Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł Andrzej Nowinowski

Strony: [1] 2
1
Jeżeli mamy pozbyć się rang, to wypadało by chociaż wprowadzić system reputacji, żeby mimo wszystko, dało się wyróżnić użytkowników z większym stażem i doświadczeniem do których można zwracać się o pomoc. Bo tak to wszystko zginie w gąszczu szarych nicków i nie będzie wiadomo kogo lepiej się słuchać.

2
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 07 Sierpnia 2023, 21:16:42 »
Zaczyna się wydziwianie ze Steamem... Na Steam jedynie oficjalna paczka powinna trafiać. Resztę jak ktoś będzie chciał niech sobie pobierze ze strony Maszyny jako "dodatki".
Na Steam jest zakładka 'Warsztat' skąd pobiera się dodatki do danych gier - dział publikacje/na warsztacie można by przenieść tam. :)

3
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 23:46:43 »
Cytuj
Ktoś mógłby się zapytać, ale przecież już przeskrobał? No cóż, Miłosz Dorsz też raz przeskrobał i stracił rangę dewelopera po "zabawie" poprzez wysypywanie serwerów zarówno MaSzyny jak i Train Drivera 2 za pomocą wysyłania specjalnie przygotowanych załączników na Mattermoście. I co? Teraz jest moderatorem. Więc jak najbardziej się da.
To jednak inny kaliber sprawy, więc mocno średni argument moim zdaniem. Hirek za mocno nadwyrężył zaufanie.
A moim zdaniem nie :)
Oraz malutkie pytanko - czy jako moderator, czyli (mając na uwadze aktualną sytuację administracyjną) przedstawiciel najwyżej postawionej rangi na ten moment, mógłbyś się ustosunkować do reszty przytaczanych propozycji, a nie tylko zawetować powrót Hirka do łask, czyli jedynego aktywnego użytkownika, który biegle umie robić paczki i patche?

4
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 23:43:43 »
Obie w. wym. osoby (Miłosz i Hirek) dopuściły się bardzo ciężkich przewinień. Miłoszowi zostały grzechy odpuszczone, chłopak odpokutował i teraz nie można dla niego niczego zarzucić. Tak samo trzeba dać szansę Hirkowi.

Hirek jest w tym co robi mistrzem i basta. Jak chcecie pchnąć projekt do przodu, to tylko z nim się wam to uda.

Nie zapowiada się, aby przyszła tu druga tak zdolna osoba, więc trzeba się ratować tymi którzy są.

Koniec.

5
Na warsztacie / Wyczerpy: testy chwilowe i nie tylko
« dnia: 22 Czerwca 2023, 23:06:34 »
Do pobrania w katalogu paczek chwilowych jest paczka linia61-230622.7z. Jest to nakładka na paczkę linia61-f2305.7z i zastępuje niektóre pliki z niej.

Paczka zawiera głównie obiekty z komórki Wyczerpy. Nie jest to jeszcze w pełni dokończone, ale połatałem dużo dziur w terenie i dodałem bryły CityGML. Tory są w końcu przypisane do linii kierunkowych, skorygowane jest położenie elementów sygnalizacji. Poza opracowaniem ostatnich dziur w terenie do zrobienia jest jeszcze mocowanie sieci trakcyjnej (np. błędne kąty obrotu naprężaczy), niektóre przęsła są zbyt długie. Oczekuję sugestii, co jeszcze by można w miarę prosto i szybko poprawić, zanim zabiorę się za inną okolicę. Teksturowanie pól oraz brył CityGML to na kiedyś indziej, jak już będę miał narzędzia do tego.

Edytor naliczył 30 godzin pracy od stanu z ubiegłego roku, ale on raczej zaniża czas, więc łącznie z testami można przyjąć orientacyjnie dwukrotnie więcej.

6
Na warsztacie / Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« dnia: 19 Lutego 2023, 19:39:31 »
Dotarła do mnie informacja, że są użytkownicy MaSzyny, którzy nie wiedzą o postępach moich prac. Dlatego chciałbym w skrócie przedstawić stan z początku 2023 i perspektywę ewentualnych dalszych planów. Nie jestem autorem tych tras, pomagam tylko przy uruchomieniu ruchu, usunięciu błędów i poprawieniu szczegółów.

1. Linia 61 (Częstochowa – Fosowskie) oraz linia 144 (Fosowskie – Opole). W ubiegłym roku zakończyłem ostatecznie przeliczanie okolicy Ozimka do map, ustawiony jest też profil pionowy. Potrzebne jest ostateczne sprzątanie drobiazgów, bo np. po przełożeniu sieci trakcyjnej na drugą stronę toru nie spasowały się naprężania. W Ozimku dodałem bocznice huty, przygotowane około 2012 roku. Da się również dojechać do Opola, aczkolwiek tor wymaga jeszcze drobnych korekt i uzupełnienia sieci trakcyjnej oraz sygnalizacji. Zrobiony jest podział na komórki, z wyjątkiem odcinka Częstochowa – Kochanowice. Są skrypty sterujące stacjami.

2. W związku z dopasowaniem do map stacji Fosowskie (jeszcze niepełnym, ale wystarczającym), uruchomiona została przejezdność linii 144 od stacji Tarnowskie Góry. Profil pionowy wymaga jeszcze drobnej korekty, bo w Tarnowskich Górach się coś nie zgadza (o około 1m). Trasa podzielona na komórki.

3. Od Kalet przez Lubliniec do Kluczborka przejezdna jest linia 143. Ma profil pionowy i podział na komórki.

4. Od Herbów da się dojechać do Katowic. W większości przypadków są tylko tory, sieć trakcyjna jest przejezdna przynajmniej jednym torem, zapewne wymaga uzupełnienia braków. Jest profil pionowy i podział na komórki.

5. Od Katowic w stronę Opola są do Toszka przygotowane tory, wymagają dopracowania, przejezdność nie była sprawdzana. Teoretycznie powinno się dać przejechać przez Gliwice do Lublińca.

6. Od Katowic jest połączenie z profilem pionowym linią 139 do granicy ze Słowacją (na Słowacji nie ma prawidłowego profilu pionowego). Trzeba podzielić na komórki. Są skrypty sterujące stacjami od Czechowic-Dziedzic do Zwardonia.

7. Opracowałem też algorytmy przeliczenia scenerii "Kaliska", dzięki nim można przejechać od Zduńskiej Woli (albo Łodzi) do Częstochowy (i dalej do Katowic czy na Słowację). Nie ma tam profilu pionowego (jest poziomo). Teoretycznie istnieje już możliwość przeliczenia całości "Kaliskiej" do map (w tym odcinka do Ostrowa), jednak sceneria po przeliczeniu będzie wymagać ręcznych korekt.

8. Pomiędzy Herbami Nowymi a Kępnem jest ułożony tor linii 181 z profilem pionowym i częściowym otoczeniem. Do zrobienia jest podział na komórki, bo wydzielone zostało tylko Kępno, a pozostała część torów powinna być rozdzielona na kilka komórek. Skrypty sterujące stacjami są tylko dla stacji, na których wychodziły mijanki. Istnieje też potencjalna możliwość połączenia Kluczborka i Kępna torami linii 272.

9. Uporządkowałem też Manewrowo 3, czyli Suwałki (nazewnictwo rozjazdów, wysokości wstawienia napędów ustalone w 2017 roku). Niestety sceneria nie działa prawidłowo na paczce 21.04, mimo że w sterowaniu nic się nie zmieniło, a w 2015 roku wszystko śmigało idealnie.

Obecnie jestem na etapie tworzenia generatora blokad liniowych (zliczających pojazdy). Mam już dosyć ich ręcznego wstawiania i szukania błędów poprzez wielokrotne uruchamianie symulacji. A blokady liniowe są potrzebne do wygenerowania skryptów sterujących stacjami. Skrypty sterujące pozwolą finalnie zweryfikować i naprawić sygnalizację oraz nazewnictwo obiektów. Gdy już będzie działał ruch w oparciu o skrypty sterujące, mam zamiar wygenerować rozkłady pociągów z 2007 roku, ponieważ kolega MW wykonał olbrzymią pracę, aby odszukać i przygotować dane o ruchu. Po uruchomieniu pociągów rozważam zabranie się za przeróbkę sieci trakcyjnej, aby móc w końcu zlikwidować lewitujące mocowania sieci, a także za algorytmy generowania terenu z danych geodezyjnych.

Co do zasady, obiekty tras są podzielone na komórki. Komórka zwykle mieści się w prostokącie o bokach pomiędzy 8km a 16km. Wszystkie obiekty komórki mają współrzędne względem środka komórki. Aby złożyć trasę z komórek, trzeba wybrać jedną z nich jako środek, a pozostałe odpowiednio przesunąć wpisem origin. Wektory przesunięcia można wyliczyć z różnic pomiędzy środkami, a te są podane w komentarzu //$g. Niestety, nie udało mi się zrobić komórek dla scenerii fikcyjnych ani złożyć scenerii fikcyjnych w jakiś sensowny sposób, udający sieć kolejową. I raczej nie będę już do tego dążył, skoro powstał już znaczny kawałek sieci kolejowej z tras realistycznych (ponad 20 komórek i potencjalnie kolejne 20 po podzieleniu torów).

Komórki są porozkładane na podkatalogi na podstawie najmniejszego numeru linii kolejowej. Zwykle komórka ma 4 pliki:
— infrastruktura z podanym rokiem (ze względu na przebudowy torów na przestrzeni lat)
— teren — powierzchnia terenu oraz ściany lasu połączone z terenem
— reszta — infrastruktura nieistotna dla symulacji, zieleń
— citygml — bryły budynków z danych geodezyjnych.

Jeśli misja nie przebiega przez jakąś komórkę, ale istnieje potrzeba, aby wyjeżdżały z niej pociągi, można dołączyć tylko plik infrastruktury.

Niezależnie od komórek są utworzone skrypty sterujące stacjami. Obsługują one rezerwację torów, rezerwację blokad liniowych oraz podawanie sygnałów (od 2022 również Sz). Komórka może zawierać więcej niż jedną stację, a przedrostki stacji mogą być inne niż przedrostki nazwy komórki. Ze względu na potrzebę unikalności nazw, przedrostki stacji nie są zgodne z tymi na schematach.

Misje testowałem na paczce 21.04. Ze względu na duży zakres przeróbek nie chciałem dodatkowo mieszać sobie zmianą paczki na nowszą i sprawdzać, co tym razem przestało działać (a w poprzedniej paczce działało) ani szukać rozwiązań, jak mam to obejść.

Paczki z moimi zmianami można pobrać z rainsted.com/warsztat/, a szczegóły doczytać na stronach z dokumentacją zmian dla poszczególnych scenerii. Gdyby komuś się chciało przetestować i wskazać konkretne miejsca, gdzie można wprowadzić konkretne ulepszenia, to będę wdzięczny (chociaż mam już wstępną listę rzeczy do poprawiania).

Jeśli ktoś chciałby wesprzeć moje działania darowizną, to podam numery rachunków bankowych (niczego nie sprzedaję).

Przymierzam się do prowadzenia strimów, na których chciałbym pokazywać wprowadzane przeze mnie zmiany, obsługę edytora Rainsted itd., ale wymaga to jeszcze przygotowania logistycznego.

7
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 13 Lutego 2023, 09:43:54 »
W żadnym calu się nie zgadzam. Robiłem i ten, i ten rodzaj scenerii.
Do fikcyjnych trzeba mieć pod paznokciem wszystkie normy, instrukcje, wytyczne bo inaczej wychodzi syf.
Do realistycznych (przynajmniej tych powstających nowymi metodami) wystarczą same podstawy. Jakiś inżynier już wszystko za nas policzył, a my tylko odrysowujemy jego prace i przenosimy do symulatora.
Chyba że w kontekście fikcyjnych scenerii mówimy o płaskiej, okrągłej makiecie to wtedy rzeczywiście, są najprostrze.

Z "dedykami" to też nie jest do końca tak jak się wszystkim wydaje. Nikt z nas nie jeździ po Bieszczadach żeby cyknąć foty dworca na tekstury, bo większość rzeczy da się odwzorować w oparciu o parę istniejących zdjęć i foty satelitarne. Problem pojawia się w momencie w którym nie ma nawet jednego zdjęcia poglądowego z przykładowej Koziej Wólki i trzeba albo improwizować w oparciu o cabview/satelitę, albo w ostateczności zarządzić wyjazd.

8
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 11 Lutego 2023, 22:54:23 »
I tym oto pięknym akcentem dochodzimy do próby zakopania uznanego projektu tworzonego od ponad 20 lat na rzecz jakiegoś szamba którego premiera jest co chwilę przesuwana bo to nigdy nie będzie miało jakiegokolwiek poziomu poza niby grafiką :D To trzeba mieć naprawdę dobrze pod kopułą żeby myśleć że da się zrobić coś co przyciągnie rzeszę użytkowników i da zarobić. Od tego już były Trainz i MSTS tworzone przez wielkie firmy. A wierzyć w to że ta "nowa jakość" która by nie istniała bez biednej maszyny podbije rynek to jak branie pożyczki w Providencie twierdząc że to jest uczciwe. Siedzę w MaSzynie już 14 rok, i nadal uważam że jak na darmowy projekt przekracza ona swoje możliwości kilkukrotnie. I widząc jaki poziom jest MaSzyny sądziłem że jak pogram sobie w wytwór giganta jakim jest Microsoft, a dokładnie MFS doświadczę jakichś pozytywnych wrażeń, a tu wielka kupa. Skoro Microsoft nie potrafi zrobić symulatora na poziomie to wiara w to że szimrejl odniesie jakiś sukces jest co najmniej formą naiwności. Bo trzeba jeszcze zbadać rynek i sprawdzić ile jest odklejenców którzy wydadzą swoje pinionżki na coś nowego, co na etapie trailów itp. nie działa. Co z tego że wygląda jak wymagania sprzętowe są niewspółmierne do oczekiwań, po obniżeniu ustawień wygląda jak MSTS 15 lat temu, a oferuje kilka sztuk taboru? ŻART.

9
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 15:46:52 »
Sami skończycie przepychanki, czy trzeba pomóc? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

10
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 11:17:06 »
Przestarzalej technologii nie przeskoczycie. Musicie sie z faktem pogodzic, ze babuszka MaSzyna nie nadaje sie do rozwoju w obecnej formie. Szkoda czasu tworcow. Latwiej zrobic cos od zera, niz probowac wyprostowac MaSzyne. Bardzo sie ciesze, ze powstaly inne projekty, w tym komercyjne. Tworza to ludzie, ktorzy na MaSzynie zjedli zeby. To wiele mowi o tym, ze MaSzyna sie nie nadaje do rozbudowy. Tak wiec dajcie sobie spokoj ;) Serio.
Takie same słowa padły jak jeszcze działaliśmy z chłopakami w TD2, że w takiej formie jakiej jest to tylko pudrowanie trupa. No ale spotkaliśmy się wtedy z publicznym linczem, wykluczeniem z tworzenia projektu dalej, pomimo chęci wzięcia projektu na własne barki i przeorania go do góry nogami, by w przyszłości mógł być rozwijany na każdej płaszczyźnie. I takim sposobem jelenie się produkują i będą pakować kolejne modele, tworzyć milion osobnych programów, a baza jak jest kaszalotem, tak dalej będzie.

I to samo jest tutaj. Baza jest jaka jest, swego czasu pamiętam, że przy przepisywaniu exe kilka osób wspomniało w tym i ja, że może by to przerzucić na jakiś cywilizowany silnik ala Unity, to wielki raban się zrobił. A dzisiaj te same osoby albo pracują na Unity w SimRail, TD2, albo "grają" w tamte gry i tam się angażują.
Podstawowe pytanie. Na jakiej podstawie twierdzicie że MaSzyna upada? Dyskusja potoczyła się w kierunku paniki z powodu funkcji, jak jedna z wielu. Podstawą MaSzyny są twórcy, gdyż bez ich ciężkiej pracy, nie osiągnelibyśmy poziomu na jaki, moim zdaniem doszliśmy. Jeżeli ktoś traktuje Naszego Symka jako maszynkę do trzepania kasy, pisząc o komercjalizacjach, powinien zastanowić się nad tym, czy trafił na odpowiednie forum.
Moim skromnym, temat wątku jest prowokacją w celu samozniszczenia MaSzyny od środka.
Uszanuję każdą władzę, realizującą podstawowy cel.
Ilu tak naprawdę masz twórców i co tak naprawdę robią (z całym szacunkiem do ich pracy, niech każdy robi na co ma ochotę)? Milion tekstur i praktycznie nic więcej. Ktoś nagrał czymś lepszy dźwięk czegoś? Święto lasu. Od wieczny problem to brak map i koniec kropka. Może tu być administratorem Elon Musk, a programistą jakiś hindus z nieskończoną ilością czasu, jak nie zmieni się sposób budowania i tworzenia scenerii to nikt temu projektowi nie pomoże.

11
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 10:52:13 »
Przestarzalej technologii nie przeskoczycie. Musicie sie z faktem pogodzic, ze babuszka MaSzyna nie nadaje sie do rozwoju w obecnej formie. Szkoda czasu tworcow. Latwiej zrobic cos od zera, niz probowac wyprostowac MaSzyne. Bardzo sie ciesze, ze powstaly inne projekty, w tym komercyjne. Tworza to ludzie, ktorzy na MaSzynie zjedli zeby. To wiele mowi o tym, ze MaSzyna sie nie nadaje do rozbudowy. Tak wiec dajcie sobie spokoj ;) Serio.

12
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 07 Lutego 2023, 21:40:59 »
@iwan temat jest prosty. Mamy pośród siebie człowieka który nosi miano "Administratora Technicznego". Obecnie nie wnosi nic do projektu bo eu07.pl nie istnieje dla niego w przeciwieństwie do komercyjnego SimRail. Jesteśmy jako MaSzyna w głębokim dołku, i nie wiadomo czy Wasze środki są słusznie wykorzystywane jeśli Administrować tym tonącym okrętem ma ktoś tego typu.

13
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 29 Stycznia 2023, 12:23:05 »
Najważniejsza opcją edytora powinien byc pędzel do malowania trawki i drzew, że można ustawić sobie rozmiar pędzla i gęstość trawy/drzew

14
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 28 Stycznia 2023, 11:45:22 »
Przydałaby się animacja wycieraczek i próba powrotu do płynnej regulacji wysokości wysunięcia szyb, czy wychylenia daszków przeciwsłonecznych.

15
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 28 Stycznia 2023, 11:39:11 »
Możliwość przypisania osobnych dźwięków wewnętrznych i zewnętrznych np. dla silnika lub syreny.

16
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 05 Grudnia 2022, 22:08:54 »
To nie do końca tak działa. Jeśli sceneria się sypie i nie ma komu jej naprawić, to nie powinna znajdować się w paczce. Patrz przypadek 546.

17
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 20 Listopada 2022, 19:36:30 »


Cytuj
To, że tworzysz od lat dla symulatora nie daje żadnego immunitetu ani nie sprawia, że twoje zdanie jest ważniejsze. Najważniejszy jest postęp, a zachowania takie jak przedstawione wyżej prowadzą jedynie do jego wyhamowania. Postępując w ten sposób w imię własnych racji i dobra szkodzicie całemu projektowi, i każdemu docelowemu użytkownikowi symulatora. W ten sposób nie zachowują się osoby w kwiecie wieku. Nie tędy droga. Takie zachowania prowadzą i będą nadal prowadzić jedynie do odejść kolejnych osób.

To, ze tworzysz od roku nie daje tobie zadnego immunitetu ani nie sprawia, ze twoje zdanie jest najwazniejsze i nie uprawnia do podejscia bo ja tak chce i tak ma byc i hoooy. Postepujac w ten sposob w imie wlasnych racji  wyszlo ze zrobilas chlew i po zalosnej prowokacji z st44 zaszkodzilas calemu projektowi i kazdemu docelowemu blabla. W ten sposob nie zachowuja sie dojrzale osoby, nie tedy droga, bla bla. I nie mow mi ze sie nie da inaczej bo jakos ja potrafilem wprowadzic jakies innowacje w postaci includowanych elementow wozow czy skryptow pixy na parametrach. 

A wiecej mi sie nie chce, z fartem, elo i sztywniutko.

Zakazy 20, 21.
+5
@MaciejM


Tu nie bylo wuglaryzmu zlociutki.

18
Na warsztacie / Moje ostateczne stanowisko
« dnia: 31 Października 2022, 06:57:10 »
Hej ze względu na wczorajszą guanoburzę jaka miała miejsce na mm oraz pomówienia i żenujący wręcz poziom dyskusjii użytkownika, który sam jest hipokrytą i ma problemy ze sobą, które rozładowuje na klawiaturze zostałem zmuszony do przedstawienia swojego ostatecznego stanowiska dotyczącego zaczętych przeze mnie projektów. Wygląda ono następująco iż robię to co chcę i kiedy chcę. Nigdzie nie podawałem terminu, a jeśli to zrobiłem, to przepraszam byłem w błędzie. Nie mam z nikim ani umowy spisanej, ani tym bardziej czegoś co mnie wiąże bym zrobił to w danym czasie. By była jasność w takiej sytuacji mogę to nawet i 10 lat robić jak słusznie wczoraj wytknął @SQT a wam nic do tego. Zostało mnie wczoraj wytknięte również że rzekomo chciałem się pochwalić tym co robię i temu robię screeny co jest kompletną bzdurą bo nie zależy mnie na atencjii i jakimś poklasku to już mam dawno za sobą. Wielu z was się wydaje, że mnie znacie i wiecie to czy tamto, ale prawda jest zupełnie innna. Jednak zmęczyło mnie już pisanie jak jest i co się zmienia bo wy i tak wiecie lepiej niż ja sam. Screeny nie mają na celu pokazać patrzcie co mam a wy mieć nie będziecie, tylko patrzcie tak wygląda na daną chwilę ten projekt. Obecnie na głowie mam coś znaczniej ważniejszego niż modele temu czas jaki na to mogę poświecić jest znikomy i potrwa to jeszcze trochę. Miałem czas i chęci to robiłem i pewnie robić nadal będę jak się pojawi ku temu okazja i większa ilość czasu. Zarzucane mnie było nie raz kiszenie dodatków co jest z perspektywy czasu dość zabawne bo po dokładnym objaśneniu sytuacjii wysłałem do skończenia E189, husarzą i kilka innych rzeczy o których nie macie pojęcia a są one w paczce i cieszą oko lub w czasie nieokreślnym się tam niebawem pojawią. Długi czas się upierałem by tego nie dawać, bo nie ma kabiny i to był błąd który po objaśneniu zrozumiałem, bo zawsze to można wydać jako pojazd sterowany przez komputer a kabine zrobić póżniej.

19
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 02 Sierpnia 2022, 16:57:19 »
Czy przewidujecie dedykowane obiekty do trasy? Dworzec autobusowy w Sanoku jest dość nietypowy , wypadałoby go odtworzyć, tym bardziej że jest zaraz przy dworcu...
klimat z przełomu XX i XXI wieku.
Obiekty dedykowane jak przyjdą, to przyjdą, jeżeli nie ma jakiegoś krytycznego (Dworzec w Poznaniu, hala we wrocławiu), to można bez problemu odłożyć na kiedy indziej.
Caly problem polega na tym ze stary dworzec autobusowy w Sanoku juz nie istnieje od paru lat , a zdjecia starego sa wprawdzie ,ale takie ze nie da sie z tego sklecic zadnej tekstury. Chyba ze istnieje gdzies jeszcze podobny blaszak to od biedy mozna go tam postawic . Zreszta cale otoczenie stacji Sanok jest dosc charakterystyczne , i o ile  budynek dworca kolejowego juz jest w symku ,to jakos ciezko bedzie odtworzyc Stomil i Autosan ,ktore znajduja sie w obrebie trasy... No i ten blaszak (dworzec autobusowy), ktory stal naprzeciw dworca kolejowego.

A ja pozwolę sobie w tym miejscu wyrazić swoje zdanie, choć pewnie mnie za to zjecie... ale używanie fototekstur bardzo ogranicza rozwój symulatora. "Tego brakuje,", "to już nie istnieje" itp...
Chyba czas wrócić do tradycyjnej w grach metody tekstury robionych od podstaw. Tego też da się wyuczyć. I takie tekstury, dobrze zrobione, też mogą wyglądać super realistycznie.

Więc stwierdzenie "cały problem polega na tym, że część obiektów nie istnieje" to robienie problemu tam, gdzie go nie ma.

20
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 14:19:16 »
To jest po prostu bycie betonem, inaczej tego nazwać się nie da. Wystarczy spojrzeć na samą ankietę, że stosunek głosów wynosi mniej więcej 3:1. To chyba jasny sygnał że nikomu niepotrzebny ten śmieć. A jak ktoś by bardzo jakimś cudem go chciał to dizel ma dobry pomysł z odrębną paczką przeżytków.

21
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 11:50:34 »
Ewentualnie dodać w textures.txt znacznik jakości, który będzie można sobie zaznaczać/odznaczać w starterze w magazynie. Mam na myśli dodanie takiego checkboxa o treści "Wyświetlaj modele niskiej jakości" czy coś w tym stylu w zakładce magazynu.

22
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 15:47:10 »
Wiecej szkody to przynosi trzymając w paczce niż wywalić. Na facebookowych grupach krąży mnówstwo zdjęć - z tym wagonem od kilku lat nie ma żadnego. Odcina się to od reszty, jest niewymiarowe i po prostu brzydkie. I na co to komu?

23
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 15:33:17 »
Syf z gilem. Ludzie trzy razy już zapomnieli o 11xa_v1 i eaos_v1, nie ma co się rozczulać.

24
Inne niekolejowe / Odp: Train Life A Railway Simulator
« dnia: 11 Sierpnia 2021, 00:06:42 »
Ja mam chyba jakieś zboczenie na punkcie MaSzyny, ale może po prostu przyzwyczaiłem się do tej naszej grafiki, bo w tym trailerze grafika aż mnie kłuje w oczy i skutecznie mnie utwierdza w przekonaniu, że to nigdy nie zawita na moim dysku. Wygląda jak taniej produkcji gra dla posiadaczy słabszego sprzętu. Inna sprawa z SimRail, gdzie grafika wygląda faktycznie trochę lepiej niż nasza MaSzynowa, a poza tym kuszące, realne trasy. Dla mnie osobiście porażka.

25
Na warsztacie / Odp: l053 - zalesianie
« dnia: 31 Marca 2021, 20:22:17 »
Dyskusja naniskim poziomie.
Do widzenia.

26
Tabor kolejowy / Wagony towarowe - Kanclerz z Trainz
« dnia: 09 Marca 2021, 11:12:22 »
Dzień dobry,

nazywam się Witold Prusinkiewicz, część z Was zna mnie z forum Trainz, gdzie jestem w miarę aktywnym twórcą treści. Nie będę rozwijać bez sensu całej historii ale podjąłem decyzję, że chciałbym przekazać Waszej społeczności za pośrednictwem kolegi Patryka znanego jako Hanys część moich wagonów towarowych abyście też mogli cieszyć nimi oko. Od wielu lat monitoruję Wasz dział z fototeksturami część z nich bunkrując u siebie na dysku opisane właściwym nickiem "wrzucacza" i uznałem, że chyba nie ma lepszej formy odwdzięczenia się jak umożliwienie konwersji modeli - aczkolwiek nie miałem jeszcze okazji korzystać z Waszych zdjęć - mam 300GB swoich materiałów. Będę przekazywać Patrykowi wraz z upływem czasu i chęci kolejne modele taboru a w tym wątku będę raz na jakiś czas informować o tym, co przekazałem i co może byście chcieli mieć również u siebie. Nie mam z tym żadnego problemu :)

Na pierwszy ogień poszły dwie cysterny do przewozu tlenku etylenu znane z katalogu Pana Terczyńskiego jako 416F pochodzenia niemieckiego (WU Siegen). Razem z nimi przekazałem dedykowany wózek LHB 77. Z tego co wiem, konwersja ma się już na ukończeniu (albo już się zakończyła). Screen pokazuje wagon ze złym wózkiem (pierwotnie nie chciało mi się go robić, jednak z powodu wykonania kolejnej cysterny na tym wózku nie miałem zbyt dużego wyboru). Miłej zabawy!



Z tego co odnotowałem, w dziale fototex pojawiły się u Was nowe cysterny a ten, konkretnie wspomniany typ jest też wykonany więc może będzie chętny do wykonania reskinu;

Stahlwerke Brüninghaus, Waggon Union zakład w Siegen, być może również inne, skonstruowane według danego standardu, 16100mm długości. Rozstaw czopów skrętu 10860 lub 11060mm. Różnica może potencjalnie wynikać z późniejszej wymiany wózka na Y25. Zbiornik 95m3. Właz pod kątem w kierunku ziemi.

Zachęcam do zaglądania na Facebooka TrainzArt bo nie zawsze mam czas i chęć pisać o nowościach w swoim temacie na PTT, który znajduje się tutaj; http://trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=6361


27
Tabor kolejowy / Odp: Sklejki gotowe do nałożenia na układ
« dnia: 01 Stycznia 2021, 01:48:09 »
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,19053.msg529129.html#msg529129 <- sklejki od niewydanego PassPacka 3

Lista sklejek:
- 01_Bh_pomorskie_505121180895
- 02_Bc_kuszetka_505159100617 - poprawka w dodatkowym linku (14.06.2020)
- 03_WLAB10nouz_525170700278
- 04_A9mnouz_615119702558
- 05_A9mnopuz_615119900426
- 06_B11mnouz_615121700962
- 07_B9mnopuz_615129900192
- 08_Bx_5151207x
- 09_ED73-001
- 10_EN57SKMWAWA
- 11_EU07-424
- 12_B6bnopuvz_75518471002
- 13_WLAB_IC-WARS_repaint
- 14a_Asdmnu_615189900025
- 14_Bcdu_repaint - poprawka w dodatkowym linku (14.06.2020)
- 15_Bcdmnu_615150700099
- 16_Brdmnu_6151710006
- 17_B9nopuvz_505184700654
- 18_EN57-889
- 19_EN57-1318
- 20_EP09-009_bombonierka [wydany (?)]
- 21_EP09-006_zloty [wydany (?)]
- 22_Bcdu_Noc1_PassPack2
- 23_Bh_104A-3_PassPack2
- 24_SN61-183_PassPack2
- 25_Admnu_615119900111_Z1_c4_PassPack2
- 26_Bcdu_515159801767_Noc3_PassPack2
- 27_Wnetrza

28
Tabor kolejowy / Sklejki gotowe do nałożenia na układ
« dnia: 21 Grudnia 2020, 00:58:12 »
Zdarza mi się zrobić sklejkę bez zamiaru późniejszego wykorzystania jej do zrobienia tekstury. Leżąc na dysku nikomu się nie przydadzą, natomiast wrzucając je tutaj przynajmniej jest szansa, że może ktoś ich do czegoś użyje.

A9nouz 51 51 19-70 688-2
Zdjęcia: https://eu07.pl/userfiles/23148/A9nouz%2051%2051%2019-70%20688-2.7z

A9nouz 57 51 19-78 145-9
Zdjęcia: https://eu07.pl/userfiles/23148/A9nouz%2057%2051%2019-78%20145-9.7z

A9nouz 57 51 19-78 169-9
Zdjęcia: https://eu07.pl/userfiles/23148/A9nouz%2057%2051%2019-78%20169-9.7z


29
Na warsztacie / Odp: Maszynowe dodatki Miłosza.
« dnia: 28 Listopada 2020, 00:13:39 »
Trochę prac z ostatnich kilkunastu dni.
Zrobiłem drugą skórkę 141A-20 (zostało zrobić pozostałe 4 i poprzesuwać modele pasażerów we wnętrzu), ponadto wagony dostaną (2 przedstawione niżej już dostały) mapy imitujące wypukłości (normalmapy), więc Impuls już nie będzie jedynym pojazdem w MaSzynie ich używającym. Wcześniej zajmowałem się nowymi lampami do TEM2 fujiego, światłami i poprawkami pudła 754 dla Rafała oraz dokończeniem i poprawieniem tekstury EU07-007 Joachimowicza.

30
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 21 Listopada 2020, 12:47:49 »
A czy nie lepsze czasem by było użycie tych wielkopowierzchniowych modeli trawy niskiej? Bo sianie pojedynczych krzaczków zajmuje więcej czasu, i czasem ustawienie ich jest trochę nienaturalne. Proponuje użycie tych modeli trawy wielkopowierzchniowych i w niektórych miejscach dodanie kępek innych rodzajów traw i krzaków.

Te wielkie połacie traw wielkopowierzchniowych nie podobają mi się, są zbyt gęsto usiane. Dlatego zrobiłem swoje modele jak na załączonym obrazku. Na dole od prawej, 3szt. trawy, 5x5m, 20x20m, 30x30m. Dzięki temu jak widać w górnej części screena, między torami, drogą polną a lasem, mogę z łatwością wpasować sobie któryś z tych modeli.

Strony: [1] 2