Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - yrek150

Strony: [1]
1
Tabor kolejowy / Odp: Kiedy będzie Pesa Elf II?
« dnia: 06 Czerwca 2025, 18:14:21 »
Jak ktoś zrobi, a aktualnie nikt nie robi.

2
Tabor kolejowy / Odp: Skąd wziąć model Vectrona??
« dnia: 23 Maja 2025, 23:23:10 »
Wersja krążąca po internecie to raczej niskiej jakości konwert, która jest dość pilnie strzeżona przez młodszych użytkowników z niewiadomych mi powodów. Poczekaj na oficjalnego wektrona, będzie w tym roku.

3
Na warsztacie / Odp: eu160
« dnia: 15 Kwietnia 2025, 18:21:53 »
Stan prac na 15.04.2025r.

W związku ze znacznym postępem prac nad modelem lokomotywy EU160 Griffin publikujemy dla was kolejne zdjęcia modelu, jak widać zmian zaszło wiele. Zostały dodane m.in. Kabina low-poly, sprzęgi, drzwi, szyby i drobniejsze detale. Powoli zbliżamy się do końca prac nad siatką w wersji High-Poly, która przejdzie redukcję pod wersję zdatną do użycia w symulatorach, w tym w MaSzynie 😁

Trzymajcie się ciepło i na (Ma)Szynach 😉
Zespół TPMS


4
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 14 Kwietnia 2025, 20:58:06 »
W sumie to mozna to exe wrzucic dla szerszej publicznosci cobyście mogli się zapoznać z tym co oferuje.
Wymagania: conajmniej Windows 10 i karta graficzna obsługująca DirectX 12.
(powiekszam bo juz dostaje spam priv ze nie dziala)
W zipie macie moją konfigurację (mam nadzieje ze o niczym nie zapomnialem). Poniżej garść screenów




https://eu07.pl/userfiles/24886/exe_d3d12.zip.zip

przepisania backendu podjął się @MichauSto (manul). Zrodla macie we wpisie wyzej, ta wersja exe ma tylko lekko zmieniony wybor renderera zeby dalo sie uruchamiac scenerie ze startera (renderer full odpala od razu renderer na nvrhi a nie opengl3.3)

Następnym krokiem aby moc to wrzucic do glownej paczki jest pozbycie się błędów, naprawienie deszczu/sniegu i czasem randomowych crashy.

5
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 23 Lutego 2025, 00:05:16 »
Kolejna sprawa błagam was... dlaczego te jednostki tak tragicznie w maszynie hamują.. jest zasada, że każda jednostka z każdej kabiny hamuje inaczej...
Niektóre są bardzo dobrze wyregulowane i potrafią się zatrzymać z prędkości 110 km/h w około 420 metrów dając w cylindry 0.15.. są też czołgi co i w 900 metrów mają problem się zatrzymać przy hamowaniu 0.2 atm no ale to są raczej mało spotykane kwiatki.. no najczęściej z mojego doświadczenie to jednostka z hamowaniem 0.15 atm zatrzyma się w około 450-550 metrów... a w maszynie to leci jak czołg i prędkość nie spada..

Dokładnie, lata temu jednostki hamowały lepiej. Teraz ostatnio jak testuję nadźganą sierżantami LK131 to zauważyłem to samo.

6
Pomoc doraźna / Odp: Rozpoczęcie z modelowaniem
« dnia: 22 Lutego 2025, 19:27:42 »
Na początek, żeby ogarnąć się w tym, jak pracują narzędzia i czego się spodziewać, to najlepiej zrobić coś jak znak, wskaźnik, baner, albo prosty domek-klocek, czy też blok (byle bryła nie była zbyt skomplikowana). Potem w miarę jak będziesz robił kolejne modeliki, to sam poczujesz ambicję i ogarniesz na jakim poziomie są Twoje możliwości. Do prostych domków dojdą rynny i kominy, i stopniowo przerzucisz się na bardziej skomplikowane kształty, jak tabor.

7
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 18 Lutego 2025, 03:34:14 »
Chyba nie o to dokładnie chodziło. Obstawiam, że nie chodzi o mocniejsze "wciskanie w fotel" przy przyspieszaniu i hamowaniu, ale o bardziej takie szarpnięcia przy nagłej zmianie przyspieszenia.

8
Na warsztacie / Odp: eu160
« dnia: 24 Stycznia 2025, 22:20:17 »
W odpowiedzi na zapytanie użytkownika dave zewnętrzna bryła modelu griffina jest na ostatniej prostej do ukończenia. Od ostatniej aktualizacji widocznej na screenach doszły: kabina low poly, sprzęgi, a także elementy na czole lokomotywy. Ponadto poprawki dotknęły model zewnętrzny pudła, a także artefakty widoczne na powyższym screenie. Do ukończenia modelu High-Poly zostały nieliczne elementy, następnie w kolejce są teksturowanie, a także redukowanie do poszczególnych modeli LOD. Gdy tylko prace nad projektem dobiegną końca model zostanie przekazany twórcom symulatora MaSzyna, a także postaramy się dopiąć wszystko na ostatni guzik, aby model stanął na (Ma)Szynach 😉

Pozdrawiamy, zespół
Trainz Polish Modifications Studio

9
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - ICki Wolica - Sandomierz
« dnia: 08 Grudnia 2024, 14:15:17 »
Ja wstawiłem EP07 i nie przewiduje zmian. Natomiast jak ktoś chce - proszę bardzo, można wstawić nawet SM04.

Chociaż nie, to za bogato. Lepiej WMB10.

10
Na warsztacie / Wrzosy - ICki Wolica - Sandomierz
« dnia: 05 Grudnia 2024, 20:15:48 »
A więc kolejny gniot mojego autorstwa. Tym razem liczyłem, że pójdzie od razu na TD, ale z braku nagrań na razie wrzucam tutaj.

https://eu07.pl/userfiles/30308/wrzosy_wolica_icki.7z
https://eu07.pl/userfiles/30308/wrzosy_wolica_icki-r2.7z

I co my tu mamy? Dwa scenariusze - dzienny TLK Wolica - Sandomierz i nocny IC dla tych co lubią w ciemnościach grzać pełną rokładową 140km/h. Co ciekawe - na chwilę obecną te scenariusze obejmują prawdopodobnie największy dystans jaki można pokonać po fikcyjnych sceneriach w MaSzynie.

Jak wyżej wspomniałem na razie nie ma radia, chętni do nagrywek są mile widziani.

EDIT 14.12.2024
Komunikaty kierownika pociągu autorstwa @jakisrandomowynoob

11
Na warsztacie / Odp: SDR 19 - Reaktywacja
« dnia: 09 Listopada 2024, 18:07:27 »
Dokładnie tak jak Jakub pisze. Kolega może się nauczyć na czymś, czego nikt nie rusza, zanim dołączy do jakiegoś projektu. Natomiast obawiam się, komentarze osób torpedujących jego próby nauki mogą się skończyć tym, że się pożegna z forum i pójdzie sobie do TD2 albo Trainza.

A już nie jeden tak zrobił, przez właśnie takich przemądrzałków. Torpedujących próby zrobienia czegoś przez osoby mniej doświadczone.

12
Na warsztacie / Odp: SDR 19 - Reaktywacja
« dnia: 07 Listopada 2024, 01:53:14 »
Niech chłop robi. Widać, że się stara, żeby stare scenerie jakkolwiek przywrócić i udekorować, a że nie jest idealnie, to głównie z powodu ułomności istniejących narzędzi.
Każdy kolejny rozwiązany problem to kolejna cegiełka w zrozumieniu bardzo niełatwej struktury plików i obchodzenia się z nimi, a takich ludzi nam brakuje.

13
Publikacje / Lokomotywa ST44Ko wraz z kabiną
« dnia: 26 Października 2024, 17:52:00 »
Lokomotywa ST44Ko (kołomna) wraz z kabiną do pobrania oraz paczką wsporczą do prawidłowego działania.


Paczka główna: https://eu07.pl/userfiles/23090/ST44_Ko.zip
Paczka wsporcza: https://eu07.pl/userfiles/23090/wsporcza.zip


Wypakować do głównego folderu symulatora. (Paczka wsporcza dla osób które nie mają wersji pctga symulatora (deweloperskiej) za nieprawidłową instalację nie odpowiadam.

14
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 03 Sierpnia 2024, 13:38:51 »
Zapraszam na spacer pomiędzy odstawionymi jednostkami EN57 na wrocławskiej grupie G (stan na kwiecień 2024)! Na podstawie danych z Ilostanu Pojazdów Trakcyjnych przybliżam krótką historię pojazdów, a przy okazji możecie zobaczyć ostatnie chwile tych pojazdów, które sukcesywnie są wywożone przez przewoźnika SKPL Cargo z Wrocławia na złomowanie w różne części kraju. Część z przedstawionych przeze mnie jednostek w ostatnich tygodniach opuściła już Wrocław.

15
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 23 Lipca 2024, 22:42:20 »
Zapraszam do zapoznania się z funkcją przyspieszenia (nie przestawienia) czasu. Ewentualnie mogę zaproponować napisanie własnego scenariusza lub chociaż rozkładu w którym nie będzie takich długich postoi. Jeden człowiek nie jest w stanie wszystkiego uciągnąć i wszystkim dogodzić.

Do klejenia tekstur wszyscy, do narzekania jeszcze więcej, a zrobić cokolwiek ponad to to nie ma nikogo.

Pozdrawiam serdecznie,
"Wesoły" Scenarzysta

16
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 03 Lipca 2024, 14:10:53 »
To dodajcie do impulsów takie awarie
Do Impulsów możemy dodać błąd sprężarki wyświetlający się od 21 listopada i ekran o naruszeniu praw autorskich :)

17
Na warsztacie / Odp: Kabina EU44
« dnia: 13 Kwietnia 2024, 08:01:57 »
Jakby kto pytal i byl (na pewno) zainteresowany to mam kabine z U2 na ktora jest zgoda na konwert z dociagnietymi sciankami do naszego pudla, pozostalo przerobienie tylnej sciany, dolozenie drzwi, zmapowanie scianek bocznych i lekkiej przeroboki centralnego panelu.

18
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 10 Marca 2024, 18:17:32 »

19
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 29 Lutego 2024, 22:05:01 »
Tak samo jak w większości nowych gier samochodowych na licencji model zniszczeń jest znikomy ponieważ producenci aut sobie nie życzą rozbijania swoich modeli. Tak samo jest z grą F1, model zniszczeń jest jaki jest bo na więcej się FIA nie zgadza.

20
Bieżące kolejowe / Odp: Impuls Newag
« dnia: 06 Grudnia 2023, 18:29:36 »
To nie takie proste. W Impulsach jest oprogramowanie  Medcomu. Także ich pewnie teraz też  będą  trzepać.
Pytanie jeszcze nasuwa się  takie. Na ile bądź czy jest ta sprawa związana  w jakiś sposób  politycznie.  Jeżeli były  to jakieś akcje zaplanowane odgórnie,  to może  się  tak stać że sprawa będzie zamieciona pod dywan bądź  zniszczy to Newag. PFR zainwestował  dość pokaźne sumy w ratowanie Pesy. Tak tylko gdybam ;)

21
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 18 Listopada 2023, 21:10:04 »
Na najnowszej paczce niestety kaliska przestala dobrze dzialac. Jadac towarkiem z OW do Olechowa zaraz za Retkinia nadzialem sie na tyl towara ktory stal pod s1. nie rozumie dlaczego Retkinia podala sygnal zezwalajacy na jazde skoro szlak byl zajety. Na starszej paczce nie bylo takich problemow. Scenariusz na tym towarku jest nieprzejezdny na samym koncu.
Inne scenariusze czyli osobowy pospieszny z LK do OW przejezdne oraz towarowy z OL do OW takze przejezdny. Zainstalowanie najnowszej paczki nie usunelo bledu ze stonka w Lk ktora powinna wlokniarza odstawic na tory postojowe.
Z bledow graficznych ciagle u siebie zauwazam zle oteksturowany dworzec w Lasku oraz brak budynku w Lublinku kolo przejazdu a wiem ze w oryginale byl.

NIestety drugi raz to przejechalem i blad jest powtarzalny. Zaraz za retkinia nadziewamy sie na tyl towarka, ktory utknal pod s1. Scenariusz nieprzejezdny.

22
Tabor kolejowy / Odp: Kwadrat en57
« dnia: 25 Listopada 2023, 14:57:32 »
Służy do zamknięcia centralnego drzwi przez kierownika pociągu, tak jak w wagonach PKP IC. Przekręcasz kwadratem w lewo lub w prawo, uruchamia się ostrzeżenie w postaci pikania i światełka jeżeli jednostka je ma nad drzwiami, drzwi się zamykają. Jak dobrze pamiętam to drzwi kierownika pociągu zostają otwarte do momentu jeżeli nie przekręcisz kwadratem w drugą stronę to się zamkną drzwi w których stoi kierownik pociągu. Takie modernizacje, zbędne trochę bo kierownik i tak podaje gotów do odjazdu przez drzwi kierownika pociągu albo przez radiotelefon.

23
Na warsztacie / Odp: TLK 38205 Sandomierz - Wolica
« dnia: 02 Listopada 2023, 08:55:02 »
Ja się bardzo cieszę, że ktoś wreszcie się podjął zrobienia jakiegoś scenariusza. Nie mam nic przeciwko.

24
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 17 Października 2023, 14:54:42 »
Skoro już jest dyskusja o rozkazach, to przypomnę, że 9 lat temu planowałem zrobić generator, który z nagranych wcześniej fraz miał składać wypowiedzi dyżurnych, kierowników, czy maszynistów. Przy czym odpowiedź maszynisty jako użytkownika chciałem zrobić w postaci wybierania odpowiedzi z menu (co by skutkowało odtworzeniem nagrania, a jednocześnie by było możliwe do rozpoznania po stronie algorytmu prowadzącego dialog — jest to stosowane w wielu grach). W ramach przygotowania chciałem, aby jednym głosem (jednej osoby) został nagrany zestaw fraz (który by wcześniej trzeba było opracować, jakie są potrzebne). Dany głos można by podpinać (loswać) pod poszczególne nastawnie oraz inne pociągi. Może w ramach otwarcia projektu i robienia cudów przez każdego, ktoś by się za to wziął? Ja nie mówię, żeby robić dokładnie wg mojej propozycji, bo inni użytkownicy też mogą mieć dobre pomysły (tylko niech się one przekładają na jakieś efekty, a nie tylko transfer wypracowanych rozwiązań do innych projektów).

25
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 29 Sierpnia 2023, 23:51:35 »
Cześć.

1. Dziękuję Ra za objaśnienia. Nie dyskutuję, bo wszystko zostało napisane. Mój wniosek: nie powstanie drugi Rainsted

2. Podzielam zdanie @jakubg1, że prosty edytor scenerii / całości dałby więcej nowych tras i byłaby to wartość dodana. Mój młody chce się bawić, ale przecież nie Rainstedem. Niższa jakość tras? Bez znaczenia. Nie muszą trafiać do paczki. Zrobi się serwer z addonsami do pobrania, i kto będzie chciał to sobie polata po „gorszych”, ale będzie miał fun. Teraz mamy do wyboru: HQ raz na X lat, albo nic. A to co jest, już zostało oblatane do znudzenia.

3. Pośrednio związane: Dlaczego trzeba dodawać „ścianę lasu” a nie las? Potrzebny jest tylko mesh instancing z lod, a las proceduralnie wygeneruje edytor. Kosztem będzie tylko większy plik scn/inc, chyba że doda się generator do silnika a w scn/inc zadeklaruje tylko obszar, meshe, gęstość i ziarno. Ściana z lasem trąci latami 90-tymi.

4. Edytor musi być crossplatform lub platform independent, także dla devów. Nie musi a nawet nie powinien to być w c++, tylko w języku/-ach wysokiego poziomu. Edytor powinien mieć autosave i/lub commitlog - żadna robota nie może się stracić po crashu.

Z pkt. 1 i 2 wynika, że dodatkowy edytor nie będzie konkurował z Rainstedem, więc nie musi spełniać oczekiwań inżynierów (ci zostaną z Rainstedem). Co za tym idzie można go tworzyć niezależnie i mając na uwadze odbiorcę amatorskiego.


Pozdrawiam,
Marcin

26
Bieżące Symulatorowe / Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« dnia: 09 Sierpnia 2023, 04:48:04 »
Ten post jest odpowiedzią na powracające wciąż żądania, żeby przyznać innej osobie stanowisko administratora. Jest to prezentowane przez część osób aktywnych w projekcie jako panaceum na wszelkie problemy z którymi od dłuższego czasu boryka się projekt MaSzyny w sferze zarządzania.

Faktem jest, że w ostatnim okresie część członków administracji zrezygnowała ze stanowiska, a moja aktywność jest niewielka. Nie jestem jednak skłonny nominować nowych administratorów, zarówno ze względu na ostatnie doświadczenia z przyznawaniem dostępów osobom które nadwyrężyły nasze zaufanie, jak i moje przekonanie że żonglowanie rangami nie wprowadzi realnej zmiany jakościowej.

Podnosi się argument że nowa administracja miałaby ożywić projekt, jednak w jaki sposób miałoby się to wydarzyć? Przecież nie jest wymagane aprobata od administratora, żeby poprawiać błędy, tworzyć nową zawartość czy wprowadzać zmiany w exe.

W celu uregulowania tej sytuacji, chciałbym zaproponować pewne zmiany w funkcjonowaniu projektu. Niezmiennie od początku mojej aktywności jestem przeciwnikiem specjalnych stanowisk, ukrytych działów, limitu postów w działach, czy innych rozwiązań ograniczających transparentność (i co za tym idzie, ilość afer związanych z dostępem do ukrytej treści i wycieków stamtąd) jak i uniemożliwiających pełne zaangażowania nowych osób bez zbędnych przeszkód.

Proponuję więc:
- Zlikwidowanie działów niepublicznych (deweloperów, betatesterów, repozytorium, promocji, webmasterów, promotorów). Nie pełnią one istotnej funkcji, poza możliwością bycia punktem niezdrowych konfliktów. Należałoby tu zrobić przegląd zawartych w nich treści i wyciągniecie tego co możemy wykorzystać (są odpowiednie zgody itd.) do działów publicznych. Reszty, skoro i tak nie można wykorzystać niech zostanie jedynie w czeluściach archiwum serwera, bez ogólnego dostępu.
- Utworzenie zespołu składającego się z kilkunastu osób z doświadczeniem w projekcie, którego głównym zadaniem byłaby akceptacja zmian wprowadzanych na repozytorium symulatora. Nie wiązałoby się to z żadnymi dodatkowymi benefitami czy dostępem.
- Wprowadzenie przejrzystej procedury wprowadzania zmian na repozytorium, w formie zbliżonej do obecnego testu dodatków. Zmiany wymagałaby akceptacji przez powyższy zespół, np. przez aprobatę N jego członków.
- Zespół mógłby w jakiś sposób dodawać nowych członków, np. przez nominację przez N jego członków i następnie głosowanie większością.
- Dodawanie treści na mediach społecznościowych również przechodziłoby proces aprobaty tak samo jak dla zmian repo, zaakceptowany post wstawiany byłby na platformę przez administrację/moderację, ale to byłaby czynność jedynie techniczna.
- Aktualizacji repozytorium po zaakceptowaniu zmian dokonywałaby również administracja, moderacja i wyznaczone przez nią osoby, ale to byłaby czynność jedynie techniczna. Docelowo powinno zostać opracowane narzędzia które to zautomatyzują.
- Wprowadzony zostałby stały cykl wydawniczy paczki, w którym terminy byłyby ściśle określone, np. miesięczne czy kwartalne. Zawierałyby stan repozytorium na dany dzień, bez osobnej fazy wydawniczej, testów, przesuwania terminów bo coś się nie załapało, itd. Publikacją paczki zajmowała by się administracja i moderacja (w obecnej sytuacji pewnie ja), do momentu przygotowania narzędzi które będą to robić automatycznie.
- Administracja i wyznaczeni przez nich moderatorzy czuwaliby nad zachowaniem kultury wypowiedzi. Zasadniczym wyzwaniem jest niedopuszczenie do eskalacji wszelkich dymów i zatrzymanie ich na samym początku. Jeżeli regulamin jest w tych kwestiach niewystarczająco jasny, może warto wprowadzić dodatkowy CoC.

Oczywiście to tylko wstępny zarys propozycji. Jeżeli opinia społeczności byłaby pozytywna, to trzeba przygotować uszczegółowione zasady, w szczególności w zakresie sposobu akceptacji, głosowania/aprobaty N osób, sposobu nominacji nowych członków, sposobu wyboru początkowych członków zespołu itd. Zachęcam do propozycji w tym zakresie.

27
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 09 Lipca 2023, 12:33:40 »
Dzisiaj film troszkę w innej formie, którego sklejenie zajęło trochę czasu, ze względu na czas pracy maszynisty, natomiast chciałem zaprezentować Wam moją opinię na temat Hybrydy od Newagu, troszkę informacji technicznych oraz wrażeń z użytkowania:

28
Pomoc w tworzeniu / Odp: Newag Impuls 36We - jaką spółkę wybrać?
« dnia: 01 Czerwca 2023, 20:46:50 »
Też się kiedyś tak na to rzucałem, ale KMŁ, KM oraz ŁKA nie posiadają impulsów 36WEa, do istniejących modeli nie ma wnętrz. KMŁ i KM zresztą są w trakcie prac w prawidłowych wariantach, więc odradzam. A ŁKA to impuls II, a nie I, także no. Kiedyś robiłem i wydawało się że jest ok, ale teraz na to patrzę i widzę że nie było ok. Także no, zasugeruję delikatnie zrobienia czegoś innego, co potencjalnie będzie miało więcej szans na wyglądanie ok oraz na potencjalne wejście do paczki.

29
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 07 Maja 2023, 02:21:44 »
Niestety, priorytetem wydają się rzeczy głównie niespotykane w innych symulatorach, czyli krzywe przejściowe i przechyłki. Jeżeli chodzi o MaSzynę, Rainsted ma w tej kwestii monopol, a zamknięty kod źródłowy powoduje, że napisanie podobnego narzędzia i rozgryzienie wszystkich rzeczy samemu zajmie obłędną ilość czasu. Ja osobiście byłbym za prostym edytorem, w którym nawet nie byłoby ani edycji terenu, ani krzywych przejściowych, ani przechyłek, ale żeby po prostu był. Jeżeli tylko będzie prosty w obsłudze, z automatu powstanie gigantyczna ilość scenerii fikcyjnych do przejechania. A osoby, które chcą jeździć po realnych sceneriach z profilem pionowym i krzywymi przejściowymi też nic nie stracą, ponieważ dotychczasowe skomplikowane narzędzia dalej będą istniały.

Stworzymy w ten sposób swego rodzaju oddzielną scenę, w której będzie dużo scenerii nieco gorszej jakości, ale za to z dobrym otoczeniem, jeżeli jego układanie będzie przyjemne. Takie osoby będą miały już wprawę, a edytor mógłby powoli ewoluować, wzbogacając się o kolejne funkcje. Wbudowany w exe edytor miał taką szansę, ale jest toporny w obsłudze, ma mało funkcji (brakuje tych wręcz oczywistych, jak podświetlanie zaznaczonego obiektu) oraz został kompletnie porzucony i nie jest rozwijany.

Moje podejście do edytora już znacie:
Pomysł prostego i przystępnego edytora scenerii jak najbardziej ma sens. Można nawet zrezygnować z niezbędnych w pełnym edytorze funkcji, gdyż te dalej by były dostępne w Rainstedzie. Chodzi tu o aplikację, za pomocą której użytkownik będzie w stanie poznać i zastosować podstawowe pojęcia, którymi posługują się twórcy scenerii. Programu, w którym można by się sprawdzić. Czy jestem w stanie stworzyć scenerię? Jak dobrze mi to idzie? 5 lat później, hmm, ten edytor już obcykałem, może bym się przesiadł na bardziej zaawansowanego Rainsteda? Takie rozwiązanie spłaszczyłoby learning curve w budowie scenerii i mogłoby zachęcić potencjalnych trasopisarzy do zabawy z symulatorem. W Scratchu nie da się zrobić gry na poziomie Cyberpunka, a mimo to korzystają z niego miliony ludzi.

Jak widać, różni się ono w porównaniu do poglądów innych osób. Dlatego jestem otwarty na dyskusję. Też byłbym zainteresowany pracą nad edytorem, aczkolwiek nie w najbliższym czasie (dużo innych projektów na głowie). Jeżeli nastąpi wspólny konsensus w sprawie edytora i jednoznacznie ustalimy kierunek działań, będziemy w stanie zrobić jeden edytor szybciej.

Na koniec dodam, że Balaclava również pracuje nad edytorem scenerii.

30
Na warsztacie / Odp: en81
« dnia: 05 Maja 2023, 18:16:07 »
wiadomo kiedy wyjdzie ten model

Hmm. Pytasz się o model w temacie którego ostatni post był niecałe16 lat temu?
Bocznica.
Matek123.

Strony: [1]