Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - AntoniS

Strony: [1]
1
Tak jak kolega wyżej napisał. Obecny system jest dobry. Problem leży w syfie w plikach i nieprzestrzeganiu standardów. Aktualnie dysponujemy paromaset includami, których połowa jest dublami drugiej połowy, przy czym co rusz trzeba dorabiać jakiegoś includa bo wiecznie czegoś brakuje.

Nie ma potrzeby wynajdować koła na nowo, wystarczy uporządkować obecne pliki, usunąć duble, dorobić brakujące warianty i schować to w końcu do jakiegoś folderu, bo jaki jest sens trzymania tego całego burdelu w /scenery...

2
Od czasu do czasu na forum poruszana bywa sprawa obsługi sygnalizatorów powtarzających na sceneriach.
Chciałbym tu przedstawić swoje rozwiązanie, które stosuję z powodzeniem od 10 lat.

A. Założenia i działanie:
1. Automatyczna obsługa kolejnych powtarzaczy odbywa się kaskadowo – na zasadzie domina – przez powiązane nazwy. Nie trzeba też przesyłać jawnie żadnych nazw w parametrach „inców” (jak to np. ma miejsce w przypadku tarcz ostrzegawczych). Opisywana metoda jest niezależna od obsługi tarcz ostrzegawczych.
2. Semafor wywołuje event ustawiający sygnał na pierwszym powtarzaczu, który następnie ustawia drugi powtarzacz, a ten z kolei trzeci.
3. Nazwy powtarzaczy muszą być utworzone przez odpowiednie rozszerzenie nazwy semafora. Tu przyjęto następującą konwencję z przyrostkami (przykład dla semafora o nazwie „Zc_B”). Kolejne powtarzacze (maksymalnie 3) powinny  mieć nazwy: „Zc_B_pi”, „Zc_B_pii”, „Zc_B_piii”.
4. Odpowiednie eventy znajdują się w plikach .inc semaforów z przyrostkiem –ps (np. ss5zpcpby-ps.inc) oraz „incach” powtarzaczy z przyrostkiem –d (np. ps3pzbyy-d.inc). W .inc semaforów jest „(p1)_pi_ sygnałpowtarzający”.  We wszystkich „incach” z przyrostkiem -d wywołanie sygnału na następnym powtarzaczu to „(p1)i_sygnałpowtarzający”.
5. Ostatni powtarzacz w kolejności powinien mieć „zwyczajny” .inc (bo nic dalej nie przekazuje) – i tak jest np. przy tylko jednym powtarzaczu.

Jednorazowe, prawidłowe wstawienie na scenerii semaforów i powiązanych powtarzaczy z właściwymi nazwami i „incami” pozwala zapomnieć na zawsze o obsłudze powtarzaczy – odbywa się ona automatycznie.

B. Uwagi do nazw sygnalizatorów powtarzających.
Przyjęta konwencja z przyrostkami nie odpowiada oznaczeniom występującym na planach schematycznych posterunków (gdzie np. jest ISpB, IISpB, IIISpB do semafora B). Tam nazwy są lokalne dla posterunku. Symulator wymaga nazw unikalnych dla całej scenerii. Czyli dla naszego przykładu to mogłoby być np. ISp-Zc_B albo prościej ip_Zc_B itd. Oczywiście taki wariant z przedrostkami można przyjąć i to by działało tak samo jak z przyrostkami (wywołanie w ss*-sp.inc semaforów „ip_(p1)_ sygnałpowtarzający” i w incach –d: „i(p1)_sygnałpowtarzający”).

Wersję z przyrostkami przyjęto głównie dlatego, że na listach sygnałów w edytorze, sortowanych alfabetycznie, nazwy powtarzaczy znajdują się w grupie obok nazwy semafora, co ułatwia ich szukanie i ewentualne dokonywanie zmian/poprawek i w ogóle panowanie nad nimi wśród tysięcy nazw dla całej większej scenerii. Poza tym automatyczna obsługa powtarzaczy powoduje, że formy ich nazw są nieistotne np. dla scenarzystów. Natomiast dla użytkowników symulatora powtarzacze mają widoczne na tabliczkach właściwe „rzeczywiste” oznaczenia ustawione w czasie tworzenia scenerii.
Poza wszystkim okazało się też , że od wersji exe 171023 dodawanie przedrostków do parametru przestało działać.

C. Pliki do testowania/użycia dla zainteresowanych
W załączeniu poniżej jest link do archiwum z dostosowanymi plikami .inc semaforów (ss*-ps.inc) i powtarzaczy (ps*-d.inc). Znajdują się tam pliki, które stosuję na swojej scenerii. Inne semafory łatwo dostosować przez analogię. Uwaga:  w/w „inci” odwołują się do starszych modeli .t3d (takie nadal wykorzystowuję i są one ciągle dostępne w nowej paczce). Dołączony jest też podobny zestaw dla nowych modeli semaforów i powtarzaczy – dla odróżnienia do nazw „inców” dodano na końcu „n” (ss*-psn.inc i ps*-dn.inc, można je sobie przemianować). Pliki należy rozpakować do katalogu „scenery”.

W archiwum jest też mikroscenka do testowania obsługi powtarzaczy. Blisko siebie ustawione semafor, trzy sygnalizatory powtarzające i tarcza ostrzegawcza pozwalają obserwować zmianę sygnałów. Sygnały na semaforze można ustawiać ręcznie kombinacjami klawiszy shift1, shift2,....shift0. W pliku .scn można dla testów samemu wstawiać  różne .inc semaforów i powtarzaczy. Oczywiście obsługa niektórych sygnałów oraz tarczy ostrzegawczej zależy od rodzaju semafora.

https://eu07.pl/userfiles/24693/_SP-obsluga_automat.7z

3
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 04 Kwietnia 2023, 18:39:13 »
Przecież 7 godzinna służba to jest na ten moment maksymalny wariant. Jak napisałbym ciut więcej eventów to można by zrobić 24 godzinną misję. Z noclegiem w Łupkowie i łącznie chyba 6 godzinami stania na stacjach końcowych. Jeden pojeździ 1.5h, drugi będzie siedział 3h, trzeci posiedzi 15 minut i stwierdzi że to nie jego klimaty, a czwarty ruszy o 12:30, pojeździ 8-10 godzin, prześpi się i wróci do Zagórza.

4
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 04 Kwietnia 2023, 16:34:24 »
Wiem, że to było wałkowane wiele razy, ale zapis gry stanu symulacji. Tak, wiem, maszynista na żywo nie wychodzi sobie w środku pola i idzie do domu, ale ludzie, przy scenariuszach 3 godziny i powyżej to jest konieczność, inaczej jedynie krótsze scenerie będą miały sens. W powstających "Bieszczadach", jak się nie mylę, ma być scenariusz na siedem godzin. Serio myślicie, że ktoś będzie siedział przed kompem 7 godzin non-stop? Jest różnica między zabawą przy symulatorze, a prawdziwą służbą, na której ma się płacone od godziny i przejechanych kilometrów.

5
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 28 Stycznia 2023, 17:37:30 »
System dynamicznie generowanych ostrzeżeń dla szlaków. Raz jedziemy i tu będzie zwolnienie, innym razem tam, a innym razem opuszczenie pantografów. Brzmi ambitnie ale byłoby zaje...ekhem fajne.
Zupełnie oderwany od rzeczywistości bajer. Jadąc daną linia maszynista ma mieć znajomość szlaku, a ty chcesz zgadywankę co za następnym łukiem nowego nas czeka.

6
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 28 Stycznia 2023, 11:45:22 »
Przydałaby się animacja wycieraczek i próba powrotu do płynnej regulacji wysokości wysunięcia szyb, czy wychylenia daszków przeciwsłonecznych.

7
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Grudnia 2021, 13:14:47 »
W I kwartale 2022 planujemy paczkę całościową, lecz exe oficjalne nie jest aktualizowane od września, rozwijane jest nieoficjalne od @youBy, lecz do paczki takie nie może iść. @Tmj, czy mógłbyś zaktualizować swoje exe o ficzerki i różne poprawki youBy'a?
PS: Dawno Cię nie widzieliśmy aktywnego w wątku lub na chacie, @tmj, choć na forum wchodzisz. :< Brakuje nam Ciebie - programisty.

8
Bocznica / Zaczątek shadera wycieraczek - co z tym?
« dnia: 10 Października 2021, 22:01:39 »
Czy jest jakaś nadzieja, że temat działających wycieraczek powróci?

9
W nastepnym uaktualnieniu, 20.117 eksperymentalnie zastosowana bedzie inna metoda tlumienia dzwiekow, korygujaca ich zasieg zamiast glosnosci bazowej. Jest to w pewnym sensie szamynstwo, ale efektem powinno byc inne rozlozenie akcentow -- dzwieki o duzym zasiegu jak syreny powinny byc duzo bardziej "odporne" na wyciszenie. Uaktualnienie bedzie dostepne nieco pozniej, gdy wyjdzie prosze o porownanie z wersja obecna i wypowiedzi ktora powinna pojsc w kubel.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Mniej trąbienia na kolei
« dnia: 23 Grudnia 2019, 14:27:49 »
Tak wtrącę, bo mam nieco inne zdanie. Jeśli widać z kabiny mechanika, że palant wjeżdża na tory, to trąbimy czy mamy zakaz? Dodatkowo pytanie, czy palant wjeżdżający na przejazd, to autentyczny debil, czy ofiara splotu okoliczności? Pytam, ponieważ ostatnio na jednym, z przejazdów zginął komendant straży miejskiej w jednym z miast. Co prawda były, ale dodatkowo mieszkający w pobliżu przejazdu na którym stracił życie. Ciężko posądzić człowieka o nieostrożność.
Ostatnio pojawiło się wiele informacji na temat udzielenia bezwzględnego pierwszeństwa na pasach pieszym, oni tacy niechronieni są. Może udzielić pierwszeństwa samochodom na przejazdach? Kiedy zamykanie kościołów, lub wydanie zakazu bimbania dla kościelnych dzwonów?

11
Shadery są na repozytorium kodu źródłowego a nie assetów. Najnowsze exe gl33 (czyli miesiąc za tmj) z brancha gfx-work wraz z shaderami do niego masz tutaj https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/builds/24771039/artifacts
Co do ustawień z ini, to możesz sprawdzić jak na trybie renderera simple się sprawdzi. Może to jakieś dodatkowe wodotryski są przyczyną takiej kaszanki. Problem ewidentnie jest w gryzieniu się ze sterownikiem.

12
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Października 2018, 22:28:08 »
Czy mozliwe jest "ożywienie" wycieraczek w pojazdach? Mamy opady deszczu i śniegu, to może warto zdefiniować wycieraczki wreszcie?

13
Trasy / Odp: Całkowo_Orlen - zawiesza symulator w Wilisiu.
« dnia: 29 Czerwca 2017, 19:58:11 »
Któryś z przejazdów tam był uszkodzony. Odwoływał siew warunkach do nieistniejących komórek. Może to to?
Jeździsz na exe 469. Ono jest zabugowane ostro i większości scenariuszy na nim nie przejedziesz. Zaktualizuj przynajmniej do paczki 16.08 i exe 481.
A scenariusz całkowo_orlen wyleciał z paczki całościowej i wsparcia dla niego już nie udzielamy.

Pozdrawia również Antoni S. ;)

14
Trasy / Odp: Wysyp do Windowsa Całkowo_v2_cementB
« dnia: 26 Czerwca 2017, 20:04:12 »
Trzeba się przesiąść na C++ i to najlepiej na jedno z ostatnich. Nie ma już żadnych wysypów i jest lepsza wydajność. Na starego borlanda przyszedł kres jego możliwości. Od następnej paczki pliki nie będą kompatybilne wstecz, więc nowej paczki nie da się uruchomić na starych exekach. Dodam, że błędy nie są w paczce tylko właśnie w exe.

15
Pomoc w tworzeniu / Odp: Nowe-stare scenerie
« dnia: 24 Maja 2017, 09:26:24 »
Bez zapisywania i odpalania zapisanych stanow symulacji takie mega scenerie nie przejda. Lub bez multi.

16
Symulator / Odp: Prędkości i rozkłady - pytanie do mechaników
« dnia: 11 Października 2015, 21:57:20 »
Co do poślizgu to szybciej załatwisz obręcze niż silnik trakcyjny, tak czy inaczej jeśli udowodnią winę maszynisty do 3 pensji mogą obciążyć. Zależy do jakiej szybkości rozpędzi się ślizgająca się oś, jeśli będzie to poślizg przy niskiej szybkości a zestaw rozpędzi poniżej szybkości konstrukcyjnej to silnika nie załatwisz, ale zestaw kołowy może być do toczenia (raczej nie cienka obręcz ale widoczne nieprawidłowe zużycie obręczy).

Co do szybkości, to znasz szlak ciągniesz na równo z szlakową, ewentualnie jeden lub dwa km/h mniej. Na rozjazdach w stacji jeśli jest na bok to staram się 5 mniej. Co do czasów jazdy, jeśli nie ma za dużo zwolnień doraźnych to spokojnie jedziesz przed planem, jeśli jest to dokładasz ale najważniejsze jest bezpieczeństwo a nie czas jazdy.

Strony: [1]