Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - yrek150

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 23 Lipca 2022, 18:56:32 »
Czy wydać tę scenerię w takim stanie jak jest?
Ankieta — https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34699.new.html#new

2
Na warsztacie / Ankieta - Całkowo v2
« dnia: 23 Lipca 2022, 18:56:26 »
 ↑

3
Pomoc doraźna / Odp: Problem z monitorem w ET22-2000
« dnia: 01 Lipca 2022, 18:36:49 »
W najbliższym wydaniu będzie działać.

EDIT:
Wypakować do \dynamic\pkp\et22-2000_v2 i usunąć kabinab-py.e3d i kabinaa-py.e3d.
Szczególne podziękowania dla Stelego i Jubaja za wsparcie techniczne. :)

5
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 18 Marca 2022, 06:24:51 »
Scenariusze są, co prawda jest ich na razie tylko 6  i to takie podstawowe żeby tylko trasę przejechać, bez większych niespodzianek na szlaku. Nie ma za to jeszcze scenerii dokończonej na tyle żeby móc już testowac.

Co by udowodnić że przy scenerii coś się robi to parę wiosennych zrzutów.

Dwa ostatnie pokazują różnicę między wiosną, a latem

6
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 16 Lutego 2022, 22:20:05 »
Pytanie do Sieciola: czy przewidujesz jeszcze jakieś prace twórcze, czy już można uznać, że sceneria z repo jest gotowa do testowania i ostatecznych poprawek? Jeżeli pracę uważasz za zakończone, to po wydaniu paczki całościowej można zgrać zespół (ostatnio pomogliśmy Maćkowi z Wrzosami) który przetestuje i ogarnie niezbędne poprawki takie jak aktualizacja składów, rozmowy na radiu (tam gdzie konieczne), W4 i inne.

7
Tabor kolejowy / Odp: Husarz
« dnia: 16 Lutego 2022, 16:14:26 »
Lepiej poczekaj na nową paczkę całościową, do repozytorium trzeba mieć dostęp i znać strukturę i działanie symulatora żeby pobierać pliki pojedynczo. Potem napiszesz 100 postów bo ci nie działa.

8
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 13 Lutego 2022, 00:51:42 »
Szanowni,
Bardzo dziękuję za aktywność w wątku. Etap otwartych testów uważam za zakończony.

Wątek zamykam.

9
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 08 Lutego 2022, 17:32:37 »
Plany są, tyle że na razie trzeba skupić się na ostatecznych kilku rzeczach i wypchać do paczki. Chyba nie chcecie już dłużej czekać ?
Ps. W paczce znajdziecie miłą niespodziankę scenariuszową, co pewnie sprytniejsi już podpatrzyli :)

10
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 23 Stycznia 2022, 21:19:30 »
Słuchajcie, kod eventów spadku zasilania to parę linijek, mogę teraz zrobić prawdopodobieństwo 0%, a później jak poprawione zostanie zachowanie AI to można prawdopodobieństwo zwiększyć do 1-3%. To w mojej  ocenie będzie najlepsze rozwiązanie.

11
Misja na 52106, poprawki dociągnięte na rev. 417, misja zakończona powodzeniem. Załapałem trochę opóźnienia nie wiem czy rozkład nie jest zbyt napięty. Gubienia ślizgu/wywalania WSu nie zanotowałem.
1. ET22-222 połamała przedni pantograf ale dojechała do OW. Przed Chojnami ET22 na tmwe6697 również ale zablokowała ruch, tak jak wcześniej zgłaszałem.
2. Wjazd do Kalisza od Piwonic. Tarcze ToA i ToB zamienione miejscami.
3. Zarówno tarcza ToB ustawiona na niewłaściwym torze i powtarzacze dla semafora B sygnałami nie odnoszą się do semafora B (wjazdowy do Kalisza). Tarcza podaje Os4, powtarzacze podobnie Sp4 a semafor do którego się odnoszą S1.
4. Pociąg tgpe72162 rozerwany w Zduńskiej Woli, wg startera 2833T brutto. Podejrzewam jeszcze zbyt ciężki skład dla maszynowego mechanika + skoki napięć w sieci na scenerii.
5. ZWK wygaszanie semaforów dla towarowego na Olechów.
6. EN57 z ŁK w Sieradzu bezsensowne manewry, pociąg mógłby od razu wjeżdżać na peron pod dworcem zamiast na wyspowy, zmiana kabiny i powrót do ŁK.
7. Za Sędzicami w okolicy km 72,9 słupy trakcyjne na torze nr 2 stoją do wewnątrz torowiska a nie na zewnątrz.
8. Dworzec w Łasku i żurawie wodne, oraz braki elementów wsporczych sieci trakcyjnej gdzieniegdzie w Borszewicach, Sieradzu i Radliczycach chyba ale to temat na później jak przestaniemy pantografy łamać ;)

@MP5 Pospiesznego z ŁK da się łatwo zrobić wystarczy zamienić "ret1_OS" na "ret1_POS" do tego skład, rozkład i działa, u mnie za pośpiechem z Łodzi rusza jeszcze Elf z postojówki jako osobówka 52106 na Poznań. Biorąc pod uwagę potencjał kaliskiej od czasu do czasu dłubię przy eventach na własny użytek w taki sposób żeby sceneria była bardziej urozmaicona i "grywalna". Z racji braku czasu i wciąż zbyt małej wiedzy nt. eventów w maszynie odbywa się to często metodą prób i błędów aczkolwiek same eventy sterujące ruchem są dość przejrzyście napisane więc może kiedyś to ogarnę ;). To co na obecną chwilę jest istotne moim zdaniem to poprawki i wydanie kaliskiej w pełni działającej na tym scenariuszu jaki jest, później możemy się spierać czy puszczać pośpiechy z Chojen czy jednak z Kaliskiego.


12
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Grudnia 2021, 13:14:47 »
W I kwartale 2022 planujemy paczkę całościową, lecz exe oficjalne nie jest aktualizowane od września, rozwijane jest nieoficjalne od @youBy, lecz do paczki takie nie może iść. @Tmj, czy mógłbyś zaktualizować swoje exe o ficzerki i różne poprawki youBy'a?
PS: Dawno Cię nie widzieliśmy aktywnego w wątku lub na chacie, @tmj, choć na forum wchodzisz. :< Brakuje nam Ciebie - programisty.

13
Pomoc w tworzeniu / Odp: Modelowanie od podstaw
« dnia: 22 Września 2021, 14:19:32 »
Dobrze to coś pokaże
Na razie tyle i trochę lowpoly

14
Symulator / Odp: Seria prezentacji MaSzyna
« dnia: 16 Sierpnia 2021, 19:07:58 »
 Przedpremierowo prezentacja elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57AL


15
Inne niekolejowe / Odp: Train Life A Railway Simulator
« dnia: 11 Sierpnia 2021, 11:20:19 »
Ogólnie rzecz biorąc, to symulatory kolejowe z takim modelem rozgrywki nie mają najmniejszego sensu. Z rzeczywistością nie ma to nic wspólnego, ot taka gra aby po prostu "pojeździć sobię pociągiem".
Tak jak pan pisze, przy wysokich prędkościach przekładanie rozjazdów samemu to mordęga.
No nic, zobaczymy jeszcze jak wyjdą im modele pojazdów.

16
Tabor kolejowy / Odp: Kabina en57
« dnia: 24 Czerwca 2021, 09:10:26 »
Wlacza/wylacza SHP. Jest plombowana.

18
Symulator / Odp: Nadmiarowy
« dnia: 28 Maja 2021, 18:29:13 »
Uhm od jakichś stu lat powszechnym rozwiązaniem był generator diesla spięty wałem z prądnicą zasilającą szeregowe silniki trakcyjne. W nowych konstrukcjach zastąpionymi klatkowymi z falownikiem sterującym. Przełożenie mechaniczne/hydrauliczne stosuje się tylko w lekkich pojazdach, gdzie nie ma potrzeby przenosić takiego dużego momentu.

19
Symulator / Odp: Seria prezentacji MaSzyna
« dnia: 04 Maja 2021, 06:14:58 »
Zapraszam na prezentację z najnowszego wydania symulatora MaSzyna 21.04



20
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 26 Kwietnia 2021, 19:49:15 »
Trochę słabe wizerunkowo jest pokazywanie gameplayu z takimi ścinkami. Mam nadzieję, że do premiery to poprawią, bo tak się nie da grać.

21
Wył jest odpowiednikiem dezaktywacji kabiny z nowych pojazdów.

22
Nie odpowiadałem, bo nie chciałem udzielać niepełnej informacji, ale widzę, że to nie problem.
Pojazd 48WE wyposażony jest zarówno w system Sifa, jak i CA. My jeździmy korzystając z Sifa - pod pulpitem jest łącznik nożny (żeby brzydko nie powiedzieć "pedał"), który trzeba trzymać przy prędkości powyżej 2km/h. Po przekroczeniu tej prędkości bez wciśniętego łącznika zapalają się lampki Sifa i od razu wyje brzęczyk, jeśli go zignorujemy - analogicznie jak przy CA - pojazd wdroży hamowanie nagłe. Przy jeździe z wciśniętym łącznikiem co jakiś czas zapalają się wspomniane lampki Sifa, domagając się potwierdzenia czujności maszynisty - można to zrobić albo zdejmując na chwilę nogę z łącznika, klasycznym przyciskiem kasowania SHP/CA, analogicznym przyciskiem w zadajniku jazdy i hamowania lub używając dźwigienki lub łącznika nożnego syren pneumatycznych. Nie wiem, jak działa CA na 48WE, ale podejrzewam, że podobnie jak na innych pojazdach.

Tl;dr - w przypadku 48WE Sifa łączy funkcje czuwaka pasywnego (konieczność ciągłego trzymania nogi na łączniku) oraz aktywnego (pojawiające się co jakiś czas lampki do skasowania), z dodatkowym ficzerem w postaci możliwości potwierdzania czujności nie tylko dedykowanym przyciskiem, ale i skorzystaniem z innych urządzeń znajdujących się w kabinie.
Może ktoś inny dopowie jakie są ogólne zasady działania systemu Sifa i jak wygląda on w praktyce na innych pojazdach.

23
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 17 Lutego 2021, 20:41:48 »
Witam,
Bardzo fajnie jest zrobiona trasa Jarkawki - Macierzewo i mam pytanie czy jest możliwość zrobienia rozkładu jazdy dla pociągu osobowego właśnie tylko na tym odcinku Jarkawki - Macierzewo / Macierzewo- Jarkawki ?
Możliwości zawsze są, ale lepiej niech autor dokończy, żeby wydać i zwersjonować na repo, żeby się sceneria nie "przeterminowała" i skisła na wieki, bo jakieś modele będą do podmiany bo stare wylecą, czy coś w tym stylu.

24
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 13 Lutego 2021, 14:48:02 »
I to jest odpowiedź satysfakcjonująca.

25
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 09 Stycznia 2021, 11:07:59 »
Warto by to wydać jak jest, a o modyfikacjach typu sceneria retro lub zelektryfikowana można ewentualnie myśleć później. Sposób "a może jeszcze to, a może jeszcze tamto" to najprostsza droga do skiśnięcia dodatku, w wyniku czego wyjdzie za x lat, o ile w ogóle.

 Pokolorowałem. m123

26
Bieżące Symulatorowe / Wywiad dla SerwisKolejowy.pl
« dnia: 14 Grudnia 2020, 16:15:49 »
Na początku miesiąca udzieliliśmy wywiadu dla nowego portalu o tematyce kolejowej http://serwiskolejowy.pl/. Dziś został opublikowany, dostępny pod adresem: http://serwiskolejowy.pl/2020/12/14/maszyna-blisko-20-lat-historii-polskiego-symulatora-pojazdow-szynowych-wywiad/

Cytuj
MaSzyna – blisko 20 lat historii polskiego symulatora pojazdów szynowych [WYWIAD]
Symulatory to oprogramowanie, dzięki któremu możemy wcielić się w dowolną rolę i doświadczyć innej rzeczywistości. Dużą popularnością wśród polskich użytkowników cieszą się produkcje kolejowe, a szczególnie Symulator Pojazdów Szynowych „MaSzyna”. Tytuł jest obecny na rynku od 2001 roku. O jego sukcesie opowiadają nam Maciej Cierniak i Maciej Malec z zespołu jego twórców.

Serwis Kolejowy: Jak zrodziła się idea stworzenia Symulatora? Co było główną siłą napędową, żeby podjąć wyzwanie i zrealizować projekt?

MaSzyna: Symulator jest tworzony nieprzerwanie od niemalże dwudziestu lat. Jego pierwsza wersja została przygotowana i opublikowana w sierpniu 2001 roku. Zespół zmienia się niezwykle dynamicznie, dlatego nie chcemy wypowiadać się w imieniu pierwotnych twórców z początku wieku. Wydaje nam się jednak, że ich motywacja, niezależnie od okresu, w którym współtworzyli projekt, jest bardzo podobna – to możliwość realizacji marzenia związanego z prowadzeniem pociągów. Każde dziecko było na etapie fascynacji kolejką elektryczną, a „MaSzyna” jest niejako rozwinięciem tej fascynacji i przeniesieniem jej w świat wirtualny.

Dzisiaj siłą napędową Symulatora są poszczególni twórcy, którzy przyjemność czerpią już nie tyle z jazdy po wirtualnych liniach kolejowych, co przede wszystkim z tego, że mogą dołożyć kolejną „cegiełkę” do projektu. Ich celem jest dodanie do Symulatora elementów, których dotychczas w „MaSzynie” nie było albo były rozwinięte w małym stopniu. Są to cele takie jak wymodelowanie nowej lokomotywy, wagonu czy modelu otoczenia, budowa nowej wirtualnej linii kolejowej lub ulepszenie jakiejś sfery działania Symulatora, która wymaga poprawy. Realizacja tych celów, zwłaszcza skomplikowanych, zawsze przynosi olbrzymią satysfakcję dla twórców. Pozytywne opinie, które w zamian otrzymujemy od użytkowników na portalu społecznościowym czy drogą prywatnej korespondencji, są nie tylko pochwałą, ale i motywacją do dalszego udoskonalania Symulatora.

SK: „MaSzyna” cieszy się stałym, dużym zainteresowaniem. Czym wyróżnia się na tle konkurencji i na czym polega jej fenomen?

MaSzyna: Fenomen i duże zainteresowanie są spowodowane wieloma czynnikami. Jest to projekt darmowy, otwarty i dostępny dla każdego. Program jest tworzony głównie przez Polaków (twórcy innych narodowości to dosłownie kilka osób, które dają wsparcie merytoryczne, ale też wspierają nas materiałami fotograficznymi – są to miłośnicy kolei z Czech i Węgier), a co za tym idzie staramy się przenieść do świata wirtualnego oblicze przede wszystkim krajowej kolei. Dotyczy to nie tylko linii kolejowych, ale również taboru, który można spotkać głównie na polskiej kolei. Naszą przewagą nad innymi komercyjnymi projektami jest to, że grupa docelowa, do której kierujemy Symulator, jest bardzo wąska. W przypadku innych popularnych produkcji tego typu oprogramowanie i wirtualny świat muszą być skierowane do odbiorców w Europie i na całym świecie. Nie traktujemy ich jako konkurencji, gdyż „MaSzyna” jest projektem non-profit, udostępnianym bezpłatnie każdemu.

Nasz symulator wyróżnia się przede wszystkim wysoką dbałością o szczegóły – celem twórców jest jak najdokładniejsze odwzorowanie rzeczywistości i warunków pracy osób prowadzących pojazdy kolejowe. Obsługa pojazdów jest bardzo zbliżona do faktycznych czynności, które musi wykonać maszynista. Nie jest to program prosty, ze sterowaniem znanym z popularnych „wyścigówek”, gdzie pojazdem operujemy strzałkami na klawiaturze. Nigdy nie było to zaimplementowane i nic nie wskazuje na to, żeby twórcy podążali w tym kierunku. Po uruchomieniu symulacji użytkownik musi sprawdzić ciśnienia w zbiornikach, uruchomić baterię pojazdu, podnieść pantografy, uruchomić przetwornice i sprężarki, a gdy lokomotywa będzie gotowa do drogi, należy umiejętnie operować nastawnikiem jazdy oraz kranem hamulca. Modele taboru kolejowego zostały równie wiernie odwzorowane – twórcy tworzą nowe pojazdy na podstawie dokładnych planów i schematów, a gdy te nie są dostępne, korzystają z wymiarów zebranych „na gruncie” przy pomocy miarki lub linijki.

Wirtualne szlaki kolejowe (prawdziwe oraz fikcyjne) również zostały przygotowane w zgodzie z obowiązującą sztuką i przepisami dotyczącymi budowy linii kolejowych. Niewątpliwie elementem najbardziej wyróżniającym „MaSzynę” na tle pozostałych symulatorów jest to, iż nasz projekt niemalże idealnie odwzorowuje ruch pojazdów szynowych. Oznacza to, że realne charakterystyki ruchu wagonów czy lokomotyw zostały umiejętnie przełożone na warunki wirtualne. W efekcie pojazdy rozpędzają się i hamują identycznie jak w rzeczywistości – model ruchu pojazdów uwzględnia takie elementy jak opór powietrza, tarcie, spadek i wzniesienie. Lokomotywy elektryczne reagują na zmiany napięcia w sieci trakcyjnej, a wagony mają różne siły hamowania w zależności od typu czy nastawy hamulca w taborze. Wszystkie powyższe elementy sprawiają, iż poziom realizmu symulacji w „MaSzynie” jest niezwykle wysoki.

SK: Ile osób aktualnie pracuje w zespole? Jak bardzo angażujący jest proces tworzenia i ile czasu mija od powstania pomysłu do jego wdrożenia?

MaSzyna: Dziś przy projekcie pracuje około 40-50 osób. Są to osoby, które stale są aktywne na naszym [forum internetowym] (miejscu, gdzie omawiamy i testujemy nowe elementy Symulatora), odpowiedzialne między innymi za nowe modele lokomotyw i wagonów oraz scenerie czy usprawnianie symulacji. Istotny wkład mają osoby, które udzielają wsparcia merytorycznego oraz dostarczają materiały dźwiękowe, fotograficzne czy też plany taboru kolejowego przydatne do stworzenia nowego pojazdu. Mamy również w naszym gronie osoby, które nie angażują się bezpośrednio w rozwój oprogramowania, ale wspierają projekt innymi, równie istotnymi działaniami – redagują stronę internetową, odpisują na maile, prowadzą strony na portalu społecznościowym czy obsługują serwery.

Czas realizacji nowych funkcji czy elementów Symulatora wynosi od kilku godzin do nawet kilku lat. Stworzenie nowej tekstury lokomotywy lub wagonu w programie graficznym może zająć wprawionemu twórcy parę godzin pracy. Natomiast stworzenie nowego modelu pojazdu szynowego to już praca liczona w tygodniach, a nawet w miesiącach. Równie czasochłonne jest przygotowanie nowego scenariusza, czyli zorganizowanie ruchu pociągów oraz zaplanowanie zadań dla użytkowników na fragmencie linii kolejowej. Najbardziej wymagającymi projektami, zarówno pod kątem nakładu pracy, jak i czasu, jest jednak stworzenie nowej scenerii, czyli wirtualnej linii kolejowej – to zajmuje twórcom nawet kilka lat pracy.

SK:  Aktywność użytkowników wspomnianego forum, jak na obecne czasy, jest imponująca. Jaka jest rola tej społeczności podczas przygotowywania kolejnych aktualizacji produkcji?

MaSzyna: Forum dyskusyjne działa nieprzerwanie od 2003 roku, dziś mamy zarejestrowanych ponad 7,5 tysiąca użytkowników, z czego codziennie zalogowanych jest około 400-500 osób. Forma komunikacji na forach powoli zanika, ponieważ dyskusje przenoszą się na inne platformy. W naszym przypadku forum wciąż pozostaje głównym narzędziem, na którym rocznie wymieniamy 12-15 tysięcy wiadomości. Jest to wynik imponujący. Ponadto od kilku lat działa chat dla twórców i użytkowników, aby jeszcze bardziej usprawnić komunikację i wymianę myśli. W naszej ocenie Symulator działa i rozwija się dzięki społeczności – osobom, które chcą go stale wspierać swoją pracą.

SK: Tak było od zawsze?

MaSzyna: Taki model obowiązuje od samego początku projektu. Nie mamy korporacyjnego porządku pracy, gdzie lider wyznacza kierunek i zespół go realizuje, a wszystkie działania twórców są motywowane chęcią dodania od siebie kolejnej małej cząstki do projektu. Praktyka wykazała, że zanim jakikolwiek nowy element zostanie przedstawiony szerokiej publice, jest on dokładnie sprawdzany w ramach procedury beta testów. Na tym etapie następuje wymiana pomysłów i doświadczeń, gdzie społeczność twórców proponuje zmiany, ale też wskazuje na błędy, które wymagają poprawy. Staramy się wszyscy wzajemnie rozwijać, uczyć tworzenia nowych tekstur, modeli czy scenariuszy. Wzajemnie uczymy się teorii działania oprogramowania. Ta otwartość jest motorem napędowym. Gdyby nie ona, projekt stałby w miejscu. Osoby, które nieustannie wspierają go od 2001-2002 roku, można zliczyć na palcach jednej ręki. Natomiast zauważamy, że co kilka lat zespół aktywnych twórców się odświeża i wymienia – niemalże jak pokolenie.

SK: A co „MaSzyna” dała swoim twórcom?

MaSzyna: Poza tym, że Symulator działa dzięki społeczności, to również on sam wiele dla tej społeczności zrobił. Osoby, które przez ostatnie lata rozwijały aplikację, to głównie uczniowie i studenci, ale również dorośli, pracujący ludzie. Część z nich to pracownicy kolei „młodego pokolenia”. Dla nich „MaSzyna” i forum dyskusyjne było miejscem zdobywania i konfrontowania wiedzy dotyczącej fachu kolejowego z rzeczywistością, zanim zdecydowali się zatrudnić w przedsiębiorstwach kolejowych. Są również znane przypadki, gdzie na naszym forum pasjonaci transportu kolejowego rozpoczęli poszerzanie swojej wiedzy i pielęgnowanie pasji. Wymiana zdań i doświadczeń z innymi użytkownikami, nierzadko pracownikami kolei, skłoniła młodych pasjonatów do tego, że wybrali ścieżkę edukacji, aby w przyszłości również móc pracować na kolei. Jest to szeroki przekrój stanowisk: maszyniści, dyżurni ruchu, rewidenci oraz pracownicy zaplecza administracyjnego przedsiębiorstw kolejowych.

SK: Jakie nowe rozwiązania i ulepszenia planują Państwo wprowadzić do symulatora w przyszłości?

MaSzyna: To jest właśnie jedna z cech projektu, który nie jest odgórnie zarządzany. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć, jakie usprawnienia zostaną przygotowane w najbliższej czy dalszej przyszłości, gdyż każda inicjatywa pochodzi od poszczególnych twórców. Jeśli nowy pomysł spotka się z uznaniem pozostałych autorów, to zostanie zaimplementowany i udostępniony w kolejnym wydaniu aplikacji.

SK: Wiemy, że poziom zaawansowania Państwa symulatora pozwala na wykorzystywanie go w szkoleniach maszynistów. Jakie podmioty korzystają lub korzystały z „MaSzyny” w tym celu?

MaSzyna: Kiedy zobaczyliśmy, że nasz symulator jest wykorzystywany w celach szkoleniowych, było to dla nas dodatkową motywacją oraz nagrodą. Zdaliśmy sobie sprawę, że nie tworzymy tylko prostej aplikacji, która ma sprawiać radość użytkownikom, ale coś na kształt produktu, który spotkał się z uznaniem i jest wykorzystywany nie tylko dla rozrywki czy rozwijania pasji, ale również w celu poprawy kwalifikacji zawodowych. Jest kilka podmiotów, które wykorzystują aplikację w celach szkoleniowych: Przewozy Regionalne w Lublinie oraz w Poznaniu szkolą maszynistów z pełnowymiarowym pulpitem pojazdu serii EN57, „kolejówka” w Warszawie również korzysta z „MaSzyny” i pulpitu EN57. Technikum nr 4 w Sosnowcu zaadaptowało salę lekcyjną, gdzie została odwzorowana cała kabina lokomotywy EU07 w skali 1:1, wraz ze stanowiskiem instruktorskim. Wszystkie te instalacje to pełnowymiarowe pulpity maszynisty, które wykorzystują oprogramowanie symulatora „MaSzyna”.

Jak zachęciliby Państwo osoby, które nie miały jeszcze styczności z „MaSzyną” do spróbowania swoich sił w symulatorze?

MaSzyna: Jeśli szukacie symulatora, który skupia się na polskiej kolei i jednocześnie za cel stawia sobie najpełniejsze odwzorowanie rzeczywistości, to „MaSzyna” będzie najlepszym wyborem. Uczciwie jednak uprzedzamy, że dla początkującego pasjonata transportu kolejowego pierwszy kontakt z naszą produkcją może być trudny – pamiętajmy, że w rzeczywistości wirtualnej każdy użytkownik musi wykonać te same czynności, co maszynista w codziennej pracy. Zachęcamy też, aby dołączyć do naszej społeczności i wspierać rozwój Symulatora. Wiedza z zakresu informatyki czy modelowania 3D nie jest konieczna. W projekt można zaangażować się również poprzez udostępnianie materiałów fotograficznych czy dźwiękowych, a także oferując wsparcie merytoryczne.

Rozmawiał Patryk Galarski

27
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 13 Grudnia 2020, 13:09:11 »
Postawiliśmy repozytorium dla projektu. Jak ktoś chce zmieniać dekoracje (w osobnych plikach jako wariant jak całkowo 2015 proszę) czy wymieniać składy, to do roboty. Może niech autor się skupi na bugfiksie i to wreszcie wydamy, a nie go zapchacie pomysłami na kolejne pół dekady.

28
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 07 Grudnia 2020, 20:47:40 »
Jak jest dużo do roboty żeby to dostosować do paczki całościowej, to proponuję założyć repo, ewentualnie poprosić któregoś z administratorów by zrobili. Wtedy nie będzie problemów z wersjami, inni mogą się wykazać i pomóc, i nie będzie sytuacja typu "padł mi dysk, z pół rokiem zmian". Z resztą taki jest kręgosłup rozwoju np. Kaliskiej.

29
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 03 Grudnia 2020, 15:45:41 »
Sceneria (ograniczenia prędkości) odwzorowują lata 2011 czy jakoś tak. Więc proponuję się trzymać tego. Po wrzuceniu do paczki, można robić śmiało klony retro i nowsze.

30
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 03 Grudnia 2020, 15:34:41 »
Tylko różnica jest taka, że na lata 90 to może będzie po jednej teksturze z każdego typu, a wagonów towarowych nie ma wcale. Na późniejsze lata jest ponad kilkudziesięciokrotnie lepszy wybór i różnorodność.

A z tego co widzę, to jest niewielkie zainteresowanie latami sprzed 2000 roku. Niech to zostanie tak jak jest, a jak ktoś jest zainteresowany wersją retro to taką może zrobić dopiero po wydaniu tej scenerii.

Strony: [1]