Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł Andrzej Nowinowski

Strony: [1]
1
Inne niekolejowe / Odp: Train Life A Railway Simulator
« dnia: 11 Sierpnia 2021, 00:06:42 »
Ja mam chyba jakieś zboczenie na punkcie MaSzyny, ale może po prostu przyzwyczaiłem się do tej naszej grafiki, bo w tym trailerze grafika aż mnie kłuje w oczy i skutecznie mnie utwierdza w przekonaniu, że to nigdy nie zawita na moim dysku. Wygląda jak taniej produkcji gra dla posiadaczy słabszego sprzętu. Inna sprawa z SimRail, gdzie grafika wygląda faktycznie trochę lepiej niż nasza MaSzynowa, a poza tym kuszące, realne trasy. Dla mnie osobiście porażka.

2
Na warsztacie / Odp: l053 - zalesianie
« dnia: 31 Marca 2021, 20:22:17 »
Dyskusja naniskim poziomie.
Do widzenia.

3
Tabor kolejowy / Wagony towarowe - Kanclerz z Trainz
« dnia: 09 Marca 2021, 11:12:22 »
Dzień dobry,

nazywam się Witold Prusinkiewicz, część z Was zna mnie z forum Trainz, gdzie jestem w miarę aktywnym twórcą treści. Nie będę rozwijać bez sensu całej historii ale podjąłem decyzję, że chciałbym przekazać Waszej społeczności za pośrednictwem kolegi Patryka znanego jako Hanys część moich wagonów towarowych abyście też mogli cieszyć nimi oko. Od wielu lat monitoruję Wasz dział z fototeksturami część z nich bunkrując u siebie na dysku opisane właściwym nickiem "wrzucacza" i uznałem, że chyba nie ma lepszej formy odwdzięczenia się jak umożliwienie konwersji modeli - aczkolwiek nie miałem jeszcze okazji korzystać z Waszych zdjęć - mam 300GB swoich materiałów. Będę przekazywać Patrykowi wraz z upływem czasu i chęci kolejne modele taboru a w tym wątku będę raz na jakiś czas informować o tym, co przekazałem i co może byście chcieli mieć również u siebie. Nie mam z tym żadnego problemu :)

Na pierwszy ogień poszły dwie cysterny do przewozu tlenku etylenu znane z katalogu Pana Terczyńskiego jako 416F pochodzenia niemieckiego (WU Siegen). Razem z nimi przekazałem dedykowany wózek LHB 77. Z tego co wiem, konwersja ma się już na ukończeniu (albo już się zakończyła). Screen pokazuje wagon ze złym wózkiem (pierwotnie nie chciało mi się go robić, jednak z powodu wykonania kolejnej cysterny na tym wózku nie miałem zbyt dużego wyboru). Miłej zabawy!



Z tego co odnotowałem, w dziale fototex pojawiły się u Was nowe cysterny a ten, konkretnie wspomniany typ jest też wykonany więc może będzie chętny do wykonania reskinu;

Stahlwerke Brüninghaus, Waggon Union zakład w Siegen, być może również inne, skonstruowane według danego standardu, 16100mm długości. Rozstaw czopów skrętu 10860 lub 11060mm. Różnica może potencjalnie wynikać z późniejszej wymiany wózka na Y25. Zbiornik 95m3. Właz pod kątem w kierunku ziemi.

Zachęcam do zaglądania na Facebooka TrainzArt bo nie zawsze mam czas i chęć pisać o nowościach w swoim temacie na PTT, który znajduje się tutaj; http://trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=6361


4
Tabor kolejowy / Odp: Sklejki gotowe do nałożenia na układ
« dnia: 01 Stycznia 2021, 01:48:09 »
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,19053.msg529129.html#msg529129 <- sklejki od niewydanego PassPacka 3

Lista sklejek:
- 01_Bh_pomorskie_505121180895
- 02_Bc_kuszetka_505159100617 - poprawka w dodatkowym linku (14.06.2020)
- 03_WLAB10nouz_525170700278
- 04_A9mnouz_615119702558
- 05_A9mnopuz_615119900426
- 06_B11mnouz_615121700962
- 07_B9mnopuz_615129900192
- 08_Bx_5151207x
- 09_ED73-001
- 10_EN57SKMWAWA
- 11_EU07-424
- 12_B6bnopuvz_75518471002
- 13_WLAB_IC-WARS_repaint
- 14a_Asdmnu_615189900025
- 14_Bcdu_repaint - poprawka w dodatkowym linku (14.06.2020)
- 15_Bcdmnu_615150700099
- 16_Brdmnu_6151710006
- 17_B9nopuvz_505184700654
- 18_EN57-889
- 19_EN57-1318
- 20_EP09-009_bombonierka [wydany (?)]
- 21_EP09-006_zloty [wydany (?)]
- 22_Bcdu_Noc1_PassPack2
- 23_Bh_104A-3_PassPack2
- 24_SN61-183_PassPack2
- 25_Admnu_615119900111_Z1_c4_PassPack2
- 26_Bcdu_515159801767_Noc3_PassPack2
- 27_Wnetrza

5
Tabor kolejowy / Sklejki gotowe do nałożenia na układ
« dnia: 21 Grudnia 2020, 00:58:12 »
Zdarza mi się zrobić sklejkę bez zamiaru późniejszego wykorzystania jej do zrobienia tekstury. Leżąc na dysku nikomu się nie przydadzą, natomiast wrzucając je tutaj przynajmniej jest szansa, że może ktoś ich do czegoś użyje.

A9nouz 51 51 19-70 688-2
Zdjęcia: https://eu07.pl/userfiles/23148/A9nouz%2051%2051%2019-70%20688-2.7z

A9nouz 57 51 19-78 145-9
Zdjęcia: https://eu07.pl/userfiles/23148/A9nouz%2057%2051%2019-78%20145-9.7z

A9nouz 57 51 19-78 169-9
Zdjęcia: https://eu07.pl/userfiles/23148/A9nouz%2057%2051%2019-78%20169-9.7z


6
Na warsztacie / Odp: Maszynowe dodatki Miłosza.
« dnia: 28 Listopada 2020, 00:13:39 »
Trochę prac z ostatnich kilkunastu dni.
Zrobiłem drugą skórkę 141A-20 (zostało zrobić pozostałe 4 i poprzesuwać modele pasażerów we wnętrzu), ponadto wagony dostaną (2 przedstawione niżej już dostały) mapy imitujące wypukłości (normalmapy), więc Impuls już nie będzie jedynym pojazdem w MaSzynie ich używającym. Wcześniej zajmowałem się nowymi lampami do TEM2 fujiego, światłami i poprawkami pudła 754 dla Rafała oraz dokończeniem i poprawieniem tekstury EU07-007 Joachimowicza.

7
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 21 Listopada 2020, 12:47:49 »
A czy nie lepsze czasem by było użycie tych wielkopowierzchniowych modeli trawy niskiej? Bo sianie pojedynczych krzaczków zajmuje więcej czasu, i czasem ustawienie ich jest trochę nienaturalne. Proponuje użycie tych modeli trawy wielkopowierzchniowych i w niektórych miejscach dodanie kępek innych rodzajów traw i krzaków.

Te wielkie połacie traw wielkopowierzchniowych nie podobają mi się, są zbyt gęsto usiane. Dlatego zrobiłem swoje modele jak na załączonym obrazku. Na dole od prawej, 3szt. trawy, 5x5m, 20x20m, 30x30m. Dzięki temu jak widać w górnej części screena, między torami, drogą polną a lasem, mogę z łatwością wpasować sobie któryś z tych modeli.

8
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 20 Listopada 2020, 05:17:39 »
O ile teren do terenu zabudowanego można mieć sporo uwag, tak obszary niezamieszkane robią super wrażenie.

9
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 20 Listopada 2020, 02:08:40 »
Praca wre, zrobione kolejne kilka kilometrów trasy. W oddali dawane są jakieś widoczki (ostatni screen), żeby nie było za pusto.

10
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 17 Listopada 2020, 20:37:08 »
Tym domkom bardzo pomogłoby wypalenie AO (można w Blenderze, albo w Maxie w wersji ≤2017) i przemnożenie przez teksturę. https://pl.wikipedia.org/wiki/Ambient_occlusion.

11
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 03 Listopada 2020, 23:12:25 »
Tory huciane będą położone i wypoziomowane w wolnym czasie, ale terenu w tamtych okolicach na razie nie planuje. Może kiedyś :) Żeby nie było, że nic nie robię to parę obrazków. Aktualizacje do pierwszego posta staram się wprowadzać na bieżąco.

12
Byk in Turow.


Limit for pictures is 250 kB.

13
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 23 Września 2020, 23:46:18 »
Żeby nie było, że nic się nie dzieje. Dzieje się cały czas i to dużo.. Od ostatniej relacji przybyła okolica Rakowa, masa terenu, poprawek i dokończone tory na Stalowni, jeszcze co prawda nie wypoziomowane ale to już kwesta paru chwil.

Aktualnie na Warsztacie jest dworzec główny, plan na niego jest taki, że będzie pomalowany praktycznie w całości w Substance Painterze, na maksymalnie dwóch teksturach. W międzyczasie wstawiam sygnalizacje i potrzebne wskaźniki, bramki itp. Po skończeniu dworca będzie trzeba jakoś powiesić drut. Potem wracam do Rakowa i biorę się za Komin-pack-2

14
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 19 Lipca 2020, 22:11:08 »
Witam, przesyłam 22-836 z żółtym czołem, może się przydadzą zdjęcia.

https://eu07.pl/userfiles/24504/ET22-836.7z

15
Na warsztacie / Odp: Passenger Pack No.3
« dnia: 14 Czerwca 2020, 02:48:28 »
Drodzy Forumowicze,

Odkąd rozpocząłem prace nad PassPackiem z numerkiem 3, minęło prawie 9 lat. Przez pierwsze kilka miesięcy od rozpoczęcia projektu miałem tę słynną 'wenę' która pozwalała mi, jak na tamte czasy, przygotować materiał całkiem solidnej jakości utrzymując niezłe tempo. Zdecydowana większość tekstur nie została początkowo wydana ze względu na wówczas brakujące modele - to był dosć rozwojowy okres dla MaSzyny, wiele projektów zostało rozpoczętych, a ja kisiłem tekstury w nadziei na opublikowanie nowych modeli, które to w założeniu miały powiększyć ich podstawową bazę tekstur. Czas mijał, dochodziło mi coraz więcej obowiązków (jak to w życiu ;)), modele wciąż były w trakcie rozwoju, a ja powoli zapominałem o projekcie, a później i o samej MaSzynie. Moja obecność na forum przez ostatnie lata ograniczała się do odwiedzin raz na kilka miesięcy, sprawdzenia jak rozwijają się scenerie (głównie L61 z Częstochową na czele ;)) oraz "dział pasażerski". Za każdym razem ogromnie cieszyły mnie nowe modele oraz tekstury do wagonów pasażerskich/EZT. Przez ten czas zdarzyło mi się czasem wspierać innych twórców, w międzyczasie wróciłem także z nowym projektem (EP09 pack), a także zdarzało mi się zaoferować pomoc, by za kilka dni o niej zapomnieć - tak to jest, gdy nawyk odświeżania forum po kilka razy dziennie odszedł w niepamięć. Wszystkim osobom którym obiecałem jakąś formę wsparcia i nie wywiązałem się z obietnic jestem winien przeprosiny, wobec czego podsumuję to krótkim, ale szczerym: przepraszam.

Lata mijały, przygotowane przeze mnie tekstury przestały być obiektem zainteresowania, w sumie temat zniknąłby w otchłani forum gdyby nie stopka do moich postów. Zdarzyło mi się przekazać niektóre tekstury innym forumowiczom w nadziei, że zechcą je dokończyć. Kilka razy próbowałem również wrócić do teksturowania, ale uczenie się od nowa mapowania poszczególnych modeli było dosyć uciążliwe jeśli nie robi się tego 'taśmowo' - aktywni teksturowicze na pewno wiedzą jak to jest gdy wpada się w ciąg tworzenia. ;)

Anyway, zmierzając do celu, ponieważ odkładając to 'na kiedyś' wiem, że cała praca pójdzie na marne (może pewnego dnia i mnie dopadnie słynne uszkodzenie dysku). Sam już nie wiem ile przez ten czas powstało modeli na które można naciągnąć przygotowane przeze mnie tekstury, a przekopanie się od zera przez masę dodatków całkowicie mnie do tego zniechęca. Podjąłem decyzję o opublikowaniu wszystkich przygotowanych przeze mnie tekstur (sklejek) w nadziei, że znajdą się osoby które zechcą przystosować je pod aktualne modele. Na forum obecnie jest wielu wspaniałych teksturowiczów (chapeau bas!), dla których takie przeróbki nie będą wielką trudnością - z podziwem przeglądam promocyjne posty na FB symulatora oraz wątki w których publikowane są nowe tekstury. Mam nadzieję, że zrobicie z moich sklejek dobry użytek - nie twierdzę, że ze wszystkiego, ale być może choć część z nich zostanie wykorzystana na potrzeby MaSzyny. Liczę na Was!

Kilka słów od strony technicznej - w paczce znajdują się wersje sklejone, tj. po połączeniu, wyprostowaniu zdjęć oraz po obróbce detali/kolorów/kontrastu/poziomu/balansu bieli itp.. Część z nich przenosiłem na mapowanie aby weryfikować ich ułożenie na modelu, ale ze względu na możliwe przedawnienie tychże układów załączam jedynie sklejki + wybiórcze zdjęcia poglądowe na których się opierałem.
Pliki które załączam są w oryginalnych rozdzielczościach, bez przeskalowania, w formacie PNG/TGA. Dla wybranych tekstur posiadam rozszerzenia PSD (Photoshop) zawierające warstwy, np. wysokiej jakości repainty WL/Bc narysowane zostały od podstaw (ze zdjęć są tylko skopiowane okna, drzwi i niektóre detale - reszta to elementy możliwe do edycji, tj. oznaczenia na dole wagonu, kolor burty wagonu itd.), które bardzo łatwo można przystosować i wykorzystać do stworzenia dowolnej tekstury dowolnego wagonu. Ze względu na duży rozmiar plików PSD nie dołączam ich do paczki, jednak na życzenie (zaawansowanych teksturowiczów) mogę je przesłać. Generalnie sklejki są ukończone (obrobione) w 99%, ale przez rozpoczęciem przekładania ich na mapowanie sprawdźcie czy nie są konieczne jakieś poprawki (wystemplowanie etc.). Rozmiary plików (rozdzielczości) są ogromne, więc może być problem z ich otwieraniem na mniej wydajnych komputerach. ;)

Ponieważ opierałem się o dostępne na forum zdjęcia, może zdarzyć się tak, że niektóre tekstury zostały już przygotowane przez innych użytkowników. W takiej sytuacji dajcie znać w komentarzu abym mógł to zaznaczyć na poniższym spisie. Autorzy zdjęć na przestrzeni czasu byli przeróżni, jednak w każdym przypadku były to zdjęcia przeznaczone pod tworzenie tekstur za zgodą autorów. Nie wiem dokładnie jak stanowi licencja, ale jeśli nie ma przeciwwskazań, to osobiście nie mam nic przeciwko aby wykorzystać je również w innych projektach (symulatorach) - skrobnijcie jednak w info.txt o autorze. ;)

Poniżej lista tekstur (sklejek) które zawiera paczka:
  • 01_Bh_pomorskie_505121180895
  • 02_Bc_kuszetka_505159100617 - poprawka w dodatkowym linku (14.06.2020)
  • 03_WLAB10nouz_525170700278
  • 04_A9mnouz_615119702558
  • 05_A9mnopuz_615119900426
  • 06_B11mnouz_615121700962
  • 07_B9mnopuz_615129900192
  • 08_Bx_5151207x
  • 09_ED73-001
  • 10_EN57SKMWAWA
  • 11_EU07-424
  • 12_B6bnopuvz_75518471002
  • 13_WLAB_IC-WARS_repaint
  • 14a_Asdmnu_615189900025
  • 14_Bcdu_repaint - poprawka w dodatkowym linku (14.06.2020)
  • 15_Bcdmnu_615150700099
  • 16_Brdmnu_6151710006
  • 17_B9nopuvz_505184700654
  • 18_EN57-889
  • 19_EN57-1318
  • 20_EP09-009_bombonierka
  • 21_EP09-006_zloty
  • 22_Bcdu_Noc1_PassPack2
  • 23_Bh_104A-3_PassPack2
  • 24_SN61-183_PassPack2
  • 25_Admnu_615119900111_Z1_c4_PassPack2
  • 26_Bcdu_515159801767_Noc3_PassPack2
  • 27_Wnetrza
W niektórych folderach można znaleźć teksturę powiększoną za pomocą programu Topaz Gigapixel (skalowanie przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji). W ten sposób podciągnąłem jakość kilku tekstur z poprzedniego PassPacka 2. Do paczki dodałem również dwie tekstury EP09 oraz zdjęcia wnętrz wagonów (WL, Bc, Wr, B) które znalazłem na dysku - do linków poniżej dodaję również wiszące na serwerze pozostałe zdjęcia które (mam nadzieję) pomogą w przyszłości stworzyć wnętrza kolejnych wagonów. W razie jakichś wątpliwości lub problemów z paczką - odpisujcie pod tym postem.

Ten post nie jest pożegnaniem ze sceną MaSzyny, a raczej pozbyciem się materiału który ciążył mi nie tylko na dysku, ale także trochę na głowie - ilekroć wchodziłem na forum, czułem dyskomfort z powodu niedokończonych spraw. Dzięki MaSzynie poznałem wiele świetnych osób z naszej społeczności, z częścią wciąż utrzymuję kontakt, ale od jakiegoś czasu na forum usunąłem się w cień i, mówiąc szczerze, zapewne moja aktywność dalej będzie opierać się jedynie na zasadzie sporadycznego czytania Waszych postów.

Koniec tego biadolenia, obecni użytkownicy pewnie w większości nawet mnie nie kojarzą, moderatorzy też pewnie będą niezadowoleni z braku merytoryki w poście, ale czułem jakąś wewnętrzną potrzebę rozpisania się, wszak wkrótce strzeli mi na forum 16 lat, a więc jestem związany z MaSzyną połowę swojego życia.

Życzę Wam dużo samozaparcia i sukcesów w rozwoju projektu, S2.

Grzegorz

EDIT: Dodałem link poprawiający dwie tekstury, a także edytowałem trochę wpis - był pisany w nocy i pojawiły się błędy językowe.


Linki:
    Passpack 3 workshop:
      Passpack 3 update 14.06.2020 - poprawka 02_Bc_Gigapixel (usunięty wielokolorowy szum), 14_Bcdu (warstwa imitująca brud rozciągnięta na całą szerokość wagonu):

      Wnętrze Bc po modernizacji:

      Wnętrze WL po modernizacji:

      Wnętrze Bc stara-pościelowa:

      Wózek KWZ-CNII (WLAB):

      Wózek 4ANc:

      ASF (Adolf):

      Pociąg Papieski EN61-01:

      Zdjęcia Częstochowa Osobowa (2010):

      16
      Porcja zdjęć z mglistej jesieni.

      17
      Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
      « dnia: 14 Maja 2020, 16:06:50 »
      hello I have photos on 183.001 of the ZSSKC company so I will offer you one forehead and one side.
      https://eu07.pl/userfiles/27484/183.001.rar

      18
      Screeny / Odp: Rotfl!
      « dnia: 06 Maja 2020, 17:00:35 »
      Newag zaproponował zdalnie sterowany wariant 6Dg, do zamiany UFO 8837. Niestety napęd spalinowy.

      19
      Bocznica / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
      « dnia: 18 Kwietnia 2020, 11:19:12 »
      Ekhm... ja to tu tylko zostawię.

      20
      Datuję foto na początek lat 90. Pospieszny na L053.

      21
      Na warsztacie / Półsprzęgi
      « dnia: 22 Marca 2020, 13:33:41 »
      Póki co nowoczesny Schaku/Voith. https://eu07.pl/userfiles/23180/polsprzeg_schaku.7z
      W planach mam jeszcze kawał żeliwa z odlewni przy zntk głęboka komuna.

      - w ramach koncertu zyczen, dodana obsluga polsprzegu:
      -- polsprzeg mozna zamontowac na pojezdzie jesli przebywamy na zewnatrz, a w odleglosci mniejszej niz 25 m (ale nie mniejszej niz ~1 m) znajduje sie pojazd wyposazony w sprzeg automatyczny; montaz domyslnie odbywa sie przy uzyciu kombinacji Ctrl+Insert, demontaz kombinacja Ctrl+Delete
      -- domyslnie jako model polsprzegu uzywany jest plik models/tabor/polsprzeg.t3d umieszczany na wysokosci 0.95 m nad glowka szyny i wysuniety 8.5 cm poza standardowa dlugosc pojazdu. Wartosci te mozna zmienic wpisem w sekcji models pliku .mmd:
      coupleradapter: model, wysuniecie, wysokosc
      -- oprocz tego w pliku mmd w sekcji internaldata: mozna zdefiniowac dzwieki:
      coupleradapterattach: // odtwarzany przy zakladaniu polsprzegu
      coupleradapterremove: // odtwarzany przy zdejmowaniu polsprzegu
      Fajnie jakby model zależał od sąsiadującego pojazdu z automatycznym a nie od pojazdu z hakiem. Wtedy model by można uzależnić od tego, czy podpinamy się do elfa czy starego kibla. W końcu przejściówka jest wożona na wyposażeniu jednostki.
      Od was oczekuję wymierzenia pozycjonowania do różnorakiego taboru. Origin modelu znajduje się w osi złącza automatycznego. Model ma 450mm od płaszczyzny stycznej automatycznego do leża haka.
      W pojazdach z Scharfenbergiem istotna jest wysokość sprzęgu i jego model, bo to stąd sąsiad zaczytuje co ma sobie założyć. W tych ze śrubą istotna jest tylko odległość haka od bounding boxa, a domyślna jest zgodna z normą.

      22
      Screeny / Odp: Rotfl!
      « dnia: 14 Marca 2020, 21:46:25 »
      Sprytne Japońce postanowili zakupić sobie drezynke do obczajania torów przed wyścigiem :P Oczywiście bez Tuningu się nie obyło. @Stele chciałeś to masz :D
      PS. Wały się odnalazły, wstępnie stoneczki przekraczają 230km/h za jedno okrążenie na TD. Vmax 250km/h

      23
      Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
      « dnia: 20 Lutego 2020, 20:00:09 »
      W dzisiejszym uaktualnieniu:

      - zeby bylo tak jak bylo, dolaczony szader dla chmur, wierniej emulujacy modyfikacje oswietlenia wersji nieszaderowej. W zalaczniku dostosowany plik .mat oraz lekko zmodyfikowana bazowa tekstura chmur

      - dobra zmiana, dolaczony kod obslugi trybu multiplayer z galazki Milka7. Konfiguracja rozgrywki odbywa sie na tych samych zasadach:
      -- wpis w ini network.server tcp 0.0.0.0:port (gdzie port to np. 42424) powoduje uruchomienie symulatora w trybie serwera, komunikujacego sie na podanym porcie
      -- wpis w ini network.client tcp X.Y.Z.W:port (gdzie X.Y.Z.W to adres IP dzialajacego serwera przyjmujacego polaczenia na podanym porcie) powoduje uruchomienie serwera w trybie klienta, laczacego sie z serwerem o podanym adresie

      Nalezy zwrocic uwage ze plynnosc symulacji w trybie multiplayer (o ile mozna mowic tu o plynnosci) jest w duzej mierze uzalezniona od wydajnosci komputera pelniacego role serwera, i nie oczekiwac pod tym wzgledem zbyt wiele :v

      24
      Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
      « dnia: 02 Lutego 2020, 22:10:15 »
      Tworząc teksturę SN61-97 natrafiłem na pewien problem z osłoną trąb. Ten akurat wóz miał ją w trzech kolorach - niebieski dół, czarny pas i jasna kremowa góra. Próba  odtworzenia tego dała wokół przedniej części osłony niebieski obwód. Mam zapytanie, czy znalazłby się ktoś, kto znalazłby czas na to, by pogrzebać w SN61 I serii, by to ulepszyć. Moją specjalnością są jednak tekstury, na modelach się nie znam. Chętnemu dostarczę teksturę SN61-97 do bliższego zapoznania się ze sprawą osłony.

      25
      Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
      « dnia: 23 Stycznia 2020, 00:20:53 »
      W dzisiejszym uaktualnieniu:

      - poprawka, zalaczanie stycznikow nie powinno sikac do mleka innym procedurom

      - poprawka, modulacja przetwornicy uwzglednia alternatywne zrodla zasilania

      - zeby bylo tak jak bylo, wykonanie komend obslugi pantografow uzaleznione jest od obecnosci w danej kabinie wpisu przypisanego komendzie urzadzenia kabinowego

      - lekcje dla ai, wirtualni szamynisci prowadzacy ukrotnione elektrowozy sa bardziej swiadomi ile pradu potrafia wyssac ich sklady

      - funkcjonalnosc, w sekcji Scenario panelu F12 umiejscowione zostaly suwaczki pozwalajace na zmiane aktualnej daty symulacji i/lub poziomu zachmurzenia

      26
      Bieżące Symulatorowe / Podgrzewacz na SU45
      « dnia: 04 Stycznia 2020, 20:36:28 »
      Cześć. Pytanie mam do osób, które miały styczność z lokomotywami SU45. Chodzi mi o dźwięk podgrzewacza układu chłodzenia. Jako, że jest on praktycznie niemożliwy do zdobycia zastosowałem małe szamaństwo:


      Nagrałem swoje webasto z samochodu, odpowiednio poprzycinałem i wstawiłem jako podgrzewacz. Czy ten dźwięk nie różni się bardzo od tego, co tak na prawdę odgrywa to urządzenie?

      27
      Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
      « dnia: 15 Grudnia 2019, 01:13:40 »
      W dzisiejszym uaktualnieniu:

      - poprawka, motory trakcyjne w pojazdach z napedem spal-ele nie powinny przejmowac sie juz zbytnio stanem silnika spalinowego

      - poprawka, silnik graficzny nie powinien gubic tekstur

      - funkcjonalnosc, dodana mozliwosc konfiguracji podpietego joysticka/gamepada
      -- konfiguracja przechowywana jest w pliku eu07_input-gamepad.ini
      -- przypisanie funkcji do danego przycisku lub osi powinno zajmowac jedna (i tylko jedna) linijke w pliku
      -- przypisanie funkcji do przycisku wyglada nastepujaco:
      buttonX impulse komenda
      gdzie X to liczba-identyfikator przycisku, a komenda to nazwa przypisanej komendy. Klucz impulse oznacza ze przycisk dziala impulsowo, tzn komenda generowana jest dopoki przycisk pozostaje wcisniety
      -- alternatywnie przycisk moze miec funkcje zmiany trybu dzialania galek gamepada, konfigurowana nastepujaco:
      buttonX mode Y
      gdzie X to liczba-identyfikator przycisku, a Y to liczba-identyfikator trybu dzialania galek
      -- przypisanie funkcji do galek odbywa sie na poziomie poszczegolnych osi, w sposob nastepujacy:
      axisX value komenda numerparametru
      // lub
      axisX 3state komenda1 komenda2
      gdzie X to liczba-identyfikator osi ruchu galki; w trybie value wychylenie galki powoduje wygenerowanie podanej komendy zas wartosc wychylenia (w zakresie od -1 do 1) zostanie dolaczona jako podany parametr -- numerparametru moze miec wartosc 1, 2, x lub y (1 oraz x maja ten sam efekt, podobnie jak 2 oraz y) Mozliwe jest tez podanie trybu value_inverted ktory dziala tak jak value ale odwraca wartosc polozenia galki. Wreszcie tryb 3state powoduje wygenerowanie komendy1 przy wychyleniu galki w kierunku pozytywnym, lub komendy2 przy wychyleniu w kierunku przeciwnym
      -- definicja funkcji osi galki moze byc rozbudowana o dodatkowe konfiguracje, poprzez dodanie ciagu:
      modeX tryb parametry
      gdzie X to liczba-identyfikator, zgodna z wartoscia Y podana dla przycisku, ktory ma aktywowac dany tryb pracy. Tryb to klucz value/value_inverted/3state zas parametry zaleza od trybu, zgodnie z opisem powyzej

      przykladowo:
      axis0 value movehorizontal x mode0 3state hornhighactivate hornlowactivate
      axis1 value_invert movehorizontal y
      button0 mode 0
      taki zapis konfiguruje podstawowa galke gamepada by w trybie "zwyklej" pracy sterowala poruszaniem sie po scenerii. Dodatkowo ruch galki w poziomie przy wcisnietym przycisku 0 wywoluje dzwiek syreny nisko- lub wysokotonowej, zaleznie od kierunku wychylenia.

      28
      Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
      « dnia: 14 Grudnia 2019, 19:25:00 »
      Krótko i na temat. Foć wszystko co masz tam pod ręką bo wcześniej czy później się może przydać. Poradnik jak focić na tex: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,5365.0.html   I wątek w którym zapakowane zdjecia możesz udostępnić: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.0.html

      29
      Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
      « dnia: 30 Listopada 2019, 12:56:29 »
      Po tym, kiedy prace nad modelem ganza dobiegną końca, na wirtualnym wehikule czasu nastawię datę 1989. Wybiorę się wtedy na podróż pociągiem ekspresowym, o nowym wówczas schemacie malowania, jaki dostawały wagony kursujące w niektórych pociągach. Było to malowanie tzw. "przejściowe", czyli wagon był oliwkowy, ale z szerokim kremowym pasem pod oknami Sama malatura weszła do użytku w roku 1988, i jako pierwsze dostały taką wagony kursujące po CMK. Dostawy takich wagonów na stację Gdynia rozpoczęły się właśnie w roku 1989, a trafiły one do obsługi pociągu Neptun, Kaszub i Pomorzanin.
      Składem takiego pociągu właśnie się zajmuję. W załączeniu zdjęcie stanu prac, czyli dwie jedynki i zdjęcie wzorzec według którego maluję te wagony. Na załączniku jedynki są jeszcze do lekkich poprawek, na chwilę obecną już dokonanych. Jest też jeden wagon drugiej klasy, jeszcze nie gotowy. Do kompletu dostanie drugi, z białym pasem zachodzącym na ściany czołowe. W planie jest też nieodłączny w pociągach ekspresowych wagon z jakąś gastronomią w takim samym schemacie barw. Będzie to Bar Wars, z herbem Gdańska na burtach.
      Podobno herb na gdyńskich wagonach zdarzał się częściej, ale zdjęcie takiego przypadku widziałem jedno, a był to wagon barowy. Dokleić coś takiego na np. jedną "jedynkę" mogę, ale jak nie mam zdjęcia, nie wiem czy warto przeskakiwać ponad to, z czego korzystam.

      W ostatnim załączeniu zwykła ramka z datą rewizji jakiegoś wagonu. Mam pytanie, bo tworzę wagony nowe, i z lekkimi śladami przebytych kilometrów, by się od siebie różniły.
      Nowe wagony miały podobno w tej ramce rok budowy? Jeśli tak, to wie ktoś, jak to wyglądało?

      30
      Na warsztacie / Odp: ST44 Nowy model
      « dnia: 29 Listopada 2019, 00:14:43 »
      Co prawda spóźnione, ale dziękuje za dostarczenie cześci danych dzięki którym mogłem ruszyć dalej. Małe porównanie, że temat nie umarł i co jakiś czas idzie do przodu. Nowe okno jeszcze nie zostało wszyte w pudło, więc proszę tego nie zgłaszać. Czeka je jeszcze poprawki.

      Strony: [1]