Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MattGReen

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 27 Stycznia 2023, 06:16:49 »
Widzę, że ostania aktualizacja jest z Aktualizacja 16.12.2021r. Z samej treści wynika dość sporo poprawek jest szansa na aktualizacje paczki?

2
Tabor kolejowy / Odp: Wagony po P4
« dnia: 17 Października 2022, 17:18:03 »
Jak zrobisz, to będą.

3
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 04 Kwietnia 2022, 23:32:45 »
Python Screen: submodel ekran_p not found - Ignoring screen
Dziękujemy za zgłoszenie błędu. Naprawiono w rev 8019

4
Bieżące Symulatorowe / Odp: 4FUN
« dnia: 04 Lutego 2020, 00:53:38 »
Moze Turniej Czterech Skoczni od razu i druzynowe skoki kiblami.

5
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 i jej "bujanie"
« dnia: 02 Lutego 2020, 10:51:28 »
W związku z dużą ilością wiedzy w tym wątku wnoszę o zmianę nazwy na "Bujanie i inne problemy techniczne serii EP09" albo coś podobnie brzmiącego, w celu odnalezienia przez więcej osób.

6
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 i jej "bujanie"
« dnia: 31 Stycznia 2020, 17:58:49 »
Witajcie!

Orientuje się ktoś może, dlaczego lokomotywy EP09, przy większych prędkościach, zaczynają "bujać" mówiąc potocznie? Dotyczy to głównie 1 wagonu, w którym jest najbardziej odczuwalne. Nie jest to "bujanie" na boki tylko tak jakby przód/tył. Przy podróżach z innymi lokomotywami nie jest to odczuwalne (przynajmniej wg mnie)...
Źle dobrane elementy przeniesienia sił pociągowych i hamulcowych z wózków na pudło. Maszyny przeszły naprawy główne + modernizacje a największych mankamentów nie ruszono, bądź zastosowano półśrodki. Dziś jechałem składem 7-8 wagonowym prowadzonym klasyczną EP09 i w pierwszym wagonie na moim ulubionym odcinku testowym nie było najgorzej. Kiedyś to chciało wyrwać sprzęg spod wagonu :) Później wrzucę wykresy z akcelerometru oraz skan pracy naukowej tyczącej tego problemu EP09 :)

7
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 i jej "bujanie"
« dnia: 30 Stycznia 2020, 21:14:33 »
@EU40. Słabo skręcony znaczy za luźno, wtedy szarpie? Czynników powodujących szarpanie, jest więcej. Sposób jazdy preferowany przez mechanika. Sprzęgi, jakość i ilość sprzęgów, im dalej od lokomotywy tym lepsza amortyzacja. Moc lokomotywy i konstrukcja sterowania mocą.
To ostatnie, można przyrównać do ruszania standardowego kibla, gdzie po zadaniu pierwszej pozycji nastawnika słychać uderzenie przekładni i sprzęgów między sekcjami a, r i b. Sposób sterowania silnikami do obserwacji latem przez otwarte okno wagonu, kiedy słychać zadawanie pozycji nastawnika i  czuć w wagonie za lokiem występujące przeciążenia.  Fajna jazda jest z bykiem i dwoma wagonami, kiedyś standard z Łodzi Fabrycznej do Skarżyska.

8
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 i jej "bujanie"
« dnia: 30 Stycznia 2020, 18:33:57 »
Bardziej stawiałbym na rozwiązanie rodem z ET22 czyli przenoszenie siły pociągowej przez cięgła trakcyjne. Co prawda w EP09 jest to nieco "ulepszona" wersja tego rozwiązania, ale to nadal tylko cięgła (luzy itp.). Czop jak siedzi to siedzi.

9
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 i jej "bujanie"
« dnia: 30 Stycznia 2020, 17:24:55 »
Mi jeden kierownik pociągu powiedział, że przyczyną może być to, że zderzaki EP09 są nieco wyżej, przez co odczuwalne jest szarpanie w płaszczyźnie przód-tył. Dodajmy do tego słabo skręcony sprzęg między lokomotywą a wagonem i będzie szarpać.

10
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 i jej "bujanie"
« dnia: 30 Stycznia 2020, 17:18:19 »
@MattGReen chodziło o "bujanie" odczuwalne (głównie?) w pierwszym wagonie, w płaszczyźnie przód/tył patrząc w kierunku jazdy pociągu. Siłę pociągowa, czy coś co """"magicznie ciągnie"""" wagony pomijamy. Chodzi o zjawisko "szarpania".
Z tego co kojarzę, ale niestety mam tylko krótki cytat to:
Cytuj
"W zakresie części mechanicznej zmiany powinny objąć [...] oraz rekonstrukcję układu przeniesienia sił pociągowych, który w obecnym rozwiązaniu jest źródłem drgań wzdłużnych, odczuwanych w pewnym zakresie prędkości w pierwszych wagonach za lokomotywą." (cytat z: "Lokomotywa serii EP09"; Świat Kolei 8/2003).
No i jeszcze cytat od @iwan:
Cytuj
"Winne jest przeniesienie sily pociagowej na sprzeg - zostalo to zle rozwiazane, caly uklad ma tendencje do szarpania - co niestety mocno mozna odczuc w 1 wagonie za lokiem..." z: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,7239.msg99832.html#msg99832
Ale co dokładnie to powodowało, które rozwiązanie, co zostało zmienione lub co zostawione lub inne szczegóły to już może ktoś wie więcej...

11
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 i jej "bujanie"
« dnia: 30 Stycznia 2020, 03:48:24 »
Może kolego MaciejZ zrzucisz pretensjonalny ton i nasz oświecisz? Sam rzadko podróżuję składami wagonowymi, zaintrygował mnie ten efekt "bujania/amortyzacji" i chętnie się dowiem więcej. Dlaczego dotyczy to tylko niektórych lokomotyw, z czego wynika i w jaki sposób jest to odczuwalne?

Strony: [1]