Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Cookie

Strony: [1] 2
1
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 11 Lutego 2025, 20:20:03 »
Hej. Przydałoby się, że jak nie ma w scenerii zdefiniowanych żadnych pojazdów, to wtedy jest możliwe odpalenie ghostview/freefly.

2
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 04 Stycznia 2025, 23:39:25 »
Powinniśmy również wprowadzić podział syren na te słyszalne w kabinie z fotela maszynisty, a te słyszalne na zewnątrz pojazdu. Czyli to samo o czym pisze @JAN21.

3
Dzisiaj przetestuję trochę scenerie to napisze więcej  ale.. skoro @MaciejM kombinuje z dodatkową stacją za Leosinem dla składów dalekobieżnych to zaproponuję aby ta stacja znajdowała się za podg. Korty (czyli w Leosinie oblot i dopiero zjazd służbowym na grupę odstawczą albo... zrobić te stację zaraz za Leosinem (w ramach stth) ale dodać również stację za podg. Korty aby pociągi aglomeracyjne mogły tam kończyć bieg. Byłaby to zwykła stacja malutkiego miasteczka do którego dojeżdża kolej aglomeracyjna, max 2-3 perony z max 5 krawędziami np. Nie oszukujmy się ale sceneria ma ogromny potencjał a wachlarze między nową stacją X - Leosin i powrót jak SKM również byłyby fajnym urozmaiceniem bo obecnie jedynie Bałtyk ma coś podobnego ale to nadal jeżdżenie po głównej scenerii a nie jej odgałęzieniach

4
Z kwestii wizualnych dodałbym trochę jakiś linii WN, SN i nn, oraz trawek przy torach, oczywiście jeżeli Maciej pozwoli to zajmę się liniami energetycznymi :3
Wolna droga:)

Poprawiłem tabelę z listą posterunków, dodałem postój pociągów pospiesznych w Tomaszewie. Usunąłem link do WOS-u do momentu aż go nie przygotuję. Ponadto za Leosinem przygotuję dodatkową stację postojową dla składów dalekobieżnych.

5
Technicznie rzecz biorąc, brak grupy postojowej czy miejsca do odstawienia pociągów w Leosinie jest problemem scenerii. Jak dorobić dodatkową grupę torów gdzieś w okolicy, to teraz.

6
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 22 Listopada 2024, 17:10:12 »
Propozycje:
- 41220 do Bk!
- Słucham!
- Dziś zjeżdżamy na bok, na jedynkę, [dwójka jest zajęta]/[na dwójce są jacyś robotnicy, coś grzebią przy sieci].
- Dobra, dziękuję.

- 41220, wjazd podany.

- 41220 do Rypinka!
- Zgłaszam się!
- Jak będziecie jechać do Kaczyc, to uważajcie, tam SBL-ka "dwadzieścia osiem pięćdziesiąt siedem" będzie na stój, to tam śmiało dwudziestką możecie jechać.
- Tam nic nie stoi?
- Nie, nie, mamy jakąś awarię tylko. Technicy już jadą, ale nie będziemy was zatrzymywać.
- Dobra, dzięki.

O tym, że towar będzie przed Panem jechał, bym darował osobiście. Chyba że taki wymóg.
Jaka jest szansa, że na dwóch sąsiednich szlakach będzie ta sama usterka z fałszywą zajętością?
I zmieniłbym nazwisko Maszyński na na przykład Lipowicz, bo kiczem trąci.

Edit 1. Gdyby tu padł argument "ale instrukcja" to należy w takim razie dodać odbiór/bez odbioru na końcu komunikatu oraz na początku wywołać selektywnie
Nikt się w pełni nie stosuje do instrukcji.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Dokumenty, instrukcje kolejowe
« dnia: 17 Października 2024, 23:09:43 »
Dzień dobry,

tyle ostatnio przybyło z kwitologii.
Od dołu licząc 4 półki dokumentacji licznych wersji wagonu 111A, wyżej DTR EN57 i SP45, jeszcze wyżej to samo do EU07, na samej górze instrukcje obsługi do T448p, SP32, SM41 i czegoś jeszcze. Po drugiej stronie DTR do ET22. W pudle na dole Px48.
Skanowania będzie na parę lat. Px już przeskanowany w całości.

Bądźcie zdrowi.

Jarek

8
Tabor kolejowy / EU04 cechy które zadecydowały o krótkiej karierze na PKP
« dnia: 03 Października 2024, 17:50:51 »
Koń, jaki jest, każdy widzi :-). Są też na świecie rzeczy, które nie śniły się fizjologom, a może i nawet filozofom? Takie miałem wrażenie jak pierwszy raz zobaczyłem co kryje w środku EU04-18. Wielce dziwaczna pod względem elektrycznym była to konstrukcja. Najbardziej szokowała jej trójmaszynowa przetwornica główna złożona z dwóch silników WN i jednej umieszczonej po środku prądnicy głównej. Pojedynczy silnik miał moc 65 kW, a prądnica 56 kW. Drugi silnik WN był na wszelki wypadek i można było wybrać przełącznikiem WN jeden z dwóch przy czym mechanicznie OIDP były sprzęgnięte cały czas z prądnicą. Przetwornica ta wymagała zastosowania rozrusznika i producent użył rozrusznika 6-pozycyjnego (pozycje od 0 do 5) z czego trzy pozycje (1, 2, 3) wpływały na silnik WN, a reszta na obwody niskiego napięcia. Rozrusznik sterowany był elektropneumatycznie, a przetwornica ruszała po podniesieniu pantografów i zamknięciu wyłącznika głównego zwanego na PKP i nie tylko - wyłącznikiem szybkim i włącznika dźwigienkowego "przetwornica"  na pulpicie maszynisty. Rozrusznik na początku wtrącał w obwód rezystancję 90 Ohm, co wraz z włączonym na stałe opornikiem tłumiącym o wartości 7,3 Ohm umożliwiało w miarę łagodny rozruch tego "monstrum". Przetwornica charakteryzuje się skojarzeniem uzwojeń pomiędzy silnikiem i prądnicą i nie było by to czymś szczególnym, ale tu regulator napięcia oddziałuje na wzbudzenie obce (NN w ok. 110 V) silnika, czyli mamy do czynienia ze stabilizacją obrotów i wg. producenta powinno to działać w przedziale napięć od 2400 do 3600 V. Silnik oprócz tego ma wzbudzenie szeregowe i obowiązkowo komutacyjne. Prądnica ma uzwojenie bocznikowe i obce (WN w szeregu z silnikiem) a także uzwojenie komutacyjne. Nie zauważyłem na lokomotywie transformatora (mogło go już fizycznie nie być kilka lat po odstawieniu w "krzaki"). Na schemacie też go nie widzę. Układ skojarzonych uzwojeń silnik-prądnica był korzystny dla przetwornic o dużej zmienności obciążeń np. w EU07 przetwornica musi dać radę zasilić sprężarki i musi mieć dobrą dynamikę odpowiedzi na nagły wzrost obciążenia. ET21 i ET42 tego nie muszą i mają proste szeregowe silniki przetwornic, a przy tym niezawodne i bardzo odporne na odrywanie się pantografu od sieci czy zaniki napięcia. Natomiast układ skojarzony był obowiązkowy w przetwornicy która nie miała dodatkowego obciążenia w postaci wentylatora np. silników trakcyjnych (większość mocy silnika przetwornicy na EU07 odbiera wentylator). Wadą układu skojarzonego jest praca generacyjna przy zaniku napięcia w sieci. Przetwornica taka podczas np. odrywania się ślizgacza od sieci  lub podczas zadziałania wyłącznika na podstacji zasilającej potrafi zasilić własne silniki trakcyjne lub sąsiednich pojazdów, co czasem źle się dla niej samej kończy (ogień na komutatorze). Przetwornica taka stwarza też niebezpieczeństwo dla obsługi, gdyby ta znalazła się w przedziale WN podczas jej wirowania. Nie wiem czy na EU04 zastosowano jej uszyniacz (na EU07 jest), ale podobno na EU04 zginął główny konstruktor lokomotywy. Maszyna miała dużą masę wirującą a więc i bezwładność, a brak dużego wentylatora znacznie wydłużał jej dobieg po pracy. Jest wielce prawdopodobnym iż człowiek te mógł zapomnieć/zignorować tą właściwość maszyny.  Lokomotywa do ładowania baterii akumulatorów 110V i zasilania obwodów oświetleniowych itp. posiadała drugą przetwornicę. Przetwornica pomocnicza była znacznie mniejsza i silnik miał moc 5,6 kW (przewidziano jego pracę na napięciu w zakresie 100-160 V). Prądniczka miała 4,5 kW i napięcie wyjściowe 110 V stabilizowane regulatorem napięcia. Oba regulatory tzn. przetwornicy głównej  oraz napięcia przetwornicy pomocniczej były typu węglowego OIDP patentu Pintscha (zasadniczo bardzo różniły się od wibracyjnych regulatorów węglowych stosowanych np. na ET21, EN57 itp.). Regulacja odbywała się za sprawą zmiany rezystancji ściskanych elektromagnesem stosów grafitowych w postaci cienkich pierścieni. Podobne funkcjonowały na SM41 i tym podobnych wynalazkach. Ogólnie EU04 były mocno przekombinowane i zarazem podatne na uszkodzenia. Ciężkie silniki trakcyjne zawieszone systemem tramwajowym "za nos" także nie były ich zaletą. Żeliwny rezystor rozruchowy umieszczony na dachu bez dodatkowej wentylacji miał ograniczone możliwości rozpraszania energii. Schemat obwodu przetwornicy miałem zamiar dodać w załączniku, ale chyba za duży jest.
Edit: Schemat jest tu: https://eu07.pl/userfiles/21231/EU04-przetwornica_i_bateria-0.jpg

9
Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź. Jest to logiczne co piszesz. Podobnie działał amperomierz w Starze.
Dużo mi to pomogło.
Nie wiem dlaczego założyłem początkowo, że po załączeniu przetwornicy, przekaźnik przełączał układ amperomierza i ten mierzył prąd przetwornicy i innych odbiorów nN. Dlatego to "zero" podczas jazdy mi nie pasowało.  A to takie proste się okazało :) 
Dzięki jeszcze raz.       

10
Linki:
mapka scenerii: https://eu07.pl/userfiles/8463/tom_schemat.jpg
galeria screenów: https://drive.google.com/drive/folders/1UhjK5SfBgSxjP085-vdi50J2JF50yCv6?usp=drive_link
Live ze scenerii nr 1: https://www.youtube.com/live/Clp-JEty1iE?si=fdvt90psCUmCtGyz
Live ze scenerii nr 2: https://www.youtube.com/live/Td5EZjjPAOA?si=5jBtXwdvtT2O6s1g


Zapraszam do Otwartych Testów scenerii Tomaszewo
Ważne:
- odznaczyć "zasilanie tylko pod siecią" oraz "możliwość złamania pantografu", gdyż na scenerii nie ma sieci trakcyjnej
- po aktualizacji zmieniającej coś w plikach terenu czy roślinności należy usunąć plik scenery/tomaszewo_xxx.stb

Pobierz paczkę ze scenerią: aktualizacja 2024-12-23
https://eu07.pl/userfiles/8463/tom_2024-12-23.7z
Instrukcja instalacji: archiwum należy wypakować w głównym katalogu z Symulatorem.


Scenariusze
1) Os 41220 z Boguszyc do Kaletnika (~125 minut)

2) IC 14109 z Kaletnika do Leosina (~75 minut)






Cześć,
od około dwóch lat samodzielnie pracuję nad kolejną swoją scenerią fikcyjną o nazwie -Tomaszewo-. Jest to osobna sceneria, zatem w przeciwieństwie do Wrzosów nie jest łącznikiem innej scenerii. Poziomem wykonania można ją porównać z Wrzosami, które wydałem parę lat temu. Odbiega zatem pod tym względem od projektów prowadzonych przez pozostałych kolegów (mówię o Bieszczadach, Całkowie v2, Cukrowni Glinojeck itd.) Sceneria jest płaska, natomiast w odróżnieniu od Wrzosów teren dookoła jest już nieco bardziej zróżnicowany. W załączniku wysyłam listę punktów na scenerii wraz z prędkościami na linii i kilometrażem.

Składa się z dwóch fikcyjnych linii kolejowych o łącznej długości ~145 km szlaku, w tym:
- 140 km linii typu magistralnego, dwutorowej, zelektryfikowanej, o prędkościach 100-160 km/h, wyposażonej w samoczynną dwukierunkową blokadę liniową 3/4 -stawną (typy SS/4SS).
- 5 km linii typu lokalnego, jednotorowej, zelektryfikowanej, o prędkościach 80-100 km/h która łączy stację końcową z ośrodkiem wypoczynkowym nad jeziorem.

Ostatnie ~10 kilometrów scenerii (podg. Korty - Leosin) to podział linii na 2 układy: podmiejski gdzie mamy 4 przystanki osobowe oraz dalekobieżny / towarowy gdzie nie mamy przystanków osobowych.

Układy torowe stacji na linii magistralnej były wzorowane na stacjach realnych: Tłuszcz, Tomaszów Maz., Kłomnice, Widzów Teklinów, Zduńska Wola, Wronki, Dąbrowa Górnicza, Nasielsk, Strzałkowo, Koluszki. Nie oznacza to odwzorowania stacji 1:1, a ich układy torowe posłużyły mi za wzór.

Elementy gotowe:
- układ torowy
- prawidłowo działające rezonatory SHP
- przypisane wskaźniki i semafory, TOP-y
- uruchomiona SBL
- teren oraz roślinność na większości scenerii
- układ drogowy i ruch aut, w tym ruch aut na przejazdach kolejowych wstrzymywany przez opuszczenie rogatek
- prawie przejazdy są obsługiwane automatycznie przez nadjeżdżający pociąg, na każdym przejeździe jest ruch aut (są 3 przejazdy w granicy posterunku, które muszą być obsługiwane ręcznie)
- większość modeli budynków na scenerii ma wersję z nocnym oświetleniem

Brakuje:
- sieć trakcyjna
- tekstury tabliczek dla SBL, TOP

11
Jednak zostanę z wami, wiec obecnie pracuję nad znakami kierunkowymi w stylu PRL-owskim.
https://sketchfab.com/3d-models/polski-znak-kierunku-i-miejscowosci-e-4-96b2adb29e19464bb9f26f7c0d73ab33

12
Na warsztacie / Nowy wariant kabiny EN57
« dnia: 22 Października 2023, 20:17:51 »
Dzień dobry, Witam.
Wykorzystując obecny model kabiny EN57 w symulatorze, postanowiłem spróbować zrobić coś nowego - nowy jego wariant (może warianty). Na ten moment, staram się odwzorować kabinę z EN57-1181. Zamieszczam screeny z prezentacją obecnego stanu prac.
Jestem ciekaw waszych opinii oraz sugestii.

13
Bocznica / Odp:  Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 16 Października 2023, 20:47:07 »



Tak, tak. Zbieżność nazwisk nieprzypadkowa. :)

14
Publikacje / MaSzyna 23.07
« dnia: 08 Sierpnia 2023, 20:09:38 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 23.07!

Paczka może być zainstalowana oddzielnie lub jako patch do wersji 23.04.
Pobierz instalator
NIE należy instalować paczki do folderów systemowych, takich jak Program Files!
Wymagane wolne miejsce na dysku do procesu aktualizacji z wersji 23.04: 6 GiB.
Wymagane wolne miejsce na dysku do procesu czystej instalacji: 68 GiB.

Instalacja manualna:
Torrent: https://stuff.eu07.pl/maszyna-r8639.zip.torrent
Aktualizacja: http://eupack.milek.dev/maszyna-diff-r8639-r8720.zip
Wymagane pliki dla exe: https://eu07.pl/userfiles/22158/m2304_exefiles_common.zip
Pliki wykonywalne dla systemu 64 bit:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2307_exe_win64.zip
Pliki wykonywalne dla systemu 32 bit:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2307_exe_win32.zip
Starter (od @szczawik): https://eu07.pl/userfiles/7492/starter230613t.zip
Rainsted: https://eu07.pl/userfiles/22158/rainsted.zip
Dodatkowe pliki dla twórców: https://eu07.pl/userfiles/22158/placeholdery_nodebank.zip

Biblioteki MSVC2008:
64 bit: https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
32 bit: https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x86.exe
Biblioteki MSVC2015+:
64 bit: https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
32 bit: https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe
Biblioteki UCRT (tylko dla systemów starszych niż Windows 10 nieposiadających aktualizacji Universal CRT):
64 bit: https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt64.7z
32 bit: https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt86.7z

15

Wychowywałem się w Macierzewie, tutaj także się urodziłem. Dorastałem w czasach, gdy na całkowskim szlaku dominowały ciężkie towarowe prowadzone "Gagarami", a składy osobowe były przeważnie zestawione z SP45 i wagonów Bipa. [...] Lata 90. Na dyskotekach dominowały przeboje między innymi Blue System oraz wczesnego Eurodance. Nastroje w kraju były zagmatwane. Ludzi ogarniał strach, niepokój, niepewność. [...] Na kolei wówczas pojawiły się "żółte czoła", towarzyszące prawie każdej lokomotywie przemalowywanej w związku z ułatwieniem widoczności.

Z pamiętnika Romka Abramowskiego, 2003

16
Publikacje / Odp: MaSzyna 23.04
« dnia: 23 Kwietnia 2023, 17:09:06 »
NOWOŚCI W OBECNYM WYDANIU
Lista w przygotowaniu - nie zawiera wszystkich nowości, niektóre odnośniki nie mają jeszcze wpisanych zdjęć!

Wprowadzono:
  • nowy model 3D lokomotyw serii ST44:
  • nowy model 3D lokomotyw serii T448p/740/742 (bez kabiny):
    • Tekstury: T448p: 007, 008, 023, 053, 077, 081, 084, 109, 111, 118'08, 118'15, 125'09, 125'13, 126'08, 126'15, 135, 151; 740: 552-5, 572-3, 707-5, 949-3; 742: 008-6, 147-2, 245-4, 432-8, 434-4, 452-6, 510-1;
    • Autor: @DieselPower;
  • nowy model wagonu do przewozu naczep T3000e:
  • odświeżony model lokomotywy EU07:

Nowe tekstury pojazdów:

Nowe obiekty do wstawiania na scenerie:

Zaktualizowano:
  • jednostki EN57, w tym:
    • nowe wyświetlacze głównie dla starszych tekstur @jakubg1;
    • sterowniki drzwi dla egzemplarzy posiadających indywidualne otwieranie drzwi @Miłosz Dorsz, @Kermit;
    • panel SOD dla niektórych egzemplarzy @???;
    • nowe dźwięki nastawnika jazdy @Turbokibel;
    • memoriał dla ś.p. @michAL_57 w kabinie EN57-047'11.
  • komunikaty ekranowe w lokomotywach Traxx @jakubg1;
  • dźwięki dla lokomotyw serii 181, 182 oraz 183 (przekładnia) @mareczek;
  • dźwięki dla lokomotyw serii TEM2, SM48, T448p (silnik) @Toprus;

Inne zmiany:
  • SHP w Traxxach zbijamy teraz kombinacją Shift+Spacja;
  • dodano możliwość ukrycia pojazdów archiwalnych w Starterze;
  • archiwalne pojazdy zostały usunięte z domyślnych zestawień składów na sceneriach,
  • wiele pomniejszych zmian i poprawek błędów.

17
Myślałem także o awariach, ale tych prostych. Ostatecznie jednak doszedłem do wniosku, że spora liczba użytkowników to "gracze" i sprawia im problem już uruchomienie pojazdu i sama jazda, a co dopiero zastanawianie się nad usunięciem awarii.
A ja planowałem zrobić wyświetlanie schematu elektrycznego wraz z wizualizacją przepływu prądu oraz możliwością podpierania styczników i samodzielnego robienia przerw i zwarć. A nawet z opcją zrobienia wejścia na drugi układ przy pomocy odbloku nadmiarowego przetwornicy. ;)


18
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 11 Lutego 2023, 22:54:23 »
I tym oto pięknym akcentem dochodzimy do próby zakopania uznanego projektu tworzonego od ponad 20 lat na rzecz jakiegoś szamba którego premiera jest co chwilę przesuwana bo to nigdy nie będzie miało jakiegokolwiek poziomu poza niby grafiką :D To trzeba mieć naprawdę dobrze pod kopułą żeby myśleć że da się zrobić coś co przyciągnie rzeszę użytkowników i da zarobić. Od tego już były Trainz i MSTS tworzone przez wielkie firmy. A wierzyć w to że ta "nowa jakość" która by nie istniała bez biednej maszyny podbije rynek to jak branie pożyczki w Providencie twierdząc że to jest uczciwe. Siedzę w MaSzynie już 14 rok, i nadal uważam że jak na darmowy projekt przekracza ona swoje możliwości kilkukrotnie. I widząc jaki poziom jest MaSzyny sądziłem że jak pogram sobie w wytwór giganta jakim jest Microsoft, a dokładnie MFS doświadczę jakichś pozytywnych wrażeń, a tu wielka kupa. Skoro Microsoft nie potrafi zrobić symulatora na poziomie to wiara w to że szimrejl odniesie jakiś sukces jest co najmniej formą naiwności. Bo trzeba jeszcze zbadać rynek i sprawdzić ile jest odklejenców którzy wydadzą swoje pinionżki na coś nowego, co na etapie trailów itp. nie działa. Co z tego że wygląda jak wymagania sprzętowe są niewspółmierne do oczekiwań, po obniżeniu ustawień wygląda jak MSTS 15 lat temu, a oferuje kilka sztuk taboru? ŻART.

19
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 11:17:06 »
Przestarzalej technologii nie przeskoczycie. Musicie sie z faktem pogodzic, ze babuszka MaSzyna nie nadaje sie do rozwoju w obecnej formie. Szkoda czasu tworcow. Latwiej zrobic cos od zera, niz probowac wyprostowac MaSzyne. Bardzo sie ciesze, ze powstaly inne projekty, w tym komercyjne. Tworza to ludzie, ktorzy na MaSzynie zjedli zeby. To wiele mowi o tym, ze MaSzyna sie nie nadaje do rozbudowy. Tak wiec dajcie sobie spokoj ;) Serio.
Takie same słowa padły jak jeszcze działaliśmy z chłopakami w TD2, że w takiej formie jakiej jest to tylko pudrowanie trupa. No ale spotkaliśmy się wtedy z publicznym linczem, wykluczeniem z tworzenia projektu dalej, pomimo chęci wzięcia projektu na własne barki i przeorania go do góry nogami, by w przyszłości mógł być rozwijany na każdej płaszczyźnie. I takim sposobem jelenie się produkują i będą pakować kolejne modele, tworzyć milion osobnych programów, a baza jak jest kaszalotem, tak dalej będzie.

I to samo jest tutaj. Baza jest jaka jest, swego czasu pamiętam, że przy przepisywaniu exe kilka osób wspomniało w tym i ja, że może by to przerzucić na jakiś cywilizowany silnik ala Unity, to wielki raban się zrobił. A dzisiaj te same osoby albo pracują na Unity w SimRail, TD2, albo "grają" w tamte gry i tam się angażują.
Podstawowe pytanie. Na jakiej podstawie twierdzicie że MaSzyna upada? Dyskusja potoczyła się w kierunku paniki z powodu funkcji, jak jedna z wielu. Podstawą MaSzyny są twórcy, gdyż bez ich ciężkiej pracy, nie osiągnelibyśmy poziomu na jaki, moim zdaniem doszliśmy. Jeżeli ktoś traktuje Naszego Symka jako maszynkę do trzepania kasy, pisząc o komercjalizacjach, powinien zastanowić się nad tym, czy trafił na odpowiednie forum.
Moim skromnym, temat wątku jest prowokacją w celu samozniszczenia MaSzyny od środka.
Uszanuję każdą władzę, realizującą podstawowy cel.
Ilu tak naprawdę masz twórców i co tak naprawdę robią (z całym szacunkiem do ich pracy, niech każdy robi na co ma ochotę)? Milion tekstur i praktycznie nic więcej. Ktoś nagrał czymś lepszy dźwięk czegoś? Święto lasu. Od wieczny problem to brak map i koniec kropka. Może tu być administratorem Elon Musk, a programistą jakiś hindus z nieskończoną ilością czasu, jak nie zmieni się sposób budowania i tworzenia scenerii to nikt temu projektowi nie pomoże.

20
Forum / Odp: Dostęp do Testu Dodatków - przemyślenia i pomysły.
« dnia: 16 Marca 2022, 22:46:11 »
Przecież możecie sobie kisić w dziale beta, jak się wstydzicie świata. Jak niby ktokolwiek miałby znaleźć błąd miesięcznie bez dostępu do testów? Czym to się różni od zamknięcia działu testów dla beta+, jak to było lata temu i zostało zmienione z braku aktywności tychże funkcyjnych?

21
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 17 Listopada 2020, 00:52:19 »
Budynki zazwyczaj stoją przy jakichś drogach, a te wszystkie stoją na gołej trawie...

Droga jest od tyłu. Ale masz rację, lepiej żeby nic nie stało...

Pomijając to, nie wiem czy nie przesadziłem z nowoczesnością. Ze starych ruder do domu w stylu nowoczesnej stodoły :D Tego jeszcze nie było.

EDIT. Tekstury są minimalistyczne i w 2 minuty można zmienić dowolną teksturę i powstanie prawie nowy budynek.

22
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 15 Listopada 2020, 21:15:27 »
Ale co ja bym zmienił? Na pewno pozbył się nrd-owców/akademików pamiętających wasyla i zamienił je na inne. Nie podoba mi się trochę ułożenie różnych pomieszczeń po lewej (screen krzyzowa_2). Wiem, że to symek kolejowy, ale ja akurat zwracam uwagę na szczegóły tj. ustawienie i użycie obiektów.

Przyjacielu uwagę wziąłem sobie głęboko do serca i zacząłem produkcję wysokich jakościowo (tekstury) budynków. Poniżej przedstawiam kilka z tych które powstały w ostatnich dwóch godzinach.

EDIT2. Nowe budynki zastąpiły te "z czasów Wasyla". Idę na miasto popstrykać zdjęcia kamienic i pojadę na wioskę zrobić zdjęcia domów jednorodzinnych, bo teraz jest bieda.

23
Porcja zdjęć z mglistej jesieni.

24
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 10 Kwietnia 2020, 15:11:12 »
Dla kogoś kto ogarnia temat, być może umieszczenie zarówno wagonów 168A czy 111Arow jest nieintuicyjne, natomiast dla kogoś, kto nie za bardzo ogarnia typy wagonów, wersja rainstadowa jest na pewno dużo bardziej przejrzysta. Wybiera wagony B i wie, że znajdzie tam drugą klasę. Następnie, dzięki miniaturom, może w łatwy sposób określić jaki typ wagonu chce dodać po składu. W Twoim starterze typowy użytkownik prędzej wyłączy to wszystko, bo nie będzie w stanie znaleźć głupiej węglarki. Mam wątpliwości czy rozwijana lista służąca jako narzędzie do ustawiania składów, jest najbardziej optymalnym wyborem. Nawet osoba trochę bardziej zaawansowana, ale nie znająca wszystkich typów na pamięć, może mieć problemy ze złożeniem składu.

25
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 10 Kwietnia 2020, 12:03:42 »
Dałoby się zrobić tak, by nie było czegoś takiego jak np. EN57-RA,S,RB? Tylko same numery kibli (oczywiście nie tylko kibli, elfy itd też) i tworzy automatycznie skład z nich, myślę, że to dobry pomysł, albo chociaż taka opcja w ustawieniach.
Dla mnie osobiście zakładka "Składy" w Rainstedowym starterze jest bardziej czytelniejsza, są obrazki, jest lista wyboru składu z obrazkami a w tym starterze tego nie ma, jest tylko lista ze składami taka zwijana, według mnie w Rainstedzie ta lista jest lepsza. Często się mylę przy wyborze składu, wystarczy, że się przypadkowo naciśnie na inny pojazd to już zamienia :/. Fajnie by było, gdyby zakładka "Magazyn" wyglądała w miarę podobnie do tego Rainstedowego, ale to tylko moja opinia.

26
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 08 Kwietnia 2020, 16:11:12 »
Sugeruję button "Sprawdź aktualizację" zamienić na "Aktualizuj starter", ludzie myślą że w ten sposób aktualizują sobie MaSzynę (podobny button jest w Rainstedzie).

27
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 04 Kwietnia 2020, 22:06:50 »
Pech chciał, że 3 testowane przeze mnie pierwsze przypadki to były 3 kolejne człony EZT, stąd uznałem że działa prawidłowo. Wrzucę niebawem wersję z paroma poprawkami.

Nowa wersja, zmiany:
  • Obsługa startu z chłodziwem o temperaturze otoczenia.
  • Poprawki w obsłudze tekstury przeznaczonej dla kilku modeli.
  • Wyświetlanie użytego modelu. Przy błędnie przypisanym modelu wyświetla się wykrzyknik.
  • Parametry czułość myszy oraz zasięg cieni w kabinie- zwiększona ilość opcji wyboru.
  • Możliwość wyłączenia cieni w kabinie (tą samą rozwijaną listą, opcja 'wyłączone'.)
  • Wczytywanie ustawień- błędny parametr powinien zostać zasygnalizowany przez program.
  • Tłumaczenia nowych elementów i inne pomniejsze poprawki.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/ifn_starter.7z

28
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 27 Marca 2020, 21:29:38 »
Miniatury przydałyby się w mniejszym rozmiarze (albo zrobić opcję taką jak w Rainstedzie "duże obrazki mini", ale wyłączoną na start), bo takie ogromne psują wygląd tego startera.

29
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Grudnia 2019, 20:25:51 »
W temacie dźwięków, czy dało by rade uniezależnić dźwięk przekładni podczas toczenia się od załączenia WS'a?

30
Ja bym to usunął , bo wkrada się polityka w symek i mogą rodzić się konflikty. A chyba nie o to nam tu chodzi.
Od kiedy symbole narodowe to polityka?

Strony: [1] 2