Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - k. wojak

Strony: [1]
1
Nie ma oficjalnej, są jedynie nieoficjalne po kilka tysięcy osób. Co tylko pokazuje potencjał. Discord daje wiele zalet. Sam pytasz o RODO w przypadku powiązania z discordem, ale powiązać te same dane z mattermostem już nie ma problemu i za tym optujesz xd. Szukając tylko problemów, to za wiele nie zdziałamy. Powiązanie kont z bazą forum umożliwia założenie konta przez "kolegę" i dalsze użytkowanie forum, analogicznie na discordzie. Oskarżeń o stronniczość pozwolę sobie nie skomentować, bo osoby stronnicze możesz mieć w dosłownie każdym medium. Na forum i na chacie na mm również. Za to discord ma mniejszą skłonność do wyłączenia się na tydzień ze względu na brak obecności jednej osoby. I o wiele większe możliwości, niż mattermost.

2
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 09 Stycznia 2024, 22:39:28 »
Czy w Leosinie zapowiadac na stacji bedzie Young Leosia?

3
WWW / Odp: Życzenia noworoczne 2024!
« dnia: 07 Stycznia 2024, 17:57:26 »
Korzystając z okazji (oraz z racji iż mam zablokowany dostęp do czatu) chciałbym tutaj dołączyć się do życzeń noworocznych, a także życzyć Państwu zdrowych i wesołych dzisiejszych Świąt Bożego Narodzenia, niech nowonarodzony Chrystus prowadzi Was bezpiecznie przez życie.

Christos Rożdajetsia ! Sławitie Jego ! ☦️

4
WWW / Życzenia noworoczne 2024!
« dnia: 01 Stycznia 2024, 00:48:46 »
Drodzy MaSzyniści,

Rok 2023 już za nami. Z tej okazji chcielibyśmy podziękować za kolejny rok naszej działalności. To dzięki Wam istniejemy i wciąż, chociaż w mniejszym stopniu niż dawniej, rozbudowujemy symulator o nowe propozycje taborowe czy trasowe i mamy przyjemność kontynuować nasz projekt w kolejnym roku. Niezależnie od stażu, życzymy Wam dużej ilości pokonanych kilometrów, szczęśliwie zakończonych służb, jak najmniejszej ilości opóźnień i awarii, czy to taboru czy scenariuszy. Mamy również nadzieję, że spełnią się Wasze marzenia i cele postawione nie tylko w kontekście urozmaicenia czy urealistycznienia podróży po MaSzynowych szlakach, ale wszystkich, które u Was drzemią.

A ja, jako członek zespołu szeroko pojętego Betatesterów, Deweloperów, Wydziału Repozytorium oraz Administracji życzmy sobie nawzajem, żeby Nowy Rok 2024 przebiegł w spokojnej, przyjemnej atmosferze, żeby nie zabrakło nam energii do pracy oraz żeby przyniósł on większą produktywność w porównaniu do zamkniętego już roku 2023.

Samych S2 życzy Zespół Deweloperów symulatora MaSzyna!

5
Zgadzam się z Mateuszem, w dews są wątki i linki do pojazdów nie wydanych nigdy, choćby Lxd2 która czeka na lepsze czasy. Żaden autor nie chciał aby to wpadło w czyjeś ręce i użyte bez zgody autora.

6
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 21 Listopada 2023, 22:56:45 »
Panowie i Panie, mam nowinę. Zrobili to! Dodali w kiblach kible... z animowaną spłuczką nożną :O Żart stał się rzeczywistością tylko szkoda, że nie w maszynie.


7
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 25 Kwietnia 2023, 17:19:37 »
Nie rozpoznaje, bo to nie jest patch, tylko paczka całościowa, instaluje się ją do nowego, czystego folderu a nie na starą MaSzynę...

8
Publikacje / Odp: MaSzyna 23.04
« dnia: 23 Kwietnia 2023, 17:09:06 »
NOWOŚCI W OBECNYM WYDANIU
Lista w przygotowaniu - nie zawiera wszystkich nowości, niektóre odnośniki nie mają jeszcze wpisanych zdjęć!

Wprowadzono:
  • nowy model 3D lokomotyw serii ST44:
  • nowy model 3D lokomotyw serii T448p/740/742 (bez kabiny):
    • Tekstury: T448p: 007, 008, 023, 053, 077, 081, 084, 109, 111, 118'08, 118'15, 125'09, 125'13, 126'08, 126'15, 135, 151; 740: 552-5, 572-3, 707-5, 949-3; 742: 008-6, 147-2, 245-4, 432-8, 434-4, 452-6, 510-1;
    • Autor: @DieselPower;
  • nowy model wagonu do przewozu naczep T3000e:
  • odświeżony model lokomotywy EU07:

Nowe tekstury pojazdów:

Nowe obiekty do wstawiania na scenerie:

Zaktualizowano:
  • jednostki EN57, w tym:
    • nowe wyświetlacze głównie dla starszych tekstur @jakubg1;
    • sterowniki drzwi dla egzemplarzy posiadających indywidualne otwieranie drzwi @Miłosz Dorsz, @Kermit;
    • panel SOD dla niektórych egzemplarzy @???;
    • nowe dźwięki nastawnika jazdy @Turbokibel;
    • memoriał dla ś.p. @michAL_57 w kabinie EN57-047'11.
  • komunikaty ekranowe w lokomotywach Traxx @jakubg1;
  • dźwięki dla lokomotyw serii 181, 182 oraz 183 (przekładnia) @mareczek;
  • dźwięki dla lokomotyw serii TEM2, SM48, T448p (silnik) @Toprus;

Inne zmiany:
  • SHP w Traxxach zbijamy teraz kombinacją Shift+Spacja;
  • dodano możliwość ukrycia pojazdów archiwalnych w Starterze;
  • archiwalne pojazdy zostały usunięte z domyślnych zestawień składów na sceneriach,
  • wiele pomniejszych zmian i poprawek błędów.

9
Publikacje / MaSzyna 23.04
« dnia: 23 Kwietnia 2023, 17:00:56 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 23.04!

Jest to samodzielna paczka i należy ją zainstalować do pustego folderu.
Pobierz instalator
NIE należy instalować paczki do folderów systemowych, takich jak Program Files!
Wymagane miejsce na dysku do procesu instalacji: 62 GiB

Instalacja manualna:
Torrent: https://stuff.eu07.pl/maszyna-r8639.zip.torrent
Wymagane pliki dla exe: https://eu07.pl/userfiles/22158/m2304_exefiles_common.zip
Pliki wykonywalne dla systemu 64 bit:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2304_exe_win64.zip
Pliki wykonywalne dla systemu 32 bit:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2304_exe_win32.zip
Starter (od @szczawik): https://eu07.pl/userfiles/7492/starter230321.zip
Rainsted: https://eu07.pl/userfiles/22158/rainsted.zip
Dodatkowe pliki dla twórców: https://eu07.pl/userfiles/22158/placeholdery_nodebank.zip

Biblioteki MSVC2008:
64 bit: https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
32 bit: https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x86.exe
Biblioteki MSVC2015+:
64 bit: https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
32 bit: https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe
Biblioteki UCRT (tylko dla systemów starszych niż Windows 10 nieposiadających aktualizacji Universal CRT):
64 bit: https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt64.7z
32 bit: https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt86.7z

10
Na warsztacie / Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« dnia: 19 Lutego 2023, 19:39:31 »
Dotarła do mnie informacja, że są użytkownicy MaSzyny, którzy nie wiedzą o postępach moich prac. Dlatego chciałbym w skrócie przedstawić stan z początku 2023 i perspektywę ewentualnych dalszych planów. Nie jestem autorem tych tras, pomagam tylko przy uruchomieniu ruchu, usunięciu błędów i poprawieniu szczegółów.

1. Linia 61 (Częstochowa – Fosowskie) oraz linia 144 (Fosowskie – Opole). W ubiegłym roku zakończyłem ostatecznie przeliczanie okolicy Ozimka do map, ustawiony jest też profil pionowy. Potrzebne jest ostateczne sprzątanie drobiazgów, bo np. po przełożeniu sieci trakcyjnej na drugą stronę toru nie spasowały się naprężania. W Ozimku dodałem bocznice huty, przygotowane około 2012 roku. Da się również dojechać do Opola, aczkolwiek tor wymaga jeszcze drobnych korekt i uzupełnienia sieci trakcyjnej oraz sygnalizacji. Zrobiony jest podział na komórki, z wyjątkiem odcinka Częstochowa – Kochanowice. Są skrypty sterujące stacjami.

2. W związku z dopasowaniem do map stacji Fosowskie (jeszcze niepełnym, ale wystarczającym), uruchomiona została przejezdność linii 144 od stacji Tarnowskie Góry. Profil pionowy wymaga jeszcze drobnej korekty, bo w Tarnowskich Górach się coś nie zgadza (o około 1m). Trasa podzielona na komórki.

3. Od Kalet przez Lubliniec do Kluczborka przejezdna jest linia 143. Ma profil pionowy i podział na komórki.

4. Od Herbów da się dojechać do Katowic. W większości przypadków są tylko tory, sieć trakcyjna jest przejezdna przynajmniej jednym torem, zapewne wymaga uzupełnienia braków. Jest profil pionowy i podział na komórki.

5. Od Katowic w stronę Opola są do Toszka przygotowane tory, wymagają dopracowania, przejezdność nie była sprawdzana. Teoretycznie powinno się dać przejechać przez Gliwice do Lublińca.

6. Od Katowic jest połączenie z profilem pionowym linią 139 do granicy ze Słowacją (na Słowacji nie ma prawidłowego profilu pionowego). Trzeba podzielić na komórki. Są skrypty sterujące stacjami od Czechowic-Dziedzic do Zwardonia.

7. Opracowałem też algorytmy przeliczenia scenerii "Kaliska", dzięki nim można przejechać od Zduńskiej Woli (albo Łodzi) do Częstochowy (i dalej do Katowic czy na Słowację). Nie ma tam profilu pionowego (jest poziomo). Teoretycznie istnieje już możliwość przeliczenia całości "Kaliskiej" do map (w tym odcinka do Ostrowa), jednak sceneria po przeliczeniu będzie wymagać ręcznych korekt.

8. Pomiędzy Herbami Nowymi a Kępnem jest ułożony tor linii 181 z profilem pionowym i częściowym otoczeniem. Do zrobienia jest podział na komórki, bo wydzielone zostało tylko Kępno, a pozostała część torów powinna być rozdzielona na kilka komórek. Skrypty sterujące stacjami są tylko dla stacji, na których wychodziły mijanki. Istnieje też potencjalna możliwość połączenia Kluczborka i Kępna torami linii 272.

9. Uporządkowałem też Manewrowo 3, czyli Suwałki (nazewnictwo rozjazdów, wysokości wstawienia napędów ustalone w 2017 roku). Niestety sceneria nie działa prawidłowo na paczce 21.04, mimo że w sterowaniu nic się nie zmieniło, a w 2015 roku wszystko śmigało idealnie.

Obecnie jestem na etapie tworzenia generatora blokad liniowych (zliczających pojazdy). Mam już dosyć ich ręcznego wstawiania i szukania błędów poprzez wielokrotne uruchamianie symulacji. A blokady liniowe są potrzebne do wygenerowania skryptów sterujących stacjami. Skrypty sterujące pozwolą finalnie zweryfikować i naprawić sygnalizację oraz nazewnictwo obiektów. Gdy już będzie działał ruch w oparciu o skrypty sterujące, mam zamiar wygenerować rozkłady pociągów z 2007 roku, ponieważ kolega MW wykonał olbrzymią pracę, aby odszukać i przygotować dane o ruchu. Po uruchomieniu pociągów rozważam zabranie się za przeróbkę sieci trakcyjnej, aby móc w końcu zlikwidować lewitujące mocowania sieci, a także za algorytmy generowania terenu z danych geodezyjnych.

Co do zasady, obiekty tras są podzielone na komórki. Komórka zwykle mieści się w prostokącie o bokach pomiędzy 8km a 16km. Wszystkie obiekty komórki mają współrzędne względem środka komórki. Aby złożyć trasę z komórek, trzeba wybrać jedną z nich jako środek, a pozostałe odpowiednio przesunąć wpisem origin. Wektory przesunięcia można wyliczyć z różnic pomiędzy środkami, a te są podane w komentarzu //$g. Niestety, nie udało mi się zrobić komórek dla scenerii fikcyjnych ani złożyć scenerii fikcyjnych w jakiś sensowny sposób, udający sieć kolejową. I raczej nie będę już do tego dążył, skoro powstał już znaczny kawałek sieci kolejowej z tras realistycznych (ponad 20 komórek i potencjalnie kolejne 20 po podzieleniu torów).

Komórki są porozkładane na podkatalogi na podstawie najmniejszego numeru linii kolejowej. Zwykle komórka ma 4 pliki:
— infrastruktura z podanym rokiem (ze względu na przebudowy torów na przestrzeni lat)
— teren — powierzchnia terenu oraz ściany lasu połączone z terenem
— reszta — infrastruktura nieistotna dla symulacji, zieleń
— citygml — bryły budynków z danych geodezyjnych.

Jeśli misja nie przebiega przez jakąś komórkę, ale istnieje potrzeba, aby wyjeżdżały z niej pociągi, można dołączyć tylko plik infrastruktury.

Niezależnie od komórek są utworzone skrypty sterujące stacjami. Obsługują one rezerwację torów, rezerwację blokad liniowych oraz podawanie sygnałów (od 2022 również Sz). Komórka może zawierać więcej niż jedną stację, a przedrostki stacji mogą być inne niż przedrostki nazwy komórki. Ze względu na potrzebę unikalności nazw, przedrostki stacji nie są zgodne z tymi na schematach.

Misje testowałem na paczce 21.04. Ze względu na duży zakres przeróbek nie chciałem dodatkowo mieszać sobie zmianą paczki na nowszą i sprawdzać, co tym razem przestało działać (a w poprzedniej paczce działało) ani szukać rozwiązań, jak mam to obejść.

Paczki z moimi zmianami można pobrać z rainsted.com/warsztat/, a szczegóły doczytać na stronach z dokumentacją zmian dla poszczególnych scenerii. Gdyby komuś się chciało przetestować i wskazać konkretne miejsca, gdzie można wprowadzić konkretne ulepszenia, to będę wdzięczny (chociaż mam już wstępną listę rzeczy do poprawiania).

Jeśli ktoś chciałby wesprzeć moje działania darowizną, to podam numery rachunków bankowych (niczego nie sprzedaję).

Przymierzam się do prowadzenia strimów, na których chciałbym pokazywać wprowadzane przeze mnie zmiany, obsługę edytora Rainsted itd., ale wymaga to jeszcze przygotowania logistycznego.

11
Forum / Odp: Przerwa od twórczości.
« dnia: 16 Lutego 2023, 17:50:46 »
Dziękujemy za dotychczasową pracę. Twój wklad nie zostanie zapomniany.
Miłego urlopu!

12
Forum / Przerwa od twórczości.
« dnia: 16 Lutego 2023, 15:19:10 »
Cześć,

ostatnimi czasy być może niektórzy zauważyli, że targają mną negatywne emocje. Głównie z powodu nawału roboty, nie tylko związanego z pracą, ale również z tym, że oprócz niej mam na głowie kilka innych dużych hobbystycznych projektów. Tam mam wrażenie, że bardziej się spełniam. Tutaj tylko dostaję kolejne rzeczy do pracy, zastępuję kolejne osoby, robię za 5 osób kompletnie za darmo. Skrypty w Pythonie, tekstury wagonów, refactoring exe który wydaje się że będzie się ciągnął w nieskończoność, czasem testowanie na życzenie innych osób, ostatnio naprawianie ogólnych błędów na repo z powodu powierzonej mi roli no i brak rąk do pracy nie pomagają.

Z uwagi na problemy z wygospodarowaniem czasu na te wszystkie rzeczy, znalazłem się w stanie mentalnej blokady. Mam tyle zadań, że w zasadzie nie wiadomo w co wsadzić ręki, w efekcie czego nie robię kompletnie nic. Muszę pozbyć się jakiegoś balastu. Padło na MaSzynę.

Nie odchodzę z zespołu. Jest to projekt, nad którym spędziłem za dużo czasu, bliski mojemu sercu i moim zainteresowań. Jednakże sądzę, że w obecnej sytuacji warto zrobić sobie przerwę. Nie wiem, ile potrwa. Może kilka dni, tygodni, miesięcy. Na pewno nie na zawsze. Chcę głównie nabrać chęci do robienia czegoś. Robić tam, gdzie ja chcę, a nie, gdzie mi każą. Nabrać siły do ponownego stania się istnym murz... jeleniem do robienia tego, co inni chcą. Jak nabiorę chęci do grzebania w tym symulatorze, to z pewnością wrócę. Z MaSzyną spędziłem połowę mojego życia, szkoda to zaprzepaszczać. Za dużo wiedzy technicznej mam o tym symulatorze.

Dziś jeszcze parę razy na forum i czat wejdę, ale potem wyloguję się i do momentu powrotu będę nieaktywny na forum ani na czacie. Jeżeli ktoś będzie chciał coś pilnego przekazać, proszę kontaktować się z Turbokiblem albo Miłoszem - oni mi przekażą wiadomość na Discordzie, jeśli uznają to za zasadne.
Jakikolwiek handel wymienny który był w trakcie, prosiłbym o wstrzymanie prac nad rzeczami, które miałem otrzymać w zamian. Jak wrócę, to dokończymy temat.

Jeszcze ogłoszenie odnośnie paczki całościowej: Jako, że jestem jedyną osobą która jest w stanie to zrobić, ogłaszam, że do czerwca nie pojawi się żadna paczka całościowa. Zmiany w strukturach MaSzyny są pilniejsze niż wydawanie kolejnych paczek.

Pozostaje mi tylko powiedzieć, do zobaczenia za te kilka tygodni/miesięcy, mam nadzieję, że w mniej skonfliktowanej i bardziej przyjaznej atmosferze.

Pozdrawiam
Jakub

13
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 15 Stycznia 2023, 20:10:26 »
Jak ktoś chce 100% realizmu to niech robi licencję i idzie na maszynistę
Jak tak to przepraszam. Przepraszam, że oczekiwałem w symulatorze realizmu. W takim razie super produkt 10/10, polecam, Piotr Frączewski.

14
Forum / Boże Narodzenie 2022
« dnia: 23 Grudnia 2022, 14:33:24 »

15
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 08 Grudnia 2022, 15:56:51 »
Dobrze, że w innych środowiskach nie ma żadnych przepychanek, przez które część osób odchodzi z projektu, albo ogranicza dostępność publikowanych dodatków. Sugerowanie, że tylko w maszynie takie rzeczy się dzieją świadczy wyłącznie o niedostatecznym zgłębieniu tematu.

16
Publikacje / MaSzyna 22.11
« dnia: 05 Listopada 2022, 18:11:34 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 22.11! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na listopad 2022 roku.
Jest to patch, który należy zainstalować na poprzednią paczkę 22.08, nie należy go instalować w folderach systemowych, gdzie X to litera dysku systemowego:
X:\ProgramData, X:\Program Files, X:\Windows.


POBIERZ

Instalator nie ma wykupionego podpisu certyfikowanego i będzie bardziej podejrzany dla antywirusów od poprzedniego.

Wymagane miejsce na dysku do instalacji MaSzyny 22.11: 50 GB



Instalacja manualna; Torrenta można też pobrać by seedować i wesprzeć nasz serwer:
Torrent 22.03: https://stuff.eu07.pl/maszyna-r7997.zip.torrent (pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do nowego katalogu)
Poniższe pliki wypakować do folderu symulatora:
Patch 1 do wydania 22.03: https://stuff.eu07.pl/maszyna-diff-r7997-r8037.zip
Patch 22.08: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/maszyna-diff-r8037-r8375.zip.torrent (również pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do paczki 22.03)
Patch 22.11: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/maszyna-diff-r8375-r8462.zip.torrent  (również pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do paczki 22.08)

I zależnie od wersji systemu operacyjnego
X64:
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/x64/libs.zip
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/x64/eu07.zip
X86:
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/x32/libs.zip
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/x32/eu07.zip

Starter: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/starters/starter.zip
Rainsted: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/starters/rainsted.zip
Pliki dla twórców map: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/editor_tools.zip
Programy na potrzeby symulatora: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/simulator_software.zip

Biblioteki MSVC2008:
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x86.exe
Biblioteki MSVC2015+:
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe
Biblioteki UCRT:
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt64.7z
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt86.7z


Pełna lista zmian (login i hasło jak do forum)

17
Pomoc doraźna / MaSzyna 22.11 - problemy
« dnia: 05 Listopada 2022, 18:04:29 »
Wątek założony w celu zgłaszania nieprawidłowości zaobserwowanych w MaSzynie w wydaniu 22.11.

Proszę pamiętać o:
  • dokładnym opisie problemu (jaką lokomotywę uruchamiasz, na jakiej scenerii, co się dzieje);
  • w przypadku crashy i błędów graficznych, informacji o konfiguracji sprzętowej (procesor, pamięć karta graficzna i wersja sterowników do niej – szczególnie ta informacja jest cenna);
  • pliku log.txt, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w katalogu głównym symulatora; Jeśli błąd dotyczy nie podania jakiegoś sygnału lub utknięcia AI na szlaku, należy ustawić kamerę w/obok takiego pojazdu i wcisnąć F12 po czym rozwinąć zakładkę AI oraz scan table.
  • w przypadku crashy pliku .dmp; jeżeli się nie wygenerował poinformować o tym
  • w przypadku podmiany składów, pliku $sceneria.scn, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w folderze scenery;
  • ewentualnie screenie obrazującym problem (przypominamy o Regulaminowym umieszczaniu screenów); Na screenie powinny być wyświetlone informacje diagnostyczne, czyli stan błędnie zachowującego się pojazdu, lub współrzędne miejsca z błędnie umieszczonymi obiektami.
Wiadomości raportujące błędy, a będące nieprzydatne do ich lokalizacji/usunięcia, będą przenoszone na bocznicę.

Prosimy nie zgłaszać w wątku problemów wynikających z nieprawidłowej instalacji paczki, bądź własnych w niej modyfikacji!

Przed napisaniem wiadomości prosimy przeczytać plik informacyjny readme.html i poszukać w nim rozwiązania swojego problemu.


Ewidentne braki w funkcjonowaniu pojazdów, oskryptowaniu scenerii, o których jesteś przekonany, że nie leżą po twojej stronie klawiatury, proszę zgłaszać bezpośrednio w BUGTRACKERZE PACZKI CAŁOŚCIOWEJ. Tu mają dużą szansę zaginąć.

18
Na warsztacie / Odp: 6Dh-1
« dnia: 03 Listopada 2022, 18:14:51 »
Pozwolę sobie zadać jedno ważne pytanie, co się stało z twoimi poprzednimi projektami, czyli kolejno: kabiną E6ACTa, kabiną SA134, kabiną Vectrona, M62BF, Skodą 163 i kabiną EU44? Tak pytam, bo mam takie podejrzenie, że ten projekt skończy się równie szybko co poprzednie, wyżej wspomniane. Moim zdaniem pierwszym błędem, który popełniasz jest to, że najpierw robisz na mniej więcej ze zdjęć i rysunków model, a dopiero potem prosisz o materiały. Powinno to się działać na odwrót, żeby to miało ręce i nogi i chociaż zbliżone wymiary i elementy do realnego pojazdu.

19
Forum / Odp: Zawieszenie działalności
« dnia: 01 Listopada 2022, 19:56:55 »
Dziękuję Antku za kilka lat pracy, w okresie tym udało się pozyskać i "wyszkolić" wiele osób, podreperować kilka obszarów Projektu w których miał on istotne braki i ogólnie ruszyć MaSzynę do przodu. Postaram się troszkę pokapitanować tego Titanica.

Zamykam.
@MaciejM.

20
Bocznica / Odp: Demokratyczne głosowanie nad składem osobowym moderacji
« dnia: 30 Października 2022, 18:57:14 »
Ten wątek to jest jakaś kpina i nagonka na Matiego. Fakt nie raz sam nie pochwalam jego działań i ich nie rozumiem, (jak chociażby ostatnio otrzymana maskotka) ale dzięki niemu panuje względny porządek, wię ja otwarcie zagłosowałem na tak. Od razu mnie się przypomniała akcja z Krzyskiem626 heh.

21
Bocznica / Odp: Demokratyczne głosowanie nad składem osobowym moderacji
« dnia: 30 Października 2022, 18:55:54 »
Jak nie jest? Przecież zjeżdżasz na sam dół, zakładka forum i jest widoczny ten wątek.

22
Bieżące kolejowe / Odp: Kandydat na maszynistę Intercity
« dnia: 16 Października 2022, 10:45:14 »
Płacą za wszystko również z licencją. Umowa lojalnościowa na okres 3 lat. Jestem po rozmowie u nich.

23
Bieżące kolejowe / Odp: Kandydat na maszynistę Intercity
« dnia: 12 Października 2022, 17:28:38 »
I prawidłowo, bo za obserwatora to oczami jeździć się nie nauczysz. 60 godzin wystarczy żeby zapoznać się pobieżnie z pracą maszynisty od kuchni, czyli dyspozytor, objęcie służby, objęcie taboru, przebieg służby itd. A jak kandydat ma się czegoś nauczyć to tylko i wyłącznie za kieratem

24
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 15 Września 2022, 18:52:09 »
Dobra, rozluźniło się, można było coś nakręcić :D

25
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 03 Września 2022, 20:09:38 »
Zalacz loga. To podstawa by szukac bledu.

26
Publikacje / Odp: MaSzyna 22.08
« dnia: 22 Sierpnia 2022, 16:40:14 »
Skrócony opis zmian z readme:

Wprowadzono:

lokomotywy serii 749/751/752 (tylko kabina lowpoly): 749 246-5, 751 062-1 oraz 752 026-5 @DieselPower, @youBy, @Toprus;
wagony WLAB10 Bautzen86, Görlitz77, Görlitz79, Görlitz81 @DieselPower;
wagony YB Bautzen78, Bautzen79, Bautzen81, Bautzen83, Görlitz78 @DieselPower;
wagon 134Ac Bc10mnouz 61 51 50-90 001-0 @DieselPower;
wagony 112Am, 112Ar, 112At, 140A A9nou @jakubg1;
wagony 402R, 408R, 418R, 419Ra, 422R, 452R @DieselPower;
wagony 426W: 84 51 5945 943-5 @DieselPower;
wagony 436W: 83 51 5382 396-8, 83 51 5382 431-2, 84 51 5348 267-2 @DieselPower;
wagony 452W: 31 51 5375 017-1 @DieselPower;
wagony Sgg(m)rs(s): N-213, N-234 wraz z dedykowanymi ładunkami @DieselPower;
wagon 111A z gołym szkieletem, pomalowany podkładem i oczekujący na naprawę @Miłosz Dorsz;
funkcję aktywacji kabiny/pulpitu w EZT serii EN57AKŁ, EN57AL, EN71AKŚ @youBy, @Kermit;
funkcję aktywacji kabiny/pulpitu w EZT serii 21WE, 22WE, 34WE, 31WE, 36WEa, 45WE, ED78 @youBy, @Kermit;
funkcję aktywacji kabiny/pulpitu w lokomotywie serii E6ACT @youBy, @Kermit;
funkcję składania lusterek w EZT serii 31WE, 36WEa, 45WE, ED78 @youBy, @Kermit;
funkcję prowizorycznych kamer monitoringu systemu ENTE w EZT serii 31WE, 36WEa, 45WE, ED78 @youBy, @Kermit;
funkcję uproszczonej próby hamulca w EZT serii 31WE, 36WEa, 45WE, ED78 @jakubg1, @Kermit;
funkcję włączania (bootowania) i wyłączania ekranu rozkładu jazdy ENTE @jakubg1;
zakładkę Komunikaty w EZT serii 31WE, 36WEa, 45WE, ED78 [aktywacja tylko klawiszem 4] @jakubg1;
nowy dźwięk buczka ostrzegawczego w EZT serii EN57 @Turbokibel;
nowe modele budynków stacyjnych @Balaclava;
nowe modele budynków fabrycznych, magazynowych, kościelnych @Robs074 (Workers & Resources), konwersja: @Stele, @Sebeq, @matek123;
nowy model budynku nastawni w Ludyni @Kolej w Polsce;
nowe modele słupów wysokiego napięcia typu OS24 @Kolej w Polsce;
nowe modele wskaźników przytorowych @MishutkAviation;
nowy model szafy przekaźnikowej @Sebeq;
nowy model traktora @selfie 3D scan (sketchfab), konwersja: @Balaclava;
nowe modele płóz hamulcowych @Balaclava;
nowe modele semaforów @Pitek;
nowe profile szyn @JAN21;
nowe tablice relacyjne Macro-System do pojazdów serii 31WE (wariant zachodniopomorski, dolnośląski, Polregio), 36WEa (wariant zachodniopomorski, dolnośląski, opolski) @jakubg1;
generator rozkładów jazdy @tor424;

Zaktualizowano:

dźwięki dla lokomotyw serii EP09 (przekładnia) @mareczek;
dźwięki dla lokomotyw serii ET22 (nastawnik jazdy) @Michał_@2001, @mareczek, @Turbokibel;
dźwięki dla lokomotyw serii ST44 (przekładnia, syreny) @mareczek;
dźwięki dla lokomotyw serii E6ACTa (układ napędowy) @youBy, (syreny) @Turbokibel;
dźwięki dla lokomotyw serii EU07-15xx (syreny) @Turbokibel;
dźwięki dla EZT serii EN71 (syreny) @FORDAN;
dźwięki dla EZT serii 31WE, 31WEa, 45WE (przetwornica, styczniki) @Turbokibel;
dźwięki dla EZT serii EN57, ED72 (dźwięk toczenia) @mareczek;
dźwięki dla EZT serii EN57AKŁ, EN71AKŚ (dźwięk toczenia) @mareczek, (dźwięk przetwornic, sprężarki) @Turbokibel;
dźwięki dla EZT serii EN57AL (dźwięk toczenia) @mareczek;
dźwięki dla EZT serii EN57AL, EN57AKŚ, EN57AKŁ (stukoty) @Turbokibel;
dźwięki dla EZT serii EN57 (sprężarki) @Turbokibel;
kabinę dla EZT serii 22WEc @Hirek;
model oraz tekstury dla wagonu serii XH @matek123;
wózki dla wagonów serii 401Zl, 401Zp, 408S @matek123;
fizyka dla EZT serii EW60 @youBy;
funkcję nadawania zezwolenia otwarcia drzwi w EZT serii 31WE, 36WEa, 45WE, ED78 @youBy, @Kermit;

Dodano tekstury:

dla lokomotyw serii EP07, w tym:
EP07-356, EP07-376, EP07-1049;
dla lokomotyw serii EU07, w tym:
EU07-036, EU07-228;
dla lokomotyw serii ET22, w tym:
ET22-976;
dla lokomotyw serii EP09, w tym:
EP09-014'20, EP09-039'18;
dla lokomotyw serii EU44, w tym:
EU44-001'12, EU44-004'18, EU44-005'18, EU44-005'21, EU44-006'22, EU44-009'13, EU44-010'12, EU44-010'13, EU44-004'12;
dla lokomotyw serii SM42, w tym:
SM42-2412, SM42-2531;
dla lokomotyw serii 3E/1, w tym:
3E/1-74;
dla lokomotyw serii E6ACTadb, w tym:
E6ACTadb-043, E6ACTadb-027, ET26-001, ET26-006;
dla lokomotyw serii E6ACTa, w tym:
ET25-003, E6ACTa-004'19;
dla lokomotyw serii E186, w tym:
186-943;
dla lokomotyw serii ES64F4, w tym:
189-846;
dla lokomotyw serii ES64U4, w tym:
183-500, 183-714, 183-718, 1216-229, 1216-235, 1216-238, 1216-239, 1216-910;
dla lokomotyw serii 181, w tym:
181 053-0, 181 089-4, 181 121-5;
dla lokomotyw serii 182, w tym:
182 028-1, 182 137-7, 182 096-8, 182 108-1, 182 166-9;
dla lokomotyw serii 183, w tym:
183 028-0, 183 014-0, 183 018-1;
dla EZT serii EN71, w tym:
EN71-052;
dla wagonów typu 140A, w tym:
50 51 1978 286-8 - właściciel: PKP Intercity;
dla wagonów typu 111Ainw, w tym:
51 51 28 70 013-2 - właściciel: PKP Intercity;
dla wagonów typu 401Z, w tym:
82 51 5940 526-5, 82 51 5941 076-0, 82 51 5941 859-9, 82 51 5942 287-2, 82 51 5942 543-8, 82 51 5943 267-3 - wagony na złom;
dla wagonów typu 457W, w tym:
33 56 5300 147-9, 33 56 5300 129-7, 33 56 5300 168-5, 33 56 5300 170-1, 33 56 5301 060-3, 33 56 5301 072-8, 33 56 5301 079-3, 33 56 5301 188-2, 33 56 5301 200-5, 33 56 5334 047-1, 33 56 5342 162-8, 33 56 5348 088-9, 33 56 5348 354-5, 83 56 5300 210-4, 83 56 5300 229-4;
dla wagonów typu R462W, w tym:
31 51 5358 819-1, 31 51 5360 105-1, 31 51 5368 586-4, 31 51 5371 757-6, 31 51 5499 002-4, 31 51 5359 313-4, 31 51 5369 110-2, 31 51 5371 182-7, 31 51 5499 315-0, 31 51 5372 090-1, 31 51 5368 208-5, 31 51 5368 369-5 - różnych właścicieli, 31 51 5345 491-5, 31 51 5355 010-0, 31 51 5355 033-2, 31 51 5360 403-0, 31 51 5367 932-1, 31 51 5368 599-7, 31 51 5371 945-7, 31 51 5498 938-0, 31 51 5499 579-1, 82 51 5346 374-0, 82 51 5497 285-5 - historyczne;
dla wagonów typu 426Za, w tym:
31 51 4705 010-0, 31 51 4705 422-7 (wrak), 31 51 4706 229-5, 31 51 4707 081-9, 31 51 4707 804-4, 31 51 4707 838-2;
dla wagonów typu 1415Ax, w tym:
33 51 5333 513-8, 33 51 5338 894-7, 33 51 5338 867-3, 33 51 5348 757-4, 33 51 5348 857-2 - różnych właścicieli;
dla wagonów typu B553W, w tym:
33 51 5333 513-8, 33 51 5338 894-7, 33 51 5338 867-3, 33 51 5348 757-4, 33 51 5348 857-2, 33 51 5839 016-1, 33 51 5839 020-3, 33 51 5839 067-4, 33 52 5839 138-2, 33 52 5839 144-0, 33 56 5341 093-6 - różnych właścicieli;
dla wagonów typów 402R, 408R, 418R, 419Ra, 422R, 452R, w tym:
402R: 33 51 7877 561-5, 33 51 7877 567-2, 33 51 7888 610-7, 83 51 7877 557-2;
408R: 33 51 7852 011-0, 83 51 7901 688-5, 84 51 7883 715-7;
418R: 33 51 7876 085-6, 33 51 7881 871-2, 33 51 7881 884-5, 33 51 7881 908-2, 33 51 7884 623-4;
419Ra: 33 51 7984 306-5, 33 51 7850 749-7;
422R: 33 51 7866 108-8, 33 51 7866 050-2;
452R: 33 51 7852 713-1, 33 51 7852 113-4, 33 51 7852 893-1, 33 51 7852 558-0;
dla wagonów typu YB, w tym:
505420-41199-1, 505482-40081-7, 505429-48055-9, 505482-40307-6, 505419-41061-6, 515420-41525-6, 515420-41553-8, 515420-41562-9, 515420-41584-3, 515420-41595-9, 505419-41019-4, 505420-41264-3, 505420-41303-9, 505482-46135-5, 515420-41582-7, 515420-41725-2, 515420-41856-5, 515420-41916-7, 515482-40378-6, 515482-40408-1 - właściciel: České Dráhy;
505682-40116-9, 505620-48018-4, 505629-40007-6, 505682-48028-8, 515620-31001-8, 515620-30004-3, 515659-41193-5, 515659-41200-8, 515620-41981-9, 515620-41986-8 - właściciel: Železničná spoločnosť Slovensko a.s.;
505482-46167-8, 555459-72050-7, 515420-41557-9, 515655-80150-1, 515459-41135-8, 515620-31004-2, 515519-80014-5, 515520-80025-8, 515659-41204-0, 555459-72050-7 - różnych właścicieli;
dla wagonów typu Z2, w tym:
61 51 2170 024-4 - właściel: PKP Intercity;

Usprawnienia i nowe funkcje exe:

wprowadzono funkcję aktywacji pulpitu w niektórych pojazdach trakcyjnych;
wprowadzono funkcję losowania pełnych zestawów syren;
wprowadzono funkcję osobnej weryfikacji kontrolki SHP;
wprowadzono funkcję aktywacji kabiny w:
  EZT serii EN57AKŁ, EN57AL, EN71AKŚ;
  EZT serii 21WE, 22WE, 34WE, 31WE, 36WEa, 45WE, ED78;
  lokomotywie serii E6ACT.

Niezależnie od powyższych w najnowszym wydaniu wprowadzono szereg poprawek w poszczególnych modelach, sceneriach czy scenariuszach, które zostały wykryte od czasu premiery poprzedniego wydania.

Poniżej screeny wybranych nowości.

27
Publikacje / MaSzyna 22.08
« dnia: 22 Sierpnia 2022, 13:18:33 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 22.08! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na sierpień 2022 roku.
Jest to patch, który należy zainstalować na poprzednią paczkę 22.03, nie należy go instalować w folderach systemowych, gdzie X to litera dysku systemowego:
X:\ProgramData, X:\Program Files, X:\Windows.


POBIERZ

Instalator nie ma wykupionego podpisu certyfikowanego i będzie bardziej podejrzany dla antywirusów od poprzedniego.

Wymagane miejsce na dysku do instalacji MaSzyny 22.08: 46 GB



Instalacja manualna; Torrenta można też pobrać by seedować i wesprzeć nasz serwer:
Torrent 22.03: https://stuff.eu07.pl/maszyna-r7997.zip.torrent (pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do nowego katalogu)
Poniższe pliki wypakować do folderu symulatora:
Patch 1 do wydania 22.03: https://stuff.eu07.pl/maszyna-diff-r7997-r8037.zip
Patch 22.08: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/maszyna-diff-r8037-r8375.zip.torrent (również pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do paczki 22.03)
Patch 1 do wydania 22.08: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/maszyna-diff-r8375-r8389.zip
I zależnie od wersji systemu operacyjnego
X64:
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x64/libs.zip
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x64/eu07.zip
X86:
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x32/libs.zip
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x32/eu07.zip

Starter: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/starters/starter.zip
Rainsted: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/starters/rainsted.zip
Pliki dla twórców map: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/editor_tools.zip
Programy na potrzeby symulatora: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/simulator_software.zip

Biblioteki MSVC2008:
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x86.exe
Biblioteki MSVC2015+:
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe
Biblioteki UCRT:
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt64.7z
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt86.7z


Pełna lista zmian
Lista sum kontrolnych plików

następna maszyna planowo to 22.11

28
Na warsztacie / Drawinowo do końca
« dnia: 01 Czerwca 2022, 20:19:10 »
Przedstawiam dokończenie cyklu scenariuszy "Od rana do wieczora" na scenerii Drawinowo, czyli scenariusz Drawinowo do wieczora.

https://eu07.pl/userfiles/23326/bardzo_lawinowo-r2.7z

Do wyboru mamy 19 misji:
  • EP07-424. Prowadzimy Ex "Przemysław" 17107 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska ponownie jako Ex "Przemysław" 71108. Za każdym razem zatrzymujemy się w Drawinowie, Grabówku i Włodowicach. Na koniec odstawiamy wagony na bocznice i sami zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EP09. Prowadzimy IC "Fredro" 7108 z Włodowic Zachodnich do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Włodowic Zachodnich ponownie jako IC "Fredro" 1709. Po drodze zatrzymujemy się tylko we Włodowicach. Na koniec wpychamy wagony na boczny tor, urywamy się i jedziemy na postój. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EU07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, podczepiamy skład wagonów osobowych, które następnie wyciągamy w perony. Jedziemy jako 17143 do Grabówka, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Mniej więcej w tym samym czasie jak wjedziemy do Grabówka, na stację powinien wjechać 67145 z Janiszewa. Odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się do składu z Janiszewa (w tym samym czasie prowadząca tamten skład lokomotywa podczepi się pod skład, który przyciągneliśmy z Grodziska). Wracamy do Grodziska jako 71144, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Na koniec misji odstawiamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę, i jedziemy na tor odstawczy dla lokomotyw. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EU07. Prowadzimy pociąg osobowy 17215 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71216. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie jedziemy jako pociąg osobowy 71610 do Grodziska Zachodniego, i wracamy do Włodowic Zachodnich jako 17611. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grabówek - Włodowice Zachodnie - Grabówek (wykonujemy 2 kółka jako 77841, 77842, 77843, 77844). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę z której wyjechaliśmy na samym początku. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Włodowice - Włodowice Towarowe - Włodowice (wykonujemy 3 kółka jako 70753-70758). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy: Włodowice Zachodnie - Włodowice jako 70712, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70713, Włodowice Towarowe - Włodowice jako 70714, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70715, i powrót do Włodowic Zachodnich jako 70716. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grodzisk Zachodni - Zarzecze Dolne - Grodzisk Zachodni (wykonujemy 3 kółka jako 11871-11876, dowożąc pracowników do elektrowni "Grodzisk"). Na koniec misji wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • SU45. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Jedziemy przypiąć wagony, podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy pociąg osobowy 17225 relacji Grodzisk Zachodni - Grabówek przez Drawinowo, Lubniew, Ostrownię i Krucz. W Grabówku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71228, ponownie przez Krucz, Ostrownię i Lubniew. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji zjeżdżamy razem z wagonami na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • SU45. Misję rozpoczynamy w lokomotywowni w Grabówku. Najpierw wyciągamy wagony z bocznicy, po ustawieniu ich w peronie odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się z drugiej strony. Następnie prowadzimy pociąg osobowy 71226 relacji Grabówek - Grodzisk Zachodni przez Krucz, Ostrownię, Lubniew i Drawinowo. W Grodzisku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grabówka jako 17227, ponownie przez Lubniew, Ostrownię i Krucz. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji wpychamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę i wracamy do lokomotywowni. Czas misji: ok. 3,5 godziny.
  • SM48. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, doczepiamy skład wagonów z podkładami, i wyciągamy je pod semafor wyjazdowy. Po około 15 minutach oczekiwania wyjeżdżamy do Drawinowa. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, manewrujemy na bocznicę i przyczepiamy wagony z tłuczniem, które następnie doczepiamy do naszego składu. Następnie jedziemy do Lubniewa, a stamtąd na wiadukt w Lubniewie Małym, gdzie trwają prace remontowe. Tam służba się kończy. Czas misji: ok. 80 minut.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Drawinowie. Jedziemy w tory stacyjne, następnie wyjeżdżamy luzem do Grodziska Zachodniego. Na wjeździe do Grodziska otrzymamy wjazd na sygnał zastępczy - wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg towarowy 174351 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ET41. Prowadzimy skład węglowy 714354 z Włodowic Towarowych do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET41. Prowadzimy pociąg towarowy 114332 z Zarzecza Dolnego do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i prowadzimy pociąg towarowy 174333 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Wyjeżdżamy w peron, po czym jedziemy luzem do Włodowic Towarowych. Wjazd otrzymamy na sygnał zastępczy, wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg kontenerowy 714222 do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Najpierw czekamy aż na stację wjedzie pociąg wojskowy i prowadząca go lokomotywa się odczepi. Wówczas manewrujemy i doczepiamy się do eszelonu. Następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako 714258 przez Grabówek, Krucz, Ostrownię i Lubniew (z uwagi na niższą prędkość rozkładową nie jedziemy główną magistralą). W Lubniewie musimy wykonać manewry związane ze zmianą czoła składu. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Wykonujemy manewry, po czym doczepiamy się do składu węglarek. Następnie jedziemy do Lubniewa jako 754270. W Lubniewie odczepiamy lokomotywę, jedziemy luzem do Krucza, gdzie doczepiamy kolejny skład, i wracamy z nim do Włodowic Towarowych jako 574271. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • SM42. Misję rozpoczynamy na jednej z bocznic we Włodowicach Towarowych. Pierwsza części misji to manewry: wykonujemy porządki na bocznych torach stacji, podczepiając wagony i doczepiając je do innych składów. Cały czas manewrujemy zgodnie ze wskazaniami semaforów i tarcz. Następnie podczepiamy się do jednego ze sformowanych przez nas składów i następuje druga część misji: jedziemy jako pociąg zdawczy 794388 do Włodowic. Tam odczepiamy się i wracamy luzem do Włodowic Towarowych. Wracamy na tor na którym rozpoczęliśmy służbę. Czas misji: ok. 3 godziny.

Ruch jest taki jak zwykle u mnie, czyli przez scenerię przejedzie 57 pociągów. Jest to mniej niż na Drawinowie od rana, jednakże biorąc pod uwagę że 13 pociągów wjedzie na tylko jedną ze stacji w scenerii (na Drawinowie od rana było ich ponad 20), i dodatkowo jest wiele wahadeł, można się spodziewać tłoku. Jest to też najpotężniejszy scenariusz w historii MaSzyny, zawiera 19129 eventów (dotychczasowy rekordzista L053 Południe ma ich "ledwo" 19043).

Scenariusz był pisany niemal "na kolanie", nie poprzedziła go żadna analiza wykonalności, a część misji była improwizowana podczas pisania. Ale spokojnie, nie ucierpiała na tym funkcjonalność ani atrakcyjność. Jedyne co, to mogą wystąpić pewne nieścisłości w rozkładach jazdy, np.: w jednej z misji osobowej możemy zaliczyć nawet godzinę spóźnienia.

Misje 1, 2, 4, 5 i 14 są dla nielubiących manewrów – albo ich w ogóle nie ma, albo występują dopiero na półmetku (po przejechaniu całej scenerii), zaś wyjazd ze stacji następuje dość szybko. W misjach pasażerskich nie ma podmian składu (z wyjątkiem misji nr 3), toteż można równie sporo napodróżować się jako pasażer.

Opus magnum to jednak misje 10, 11 i 17 (po części również 12 i 18), które odkryją Drawinowo nieznane, którego nikt dotąd nie oglądał. Teoretycznie ten fragment scenerii jest w paczce całościowej od ponad dekady, w praktyce jest to nowa sceneria.

Paczka jest tak przygotowana, że nie ma potrzeby wcześniejszego instalowania "Drawinowa od rana". Niemniej należy uważać na scenariusz Drawinowo od rana – przestanie w pełni działać po wgraniu niniejszego dodatku. Nie jest to wielki paraliż, gdyż problem stanowi tylko poprawa nazewnictwa semaforów na nowym odcinku scenerii. Poprawka jest w przygotowaniu.

Inne tematy:
  • Brak sieci trakcyjnej od Grabówka do podg Ostrownia.
  • Sieć w bazie we Włodowicach. Nie da się z niej wyjechać bez połamania pantografu.
  • AI wykonuje manewry przy przypisanym rozkładzie na stacji z postojem (w Lubniewie) – w zasadzie to zrobi, ale przy okazji symuluje spitego maszynistę: stawanie na kilka minut nie wiadomo po co, brak reakcji na ms2, włączanie świateł pociągowych przy podanym ms2...
  • Radiotelefonu nie ma i póki co nie będzie.

29
Inne niekolejowe / Odp: Zabawkowa lokomotywka do druku 3D
« dnia: 14 Maja 2022, 01:00:33 »
Presja widocznie ma sens :) Dorośli naciskali, dlatego po miesiącu pracy udało mi się stworzyć zalążki systemu torów. System sprawdza się całkiem nieźle, co widać na obrazkach.

Oczywiście nie są to prawdziwe szyny, tylko coś w stylu dwóch bieżni ograniczonych od środka imitacjami szyn, ale to celowe działanie - młodsze dzieci mają problemy z ustawianiem wagonów na szynach, dlatego ten sposób jest lepszy. Poza tym w całym taborze stosuję koła bez obręczy, żeby można się było nim bawić także na podłodze. Takie rozwiązanie ułatwia zabawę, ale strasznie utrudnia projektowanie zwrotnic.

Póki co mam zaprojektowane proste, łuki o promieniu 500 oraz 424 (co pozwala stworzyć zamkniętą linię dwutorową), zwrotnice z krótkimi torami przedłużającymi oraz krótkie tory "najazdowe" do wjazdu pociągiem bezpośrednio z podłogi.

Teraz prośba do czytających:
Szukam kontaktu do osób, które organizują pikniki kolejowe, imprezy w muzeach itp. Wydaje mi się, że prezentacja/rozłożenie takiej kolejki na takich imprezach może być fajnym uzupełnieniem oferty, w szczególności jeśli chodzi o dzieci 5-10 lat. Zanim jednak opracuję szczegółową ofertę chciałbym się skonsultować z kimś, kto ma doświadczenie w organizacji takich przedsięwzięć. Moje dotychczasowe doświadczenie opiera się o warsztaty z druku 3D w szkołach (więc na nieco innych warunkach), gdzie udało mi się pracować z ponad 3500 dzieci (modele pociągów spełniają rolę uzupełnienia warsztatów).


Strony: [1]