Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - szpeicer

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 24 Marca 2024, 12:13:21 »
Tak.

2
Pomoc doraźna / Odp: Polskie znaki
« dnia: 16 Października 2022, 13:10:07 »
Masz jakieś problemy z kodowaniem polskich literek w ANSI Winodws-1250. Ten problem dotyczy nie samego Statera, ale tego samego tekstu na obrazku, napisanej w pliku *.scn (//$d opis scenerii).

Żeby polskie literki wyświetlały się poprawnie, należy użyć kodowanie UTF-8, ale zgodnie z maszynowymi normami, zabrania się używania UTF-8 w plikach tekstowych oraz plików scenerii *.scn, *.scn, *.ctr, *.inc, jeśli są to pliki MaSzyny.
EDIT: Taki problem jest również u mnie, ale niewiadome znaki są inne niż u ciebie.

3
Bieżące Symulatorowe / Odp: Zmiana pogody
« dnia: 04 Października 2022, 17:01:33 »
W tym scenariuszu zdarzenia zmian warunków pogodowych są w pliku scenery/linia053_wrzosy/tlk43150.ctr, usuniesz treść od linii nr 37 i pogoda nie będzie się zmieniać:
/*Eventy Pogodowe: - */
event weather1 updatevalues 0.0 __simulation.weather * 0.35 9900 endevent
event weather2 updatevalues 0.0 __simulation.weather * 0.55 8500 endevent
event weather3 updatevalues 0.0 __simulation.weather * 0.6 5200 endevent
event weather4 updatevalues 0.0 __simulation.weather * 0.8 4300 endevent
event weather5 updatevalues 0.0 __simulation.weather * 0.99 2800 endevent

event chmury_1 multiple 0 none weather1 randomdelay 180 endevent
event chmury_2 multiple 0 none weather2 randomdelay 180 endevent
event chmury_3 multiple 0 none weather3 randomdelay 180 endevent
event chmury_4 multiple 0 none weather4 randomdelay 180 endevent
event chmury_5 multiple 0 none weather5 randomdelay 180 endevent

4
Bieżące Symulatorowe / Odp: Losowanie tekstur
« dnia: 29 Września 2022, 11:34:37 »
Program wyszukując tekstur które mogłyby zastąpić bieżącą sprawdza między innymi zgodność:
  • operatora- by uniknąć np. lokomotywy EU07 operatora DLA z wagonami pasażerskimi IC oraz PR.
  • dat rewizji- część tekstur mają daty rewizji z lat 80-90, a niektóre to nadal jeżdżące, odrestaurowane/stylizowane wagony w składach okazjonalnych, które mają już datę rewizji aktualną, a jeszcze inne mają nieznaną/niewpisaną datę rewizji.
  • typ pojazdu- wagony w składach retro/historycznych to często typy aktualnie już niespotykane. Jakkolwiek program odpowiednio skonfigurowany jest w stanie zmienić typ pojazdu, tak punkty powyższe już to uniemożliwiają.
Finalnie program nie znajduje wagonu tego samego typu, operatora ale z innej epoki. Podsumowując, funkcja losowania przeznaczona jest bardziej dla urozmaicenia w ramach pewnego przedziału czasowego, niż do zmiany epoki.

5
Symulator / Odp: Czuwak w debugu.
« dnia: 13 Lipca 2022, 08:46:54 »
przesunąć sobie kamerę zewnętrzną na przednią szybę.
Tu chyba będzie kłopot z udźwiękowieniem przyrządów z kabiny. Przed chwilą sprawdziłem co się stanie, jak się się w wyłączy debug w czasie przebywania poza obszarem colisionboxa i niestety cofa automatycznie w obszar colisionoxa.

Najlepiej będzie chyba zmienić sobie lokalnie obszar colisionboxa. Opisy są na wiki, ale myślę, ze intuicyjnie w mmd znajdziesz przód - tył colisionboxa (wartości rzędu kilku metrów).

6
Symulator / Odp: Czuwak w debugu.
« dnia: 12 Lipca 2022, 23:53:00 »
Możesz edytować colission box kabiny w mmd albo przesunąć sobie kamerę zewnętrzną na przednią szybę. Brak renderowania kabiny nie będzie przeszkadzał, skoro jej nie będziesz widział. Albo przesuń na ile ograniczenie pozwala i zawęź fov, by obejmował tylko szybę. Nie ma osobnych wyłączników na urządzenia bezpieczeństwa/usterki. W sumie tylko zmiany renderowania dostały osobne trigery, bo pewnego programistę drażniły kolorowe druty, gdy do niczego nie były mu potrzebne w danej chwili. :P

7
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wskaźnik w9
« dnia: 16 Czerwca 2022, 15:41:53 »
Istnieją, model jest w folderze models\pkp w9.e3d.

8
Symulator / Odp: Rozpoczęcie symulacji "wcześniej"
« dnia: 16 Stycznia 2022, 01:04:17 »
Chodzi o ciśnienie w zbiorniku sterującym, nie w przewodzie głównym. F12>vehicles, masz rozpisane wszystkie ciśnienia.

9
Symulator / Odp: Rozpoczęcie symulacji "wcześniej"
« dnia: 15 Stycznia 2022, 18:20:34 »
Jeżeli uruchamiałeś wcześniej tą scenerię to oprócz edytowania pliku .scn musisz chyba jeszcze usunąć plik .sbt o tej samej nazwie - on się generuje za pierwszym razem uruchamiania danej scenerii na podstawie pliku .scn i jeżeli tam zmienisz to musi zostać wygenerowany ponownie aby te zmiany uwzględnił.
Nieprawda.

10
Symulator / Odp: Rozpoczęcie symulacji "wcześniej"
« dnia: 15 Stycznia 2022, 17:37:00 »
Tak, dyrektywa time determinuje godzinę rozpoczęcia symulacji.

11
Symulator / Odp: Rozpoczęcie symulacji "wcześniej"
« dnia: 15 Stycznia 2022, 16:39:05 »
Można odnaleźć plik .scn scenariusza który nas interesuje w katalogu /scenery i edytować pierwszy czas po dyrektywie time. Przykład w załączniku, zaznaczony czas jest tym, który należy zmienić.

12
Symulator / Odp: Rozpoczęcie symulacji "wcześniej"
« dnia: 15 Stycznia 2022, 16:34:56 »
Tak, lecz u nas działa to na takiej zasadzie, że cały scenariusz jest cofnięty o te kilka minut,  tak więc nie daje nam to nic.

13
Pomoc doraźna / Odp: Podmiana wagonów
« dnia: 13 Stycznia 2022, 16:34:00 »
Najeżdżaj myszką na każdy skład wagonowy i powinno być napisane co dla jakiego pociągu.

14
Pomoc doraźna / Odp: Podmiana wagonów
« dnia: 09 Stycznia 2022, 19:16:23 »
Odklikać "Tylko do prowadzenia" i zaklikać "Pokazuj pociągi AI".

15
Bocznica / Odp: EN57AL nie działą
« dnia: 21 Grudnia 2021, 21:24:07 »
Jeżeli myślisz, że damy Ci instrukcję zainstalowania EN57AL to się mylisz. :P
Psst... errors.txt.

16
Symulator / Odp: Taśma
« dnia: 19 Grudnia 2021, 20:44:40 »
Należy przed rozgrywką załączyć zapisywanie parametrów fizycznych pojazdów w opcjach w starterze. Po jeździe wystarczy uruchomić program HTV znajdujący się w folderze programy na potrzeby symulatora w głównym folderze gry. Po uruchomieniu programu należy wybrać taśmę, którą chcemy odczytać, wybierając ją w programie w zakładce: taśma -> ładuj. Taśmy znajdują się w folderze data.

17
Symulator / Odp: Taśma
« dnia: 19 Grudnia 2021, 19:00:27 »
Jest, ale trzeba zmienić jakieś rzeczy w starterze, nie pamiętam co dokładniej.

18
Pomoc doraźna / Odp: Test radiostopu.
« dnia: 29 Listopada 2021, 15:03:32 »
Zawsze można nacisnąć przyciskiem na odbiorniku...

Nie, nie można. Na odbiorniku jest tylko guzik do wyzwalania radiostopu, a nie testu radiostopu. Są to dwie osobne komendy. radiostoptest i radiostopsend.


No tylko że jak się przełączy radiostop na kanał testowy, to wywołanie radiostopu nadal zatrzymuje ruch na scenerii :P

Wywołanie testu nie zatrzymuje niczego poza pojazdem użytkownika.

19
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 29 Listopada 2021, 14:53:18 »
W przypadku problemów proszę załączać plik log.txt z symulacji na której występuje problem, oraz ewentualnie screeny tabelek skanowania problematycznych składów.

20
Pomoc doraźna / Odp: Test radiostopu.
« dnia: 28 Listopada 2021, 21:00:59 »
Ano działa. Tylko trzeba mieć ustawiony kanał 10.

21
Pomoc doraźna / Odp: Test radiostopu.
« dnia: 28 Listopada 2021, 20:55:22 »
Na Kolibrze przecież też działa.

22
Pomoc doraźna / Odp: Test radiostopu.
« dnia: 28 Listopada 2021, 19:37:24 »
Test radiostopu działa, kombinacja klawiszy ctrl+shift+r wywołuje radiostop (przynajmniej na radmorze, na kolibrze ta funkcja nie działa), który nie zatrzymuje wszystkiego w okolicy. Sprawdź w starterze czy funkcji lokalny test radiostopu jest przypisana w/w kombinacja. Jeśli takiej kombinacji klawiszy używa inny program, to w maszynie może ta kombinacja nie działać. Radeon software używa jej jako początek/koniec nagrywania.

23
Symulator / Odp: Początki budowania scenerii.
« dnia: 26 Listopada 2021, 22:03:35 »
Obawiam się, że w żadnym innym (prostszym) edytorze nie położy się tak równo torów jak w Rainstedzie. Trzeba się z nim trochę namęczyć, ale tory wychodzą o niebo lepiej niż kładzione na oko w takim 3DS Maxie. No i samo odtworzenie profilu pionowego jest bajecznie proste w Rainstedzie. Szkoda, że jesteś kolejną osobą którą przerósł Rainsted, chociaż nie zniechęcaj się tak ostatecznie. Spróbuj jeszcze raz za jakiś czas, może załapiesz :)

24
Symulator / Odp: Początki budowania scenerii.
« dnia: 24 Listopada 2021, 19:38:38 »
No, jestem w końcu. Tak jak napisał @matek123, na początek poradniki od Danniela powinny Ci wystarczyć. Na swoim kanale również posiadam jakieś tam "bieda poradniki" - również bez lektora oraz bez napisów, ale samo zobaczenie "jaktosięrobisię" powinno wiele pomóc.
W kolejności oglądania:
https://www.youtube.com/watch?v=I7Yv0CUDe8s
https://www.youtube.com/watch?v=DvVDUhCXlsA
https://www.youtube.com/watch?v=sqz9gXyVHKU
https://www.youtube.com/watch?v=48d5b2-AMKs

Brakuje jeszcze jednej części która dzieje się pomiędzy trzecim a czwartym filmem. Postaram się to dograć w niedalekiej przyszłości jak będę dorabiał brakujący teren dla Częstochowy :)

Tylko uprzedzam - tworzenie scenerii to nie jest projekt do wykonania przez jedną osobę w miarę krótkim czasie. Na żadnym etapie nie można sobie pozwolić na niedoróbki bo to zawsze wyjdzie, prędzej czy później, ale wyjdzie jakaś niezgodność.
W razie jakichś bardziej zaawansowanych pytań, pisz do mnie najlepiej na Czacie. W przypadku scenerii realistycznych, zawszę służę pomocą. W przypadku fikcyjnych - coś tam też pomogę, ale raczej nie wspieram tego typu nowych projektów ;) Przy okazji jeszcze zachęcę Cię do wsparcia siłami roboczymi mojego projektu (CzWK+L61), lub projektu Toprusa (Jeziorka), pozwoliło by to na szybsze wydanie jednej z tych dwóch scenerii, zamiast rozgrzebanie i najczęściej porzucenie (z powodu chcąc nie chcąc przytłoczenia przez ogrom prac do wykonania) kolejnej scenerii w historii Maszyny..  Nie ukrywam, że najbardziej w obu projektach przydał by się ktoś do "poziomowania" dróg i torów, chociaż nie nalegam i nie pośpieszam :)

Na początek zobacz czy to jest w ogóle robota dla Ciebie, zrób sobie jakiś realny czy fikcyjny mały odcinek, przećwicz równe kładzenie torów, przećwicz układanie i przeliczanie niwelet, oraz spróbuj coś wypoziomować. Jak to ogarniesz to spróbuj może powiesić trochę drutu, powstawiać semafory, wskaźniki, itp. Raczej nie porywaj się na początek na paru set kilometrową magistralę z Warszawy do Trójmiasta, bo skończysz z tworzeniem scenerii zanim się dobrze rozkręcisz.. Gdy nauczysz się obsługi edytora w Rainstedzie, to będzie można przejść do kwestii terenu, ale na razie nic więcej nie zdradzam bo będzie za dużo na początek :P Życzę powodzonka w pracach

25
Symulator / Odp: Początki budowania scenerii.
« dnia: 24 Listopada 2021, 18:37:07 »
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31336.0.html Tu są poradniki od Danniela. Z tego co widziałem na czacie to jeden z deweloperów coś jeszcze doradzi, ale tak za godzinę. :)

26
Symulator / Odp: Początki budowania scenerii.
« dnia: 24 Listopada 2021, 17:42:14 »
Podstawowym edytorem scenerii jest Rainsted (trzeba uważać, żeby nie popsuć sobie plików pojazdów wieloczłonowych). Później korekty terenu trzeba zrobić w blenderze lub 3ds max. Obecnie większość obiektów można wstawić przy pomocy edytora 3d w exe.

27
Na warsztacie / Odp: Nowe dymy (do pobrania)!
« dnia: 23 Listopada 2021, 16:45:17 »
Jak najbardziej idą do góry. Rozpływają się nad kominem dopiero przy jakiś rozsądniejszych prędkościach.

https://youtu.be/jifjkxdl11c?t=127

28
Na warsztacie / Odp: Nowe dymy (do pobrania)!
« dnia: 22 Listopada 2021, 21:58:29 »
Dym za długo się utrzymuje. Powstaje kita jakby człek jakiś parowóz prowadził

30
Witam, też skrobie sam scenerię (fikcyjna). No idzie mi to jak idzie (ucz się) ale coś tam powstało. Obecnie 12 km jest zrobione, które możecie podglądnąć na screenach niżej. Docelowo chcę zrobić 50 km. 3 duże miasta i kilka wsi. Stacje nawiązują do nazwy drzew, pomysł zaczerpnięty od Dębicy, Wrzos. Co na trasie ? V max 140km/h. Teren płaski, gdyż za czorta nie umiem jeszcze modelować terenu (a nie jest to proste jakby się wydawało) W zamiarach  ma powstać Tartak, z możliwością misji w nim. Stacja uzdrowiskowa ( baseny, termy, stadnina koni ) Wszystko oczywiście widoczne z pociągu. Kanał rzeczny w mieście na końcowej dużej 4 peronowej stacji. z pływającą łódką, która z okolic dworca zabierze do muzeum kolejowego. A w nim pojazdy wycofane z ruchu (min Ganz, EP01 itp.) To tak w skrócie. PS. 12 km trasy jest, dalej nim zrobię, to niestety ale jakiś czas potrwa. Zapisałem na usb se stan obecny, gdyby komp siadł i poszło wszystko w siną dal, czego bym nie chciał. Czy trasę dokończę ? No chciałbym ale kiedy to nastąpi to nie wiem. Tor położony jest na 29 km, ale tylko sam tor.



Wydzielam do osobnego wątku. Proszę sobie zmienić tytuł wątku.
Matek123

Strony: [1]