Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Finder

Strony: [1]
1
Na warsztacie / l053 - zalesianie
« dnia: 30 Marca 2021, 19:55:04 »
Po namowie @turbokibel zdecydowałem się na dołożenie swojej cegiełki do maszyny. Zabrałem się za zalesianie dobrze każdemu znanej scenerii l053. Jest to według mnie najbardziej zaawansowana sceneria, ma ogrom ciekawych misji oraz jest przyjemna do jazdy.
Nigdy nie myślałem, że otoczenie na tej scenerii jest aż tak ubogie. Z powodu licznych postępów technologicznych, czy to shadery, czy to coraz lepsze podzespoły do PC oraz narzekanie innych graczy, że scenerie są pustynne podjąłem się tego zadania.
Na pierwszy ogień poszedł cały okręg Dębicy Towarowej.
Szlak Karpikowiki - Dębica Towarowa został gruntownie zmodernizowany na poziomie zieleni. Pojawiło się od groma trawy, dużo drzew aby zakryć pustynię oraz sporo krzaków aby urealnić owe łaty.
Zmodernizowana na poziomie zieleni ma zostać cała sceneria, lecz jest to podzielone na 4 etapy.
Etap pierwszy obejmuje część towarową Dębicy. Kolejnym etapem jest dojść do Turowa. Po Turowie zazielenianie do Rudawy, po ukończeniu etapu numer 3 zostanie tylko Sandomierz i okolice.
Niestety starsze komputery mogą mieć duży problem z tak dużą ilością zieleni, niestety ludzie z bardzo zaawansowanymi komputerami nie powinni cierpieć z powodu, że ktoś inny ma starszy komputer.
Owa modernizacja będzie znakomitym dodatkiem do przyszłej scenerii Wrzosy.
Na dole screen z planu pracy oraz screeny z pierwszymi postępami.

2
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 04 Listopada 2020, 21:54:03 »
Ostatnimi czasy brak większych chęci i czasu, ale przez te półtora miesiąca prawie codziennie może i małymi kroczkami ale coś działałem :)

Edit: /21.11.2020/ Listopad powoli zbliża się ku końcowi, tak samo pracę na przystanku w Kusiętach. Zostały barierki na podjeździe, modyfikacja tablicy z rozkładami i tablice z nazwą Miejscowości

3
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 27 Września 2020, 10:03:20 »
Czy będzie opcja tworzenia modyfikacji (wstawienie modelu pojazdu we własnym zakresie) w trybie jednoosobowym, czy bardziej zamknięty jak TD2?
Cytując oficjalne stanowisko SimRail S.A z komentarzy pod trailerem na kanale PlayWay:
Cytuj
Yes, they are in plans

5
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 27 Września 2020, 09:49:25 »
@Finder

Fanpage na FB jest: SimKol Symulatory Kolejowe.

Odpowiem tylko na te pytania na które mogę i które nie są tajemnicą firmy:
Jesteśmy w stanie zasymulować każdy rodzaj urządzeń srk.
500km tras: CMK + Katowice-Sędziszów (będzie rozbudowywane)

6
Jako, że nie znalazłem takowego wątku, to zakładam.
Temat wyniknął ze znanego niektórym użytkownikom Maszyny problemu przycinania symulacji na shaderowym trybie renderowania. Tryb uproszczony (wydajniejszy) w moim odczuciu daje ładny efekt realizmu pogodowego ale cienie są kanciaste, a jazda nocą to okropne rozświetlanie kolejnych kawałków terenu skokowo co kilkadziesiąt metrów. Z wielką radością przyjąłem przeto rozwój renderowania, aczkolwiek ubolewając, że moja karta tego nie może uciągnąć. Aż tu pojawił się nowy starter, z poziomu którego można ustawić opcje grafiki nie ingerując w plik ini symulatora. Czyli taki fajny bajerek dla laików, gdyby... No właśnie, został opisany. Zatem opisuję ja.
Testy robiłem na sprzęcie z kartą NVIDIA GeForce 940MX 2GB RAM, procesor Intel Core i5-7200U, 2,5GHz do 3,1 GHz, RAM 8GB. Misja testowa: baltyk_skm1, maszyna EN62 (wybrałem sprzęt z wieloma wyświetlaczami gdyż są w stanie mocno spowolnić symulację). Poniżej podaję wyniki testu w postaci różnic w wartości liczby klatek na sekundę (FPS) na danym ustawieniu względem ustawienia bazowego. Wartości ujemne oznaczają spadek, wartości dodatnie wzrost. Podałem tylko te ustawienia, przy których była zmiana FPS.

Na ustawieniu trybu renderowania uproszczony shaderowy:
Rozdzielczości nie testowałem.
Skalowanie tekstur: baza = 4096. Ustawienie: 8192 (-2 FPS), 16384 (-3 FPS).
Jakość łuków: baza = niska. Ustawienie: bardzo niska (-3 FPS), bardzo wysoka (-3 FPS). Brak różnic w ustawieniu 'wysoka'.
Jakość filtrowania tekstur: baza = bardzo niska. Ustawienia: niska (-1 FPS), normalna (-2 FPS), wysoka (-2 FPS), bardzo wysoka (-3 FPS).
Multisampling: baza = x2. Ustawienia: x4 (-2 FPS), x8 (-2 FPS).
Częstotliwość odświeżania ekranów dodatkowych: baza = standardowa. Ustawienia: brak (-5 FPS).
 Odbicia jako cubemapa. Odświeżanie odbić: baza = bardzo niska. Ustawienia: niskia (-6 FPS), wysoka: (-10 FPS), bardzo wysoka (-15 FPS).
                                    Rozdzielczość cieni: baza = niska. Ustawienia: Umiarkowana (-2 FPS), wysoka (-10 FPS).
Cienie (shadery): baza = zaznaczone. Ustawienie: odznaczone (+15 FPS) - ale brak cieni.
Skalowanie składowej: baza = zaznaczone. Ustawienie: odznaczone (+5 FPS).
Ekrany w osobnym wątku: baza = zaznaczone. Ustawienie: odznaczone (+15 FPS).

I wpływ trybu renderowania: baza = uproszczony shederowy. Ustawienia: pełny (-15 FPS), uproszczony (+8 FPS), stary (+25 FPS).

Podsumowanie: na wydajność (płynność) gry mają największy wpływ ustawienia trybu renderowania. Jeśli chcemy mieć ładną grafikę wybieramy shaderowy uproszczony. Warto wyłączać cienie na misjach nocnych (checkbox cienie). Wyłączone skalowanie składowej oraz ekrany w osobnym wątku też daje dużą różnicę. Nie warto ustawiać wysokich jakości odbić oraz wysokiej rozdzielczości cieni (jeśli włączone).
Na koniec ważna uwaga: na niektórych sprzętach warto przetestować ograniczenie liczby FPS. Pozwala płynniej działać symulacji bez nagłego przechodzenia z dużych wartości na małe co powoduje przycięcia. Załączam moje ustawienia grafiki w Starterze oraz karty graficznej.

7
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Listopada 2019, 20:55:47 »
Po usunieciu gfxrenderer z ini efekt jest rzeczywiscie oplakany. Nastepuje crasch.
Z tego co widze wysyp nastapil juz w trakcie zamykania sie exe, po tym jak nie udala mu sie inicjalizacja. Byc moze na dzisiejszej wersji pojdzie mu lepiej, ale biorac pod uwage mozliwosci ukladow intela szanse sa nikle.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- zeby bylo tak jak bylo, szaderowy renderer uzywa profilu core i moze korzystac z tych samych szaderow co wersja paczkowa

- funkcjonalnosc, przygotowana przez youBy mozliwosc definiowania dodatkowych parametrow silnika z wykorzystaniem tabelek (szczegoly funkcjonalnosci wyjasnic bedzie musial autor)

- w ramach koncertu zyczen, przygotowana przez youBy modyfikacja predkosci luzowania dla elfow i innych produktow pociagopodobnych

- funkcjonalnosc, dodane przez youBy przyciski do regulowania glosnosci radia:
radiovolume_sw: // pokretlo wyboru glosnosci
radiovolumeprev_sw: // przycisk zmniejszenia glosnosci radia
radiovolumenext_sw: // przycisk zwiekszenia glosnosci radia

8
Na warsztacie / Odp: Balaclava 3D Studio
« dnia: 30 Października 2019, 09:43:36 »
Dziękuję. Dawno się nie odzywałem, a w tym czasie popracowaliśmy razem z @Rootkiem nad nowymi modelami sieci trakcyjnej. Ponieważ uzyskaliśmy dostęp do katalogów jesteśmy w stanie dokładnie odtworzyć każdą śrubkę :) Oczywiście nie ma się co obawiać o wydajność. Każdy model ma LOD który odchudza geometrię do postaci, w której ma ona mniej niż 100 trójkątów, a wyświetlana jest już w odległości 50-100m od słupa. Do minimum ograniczona jest również ilość submodeli. W załącznikach jest kilka screenów obrazujących mały kawałek tego, co udało się ostatnimi czasy zrobić.

9
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.05 - problemy
« dnia: 26 Maja 2018, 14:57:15 »
Na starych scenariuszach pewnie wszystko jest jako dźwięki sceny, różnie pozycjonowane z różnym zasięgiem. Trzeba by to kompleksowo przejrzeć i poprawić, ale nie ma rąk do pracy.

10
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.05 - problemy
« dnia: 25 Maja 2018, 19:36:15 »
Problem polega, wydaje mi sie, na tym, ze exe nie odtwarza plikow sygnalu odjazdu w formacie ogg. Po przekopiowaniu z repo plikow wav (ten sam efekt da samodzielna konwersja ogg do wav) problem u mnie zniknal. Lista plikow:scenery/2011r/5511radio.ogg
scenery/2011r/5514.ogg
scenery/2011r/61106.ogg
scenery/2011r/64040-oz.ogg
scenery/calkowo/ros88143radio.ogg
scenery/calkowo/ros88144radio.ogg
scenery/calkowo/ros88146radio.ogg
scenery/calkowo/ros88147radio.ogg
scenery/calkowo/ros88156radio.ogg
scenery/calkowo/ros88157radio.ogg
scenery/calkowo/rps58101radio.ogg
scenery/drawinowo/ekpe7104radio.ogg
scenery/drawinowo/ekpe7114radio.ogg
scenery/drawinowo/ekse5102radio.ogg
scenery/drawinowo/ekse5112radio.ogg
scenery/drawinowo/ikse1703radio.ogg
scenery/drawinowo/ikse1713radio.ogg
scenery/drawinowo/ikse7106radio.ogg
scenery/drawinowo/ikse7116radio.ogg
scenery/drawinowo/mppe71102radio.ogg
scenery/drawinowo/mppe71200radio.ogg
scenery/drawinowo/mppe77103radio.ogg
scenery/drawinowo/mppe77201radio.ogg
scenery/linia053/scenariusz_os/roj22151radio.ogg
scenery/linia053/scenariusz_os/roj22152radio.ogg
scenery/linia053/scenariusz_os/roj23143radio.ogg
scenery/linia053/scenariusz_os/roj32142radio.ogg
scenery/linia053/scenariusz_os/roj32148radio.ogg
scenery/linia053/scenariusz_os/roj33141radio.ogg
scenery/linia053/scenariusz_os/roj33142radio.ogg
scenery/linia053/scenariusz_os/roj33144radio.ogg
scenery/linia053/scenariusz_os/roj33145radio.ogg
scenery/linia053/scenariusz_os/roj33147radio.ogg
scenery/linia053/scenariusz_os/rpe23113radio.ogg
scenery/linia053/scenariusz_os/rpe32118radio.ogg
scenery/linia61/mroj21250radio.ogg
scenery/quark/roj1001radio.ogg
scenery/quark/roj1002radio.ogg
scenery/quark/roj1101radio.ogg
scenery/quark/roj1102radio.ogg
scenery/slimson/apm44315radio.ogg

11
Na warsztacie / Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« dnia: 05 Maja 2018, 16:35:56 »
Screeny

12
Pomoc doraźna / Odp: Patch 18.01 - problemy
« dnia: 06 Lutego 2018, 05:50:17 »
Finder@ Problem znany był zgłaszany w systemie zgłoszeń błędów symulatora jakiś czas temu i czeka na poprawe.
https://wiki.eu07.pl/flyspray/task/115

13
Na warsztacie / Modernizacja Drawinowa - etap 1.
« dnia: 01 Grudnia 2017, 21:08:01 »
Witam wszystkich!

Postanowiłem zająć się odnowieniem scenerii Drawinowo. Moją pracę podzieliłem na kilka etapów, każdy odcinek ma ok. 10km. Osobno będę wydawał także 5 największych miast. Dlaczego? Tylko to zabezpieczy moją pracę przed wieloletnim 'kurzeniem się' na dysku. Z tego co wiem Całkowo_v2 powstawało przez 6 lat; mnie odnowienie dziewięciokilometrowego odcinka zajęło 2 tygodnie. Zanim zrobiłbym resztę, minęłoby dużo czasu... Przy okazji także testerom będzie łatwiej testować ;-).

Dzisiaj prezentuję nowe otoczenie od km 1,1 do km 10,0 (czyli bez Grodziska Zach.). Nowe jest praktycznie wszystko; nie ingerowałem tylko w sieć trakcyjną oraz tory. Mógłbym się tu wiele rozpisywać o zmianach, lecz myślę, że najlepiej zobrazują je poniższe cztery screeny. Proszę tylko uważać na nowym przejeździe kolejowym w Grodzisku Letnisko, gdyż samochody nie wiedzą co to 'stop' :-).

Uwaga! Ze względu na problemy w imporcie 'starej' zieleni, na trasie (poza wspomnianymi wcześniej dziewięcioma kilometrami) wstawiłem prowizorycznie nową zieleń, tak aby resztę scenariusza nie przejeżdżać po półpustyni. Jednakże jeżeli znajdzie się ktoś do importu z 3Ds Maksem, będzie można wstawić starą zieleń, dopóki nie wydam kolejnych odcinków. Zresztą zdecydujcie sami ;-).

Do prawidłowego działania należy mieć pobrane najnowsze wagony 111A i 112A oraz nowe textury wagonów 162A i 163A od Stelego.

Download w pierwszym załączniku.

Miłych testów!

PS. Przekroczyłem wagę załącznika o 0,5 kB. Ciekawe kto pierwszy mnie zgłosi :-D

14
Na warsztacie / Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 24 Kwietnia 2017, 19:45:43 »
    Dzisiaj wrzucam nową wersję paczki z następującymi nowościami:
    • Najbardziej rzucającym się w oczy elementem jest nowa podsypka. Standardowe generowanie podsypki wbudowane w exe mnie nie satysfakcjonowało, zastosowałem zupełnie inne rozwiązanie: tory posiadają podsypkę none, natomiast w tunelach, komorach i na stacjach pojawiła się podbudowa betonowa z podkładami. Moim zdaniem efekt jest bardzo ciekawy, teraz sceneria znacznie bardziej przypomina metro.
    • Pojawiły się wskaźniki Wm4, czyli metrowy odpowiednik W4, wykonany zgodnie z przepisami obowiązującymi w metrze,
    • Są również wskaźniki Wm16, odpowiednik W16. Wykonany zgodnie z przepisami - tak więc teraz hamujemy, jeżeli zobaczymy literkę "H" między szynami.
    • Stacje zostały wyposażone w nagłośnienie i monitoring, kamery rozmieszczone są tak, aby obejmowały zasięgiem całe stacje,
    • Nowe, pełne poręcze na stacjach, widoczne zwłaszcza na stacji 5 (Dworzec Główny),
    • Zegary cyfrowe odliczające czas od ostatniego odjazdu pociągu - ciekawa rzecz, gdyż podczas jazdy możemy śledzić na bieżąco dystans od jadącego przed nami pociągu,
    • Nowe billboardy na stacjach 1 do 5,
    • Przygotowane tablice z kilometrażem, aczkolwiek jeszcze nie są powstawiane, kilka z nich możemy obejrzeć w pobliżu stacji 10 (Kolumba),
    • Wypustki na peronie dla niewidomych. Z uwagi na wysoki koszt wyposażenia (80 000 trójkątów na stację) ograniczono ich montaż do stacji 1 i 2 (Nowy Slimsonów i Czapkiewicza). Na pozostałych są żółte lub niebieskie linie ostrzegawcze, lekko wypukłe aby niedowidzący mogli je poczuć,
    • Nowa posadzka na stacjach 3 i 4 (Rondo Woźniaka i Muranów),
    • Nowe tablice z nazwami stacji, stylizowane na tablice z metra warszawskiego, niektóre z mapą i informacją miejską,
    • tablice kierunkowe na stacjach, bardzo przydatne w trybie biegania po scenerii,
    • Nie wczytuje się Bałtyk naziemny, prosty sposób na przyspieszenie wczytywania i zwiększenie wydajności. Jak ktoś bardzo chce mieć teren i obiekty na powierzchni, to może sobie odkomentować odpowiednie include.

    Pozostałe rzeczy bez zmian. Najbliższe cele to:
    • Wydrążyć między stacją 5 i 6 tunel na żeberko odstawcze,
    • Ponownie poprawić bilboardy na stacji 1 (Nowy Slimsonów) - wydają się zbyt ciężkie i masywne,
    • Zamontować tablice z kilometrażem (wskaźniki Wd2),
    • Dorobić inne oznakowania w tunelu, ograniczenia prędkości (z tego powodu nie ruszałem rozkładów jazdy),
    • W tunelach powinno być dużo kabli a nie tylko gołe ściany,
    • W dalszej kolejności: może sztywna sięc trakcyjna, może wyjazd na powierzchnię i STP?
    • Na koniec dokumentacja i poradnik dla deweloperów jak budować metro w MaSzynie.

http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-baltyk_metro_20170424.7z

Do paczki dorzuciłem również niedawno wydane ludziki z cadnav.com. Zauważyłem, że mało kto je zainstalował, a bez nich na stacjach jest pustawo.

15
Na warsztacie / Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 09 Kwietnia 2017, 16:41:01 »
Po długich pracach udostępniam do testów wersję beta scenerii "Całkowo v2.0", stanowiącej przeróbkę oryginalnego Całkowa z dość znaczną rozbudową. Sceneria liczy ok. 100 km linii kolejowej o zróżnicowanym charakterze - od dwutorowej magistrali na 120 km/h po lokalną linię ze szlakową 40 km/h. Dostępnych jest w sumie 20 misji różnego rodzaju - towarowych i osobowych. Opisy poszczególnych misji są widoczne w starterze po wyborze pociągu. Misje powinny być grywalne zarówno na starych exe z paczki całościowej, jak i na exe++ pod warunkiem śledzenia tematu na forum i odpowiednich dostosowań we własnym zakresie (np. dotyczących plików mmd et41_v2). Zestawienie porównawcze wszystkich misji dostępne jest w pliku inne/calkowo_v2/readme.pdf.

Sceneria jest wymagająca pod względem graficznym ze względu na rozmiar i dużą liczbę obiektów. Sposoby optymalizacji w razie niskiego FPS opisane są w readme, choć cudów po ich zastosowaniu nie należy się spodziewać.

Prace nad scenerią trwają, ale ze względu na ograniczony czas, postępy są powolne. Dlatego zdecydowałem się na jej publikację w dziale "Na warsztacie", gdyż prace mogą jeszcze długo potrwać, a szkoda, aby dotychczasowa praca się marnowała. Obecnie planowane jest uzupełnienie trawy, drobnych elementów itp. na odcinku od Wilisia do Jarkawek. Docelowo można będzie również pomyśleć nad rozbudową udźwiękowania (co wymaga jednak odpowiednik nagrań), dodaniem pasażerów na peronach itp.

Zachęcam do lektury pliku inne/calkowo_v2/readme.pdf, gdzie znajdują się informacje m.in. o znanych błędach. Z rzeczy denerwujących mogą występować wysypy exe, ale na chwilę obecną źródła problemu są niestety nieznane. Z innych błędów rzucających się w oczy należy wymienić niepoprawne zachowanie samochodów (przejeżdżanie przez szlabany, ignorowanie sygnałów), ale to problem exe. Sceneria ze względu na rozmiar i oddalenie jej niektórych części od pkt 0,0,0 ma również problem z przenikaniem i migotaniem płaszczyzn.

AKTUALNA WERSJA:
Paczka: rewizja 37, stan na 12.10.2023 r. (210 MB)
Repozytorium: eu07.pl/svn/calkowo2

Strony: [1]