Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł Andrzej Nowinowski

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 02 Lutego 2020, 22:10:15 »
Tworząc teksturę SN61-97 natrafiłem na pewien problem z osłoną trąb. Ten akurat wóz miał ją w trzech kolorach - niebieski dół, czarny pas i jasna kremowa góra. Próba  odtworzenia tego dała wokół przedniej części osłony niebieski obwód. Mam zapytanie, czy znalazłby się ktoś, kto znalazłby czas na to, by pogrzebać w SN61 I serii, by to ulepszyć. Moją specjalnością są jednak tekstury, na modelach się nie znam. Chętnemu dostarczę teksturę SN61-97 do bliższego zapoznania się ze sprawą osłony.

2
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Stycznia 2020, 00:20:53 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zalaczanie stycznikow nie powinno sikac do mleka innym procedurom

- poprawka, modulacja przetwornicy uwzglednia alternatywne zrodla zasilania

- zeby bylo tak jak bylo, wykonanie komend obslugi pantografow uzaleznione jest od obecnosci w danej kabinie wpisu przypisanego komendzie urzadzenia kabinowego

- lekcje dla ai, wirtualni szamynisci prowadzacy ukrotnione elektrowozy sa bardziej swiadomi ile pradu potrafia wyssac ich sklady

- funkcjonalnosc, w sekcji Scenario panelu F12 umiejscowione zostaly suwaczki pozwalajace na zmiane aktualnej daty symulacji i/lub poziomu zachmurzenia

3
Bieżące Symulatorowe / Podgrzewacz na SU45
« dnia: 04 Stycznia 2020, 20:36:28 »
Cześć. Pytanie mam do osób, które miały styczność z lokomotywami SU45. Chodzi mi o dźwięk podgrzewacza układu chłodzenia. Jako, że jest on praktycznie niemożliwy do zdobycia zastosowałem małe szamaństwo:


Nagrałem swoje webasto z samochodu, odpowiednio poprzycinałem i wstawiłem jako podgrzewacz. Czy ten dźwięk nie różni się bardzo od tego, co tak na prawdę odgrywa to urządzenie?

4
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 15 Grudnia 2019, 01:13:40 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, motory trakcyjne w pojazdach z napedem spal-ele nie powinny przejmowac sie juz zbytnio stanem silnika spalinowego

- poprawka, silnik graficzny nie powinien gubic tekstur

- funkcjonalnosc, dodana mozliwosc konfiguracji podpietego joysticka/gamepada
-- konfiguracja przechowywana jest w pliku eu07_input-gamepad.ini
-- przypisanie funkcji do danego przycisku lub osi powinno zajmowac jedna (i tylko jedna) linijke w pliku
-- przypisanie funkcji do przycisku wyglada nastepujaco:
buttonX impulse komenda
gdzie X to liczba-identyfikator przycisku, a komenda to nazwa przypisanej komendy. Klucz impulse oznacza ze przycisk dziala impulsowo, tzn komenda generowana jest dopoki przycisk pozostaje wcisniety
-- alternatywnie przycisk moze miec funkcje zmiany trybu dzialania galek gamepada, konfigurowana nastepujaco:
buttonX mode Y
gdzie X to liczba-identyfikator przycisku, a Y to liczba-identyfikator trybu dzialania galek
-- przypisanie funkcji do galek odbywa sie na poziomie poszczegolnych osi, w sposob nastepujacy:
axisX value komenda numerparametru
// lub
axisX 3state komenda1 komenda2
gdzie X to liczba-identyfikator osi ruchu galki; w trybie value wychylenie galki powoduje wygenerowanie podanej komendy zas wartosc wychylenia (w zakresie od -1 do 1) zostanie dolaczona jako podany parametr -- numerparametru moze miec wartosc 1, 2, x lub y (1 oraz x maja ten sam efekt, podobnie jak 2 oraz y) Mozliwe jest tez podanie trybu value_inverted ktory dziala tak jak value ale odwraca wartosc polozenia galki. Wreszcie tryb 3state powoduje wygenerowanie komendy1 przy wychyleniu galki w kierunku pozytywnym, lub komendy2 przy wychyleniu w kierunku przeciwnym
-- definicja funkcji osi galki moze byc rozbudowana o dodatkowe konfiguracje, poprzez dodanie ciagu:
modeX tryb parametry
gdzie X to liczba-identyfikator, zgodna z wartoscia Y podana dla przycisku, ktory ma aktywowac dany tryb pracy. Tryb to klucz value/value_inverted/3state zas parametry zaleza od trybu, zgodnie z opisem powyzej

przykladowo:
axis0 value movehorizontal x mode0 3state hornhighactivate hornlowactivate
axis1 value_invert movehorizontal y
button0 mode 0
taki zapis konfiguruje podstawowa galke gamepada by w trybie "zwyklej" pracy sterowala poruszaniem sie po scenerii. Dodatkowo ruch galki w poziomie przy wcisnietym przycisku 0 wywoluje dzwiek syreny nisko- lub wysokotonowej, zaleznie od kierunku wychylenia.

5
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 14 Grudnia 2019, 19:25:00 »
Krótko i na temat. Foć wszystko co masz tam pod ręką bo wcześniej czy później się może przydać. Poradnik jak focić na tex: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,5365.0.html   I wątek w którym zapakowane zdjecia możesz udostępnić: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.0.html

6
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 30 Listopada 2019, 12:56:29 »
Po tym, kiedy prace nad modelem ganza dobiegną końca, na wirtualnym wehikule czasu nastawię datę 1989. Wybiorę się wtedy na podróż pociągiem ekspresowym, o nowym wówczas schemacie malowania, jaki dostawały wagony kursujące w niektórych pociągach. Było to malowanie tzw. "przejściowe", czyli wagon był oliwkowy, ale z szerokim kremowym pasem pod oknami Sama malatura weszła do użytku w roku 1988, i jako pierwsze dostały taką wagony kursujące po CMK. Dostawy takich wagonów na stację Gdynia rozpoczęły się właśnie w roku 1989, a trafiły one do obsługi pociągu Neptun, Kaszub i Pomorzanin.
Składem takiego pociągu właśnie się zajmuję. W załączeniu zdjęcie stanu prac, czyli dwie jedynki i zdjęcie wzorzec według którego maluję te wagony. Na załączniku jedynki są jeszcze do lekkich poprawek, na chwilę obecną już dokonanych. Jest też jeden wagon drugiej klasy, jeszcze nie gotowy. Do kompletu dostanie drugi, z białym pasem zachodzącym na ściany czołowe. W planie jest też nieodłączny w pociągach ekspresowych wagon z jakąś gastronomią w takim samym schemacie barw. Będzie to Bar Wars, z herbem Gdańska na burtach.
Podobno herb na gdyńskich wagonach zdarzał się częściej, ale zdjęcie takiego przypadku widziałem jedno, a był to wagon barowy. Dokleić coś takiego na np. jedną "jedynkę" mogę, ale jak nie mam zdjęcia, nie wiem czy warto przeskakiwać ponad to, z czego korzystam.

W ostatnim załączeniu zwykła ramka z datą rewizji jakiegoś wagonu. Mam pytanie, bo tworzę wagony nowe, i z lekkimi śladami przebytych kilometrów, by się od siebie różniły.
Nowe wagony miały podobno w tej ramce rok budowy? Jeśli tak, to wie ktoś, jak to wyglądało?

7
Na warsztacie / Odp: ST44 Nowy model
« dnia: 29 Listopada 2019, 00:14:43 »
Co prawda spóźnione, ale dziękuje za dostarczenie cześci danych dzięki którym mogłem ruszyć dalej. Małe porównanie, że temat nie umarł i co jakiś czas idzie do przodu. Nowe okno jeszcze nie zostało wszyte w pudło, więc proszę tego nie zgłaszać. Czeka je jeszcze poprawki.

8
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 27 Listopada 2019, 16:22:04 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:
- eksperymentalnie, dolaczane do skladu kablem ukrotnienia pojazdy maja nastawniki kierunku synchronizowane z pojazdem wiodacym

Propozycja - może zamiast tego, warto by po prostu wprowadzić oddzielne przechowywanie stanu nastawnika kierunkowego (czy też dwóch, w przypadku pojazdów dwukabinowych) oraz faktycznego nawrotnika na pojeździe? Czyli nawrotniki jak najbardziej powinny się synchronizować przy ukrotnieniu, ale klucz nastawnika kierunkowego to w ogóle powinien być wetknięty w gniazdo tylko w kabinie prowadzącej, a w pozostałych nastawniki kierunkowe powinny być w pozycji neutralnej, klucze wyjęte, a nawrotniki, dzięki ukrotnieniu, ustawiać swój stan zgodnie z pojazdem prowadzącym, niezależnie od tego, w której kabinie aktualnie jest kamera.

9
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« dnia: 24 Listopada 2019, 00:12:23 »
Piszesz, że coś w 3d liznąłeś, to powinieneś dać radę przynajmniej na surowo wrzucić go do maszyny. Jakiego programu używasz? Zacznij od ogarnięcia eksportu do t3d w nim. Wyeksportuj gołe pudło, sklonuj fiz i mmd jakieś tamary, podepnij pod niego to pudło. Nie przejmuj się teksturami i animacjami póki co. Krok po kroku. Zrobić nie zrobię, ale chętnie poprowadzę za rączkę. Zwłaszcza że kompleksowej instrukcji jak skonfigurować model lokomotywy, chyba nie mamy.

10
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Listopada 2019, 20:24:24 »
Pierwsze co - od EXE 19.11.11 wydajność poleciała mi na łeb na szyję... Na TD z 30 FPS do 6-7 na identycznych ustawieniach EU07.ini.

11
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« dnia: 20 Listopada 2019, 15:21:06 »
Trochę o S200:

"Seria S-200 (669.0, później 770) Lokomotywy sześcioosiowe w ruchu manewrowym to swoisty ewenement. Tego typu pojazdy stosowane były wyłącznie w bardzo ciężkich pracach manewrowych do przestawiania składów o masie 3000–4000 t brutto i w niewielu krajach je produkowano. Jedynymi takimi lokomotywami były szwajcarskie maszyny serii Am6/6 i Bm6/6, polskie SM31, radzieckie TEM2 i czechosłowackie T669.0. W 1963 r. w ČKD Praha, wzorując się na amerykańskich lokomotywach firmy Alco dostarczonych do ZSRR pod koniec II wojny światowej, zbudowano trzy prototypy – jeden na tor 1435 mm dla kolei ČSD, oznaczony T669.0001 oraz dwa na tor 1524 mm z oznaczeniami ЧЭM3-001 i 002 dla kolei radzieckich SŻD. Ich projektantem był Bohumir Jankovsky, który przy jej konstruowaniu wykorzystał doświadczenia z pracy lokomotyw ЧЭM2 (T458.1). Powstał pojazd o układzie osi Co’Co’ z sześciocylindrowym silnikiem spalinowym typu K6S310DR. Tu również silnik napędzał prądnicę prądu stałego (TD 802), która przekazywała prąd do silników trakcyjnych (TE 006). Przełożenie przekładni głównej wynosiło 73:18. Bardzo ciekawie skonstruowano wózki, w których osie zawieszone były na wahaczach i było to również rozwinięcie konstrukcji wózka dwuosiowego z lokomotywy ЧЭM2 (T458.1). W 1966 r. koleje ČSD zakupiły prototyp T669.0001 i złożyły zamówienie na następne egzemplarze. Również i koleje radzieckie SŻD złożyły duże zamówienie na ten typ pojazdu. Produkcja eksportowa kontynuowana była w zakładach ČKD Praha, a produkcję dla odbiorców krajowych – wobec braku możliwości technicznych – przeniesiono do Slovenských Metalurgických Zavodu (SMZ) w Dubnicy n. V. W trakcie produkcji wprowadzano zmiany konstrukcyjne, między innymi dodatkowe resorowanie za pomocą poduszek powietrznych i wyrównanie nacisków osi. Takie pojazdy oznaczone T669.1 produkowano od 1969 r. Dla ZSRR produkowano ich odmiany w wersjach: ЧЭM3T wyposażoną w hamulec elektrodynamiczny, ЧЭM3E z elektronicznym regulatorem jazdy. Dla kolei ČSD zbudowano 325 pojazdów i 77 dla kolei przemysłowych. Najwięcej jednak, bo aż 7455 pojazdów zbudowano dla ZSRR. Lokomotywy budowano również dla Indii (seria DEC 120, 12 szt. w latach 1973–1975 na tor 1676 mm), Albanii (seria T669.1, 62 szt.), Polski (seria S-200, 145 szt. w latach 1966–1990), Iraku (seria DES 3100, 100 szt. w latach 1979–1982) i do Syrii (seria LDE 1500, 25 szt. w 1983 r.). Ogólnie na eksport oraz na potrzeby kolei i przemysłu czechosłowackiego w różnych odmianach wyprodukowano w latach 1963–1995, na tory szerokości 1435 mm, 1524 mm oraz 1676 mm, łącznie 8200 lokomotyw. Do Polski pierwsze egzemplarze, oznaczone jako S-200, trafiły w 1966 r., a ich odbiorcą była ówczesna Huta im. Lenina w Krakowie, w której docelowo pracowało aż 60 lokomotyw tej serii, co stanowiło największe skupisko tych pojazdów w Polsce. Kolejne dostawy realizowano w kilku partiach w latach 1967–1990. Lokomotywy zamówiono głównie do obsługi bocznic kopalnianych i wiązało to się z wycofywaniem trakcji parowej. Jednymi z największych odbiorców były ówczesne ZKTiGK Boguszowice (później PTKiGK PW Rybnik, a obecnie PTKiGK S.A. Rybnik), kopalnie węgla kamiennego wchodzące później w skład NZGTK Spółka z o.o. Bieruń (obecnie NZTK Spółka z o.o. Wola), a także PTKiGK Spółka. z o.o. Zabrze. Lokomotywy serii S-200 dzięki swojej dużej mocy często oprócz pracy manewrowej zatrudniane są do prowadzenia pociągów z węglem. W 1996 r. lokomotywa S-269, należąca do PTKiGK S.A. Rybnik, została poddana modernizacji. Zabudowano silnik firmy MTU typu 12V396TC14 o mocy 1050 kW i prądnicę prądu przemiennego typu LSG-1200-90 produkcji wrocławskiej firmy Dolmel z elektronicznymi regulatorami pracy zespołu, a w układzie chłodzenia wstępny podgrzewacz wody. Zmodernizowano także kabinę maszynisty, część elektryczną (stosując dodatkowe obwody zasilane napięciem 24 V). Na innych lokomotywach S-200 wprowadzono wiele udoskonaleń i modyfikacji, jak np. montaż nagrzewnicy kabinowej, wycieraczek elektrycznych, nowych foteli maszynisty, układu GPS do nadzoru pracy pojazdu, SHP, radiotelefonu Pyrylandia z układem radio-stop oraz reflektorów halogenowych. Produkcja eksportowa lokomotyw ЧЭM3 do ZSRR okazała się po przemianach polityczno-gospodarczych w Europie Wschodniej dla ČKD Praha przysłowiowym gwoździem do trumny. Lokomotywy, których aż 85% produkcji kierowano właśnie tam, sprzedawano po bardzo zaniżonych cenach, a na dodatek za wiele z nich do dziś nie zapłacono. Zakłady ČKD Praha to pionierski zakład w dziedzinie konstrukcji lokomotyw. To właśnie tu powstało wiele udanych, niezawodnych i cenionych przez nabywców lokomotyw. Podejmowano kolejne projekty, jak np. w 1974 r. między innymi konstrukcja „Cyklopa”, czyli lokomotyw serii T499.0 z prądnicą prądu przemiennego, wózkami z zawieszeniem typu Flexicol, hamulcem elektrodynamicznym, automatyczną regulacją prędkości, czy elektronicznego sterowania układami elektronicznymi będącego protoplastą późniejszych układów w technice GTO. W 2000 r. majątek zakładu przekazano do sprzedaży i nawet późniejsze jego próby ratowania przez Siemensa nie przyniosły rezultatów".

Źródło: "TTS 4/2008", gdzie w bibliografii wykorzystano m.in. "[4]  Chiżyński J.: Lokomotywy spalinowe produkcji ČKD Praha eksploatowane przez prywatnych przewoźników. Świat Kolei 3/2007" mojego autorstwa.

12
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 15 Listopada 2019, 23:31:53 »
Dobry wieczór :) Podobno od 120 dni już nic się w temacie nie pojawiło, to dzisiaj cosik wrzucę. Coś tam się cały czas dzieje, w większości teren i drogi. Otoczenie na widokówkach wstawiane na szybko edytorem, stąd tyle widocznych błędów, no ale przynajmniej widać jak to się będzie prezentować pod koniec :) Ostatnimi czasy powstaje teren na odcinku od Zawad do Zamościc wraz z odnogą do Suszców Zdrój (dawna stacja bez nazwy, dzięki @DP99 za propozycje ;) ) Cały czas zmieniam technikę tworzenia tego dziadostwa i dlatego tak bardzo skaczę po tej mapie :P Mam nadzieje, że wygląda to w miarę sensownie, bo teren to straszna mordęga i nie chciał bym tego już jakoś mocniej przerabiać.. Teraz tylko będę musiał w to jakąś drogę (krajową/wojewódzką) odwsidowsi wcisnąć :P
@Tomnord15 jak mówiłem tak zrobiłem - Nie dość, że znalazło się miejsce na jeszcze jeden tunel, to i na most się znalazło :>

13
Na warsztacie / Odp: Balaclava 3D Studio
« dnia: 11 Listopada 2019, 21:32:41 »
Nowa sieć trakcyjna, ciąg dalszy.
Przygotowałem bogaty zestaw izolatorów trakcyjnych. Przyznam że trochę popuściłem wodze fantazji i mają dość ciężką geometrię, ale w przygotowaniu jest już odchudzony LOD.
1. LT40x, ceramiczne, 2 klosze - najczęściej spotykany na polskich torach.
2. LT60x, ceramiczne, 10 kloszy - póki co spotykane jedynie na CMK, przeznaczone do sieci o napięciu 25kV.
3. LT40x-K, kompozytowe
4. LT40x-K-70, kompozytowe, spotykane m.in na odcinku Sosnowiec Dańdówka - Sosnowiec Kazimierz oraz na odcinkach LK26 z pilotażowo wdrożonym aluminiowym systemem podwieszenia.
5. Izolatory z żywicy organicznej
6. Izolatory skatalogowane w katalogach Kolprojektu (ESN-2005, ESN-2052, ESN-2207, ESN-2135, LK-280)

14
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 11 Listopada 2019, 17:03:49 »
Symulator w ogóle się nie uruchamia na najnowszym wypuście EXE.
Cytat: ERRORS
EU07.EXE 19.1111.64.0
msaa framebuffer setup failed
default viewport setup failed
Cytat: LOG
Starting MaSzyna rail vehicle simulator (release: 19.1111.64.0)
For online documentation and additional files refer to: http://eu07.pl
Authors: Marcin_EU, McZapkie, ABu, Winger, Tolaris, nbmx, OLO_EU, Bart, Quark-t, ShaXbee, Oli_EU, youBy, KURS90, Ra, hunter, szociu, Stele, Q, firleju and others

available monitors:
Generic_PnP_Monitor:0,0
Gfx Renderer: Intel(R) HD Graphics
Vendor: Intel
OpenGL Version: 3.3.0 - Build 10.18.14.5067
--------
Supported extensions:
GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_blend_color GL_EXT_abgr GL_EXT_texture3D GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_compiled_vertex_array GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_generate_mipmap GL_EXT_draw_range_elements GL_SGIS_texture_lod GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_separate_specular_color GL_ARB_multitexture GL_ARB_map_buffer_alignment GL_ARB_conservative_depth GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_secondary_color GL_EXT_fog_coord GL_EXT_texture_env_add GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_internalformat_query GL_ARB_internalformat_query2 GL_ARB_texture_env_add GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_EXT_multi_draw_arrays GL_SUN_multi_draw_arrays GL_NV_blend_square GL_ARB_texture_compression GL_3DFX_texture_compression_FXT1 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_point_parameters GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_env_crossbar GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_ARB_shadow GL_ARB_window_pos GL_EXT_shadow_funcs GL_EXT_stencil_wrap GL_ARB_vertex_program GL_EXT_texture_rectangle GL_ARB_fragment_program GL_EXT_stencil_two_side GL_ATI_separate_stencil GL_ARB_vertex_buffer_object GL_EXT_texture_lod_bias GL_ARB_occlusion_query GL_ARB_fragment_shader GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_texture_non_power_of_two GL_ARB_vertex_shader GL_NV_texgen_reflection GL_ARB_point_sprite GL_ARB_fragment_program_shadow GL_EXT_blend_equation_separate GL_ARB_depth_texture GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_draw_buffers GL_ARB_color_buffer_float GL_ARB_half_float_pixel GL_ARB_texture_float GL_ARB_pixel_buffer_object GL_EXT_framebuffer_object GL_ARB_draw_instanced GL_ARB_half_float_vertex GL_ARB_occlusion_query2 GL_EXT_draw_buffers2 GL_WIN_swap_hint GL_EXT_texture_sRGB GL_ARB_multisample GL_EXT_packed_float GL_EXT_texture_shared_exponent GL_ARB_texture_rg GL_ARB_texture_compression_rgtc GL_NV_conditional_render GL_ARB_texture_swizzle GL_EXT_texture_swizzle GL_ARB_texture_gather GL_ARB_sync GL_ARB_cl_event GL_ARB_framebuffer_sRGB GL_EXT_packed_depth_stencil GL_ARB_depth_buffer_float GL_EXT_transform_feedback GL_ARB_transform_feedback2 GL_ARB_draw_indirect GL_EXT_framebuffer_blit GL_EXT_framebuffer_multisample GL_ARB_framebuffer_object GL_ARB_framebuffer_no_attachments GL_EXT_texture_array GL_EXT_texture_integer GL_ARB_map_buffer_range GL_ARB_texture_buffer_range GL_EXT_texture_snorm GL_ARB_blend_func_extended GL_INTEL_performance_query GL_ARB_copy_buffer GL_ARB_sampler_objects GL_NV_primitive_restart GL_ARB_seamless_cube_map GL_ARB_uniform_buffer_object GL_ARB_depth_clamp GL_ARB_vertex_array_bgra GL_ARB_shader_bit_encoding GL_ARB_draw_buffers_blend GL_ARB_geometry_shader4 GL_EXT_geometry_shader4 GL_ARB_texture_query_lod GL_ARB_explicit_attrib_location GL_ARB_draw_elements_base_vertex GL_ARB_instanced_arrays GL_ARB_base_instance GL_ARB_fragment_coord_conventions GL_EXT_gpu_program_parameters GL_ARB_texture_buffer_object_rgb32 GL_ARB_texture_rgb10_a2ui GL_ARB_texture_multisample GL_ARB_vertex_type_2_10_10_10_rev GL_ARB_timer_query GL_ARB_tessellation_shader GL_ARB_vertex_array_object GL_ARB_provoking_vertex GL_ARB_sample_shading GL_ARB_texture_cube_map_array GL_EXT_gpu_shader4 GL_ARB_gpu_shader5 GL_ARB_gpu_shader_fp64 GL_INTEL_fragment_shader_ordering GL_ARB_fragment_shader_interlock GL_ARB_clip_control GL_ARB_shader_subroutine GL_ARB_transform_feedback3 GL_ARB_get_program_binary GL_ARB_separate_shader_objects GL_ARB_shader_precision GL_ARB_vertex_attrib_64bit GL_ARB_viewport_array GL_ARB_transform_feedback_instanced GL_ARB_compressed_texture_pixel_storage GL_ARB_shader_atomic_counters GL_ARB_shading_language_packing GL_ARB_shader_image_load_store GL_ARB_shading_language_420pack GL_ARB_texture_storage GL_EXT_texture_storage GL_ARB_compute_shader GL_ARB_vertex_attrib_binding GL_ARB_texture_view GL_ARB_fragment_layer_viewport GL_ARB_multi_draw_indirect GL_ARB_program_interface_query GL_ARB_shader_image_size GL_ARB_shader_storage_buffer_object GL_ARB_texture_storage_multisample GL_ARB_buffer_storage GL_AMD_vertex_shader_layer GL_AMD_vertex_shader_viewport_index GL_ARB_query_buffer_object GL_EXT_polygon_offset_clamp GL_ARB_debug_output GL_KHR_debug GL_ARB_arrays_of_arrays GL_ARB_texture_query_levels GL_ARB_invalidate_subdata GL_ARB_clear_buffer_object GL_ARB_texture_mirror_clamp_to_edge GL_INTEL_map_texture GL_ARB_texture_compression_bptc GL_ARB_ES2_compatibility GL_ARB_ES3_compatibility GL_ARB_robustness GL_ARB_robust_buffer_access_behavior GL_EXT_texture_sRGB_decode GL_ARB_copy_image GL_KHR_blend_equation_advanced GL_EXT_direct_state_access GL_ARB_stencil_texturing GL_ARB_texture_stencil8 GL_ARB_explicit_uniform_location WGL_EXT_depth_float WGL_ARB_buffer_region WGL_ARB_extensions_string WGL_ARB_make_current_read WGL_ARB_pixel_format WGL_ARB_pbuffer WGL_EXT_extensions_string WGL_EXT_swap_control WGL_EXT_swap_control_tear WGL_ARB_multisample WGL_ARB_pixel_format_float WGL_ARB_framebuffer_sRGB WGL_ARB_create_context WGL_ARB_create_context_profile WGL_EXT_pixel_format_packed_float WGL_EXT_create_context_es_profile WGL_EXT_create_context_es2_profile WGL_NV_DX_interop WGL_ARB_create_context_robustness
--------
ARB_clip_control supported!
wide lines supported.
--------
texture sizes capped at 8192px
shadows map size capped at 2048px
using multisampling x16
main window size: 1920x1080
preparing renderer..
Loading common gfx data...
Created texture object for "textures/fx/lightglare"
Loading texture data from "textures/fx/lightglare.dds"
Created texture object for "textures/fx/sun"
Loading texture data from "textures/fx/sun.dds"
Created texture object for "textures/fx/moon"
Loading texture data from "textures/fx/moon.dds"
Created texture object for "textures/fx/smoke"
Loading texture data from "textures/fx/smoke.dds"
...gfx data pre-loading done
init viewport: 1920, 1080
motion blur enabled
msaa framebuffer setup failed
default viewport setup failed

A ponadto na poprzednim przy załączaniu baterii czy świateł na przykład tracą się tekstury na niektórych elementach i zaczynają się wyświetlać na biało. Po wyłączeniu na przykład świateł lub baterii tekstury powracają.

15
Z całym szacunkiem, ale nie popadajmy w paranoje. Chyba, że ktoś naprawdę chce robić z igły widły, musi się na każdy temat odezwać, bo trzeba być w centrum uwagi i kręcić aferę. Świętować można we wszelaki sposób zgodny z prawem, czy to śpiewem, czy flagą, banerem czy też racą - o ile nie jest to zabronione i nie stwarza zagrożenia dla innych. Autor pomysłu nie miał nic złego na myśli, po prostu jest to podkreślenie tego wyjątkowego dla naszego Narodu dnia. Jeśli ktoś ma ochotę - ściąga i sobie jedzie. Jeśli znajdzie się wśród nas twórca - homoseksualista, który zechce zrobić paradę równości, albo scenariusz z tęczowym pociągiem, to też ma do tego prawo, ale niekoniecznie muszę mieć ochotę to ściągać. Czepiać byśmy się mogli, gdyby wirtualne ludziki na peronie stali ubrani w swastyki czy z flagami organizacji terrorystycznych. Wtedy można kręcić aferę... ale teraz nie przesadzajmy proszę i cieszmy się, że żyjemy w wolnym kraju. Dzięki @Stele za ten miły akcent w symulatorze.

16
Ja bym to usunął , bo wkrada się polityka w symek i mogą rodzić się konflikty. A chyba nie o to nam tu chodzi.
Od kiedy symbole narodowe to polityka?

17
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 11 Listopada 2019, 01:12:24 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, szaderowy renderer powinien pamietac gdzie namalowal trakcje

- dobra zmiana, domyslne dzwieki pojazdow szynowych przypisywane sa jedynie pojazdom szynowym

- dobra zmiana, lekko rozbudowana diagnostyka uruchamiania symulatora

- eksperymentalnie, wylaczone logowanie blednych wektorow normalnych (jako ze raczej nikt takich bledow nie poprawia wygrala, przynajmniej tymczasowo, czytelnosc/objetosc logu)

18
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Listopada 2019, 22:48:28 »
Ja nie gram i ,,kaliska " działa na każdym exe od 1807 do 1908. Oczywiście z małymi przeróbkami w składach. Tyle razy przypominali developerzy, że to nie GRA tylko symulator. Naprawdę brak już słów. Ja mam 75 lat i bawię się symulatorem od najwcześniejszych wersji. Zaczynałem od Windows 98. Nic przy tym nie grzebałem i w najnowszym exe tylko zmieniam składy. WSzystkie scn. hulają. Szczególnie kaliska. Chcecie czegoś czego nigdy na tym silniczku nie osiągniecie. Wszyscy developerzy starają się w miarę a czasem ponad miarę zadowolić ,,towarzystwo" ale na dłuższą metę to się nie da. Młodzi ludzie jak mniemam, którzy potrafią podrasować karty nidvdii zadają pytania, które starego usera wkurzają bo wystaczy czytać ze zrozumieniem. Niskie pokłony i szacunek dla Yubaja, Stele, tmj, i wielu innych, którzy z cierpliwością nauczycieli z ,,podstawówki" tłumaczą ,,orłom" grającym w gry!!! zawiłości symulatora. Trains symulator nigdy nie tłumaczy na żadnym forum dlaczego jest tak a nie inaczej. Zasady użytkowania są podane na okładce płyty i to jest wszystko. W eu07 jest otwarte szerokie pole do dyskusjii. Wielu doskonałych developerów przestało dyskutować bo to jest symek darmowy a wielu userów zgłasza pretensje jak by za symulator zapłacili. To jest nieporozumienie. Coraz większe wymagania, udogodnienia itp. Jak w ZUS-ie. Chcą, żeby wswzystko hulało jak w realu i do tego, żeby mogli w każdej chwili symulacji ingerować jak ministrowie komunikacji albo prezesi spółek kolejowych. Dajcie rozwijać Symulator ludziom, którzy się na tym znają i cierpliwie czekać i nie naciskać z terminami. Przecież to są wolontariusze, którzy mają swoją pracę, Rodzinę i wszystko co z tym związane.     

19
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 09 Listopada 2019, 17:59:59 »
EU07-128 świeżo po naprawie i przywróceniu barw z lat 2002-2008.
https://eu07.pl/userfiles/24133/foto-EU07-128.rar

20
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Listopada 2019, 23:57:17 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, cienie w kabinie w wersji szaderowej nie powinny juz dostawac drgawek sw. Wita gdy pojazd nie znajduje sie blisko srodka ukladu wspolrzednych

- zeby bylo tak jak bylo, szaderowy renderer otrzymal obsluge parametru gfx.shadows.cab.range kontrolujacego rzucanie przez obiekty zewnetrzne cieni w kabinie

21
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Listopada 2019, 00:24:46 »
Ze sie tak glupio zapytam dla pewnosci :>  Ktore elementy na zaprezentowanych screenach sa zbyt ciemne? I gdzie moge zaobserowac je na scenerii (jak rowniez wspomniane nieprawidlowo wyswietlane i/lub cieniowane rozjazdy)

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, cieniowanie geometrii w wersji szaderowej powinno byc jednolite dla wszystkich postawowych materialow

- dobra zmiana, tryb pracy monitora w trybie pelnoekranowym powinien byc taki sam jak w glownej galezi symulatora

- funkcjonalnosc, oprocz istniejacych juz wpisow konfiguracji bufora w trybie szaderowym dostepny jest tez klucz gfx.framebuffer.fidelity X gdzie X jest wartoscia w przedziale 0-3 okreslajaca ogolna wielkosc bufora na ktorym odbywa sie rysowanie, a tym samym dokladnosc/zasobozernosc wizualizacji.

(zaleznie od podanej wartosci X bufor otrzyma rozdzielczosc pionowa 480, 720, 1080 lub 1440p zas rozdzielczosc pozioma zostanie dobrana proporcjonalnie, na podstawie stosunku "glownych" parametrow width i height)

22
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Listopada 2019, 12:58:45 »
Podpisuję się pod tym wszystkim co mam pod ręką. Ostatnie zmiany sprawiły, że mój komputer wymięka. A nie jest zły. Chyba że są problemy z optymalizacją. Przy procesorze czterordzeniowym pamięcią ram 32gb i dyskiem ssd symulator ma olbrzymie problemy, to coś jest nie tak. Jeśli na mój komputer jest w stanie udźwignąć o wiele cięższe programy do kompozycji a z symulatorem ma problem...

23
Na warsztacie / Odp: Balaclava 3D Studio
« dnia: 30 Października 2019, 16:38:47 »
Widzę wreszcie trakcja będzie wyglądać porządnie, aż cieszy oko. Gratulacje i powodzenia w dalszych pracach.

24
Na warsztacie / Odp: Balaclava 3D Studio
« dnia: 30 Października 2019, 09:43:36 »
Dziękuję. Dawno się nie odzywałem, a w tym czasie popracowaliśmy razem z @Rootkiem nad nowymi modelami sieci trakcyjnej. Ponieważ uzyskaliśmy dostęp do katalogów jesteśmy w stanie dokładnie odtworzyć każdą śrubkę :) Oczywiście nie ma się co obawiać o wydajność. Każdy model ma LOD który odchudza geometrię do postaci, w której ma ona mniej niż 100 trójkątów, a wyświetlana jest już w odległości 50-100m od słupa. Do minimum ograniczona jest również ilość submodeli. W załącznikach jest kilka screenów obrazujących mały kawałek tego, co udało się ostatnimi czasy zrobić.

25
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« dnia: 26 Października 2019, 18:48:00 »
Update (co prawda po roku ale lepiej późno niż wcale)
Zebrałem trochę materiału na tekstury i popracowałem nad wózkami. W międzyczasie zacząłem dłubać nad kabiną.



Jestem z siebie dumny gdyż odwzorowałem ją jedynie z kilku zdjęć i z tego filmu:



Oczywiście nie jest to jeszcze koniec, przede mną jeszcze wiele pracy nad kabiną, i tu moją prośba, jeżeli ktoś posiada zdjęcia czy filmiki z wnętrza krokodyla albo ma do niego dostęp (chociażby pracuje w KWB) prosiłbym o kontakt i przesłanie zdjęć/filmików.

Próbowałem też zacząć robić tekstury.



Jednak muszę je zdecydowanie dopracować, i tutaj znowu moja prośba, jeżeli ktoś posiada plany albo zdjęcia LEW EL2 bardzo bym prosił o ich podesłanie.

Zapraszam do dyskusji i obiecuje że postaram się wrzucać updaty regularniej.

26
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 23 Października 2019, 21:41:29 »
Wagon 3Kw 00-009240 378-1 już prawie gotowy. Pozostało zrobienie mmd, fiz, usadzenie pasażerów na siedzeniach. Potem przeróbka na krótszą wersję, a właściwie kilka, bo tam każdy wagon jest z innej parafii (inne siedzenia, inne ożebrowanie, szyby na czołach).

27
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Października 2019, 19:43:55 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, stan przelacznikow w kabinie powinien odzwierciedlac stan urzadzen na danym koncu pojazdu

- poprawki funkcjonowania rozbudowanego tempomatu autorstwa youBy

- maszyna stawia na jakosc, dodana przez youBy kalkulacja zuzycia paliwa w pojazdach z silnikiem diesla

- w ramach koncertu zyczen, przy zalaczonym trybie manewrowym czuwak nie zawraca dolnej czesci plecow maszyniscie

- w ramach koncertu zyczen, na bis, sklad prowadzony przez uzytkownika ma domyslnie zapalone koncowki zamiast zalozonych blach, o ile to mozliwe

28
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 05 Października 2019, 15:49:40 »
Nastała jesień. Automatyczna zmiana tekstur otoczenia, zależnie od pory roku. Na większości scenerii niestety wygląda o wiele gorzej przez bezsensowne kompozycje roślinne.

29
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 14 Września 2019, 18:11:23 »
W ramach krótkiej odskoczni od wagonów zrobiłem małą sceneryjkę do prezentacji taboru. Jest ona modyfikacją scenerii "750mm.scn" autorstwa @MaciejM, polegającą na zrobieniu otoczenia, którego właściwie nie było. W załączniku scn, wypakować do głównego z MaSzyną.

30
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 10 Września 2019, 20:39:47 »
Przegląd detali w 120A.

Podstawowy model podwozia będzie można wzbogacić o różne dodatki:
- nie wszystkie wagony mają tablicę przestawczą obok rączki odluźniacza
- na początku wagony miały skrzynię wybiorczo-przełączającą pod pudłem i dwa siedzenia składane w jednym z przedsionków końcowych; w późniejszych egzemplarzach wyposażenie skrzyni przeniesiono do przedsionka kosztem dwóch składanych siedzeń
- później pojawi się wyposażenie dla wagonów z własnym ogrzewaniem

Około 35% wagonów otrzymało instalację zdalnego sterownia oznaczoną serią Bwixd, a po 1985 serią Bdh. W 2000 roku z 477 tylko 194 miało taką instalację, w kolejnycyh latach liczba ta systematycznie malała.

Do wyboru będą drzwi w trzech różnych wersjach:
- klasyczna
- z nowymi bardziej zaokrąglonymi oknami w wagonach warmińsko-mazurskich
- z nowymi klamkami i poręczami jak w obecnie jeżdżących wagonach PR

W osobnym pliku będą kurki parowe, w ostatnich latach najczęściej były demontowane.

Poza tym będą przygotowane dwa rozdzaje pudła - z oknami klasycznymi jak i tymi w aktualnie jeżdżących wagonach.

Do zrobienia zostają szyby i wnętrze, potem będzie trzeba wszystko oteksturować oraz poustawiać wszystkie parametry. Na początku będzie jedna wersja, która posłuży jako baza do kolejnych wagonów.

Źródła:
http://forum.modelarstwo.info/threads/piko-modele-wagonów-typu-120a.27053/page-26#post-561636
http://forum.modelarstwo.info/threads/piko-modele-wagonów-typu-120a.27053/page-29#post-604890

Strony: [1]