Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mejvist

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 17 Sierpnia 2019, 18:47:42 »
Aktualnie robię siedzenia, będą one osobnym submodelem, żeby można było ograniczyć zasięg ich renderowania. Jedno krzesełko z mocowaniem ma 64 poly.

2
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 14 Sierpnia 2019, 21:01:49 »
Za dużo się nie zmieniło, ale zawsze coś. Doszły jakieś tam zaczątki wnętrza oraz góra ścianki bocznej (ten taki jakby dłuuugi podłokietnik).

3
Bocznica / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 14 Sierpnia 2019, 11:12:46 »
Bardzo dobrze się prezentuje. Czekam na efekt końcowy.

Zakazy 12 i 13. Bocznica. @Stele

4
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 13 Sierpnia 2019, 22:31:14 »
Witam. Postanowiłem, że też coś zrobię z wąskiego toru. Aktualnie przygotowuję wagony letniaki z ŻKD przebudowane z wagonów krytych typu 3Kw (hamulec, długość 11,08m) i 4Kw (brak hamulca, długość 10,58). Model tworzę w 3ds Max, według planów: http://plany.zonk.pl/wagony_towarowe/3Kw/ oraz zdjęć.

5
Pomoc w tworzeniu / Odp: Ortofotomapa w 3DS Max
« dnia: 31 Lipca 2018, 16:07:49 »
Ja zrobiłem tak. Duże kafelki na mapę 1000x1000m. Zrobiłem grupę 100 plane100x100m. Zgrupowałem te małe i po współrzędnych kopiowałem taką grupę o 1000m w górę i w prawo. Współrzędne wklepuj z klawiatury. później poszczególne kafelki rozgrupowywałem, układałem, ale najgorsze to położenie ładnie torów, żeby odpowiadały mapie i nie było krzywo położonych.

6
Pomoc w tworzeniu / Odp: Ortofotomapa w 3DS Max
« dnia: 31 Lipca 2018, 15:11:07 »
Kafelki bardzo ładnie się robi. Kopiuj wklej i leci się przebieg szlaku.

7
Pomoc w tworzeniu / Odp: Ortofotomapa w 3DS Max
« dnia: 31 Lipca 2018, 15:06:57 »
Będzie niedokładnie. Lepiej już wziąć (z Rainsted'a) (lub samemu pobrać) kafelki z Geoportalu i na plane nakładać, gdzie każdemu plane można dać dokładne wymiary. "Na oko" to krzywo wyjdzie.
Do Blendera jest addon do pobierania zwymiarowanych map. Nie wiem czy jest coś takiego do 3dsa.

8
Pomoc w tworzeniu / Odp: Ortofotomapa w 3DS Max
« dnia: 31 Lipca 2018, 14:41:52 »
Ewentualnie w 3ds można bez pomocy Rainsteda:
• screeny mapy satelity
• każdy kolejny screen ma mieć wspólny punkt na skraju (kazda mapa w tej samej skali to oczywiście:) )
• nałożenie tego na plane w 3ds
• połączenie kolejnych plane wg pkt. wspólnych
• skalowanie całości: połączone wg punktów plane złączyć w grupę (prostsze skalowanie całości), znaleźć jakieś pkt na skrajnych fragmentach, zmierzyć odległość w satelicie jaka ma być i wg tej wartości wyskalować całą grupę wg tych punktów
• gotowe
Plusy, bo można pobrać różne mapy czy to z google, czy geoportalu, obojętna skala (przydaje się bo czasem sa w lepszej jakości w 1 lub 2 miejscu). Minusy są takie że łączenie może chwilkę trwać ale to naprawdę chwilka. Ogólne błędy odległości są kontrolowane przez to że wybiera sie skrajne fragmenty więc dany fragment i tak w całości bardzo dobrze trzyma wymiar.

9
Pomoc w tworzeniu / Odp: Ortofotomapa w 3DS Max
« dnia: 31 Lipca 2018, 13:48:30 »
Ja robiłem z kafelkami z satelity. Jedną stację zrobiłem idealnie. Szlak mi wyszedł jak torowiska na Górnym Śląsku.

10
Pomoc w tworzeniu / Odp: Ortofotomapa w 3DS Max
« dnia: 31 Lipca 2018, 12:47:12 »
Polecam pobrać mapy przez rainsted, w 3dsie zrobić siatkę o boku kafelka mapy i normalnie zmapować je kawałkami mapy. Podkładki w maksie jako podkładki łapią tylko jedną bitmapę na rzutnię o ile wiem.
Z torami jednak przemógłbym się w rainstedzie. Max jest wygodniejszy, ale do budowy makiety. Rainsted ma wbudowane narzędzia do trzymania kątów, korekcji szablonów, wyliczania łuków, co w maksie musisz wszystko robić na kartce i wprowadzać w parametry krzywych.

Strony: [1]