Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - DjSon231

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / Zawody pracujące w święta
« dnia: 08 Kwietnia 2023, 17:38:11 »
Cześć wszystkim
jutro będę bohaterem krótkiego materiału w TV o zawodach pracujących w święta. Będę bardzo krótko opowiadać o pracy w pociągach z perspektywy Kierownika Pociągu PKP Intercity podczas świąt wielkanocnych. Serdecznie zapraszam :)

09.04.2023 r.
TVP2, program "Panorama"
godzina 18:00

2
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 03 Kwietnia 2023, 19:51:24 »
Odkurzamy wątek :). Poniżej krótki spis naszych ostatnich prac i rzeczy, które udało nam się osiągnąć.

Toprus - aktualnie intensywnie prowadzone są prace dekoracyjne na odcinku Zagórz - Krosno. Mamy gotową roślinność (drzewa i krzewy) na całym kawałku szlaku do przystanku Krosno Polanka. Połowa Krosna wyposażona została już w zabudowę i detale miejskie, a część miasta również w (niefunkcjonalne) ulice. Między Krosnem i st. Nowosielce zostały wstawione drogi polne i lokalne, a przejazdy kolejowe są oznakowane dla aut. W Sanoku wstępnie rozpoczęto prace nad dekorowaniem okolic dworca. Trawy są w stanie częściowo lub w pełni gotowe na fragmentach Zagórz - Nowosielce, w okolicach przystanku Długie, w okolicach Beska, na części kawałka Milcza - Krosno. Cała linia 107 i odcinek linii 108 Jasło - Krościenko zostały wyposażone we wskaźniki i ograniczenia (jeszcze nie przypisane do torów). Na fragmencie N. Zagórz - Krosno zostały wstawione słupy teletechniczne.

mati222 - trwają prace nad podmienianiem budynków generowanych przez CityGML na modele z teksturami na odcinku Krościenko - Zagórz. Na razie gotowy jest fragment Krościenko - Ustrzyki.

Prawdopodobnie możecie się spodziewać wkrótce nowej paczki do pobrania, zawierającej to wszystko :)

3
Bocznica / Odp: Ban na czat.
« dnia: 03 Kwietnia 2023, 18:18:44 »
Oddajcie kermita lepiej!
Jestem Za!

4
Bocznica / Odp: Ban na czat.
« dnia: 03 Kwietnia 2023, 18:17:11 »
Oddajcie kermita lepiej!

5
Bocznica / Odp: Ban na czat.
« dnia: 03 Kwietnia 2023, 12:57:03 »
Jestem ciekaw, czy za napisanie "Polaczki" też byłby ban, skoro za "ukry" ban na tydzień. xD

6
Bocznica / Odp: Ban na czat.
« dnia: 03 Kwietnia 2023, 11:06:29 »
To ja się podepnę i zapytam: kiedy ktoś zdejmie mi bana na czat? Myślałem, że dostałem tydzień bana na czat a tu wciaż przy próbie wejścia na czat wyskakuje mi "Brak dostępu". Z Góry Dziękuję za odpowiedź.

7
Sorry, pisałem to już raz w innym wątku, ale to trzeba powtórzyć - Rainsted w żadnym wypadku nie jest trupem. Na prawdę, jak ktoś ma chęci się nauczyć, to da się to zrobić, a możliwości tego edytora są potężne. Uważam, że jak ktoś szuka "prostszego edytora", to po prostu chce pójść na łatwiznę, a trasa "wypluta" z takiego edytora nie byłaby zbyt realistyczna. Szkoda by było porzucać też włożone w niego lata pracy.

8
Pewnie gdybym chodził do szkoły w Boldach, miałbym zeszyty z tyłu zapełnione wizerunkami SN61. Mając taki widok z okna wątpię, czy uważałbym na lekcjach, spoglądając przez okno na jadące pociągi. Chyba, że w końcu by mnie jakiś kałamarz przesadził pod ścianę...
Taki oto widok prezentuje się tam z z okien:

9
Z tego co sobie przypominam to większość wulgaryzmów na radiu już usunięto. Na pewno to słynne słuchaj k...

11
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Września 2018, 18:59:43 »
W zwiazku z nadejsciem kalendarzowej jesieni w dzisiejszym uaktualnieniu SzaMyna Pogodynka Edyszon:

- poprawka, AI nie powinna przywiazywac sie za bardzo do minietych rozkladowych W4

- poprawka, proba wejscia do kabiny pojazdu przy zalaczonej pauzie nie powinna prowadzic do wczolgiwania sie pod rzeczony pojazd

- poprawka, czolganie sie po podlodze kabiny nie powinno prowadzic do permanentnych uszkodzen kregoslupa

- poprawka, wczytywanie blokow danych z plikow .mat powinno znowu dzialac

- poprawka, teren wczytywany z plikow .sbt powinien uwzgledniac parametry pory roku i warunki pogodowe

- dobra zmiana, dzwiek wezykowania zmienia sile stopniowo, zaleznie od stopnia wezykowania

- szamyna stawia na jakosc, dodana wizualizacja opadow deszczu i sniegu, w przypadku ustawienie parametru zachmurzenia dla scenariusza w przedziale 1-2. W przypadku opadow deszczu odtwarzany jest rowniez odpowiednik dzwiek

Uwaga: do prawidlowej wizualizacji opadow potrzebne sa dodatkowe pliki, dostepne pod linkiem: http://eu07.pl/userfiles/24014/priv-eu07_weather_data.rar

12
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Września 2018, 20:09:38 »
Stare UI niestety poszlo w kubel, wiec przywrocic je nie bardzo jest jak ;/

Eksperymentalnie wstawilem do exe implementacje UI dzialajace na shaderach zamiast starego openGL. Poniewaz nikt nie zglaszal problemow z ta wersja uzywajac exe Milka7 jest szansa, ze naprawi to sytuacje. Z drugiej strony, wersja shaderowa oznacza ze do uruchomienia symulatora potrzebna jest karta graficzna obslugujaca openGL co najmniej w wersji 3.0 ale to wymaganie i tak pojawi sie wraz z nowym silnikiem graficznym ktory rowniez przygotowuje Milek, wiec mozna sie zaczac przyzwyczajac.

Tymczasem w dzisiejszym uaktualnieniu drobna rewolucja (wrzesniowa) w obsludze eventow:

- funkcjonalnosc, parametr losowego opoznienia uruchomienia eventu randomdelay moze byc teraz podany dla kazdego rodzaju eventu, zamiast jak do tej pory tylko dla eventow obslugujacych wpis condition

- funkcjonalnosc, uruchomienie eventu warunkowane wpisem condition moze zalezec teraz od wiecej niz jednego czynnika. Poszczegolne warunki wpisujemy po kolei jak leci, po slowie kluczowym condition. Czyli np. wpis
condition propability 0.2 memcompare * * 1
okresla ze event zostanie uruchomiony z 20% (0.2) prawdopodobienstwem gdy spelniony jest rowniez warunek memcompare

-funkcjonalnosc, eventy moga odzialywac na wiecej niz jeden obiekt

oprocz, jak do tej pory, pojedynczej nazwy obiektu na ktory dzialal dany event (komorka pamieci, tor, dzwiek, model itp) mozna podac nazwy dowolnej liczby obiektow w formacie
obiekt|innyobiekt|jeszczeinnyobiekt|itp

po uruchomieniu event wykona swoja funkcje po kolei na wszystkich obiektach, czyli np. event copyvalues moze skopiowac swoje dane do kilku komorek pamieci, event sound kontrolowac odtwarzanie kilku dzwiekow, event switch przelozyc kilka zwrotnic, itp. Powinno to w pewnym stopniu ograniczyc potrzebe korzystania wszedzie z eventow typu multiple

Dodatkowo, w przypadku gdy taki zestaw obiektow zostanie podany dla eventow uruchamianych warunkowo, to warunek zostanie uznany za spelniony tylko wtedy, gdy jest on spelniony dla wszystkich podanych obiektow. Oznacza to, ze np event
event nazwa_eventu multiple 0 komorka1|komorka2 event_potomny condition memcompare * 1 * endevent
uruchomi event_potomny tylko gdy zarowno komorka1 jak i komorka2 spelnia podany warunek memcompare

Podejscie takie ulatwia np sprawdzenie zajetosci kilku torow lub odcinkow izolowanych, i jest juz wykorzystywane przez generator skryptow programu Rainsted


13
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Sierpnia 2018, 17:34:37 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- eksperymentalnie, eventy umieszczone w torach sa wywolywane tylko gdy dany pojazd porusza sie w kierunku zgodnym z kierunkiem "zamierzonym" przez prowadzacego sklad, do ktorego pojazd nalezy. Ma to na celu wyeliminowanie przypadkow, w ktorych eventy "w zla strone" byly aktywowane wskutek rozsuwania sie wagonow po zahamowaniu/luzowaniu, lub chwilowym staczaniu sie wstecz po pochylym torze przy ruszaniu.

14
Forum / Odp: Nowa piosenka społeczności MaSzyny.
« dnia: 11 Sierpnia 2018, 17:39:56 »
To skoro wiesz to zostaw to i próbuj sił w czymś innym, bo pisanie tekstów to nie jest zdecydowanie twój konik.

15
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Sierpnia 2018, 13:43:14 »
Przyznam ze zastanawialem sie czy czegos takiego nie wprowadzic, wlasnie ze wzgledu na jazde po 'zlym' torze glownie... ale nie wiedzialem czy bedzie zainteresowanie ze strony trasopisarzy. Skoro jest, to mozna o tym pomyslec bardziej serio.

16
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 29 Lipca 2018, 14:25:19 »
Nowe gniazdo do 060DA:

  • Przygotowanie materiałów do modelowania.
  • Gotowy model jeszcze bez tekstur.
  • Końcowy efekt.

17
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 16 Lipca 2018, 14:07:58 »
A wiec tak. Jak sam czegoś nie zrobię to niema co liczyć na drugiego.... Z racji tego, że fizycznie nie mam czasu cokolwiek obecnie tworzyć. Przekazuję zdjęcia Taurusów ICków. Dwa w malowaniu Husarii jeden w T-Mobile SuperNet.
EU44-004 schemat  IC jeden bok, czoło ze skosu, zdjęcia w słoneczny dzień z lekkim cieniem na pudle. Do ogarnięcia bez problemu.
http://eu07.pl/userfiles/9295/foto-EU44-004_bok_czol-skos_mal-IC.rar

EU44-009 schemat ICjeden bok, czoło prawie prostopadłe, zdjęcia połowy boku pod zadaszeniem druga połowa pod wiatą. Do ogarnięcia.
http://eu07.pl/userfiles/9295/foto-EU44-009_bok_czolo.rar

EU44-001 okleina T-Mobile SuperNetjeden bok, czoło prawie prostopadłe.
http://eu07.pl/userfiles/9295/foto-EU44-001_Tmobile-SN_bok_czolo.rar

Oczywiście kto chce do innego symulatora wykorzystać proszę o kontakt.

18
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 01 Lipca 2018, 13:04:56 »
O nie! Przestali czytać swoje tekstury! :(

19
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 22 Czerwca 2018, 15:41:30 »
Dziś oddaję materiały czeskiego motoraczka spółki GWTR 810 053-9. W paczce znajdują się:
- zdjęcia pudła tj boki i czoła,
- zdjęcia detali tj wózki, zderzaki itp,
- zdjęcia wnętrza tj siedzenia, podłoga, obicia,
- zdjęcia kabiny,
- materiały na dźwięki do wycięcia przez dźwiękowca tj odpalanie silnika, jałowe, na obrotach.
Wszelkie uwagi, porady aby coś lepiej wykonać na przyszłość proszę o wiadomość na PW.
Link:
--> http://eu07.pl/userfiles/4198/foto-810_543-9.rar <--

20
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 14 Czerwca 2018, 17:23:31 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach ujednolicenia wersji, w eventach typu multiple zniesiony zostal limit 8 eventow potomnych

- eksperymentalnie, dla torow zniesiony zostal limit pojedynczych eventow typu eventX i eventallX. Czyli np przy wpisie
node -1 0 jakis_tor track ...
...
event1 jakis_event
event1 jakis_inny_event
event1 jeszcze_inny_event
endtrack
w sytuacji gdy spelnione zostana warunki uruchomienia event1 do kolejki wstawione zostana wszystkie trzy wyszczegolnione eventy, w kolejnosci ich wystapienia. Uwaga, przy skanowaniu wstecz przynajmniej na razie AI zadowala sie wykryciem jakiegokolwiek semafora (bez gwarancji ze jest to akurat ten polozony najblizej) nalezy wiec zachowac ostroznosc przy przypisywaniu do toru wiecej niz jednego semafora

- funkcjonalnosc, w ramach przygotowan do wprowadzenia edytora pod kombinacja shift+ctrl+F11 zostal umieszczony eksport aktualnego stanu scenerii. Eksport generuje dwa pliki:

nazwascenerii_eksport.ctr zawierajacy wszystkie zdefiniowane komorki pamieci i eventy
nazwascenerii_eksport.scm zawierajacy wszystkie elementy typu node (tory, statyczne modele 3d, dzwieki itp)

eksport nie obejmuje danych geometrii (node triangles i lines ktore przechowywane sa w pliku. sbt) oraz definicji skladow i parametrow scenariusza (czas, pogoda, config) ktore powinny tak jak dotychczas znajdowac sie w 'glownym' pliku .scn, razem z dyrektywami include dla plikow generowanymi przez eksport:
// konfiguracja
config ... endconfig
time ... endtime
sky ... endsky
atmo ... endatmo

// include
include nazwascenerii_eksport.ctr
include nazwascenerii_eksport.scm
include geometria_dla_scenerii.scm

FirstInit

// sklady
trainset
...
endtrainset

Do przetestowania jest czy takie polaczenie pliku .scn z wyeksportowanymi plikami zadziala identycznie jak pierwotna wersja danego scenariusza; innymi slowy, czy eksport dziala poprawnie ;v

21
Symulator / Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« dnia: 13 Czerwca 2018, 23:04:32 »
Moje aczkolwiek skromne doświadczenie mówi to samo. Miałem okazję raz na SU45 się przejechać na dłuższym odcinku i kilka razy SU46. Co prawda nie byłem na obu lokomotywach już z 10 lat ale pamiętam, że tam temperatura utrzymywała się max 85 stopni. Rozpędzanie pociągu odbywało się tylko do 10 pozycji czyli około 1250 obrotów. Nawet maszynista, który zjadł zęby na tych lokomotywach stwierdził, że nawet 13 pozycja nie poprawi osiągów bo czy na 10 czy 13 pozycji rozpędzi się tak samo. To samo tyczy się ST43 - tam wystarczy 16 pozycja i on sam sobie będzie się rozpędzał charakterystycznie bulgocząc. Co do osiągów SU45 czy SU46 w MaSzynie to rzeczywiście - osiągi trochę odbiegają. Oto przykład na odcinku Pieńsk - Lasów (160 km/h szlakowa) czyli SU46 rozpędza się na tak krótkim odcinku do 100 km/h:


A tu już wariactwo, 13 pozycja na SU46 (nic dziwnego, że w Węglińcu tylko dwie albo trzy sztuki zostały na chodzie):

22
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 10 Czerwca 2018, 14:44:25 »
Witam.
Zauważyłem, że od exe 180531 nie wyświetlają się poprawnie zwrotnice. Czy może ktoś to potwierdzić?
W załączeniu screeny.

23
Bieżące Symulatorowe / Ostrzeżenie zdrowotne
« dnia: 29 Maja 2018, 22:27:49 »
Powinniśmy dodać do readme, gdzieś na górze ostrzeżenie zdrowotne:

Cytuj
Ostrzeżenie dla użytkowników gier wideo
Ataki padaczkowe
Niektóre osoby narażone na działanie migającego światła lub pewnych jego naturalnych
kombinacji mogą doznać ataku padaczkowego lub utraty przytomności. Przypadłości
te mogą wystąpić podczas użytkowania gier komputerowych u osób, u których nigdy
wcześniej nie rozpoznano padaczki, lub które nigdy wcześniej nie doznały ataków
padaczkowych.
Atak padaczkowy może mieć następujące objawy: zawroty głowy, zaburzenia wzroku,
skurcze mięśni oczu lub innych mięśni, chwilowa utrata przytomności, zaburzenia błędnika,
mimowolne odruchy lub drgawki, dezorientacja. Powodowane przez atak mimowolne
odruchy lub utrata przytomności mogą prowadzić do urazów, powstałych w wyniku upadku
lub uderzenia w znajdujący się w pobliżu obiekt.
W przypadku wystąpienia któregokolwiek z tych objawów należy natychmiast przerwać grę
i skonsultować się z lekarzem. Rodzice powinni zwracać uwagę lub pytać się dzieci, czy nie
występują u nich wymienione objawy – niektóre dzieci lub nastolatki są bardziej podatne na
ataki padaczkowe od innych. Aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia ataku, należy przestrzegać
poniższych zaleceń:
• Nie siedź zbyt blisko ekranu.
• Graj na niezbyt dużym ekranie.
• Upewnij się, że pomieszczenie, w którym grasz, jest dobrze oświetlone.
• Nie graj, jeśli odczuwasz zmęczenie lub chce Ci się spać.
Jeżeli u użytkownika (lub kogoś z jego rodziny) wystąpiły kiedykolwiek objawy padaczki
lub padaczka, przed rozpoczęciem gry należy zasięgnąć porady lekarza.

Cytuj
Ostrzeżenie dotyczące ataków epileptycznych o podłożu wizualnym
Bardzo niewielki odsetek osób może doznawać ataków epilepsji na skutek oddziaływania pewnych efektów wizualnych, w tym takich jak migające światła czy kompozycje obrazów spotykane w grach wideo. Nawet u osób bez historii tego typu objawów mogą występować niezdiagnozowane schorzenia wywołujące takie ataki epileptyczne o podłożu wizualnym podczas oglądania gier wideo.

Ataki te mogą się objawiać w różny sposób, na przykład zawrotami głowy, zaburzeniami widzenia, drganiem powiek lub mięśni twarzy, niekontrolowanymi ruchami rąk i nóg, dezorientacją czy chwilową utratą świadomości. W najpoważniejszych przypadkach ataki prowadzą do utraty przytomności lub konwulsji. To z kolei rodzi ryzyko upadku lub uderzenia o przedmioty znajdujące się pobliżu, a w efekcie poważnych obrażeń ciała.

Jeśli dostrzeżesz u siebie którekolwiek z tych objawów, natychmiast przestań grać i skontaktuj się z lekarzem. Dlatego rodzice powinni obserwować dzieci lub bezpośrednio pytać je o te objawy. Największe prawdopodobieństwo ich wystąpienia istnieje u dzieci w wieku szkolnym i nastolatków,

Ryzyko zaistnienia ataków epileptycznych można ograniczyć za pomocą następujących środków:

Graj w dobrze oświetlonym pokoju;
Nie graj, jeśli czujesz senność albo zmęczenie.
Jeśli u Ciebie lub któregokolwiek z krewnych występowały w przeszłości objawy epilepsji, zacznij od skonsultowania się z lekarzem.

Cytuj
Ostrzeżenie zdrowotne
Zawsze graj przy dobrym oświetleniu. Regularnie rób piętnastominutowe przerwy co każdą godzinę gry. W przypadku odczucia zawrotów głowy, mdłości, zmęczenia lub bólu głowy przerwij grę. Niektóre osoby są wrażliwe na błyski lub migające światła lub wzory i kształty geometryczne. Mogą one mieć niewykrytą padaczkę i podczas oglądania telewizji lub gier może u nich wystąpić napad padaczkowy. Jeżeli cierpisz na padaczkę, przed grą w gry wideo skonsultuj się z lekarzem. Bezzwłocznie skontaktuj się z lekarzem także w przypadku wystąpienia któregoś z następujących objawów: zaburzeń wzroku, drżenia mięśni, innych nieświadomych ruchów, utraty świadomości, dezorientacji i/lub drgawek.

Ostrzeżenie zdrowotne dotyczące obrazu 3D:
Niektóre osoby mogą doznać dyskomfortu (zaczerwienienie, łzawienie, ból lub szczypanie oczu, przemęczenie wzroku lub mdłości) podczas oglądania obrazów wideo 3D lub grania w gry 3D na telewizorach 3D. W razie doznania takiego uczucia należy natychmiast zaprzestać korzystania z telewizora, dopóki dyskomfort nie ustanie.

Generalnie zalecamy unikanie zbyt długiego korzystania z systemu PlayStation® i robienie piętnastominutowych przerw podczas każdej godziny gry. Potrzebna długość i częstotliwość przerw może się jednak różnić w zależności od osoby – przerwy powinny być wystarczająco długie, aby ustało uczucie dyskomfortu. Jeśli objawy się utrzymują, należy skonsultować się z lekarzem.

Wzrok małych dzieci (szczególnie poniżej 6 roku życia) ciągle się rozwija. Skonsultuj się z okulistą lub pediatrą swojego dziecka, zanim pozwolisz mu oglądać obrazy wideo w 3D lub grać w gry 3D. Dorośli powinni dopilnować przestrzegania powyższych zaleceń przez dzieci.

To są trzy aktualne teksty z portali XBOX oraz PlayStation, zredaguję własny tekst i dodam do readme.html

Coś takiego:

Ostrzeżenie dla użytkowników gier komputerowych

Niewielki odsetek osób może doznawać ataków epileptycznych w skutek obserwowania efektów wizualnych takich jak migające światła czy wielokolorowe kompozycje obrazów podczas obserwacji ekranu komputera. Nawet u osób bez tego typu objawów mogą występować niezdiagnozowane schorzenia wywołujące ataki epileptyczne.

Ataki mogą objawiać się w różnorodny sposób: zaburzenia widzenia, zawroty głowy, drgania powiek i innych mięśni twarzy, niekontrolowane ruchy mięśni rąk i nóg. Poważniejsze problemy, które mogą się pojawić to dezorientacja, utrata równowagi, zawroty głowy, nieświadome ruchy, zaczerwienienie oczu, łzawienie, przemęczenie wzroku. Istnieje ryzyko upadku i doznania poważnego urazu. Największe ryzyko wystąpienia objawów dotyczy dzieci i nastolatków, dlatego też rodzice powinni obserwować dzieci podczas grania na komputerze.

Zalecenia: zawsze graj w dobrym oświetleniu, rób 15 minut przerwy na każde 60 minut spędzonych przed komputerem i odpoczywaj do momentu ustania uczucia dyskomfortu, nie siedź zbyt blisko ekranu, nie graj jeśli doświadczasz dyskomfortu lub zmęczenia. Jeśli w przeszłości u Ciebie lub u Twojej rodziny występowały objawy ataków epileptycznych - przed uruchomieniem aplikacji zalecamy zasięgnąć porady lekarza.

25
Infrastruktura kolejowa / Odp: Rozjazdy w Maszynie.
« dnia: 15 Maja 2018, 15:42:06 »
Jak chcą, to rozjazdy high poly full hd to mogę wymodelować - jakąś tam bazę mam, a skille modelarskie regularnie rosną.

26
Na warsztacie / Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« dnia: 05 Maja 2018, 16:35:56 »
Screeny

27
Na warsztacie / Odp: Bonanza v 2.0
« dnia: 04 Maja 2018, 00:40:02 »
Znajdźcie mi wagon, który potrzebujecie w okolicy Wro, Ls albo Wolsztyna to Wam go ufocę i domierzę ;)

28
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Kwietnia 2018, 23:09:37 »
Jako ze biezaca wersja dziala dosc przyzwoicie, nie mam specjalnie parcia by na juz rozbudowywac dalej Symulator Miernika Temperatury w Lokomotywie ;<  Moze jesli pojawi sie egzemplarz w ktorym okaze sie to faktycznie niezbedne (albo wczesniej zrobi to ktos, komu zalezy bardziej)

Tymczasem, w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, przygotowana przez youby korekta dzialania hamulca w mitycznym unoffowym en57al i innych kiblowatych

- funkcjonalnosc, obsluga submodeli stanu zaluzji w glownym modelu pojazdu; submodele powinny miec nazwy shutters1_on i shutters1_off (zaluzje obiegu glownego w stanie zamknietym i otwartym) oraz shutters2_on i shutters2_off (zaluzje obiegu pomocniczego w stanie zamknietym i otwartym) Konkretne submodele aktywowane sa na podstawie biezacego stanu pojazdu, o ile obecnosc danej zaluzji jest zdefiniowana w pliku .fiz

- funkcjonalnosc, obsluga dzwieku wentylatora chlodnicy dla obiegu glownego, radiatorfan1: i pomocniczego, radiatorfan2: Przy definicji dzwieku "stara metoda" wystarczy podac sama nazwe sampla, przy uzyciu "nowego" formatu definiowac mozna tez pozostale parametry (zasieg, modyfikatory czestotliwosci i amplitudy, pozycja w pojezdzie itepede)

29
Współczynniki zostały dobrane eksperymentalnie, tak aby zachowanie lokomotywy zgadzało się z opowieściami ludzi na niej jeżdżących ;) Bo jednak ten model cieplny jest dość mocno uproszczony. Czyli jakieś wstępne wartości wyliczone w "symulacji" w tabelce excelowej, a potem długotrwałe testy, i wnioski, w rodzaju "za wolno się nagrzewa", "przy większej prędkości za mocno się wychładza przy otwartej żaluzji", "w lecie za łatwo się przegrzewa" itp itd, i stopniowe dostrajanie parametrów, aż wyszło to co mamy teraz. W sumie trwało to ładnych parę tygodni jak nic :P

30
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 14 Kwietnia 2018, 17:58:14 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- eksperymentalnie, wstepna implementacja ukladu ogrzewania/chlodzenia i kalkulacji temperatur dla silnikow spalinowych, skonwertowana ze skryptow, ktore udostepnil adamst (za co bardzo mu dziekuje)

-- wersja wstepna ma tymczasowo charakterystyki zaprogramowane na sztywno, i dostosowane do symulacji SU45/46 (dotyczy to glownie dwoch obiegow wody, parametrow na ktore zwracaja uwage czujniki itepede)
-- domyslnie pojazdy wstawiane sa do scenariusza w stanie 'rozgrzanym', tzn umozliwiaja szybkie uruchomienie jak dotychczas. Opcjonalnie mozna wymusic by elementy danego pojazdu mialy temperature otoczenia (na ten moment sztywno ~15 stopni C) Wymuszenia dokonuje sie poprzez dodanie klucza .TA do wartosci sprzegu pojazdu we wpisie node w pliku .scn
-- dodane urzadzenia kabinowe, definiowane w pliku .mmd:
waterpump_sw: (przelacznik stanu pompy wody, domyslnie obslugiwany przez klawisz W)
waterpumpbreaker_sw: (wylacznik samoczynny pompy wody w szafie NN, domyslnie obslugiwany kombinacja Ctrl + W)
waterheater_sw: (przelacznik stanu podgrzewacza wody, domyslnie obslugiwany kombinacja Shift + W)
waterheaterbreaker_sw: (wylacznik samoczynny podgrzewacza wody w szafie NN, domyslnie obslugiwany kombinacja Shift + Ctrl + W)
watercircuitslink_sw: (zawor laczacy obiegi wody, domyslnie obslugiwany kombinacja Shift + H)
-- dodane wskazniki kabinowe, definiowane w pliku .mmd:
oiltemp: (wskaznik temperatury oleju)
water1temp: (wskaznik temperatury wody w obiegu glownym)
water2temp: (wskaznik temperatury wody w obiegu pomocniczym)
-- dodane kontrolki kabinowe, defniowane w pliku .mmd:
i-motorblowers: (kontrolka pracy wentylatorow motorow trakcyjnych)
i-malfunction: (kontrolka awarii)


Strony: [1]