Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - zaopatrzony

Strony: [1]
1
Do rozważenia nt. edytora : A gdyby tak założyć zbiórkę i po prostu zlecić firmie zewnętrznej(programiście) opracowanie koncepcji edytora i napisanie go? Ja sam chętnie się dorzucę. Skoro nie mamy zdolnych programistów we własnym gronie to może komuś z zewnątrz trzeba zapłacić , żeby taki edytor powstał?

2
Bieżące Symulatorowe / Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« dnia: 09 Sierpnia 2023, 04:48:04 »
Ten post jest odpowiedzią na powracające wciąż żądania, żeby przyznać innej osobie stanowisko administratora. Jest to prezentowane przez część osób aktywnych w projekcie jako panaceum na wszelkie problemy z którymi od dłuższego czasu boryka się projekt MaSzyny w sferze zarządzania.

Faktem jest, że w ostatnim okresie część członków administracji zrezygnowała ze stanowiska, a moja aktywność jest niewielka. Nie jestem jednak skłonny nominować nowych administratorów, zarówno ze względu na ostatnie doświadczenia z przyznawaniem dostępów osobom które nadwyrężyły nasze zaufanie, jak i moje przekonanie że żonglowanie rangami nie wprowadzi realnej zmiany jakościowej.

Podnosi się argument że nowa administracja miałaby ożywić projekt, jednak w jaki sposób miałoby się to wydarzyć? Przecież nie jest wymagane aprobata od administratora, żeby poprawiać błędy, tworzyć nową zawartość czy wprowadzać zmiany w exe.

W celu uregulowania tej sytuacji, chciałbym zaproponować pewne zmiany w funkcjonowaniu projektu. Niezmiennie od początku mojej aktywności jestem przeciwnikiem specjalnych stanowisk, ukrytych działów, limitu postów w działach, czy innych rozwiązań ograniczających transparentność (i co za tym idzie, ilość afer związanych z dostępem do ukrytej treści i wycieków stamtąd) jak i uniemożliwiających pełne zaangażowania nowych osób bez zbędnych przeszkód.

Proponuję więc:
- Zlikwidowanie działów niepublicznych (deweloperów, betatesterów, repozytorium, promocji, webmasterów, promotorów). Nie pełnią one istotnej funkcji, poza możliwością bycia punktem niezdrowych konfliktów. Należałoby tu zrobić przegląd zawartych w nich treści i wyciągniecie tego co możemy wykorzystać (są odpowiednie zgody itd.) do działów publicznych. Reszty, skoro i tak nie można wykorzystać niech zostanie jedynie w czeluściach archiwum serwera, bez ogólnego dostępu.
- Utworzenie zespołu składającego się z kilkunastu osób z doświadczeniem w projekcie, którego głównym zadaniem byłaby akceptacja zmian wprowadzanych na repozytorium symulatora. Nie wiązałoby się to z żadnymi dodatkowymi benefitami czy dostępem.
- Wprowadzenie przejrzystej procedury wprowadzania zmian na repozytorium, w formie zbliżonej do obecnego testu dodatków. Zmiany wymagałaby akceptacji przez powyższy zespół, np. przez aprobatę N jego członków.
- Zespół mógłby w jakiś sposób dodawać nowych członków, np. przez nominację przez N jego członków i następnie głosowanie większością.
- Dodawanie treści na mediach społecznościowych również przechodziłoby proces aprobaty tak samo jak dla zmian repo, zaakceptowany post wstawiany byłby na platformę przez administrację/moderację, ale to byłaby czynność jedynie techniczna.
- Aktualizacji repozytorium po zaakceptowaniu zmian dokonywałaby również administracja, moderacja i wyznaczone przez nią osoby, ale to byłaby czynność jedynie techniczna. Docelowo powinno zostać opracowane narzędzia które to zautomatyzują.
- Wprowadzony zostałby stały cykl wydawniczy paczki, w którym terminy byłyby ściśle określone, np. miesięczne czy kwartalne. Zawierałyby stan repozytorium na dany dzień, bez osobnej fazy wydawniczej, testów, przesuwania terminów bo coś się nie załapało, itd. Publikacją paczki zajmowała by się administracja i moderacja (w obecnej sytuacji pewnie ja), do momentu przygotowania narzędzi które będą to robić automatycznie.
- Administracja i wyznaczeni przez nich moderatorzy czuwaliby nad zachowaniem kultury wypowiedzi. Zasadniczym wyzwaniem jest niedopuszczenie do eskalacji wszelkich dymów i zatrzymanie ich na samym początku. Jeżeli regulamin jest w tych kwestiach niewystarczająco jasny, może warto wprowadzić dodatkowy CoC.

Oczywiście to tylko wstępny zarys propozycji. Jeżeli opinia społeczności byłaby pozytywna, to trzeba przygotować uszczegółowione zasady, w szczególności w zakresie sposobu akceptacji, głosowania/aprobaty N osób, sposobu nominacji nowych członków, sposobu wyboru początkowych członków zespołu itd. Zachęcam do propozycji w tym zakresie.

3
Wydział zamówień / "Nowy" prędkościomierz EP07
« dnia: 28 Grudnia 2020, 19:23:55 »
Poszukuję zdjęć na tektury "nowego" (w sumie to już od kilku lat montowanego) prędkościomierza z EU/EP07 jak na zdjęciach poniżej...
https://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=28827.0;attach=88846
https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/26366.jpg
https://s21.flog.pl/media/foto/11671785_kabina-ep07442.jpg
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSe-14eUfswVr1vYsePhb9etps26FbxIQTfsA&usqp=CAU

Chciałem sam zrobić zdjęcia, teraz zdecydowana większość EP07 już je ma (o ile nie wszystkie) więc nie problem spotkać. Ale wiadomo chociażby ze względów epidemiologicznych gościa "z ulicy" nie wpuszczą do kabiny. Musi dobre zdjęcia pstryknąć ktoś kto pracuje na kolei, albo zna odpowiednich ludzi, ja niestety nie :(

4
Bieżące Symulatorowe / TouchPortal
« dnia: 02 Października 2020, 23:09:27 »
Jakiś czas temu natrafiłem przypadkiem na reklamę czegoś takiego jak Stream Deck - urządzenie z wieloma konfigurowalnymi przyciskami, które mogą mieć animowane ikonki. Od razu wydało mi się to ciekawą alternatywą do prawdziwego pulpitu, ponieważ można by na niewielkiej powierzchni upchnąć więcej przycisków do różnych funkcji związanych z obsługą pojazdu w maszynie w formie dosyć intuicyjnych piktogramów. Z racji ceny (400 zł za 6 przycisków, 750 zł za 15 przycisków) postanowiłem poszukać alternatyw.

W ten oto sposób trafiłem na Touch Portal. Aplikacja pozwala w dowolnym urządzeniu na Androidzie przygotować interfejs z programowalnymi przyciskami, które mogą np. symulować naciśnięcie klawiszy. Wersja podstawowa darmowa umożliwia na używanie 2 ekranów po 8 przycisków każdy. Do działania potrzebna jest aplikacja na telefonie, aplikacja sterująca na komputerze oraz połączenie między telefonem i komputerem (ja do tego używam domowego Wi-Fi).

Gdyby ktoś był zainteresowany, w załączeniu wrzucam przygotowany przeze mnie konfig do sterowania nowymi pojazdami w podstawowym zakresie: włączenie tempomatu, drzwi (jednocześnie kręciołek pesowy i przyciski z Impulsa), syrena, wybór kierunku oraz przycisk CA/SHP. Archiwum zawiera w sobie katalog, który należy wypakować do podfolderu "Touch Portal Backups" (domyślnie w dokumentach). Aby go załadować, należy wejść w ustawienia i załadować kopię zapasową, a aplikacja na telefonie samoczynnie się zsynchronizuje w komputerem.

Nie jest to niestety rozwiązanie kompleksowe pulpitu, natomiast na pewno jest wygodniejsze od używania pokręconych kombinacji od otwierania drzwi na pojazdach.

5
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 02 Października 2020, 16:33:39 »
Na szybko pod rękę wpadł Impuls krótki 36WEa-016 Kolei Dolnośląskich, więc nagrałem filmik z tym co rzuciło mi się w oczy w MaSzynie, a jak to jest w rzeczywistości.

6
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Września 2020, 00:57:12 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, podstacje powinny byc bardziej odporne na wysysanie pradu

- w ramach koncertu zyczen, sekcja zasilania panelu F12 pokazuje rowniez aktualne natezenia pradow

- lekcje dla ai, korzystanie z tempomatu nie powinno powstrzymywac ai przed podlaczaniem sie do skladow

- funkcjonalnosc, oprocz dotychczasowego trybu pelnoekranowego dostepny jest rowniez tryb "pelnoekranowego okna", aktywowany wpisem fullscreenwindowed yes w pliku eu07 ini. Tryb ten uzywa aktualnej rozdzielczosci pulpitu (wpisy width i height sa ignorowane), i potencjalnie moze poprawic problemy z plynnoscia w trybie pelnoekranowym z aktywnym vsync, wystepujace na niektorych konfiguracjach sprzetowych

7
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Września 2020, 02:23:14 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, dzwieki w lokacji custom powinny byc tlumione zgodnie z podanymi parametrami

- lekcje dla AI, wirtualny mechanik powinien ogarniac rowniez laczenie pojazdow ze sprzegiem automatycznym

- diagnostyka, logowanie eventow PutValues i CopyValues obejmuje rowniez informacje ktore komorki i pojazdy otrzymaly dana informacje, oraz stan komorek po wykonaniu operacji

- diagnostyka, sekcja Gfx Renderer panelu F12 potencjalnie informuje rowniez o zalaczeniu vsync

uwaga: aktualizacja moze do uruchomienia wymagac nieco nowszej wersji biblioteki glfw.dll, dolaczonej w zestawie

8
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Osoby chętne do nagrań RT
« dnia: 22 Września 2020, 18:28:38 »
Bum, jest wszystko, dzięki! Czekam na nagrania.

9
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 18 Września 2020, 13:38:46 »
W "starym" trybie renderowania nie włącza się podświetlenie manometrów w Impulsie.

10
Wobec uzyskania informacji o niedawnych działaniach użytkownika Miłosz Dorsz, administracja zdecydowała się na usunięcie go z zespołu deweloperów projektu MaSzyna.

Polegały one na umyślnym i wielokrotnym dokonywaniu ataku DoS na serwery chatu eu07, poprzez załączanie specjalnie przygotowanych plików. Ataki spowodowały problemy z funkcjonowaniem serwera chatu (mm.milek7.pl). Ponadto, taki sam atak przeprowadził na serwerze chatu projektu td2.info.pl, również powodując problemy z działaniem tego serwera. Użytkownik nie poinformował o znalezionej podatności administracji, a rozpowszechniał te informacje w prywatnych gronach.

Stanowczo potępiamy takie zachowania i nigdy nie będą one tolerowane w naszym zespole.

11
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 07 Sierpnia 2020, 03:27:22 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, symulator nie powinien juz wysypywac po napotkaniu blednego eventu getvalues

- w ramach koncertu zyczen, w sekcji announcements: pliku .mmd zdefiniowac mozna rowniez dzwiek chime: ktory to dzwiek bedzie odgrywany przed kazdym komunikatem

- eksperymentalnie, o stopniu widocznosci odbic otoczenia malowanych przez silnik graficzny w wersji szaderowej decyduje wylacznie zawartosc mapy odbic; pozwala to potencjalnie uzyskac widzialne odbicia rowniez na bardzo ciemnych elementach geometrii

12
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Czerwca 2020, 17:00:13 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, odchwaszczona obsluga swiatel

13
Wydział zamówień / Uzupełnienia nagrań na L053
« dnia: 19 Maja 2020, 17:36:47 »
Najwyższy czas zapełnić luki w nagraniach do scenariuszy na L053, które wynikły albo z braku chętnych podczas testów, albo z braku sił / pomysłów. Zatem poszukuję osób do wykonania nagrań:
  • Kierownik pociągu 23171 z L053 Wieczór (teraz jest gwizdek),
  • Kierownik pociągów 33153 i 33154 z L053 Wieczór (teraz jest gwizdek),
  • Kierownik pociągów 23165 i 32166 z L053 Wieczór (teraz jest gwizdek),
  • Kierownik pociągów 23133 i 32134 z L053 Południe (nagranie jest ale brzmi trochę komicznie),
  • Zapowiedzi stacyjne w Dębicy na L053 Południe,
  • Zapowiedzi stacyjne w Turowie na L053 Południe,
  • Zapowiedzi stacyjne w Sandomierzu na L053 Południe,
  • Opcjonalnie: zapowiedzi stacyjne w Psim Polu na L053 Południe,
  • Opcjonalnie: zapowiedzi stacyjne w Rudawie na L053 Południe.
Można się zgłaszać tu lub na priv. Stenogramy: https://eu07.pl/userfiles/23326/l053_uzupelnienia_nagran.pdf
Gdyby ktoś chciał wersję edytowalną, ma w .odt i w .docx https://eu07.pl/userfiles/23326/l053_uzupelnienia_nagran_edytowalne.7z

W przypadku kierowników pociągów proszę, aby nie zgłaszały się osoby, które już wzięły udział w nagraniach do L053 wieczór (w przypadku kierownika 23133 i 32134 - L053 południe). Jeżeli chodzi o zapowiedzi stacyjne, to głównie zależałoby mi na Dębicy, Turowie i Sandomierzu. Pozostałe dwie stacje można nagrać tylko wtedy, gdy będzie odpowiednio dużo chętnych.

14
Tabor / Odp: Dziwne zachowanie Traxxa podczas jazdy z towarem
« dnia: 09 Maja 2020, 15:28:01 »
Problem najprawdopodobniej wynika z dosyć gumowej fizyki sprzęgów i zderzaków, jaką mamy w tym momencie w MaSzynie. W przypadku długiego składu towarowego i szybkiego narastania siły pociągowej dochodzi do sprężynowania między poszczególnymi wagonami i drgań wzdłużnych składu. Rozwikłanie tego może jeszcze potrwać długo.

15
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 27 Marca 2020, 19:46:54 »
Hej,
Od jakiegoś czasu tworzę starter. Nie jest to kombajn jak Rainsted (i nie taki jest cel), natomiast uważam, że jest bardziej przejrzysty i przystosowany do obsługi bieżących wersji symulatora. Myślę, że jest ciekawą alternatywą do obsługi MaSzyny. Starter wczytuje magazyn "ulubionych składów" z rainsted.ini, zapis wykonuje już do swojego pliku. A przynajmniej tak to powinno działać :) W razie problemów proszę pisać- zapewne są jeszcze jakieś błędy.
Link do pobrania:
https://eu07.pl/userfiles/7492/b7d_starter.7z

16
Akurat kierowcow wjezdzajacych w zamkniete szlabany to w symulatorze mamy tak gdzies juz od dekady... ;v

17
Marek ma rację. Rac w miejsca użyteczności publicznej się nie wnosi. Czy to mowa o dworcu, stadionie czy paradzie z lewa lub prawa.
Chciałem zaprezentować możliwości emiterów dymu i tyle.

18
Niesamowite czego się niektórzy doszukują w dodatku na najważniejsze polskie święto. Autor poświęcił swój cenny czas żeby uczcić ten wyjątkowy dzień, a ludzie mieszają go z błotem. Takim właśnie podejściem odstraszamy twórców od MaSzyny.

19
A co tu prowokującego?

20
Na warsztacie / Panowie w polskich barwach narodowych z racami na l144
« dnia: 11 Listopada 2019, 15:14:24 »
Paczka przygotowana pod nagranie. Figurka pana w bluzie z orzełkiem, z flagą i racą. Oraz umieszczenie ich na l144 wraz ze śpiewaniem hymnu w Lublińcu. Wykorzystane nagranie ze stołecznego marszu 2017.
https://eu07.pl/userfiles/23180/patriota.7z
include linia144/l144_patrioci.scm end

21
Myślę, że najlepszą opcją byłoby jak by pozdrze sam zrobił aktualną paczkę i wrzucił w tym wątku.

22
Inne niekolejowe / Odp: Kolejowe żarty, śmiezne sytuację
« dnia: 17 Marca 2019, 21:09:19 »
Ja dam taki żart:
Trójka kolejarzy - Japończyk, Niemiec i Polak - na towarzyskim spotkaniu przy bezalkoholowym piwie rozprawia o szybkości pociągów w swoich krajach:
- U nas pociągi są takie szybkie - mówi Niemiec - że słupy trakcyjne podczas jazdy śmigają za oknem, ze nie sposób ich policzyć!
- Nasze pociągi są takie szybkie - odpowiada na to Japończyk - że nie tylko nie sposób policzyć mijanych słupów trakcyjnych, ale wyglądają one tak, jakby przy torze była postawiona ściana !!!
- To wszystko mały pikuś - stwierdza Polak - nasze pociągi są takie szybkie, że konduktor, który na stacji początkowej wychodzi sprawdzać bilety nie zdąży dojść do końca pociągu, przed jego dojechaniem do stacji docelowej.

23
Screeny / Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 19 Lutego 2019, 16:37:21 »
MUZYKA KLASYCZNA JEST PIĘKNA JAK TEN BYK

24
Infrastruktura kolejowa / Odp: Słuchanie kolei
« dnia: 29 Stycznia 2019, 19:27:24 »
Od strony praktycznej, to raczej bez sensu jest oczekiwanie tajemnicy na niekodowanym paśmie.
Przykładowo dużo jest publicznych streamów z pasma lotniczego, i raczej nikt nie szuka w tym bezsensownych problemów.

25
Infrastruktura kolejowa / Odp: Słuchanie kolei
« dnia: 29 Stycznia 2019, 14:33:36 »
Jak będziesz miał pecha, to Cię i "przy okazji" za nasłuch złapią. Rzeczona sprawa przez policję mogła zostać "założona" niejako z urzędu, bo to policję właśnie (jako zarządce pasma) koleś nasłuchiwał. To, co na chwilę obecną tyczy się kolei, to tajemnica telekomunikacyjna (wygooglujcie sobie co to jest i czego się tyczy). I cały mit polega na tym, że w przypadku kolei zarządca pasma (najczęściej PKP PLK) musi o ściganie Was zawnioskować. Jak siedzisz w domu i tylko słuchasz, to trudno jest takiemu podmiotowi kogoś namierzyć (a wręcz jest to niemożliwe), a i szkodliwość takiej działalności jest znikoma, toteż nikomu się nie chce. Problemy zaczynają się, gdy zaczniesz nagrywać/udostępniać przekaz w internecie/wykorzystywać te informacje tak ambitnie, że PLK poczuje się urażona Waszą działalnością (a zakładam, że jeżeli ktoś się tym dzieli, to na mikolskich forach albo innych FB, gdzie różni ludzie - PLK też - się znajdują). Wtedy jak masz większego pecha, to PLK nie ma najmniejszego problemu z wnioskiem o ukaranie, a policja nie ma problemu z namierzeniem Was (choćby przez zostawione przez Was IP na tych forach/FB).

Dlaczego o tym nie słychać? Nie ma takich przypadków? No więc... Są. Tylko to nie są sprawy medialne, żeby huczało od tego w internetach (to tak jak z udostępnianiem różnych informacji z SEPE itd, PLK też potrafi ścigać to, używając do tego organów ścigania). A jak już jest medialny przypadek, to dotyczy zwykle osobników, którzy zatrzymują pociągi radiostopem, a więc nie tylko nasłuchują, ale i wpływają na ruch pociągów. I za to też dostają inną kwalifikacje prawną czynu. To tak pokrótce.

26
Infrastruktura kolejowa / Odp: Słuchanie kolei
« dnia: 28 Stycznia 2019, 18:47:39 »
Jesteś niekonsekwentny, co to znaczy raczej? Albo są jakieś wyroki za nasłuch kolei, lub nie. To samo straż pożarna, lotniska i inne służby, jeśli emisja jest niekodowana i nie jest zabezpieczona, to raczej małe prawdopodobieństwo na wyrok. Zakładam, że nasłuch nie służył celom przestępczym {przykładowo napad}.Natomiast zgadzam się z Mariuszem w sprawie moralnego niepokoju jaki wywołuje taki nasłuch. Ale to sprawa głębsza w dobie miniaturyzacji sprzętu i masowego podsłuchiwania wraz z nagrywaniem. Takie mamy czasy.

27
Infrastruktura kolejowa / Odp: Słuchanie kolei
« dnia: 09 Grudnia 2018, 12:39:26 »
Ja oceniam twoj wpis, jako probe usprawiedliwenia podsluchu w tym wypadku kolejowego, gdyz kiedys tego nie bylo w zwiazku z tym, moralnie jest ok.
Nie uważam żebym coś usprawiedliwiał. Po prostu chciałem pokazać związek pomiędzy "narodzinami" tej moralności, a czasem kiedy się ona "narodziła".
Wystarczy przeciez, ze zmienia system lacznosci na szyfrowana (a kiedys to nastapi) i nadal bedziesz uwazal, ze jest ok, bo lamiac szyfr z twojego punktu widzenia nic sie nie zmienia, nadal jak sluchales tak sluchasz.
Nie będę tak uważał, bo wtedy już będę łamał prawo, ale jeśli nikt jeszcze kolei nie zaszyfrował mimo, że taka możliwość istnieje od lat to coś to oznacza. Porównałbym to do sklepu jeśli jest otwarty to mogę wejść, zrobić zakupy, jeśli byłby zamknięty, a ja bym tam wszedł to dokonałbym włamania. Analogia.
czesciowo poruszasz tematy nie zwiazane z watkiem a czesciowo juz sie do nich odnioslem.
Próbowałem się odnieść do innych tematów, aby pokazać Ci jak rozwój wpływa na zmiany w postrzeganiu co jest dobre, a co złe przez ludzi.

Generalnie dostrzegam, że z tą moralnością często idzie kwestia wiary i religii. Kiedyś Polska była bardzo katolicka i ludzie czerpali mądrości z biblii. Można powiedzieć, że wtedy była jedność. Dzisiaj globalizacja powoduje, że to wszystko staje się różne. Wystarczy inne wyznanie albo jego brak i ktoś uważa, że białe jest czarne albo na odwrót. Myślę, że nie ma sensu ciągnąć dłużej tej rozmowy, ale tak czy siak dzięki za nią. ;)

28
Infrastruktura kolejowa / Odp: Słuchanie kolei
« dnia: 08 Grudnia 2018, 23:50:34 »
Ale jak ten system moralności z literatury, kultury ma się do dzisiaj? Najwięcej tego typu rzeczy się pisało wtedy gdy nie było jeszcze kolei, samochodów, samolotów itd.. Nie było pracy w tego słowa znaczeniu co teraz. Ok są pewne fundamentalne rzeczy, które się nie zmienią np. nie zabijaj, nie wyrządzaj krzywdy, ale generalnie ten system jakoś sobie ewoluuje wraz z postępem cywilizacji i nauki. Kiedyś dziecko się rodziło chore to żyło w cierpieniu chore. Teraz można wykryć jakieś wady i zdecydować co jest bardziej moralne. Oszczędzić cierpień czy dać szansę na życie mimo wszystko. I o to się ludzie kłócą nawet w jednej cywilizacji. Kiedyś ktoś coś podsłuchał (raczej mógł tylko prywatną rozmowę) to się go może karciło, nie wiem nie żyłem wtedy. Ale teraz? Jeśli słucham kolei to na 99% jestem zwykłym mikolem, którego nie interesuje Kowalski, który prowadzi pociąg i Nowak, który jest dyżurnym ruchu, tylko to jak wygląda ich praca, jakiego słownictwa używają, bo może zastanawiam się czy nie pójść tam pracować. Z resztą jeśli już, ilu ludzi teraz samych prosi się o inwigilację? Palnie ci imię i nazwisko przez telefon w autobusie i już można sprawdzić na facebooku czy ma męża/żonę, wykształcenie, gdzie mieszka, gdzie pracuje wiek itd. Teraz było by takie zachowanie złe, ale co będzie w przyszłości? Czy nie będzie w jakiś sposób uzasadnione np. na wypadek jakiegoś konfliktu?

29
Infrastruktura kolejowa / Odp: Słuchanie kolei
« dnia: 07 Grudnia 2018, 21:37:55 »
Mariusz, rozróżniamy dwie rzeczy:
Podsłuch jest z zasady nielegalny, rozkodowujac częstotliwości np policji podsluchujemy coś czego słyszeć nie powinniśmy.
Nasłuch jest legalny, urządzenia nasłuchowe z homologacja EU nie mają możliwości rozkodowania transmisji zakodowanych.

Dla porównania podsluch można opisać jako otwieranie cudzej korespondencji, a nasłuch opisać jako usłyszana w tramwaju rozmowę dwóch osób. Jedno jest nielegalne, drugie jest efektem tego że mamy uszy.

Uprzejmie proszę o nie mieszanie tych dwóch pojęć bo wprowadza to zamęt w dyskusji.

30
Infrastruktura kolejowa / Odp: Słuchanie kolei
« dnia: 07 Grudnia 2018, 12:24:33 »
Samo nazwisko nie jest daną wrażliwą (ani osobową), tutaj reguluje to art. 9 Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych. Aby pozbyć się połączeń imię - nazwisko - miejsce zatrudnienia stosuje się anonimizację danych głównie poprzez podanie inicjałów (vide: już było tak w raportach PKBWK) Co więcej, każdy pracownik jest zobowiązany podpisać zgodę o przetwarzaniu danych osobowych, chociażby po to, żeby dostawał wypłatę. Jeżeli w zakres zgody wchodzi fakt udostępniania nazwiska jako potwierdzenia konkretnych dokumentów na linii maszynista - dyżurny ruchu (absolutnie taka pozycja powinna być zawarta, w końcu to PKP PLK niezależnie od przewoźnika rejestruje rozmowy z poziomu nastawni) to nie ma tu nic do gadania.

Strony: [1]