Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Solwayek.

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Drawinowo od nowa
« dnia: 03 Kwietnia 2021, 05:06:16 »
Przedstawiam scenariusz Drawinowo od rana.
https://eu07.pl/userfiles/23326/lawinowo-r7.7z



Aktualizacja, stan na rewizję 45:
https://eu07.pl/userfiles/27520/lawinowo-r45.7z

Do wyboru mamy 18 misji:
  • W roli głównej EP09. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy na tory odstawcze, przypinamy wagony i wyciągamy je w perony. Następnie prowadzimy EIC "Lech" 1701 do Włodowic Zachodnich, zatrzymując się po drodze tylko w Włodowicach. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, manewrujemy i podczepiamy się do kolejnych wagonów (które podstawi nam w perony manewrująca po stacji SM42). Wracamy do Grodziska Zachodniego jako EIC "Lech" 7102. Na koniec służby odstawiamy wagony tory odstawcze i wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej EP07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Włodowicach Zachodnich. Najpierw manewrujemy, potem czekamy, aż lokomotywa manewrowa podstawi w perony skład, do którego następnie się podczepiamy. Potem prowadzimy TLK "Warta" 71100 do Grodziska Zachodniego, zatrzymując się po drodze w Włodowicach, Grabówku i Drawinowie. Po dojechaniu wykonujemy oblot składu i wracamy do Włodowic Zachodnich jako TLK "Warta" 17101. Po dojechaniu do Włodowic Zachodnich odczepiamy lokomotywę i wracamy na bocznicę, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • W roli głównej EN57-2000. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Manewrujemy w perony, po czym prowadzimy pociągi ROJ77803 (Grabówek - Włodowice Zachodnie), ROJ77854 (Włodowice Zachodnie - Drawinowo) i ROJ77811 (Drawinowo - Włodowice). Po drodze zatrzymujemy się na wszystkie stacjach i przystankach. Na zakończenie służby zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 3 godziny. Uwaga! Misja się rozpoczyna od długiego postoju na bocznicy – nawet do 30 minut!
  • W roli głównej EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Manewrujemy w perony, po czym prowadzimy pociągi ROJ71802 (Grabówek - Grodzisk Zachodni), ROJ17803 (Grodzisk Zachodni - Włodowice Zachodnie), ROJ77858 (Włodowice Zachodnie - Grabówek). Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na zakończenie służby zjeżdżamy na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • W roli głównej Elf. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy, podstawiamy skład w perony, następnie prowadzimy pociąg ROJ17801 (Grodzisk Zachodni - Włodowice Zachodnie), oraz powrotny ROJ71806. Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na zakończenie służby wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • W roli głównej Elf. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Manewrujemy w perony, po czym prowadzimy pociągi ROJ77850 (Grabówek - Drawinowo), ROJ77805 (Drawinowo - Włodowice), ROJ77856 (Włodowice - Grabówek), ROJ77809 (Grabówek - Włodowice). Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na zakończenie służby zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 3 godziny. Uwaga! Misja się rozpoczyna od długiego postoju na bocznicy – do 20 minut!
  • W roli głównej Elf. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Włodowicach Zachodnich. Manewrujemy w peron, po czym prowadzimy pociąg ROJ71804 (Włodowice Zachodnie - Grodzisk Zachodni), oraz powrotny ROJ17805. Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na tor, na którym rozpoczęliśmy służbę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • W roli głównej Elf. Misję rozpoczynamy na torze postojowym w Włodowicach. Manewrujemy w perony i prowadzimy pociąg ROJ77801 do Włodowic Zachodnich. Po dojechaniu manewrujemy na bocznicę, gdzie doczepiamy drugą jednostkę, i kontynuujemy jazdę w trakcji wielokrotnej. Prowadzimy pociągi: ROJ77852 (Włodowice Zachodnie - Drawinowo) i ROJ77807 (Drawinowo - Włodowice Zachodnie). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec zjeżdżamy na bocznicę w Włodowicach Zachodnich, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • W roli głównej EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Manewrujemy w perony, następnie prowadzimy kursy wahadłowe pomiędzy stacjami Grabówek i Włodowice: ROJ77861 (Grabówek - Włodowice), ROJ77862 (Włodowice - Grabówek), ROJ77863 (Grabówek - Włodowice), ROJ77864 (Włodowice - Grabówek). Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich przystankach. Na zakończenie służby wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej Traxx. Misję rozpoczynamy na torach postojowych stacji Grodzisk Zachodni. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz manewrowych, podpinamy się pod skład kontenerów, następnie jedziemy do Włodowic Towarowych jako TDE174211. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich, gdzie zakończymy służbę na bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej EU07. Misję rozpoczynamy na torze postojowym stacji Włodowice Towarowe. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz manewrowych, podpinamy się pod skład kontenerów, następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako TDE713102. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej EU07. Misję rozpoczynamy na torze postojowym stacji Włodowice Towarowe. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, po czym czekamy, aż na stację wjedzie pociąg z partią kontenerów, oraz manewrująca na stacji SM42 doczepi do nich drugą partię (może to trwać prawie 30 minut!). Podczepiamy się do sformowanego pociągu, po czym wyruszamy jako TDE774240 do Grabówka. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, czekamy na przyjazd kolejnego pociągu z kontenerami, do których się następnie doczepiamy. Wracamy do Włodowic Towarowych jako TDE774241. Na koniec manewrujemy na tor postojowy gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich, gdzie zakończymy służbę na bocznicy. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • W roli głównej ET22. Misję rozpoczynamy na terenie lokomotywowni w Grabówku. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz na grupę towarową i czekamy na przyjazd pociągu z kontenerami. Podczepiamy się do przyciągniętych wagonów, po czym jedziemy do Włodowic Towarowych jako TDE774247. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy po skład do pociągu powrotnego, następnie wracamy do Grabówka jako TDE774248. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i wracamy do lokomotywowni, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • W roli głównej EU07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Najpierw jedziemy luzem jako LTE114321 do Zarzecza Dolnego (pod elektrownię „Grodzisk”), gdzie doczepiamy puste węglarki. Następnie jedziemy jako TME114322 i TME174323 do Włodowic Towarowych, po drodze przejeżdżając przez Grodzisk Zachodni i wykonując oblot składu. Po dojechaniu do Włodowic Towarowych odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich, gdzie zakończymy służbę na bocznicy. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • W roli głównej ET42. Naszym zadaniem jest doprowadzenie składu węglowego z Włodowic Towarowych do elektrowni „Grodzisk”. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Włodowicach Zachodnich. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, po czym jedziemy luzem (LTE774327) do Włodowic Towarowych, gdzie po zatrzymaniu się pod semaforem, możemy dłuższą chwilę obserwować, jak formowany jest skład węglowy - najpierw w Włodowic Południowych wjedzie ET22 z składem węglarek, do którego następnie lokomotywy spalinowe dołączą dwie następne partie węglarek. Kiedy manewry zostaną zakończone, podpinamy się pod sformowany skład, i prowadzimy ciężki pociąg węglowy TME714328 do Grodziska Zachodniego. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, wykonujemy oblot, i ruszamy jako TME114329 do faktycznej stacji docelowej - Zarzecza Dolnego, gdzie zakończymy służbę. Czas misji: ok. 3-3,5 godziny. UWAGA! Możliwy bardzo długi postój (ponad 30 minut) w Włodowicach Towarowych. Misję kończy ekstremalnie trudny podjazd pod Stawiska Górne.
  • W roli głównej ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Drawinowie. Najpierw manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, doczepiamy się do odstawionych na bocznicy wagonów, wyciągamy je w tory stacyjne, następnie jedziemy jako TME774381 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich, gdzie zakończymy służbę na bocznicy. Czas misji: ok. 1,5 godziny.
  • W roli głównej ST43. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Włodowicach Zachodnich. Najpierw jedziemy luzem jako LTS774312 do Włodowic, gdzie podczepiamy się pod skład beczek. Następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako TMS714312. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na bocznicę, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej SM42. Prowadzimy manewry na stacji Włodowice Zachodnie. Do wykonania mamy następujące zadania: wyciągnięcie w perony składu dla MPE71100, wyciągnięcie składu dla TLK do Pawianowa, ostawienie składu Regio z Tarniowa, wyciągnięcie składu dla EIC "Lech" 7102, odstawienie składu przyciągniętego przez EIE1701, odstawienie składu TLK z Pawianowa, wyciągnięcie z torów odstawczych wagonów przeznaczonych do kasacji, zawiezienie ich do Włodowic Towarowych jako TTS794541, powrót luzem jako LTS794542, i na koniec odstawienie składu przyciągniętego przez MPE17101. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
Do prawidłowego funkcjonowania należy posiadać paczkę całościową 20.09 oraz najnowsze exe z tego wątku https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.0.html lub jeśli nie najnowsze, to ostatnie z października 2020 r. Na paczkowym exe wystąpią problemy z łączeniem EZT. Oprócz tego scenariusz jest przejezdny, tylko w radiu panuje kompletna cisza.

W kilku miejscach na scenerii pojawiły się dekoracje – przede wszystkim ciągnąca się 12 kilometrów aglomeracja włodowicka, oraz leżący dotąd odłogiem odcinek do Zarzecza Dolnego.

Dla posiadaczy słabszych komputerów oraz mających hopla na punkcie trzymania się rozkładu jazdy, sugeruję używać scenariusza w wersji lite – zawiera on znacznie mniej pociągów ozdobnych. W pełnej wersji scenariusza zobaczymy łącznie aż 59 pociągów.

Dotychczasowe testy w TD zostają zakończone a rezerwacje na nagrania anulowane. Jak ktoś chce, to może we własnym zakresie dograć sygnały odjazdu od kierowników pociągów i wrzucić całość na repozytorium. Z mojej strony to tyle, nie przewiduję dalszej działalności.

2
Na warsztacie / Odp: Całkowo Rebulid
« dnia: 17 Marca 2021, 22:01:35 »
Czyli nic w układzie torowym nie masz zamiaru grzebać, tj. przy "nielegalnych" łukach? Szkoda, bowiem moim zdaniem to jest największy minus tej scenerii, no ale domyślam się, że z tym jest sporo roboty.
Z właściwymi łukami jest (ma być?) Całkowo v2.

3
Publikacje / MaSzyna 20.09
« dnia: 17 Września 2020, 14:07:36 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 20.09! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na wrzesień 2020 roku.
Jest to samodzielna paczka i należy ją zainstalować do pustego folderu.

POBIERZ


Wymagane miejsce na dysku do instalacji MaSzyny 20.09: 30GB



Zalecamy używać nowy starter, Rainsted nie jest w pełni kompatybilny z obecną paczką i wymaga poprawek autora.

4
Ostatnie dni lata i ostatnie tchnienie ciepłych dni. W kabinie unosi się zapach świeżo parzonej kawy, przez uchylone okno SU46 wdziera się letni wiatr. W Jarkawkach ciepły, wrześniowy poranek, już kilku pasażerów wsiada do wagonów. Kilka minut do odjazdu, czytam rozkład jazdy i ostrzeżenia. Za plecami wyraźnie słychać pracę silnika, poprzez swój dźwięk delikatnie daje znać, że ma 2250 koni mechanicznych. Gwizdek od kierownika, ruszamy. Silnik chętnie wchodzi na obroty, drżą szyby i lusterko boczne, rozpędzam pociąg osobowy, hamowanie kontrolne, opuszczam miasto, za mną ostatnie domy. Prócz torów, które rozciągają się przede mną tylko natura. Zapach pobliskiego jeziora czuję w kabinie, wychylam się przez okno, obserwuję ruch pudeł wagonów za mną, wsłuchuję się w stukot kół. Mała prędkość szlakowa pozwala mi zżyć się z otaczającą mnie naturą. Dojeżdżam do magicznej stacji Pomianki, witają mnie wskaźnikiem zmniejszenia prędkości niczym "jedź powoli i ostrożnie, my jesteśmy już zmęczeni". Opuszczone tory ze rdzawym nalotem, stare zwrotnice, opuszczona stacja z odpadającym tynkiem. Garstka pasażerów oczekuje na mój pociąg na jeszcze pamiętającym czasy świetności peronie. I ten ostry zapach podkładów kolejowych, toczę się wolno przez Pomianki. Tu życie kolejowe jest w stanie agonalnym, pobliskie składowisko drewna utrzymuje jeszcze tę stację przy życiu. Opuszczam już Pomianki, za mną pozostaje tylko smuga dymu z mojej lokomotywy. Znów towarzyszy mi natura, w dół po mojej lewej wije się rzeka wśród zieleni i drzew. Zaraz przede mną żelazny most. Ile to już po nim przejechało pociągów ? W dole ta sama rzeka co wcześniej, teraz będzie z mojej prawej. Przy tak małej prędkości mogę wsłuchać się w śpiew świerszczy i ptaków, na dłużej przypatrzeć się z okna płynącej rzece. Teraz tylko w dół i Wiliś. Wita mnie semafor z uniesionymi masztami. Do Wilisia zjechały się jeszcze dwie osobówki, mijam SU42 z bipami, wjeżdża jeszcze od Janiszewa SU45 z osobowym. Teraz ja będę zmierzał do Janiszewa...

5
Bocznica / Oddajcie czata symq
« dnia: 22 Sierpnia 2020, 11:15:02 »
jak w temacie

6
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 02 Kwietnia 2020, 14:36:38 »
Właściwie to w jakim okresie czasowym umiejscowiona jest ta sceneria? Jest sporo diesli z HCP które kursują z wagonami PKP Intercity jako pociągi osobowe, można je też znaleźć w składach InterRegio, zaraz obok nich można spotkać plejadę przewoźników prywatnych oraz zupełnie odstającego od reszty SN61 w Wilisiu. Oznakowanie większości peronów zauważyłem, że jest zrobione według obecnie obowiązującego wzornictwa PLK, podobnie ma się sprawa ze wskaźnikami (W27a zamiast W27), które wchodziło gdy fiaty były w zasadzie już dobijane w węźle Krzyż na osobówkach z jednym wagonem a pociągi IR oraz RE już nie kursowały.

7
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 30 Marca 2020, 22:00:02 »
Nowa wersja: https://eu07.pl/userfiles/7546/calkowo_v2_20200330.zip (247 MB)

Nie jest to wersja idealna, gdyż nie udało mi się wszystkiego poprawić, co chciałem, ale niewątpliwie jakiś krok naprzód jest. Paczka jest dostosowana do PC 20.01. Główne zmiany:
  • nowe misje:
    • CTLwegielA, CTLwegielB – pociągi towarowe CTL z Janiszewa do elektrowni w Macierzewie i z powrotem (dla zwolenników krótkiej jazdy, trwają maks. 1h 15')
    • kontenerA – nocny pociąg z terminalu kontenerowego do Macierzewa
    • osobA_jar_poranek – pierwszy pociąg osobowy z Janiszewa do Jarkawek, z wyjazdem z lokomotywowni
    • osobAB_poranek – pierwszy pociąg osobowy z Wilisia do Jarkawek i następnie do Janiszewa, z wyjazdem z torów postojowych
    • osobB_jar_poranek – pierwszy pociąg osobowy z Jarkawek do Janiszewa (fragment z misji AB_poranek)
  • dodanie kanałów radiotelefonicznych (3 – Janiszew, 6 – reszta scenerii)
  • dodanie zapowiedzi stacyjnych w Janiszewie, Macierzewie i Wilisiu
  • przeteksturowanie terenu na standardowy kafel 10x10
  • dodanie rozkładów jazdy dla części pociągów towarowych

8
Na warsztacie / Odp: ST44 Nowy model
« dnia: 15 Marca 2020, 22:51:36 »
Lekki odkop tematu by nie było, że umarło i przepadło. Powstaje nowa cześć kabinowa ze względu na spore różnice względem rysunku.

9
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 18 Stycznia 2020, 21:57:00 »
Nowsza wersja Całkowa v2 pojawi się po wydaniu nowej paczki całościowej, przy czym dokładny termin wydania zależy też od ilości zmian koniecznych do dostosowania scenerii do nowego wydania Maszyny.

10
EL101 przemierza tereny wiejskie prowadząc pociąg pospieszny.

11
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« dnia: 26 Października 2019, 18:48:00 »
Update (co prawda po roku ale lepiej późno niż wcale)
Zebrałem trochę materiału na tekstury i popracowałem nad wózkami. W międzyczasie zacząłem dłubać nad kabiną.



Jestem z siebie dumny gdyż odwzorowałem ją jedynie z kilku zdjęć i z tego filmu:



Oczywiście nie jest to jeszcze koniec, przede mną jeszcze wiele pracy nad kabiną, i tu moją prośba, jeżeli ktoś posiada zdjęcia czy filmiki z wnętrza krokodyla albo ma do niego dostęp (chociażby pracuje w KWB) prosiłbym o kontakt i przesłanie zdjęć/filmików.

Próbowałem też zacząć robić tekstury.



Jednak muszę je zdecydowanie dopracować, i tutaj znowu moja prośba, jeżeli ktoś posiada plany albo zdjęcia LEW EL2 bardzo bym prosił o ich podesłanie.

Zapraszam do dyskusji i obiecuje że postaram się wrzucać updaty regularniej.

Strony: [1]