przy dekorowaniu scenerii, oraz innych drobnych pracach w zależności od umiejętności i czasu dostępnego dla osoby zainteresowanej.

Peace.

10
Bocznica / Odp: Rotfl!
« dnia: 15 Lutego 2022, 13:09:21 »


W Japonii mają prawie latające pociągi. Czemu by nie wprowadzić takich do Polski?

11
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 13 Lutego 2022, 00:51:42 »
Szanowni,
Bardzo dziękuję za aktywność w wątku. Etap otwartych testów uważam za zakończony.

Wątek zamykam.

12
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 06 Lutego 2022, 23:32:47 »
Jeżdżenie pociągami staje się przeraźliwie nudne, chciałoby się odlecieć...

13
EP09-046 na manewrach w Bałtyku Mieście.

14
Skład retro zbliża się do Pomianek.

15
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 01 Lutego 2022, 11:03:42 »
Po konsultacji z Maćkiem wrzuciłem aktualną wersję Wrzosów do pierwszego wątku.

16
Pociąg retro zatrzymany w Pawonkowie celem minięcia się z prywatnym towarowym. W roli głównej lokomotywa El101.

17
Husarz oczekujący na podanie sygnału Ms2 pod nastawnią w Wolicy.

18
Pospieszny na Wrzosach

19
Nadeszła mroźna zima, a miłośnicy ciągle na posterunku.

21
Powrót do czasów początku asynchronizacji MaSzyny. EN96 to jedne z pierwszych asynchroniczmych EZT jakie zawitały do symulatora. W tym roku miną 3 lata od jego premiery wraz z paczką 19.04

22
Infrastruktura kolejowa / Odp: Sygnalizator sygnału zastępczego
« dnia: 28 Grudnia 2021, 19:44:29 »
No ale rozmawiamy o obecnych zapisach. Jutro mogą sobie nazwać "tor purpurowego zająca" i będziemy mówić "tor purpurowego zająca". Dziś mamy zapisy "przeciwny do zasadniczego" oraz "lewy" i tego się trzymajmy.

23
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 21 Grudnia 2021, 15:25:37 »
Kiedy nie masz pieniędzy na bilet i musisz udawać bagaż.

24
Na warsztacie / Odp: Sceneria realistyczna - Jeziorka
« dnia: 05 Grudnia 2021, 11:05:02 »
Dużo nowego co do ogólnego rozwoju projektu nie mamy do przedstawienia, ale dalej trwają intensywne (choć z przerwami) prace nad dekorowaniem otoczenia. Poniżej przedstawiamy kilka screenshotów, będących wynikiem pracy osób zaangażowanych w projekt przez ostatnie kilka dni.

25
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 20 Listopada 2021, 21:37:54 »
Nie tylko Ikarus był przegubowy... Ganz też + nieco zmodyfikowana solówka :)

28
EP07-1013 z IC Szyndzielnia.

29
Więc chodź, pomaluj mój świat, na żółto i na niebiesko. Czyli 3 x EN57. Ktoś pamięta te czasy ?

30
EU07-234 w wolickim depo przygotowuje się do odjazdu jako pociąg służbowy PXE 336080.

Strony: [1]