Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - SpawaczTIG141

Strony: [1]
1
Bocznica / Odp: Życzenia noworoczne 2024!
« dnia: 07 Stycznia 2024, 19:52:34 »
Sami religioznawcy i geografowie widzę się wymądrzają.

2
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.07 problemy.
« dnia: 19 Sierpnia 2023, 09:58:41 »
Niestety taki proces trzeba będzie powtarzać co kilka minut, bo skrypt zmiany pogody nie reaguje na ręczne przesunięcie suwaka.

3
Czy w międzyczasie, zanim zaproponowane zmiany zostaną wdrożone, są planowane jakiekolwiek zmiany wymagające mniejszego nakładu pracy, aby mieć pewność, że sytuacja, którą mamy w tym roku, została zażegnana i się nie powtórzyła?

Jeszcze co do składu komisji testu dodatków, trzy propozycje:
1. Początkowy skład komisji powinien składać się z wszystkich osób, które mają obecnie rangę Betatester, Deweloper i Wydział Repozytorium, ewentualnie również moderacja i administracja;
2. Komisja, oprócz demokratycznego wybierania nowych członków, powinna mieć także możliwość ich demokratycznego usuwania;
3. Użytkownicy, którzy przez miesiąc nie logowali się na forum, byliby automatycznie usuwani z komisji (w przypadku powrotu wciąż mogliby zostać dodani za pomocą głosowania, jak każdy inny użytkownik).

4
Jeżeli mamy pozbyć się rang, to wypadało by chociaż wprowadzić system reputacji, żeby mimo wszystko, dało się wyróżnić użytkowników z większym stażem i doświadczeniem do których można zwracać się o pomoc. Bo tak to wszystko zginie w gąszczu szarych nicków i nie będzie wiadomo kogo lepiej się słuchać.

5
Cała organizacja tego projektu leży już od dobrych paru lat. Świeży i chętny programista nie wie nawet gdzie może znaleźć aktualny kod źródłowy, ponieważ powstał jakiś idiotyczny podział pomiędzy repozytorium tmj, a milka. Główne repozytorium praktycznie było aktualizowane raz na jakiś czas od święta.

Zobaczcie na ten przykładowy projekt: https://github.com/multitheftauto/mtasa-blue To multiplayer do gta san andreas. Gra ma prawie 20 lat bo została wydana w 2004 roku, a ten projekt gdzieś w 2006. Działa do dziś, rozwijany jest do dziś, ciągle przybywa nowych funkcji i developerów - Wiecie dlaczego? Bo to jest w jakiś sposób zorganizowane. Jest repozytorium, do którego nie ma uprawnień każdy, ale każdy może stworzyć pull request i po testach i sprawdzeniu przez doświadczonych programistów dana zmiana zostaje zaakceptwoana i dodana do gry lub odrzucna z podanym powodem czy sugestią poprawek.

Mało tego, oprócz normalnie dostepnego repozytorium mamy też tam instrukcje jak skompilować projekt, co jest potrzebne, jakie są ich wytyczne nt. kodowania, co robić, czego nie robić, dobre praktyki https://wiki.multitheftauto.com/wiki/PL/Kompilowanie_MTASA, https://github.com/multitheftauto/mtasa-blue/blob/master/CONTRIBUTING.md#contributors-guide i obszerna dokumentacja na wiki.

Tymczasem w MaSzynie mamy 3 różne repozytoria, przestarzałą i wybrakowaną wiki, brak jakichkolwiek instrukcji dla nowych programistów i atmosferę jak w obozie, każdy do każdego ma pretensje. Szary użytkownik nie może wyrazić swojej subiektywnej opinii na temat jakichś decyzji czy modeli, ponieważ zaraz wszyscy na niego lecą "nie podoba się?! To nie graj albo zrób lepsze".

Należy iść z duchem czasu i stworzyć oficjalnego discorda, gdzie byłaby administracja, wytypowani moderatorzy do zarządzania treścią na discordzie, a developerzy tak samo jak i w tamtym projekcie będą mieli wyróżnienie w postaci rangi na forum czy discordzie. Tam też każdy robi za darmo bo to projekt open source darmowy. Jedyną nagrodą jest wyróżnienie rangą na discordzie bo na foorum trzeba się mocno postarać i wpis do autorów. Przecież discord dzisiaj to najpopularniejszy środek komunikacji, niż jakiś mattermost czy irc.

6
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 08 Sierpnia 2023, 22:47:40 »
MaSzyna 23.07. No okej, ale żadnych testów nie było! Nie mamy logotypów, nie mamy changelogu. Nikt, nawet ja jako Wydział Repozytorium nie otrzymałem żadnej informacji o zbliżającej się paczce. Cytując siebie z wątku z testami 23.04:

Cytuj
Ręce opadają...

Zamiast przyspieszać wydawanie paczek poprzez zmniejszenie znacznych odstępów czasu między kolejnymi etapami, to przyspieszamy proces od razu puszczając paczkę bez żadnych przygotowań. Cyk pyk jako tako i fajrancik.

To po prostu wygląda mi na jakiś sabotaż.

To po kolei. Po pierwsze, ktoś może zarzucić że przecież chciałem żeby MaSzyna była wydawana co trzy miesiące, to jest. No tak, ale nie od zaraz! Matek wyjaśnił sytuację, że przegapił hotfixa do testu, i jakimś cudem nie trafił do wątku. Ale we wspomnianym wątku już dawno pojawiła się informacja, że repo zostało otwarte, i że teraz już nie ma sensu robić hotfixa, tylko poczekać aż nazbierają się nowości i wtedy szykować na spokojnie kolejnego patcha z publicznymi testami. Uważam, że to właśnie od tego momentu (2024) MaSzyna mogłaby przejść na cykl cotrzymiesięczny. Ale Milek postanawia nagle bez absolutnie żadnej komunikacji z kimkolwiek wydać nową wersję BEZ nowych dodatków, które niedawno były zapowiedziane na oficjalnym profilu MaSzyny na Facebooku, z informacją, że pojawią się one "w kolejnej wersji symulatora".

Trzeba na spokojnie usiąść, poważnie porozmawiać, a nie lecieć na hura. Ta sytuacja tylko potwierdza, że potrzebujemy lepszej komunikacji z administracją, bo takie zagrania tylko psują odbiór symulatora.

7
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 07 Sierpnia 2023, 21:16:42 »
Zaczyna się wydziwianie ze Steamem... Na Steam jedynie oficjalna paczka powinna trafiać. Resztę jak ktoś będzie chciał niech sobie pobierze ze strony Maszyny jako "dodatki".
Na Steam jest zakładka 'Warsztat' skąd pobiera się dodatki do danych gier - dział publikacje/na warsztacie można by przenieść tam. :)

8
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 07 Sierpnia 2023, 10:06:59 »
Nie wiem, za co Hirek został skazany na banicję. W kontekście obecnej sytuacji warto byłoby rozważyć jego powrót, jeśli oczywiście będzie chciał i obieca, że już nie będzie szkodził. Skoro pisze, że zrozumiał swój błąd, to może warto, by go trochę odpracował? :)
Moim (nieistotnym) zdaniem, lepiej, żeby o paczki i rozwój dbał Hirek, który się zna i mu się chce, niż żeby Maszyna w ogóle nie wychodziła.

9
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 07 Sierpnia 2023, 00:49:16 »
Tagownie scenerii nieskończonych w starterze czy gdzieś tam, to najmniejszy problem. Scenerie na warsztacie były zaczynane na różnych etapach Maszyny. Być może będzie niekompatybilność scenerii względem najnowszych paczek. Niekompatybilność można podzielić na wiele kryteriów np. krytyczne- te które mogą wpłynąć na przejezdność innych scenerii (np. jakiś ruchowy inc, t3d semków), czy też niekrytyczne np. duplikaty tekstur  (różne struktury katalogów) czy wiele innych rzeczy. Realnie patrząc na obecne moce przerobowe tutejszych aktywnych, to wydaje mi się, że chyba najrozsądniej do PC dodawać przy każdej PC po jednej nieskończonej scenerii, ale w jakiś taki mądry sposób, aby głównie nie  pokaszanić tych mających wpływ na ruch i nawet tych, o których również wspomniałem a następnie tagować. W wątku ze scenerią natomiast dać jakiś log, co tam było nie tak z kompatybilnością, aby autor przy próbie jej wznawiania, miał to na uwadze. Za każdym razem, ogół dostaje PC+1 nieskończoną scenerie i testują. Można oczywiście mieć inny pomysł na ten pat. Pamiętam, jak ja w dawnych czasach składałem paczkę, wtedy jeszcze niebardzo się orientowałem, aby dodawać daną scenerie z odpowiednika na warsztacie, selektywnie i bacząc na powyższe problemy, to testowałem wszystkie scenerie i misje, tej dodanej i pozostałych, bo na tyle sobie sprawy zdawałem, że z tym może być różnie. Z czasem porządkowałem, pisałem narzędzia mi to ułatwiające diagnostykę itp.

Na koniec, tak ogólnie, takie coś dzisiaj dostałem i na tyle spodobało mi się, że zamieszczę to tutaj.

10
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 06 Sierpnia 2023, 15:30:09 »
Ewentualnie pójść taktyką TSC i wrzucać scenerie jako darmowe DLC :)

11
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 06 Sierpnia 2023, 13:45:21 »
Moim zdaniem, dobrze by było jak by przy instalacji MaSzyny była możliwość wyboru scenerii (łącznie z tymi które teraz nie są oficjalne) jakie chcemy zainstalować, ( nie wiem jak by to wyglądało w przypadku ewentualnego Steama) pozwoliło by to trochę odciążyć MaSzynę, (np. Sceneria Galicja) a jak ktoś by jednak później chciał jakąś scenerie to by mógł pobrać osobno z forum lub z Startera, tak jak kiedyś była zakładka "dodatki" w Rainsted.

12
Symulator / Odp: Nie działający kursor myszy w kapinie
« dnia: 06 Sierpnia 2023, 10:01:57 »
Po pierwsze to dopisać w dokumentacji, bo od 3 lat nie ma o tym wzmianki. To znaczy jest, ale zakopane w podstronie.

13
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 23:46:43 »
Cytuj
Ktoś mógłby się zapytać, ale przecież już przeskrobał? No cóż, Miłosz Dorsz też raz przeskrobał i stracił rangę dewelopera po "zabawie" poprzez wysypywanie serwerów zarówno MaSzyny jak i Train Drivera 2 za pomocą wysyłania specjalnie przygotowanych załączników na Mattermoście. I co? Teraz jest moderatorem. Więc jak najbardziej się da.
To jednak inny kaliber sprawy, więc mocno średni argument moim zdaniem. Hirek za mocno nadwyrężył zaufanie.
A moim zdaniem nie :)
Oraz malutkie pytanko - czy jako moderator, czyli (mając na uwadze aktualną sytuację administracyjną) przedstawiciel najwyżej postawionej rangi na ten moment, mógłbyś się ustosunkować do reszty przytaczanych propozycji, a nie tylko zawetować powrót Hirka do łask, czyli jedynego aktywnego użytkownika, który biegle umie robić paczki i patche?

14
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 23:41:12 »
Hirek za mocno nadwyrężył zaufanie.
Fakt faktem ze przeskrobałem i to mocno, ale taka przerwa dala trochę do myślenia szczerze. Za bardzo się poczułem w swojej roli i namieszałem zapominając o reszcie społeczności forum. Mimo wszystko - co mnie nie zabije to mnie wzmocni.

15
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 19:07:39 »
Odnośnie publicznych testów paczek, to ja bym był też za zniesieniem ograniczenia 30 wiadomości na teście dodatków. Gadanie o pijawkach mnie nie przekonuje, bo to jest miłe, przynajmniej dla mnie, jak ludzie dają pół zainteresowania o to co człowiek robi. Oprócz tego to takie otwarcie testu dodatków by dało więcej testerów - teraz nie ma ich w ogóle, bo limit 30 wiadomości jest jednak spory i nikomu nie chce się pisać tyle po forum, dodatkowo jeżeli jesteśmy w tym momencie historii internetu, w którym fora są raczej na wymarciu. To, że nie ma testerów skutkuje tym, że nie ma ruchu w teście dodatków, a to że nie ma ruchu w teście dodatków skutkuje tym, że niektórzy twórcy mogą się, raz - zdemotywować, przez co symulator stoi w miejscu, bo nie warto jest zrobić nic, dwa - nie rozwijać się w twórczości, bo nie wiedzą na co zwracać uwagę. W tym momencie test dodatków działa w ten sposób, że według mnie na jedno by wyszło jakby go zlikwidować całkowicie i wszystko pchać od razu na repozytorium.

16
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 18:36:33 »
Maszyna na steam to wręcz must have, by przyciągnąć nowych twórców.

17
Forum / Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 18:07:36 »
Cześć. Znowu ta sama dyskusja o nieaktywności administracji... Ileż można? Otóż tym razem w porozumieniu z kilkoma innymi użytkownikami forum przygotowaliśmy nieco bardziej dojrzały opis problemu, plan naprawy i chcemy przedstawić korzyści płynące z tego.

Oczywiście dla tych co nie śledzili tematu, krótkie przypomnienie: Członków administracji, która wchodzi regularnie przynajmniej raz na tydzień mamy obecnie zero. W przeciągu ostatniego roku odeszło kilku aktywnych administratorów: Stele, AtapiCl, MaciejM. Został tak na dobrą sprawę tylko Milek7, oraz właściciele serwera, którzy w bezpośredni sposób nie odpowiadają za stan symulatora: iwan i Winger.
Problem z Milkiem7 jest taki, że wchodzi rzadko. Nie interesują nas powody: inne projekty, być może rodzina, czy praca. Chodzi o to, że jedyna osoba odpowiedzialna bezpośrednio za stan MaSzyny nie jest responsywna. Oznacza to, że w kwestiach, które tylko administratorzy mogą rozwiązać bądź podjąć działanie, często dochodzi do wielotygodniowych opóźnień. Powoduje to kilka implikacji, o których poniżej.

Obecnie po raz kolejny borykamy się ze stagnacją w kwestii wydawania paczek całościowych. 5 stycznia 2023 pojawił się wątek mojego autorstwa z paczką 23.01 do testów. Ponieważ nie mam dostępu do serwera, byłem zmuszony podzielić paczkę na trzy części i wrzucić ją do uploadu. Niestety, pojawiło się kilka dziwnych błędów przez źle skonwertowane tekstury. 21 stycznia @Turbokibel napisał do Milka z prośbą o pomoc. Miesiąc później Milek zrobił drugą paczkę do testów. Wyszło parę błędów, i długo, długo nic. Dopiero 18 marca pojawiła się kolejna paczka do testów od Milka. Wyszło kilka błędów, i tutaj faktycznie po miesiącu dopiero sam musiałem poprawić parę błędów, których naprawienie zajęło 10 minut. Tu nie ma winy administracji. 22 kwietnia pojawił się instalator do testu, i dzień później wydana została MaSzyna 23.04. Pod koniec cyklu wydawniczego tempo było faktycznie dobre, i to pochwalam. Niestety, mimo planowanego patcha, i nawet paczki z patchem do testów udostępnionej w beta 26 maja, ślad po Milku się urwał. Żadnych nowinek, żadnych nowych testów, NIC, przez bite niemal 2 miesiące. Dopiero ja sam musiałem otworzyć repo, a patch nigdy się nie pojawił.

Ponadto, nie dostałem nigdy żadnej podpowiedzi od Milka na temat porad dotyczących samodzielnego składania paczki, pomimo pytań. Oznacza to, że gdybym chciał zrobić kolejną paczkę, musiałbym borykać się z tymi samymi problemami związanymi z problematyczną konwersją tekstur. A jako że tylko on może złożyć kompletną paczkę i wrzucić ją na serwer zamiast podzielić ją na kilka części, jesteśmy uzależnieni od jego dobrej woli. A biorąc pod uwagę jego nieaktywność, raczej nieprędko pojawi się kolejna paczka. Której tworzenie będzie zajmowało kolejne pół roku, bo paczki do testów będą pojawiały się co miesiąc, zamiast co np. tydzień, kiedy już garść wykrytych błędów będzie naprawiona. A co do prędkości wykrywania błędów, o tym też będzie za chwilę.

No dobra, koniec tego gadania. To jakie masz propozycje na naprawienie tego problemu, mądralo?

Zacznijmy od podsumowania zmian, które będą według mnie pozytywnie wpływały na ogólny odbiór symulatora:
- Kwartalne wydawanie paczek.
- Publiczne testy paczek.
- Dodanie do paczki bazowej scenerii na warsztacie.
- W dalszej kolejności, wydanie na Steama.

A teraz po kolei każdy z tych punktów, z uzasadnieniem i pomysłem wdrożenia:

Kwartalne wydawanie paczek według mnie byłby trafionym pomysłem. MaSzyna przez większość swojego życia doczekiwała się zazwyczaj mniej więcej corocznych aktualizacji. O ile dawniej miało to sens, gdyż pobieranie paczek całościowych ważących wiele gigabajtów w dobie ówczesnego internetu potrafiło trwać dniami, o tyle dziś świat jest inny. Znaczna większość gier, głównie publikowanych na Steam, otrzymuje comiesięczne, bądź nawet częstsze aktualizacje, które nie są aż tak duże, ale pozwalają sprawić wrażenie, że projekt wciąż jest wspierany. MaSzyna miała przez krótką chwilę szansę na poprawę tej sytuacji dzięki Hirkowi, który zadeklarował się wypuszczać paczki kwartalne. Niestety, z powodu dość niefajnego przyznajmy się zachowania szybko został z tej funkcji wyrzucony.
Sam pomysł jest jednak według mnie dużym krokiem w dobrą stronę. Dzięki kwartalnemu wydawaniu paczek użytkownicy będą mieli poczucie, że cały czas tworzone są nowe dodatki, i będą mogli lepiej ocenić tempo ich tworzenia. Ponadto potencjalni deweloperzy widząc, że ich praca nie będzie musiała czekać cały rok na ukazanie się oficjalnie, mogą być bardziej skłonni do tworzenia dodatków. Wydawanie paczek co trzy miesiące zwiększy także przewidywalność wydań, ponieważ obecnie nigdy nie wiadomo, kiedy pojawi się kolejna paczka. Niestety, z tylko jedną osobą, która jest w stanie wydawać paczki, na pokładzie i to w dodatku taką, na której kompletnie nie możemy polegać, nie możemy osiągnąć tego celu. Potrzebujemy więcej osób, które będą w stanie zarządzać tym procesem i będą miały odpowiednie uprawnienia do np. tworzenia instalatorów. Nie wnikam w sposób wyboru tych osób, aczkolwiek na pewno ktoś musi zostać administratorem/WR+dostęp do serwera, aby ten cel mógł zostać osiągnięty.
Chcę jeszcze zaznaczyć, że 3 miesiące to przykładowy odstęp - jednak uważam, że jest on optymalny. Zbyt krótki okres między kolejnymi paczkami spowoduje, że będzie dużo paczek z kuriozalnie małą ilością zmian, i będzie trzeba nad nimi poświęcić zbyt dużo pracy. Z kolei zbyt długi okres (>6 miesięcy) spowoduje, że aktualizacje wciąż będą pojawiać się rzadko, co stoi w sprzeczności ze wspomnianym celem sprawienia wrażenia, że cały czas coś się dzieje.

Publiczne testy paczek to pomysł, który już jakiś czas temu podrzuciłem w wydziale beta. Obecnie tylko zamknięte grono (betatesterzy i deweloperzy) może testować całe paczki. Uważam to za błąd. Obecnie tylko kilka osób z tego grona aktywnie testuje paczki, przez co ilość wykrywanych błędów jest mniejsza. Dla porównaniu, w wątku MaSzyna 23.04 - problemy od jego utworzenia w ciągu 48 godzin użytkownicy symulatora zgłosili 6 błędów, a w wątku z testami nowej paczki całościowej w tym samym okresie liczba tych błędów wyniosła 0. Dopiero po czterech dniach zgłoszony został pierwszy błąd. Aby więc zmniejszyć ilość błędów w finalnym wydaniu proponuję przeniesienie tych testów dla ogółu - NIE w Teście Dodatków, tylko w Publikacjach, ewentualnie w dziale Na Warsztacie. Post z takim testem nie różniłby się dużo od postu z faktyczną aktualizacją - główną różnicą byłby dodany napis u góry, który informowałby o tym, że jest to paczka testowa, może zawierać błędy, pobierasz na własną odpowiedzialność, zapraszamy do zgłaszania błędów w tym wątku. Takie wątki pojawiałyby się na kilka tygodni przed faktyczną aktualizacją, aby mieć czas na naprawienie zgłoszonych błędów. Wersji testowych mogłoby być więcej niż jedna, a mogłyby być one numerowane np. MaSzyna 23.12-pre1, pre2 itp. Jako bonus, możliwość samodzielnego podsyłania naprawionych plików dawałaby furtkę do otrzymania rangi Betatester/Deweloper.

Dodanie do paczki oficjalnej scenerii na warsztacie - Co tu dużo mówić. ZAJ@*$#&STE scenerie marnują się i gniją na warsztacie. Drawniowo od rana/do wieczora, Całkowo 2, Kaliska, Bieszczady... Setki kilometrów pięknie udekorowanych szlaków, marnuje się i czeka na warsztacie. Problem jest wielowarstwowy. Po pierwsze, nie każdy ma świadomość, że te scenerie w ogóle istnieją. Pobieranie MaSzyny nie wymaga kontaktu z forum. Wchodzisz na stronę główną, klikasz link i masz. Nawet nie jesteś świadom, ile dobrego Ciebie omija. Gdyż żeby znaleźć te scenerie, trzeba wiedzieć, że:
- takie scenerie istnieją,
- można znaleźć je na forum,
- trzeba szukać w dziale Na warsztacie,
- musisz wiedzieć, która wersja jest najbardziej aktualna. Czasem jest ona w pierwszym poście, ale czasem nie (Kaliska).
- Jeśli najbardziej aktualna wersja jest na repozytorium scenerii (co też musisz wiedzieć), musisz założyć konto na forum i pobrać oraz nauczyć się obsługi programu takiego jak Git, czy TortoiseSVN.
- Jeśli repozytorium scenerii jest dostępne tylko dla deweloperów, no cóż... You're out of luck.
- Sam proces instalacji również nie jest prosty. W szczególności jeśli potrzeba jakichś plików z repo, itp...
Na przykład na repo Kaliskiej znajduje się aktualna wersja, w przeciwieństwie do tego co jest napisane w pierwszym poście (tam jest link do wersji z 2021 roku, ale nie ma linku do repo).
No dobra, ale ktoś może powiedzieć, "Te scenerie są niedokończone, mogą się zepsuć!!!". Widzę rozwiązanie tego problemu - oznaczenie scenerii w starterze jako eksperymentalna. Co prawda, mogą zawierać błędy, ale na pewno uruchomienie takiej scenerii i praca nad nią przebiegałaby dużo sprawniej na wspólnym repo zamiast wielu oddzielnych. Co więcej, uświadomienie większej liczby osób o tym, że są scenerie w trakcie prac i że dużo zostało już zrobione, zwiększyłoby szanse na znalezienie osób chętnych do pomocy przy takich dużych projektach. Niektóre bardziej dokończone scenerie (Całkowo 2) można nawet wydać jako całkowicie funkcjonalne scenerie, a te, które faktycznie mają zbyt krytyczne błędy, można oznaczyć w opisie scenerii jako "sceneria nieprzejezdna", bądź też wstrzymać się z jej wydawaniem. Zresztą, w paczce mamy fragment Linii 61 z gołymi torami i siecią trakcyjną pozbawiony jakiegokolwiek terenu, więc jak najbardziej się da.

Na koniec, Wydanie na Steam. Strona została założona 23 lutego 2019, jako coming soon. Projektem zarządza oczywiście Milek, który przez trzy i pół roku nie zrobił absolutnie nic. Taka wydmuszka może odstraszać, a na pewno nie powinno to tyle zajmować. Wspólnie z Hirkiem stwierdziliśmy, że można by było założyć nowy produkt o nazwie MaSzyna na Steam, dodając np. 2023 na końcu, żeby widniało jako aktualne. Z tego co widzę, że ma chęci, więc warto spróbować. Pozwoli to zwiększyć zasięgi i niejako konkurować z innymi symulatorami, również dostępnymi na Steam.
Ktoś mógłby się zapytać, ale przecież już przeskrobał? No cóż, Miłosz Dorsz też raz przeskrobał i stracił rangę dewelopera po "zabawie" poprzez wysypywanie serwerów zarówno MaSzyny jak i Train Drivera 2 za pomocą wysyłania specjalnie przygotowanych załączników na Mattermoście. I co? Teraz jest moderatorem. Więc jak najbardziej się da.
Korzyści płynące z wydania MaSzyny na Steam nie ograniczają się jednak do potencjalnego zwiększenia jej popularności, ale także potencjalnego aktualizowania gry bezpośrednio z repozytorium, chociaż kwartalne aktualizacje automatyczne do najnowszego wydania wraz z integracją wersji beta również są dobrym pomysłem.

Dajcie znać, co o tym sądzicie? Czy któreś z tych planów mają szansę na realizację? Czy macie jakieś pytania na temat moich pomysłów? Jakie mogą być według Was wady lub uargumentowane głosy przeciwko niektórym, albo wszystkim opisanym tutaj zmianom? Prosiłbym w miarę możliwości o wyrażenie opinii uwzględniając perspektywę szarego użytkownika.

18
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 18 Lipca 2023, 22:12:35 »
Na ten moment dla mnie dyskwalifikacja symulatora to brak możliwości w pełni korzystać z nastawni, tj. wykonywać manewry na tarczach, rozłączać wagony, formować składy itp. Póki dyżurny nie będzie miał pełni władzy, a tylko stawianie wjazd<->wyjazd to bez sensu. W temacie dyżurki jednak na ten moment TD2 wygrywa.

A sama jazda - jeździć jest gdzie i czym i to za darmo, a nie tam prawie 150zł, ale kto co woli.
Kiedy będzie to pełnoprawny produkt, z pełnym zakresem funkcji (właśnie dyżurki, na której mi zależy) to wtedy można pomyśleć o zakupie.

 


19
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 12:49:28 »
a odlaczac w *** respirator, po co prad marnowac i lecta wszyscy do zydka z sim sroma - zrobi wam gierke raj lacznie z zapachem gowna z kibla, myk myk na jednej nozce

20
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 11:34:44 »
Mam takie wrażenie, że wszyscy tutaj pogrzebali Maszynę żywcem z góry zrzucając winę na "brak rozwoju". Zawsze jest tak, że najwięcej mają do powiedzenia ci, którzy nawet nie kiwnęli palcem na cokolwiek i teraz powtarzają tę samą narrację.

21
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 07 Lutego 2023, 21:40:59 »
@iwan temat jest prosty. Mamy pośród siebie człowieka który nosi miano "Administratora Technicznego". Obecnie nie wnosi nic do projektu bo eu07.pl nie istnieje dla niego w przeciwieństwie do komercyjnego SimRail. Jesteśmy jako MaSzyna w głębokim dołku, i nie wiadomo czy Wasze środki są słusznie wykorzystywane jeśli Administrować tym tonącym okrętem ma ktoś tego typu.

22
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 07 Lutego 2023, 03:02:51 »
Z większością tego co napisałeś się nie zgadzam i mam wrażenie, że dyskusja prowadzona w taki sposób nie prowadzi do niczego odkrywczego, tylko daje pole do kolejnych przepychanek, zamiast skupiać się nad przyszłością. Zaczniemy dyskutować o wyborze scenerii/modelu/funkcjonalności do "dokończenia", a dyskutować o tym będą osoby niemające realne wpływu na ich powstawanie, bo nieliczne osoby które coś robią, robią swoje i tyle. Nie wyobrażam sobie sytuacji w której ktokolwiek mógłby komuś kazać porzucenia prac nad swoim projektem i zacząć pracę przy innym. Żeby taka współpraca istniała, osoby muszą się same ze sobą dogadać, a od dłuższego czasu panuje atmosfera temu niesprzyjająca.
Betatesty są dobrowolne przez każdego użytkownika, jedynym limitem jest napisanie 30 postów. Pomimo tak niskiego progu wejścia w porównaniu do poprzednich lat, nie ma komu testować nawet tekstur. Największa ilość zarejestrowanych użytkowników na forum w ostatniej dekadzie przypada na 2022 rok ale to nie przekłada się na ich aktywność.
Co do naprawiania błędów w exe, to zdaje się, że tak złożonej a zarazem stabilnej maszyny nie było od dawna. Większość scenariuszy nowej generacji jest w pełni przejezdna.
Mijany skład brutto z ładunkiem 3500t z punktu widzenia maszynisty w kiblu ma taki problem, że ten sam skład może być obsłużony zarówno przez użytkownika jak i przez AI, bo jeden scenariusz może zawierać wiele składów do prowadzenia w tym samym czasie.
Wymienione osoby nikogo z tu obecnych nie znajdą, bo nie sprawiają wrażenia, żeby obserwowały użytkowników forum. Stele poszedł zostawiając Macieja, Maciej odszedł bez oficjalnego stanowiska a tmj nawet kiedy był aktywny to raczej skupiał się na łataniu maszyny niż sprawach organizacyjnych.

W każdym razie fajnie było usłyszeć, że komuś chce się opłacać to forum i przynajmniej z tej strony sytuacja jest normalna. Smutno, że w innych jest jak jest.

Ps. Rafał, wiesz co z tym zrobić.

23
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 05 Lutego 2023, 08:27:44 »
Żadne wybory nie mają sensu, bo wiadomo jak się skończą. Niech się wypowie ktoś, kto do tej pory za to odpowiadał. Może były admin, może ktoś kto płaci za utrzymanie tego serwisu.

Nie znam sie, wiec chetnie sie wypowiem.

Placimy z Wingerem za serwer i domene, ale od wielu lat nie mamy czasu na sledzenie forum, wiec nie wiemy kto nadaje sie do roli admina. Do tej pory spolecznosc sama to jakos ogarniala i admini wyznaczali swoich nastepcow.

Propozycja - trzeba zwrocic sie do osob, ktore ostatnio byly aktywnymi adminami (i ogarniaja biezaca sytuacje), zeby kogos wskazaly?

24
20.11.2020 r. Jawor
SM42-523 ciągnie dwa kible na kasację przez malownicze szlaki. Screen można też zobaczyć na tle grupy "Maszyna" na Facebooku

25
Forum / Odp: Pump upp - best crypto cośtam
« dnia: 17 Stycznia 2023, 12:57:44 »
Żaden wyciek. Po wpisaniu w gugla ip okazuje się, że jego użytkownik jest znany z ataków brute force. A z kolei po wpisaniu tytułu spamowego wątku dowiadujemy się, że nasze forum nie jest jedyne. Dotychczas używane ip i nazwę hosta zablokowałem, powinien być spokój na jakiś czas.
No i tutaj powinna być  blokada. 3-4 razy błędne hasło,  powiadomienie na meila z hasłem tymczasowym do resetu.
Tyle że z loga wygląda to tak, jakby atakujący za pierwszym razem wpisywał dobre hasło, i to przypadku wszystkich czterech użytkowników. Nie ma komunikatów o błędnym haśle.

26
Forum / Odp: Pump upp - best crypto cośtam
« dnia: 17 Stycznia 2023, 10:23:24 »
Nie mam pojęcia, ale tak to wygląda. Może u nas, może gdzieś indziej, gdzie ktoś miał takie samo hasło. Doskonale wiesz, że ktoś niedawno miał do tego dostęp, co mógł z tym zrobić i jakie mogą być tego konsekwencje. No ale nie chciałbym nikogo posądzać.

27
Forum / Pump upp - best crypto cośtam
« dnia: 17 Stycznia 2023, 08:25:32 »
Polecam zmianę hasła, bo jeśli użytkownicy się zarzekają, że w żadne dziwne linki nie klikali, a mimo to ich konta przejmują boty, to coś jest mocno nie tak, a trop jednoznacznie wskazuje na wyciek haseł.

28
Bocznica / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 16 Stycznia 2023, 22:44:52 »
Ojtam ojtam, pozagryzamy się nawzajem i tyle. MaSzyna na chwilę obecną już jest półmartwa, dzięki "mondrym" decyzjom co niektórych osób.

29
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 16 Stycznia 2023, 22:14:13 »
AtapiCl też już nie ma rangi administrator, a z tego co mi się wydaje, to do tego momentu był najaktywniejszym administratorem z tu pozostałych. W tych okolicznościach ten wątek staje się jeszcze bardziej zasadny, bo o ile ostatnie logowanie administratora w grudniu 2022 nie wygląda aż tak źle, to ostatni post jest z 2016 roku.

30
45WE-019 jako pociąg osobowy do Dębicy złapany gdzieś na szlaku...

Strony: [1]