Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Radmorek

Strony: [1]
1
Bocznica / Odp: Train Driver 2
« dnia: 16 Maja 2017, 22:19:33 »
Byłbym w stanie akceptować te posty, jednak łamią regulamin, a ten dość ściśle przestrzegamy na co dzień. Ja rozumiem emocje i poczucie straty i tym samym współczuję. Ale taryfy ulgowej nie ma powodu stosować.

2
Tabor kolejowy / Odp: Rozruch, nastawnik (joystick) w CD 150/363
« dnia: 01 Grudnia 2016, 00:47:38 »
363/163: Tu wszystko rozumiem, ale co ma na celu chwilowe przytrzymanie na pozycji "rozruch"?

Ma na celu to, żeby komputer pokładowy (w tym wypadku zwykły układ oporników, drutów i takich tam) odpowiednio sobie odczytał informacje z prędkości zadanej.

  Dodano: 01 Grudnia 2016, 00:50:18
363/163: Czyli lewy joystick to kierunek, prawy zadawanie mocy/prędkości, ten mały prawy (?), a jeden z 'pakietowych' na prawo to "postój, wybieg, jazda, rozruch"?

Lewy to kierunek, prawy to zadawanie mocy, mniejszy prawy to hamowanie ED sterowane ręcznie (możliwość zwiększenia/zmniejszenia siły hamowania), pakieciak na prawo tak jak piszesz, z czego 'jazda' to po prostu działanie automatyki w celu podtrzymania prędkości.
Pozycja 'rozruch' ma funkcję samoczynnego powrotu na pozycję 'jazda'.

  Dodano: 01 Grudnia 2016, 00:50:47
Kochani :D (@Lelek, @Antek) jak Was dobrze tu widzieć :D

3
Tabor kolejowy / Odp: Rozruch, nastawnik (joystick) w CD 150/363
« dnia: 30 Listopada 2016, 23:06:15 »
150/151: w nastawniku masz pozycje jazdy  oraz hamowanie elektrodynamicznego (++ + N - 0 B- B0 B+). W nawrotniku masz oprócz standardowego przód/neutral/tył masz jeszcze jedną pozycję do przodu, która zatrzymuje pozycje nastawnika na I lub II układzie na pozycji bezoporowej. Nastawnik obsługuje się wychylając do do przodu (dodanie pozycji  -   +) lub do tyłu (odjęcie pozycji -    -).  Trzymając go na pozycji ++ pozycje szybciej przeskakuja, a w zależności od danego prądu przeskakuje na bezoporową natychmiastowo. Podobnie przestawienie go na 0 powoduje zjazd na 0, z tym ze w zależności od pradu, jeśli mniejszy, to schodzi od razu na zero, jeśli prąd jest większy, to stopniowo leci do zera. Pozycja N utrzymuje na danej pozycji. Pozycje B- B0 B+ dotyczą hamowanie elektrodynamicznego, gdzie B- zmniejsza hamowanie elektrodynamiczne, B+ zwiększa hamowanie ED, a B0 utrzymuje.
Ogólnie w zalezności od potrzeby przy rozruchu, daje się pojedyńczo na pozycje + tak zeby sobie pojedyńczo dodawać pozycje, w zaleznosci od tego co potrzeba zmniejsza się lub zwiększa. Dodatkowo przy rozruchu można, mając jakiś prąd rozruchowy, nacisnąć przycisk, który spowoduje automatyczny rozruch z danym prądem, w momencie w którym został nasiśnięty.
Nawrotnik, przestawiony tylko do przodu spowoduje ze robiąc rozruch przejdzie się z I na II układ, dopiero przestawienie go na pozycję 'bardziej' do przodu spowoduje to ze będzie można dalej bocznikować na I lub II układzie (dodanie lub odjęcie z nastawnika).

163/363: Nastawnikiem przy jeżdzie manualnej ustawia się siłe rozruchu. Nastawnik ma pozycje << < 0 > >> gdzie 0 to urzymanie danej siły, a < lub > to odjęcie lub dodanie siły, a << i >> to odjęcie lub dodanie siły ale szybsze, tak że mozna osiągnąć szybciej daną siłę.
Przy rozruchu automatyczym zadaje się siłę (pokrętło 12 pozycyjne), sam rozruch z przełącznika 4 pozycjnego (postój, wybieg, jazda, rozruch) gdzie postój powoduje wzrost ciśnienia w cylindrze na postoju i zatrzymywanie pojazdu, wybieg, czyli siła napędowa na zero, odpowiednik dania na zero nastawnika np. EU07, jazda to chyba nie trzeba tłumaczyć, a rozruch trzyma się kilka sekund przy samym ruszaniu, a następnie się go przestawia na jazdę. Prędkość jazdy zadajemy na klawiaturze. Żeby zmniejszyć prędkość wtedy, można dać niższą na klawiaturze, lokomotywa sobie dohamuje, to samo jak się podwyższy, to przyśpieszy. Robiac to od postoju, zadaje się siłę, prędkość, przestawia na rozruch, po chwili na jazdę, lokomotywa sama sie rozpędza, utrzymuje prędkość.

Jak to wygląda w praktyce? Tutaj można zobaczyć:  https://www.youtube.com/user/lookfromlok/videos

Strony: [1]