Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - bolek

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat
« dnia: 06 Kwietnia 2022, 22:05:18 »
Aktualnie kontynuuję pracę nad przegubowymi platformami serii Sgg(m)rs(s). Aktualnie mam już gotową wersję o długości 90', jutro zabieram się za jej skrócenie do drugiego krótszego wariantu 80'. Mam też kilka gotowych rzeczy, które niedługo trafią do testów; w przyszłości pojawi się coś jeszcze ciekawszego.

Dzisiaj skończyłem robienie wersji 80', zostało tylko porobić tekstury i wszystko wyeksportować. Na screenie jest też zapowiedź zbliżających się nowości.

2
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 05 Kwietnia 2022, 22:56:50 »
Dobry żart, nie? ;) Tak na prawdę nie jesteśmy aż tacy głupi żeby porywać się na 500. kilometrową trasę przez pół Polski, podczas gdy L61 i Jeziorka czeka na dokończenie :P Screeny to tylko trochę podrasowane ukiszone "Gury".
Sorki za zrobienie co niektórym nadziei :<

3
Na warsztacie / Krzyżowa 3 - scenariusz
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 21:56:20 »
Witam. Chciałbym państwu zaprezentować jeden z moich niedawno utworzonych smaczków, jak w tytule - Krzyżowa 3.

PIERWSZE WYDANIE

=Opis:
Sceneria przedstawia ruch kolejowy dla pociągów relacji Markowo Górne - Markowo Dolne. Została ona zaprojektowana w taki sposób, aby bezpiecznie go zwiększyć do możliwie największej przepustowości. Wykorzystani przewoźnicy to KŚ, ŁKA, KD (wstępnie zaczynają bez rozkładu jazdy). Pociągi osobowe zatrzymują się na wszystkich stacjach i przystankach, a na posterunkach zapowiadawczych Markowo Górne oraz Markowo Dolne dokonywana jest zmiana kabiny i powrót w drugą stronę.

=Informacje priorytetowe:
- Sceneria jest zapętlona, czyli można na spokojnie odgrywać służbę na przestrzeni czasowej do 12 godzin (od południa do północy)
- Na potrzeby synchronizacji rozkładu jazdy z każdym EZT'em, Vmax rozkładu jazdy wynosi 110 km/h
- Ze względu na problemy z szybkością podawania sygnałów na semaforach dla AI, zakazuje się wstrzymywania ruchu na jednym odstępie lub szlaku do ponad 20 minut
- Proszę mieć na uwadze, że czasami wjazdy lub wyjazdy mogą się ciągnąć aż do 10 minut (głównie tyczy się to posterunków przy liniach z blokadą półsamoczynną oraz Drawowa Głównego)
- Rozkład jazdy działa w nietypowy sposób - należy uruchomić stoper w momencie rozpoczęcia jazdy i trzymać się godziny wyświetlanej przez niego porównując z >>minutami<< w rozkładzie.
- Sceneria jest kompatybilna z nową wersją symulatora

=Pobieranie + mini tutorial:
Linki do pobierania Krzyżowa 3:
https://drive.google.com/drive/folders/1l0G9ToDp43Ik5jGQW-gfip5VftKWdwrQ?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1hm2zOVWD9bnM1UNIGfHgfhfOlor87LU1/view?usp=sharing

Folder "krzyzowa2" razem z plikiem "krzyzowa_loop.scn" wklejamy (folder krzyzowa2 zastępujemy) w ścieżce "Maszyna"\scenery | Jego zastąpienie nie spowoduje ubytku plików ze starszego scenariusza, a przynajmniej nie powinna taka sytuacja zaistnieć.

W bonusie dodaję jeszcze lekko podrasowany tor doświadczalny - ta sama procedura instalacji j.w:
https://drive.google.com/file/d/13IsUo8f9pph4UmiF8uRfAdV46nZSrLKl/view?usp=sharing

=Informacje dodatkowe
-(1) póki co jest brak synchronizacji przejazdów kolejowo-drogowych z uruchamianymi przebiegami
- jazda w jedną stronę dla ROJ'ów powinna odbyć się dokładnie w ciągu 1h, jednak zapewniam, że z tym problemu być nie powinno
- zamierzam dodać jeszcze skład ekspresowy relacji Markowo Górne > Krzyżowa (z oblotem) > Markowo Dolne i odwrotnie, jednak nic nie obiecuję
- proszę o zgłaszanie wszelkich błędów dotyczących tylko scenariusza (z wyjątkiem punktu 1), aby w pełni zoptymalizować scenerię pod użytkowników symulatora
- załączników brak, ponieważ zakładam, że wszyscy dobrze znają tę scenerię

Osobiście mam szczerą nadzieję, że autorzy nie będą mieli do mnie zarzutów za "chuligańskie" wykorzystanie ich tras, a nawet jeżeli taka sytuacja zaistnieje to prosiłbym o łagodny kontakt ze strony twórców.

UPDATE 03.04.2022 - Krzyżowa3.1
----------------------{ OPIS }----------------------
Sceneria przedstawia ruch kolejowy dla pociągów relacji Markowo Górne - Markowo Dolne. Została ona zaprojektowana w taki sposób, aby bezpiecznie zwiększyć przepustowość do maksimum. Wykorzystane zostały różne zespoły trakcyjne w różnych łączeniach (te możliwe oczywiście). Pociągi osobowe zatrzymują się na wszystkich stacjach i przystankach, a na posterunkach zapowiadawczych Markowo Górne oraz Markowo Dolne dokonywana jest zmiana kabiny i jazda w drugą stronę.

----------------------{ INFORMACJE PRIORYTETOWE }----------------------
- Sceneria jest zapętlona -
- Na potrzeby synchronizacji rozkładu jazdy z każdym EZT'em, Vmax rozkładu jazdy wynosi 120 km/h -
- Ze względu na problemy z szybkością podawania sygnałów na semaforach dla AI, zakazuje się wstrzymywania ruchu na jednym odstępie lub szlaku ponad 20 minut -

----------------------{ CHANGE LOG }----------------------
- EZT'y zaczynające na stacjach Markowo Górne oraz Markowo Dolne odjeżdżają w odstępach 7 minut -
- Zniesiony został wymóg na stoper, RJ'ty są na bieżąco aktualizowane wraz z przyjazdem do stacji docelowej -
- Poprawiono znaczną ilość błędów związanych z jazdą dla AI -

----------------------{ POBIERANIE + TUTORIAL }----------------------
Link do pobierania Krzyżowa 3.1:
Pobrany plik wypakowujemy w dowolnym miejscu i przeciągamy bezpośrednio do folderu z maszyną.

Miłego :)

4
Na warsztacie / Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 20:39:17 »
Dzień dobry, ostatnimi czasy razem z @Toprus i @Kolej_w_Polsce pracujemy nad projektem Galicyjskiej Kolei Transwersalnej oraz fragmentem pierwszej Galicyjskiej Kolei Żelaznej. Staramy się jak najwierniej odwzorować na liniach klimat z przełomu XX i XXI wieku.
 
Docelowo w skład projektu wejdą następujące linie kolejowe na danych odcinkach:
L96 Nowy Sącz - Stróże ~33km długości
L104 Chabówka - Nowy Sącz ~76km długości
L107 Nowy Zagórz - Łupków ~50km długości
L108 Stróże - Zagórz - Krościenko ~160km długości
L110 Gorlice Zagórzany - Gorlice ~5km długości
Co razem daje 324km (najpotężniejsza sceneria w Maszynie)

Planowane jest również podpięcie się do projektu "Zakopianki" od @Celuś który to obejmuje Linie 97 umożliwiając przejazd do Żywca, a nawet i Zwardonia poprzez L139 nad którą pracuje @Ra, co łącznie daje ponad 100km więcej trasy.

Podobnie jak przy projekcie L61 tory będą wypoziomowane według danych NMT1, a teren wykonany z jak największą dbałością o szczegóły. Przy czym nie będzie on na pewno przystępny wagowo, bo w terenie górskim nie ma miejsca na nieskończone upraszczanie, a rok 2005 zostawiliśmy daleko w tyle.
Całość na pewno będzie rozbita na poszczególne linie aby: po pierwsze, czas ładowania nie zabijał, a po drugie, tworzenie scenariuszy było bardziej przystępne i służby nie zabijały długością.

Stan prac aktualizowany na bieżąco dwa posty niżej.

je*ac_zagurz

5
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 13 Lutego 2022, 00:51:42 »
Szanowni,
Bardzo dziękuję za aktywność w wątku. Etap otwartych testów uważam za zakończony.

Wątek zamykam.

6
Na warsztacie / Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 06 Lutego 2022, 14:21:33 »
W załączeniu przesyłam Bałtyk SKM 2 przystosowany do SCS-1 autorstwa Paula. Jest to program umożliwiający sterowanie ruchem zewnętrznym. Link do pobrania wersji 2021 prosto od Paula: https://isdr.pl/index.php/topic,565.msg8742.html.

Autor pulpitu: Emik z TD2
Poprawki pulpitu, dostosowanie scenerii: ja

Aktualizacja paczki - 12.02.2022 23:45


Co można:
- puścić skład AKŁ do Alakowic, a po manewrach wrócić nim bez rozkładu
- puścić skład 2xEN96 do Plaży (nie chce się obracać na powrót)
- wypuścić siódemkę z krytymi do Alakowic
- przyjąć i dowolnie wypuścić pociąg CTL
- przemanewrować ST45 w Bałtyku, wypuścić ją na szlak
- przyjąć i wyprawić pociągi od stony Chojnic (Alakowice) i Wejherowa (Bałtyk) - pociągi przyjeżdżają co 5 minut z opóźnieniem losowym do 3 minut
- po ręcznym uruchomieniu spotów z żeberka w Bałtyku można nimi manewrować i pojechać
- usunąć wszystkie składy i poustawiać je po swojemu


Jak uruchomić
Jednorazowo wykonujemy kroki:
0a. Wypakować paczkę "multi" do głównego folderu maszyny
0b. W pliku eu07.ini wstawić wpis "multiplayer 1"
0c. Ściągnąć SCS i wypakować gdzieś na boku
0d. Rozpakować gdziekolwiek archiwum Maszyna-Baltyk_scs.
Gdy już mamy SCS i scenerię:
1. Odpalić SCS i włączyć plik maszyna-baltyk.scs - w dowolnym miejscu na komputerze
2. Uruchomić scenerię baltyk_skm_multi.scn


Przykładowa rozgrywka:
Film nie jest obrabiany - stąd też od razu polecam przewinąć o kilka/kilkanaście minut, aż się wszystko rozhula.



Pomysły do zrobienia:
- cześć torów w okolicach semaforów należałoby pociąć, żeby sensownie ustalić punkty podziału izolacji
- brak semafora R w Bałtyku Plaży - do zastanowienia, jak to rozwiązać, bo ten wyjazdowy S w sumie też jest z czapy tam - w moich okolicach po prostu na końcu byłby uporek i wyjazd przez maszynistę bez sygnału
- wykazuje ciągle zajętość odcinka za rozjazdem 111 w Bałtyku - do zastanowienie, czy ma to być odrębnym odcinkiem i czy nie dołożyć tam tarczy manewrowej
- wykazuje zajętość w okolicach rozjazdu 33 w Bałtyku, brak tarczy TM12 na gruncie - trzeba ustawić na scenerii tarcze manewrowe zgodnie z pulpitem
- nie wiem, na ile udałoby się podpiąć oryginalne skrypty radiotelefonu do scenerii, można by umieścić emitery dźwięków na Bałtyku z komunikatem "pociąg XYZ wyjechał" i zgłoszenia przy mijaniu tarczy ostrzegawczej
- przydałoby się znać od początku kolejność wyprawianych pociągów celem uporządkowania ruchu (odstawianie towarowych na bok)
- ustawienie domyślnych pozycji kamer w najważniejszych punktach scenerii

Miłego dyżurowania!

7
Na warsztacie / Parowozik do zabawy
« dnia: 23 Stycznia 2022, 19:19:06 »
https://eu07.pl/userfiles/9629/parowozik.7z
Model pochodzi z http://www.ts-studio.eu07.pl/down-lok_p.html, raczej jako ciekawostka niż coś użytecznego, uruchamia się jak SU45.

8
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat
« dnia: 09 Czerwca 2021, 19:41:31 »
Obecnie prawie już ukończyłem prace nad 601W, do zrobienia została już tylko jedna tekstura. Z dostępnych elementów będzie można przygotować dowolny wariant 601W z prostą ścianą czołową.

W ramach wakacyjnej przerwy zabrałem się za zrobienie zachodniopomorskiego ED78 i 45WE KD. Na jesień planuję skończenie wagonu 434Z oraz bliźniaczych do niego zagranicznych wagonów serii Sgns. Pojawi się też cała rodzina wagonów 437W, planuję też zrobić nowy wózek 1XTa jeśli do momentu ich skończenia nikt takiego nie zrobi. Na koniec roku również pojawi się coś ciekawego, mogę powiedzieć tyle, że częściowo są powiązane z wagonami 437W.

Skoro jest jeszcze sporo czasu, to składam zamówienie na:
- 437Wc (długość (-14,40m-), rozstaw czopów 8,96m)
- 437Wd (długość (-14,40m-), rozstaw czopów 8,9m)


Wyciąg z NVR wskazuje, że odmiany 437Wc i 437Wd powstały tylko w wersji prototypowej i nikt ich nie zamówił. Poza tym ich długość nie pasuje do żadnego wagonu spotykanego w Polsce przed 2010 rokiem. Taką długość jedynie miały wagony 421V, które były talbotami z wózkami z rodziny Y25 opartymi o konstrukcję 24Ve. Żaden polski wagon z wózkami 1XTa nie miał długości ze zderzakami równej 14,40m, być może w tych prototypach przedłużono ramę z innego wagonu.

Aktualny ilostan wagonów z rodziny 437W według wyciągu z NVR:
- 437W: 457 sztuk
- 437Wa: 103 sztuk
- 437Wb: 79 sztuk
- 437Wc: 2 sztuki
- 437Wd: 1 sztuka
- razem 642 sztuki

W następnych latach z nowości może pojawią się Gondole albo E06A/B. Może też będą zrobione od nowa reedycje 408W/408Wb, 412W, 430W albo 430Wa.

Niedawno zostały ukończone dwa nowe warianty ED78, kolejne 31WEa i 45WE są w przygotowaniu.

W tym tygodniu zabrałem się za skończenie 437W i 434Z. W 437W do zrobienia są elementy na czole i pod spodem oraz nowe wózki. Do 434Z mam już gotową całą ramę, teraz czas na dodanie wszystkich niezbędnych detali.

Dzisiaj skończyłem prace nad nowym wózkiem 1XTa. Dzięki zaincludowaniu wielu parametrów wszystkie warianty wózka mają niewielką wagę i pasują do dowolnego taboru z 1XTa.

W ostatnim czasie został wydany zestaw wagonów 437W/437Wa/437Wb z nowymi wózkami 1XTa. A do testów trafił zestaw wagonów 425S, 426W i 426Za. Wagony 425S powstały na bazie platform 426Za, a wagony 426W głównie na bazie 421S. Już w 2019 roku nie było żadnego 421S, więc już dawno zostały przebudowane na 426Z lub zezłomowane.

Dzisiaj skończyłem modelowanie Sgnsa 434Z, teraz trzeba będzie go pomalować. A potem przygotuję też nowe kontenery i kilka innych popularnych Sgnsów np. DB, VTG, AAE itd.

Skończyłem prace nad 434Z i nowymi modelami kontenerów. Najpierw jeszcze skończę jedną małą rzecz, a potem zabieram się do kolejnych Sgnsów.

Wczoraj został skończony wagon serii Sgns681 produkcji Tatravagónka Poprad. Następne w przygotowaniu.

Dzisiaj doszedł wariant produkcji MSV Studenka oraz nowe modele cystern 20ft.

Tak prezentuje się nowy model wagonu serii Sgmmns190 należący do VTG. Te wagony oryginalnie miały długość 60‘, ale skrócono je do 40'.

9
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 19 Grudnia 2021, 22:03:23 »
Panowie, dziękuję za powolne ogarnianie tematu i innych drobnostek. Teraz ze względu na pracę totalnie nie mam czasu, wrócę do projektu w najbliższym możliwym terminie.

10
Na warsztacie / Nowe dymy (do pobrania)!
« dnia: 18 Listopada 2021, 22:18:17 »
Przez ostatnie kilka tygodni, z pomocą @Stele (któremu dziękuję za kompilację .exe) opracowywałem WSTĘPNIE, jak mogłyby wyglądać "dymki" puszczane przez lokomotywy spalinowe w symulatorze, po małym faceliftingu. Jak na razie, dostosowane pod nową fizykę dymków są lokomotywy używające plików smokesource_default, _st44 i _su45, czyli (jeśli nie pominąłem niczego) - SM03, SM04, SM40, SM41, SM42 (i wszystkie jej warianty), SM31, ST43, ST44, SM48, SU45 oraz SU46.

Aktualna wersja zawiera sporo "niedoróbek" - właśnie dlatego nie ląduje w teście dodatków, tylko w dziale "Na warsztacie". Komu się spodoba, może sobie pobrać i się pobawić. Z wielu błędów, jakie wyhaczyłem, najbardziej w oczy się rzuca okropnie wyglądający dym w czasie postoju i startu silnika, ale przede wszystkim dość słabo wyglądające dymy emitowane przez budynki. Niemniej, efekt w czasie jazdy jest (jak dla mnie) przynajmniej zadowalający.

Link do pobrania .zip-a: https://eu07.pl/userfiles/28312/nowedymy.zip
Należy go wypakować w głównym folderze MaSzyny. Nadpisze on pliki smokesource_chimney.txt, smokesource_default.txt, smokesource_st44.txt oraz smokesource_su45.txt. W ustawieniach startera, w zakładce "ogólne", w miejscu gdzie mamy "wybór exe", należy wybrać eu07-dymy.exe.

Dajcie znać, co myślicie! Poniżej załączam kilka screenów (deszczowy Rumun z Tamarą nadesłany przez @Jan21):

11
Witajcie!
W tym wątku będę prezentował moje modele i tekstury do symulatora Maszyna.
Na pierwszy ogień poszły słupy średniego napięcia betonowe
-Do zrobienia zostały:
-Jeszcze ze 2/3 rodzaje podstacji transformatorowych;
-Kilka słupów odłącznikowych;
-Słupy odporowo-narożne trójsłupowe;
-słupy bramkowe ze szczudłami betonowymi
Później będą robione konstrukcje wsporcze LPNów.

W planach są jeszcze słupy średniego napięcia drewniane, oraz paczka wsporcza do LT Packu, oraz przebudowa sieci telegraficznej na Całkowie.

Matek, możesz zamknąć wątek Warsztat kolej w Polsce XD

12
Na warsztacie / Odp: ST44 Nowy model
« dnia: 11 Października 2021, 20:05:38 »
Z cyklu przesiadka na blendera. Trochę mnie się rozjechało w fbx'ie eksortowanym z 3dsa, ale do ogarnięcia. Ten mikroskopijny model to obj zrobiony w 3dsowym eksporterze. A poniżej po skalowaniu do właściwych rozmiarów. Minus tego formatu wszystko zascalone jako jeden obiekt. Ogólnie dziwna sprawa, bo jednostki miał poprawne a mimo to po zaimportowaniu do blendera jest właśnie taki mikro, ale mniejsza z tym bo i tak już od paru tygodni działam na blenderze.

13
Na warsztacie / Odp: Przeróbki kabin Wacka
« dnia: 05 Października 2021, 20:25:23 »
Raczej wydam ale jeszcze nie wiem kiedy, trochę niedoróbek można się niestety przyczepić ale i tak kabina jest w lepszym stanie niż obecna w maszynie.

14
Na warsztacie / Odp: Przeróbki kabin Wacka
« dnia: 05 Października 2021, 18:32:33 »
Powróciłem po kolejnej przerwie, wczoraj mnie naszło aby kontynuować moje przeróbki, na warsztaty Północne wróciła EP08. Lista zmian co zostało zrobione:
- Kabina została zmieniona na tą którą mają siódemki 4E z dopiskiem Grey
- Kabina dostała nowy nastawnik jazdy z byka 201eo
- Dodana została naklejka na pulpicie o vmaxie 140 km/h oraz zmazałem na pulpicie po napisie EP08, myślnik z numerkiem loka
- Został dodany klimatyzator Konvekta na suficie
- Wymieniłem w tej kabinie Haslera z Grey (vmax 125) na z EP08 (vmax 140)
- Dodane zostały rolety na przednich szybach
- Dodałem również Kolibra zamiast wysłużonej Pyrylandi
- Dodana została kamera na szlak
- Dostosowałem MMD do aktualnej kabiny
Zostaje mi do zrobienia jeszcze kabina B. Pozdrawiam serdecznie.

Edit: Dodano otwieraną książkę pojazdu w kabinie A.

15
Na warsztacie / Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 01 Września 2021, 23:06:55 »
Informuję, że otwarte testy scenerii "Wrzosy" zostały zakończone. Bardzo dziękuję za aktywność w tym wątku! Sceneria zostanie dodana do najbliższego wydania Symulatora "MaSzyna".


Cześć!
Zapraszam do otwartych testów scenerii "Linia053_Wrzosy".

Fikcyjna sceneria "Linia053_Wrzosy" zawiera w sobie podstawową wersję scenerii "Linia_053" od Sandomierza do Dębicy autorstwa @Driver24 z lat 2006/2007, dekoracje, modyfikacje i usprawnienia przygotowane przez twórców @Trus oraz @Transkei oraz zupełnie nowy odcinek Dębica - Wolica autorstwa @MaciejM, nad którym prace trwały w latach 2019-2021. W obecnym kształcie cała sceneria liczy sobie około 160 km szlaku (505 km w przeliczeniu na pojedynczy tor), a szlak kolejowy jest całkowicie zelektryfikowany. Zupełnie nowy odcinek liczy około 91 kilometrów szlaku.

Przed uruchomieniem scenerii sugeruję zapoznać się z plikiem informacyjnym w katalogu /inne/l053_wrzosy/wrzosy_opis.html gdzie znajdziecie odpowiedzi na mnóstwo Waszych pytań.

Czego oczekuję w tym wątku:
- wskazania błędów które znaleźliście, zarówno w scenerii oraz scenariuszach, informując o błędzie należy dokładnie wskazać lokalizację / okoliczności, screen i koordynaty mile widziane
- krótkich informacji w stylu "Scenariusz KS34800 przejezdny!" a jeśli coś nie działa w scenariuszu to opisać dokładnie co się dzieje, log.txt mile widziany

Co jest w scenerii i paczce:
- sceneria "Linia053_Wrzosy", czyli podstawowa Linia053 oraz nowy odcinek 91 km, nad którym pracowałem od lutego 2019 roku
- 5 gotowych scenariuszy: dwa pośpieszne, jeden osobowy, jeden towarowy, jeden scenariusz pociągu służbowego

Znane błędy:
- kierowcy samobójcy mają skłonność do wjeżdżania na przejazdy, tych błędów proszę tutaj nie zgłaszać

Zapraszam do aktywności!
Pozdrawiam,
@MaciejM

16
Na warsztacie / Odp: Maszynowe dodatki Miłosza
« dnia: 20 Czerwca 2021, 00:06:25 »
Dawno nie było tutaj aktualizacji. Dużo się nie działo od tamtego czasu, ale zawsze coś.

Jeśli chodzi o mniej ciekawe rzeczy, to pojawiły się tekstury:
113Aa 209-4,
EU07-458 (we współpracy z MR6),
182 116-4,
EU07-241,
186 534-4,
E483 256.

A jeśli chodzi o te bardziej ciekawe, to udało się niemalże dokończyć EN57AL. Prace były skupione głównie na kabinach, wykonałem multum poprawek i zrobiłem podświetlenie pulpitu. Poprawione zostały też tekstury zewnętrzne, nie zabrakło także oczyszczenia folderów z wielu zbędnych, nieużywanych plików. Do zrobienia zostało chyba tylko skrócenie wnętrz lowpoly we wszystkich wersjach, więc niedługo jednostki będą gotowe i trafią na repozytorium. Po wydaniu AL-ek zajmę się tym, co aktualnie jest wypisane w pierwszym poście (w międzyczasie pewnie doprowadzę skórki EU44 do porządku, jeśli nikt inny się do tego nie zgłosi), a następnie mam nadzieję, że w końcu tym nieszczęsnym SA134/3.


17
Na warsztacie / Odp: ST44 Nowy model
« dnia: 23 Maja 2021, 16:35:36 »
Widzialem swego czasu tutaj pytanie pytanie co z tym projektem więc odpowadam, model jest składany w miarę wolnego czasu i chęci przede wszystkim.

18
Publikacje / Odp: MaSzyna 21.04
« dnia: 09 Maja 2021, 23:06:55 »
Instalator został zaktualizowany o hotfixa poprawiającego błędy wykryte i poprawione w pierwszym tygodniu po premierze. Pobieramy ponownie instalator i wybieramy katalog z maszyną 21.04. Po wykryciu wersji, zostanie on zablokowany na pobranie samego patcha. Wszystkie visuale należy odznaczyć, bo przecież już je macie.
Link do samodzielnego archiwum również widnieje w poście wyżej. Przy ręcznym wypakowaniu proszę ponownie pobrać i uruchomić skrypt 2104HF_kasuj.bat dla skasowania starych terenów binarnych.
Na tym kończymy wydanie 21.04 i wracamy do tworzenia nowych treści. Wykryte błędy oczywiście dalej będą poprawiane w miarę możliwości, ale będzie trzeba je dogrywać samodzielnie z repozytorium lub czekać na kolejne wydanie. Mamy nadzieję, że nic poważnego nie zostało. :)

19
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat
« dnia: 25 Kwietnia 2021, 18:53:06 »
Dla suchego drewna (400-500 kg/m3) masa ładunku średnio wychodzi 49,95t przy wagonie załadowanym do pełna. Podejrzewamy, że te wagony powstały na bazie platform w zakładach VRZ-99 AD Septemvri.

Ten wagon jest już zrobiony i teraz zabieram się za skończenie 622Za.

Dzisiaj mogę już zaprezentować finalną wersję wózka 7TNa. Jest już w pełni gotowa wersja z poprawnymi animacjami i lod. Nie podobało mi się parę elementów i musiałem je nieco zmodyfikować. Teraz czas na obróbkę modelu 622Za, na koniec przygotuję kilka nowych ładunków.

Model został zmapowany, więc nie pozostaje nic innego jak zrobić tekstury. Planuję zrobić żeby każda tekstura od razu występowała w obu wersjach z kłonicami złożonymi jak i postawionymi. To będzie na tej samej zasadzie jak TEM2 wybór pomiędzy sprzęgiem śrubowym a SA3.

20
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat
« dnia: 08 Lutego 2021, 18:50:29 »
Aktualnie do zrobienia zostało:

- kilka różnych wariantów z serii B10bmnouz
- zrobić modyfikacje wózków oraz kilka dodatkowych skórek
- wszystko przetestować i wprowadzić kilka bugfixów
- (opcjonalnie) wykorzystać to co już jest i zrobić kilka knajp po NG w NS

W ostatnim punkcie samo wnętrze będzie ograniczało się tylko do przedsionków, korytarza i głównej sali z kilku powodów.
1) kuchnia czy zaplecze socjalne i tak nie jest widoczne z zewnątrz
2) nie ma na to materiałów
3) a poza tym to nikogo nie interesuje

Dzisiaj skończyłem większość z zaplanowanych wagonów standardu Z produkcji niemieckiej. Teraz zajmę się poprawkami gotowych już tekstur, potem poprawię wózek i dorobię kilka różnych skórek. Na koniec przygotuję 2 albo 3 tekstury knajpy B89 z podtypu 3 z Nowego Sącza.

Wersja 3a z wyświetlaczem w gumowej uszczelce http://www.wgk.cal.pl/data/media/661/61_51_88-70_188-7_WRmnouz_2.jpg
jaki wersja 3b bez uszczelki w wyświetlaczu http://www.wgk.cal.pl/data/media/661/DSC05974.jpg

W ramach podsumowania mamy:
- 1x wagon 1 klasy z przedziałami menedżerskimi Z2ABCMg-FPS
- 3x wagon 1 klasy Z2A-FPS
- 1x wagon 1 klasy Z2A NS
- 1x wagon 2 klasy XB-FPS
- 3x wagon 2 klasy z przedziałem dla osób niepełnosprawnych XBN-FPS
- 4x wagon 2 klasy z Z2B NS
- 2x wagon 2 klasy z 4 osobowym przedziałem z przewijakiem Z2B NS
- 1x wagon 2 klasy 170A z etapu II
- 1x wagon restauracyjny B89 NS podtyp 3
W zależności od dostarczenia materiałów pojawi się od 1 do 5 dodatkowym tekstur dla brakujących podtypów i wariantów ;)

W ramach odkiszania dokończyłem model wagonu 622Za. Według danych z pliku zacząłem go robić gdzieś w październiku. Teraz tylko wymaga zmapowania, pokrojenia, zlodowania, a potem zrobienia tekstur i ładunków.

Tak przy okazji powstaje najdłuższy Eaos w Polsce, wszystko już działa, więc teraz została kwestia zmapowania modelu.

21
Bocznica / Stary znak "Sieć pod napięciem"
« dnia: 25 Kwietnia 2021, 10:36:50 »
Witam. Jako że w symku jakimś cudem nie ma znaku "Sieć pod napięciem", postanowiłem to zmienić. Od razu mówię, że nie znam się na incach i innych tego typu rzeczach.

22
Na warsztacie / Drawinowo od nowa (rozmowy RT).
« dnia: 10 Kwietnia 2021, 00:16:12 »
W związku z tym, że w wątku Drawinowo od nowa  prowadzone są rozmowy ogólne na temat nowego Drawinowa postanowiłem zacząć nowy wątek stricte związany z udźwiękowieniem Drawinowa. Tak więc w tym wątku poruszamy tylko kwestie związane z rozmowami RT oraz innymi kwestiami dźwiękowymi w transkejowym Drawinowie.

Poniżej lista userów oraz misje, w których udzielą głosu:

Kierownik pociągu EIC "Lech" - MaciejM
Kierownik pociągu TLK "Warta" - youby  
Kierownik misja nr 3 - matek123
Kierownik misja nr 4 - k_wojak
Kierownik misja nr 5 - EP07-385
Kierownik misja nr 6 - Fofal   
Kierownik misja nr 7 - Vanqiush
Kierownik misja nr 8 - maszynistaPR
Kierownik misja nr 9 - maszynistaPR
Maszynista misja nr 1 (1701 i 7102) - Irek_Wd   
Maszynista misja nr 2 (71100 i 17101) - AnteqKolejowy   
Maszynista misja nr 10 (Traxx 174211) - Ahmedo
Maszynista misja nr 11 (EU07 713102) - Kolejarz  
Maszynista misja nr 12 (EU07 774240/1) - ic_kolobrzeg   
Maszynista misja nr 13 (ET22 774247/8) - bve       lcddisplay
Maszynista misja nr 14 (EU07 174323) - HeroPie312  
Maszynista misja nr 15 (ET42 714328) - Ahmedo     
Maszynista misja nr 16 (ET22 774381) - Felix   
Maszynista misja nr 17 (ST43 714312) - Stele
Maszynista misja nr 18 (SM42) - bve
Dyżurny Grodzisk Zachodni - Frajman
Dyżurny Stawiska - Kolejarz (głos żeński)  
Dyżurny Zarzecze Dolne - KampfWaffel
Dyżurny Drawinowo - mrofkojat (głos żeński) 
Dyżurny Grabówek - mareczek   
Dyżurny Włodowice - bprog   
Dyżruny Włodowice Zachodnie - mrofkojat   
Dyżurny Włodowice Towarowe hanys

Przydziały pozostałych zadań:
1. Weryfikacja poprawności zestawień pociągów: maszynistaPR


23
Na warsztacie / Drawinowo od nowa
« dnia: 03 Kwietnia 2021, 05:06:16 »
Przedstawiam scenariusz Drawinowo od rana.
https://eu07.pl/userfiles/23326/lawinowo-r7.7z

Aktualizacja, stan na rewizję 37:
https://eu07.pl/userfiles/27520/lawinowo-r37.7z


Do wyboru mamy 18 misji:
  • W roli głównej EP09. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy na tory odstawcze, przypinamy wagony i wyciągamy je w perony. Następnie prowadzimy EIC "Lech" 1701 do Włodowic Zachodnich, zatrzymując się po drodze tylko w Włodowicach. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, manewrujemy i podczepiamy się do kolejnych wagonów (które podstawi nam w perony manewrująca po stacji SM42). Wracamy do Grodziska Zachodniego jako EIC "Lech" 7102. Na koniec służby odstawiamy wagony tory odstawcze i wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej EP07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Włodowicach Zachodnich. Najpierw manewrujemy, potem czekamy, aż lokomotywa manewrowa podstawi w perony skład, do którego następnie się podczepiamy. Potem prowadzimy TLK "Warta" 71100 do Grodziska Zachodniego, zatrzymując się po drodze w Włodowicach, Grabówku i Drawinowie. Po dojechaniu wykonujemy oblot składu i wracamy do Włodowic Zachodnich jako TLK "Warta" 17101. Po dojechaniu do Włodowic Zachodnich odczepiamy lokomotywę i wracamy na bocznicę, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • W roli głównej EN57-2000. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Manewrujemy w perony, po czym prowadzimy pociągi ROJ77803 (Grabówek - Włodowice Zachodnie), ROJ77854 (Włodowice Zachodnie - Drawinowo) i ROJ77811 (Drawinowo - Włodowice). Po drodze zatrzymujemy się na wszystkie stacjach i przystankach. Na zakończenie służby zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 3 godziny. Uwaga! Misja się rozpoczyna od długiego postoju na bocznicy – nawet do 30 minut!
  • W roli głównej EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Manewrujemy w perony, po czym prowadzimy pociągi ROJ71802 (Grabówek - Grodzisk Zachodni), ROJ17803 (Grodzisk Zachodni - Włodowice Zachodnie), ROJ77858 (Włodowice Zachodnie - Grabówek). Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na zakończenie służby zjeżdżamy na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • W roli głównej Elf. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy, podstawiamy skład w perony, następnie prowadzimy pociąg ROJ17801 (Grodzisk Zachodni - Włodowice Zachodnie), oraz powrotny ROJ71806. Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na zakończenie służby wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • W roli głównej Elf. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Manewrujemy w perony, po czym prowadzimy pociągi ROJ77850 (Grabówek - Drawinowo), ROJ77805 (Drawinowo - Włodowice), ROJ77856 (Włodowice - Grabówek), ROJ77809 (Grabówek - Włodowice). Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na zakończenie służby zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 3 godziny. Uwaga! Misja się rozpoczyna od długiego postoju na bocznicy – do 20 minut!
  • W roli głównej Elf. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Włodowicach Zachodnich. Manewrujemy w peron, po czym prowadzimy pociąg ROJ71804 (Włodowice Zachodnie - Grodzisk Zachodni), oraz powrotny ROJ17805. Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na tor, na którym rozpoczęliśmy służbę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • W roli głównej Elf. Misję rozpoczynamy na torze postojowym w Włodowicach. Manewrujemy w perony i prowadzimy pociąg ROJ77801 do Włodowic Zachodnich. Po dojechaniu manewrujemy na bocznicę, gdzie doczepiamy drugą jednostkę, i kontynuujemy jazdę w trakcji wielokrotnej. Prowadzimy pociągi: ROJ77852 (Włodowice Zachodnie - Drawinowo) i ROJ77807 (Drawinowo - Włodowice Zachodnie). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec zjeżdżamy na bocznicę w Włodowicach Zachodnich, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • W roli głównej EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Manewrujemy w perony, następnie prowadzimy kursy wahadłowe pomiędzy stacjami Grabówek i Włodowice: ROJ77861 (Grabówek - Włodowice), ROJ77862 (Włodowice - Grabówek), ROJ77863 (Grabówek - Włodowice), ROJ77864 (Włodowice - Grabówek). Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich przystankach. Na zakończenie służby wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej Traxx. Misję rozpoczynamy na torach postojowych stacji Grodzisk Zachodni. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz manewrowych, podpinamy się pod skład kontenerów, następnie jedziemy do Włodowic Towarowych jako TDE174211. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich, gdzie zakończymy służbę na bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej EU07. Misję rozpoczynamy na torze postojowym stacji Włodowice Towarowe. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz manewrowych, podpinamy się pod skład kontenerów, następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako TDE713102. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej EU07. Misję rozpoczynamy na torze postojowym stacji Włodowice Towarowe. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, po czym czekamy, aż na stację wjedzie pociąg z partią kontenerów, oraz manewrująca na stacji SM42 doczepi do nich drugą partię (może to trwać prawie 30 minut!). Podczepiamy się do sformowanego pociągu, po czym wyruszamy jako TDE774240 do Grabówka. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, czekamy na przyjazd kolejnego pociągu z kontenerami, do których się następnie doczepiamy. Wracamy do Włodowic Towarowych jako TDE774241. Na koniec manewrujemy na tor postojowy gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich, gdzie zakończymy służbę na bocznicy. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • W roli głównej ET22. Misję rozpoczynamy na terenie lokomotywowni w Grabówku. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz na grupę towarową i czekamy na przyjazd pociągu z kontenerami. Podczepiamy się do przyciągniętych wagonów, po czym jedziemy do Włodowic Towarowych jako TDE774247. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy po skład do pociągu powrotnego, następnie wracamy do Grabówka jako TDE774248. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i wracamy do lokomotywowni, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • W roli głównej EU07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Najpierw jedziemy luzem jako LTE114321 do Zarzecza Dolnego (pod elektrownię „Grodzisk”), gdzie doczepiamy puste węglarki. Następnie jedziemy jako TME114322 i TME174323 do Włodowic Towarowych, po drodze przejeżdżając przez Grodzisk Zachodni i wykonując oblot składu. Po dojechaniu do Włodowic Towarowych odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich, gdzie zakończymy służbę na bocznicy. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • W roli głównej ET42. Naszym zadaniem jest doprowadzenie składu węglowego z Włodowic Towarowych do elektrowni „Grodzisk”. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Włodowicach Zachodnich. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, po czym jedziemy luzem (LTE774327) do Włodowic Towarowych, gdzie po zatrzymaniu się pod semaforem, możemy dłuższą chwilę obserwować, jak formowany jest skład węglowy - najpierw w Włodowic Południowych wjedzie ET22 z składem węglarek, do którego następnie lokomotywy spalinowe dołączą dwie następne partie węglarek. Kiedy manewry zostaną zakończone, podpinamy się pod sformowany skład, i prowadzimy ciężki pociąg węglowy TME714328 do Grodziska Zachodniego. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, wykonujemy oblot, i ruszamy jako TME114329 do faktycznej stacji docelowej - Zarzecza Dolnego, gdzie zakończymy służbę. Czas misji: ok. 3-3,5 godziny. UWAGA! Możliwy bardzo długi postój (ponad 30 minut) w Włodowicach Towarowych. Misję kończy ekstremalnie trudny podjazd pod Stawiska Górne.
  • W roli głównej ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Drawinowie. Najpierw manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, doczepiamy się do odstawionych na bocznicy wagonów, wyciągamy je w tory stacyjne, następnie jedziemy jako TME774381 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich, gdzie zakończymy służbę na bocznicy. Czas misji: ok. 1,5 godziny.
  • W roli głównej ST43. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Włodowicach Zachodnich. Najpierw jedziemy luzem jako LTS774312 do Włodowic, gdzie podczepiamy się pod skład beczek. Następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako TMS714312. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na bocznicę, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej SM42. Prowadzimy manewry na stacji Włodowice Zachodnie. Do wykonania mamy następujące zadania: wyciągnięcie w perony składu dla MPE71100, wyciągnięcie składu dla TLK do Pawianowa, ostawienie składu Regio z Tarniowa, wyciągnięcie składu dla EIC "Lech" 7102, odstawienie składu przyciągniętego przez EIE1701, odstawienie składu TLK z Pawianowa, wyciągnięcie z torów odstawczych wagonów przeznaczonych do kasacji, zawiezienie ich do Włodowic Towarowych jako TTS794541, powrót luzem jako LTS794542, i na koniec odstawienie składu przyciągniętego przez MPE17101. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
Do prawidłowego funkcjonowania należy posiadać paczkę całościową 20.09 oraz najnowsze exe z tego wątku https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.0.html lub jeśli nie najnowsze, to ostatnie z października 2020 r. Na paczkowym exe wystąpią problemy z łączeniem EZT. Oprócz tego scenariusz jest przejezdny, tylko w radiu panuje kompletna cisza.

W kilku miejscach na scenerii pojawiły się dekoracje – przede wszystkim ciągnąca się 12 kilometrów aglomeracja włodowicka, oraz leżący dotąd odłogiem odcinek do Zarzecza Dolnego.

Dla posiadaczy słabszych komputerów oraz mających hopla na punkcie trzymania się rozkładu jazdy, sugeruję używać scenariusza w wersji lite – zawiera on znacznie mniej pociągów ozdobnych. W pełnej wersji scenariusza zobaczymy łącznie aż 59 pociągów.

Dotychczasowe testy w TD zostają zakończone a rezerwacje na nagrania anulowane. Jak ktoś chce, to może we własnym zakresie dograć sygnały odjazdu od kierowników pociągów i wrzucić całość na repozytorium. Z mojej strony to tyle, nie przewiduję dalszej działalności.

24
Publikacje / Po złej stronie torów
« dnia: 01 Kwietnia 2021, 00:46:16 »


Modyfikacja scenerii Stary Jawor inspirowana pamiętną misją z GTA:SA. Chłopaki z Grove Street występują w scenariuszach osobowy2, retro i zdawka.
https://eu07.pl/userfiles/23180/WrongSideOfTheTracks.7z

Podziękowania dla @matek123 za usadzenie BS'a i @dzordz za testy. :)

25
Na warsztacie / l053 - zalesianie
« dnia: 30 Marca 2021, 19:55:04 »
Po namowie @turbokibel zdecydowałem się na dołożenie swojej cegiełki do maszyny. Zabrałem się za zalesianie dobrze każdemu znanej scenerii l053. Jest to według mnie najbardziej zaawansowana sceneria, ma ogrom ciekawych misji oraz jest przyjemna do jazdy.
Nigdy nie myślałem, że otoczenie na tej scenerii jest aż tak ubogie. Z powodu licznych postępów technologicznych, czy to shadery, czy to coraz lepsze podzespoły do PC oraz narzekanie innych graczy, że scenerie są pustynne podjąłem się tego zadania.
Na pierwszy ogień poszedł cały okręg Dębicy Towarowej.
Szlak Karpikowiki - Dębica Towarowa został gruntownie zmodernizowany na poziomie zieleni. Pojawiło się od groma trawy, dużo drzew aby zakryć pustynię oraz sporo krzaków aby urealnić owe łaty.
Zmodernizowana na poziomie zieleni ma zostać cała sceneria, lecz jest to podzielone na 4 etapy.
Etap pierwszy obejmuje część towarową Dębicy. Kolejnym etapem jest dojść do Turowa. Po Turowie zazielenianie do Rudawy, po ukończeniu etapu numer 3 zostanie tylko Sandomierz i okolice.
Niestety starsze komputery mogą mieć duży problem z tak dużą ilością zieleni, niestety ludzie z bardzo zaawansowanymi komputerami nie powinni cierpieć z powodu, że ktoś inny ma starszy komputer.
Owa modernizacja będzie znakomitym dodatkiem do przyszłej scenerii Wrzosy.
Na dole screen z planu pracy oraz screeny z pierwszymi postępami.

26
Na warsztacie / Całkowo Rebulid
« dnia: 16 Marca 2021, 22:44:50 »
A oto owoc mojej tygodniowej pracy :)
Plik: https://eu07.pl/userfiles/24889/ca%C5%82kowo_rebulid_part1.7z

Jest to początek projektu o nazwie Całkowo_rebulid. Zamierzam wykonać znaczną modernizację szlaku i stacji, by odpowiadała nowym standardom w tworzeniu scenerii.
Uwagi:
1.Paczka nadpisuje plik scenery\slimson\reszta_os.scm (usunięcie paru budynków)
2.2 przejazd w stronę Macierzewa Jezioro od strony Macierzewa jest na 20km/h (Brak Widoczności)

W miarę postępu prac będą aktualizacje :)

27
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 14 Lutego 2021, 22:23:44 »
Na warsztat znów wjechały wagony Flls. Tym razem zbiór różnych przewoźników, których wagony łączy jedna cecha - kolor nadwozia. Jest tego wszystkiego tyle do zrobienia, że pewnie z założenia tworzyć je będę partiami w wybranej barwie. W tej chwili tworzone są zielone szutrówki: ZNI Radom, ZNI Stargard, Dolkom i ciekawostka ze Stargardu.
Kolejne będą pewnie niebieskie (PPMT), lub bordowe (Feroco).

28
Na warsztacie / Raportowanie błędów
« dnia: 13 Lutego 2021, 18:57:53 »
W dzisiejszym exeku dodałem bibliotekę do zgłaszania błędów.

Do działania tej funkcji potrzebny jest dodatkowy folder crashdumps. Będzie dołączony do następnej paczki, ale do testów można pobrać go już teraz:
dla 32bit: https://eu07.pl/userfiles/22158/crashdumps86.zip
dla 64bit: https://eu07.pl/userfiles/22158/crashdumps64.zip

Po wystąpieniu crasha przy następnym uruchomieniu pojawi się pytanie czy przesłać raport. Można tam zaznaczyć checkbox o automatycznym wysyłaniu, i wtedy dalsze crashdumpy będą wysyłać się automatycznie bez pytania. Żeby ponownie wyłączyć automatyczne wysyłanie należy skasować plik crashdumps/autoupload_enabled.conf

Przesyłane crashdumpy przetwarzane są w usłudze https://backtrace.io/, w której dostaliśmy darmową taryfę jako projekt open source.
Deweloperów których chcą uzyskać dostęp do panelu z listą crashy proszę o kontakt na PW.

29
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat
« dnia: 29 Grudnia 2020, 15:41:23 »
Stwierdziliśmy, że najlepszym wyjściem z sytuacji będzie takie rozwiązanie:

- @PAN przygotuje wersje sprzed 2003 roku (z otwieranymi oknami)
- sam zajmę się tylko późniejszymi wersjami po NG (wklejane okna, osłony podwozia itd.)

Czyli pojawią się takie warianty:
- Z2A Newag/FPS (http://www.wgk.cal.pl/data/media/657/DSC05373.jpg / http://www.wgk.cal.pl/data/media/657/DSC05637.jpg)
- Z2B Newag (http://www.wgk.cal.pl/data/media/658/DSC01143.jpg)
- 170A, XB-FPS i XBN-FPS (http://www.wgk.cal.pl/data/media/900/DSC00643.jpg / http://www.wgk.cal.pl/data/media/671/DSC08416.jpg / http://www.wgk.cal.pl/data/media/671/DSC05795.jpg

Z zewnątrz już mam gotową wersję B91 po Newagu (1 z 5 - reszta została przebudowana przez FPS). Jedynie zostało przygotować nowe tekstury do wnętrza oraz powymieniać kilka elementów typu stoliki czy fotele.

Można już powiedzieć, że B91 w wersji NS jest już wstępnie gotowy. Teraz w kolejności chyba będzie robiona dwójka, tu jest najmniej do zmiany w porównaniu do innych wagonów.

Dzisiaj została skończona pierwsza newagowa dwójka, zrobienie pozostałych wariantów jest już tylko kwestią czasu. Następnie będą przygotowywane jedynki po fpsie, a potem wjadą Gorlitze. Jeszcze zastanawiam się nad poszerzeniem oferty gastronomicznej, ale jeśli już pojawią się po zrobieniu wszystkich zaplanowanych jedynek i dwójek.

Czy jest ktoś chętny na zrobienie nowego zestawu dźwięków dla wózków GP200? Póki co wszystkie wagony korzystają z dźwięków dla 174A, póki co te są najbardziej rozbudowane.

30
Na warsztacie / Odp: Maszynowe dodatki Miłosza.
« dnia: 07 Lutego 2021, 13:34:14 »
Dzięki pewnej, dość silnej motywacji, zrobiłem wagon serii Zags, służący do przewozu gazu. Ten konkretny egzemplarz został wyprodukowany w 2019 roku w Wagon Service Ostróda, może pomieścić 119m^3 ładunku.

Strony: [1]