Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Mechanick

Strony: [1]
1
Bieżące Symulatorowe / Odp: Odp: EU07-001
« dnia: 06 Marca 2024, 18:24:45 »
Chyba bez różnicy, tylko tyle że jeśli będzie w osobnym folderze, to będzie bardziej uporządkowane bo dedyk.

2
Bieżące Symulatorowe / Odp: EU07-001
« dnia: 06 Marca 2024, 17:50:24 »
Ktos kiedys robil i to zaginelo.

Nie ktoś, tylko ja ;). Nie zaginęło, tylko utknęło w testach. Model i kabina są, ale @P.A.N. nie dostarczył modelu po swoich przeróbkach i nie pociągnął tematu dalej. Sam projekt u mnie ma się dobrze i co i rusz go dostosowuję pod najnowsze PC.

Notabene, miałem nawet 3 wersje teksturowe dostosowane, żadna tekstura nie moja. Żółtomorda to przeróbka ze 113, zielonamorda rok 1985 przerobiona z 07-133, zielonomorda z 2013 też jest czyjaś (aktualnie nie pamiętam, jedyna robiona ze zdjęć ale nie przeze mnie) Ot, przykład na screenach ;)

3
Dużo widać na tym zdjęciu, dziwi mnie to że tyle razy były naprawiane te misje, a one dalej są nie przejezdne.

4
Kaliska 134 zakonczony powodzeniem. Jedynie przy manewrach brakowalo glosu ustawiacza no i brak ms2 dla loka na sem p116m mimo ulozonej drogi przebiegu. No chyba ze ustawiacz powinien nam kazac sie szybciej zatrzymac.

Scenariusz na pociagu 5523 przejezdny calkowicie. Jedyne co to tych ustawiaczy nie slychac bo w paczce nie bylo dzwiekow. Pozdze mozesz doslac?

sounds\kaliska_stacja3.wav
sounds\kaliska_skowronek1.wav
sounds\kaliska_skowronek2.wav
sounds\gf.wav
sounds\kos.wav
sounds\kiedy_gotowy.wav
sounds\kontrola_lacznosci.wav
sounds\radio2.wav
sounds\kaliska_134_starczy.wav
sounds\kaliska_134_na4.wav
sounds\kaliska_134_oblot.wav
sounds\kaliska_134_stop_urywka.wav
sounds\kaliska_134_pchaj.wav
sounds\kaliska_134_zatrzym.wav
sounds\kaliska_134_prosba1.wav
sounds\kaliska_134_za_krzyz.wav

Wystawiam to co jest coby inni popatrzeli. Paczka nie nadpisuje plikow jest na bazie kaliska cegielski. Do dopracowania sklady coby bledow nie sialo w starterze, jednak na scenerii niczego wizualnie nie brakuje.

5
Mi się to wydaje absurdalne, że 8 lat po wielkim sukcesie, którym niby było opublikowanie Kaliskiej, nadal nie jest zintegrowana z paczką całościową. Ale ja się przecież nie znam, bo inni wiedzą lepiej, jak zadbać o rozwój symulatora.

Mi poprostu zalezy by ta scn znalazla sie w koncu w pc. Zeby jej juz tu nie kisic przez kolejne lata.
Też bym chciał, żeby ktoś napisał, jakie są dalsze plany na najbliższe lata... Ja mogę napisać, co bym chciał zrobić, ale zaraz znowu będzie kolejna krzywa akcja, że inni użytkownicy mają równie dobre pomysły i trzeba uwzględnić propozycje opisane na jakimś eu07.es albo yaazzo.net.

Są już ułożone tory do Ostrowa Wielkopolskiego od południa, więc chciałbym Ostrów Wielkopolski wydzielić i próbować podłączyć do LK272. No ale może niech się wypowiedzą zarządzający projektem, bo jak zaproponowałem prowizoryczne dostosowanie Kaliskiej do kierunków świata (gdy zrobiłem niebo z gwiazdami oraz ruch światła słonecznego w ciągu dnia), to zarządzający projektem stwierdzili "Kaliskiej obracać nie będziemy" (jak trzeba, to poszukam cytat, ale na szybko to nie znalazłem)...

6
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa nr 351
« dnia: 03 Lutego 2024, 11:37:38 »
Cześć,

w związku z tym, że prace nad scenerią zostały wstrzymane, udostępniam paczkę plików które posiadam. Być może ktoś z nich skorzysta.

https://eu07.pl/userfiles/22055/sceneria%20l351.7z

7
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 22:23:32 »
Można użyć screenów z ładowania Maszyny albo z galerii.
Te nie bardzo się nadają, bo powinny być maksymalnie poziome, żeby nie zakrywały całej strony bez scrollowania - ale Toprus już się tym zajął - przykłady w załączniku. Dzięki Toprus!

8
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 14:03:05 »
Wypaliło mi oczy. Czy to 2005 rok? Powrót do przeszłości?

9
Jak idzie wdrażanie projektu odbudowy? Tak tylko pytam, bo od sierpnia minęło parę kolejnych miesięcy a jedyne o co wzbogaciła się MaSZyna to kolejne tekstury EU07 ;) Z podejściem typu: "żaden autor nie chciał aby to wpadło w czyjeś ręce i użyte bez zgody autora" można ogłaszać upadłość projektu. To jest takie jakby celowe stójkowanie rozwoju. Po co ktoś inny mógłby dociągnąć temat do końca jak ktoś inny zaczął i porzucił... Dołóżmy do tego bany za chęci stworzenia czegoś lub za ośmielenie zadania pytania w wątku pomoc doraźna. Przekopując warsztat można dostrzec ile to ciekawych projektów powstawało i próbowało się rozwinąć, ale nie doszło do skutku przez teksty typu: "zostaw to, bo ktoś inny robi", "ktoś inny zrobi to lepiej" i tak oto może minąć następnych 20 lat maszyny pod znakiem tekstur lokomotyw EU07 i linii 053.

Ale można też się wziąć w garść, założyć firmę, opracować plan i politykę działania, zdobyć odpowiednie dofinansowania motywujące rozwijanie projektu, podzielić obowiązki między zaufanych ludzi, nie odcinać się od kontaktu z graczami w sprawach merytorycznych. I może raz na zawsze skończyłby się problem egzystencjalny. MaSZyna ma ogromny potencjał - przynajmniej miała największą przewagę pod względem dopracowania fizyki i możliwości wyprowadzenia tego pod przełączniki na pulpicie. To było ogromne "woow". Ale niestety notowania lecą w dół i ryją o ziemię...

10
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 15 Stycznia 2024, 23:03:15 »
Nagrania będą oczywiście potrzebne, natomiast scenariusze to pieśń przyszłości, za ich pisanie zabiorę się za kilka miesięcy dopiero.

Dodatkowo do scenerii skleiłem proste modele zaniedbanych, niskich peronów jedno- i dwukrawędziowych. Budowa jest modułowa po 20 metrów:
- moduł prosty
- moduł z obniżeniem do wejścia na peron

Są też różne wymienne tekstury:
- peron z żółtym pasem
- peron sama kostka
- peron ziemny

Dodatkowo prosty model barierki. Wszystkie materiały oraz pierwowzór znajduje się na stacji w Chojnicach, a zdjęcia na tekstury wykonałem sam w maju 2023 r.

11
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 11 Stycznia 2024, 15:00:48 »
Wysyłam podgląd statystyk z "SzopaTrackViewer". Jeśli chodzi o bocznice przy stacjach to mamy coś takiego:

Stacja Tomaszewo: plac ładunkowy
Stacja Komnice: plac ładunkowy
Posterunek bocznicowy Lipka: dwie grupy torów przy zakładzie produkcyjnym
Stacja Rypinek: plac ładunkowy, bocznica tartaku, bocznica złomowiska

Stacja Kaczyce: bocznica do magazynu oraz nieczynna bocznica do przeładowni
Stacja Orzechowo: bocznica z torami odstawczymi dla składów pasażerskich oraz towarowych
Stacja Borkowice: bocznica dla składów towarowych
Stacja Leosin: bocznica do magazynów


Podkreślone są najbardziej rozbudowane. Mapka tutaj: https://eu07.pl/userfiles/8463/tom_schemat.jpg

12
Na warsztacie / Odp: Projekt Podlasie '05
« dnia: 16 Października 2023, 21:36:47 »
Wątek się nieco zakurzył ale to nie znaczy, że prace stanęły. Ostatnimi czasy niezbyt szybko się posuwały do przodu ale teraz powinny nieco przyspieszyć. Nie mniej, udało się skończyć teren pod całą linię 55 oraz stację Siedlce wraz z przyległymi wyjazdami. W niektórych miejscach trzeba jeszcze skorygować niwelety torów bo wchodzą w teren ale są to niewielkie korekty wysokości.

Kolejne prace na linii 55 skupią się na wspomnianej poprawce wysokości niwelet, dodaniu dróg oraz ich wypoziomowaniu.

Poniżej załączam screeny terenu:
1SP - st. Sokołów Podlaski, wyjazd w stronę Siedlec
2BP - szlak Sokołów Podlaski - Siedlce, widok na przejazd w ciągu DK63
3SL - wjazd do Siedlec od strony Sokołowa Podlaskiego, po prawej wykop, w którym biegł drugi tor (obecnie biegnie tędy obwodnica Siedlec)
4SL - st. Siedlce, wyjazd w kierunku Warszawy, na pierwszym planie wiadukt "garwoliński", po lewej wykop, w którym biegł drugi tor do Sokołowa
5SL - st. Siedlce, wyjazd w kierunku Łukowa/Czeremchy
6DLU - podg. Doły (Ujrzanów), widok w kierunku Siedlec, w lewo, na wiadukt nad linią 2, odbija nieistniejący dzisiaj drugi tor
7DLU - podg. Doły (Ujrzanów), widok w kierunku Siedlec (szersza perspektywa), w lewo odbija łącznica 520 w kierunku podg. Doły na linii 2

13
Forum / Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 18:07:36 »
Cześć. Znowu ta sama dyskusja o nieaktywności administracji... Ileż można? Otóż tym razem w porozumieniu z kilkoma innymi użytkownikami forum przygotowaliśmy nieco bardziej dojrzały opis problemu, plan naprawy i chcemy przedstawić korzyści płynące z tego.

Oczywiście dla tych co nie śledzili tematu, krótkie przypomnienie: Członków administracji, która wchodzi regularnie przynajmniej raz na tydzień mamy obecnie zero. W przeciągu ostatniego roku odeszło kilku aktywnych administratorów: Stele, AtapiCl, MaciejM. Został tak na dobrą sprawę tylko Milek7, oraz właściciele serwera, którzy w bezpośredni sposób nie odpowiadają za stan symulatora: iwan i Winger.
Problem z Milkiem7 jest taki, że wchodzi rzadko. Nie interesują nas powody: inne projekty, być może rodzina, czy praca. Chodzi o to, że jedyna osoba odpowiedzialna bezpośrednio za stan MaSzyny nie jest responsywna. Oznacza to, że w kwestiach, które tylko administratorzy mogą rozwiązać bądź podjąć działanie, często dochodzi do wielotygodniowych opóźnień. Powoduje to kilka implikacji, o których poniżej.

Obecnie po raz kolejny borykamy się ze stagnacją w kwestii wydawania paczek całościowych. 5 stycznia 2023 pojawił się wątek mojego autorstwa z paczką 23.01 do testów. Ponieważ nie mam dostępu do serwera, byłem zmuszony podzielić paczkę na trzy części i wrzucić ją do uploadu. Niestety, pojawiło się kilka dziwnych błędów przez źle skonwertowane tekstury. 21 stycznia @Turbokibel napisał do Milka z prośbą o pomoc. Miesiąc później Milek zrobił drugą paczkę do testów. Wyszło parę błędów, i długo, długo nic. Dopiero 18 marca pojawiła się kolejna paczka do testów od Milka. Wyszło kilka błędów, i tutaj faktycznie po miesiącu dopiero sam musiałem poprawić parę błędów, których naprawienie zajęło 10 minut. Tu nie ma winy administracji. 22 kwietnia pojawił się instalator do testu, i dzień później wydana została MaSzyna 23.04. Pod koniec cyklu wydawniczego tempo było faktycznie dobre, i to pochwalam. Niestety, mimo planowanego patcha, i nawet paczki z patchem do testów udostępnionej w beta 26 maja, ślad po Milku się urwał. Żadnych nowinek, żadnych nowych testów, NIC, przez bite niemal 2 miesiące. Dopiero ja sam musiałem otworzyć repo, a patch nigdy się nie pojawił.

Ponadto, nie dostałem nigdy żadnej podpowiedzi od Milka na temat porad dotyczących samodzielnego składania paczki, pomimo pytań. Oznacza to, że gdybym chciał zrobić kolejną paczkę, musiałbym borykać się z tymi samymi problemami związanymi z problematyczną konwersją tekstur. A jako że tylko on może złożyć kompletną paczkę i wrzucić ją na serwer zamiast podzielić ją na kilka części, jesteśmy uzależnieni od jego dobrej woli. A biorąc pod uwagę jego nieaktywność, raczej nieprędko pojawi się kolejna paczka. Której tworzenie będzie zajmowało kolejne pół roku, bo paczki do testów będą pojawiały się co miesiąc, zamiast co np. tydzień, kiedy już garść wykrytych błędów będzie naprawiona. A co do prędkości wykrywania błędów, o tym też będzie za chwilę.

No dobra, koniec tego gadania. To jakie masz propozycje na naprawienie tego problemu, mądralo?

Zacznijmy od podsumowania zmian, które będą według mnie pozytywnie wpływały na ogólny odbiór symulatora:
- Kwartalne wydawanie paczek.
- Publiczne testy paczek.
- Dodanie do paczki bazowej scenerii na warsztacie.
- W dalszej kolejności, wydanie na Steama.

A teraz po kolei każdy z tych punktów, z uzasadnieniem i pomysłem wdrożenia:

Kwartalne wydawanie paczek według mnie byłby trafionym pomysłem. MaSzyna przez większość swojego życia doczekiwała się zazwyczaj mniej więcej corocznych aktualizacji. O ile dawniej miało to sens, gdyż pobieranie paczek całościowych ważących wiele gigabajtów w dobie ówczesnego internetu potrafiło trwać dniami, o tyle dziś świat jest inny. Znaczna większość gier, głównie publikowanych na Steam, otrzymuje comiesięczne, bądź nawet częstsze aktualizacje, które nie są aż tak duże, ale pozwalają sprawić wrażenie, że projekt wciąż jest wspierany. MaSzyna miała przez krótką chwilę szansę na poprawę tej sytuacji dzięki Hirkowi, który zadeklarował się wypuszczać paczki kwartalne. Niestety, z powodu dość niefajnego przyznajmy się zachowania szybko został z tej funkcji wyrzucony.
Sam pomysł jest jednak według mnie dużym krokiem w dobrą stronę. Dzięki kwartalnemu wydawaniu paczek użytkownicy będą mieli poczucie, że cały czas tworzone są nowe dodatki, i będą mogli lepiej ocenić tempo ich tworzenia. Ponadto potencjalni deweloperzy widząc, że ich praca nie będzie musiała czekać cały rok na ukazanie się oficjalnie, mogą być bardziej skłonni do tworzenia dodatków. Wydawanie paczek co trzy miesiące zwiększy także przewidywalność wydań, ponieważ obecnie nigdy nie wiadomo, kiedy pojawi się kolejna paczka. Niestety, z tylko jedną osobą, która jest w stanie wydawać paczki, na pokładzie i to w dodatku taką, na której kompletnie nie możemy polegać, nie możemy osiągnąć tego celu. Potrzebujemy więcej osób, które będą w stanie zarządzać tym procesem i będą miały odpowiednie uprawnienia do np. tworzenia instalatorów. Nie wnikam w sposób wyboru tych osób, aczkolwiek na pewno ktoś musi zostać administratorem/WR+dostęp do serwera, aby ten cel mógł zostać osiągnięty.
Chcę jeszcze zaznaczyć, że 3 miesiące to przykładowy odstęp - jednak uważam, że jest on optymalny. Zbyt krótki okres między kolejnymi paczkami spowoduje, że będzie dużo paczek z kuriozalnie małą ilością zmian, i będzie trzeba nad nimi poświęcić zbyt dużo pracy. Z kolei zbyt długi okres (>6 miesięcy) spowoduje, że aktualizacje wciąż będą pojawiać się rzadko, co stoi w sprzeczności ze wspomnianym celem sprawienia wrażenia, że cały czas coś się dzieje.

Publiczne testy paczek to pomysł, który już jakiś czas temu podrzuciłem w wydziale beta. Obecnie tylko zamknięte grono (betatesterzy i deweloperzy) może testować całe paczki. Uważam to za błąd. Obecnie tylko kilka osób z tego grona aktywnie testuje paczki, przez co ilość wykrywanych błędów jest mniejsza. Dla porównaniu, w wątku MaSzyna 23.04 - problemy od jego utworzenia w ciągu 48 godzin użytkownicy symulatora zgłosili 6 błędów, a w wątku z testami nowej paczki całościowej w tym samym okresie liczba tych błędów wyniosła 0. Dopiero po czterech dniach zgłoszony został pierwszy błąd. Aby więc zmniejszyć ilość błędów w finalnym wydaniu proponuję przeniesienie tych testów dla ogółu - NIE w Teście Dodatków, tylko w Publikacjach, ewentualnie w dziale Na Warsztacie. Post z takim testem nie różniłby się dużo od postu z faktyczną aktualizacją - główną różnicą byłby dodany napis u góry, który informowałby o tym, że jest to paczka testowa, może zawierać błędy, pobierasz na własną odpowiedzialność, zapraszamy do zgłaszania błędów w tym wątku. Takie wątki pojawiałyby się na kilka tygodni przed faktyczną aktualizacją, aby mieć czas na naprawienie zgłoszonych błędów. Wersji testowych mogłoby być więcej niż jedna, a mogłyby być one numerowane np. MaSzyna 23.12-pre1, pre2 itp. Jako bonus, możliwość samodzielnego podsyłania naprawionych plików dawałaby furtkę do otrzymania rangi Betatester/Deweloper.

Dodanie do paczki oficjalnej scenerii na warsztacie - Co tu dużo mówić. ZAJ@*$#&STE scenerie marnują się i gniją na warsztacie. Drawniowo od rana/do wieczora, Całkowo 2, Kaliska, Bieszczady... Setki kilometrów pięknie udekorowanych szlaków, marnuje się i czeka na warsztacie. Problem jest wielowarstwowy. Po pierwsze, nie każdy ma świadomość, że te scenerie w ogóle istnieją. Pobieranie MaSzyny nie wymaga kontaktu z forum. Wchodzisz na stronę główną, klikasz link i masz. Nawet nie jesteś świadom, ile dobrego Ciebie omija. Gdyż żeby znaleźć te scenerie, trzeba wiedzieć, że:
- takie scenerie istnieją,
- można znaleźć je na forum,
- trzeba szukać w dziale Na warsztacie,
- musisz wiedzieć, która wersja jest najbardziej aktualna. Czasem jest ona w pierwszym poście, ale czasem nie (Kaliska).
- Jeśli najbardziej aktualna wersja jest na repozytorium scenerii (co też musisz wiedzieć), musisz założyć konto na forum i pobrać oraz nauczyć się obsługi programu takiego jak Git, czy TortoiseSVN.
- Jeśli repozytorium scenerii jest dostępne tylko dla deweloperów, no cóż... You're out of luck.
- Sam proces instalacji również nie jest prosty. W szczególności jeśli potrzeba jakichś plików z repo, itp...
Na przykład na repo Kaliskiej znajduje się aktualna wersja, w przeciwieństwie do tego co jest napisane w pierwszym poście (tam jest link do wersji z 2021 roku, ale nie ma linku do repo).
No dobra, ale ktoś może powiedzieć, "Te scenerie są niedokończone, mogą się zepsuć!!!". Widzę rozwiązanie tego problemu - oznaczenie scenerii w starterze jako eksperymentalna. Co prawda, mogą zawierać błędy, ale na pewno uruchomienie takiej scenerii i praca nad nią przebiegałaby dużo sprawniej na wspólnym repo zamiast wielu oddzielnych. Co więcej, uświadomienie większej liczby osób o tym, że są scenerie w trakcie prac i że dużo zostało już zrobione, zwiększyłoby szanse na znalezienie osób chętnych do pomocy przy takich dużych projektach. Niektóre bardziej dokończone scenerie (Całkowo 2) można nawet wydać jako całkowicie funkcjonalne scenerie, a te, które faktycznie mają zbyt krytyczne błędy, można oznaczyć w opisie scenerii jako "sceneria nieprzejezdna", bądź też wstrzymać się z jej wydawaniem. Zresztą, w paczce mamy fragment Linii 61 z gołymi torami i siecią trakcyjną pozbawiony jakiegokolwiek terenu, więc jak najbardziej się da.

Na koniec, Wydanie na Steam. Strona została założona 23 lutego 2019, jako coming soon. Projektem zarządza oczywiście Milek, który przez trzy i pół roku nie zrobił absolutnie nic. Taka wydmuszka może odstraszać, a na pewno nie powinno to tyle zajmować. Wspólnie z Hirkiem stwierdziliśmy, że można by było założyć nowy produkt o nazwie MaSzyna na Steam, dodając np. 2023 na końcu, żeby widniało jako aktualne. Z tego co widzę, że ma chęci, więc warto spróbować. Pozwoli to zwiększyć zasięgi i niejako konkurować z innymi symulatorami, również dostępnymi na Steam.
Ktoś mógłby się zapytać, ale przecież już przeskrobał? No cóż, Miłosz Dorsz też raz przeskrobał i stracił rangę dewelopera po "zabawie" poprzez wysypywanie serwerów zarówno MaSzyny jak i Train Drivera 2 za pomocą wysyłania specjalnie przygotowanych załączników na Mattermoście. I co? Teraz jest moderatorem. Więc jak najbardziej się da.
Korzyści płynące z wydania MaSzyny na Steam nie ograniczają się jednak do potencjalnego zwiększenia jej popularności, ale także potencjalnego aktualizowania gry bezpośrednio z repozytorium, chociaż kwartalne aktualizacje automatyczne do najnowszego wydania wraz z integracją wersji beta również są dobrym pomysłem.

Dajcie znać, co o tym sądzicie? Czy któreś z tych planów mają szansę na realizację? Czy macie jakieś pytania na temat moich pomysłów? Jakie mogą być według Was wady lub uargumentowane głosy przeciwko niektórym, albo wszystkim opisanym tutaj zmianom? Prosiłbym w miarę możliwości o wyrażenie opinii uwzględniając perspektywę szarego użytkownika.

14
Bieżące Symulatorowe / Odp: Siła hamowania EN57
« dnia: 28 Lipca 2023, 00:23:23 »
Nie wiem jak inne stare jednostki (trzeba by kogoś z PRów zapytać), ale ENdolino ma zwiechę na manometrach, czyli fizycznie czujesz, że już bierze i zwalnia, a  na manometrze cylindra hamulcowego dalej zero, więc nie jest to dobry wyznacznik. Co nie zmienia faktu, że ENdolino hamuje jak żyleta i można z większą prędkością wpadać w perony, w MaSzynie faktycznie jest wrażenie, jakby te klocki były z galaretki.

15
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa nr 351
« dnia: 27 Lipca 2023, 20:00:08 »
Czy ktoś to przejął dalej i dłubie?

16
Bieżące Symulatorowe / Siła hamowania EN57
« dnia: 26 Lipca 2023, 18:57:54 »
Witajcie.

Dzisiaj wpadło na YT ciekawe nagranie, gdzie widać zachowanie jednostki EN57 podczas hamowania. Patrząc na ciśnienie w cylindrach i to jak spada prędkość jednostki podpowiada mi, że w Maszynie mamy ze 2x a i może i 3x słabsze hamowanie. Chyba coś mamy nie tak z fizyką :D

Dysponuje ktoś może lekturą w tej sprawie? Mogą być i starsze wydawnictwa z wiadomych czasów.

Podrzucam filmy

Mójdzienwkade


Są też dwa filmy z kanału Pitkowa Kolej (kolega Piotr się z resztą tutaj udziela), gdzie manometry nie są aż tak dobrze widoczne, ale można dojść, że jednostka jakoś tak "lepiej" hamuje (co by potwierdzało pierwszy film).




17
Na warsztacie / Odp: Przeróbki kabin Wacka
« dnia: 05 Lipca 2023, 22:22:25 »
Tak i o to powstała EP09-006 z reflektorami 3D i na lepszym modelu użytkownika @Miłosz Dorsz z tablicami 3D.

19
Na warsztacie / Odp: Przeróbki kabin Wacka
« dnia: 17 Czerwca 2023, 18:06:57 »
Odgrzewam kotleta ponownie witam. Dzisiaj coś z działu klepanie repaintów xD tym razem nie kabinka. Ale tak for fun stworzyłem dolnoślązaka.

20
Bieżące kolejowe / Symulatory szkoleniowe.
« dnia: 16 Czerwca 2023, 15:30:34 »
Witam z Bydgoszczy.
Wykupiłem sobie godzinę jazdy na ruchomym symulatorze ET22. Firmy nie podaję, każdy sobie znajdzie.
Na rynku dostępne są komercyjne sesje na symulatorach ET22, Impuls, Elf. zmodernizowana "stonka" Jedna z firm jest znacząco tańsza od całej reszty. Niektóre ośrodki mają w ofercie "wolną" jazdę.

Moje odczucia:
Najbardziej bałem się hamowania (jechałem ET22 z 7 osobowymi wagonami). Okazało się, ze luzowanie przebiega znacznie szybciej niż na symulatorze (to nie zarzut, tylko obserwacja). Ani razu nie zastosowałem "fali".
Nastawnik bardzo ciężko chodził, na ET22 jechałem 20 lat temu, coś tam kręciłem, ale nie przypominam sobie, abym używał takich sił,
Nie minąłem się z żadnym pociągiem...
Miałem takie atrakcje: mgła, jazda po torze niewłaściwym (wiadomo o co chodzi), uszkodzoną rogatkę i samochód, który stoczył nagle się z peronu, zmiany kanałów,
Dodatkową atrakcją była awaria symulatora, która przekładała się w awarię lokomotywy: Co jakiś czas,  samoczynnie działał hamulec lokomotywy... Także, nie dość, że pierwszy raz, to jeszcze z awarią...

Grafika i obraz bardzo realistyczny. Co na minus, to gromady ludków stojących przy krawędzi peronu, wyglądali, jakby mieli popełnić zbiorowe samobójstwo. Myślałem, że to taki podstęp mający sprawdzić moją czujność, ale instruktor to wykluczył.

Odczucia fizyczne są bardzo realne: Przechyły, napieranie wagonów mocno odczuwalne. Przyczepił bym się, do cichego działania kranu hamulca, no i braku dźwięku sprężarki. No, ale może tak jest w tym typie, wszak to wersja zmodernizowana.
Najlepsze to było pod koniec sesji: Jak instruktor chciał wyjść (poprosiłem o filmowanie), to zacząłem hamować, bo przecież nie będzie wyskakiwał w biegu z "pośpiecha"...:-) 

Generalnie przejechałem szlak, bez żadnej wpadki, żaden znak, semafor mnie nie zaskoczył.

Słowa instruktora: "Najlepsi są chłopcy grający w taki program Maszyna..." Ja już chłopcem nie jestem, ale dzięki Maszynie, nic mnie w profesjonalnym symulatorze nie zaskoczyło.

Oczywiście forumowicze związani zawodowo to wszystko wiedzą: Tekst bardziej, dla miłośników niezwiązanych z koleją.

Pozdrawiam z Bydgoszczy.


21
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 17 Maja 2023, 00:12:31 »
Postępy przy drogach: Drogi Bieszczady Etap IV : odc. Czaszyn - Morochów   skończone.      

22
Na warsztacie / EN57-1767
« dnia: 07 Maja 2023, 20:39:39 »
Hej, ostatnio jakoś postanowiłem przy użyciu starych zdjęć zrobić takie malowanie do symulatora. Chyba jeszcze takowe nie pojawiło się w Maszynie. Jestem ciekaw waszego zdania na temat tej tekstury, warto kontynuować i może bardziej ja dopracować czy jednak nie ma to sensu? Przyjmuję wszelką krytykę.

23
Pomoc w tworzeniu / Odp: Lowpoly w ED72
« dnia: 07 Maja 2023, 19:57:49 »
Ja generalnie chciałbym nieśmiało powiadomić iż na ukończeniu jest model kibla 19xx a zarazem ED72 więc to nie to że chce kogoś zniechęcić, ale może się okazać że jak nowy model wyjdzie to twoja praca pójdzie w niwecz.

Pozdrawiam cieplutko, smacznej kawy.

24
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 25 Kwietnia 2023, 13:55:10 »
Występuje u mnie problem z tym, że przy ustawieniu trybu renderowania na uproszczony, niektóre tekstury mają lustrzaną powierzchnię. W załączniku przesyłam screeny jak to wygląda.

Parametry laptopa:
Intel Core i5-3210M 2.50GHz
NVIDIA Geforce GT 630M 2GB

25
Bieżące kolejowe / Odp: Katastrofa kolejowa w Grecji
« dnia: 12 Kwietnia 2023, 03:59:37 »
Posiłkując się translatorem Google dokonałem głębszej analizy mediów greckich i for na temat tej katastrofy. Nie odwołuję swojego zdania na temat kultury pracy na kolejach greckich, gdyż potwierdzają to sami Grecy. "Każdy, kto kocha kolej obawiał się tego dnia" - użytkownik greckiego działu forum skyscrapercity. Jak nie wierzyć w fatum, skoro ta katastrofa wydarza się niemal dokładnie w rocznicę Szczekocin i jest im w zasadzie bliźniaczką. Dyżurny ze stacji Larissa to kropka w kropkę nasz Andrzejek ze Starzyn. Też został przeniesiony z małej stacji. Greckiego dyżurnego bali się koledzy, a maszyniści żartowali, że "dzisiaj dyżuruje X, zjeżdżajmy szybko, bo puści na nas pociąg". Przed katastrofą wystąpiło dokładnie jak u nas cofanie źle wyprawionego pociągu podmiejskiego (u nas Starzyny cofały bodaj IR Gubałówkę - i zatajono to). W Grecji jest ten dodatkowy aspekt, że na nastawni miały być 3 osoby, ale jedna się nie stawiła, a druga opuściła miejsce pracy jakiś czas przed katastrofą.

W ogóle tam były urządzenia przekaźnikowe (nawet ładnie wszystko wygląda, tylko niewiele z tego działa), ale chyba sterowane jakimiś kluczami (czy coś w stylu naszych "urządzeń kluczowych"?). Jak zrozumiałem dlatego, że złodzieje (Grecy z przekąsem dodają określoną nację) kradną przewody.  Załączam zdjęcie "aparatu kluczowego" czymkolwiek miałby być. Wg byłego pracownika OSE nieprzestawienie klucza -dyżurny zapomniał, że poprzedni pociąg jechał po niewłaściwym z powodu wcześniejszego uszkodzenia sieci trakcyjnej) - było powodem wyprawienia pociągu na tor niewłaściwy.

Szczekociny i Tempi są do siebie ekstremalnie podobne, wierzyć się nie chce.

26
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 03 Kwietnia 2023, 19:51:24 »
Odkurzamy wątek :). Poniżej krótki spis naszych ostatnich prac i rzeczy, które udało nam się osiągnąć.

Toprus - aktualnie intensywnie prowadzone są prace dekoracyjne na odcinku Zagórz - Krosno. Mamy gotową roślinność (drzewa i krzewy) na całym kawałku szlaku do przystanku Krosno Polanka. Połowa Krosna wyposażona została już w zabudowę i detale miejskie, a część miasta również w (niefunkcjonalne) ulice. Między Krosnem i st. Nowosielce zostały wstawione drogi polne i lokalne, a przejazdy kolejowe są oznakowane dla aut. W Sanoku wstępnie rozpoczęto prace nad dekorowaniem okolic dworca. Trawy są w stanie częściowo lub w pełni gotowe na fragmentach Zagórz - Nowosielce, w okolicach przystanku Długie, w okolicach Beska, na części kawałka Milcza - Krosno. Cała linia 107 i odcinek linii 108 Jasło - Krościenko zostały wyposażone we wskaźniki i ograniczenia (jeszcze nie przypisane do torów). Na fragmencie N. Zagórz - Krosno zostały wstawione słupy teletechniczne.

mati222 - trwają prace nad podmienianiem budynków generowanych przez CityGML na modele z teksturami na odcinku Krościenko - Zagórz. Na razie gotowy jest fragment Krościenko - Ustrzyki.

Prawdopodobnie możecie się spodziewać wkrótce nowej paczki do pobrania, zawierającej to wszystko :)

27
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 30 Marca 2023, 15:55:22 »
@Celuś: Twój post zachęcił mnie do ściągnięcia w końcu scenerii "Zakopianka" i wypróbowania jej. Już kilka lat temu ktoś pokazał kawałeczek i wtedy pomyślałem: chętnie bym spróbował przejechać się tą górską trasą. Tak więc stało się...

Napiszę kilka zdań "z gruntu", które może zachęcą innych do ściągnięcia/pomocy w ukończeniu. Na początku zamieniłem EU07 na SU46, bo od Suchej B. nie ma trakcji (pojawia się później bodaj od Sieniawy) i jeśli ktoś chciałby później wracać z Zakopanego to proponuję uszczuplić skład z 7 do 6 wagonów, aby na peronie 2 w Zakopcu swobodnie oblecieć skład. Wielkie wrażenie zrobiły na mnie długie i kręte podjazdy, gdzie SUka na 15 pozycji wykręcała ledwo jakieś 50 km/h przy prądzie 2800A. Na odcinkach z Vmax 100 ledwo udało mi się osiągnąć 80 km/h, co pokazuje skalę trudności. Do tego dochodzą zmiany prędkości szlakowej i trzeba być bardziej uważnym niż na innych sceneriach. W końcu jesteśmy w górach. No właśnie, jadąc tą SU46 po wzniesieniach koło Sieniawy rozmyślałem o tym, jak będzie wyglądać sceneria z ukończoną trakcją, obiektami inżynieryjnymi, texturami budynków/gór, "obsiane" roślinnością/krzewo i drzewostanem oraz nad filmem z YT, w którym zaprezentowano kiedyś jak EU07 na jakimś IC nie daje rady podjechać pod jedno ze wzniesień w okolicach Sieniawy... Aż tu nagle zerwało mi SHP i stoję! Skończyło się na tym, że musiałem się wycofać do poprzedniej stacji i rozpocząć rozruch od nowa, bo ruszyć z miejsca na tych górkach nie dało się. Tak więc poczułem szybko klimat górskiej linii...

Tak jak pisano w pierwszym wątku, trzeba sobie wajchy przekładać samemu, ale w moim przypadku skorzystałem z tego jak poniżej:
- oblot składu w Chabówce,
- ułożenie przed Spyrkówką drogi do Zakopanego, a nie na tory postojowe prosto ze szlaku,
- ułożenie w Zakopanem drogi na tor przy peronie 2 (ten, gdzie jest rozjazd na końcu do oblatywania) - tutaj faktycznie lepiej jest mieć w składzie 6 pudeł, a nie 7.

Kończąc relację dodam, że odruchowo szukałem w Zakopanem "grzejki" na żeberku w postaci EP02-07 lub ET21-250, bo takowe pamiętam z przełomu lat 80/90. Mam nadzieję, że kiedyś się tam pojawią. Pomimo tego, że sceneria nie jest jeszcze ukończona, to te 82 km trasy pokazały swój pazur i w przyszłości może być to jedna z bardziej kluczowych i technicznie wymagających scenerii w MaSzynie!

28
Hello everyone,

I am really like Trains and MaSzyna (probably there is no better train sim currently in the world) and I playing it from a long time from when I was a young kid and the webpage showed in it's titlebar an eu07 in green from its right side (this according to the wayback machine was between 2013-1015), and you knew that the simulation shortly begins from that the text started hang down from that paper in the load screen ;)

But I am also Hungarian and i wanted to contribute to this great project so,
I just translated some important files to Hungarian, I hope, you can integrate theese...
(I also found but not finished "template.po", and if you can show me more I probably translate thoose too)

29
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 10 Marca 2023, 17:13:44 »
Nie ma też co przesadzać z drzewami i krzakami obok torów, bo nie wszędzie obok torów "coś" rośnie lub rosło. Na razie efekt jest fajny.

30
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 09 Marca 2023, 22:23:30 »
A może trochę zaingerować w teren?

Strony: [1]