Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - kamil2002

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Drawinowo do końca
« dnia: 01 Czerwca 2022, 20:19:10 »
Przedstawiam dokończenie cyklu scenariuszy "Od rana do wieczora" na scenerii Drawinowo, czyli scenariusz Drawinowo do wieczora.

https://eu07.pl/userfiles/23326/bardzo_lawinowo-r2.7z

Do wyboru mamy 19 misji:
  • EP07-424. Prowadzimy Ex "Przemysław" 17107 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska ponownie jako Ex "Przemysław" 71108. Za każdym razem zatrzymujemy się w Drawinowie, Grabówku i Włodowicach. Na koniec odstawiamy wagony na bocznice i sami zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EP09. Prowadzimy IC "Fredro" 7108 z Włodowic Zachodnich do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Włodowic Zachodnich ponownie jako IC "Fredro" 1709. Po drodze zatrzymujemy się tylko we Włodowicach. Na koniec wpychamy wagony na boczny tor, urywamy się i jedziemy na postój. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EU07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, podczepiamy skład wagonów osobowych, które następnie wyciągamy w perony. Jedziemy jako 17143 do Grabówka, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Mniej więcej w tym samym czasie jak wjedziemy do Grabówka, na stację powinien wjechać 67145 z Janiszewa. Odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się do składu z Janiszewa (w tym samym czasie prowadząca tamten skład lokomotywa podczepi się pod skład, który przyciągneliśmy z Grodziska). Wracamy do Grodziska jako 71144, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Na koniec misji odstawiamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę, i jedziemy na tor odstawczy dla lokomotyw. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EU07. Prowadzimy pociąg osobowy 17215 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71216. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie jedziemy jako pociąg osobowy 71610 do Grodziska Zachodniego, i wracamy do Włodowic Zachodnich jako 17611. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grabówek - Włodowice Zachodnie - Grabówek (wykonujemy 2 kółka jako 77841, 77842, 77843, 77844). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę z której wyjechaliśmy na samym początku. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Włodowice - Włodowice Towarowe - Włodowice (wykonujemy 3 kółka jako 70753-70758). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy: Włodowice Zachodnie - Włodowice jako 70712, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70713, Włodowice Towarowe - Włodowice jako 70714, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70715, i powrót do Włodowic Zachodnich jako 70716. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grodzisk Zachodni - Zarzecze Dolne - Grodzisk Zachodni (wykonujemy 3 kółka jako 11871-11876, dowożąc pracowników do elektrowni "Grodzisk"). Na koniec misji wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • SU45. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Jedziemy przypiąć wagony, podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy pociąg osobowy 17225 relacji Grodzisk Zachodni - Grabówek przez Drawinowo, Lubniew, Ostrownię i Krucz. W Grabówku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71228, ponownie przez Krucz, Ostrownię i Lubniew. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji zjeżdżamy razem z wagonami na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • SU45. Misję rozpoczynamy w lokomotywowni w Grabówku. Najpierw wyciągamy wagony z bocznicy, po ustawieniu ich w peronie odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się z drugiej strony. Następnie prowadzimy pociąg osobowy 71226 relacji Grabówek - Grodzisk Zachodni przez Krucz, Ostrownię, Lubniew i Drawinowo. W Grodzisku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grabówka jako 17227, ponownie przez Lubniew, Ostrownię i Krucz. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji wpychamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę i wracamy do lokomotywowni. Czas misji: ok. 3,5 godziny.
  • SM48. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, doczepiamy skład wagonów z podkładami, i wyciągamy je pod semafor wyjazdowy. Po około 15 minutach oczekiwania wyjeżdżamy do Drawinowa. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, manewrujemy na bocznicę i przyczepiamy wagony z tłuczniem, które następnie doczepiamy do naszego składu. Następnie jedziemy do Lubniewa, a stamtąd na wiadukt w Lubniewie Małym, gdzie trwają prace remontowe. Tam służba się kończy. Czas misji: ok. 80 minut.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Drawinowie. Jedziemy w tory stacyjne, następnie wyjeżdżamy luzem do Grodziska Zachodniego. Na wjeździe do Grodziska otrzymamy wjazd na sygnał zastępczy - wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg towarowy 174351 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ET41. Prowadzimy skład węglowy 714354 z Włodowic Towarowych do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET41. Prowadzimy pociąg towarowy 114332 z Zarzecza Dolnego do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i prowadzimy pociąg towarowy 174333 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Wyjeżdżamy w peron, po czym jedziemy luzem do Włodowic Towarowych. Wjazd otrzymamy na sygnał zastępczy, wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg kontenerowy 714222 do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Najpierw czekamy aż na stację wjedzie pociąg wojskowy i prowadząca go lokomotywa się odczepi. Wówczas manewrujemy i doczepiamy się do eszelonu. Następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako 714258 przez Grabówek, Krucz, Ostrownię i Lubniew (z uwagi na niższą prędkość rozkładową nie jedziemy główną magistralą). W Lubniewie musimy wykonać manewry związane ze zmianą czoła składu. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Wykonujemy manewry, po czym doczepiamy się do składu węglarek. Następnie jedziemy do Lubniewa jako 754270. W Lubniewie odczepiamy lokomotywę, jedziemy luzem do Krucza, gdzie doczepiamy kolejny skład, i wracamy z nim do Włodowic Towarowych jako 574271. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • SM42. Misję rozpoczynamy na jednej z bocznic we Włodowicach Towarowych. Pierwsza części misji to manewry: wykonujemy porządki na bocznych torach stacji, podczepiając wagony i doczepiając je do innych składów. Cały czas manewrujemy zgodnie ze wskazaniami semaforów i tarcz. Następnie podczepiamy się do jednego ze sformowanych przez nas składów i następuje druga część misji: jedziemy jako pociąg zdawczy 794388 do Włodowic. Tam odczepiamy się i wracamy luzem do Włodowic Towarowych. Wracamy na tor na którym rozpoczęliśmy służbę. Czas misji: ok. 3 godziny.

Ruch jest taki jak zwykle u mnie, czyli przez scenerię przejedzie 57 pociągów. Jest to mniej niż na Drawinowie od rana, jednakże biorąc pod uwagę że 13 pociągów wjedzie na tylko jedną ze stacji w scenerii (na Drawinowie od rana było ich ponad 20), i dodatkowo jest wiele wahadeł, można się spodziewać tłoku. Jest to też najpotężniejszy scenariusz w historii MaSzyny, zawiera 19129 eventów (dotychczasowy rekordzista L053 Południe ma ich "ledwo" 19043).

Scenariusz był pisany niemal "na kolanie", nie poprzedziła go żadna analiza wykonalności, a część misji była improwizowana podczas pisania. Ale spokojnie, nie ucierpiała na tym funkcjonalność ani atrakcyjność. Jedyne co, to mogą wystąpić pewne nieścisłości w rozkładach jazdy, np.: w jednej z misji osobowej możemy zaliczyć nawet godzinę spóźnienia.

Misje 1, 2, 4, 5 i 14 są dla nielubiących manewrów – albo ich w ogóle nie ma, albo występują dopiero na półmetku (po przejechaniu całej scenerii), zaś wyjazd ze stacji następuje dość szybko. W misjach pasażerskich nie ma podmian składu (z wyjątkiem misji nr 3), toteż można równie sporo napodróżować się jako pasażer.

Opus magnum to jednak misje 10, 11 i 17 (po części również 12 i 18), które odkryją Drawinowo nieznane, którego nikt dotąd nie oglądał. Teoretycznie ten fragment scenerii jest w paczce całościowej od ponad dekady, w praktyce jest to nowa sceneria.

Paczka jest tak przygotowana, że nie ma potrzeby wcześniejszego instalowania "Drawinowa od rana". Niemniej należy uważać na scenariusz Drawinowo od rana – przestanie w pełni działać po wgraniu niniejszego dodatku. Nie jest to wielki paraliż, gdyż problem stanowi tylko poprawa nazewnictwa semaforów na nowym odcinku scenerii. Poprawka jest w przygotowaniu.

Inne tematy:
  • Brak sieci trakcyjnej od Grabówka do podg Ostrownia.
  • Sieć w bazie we Włodowicach. Nie da się z niej wyjechać bez połamania pantografu.
  • AI wykonuje manewry przy przypisanym rozkładzie na stacji z postojem (w Lubniewie) – w zasadzie to zrobi, ale przy okazji symuluje spitego maszynistę: stawanie na kilka minut nie wiadomo po co, brak reakcji na ms2, włączanie świateł pociągowych przy podanym ms2...
  • Radiotelefonu nie ma i póki co nie będzie.

2
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 19 Maja 2022, 01:00:45 »
siema gurkuf narobiłam, niech zyje nmt1

Teren leży dla całej 99 + tyle ile widać w każdą stronę z Chabówki. Teraz pracę skupią się na dostosowywaniu terenu pod tory, bo to właśnie ten odcinek pójdzie jako pierwszy na odstrzał. W międzyczasie w tle zaciągają się kolejne kwadraty z geoportalu, i tworzą się kolejne gigabajty fragmenty terenu.

ps. Gorące podziękowania dla jana i jubaja za wyregulowanie rozpracowanie drawdistance, zapakowanie sterowania nim pod suwaczek pod F12, oraz korektę mgły

3
Na warsztacie / Odp: Pulpit pojazdu Elf II / EN75 STADLER Flirt
« dnia: 01 Maja 2022, 23:07:55 »
Jak coś to flirt w Cadzie gdzieś był chyba 1,5 członu czy coś

4
Na warsztacie / Pulpit pojazdu Elf II / EN75 STADLER Flirt
« dnia: 01 Maja 2022, 21:07:55 »
Witajcie Panowie,

od jakiegoś czasu modeluję w dość zaawansowanym programie "Inventor" i pomyślałem, że moje dotychczasowe umiejętności wraz ze stałą stycznością z pojazdami EZT mogą wnieść nieco do kolekcji floty nowoczesnych pojazdów w symulatorze. A więc do sedna. Mimo posiadania dość zaawanasowanego programu nie jestem w stanie póki co opanować tworzenia skomplikowanych brył większych niż te które mogę zwymiarować "od ręki" suwmiarką, dlatego ograniczyłem się do tworzenia mniejszych obiektów w kabinie maszynisty. Jeśli więc jest na tutejszym forum użytkownik, który chciałby nawiązać współpracę w zakresie tworzenia modeli pojazdów generacji Elf II oraz EN75 STADLER "Flirt", to proszę o kontakt. Dysponuję wszelką dokumentację techniczną (rysunki techniczne) potrzebną do wykonania modelów, a ponadto posiadam urządzenie rejestrujące dźwięk Tascam DR-40X, którym mógłbym nagrać dowolne dźwięki tych pojazdów w wysokiej jakości. Poniżej prezentuję kilka screenów z prac nad pulpitem pojazdu generacji Elf II oraz EN75 "Flirt" w wersji dla Kolei Śląskich. Wszelkie elementy zostały wykonane z dokładnością do 0,1mm względem oryginalnego wyposażenia pulpitu maszynisty. Tymi projektami zajmę się w pierwszej kolejności, a efekty dalszych prac modelowania pulpitów będę prezentować w tym poście.

5
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 11 Kwietnia 2022, 15:50:51 »
Projekt żyje, nie był to jakiś zaawansowany pryma aprilisowy żart, jak ten z Bieszczadami (chociaż, czy tamten aby napewno też był?). Zakończyły się prace torowe. Ułożone i wyprofilowane są tory w całości od Krakowa Płaszowa do Zakopanego. Obecnie siły wkładam w teren, nad którym przewiduję, iż prace zajmą około 2-3 miesięcy. Udało się wypracować już w miarę działającą metodę i sposoby pracy z danymi NMT. Duże trudności sprawiają jedynie spasowywanie terenu z torami, i niwelowanie lewitujących torów. Jak się uda to przeskoczyć, to będzie z górki (dosłownie) :). Poniżej screeny z terenem z odcinka Zakopane - Sieniawa.

6
Publikacje / Odp: MaSzyna 22.03
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 21:49:33 »
Skrócony opis zmian przygotowany przez Vanquisha.

NOWOŚCI W OBECNYM WYDANIU
Wprowadzono:


Scenerię Wrzosy, Autor: @MaciejM, Współpraca: @DieselPower, @DzordZ, @Ensifer, @Joachimowicz, @Kogut, @matek123, @Miłosz Dorsz, @Mrofkojat, @Myore, @SergiuszN, @SpawaczTIG141, @Stele, @Turbokibel, @youBy, @panmrherobrine i inni wraz z następującymi scenariuszami:
wrzosy_eie8310 - Pociąg IC 8310 w relacji Wolica-Turów. Czas służby - ok. 100 minut;
wrzosy_mpe43150 - Pociąg TLK 43150 w relacji Wolica-Dębica Osobowa. Czas służby - ok. 90 minut;
wrzosy_pxe336080 - Pociąg PXE 336080 w relacji Wolica (Depo)-Jerzynianka. Czas służby - ok. 70 minut;
wrzosy_roj34800 - Pociąg ROJ 34800 w relacji Turów-Wolica. Czas służby - ok. 130 minut;
wrzosy_roj66582 - Pociąg ROJ 66582 w relacji Wolica-Dębica Osobowa. Czas służby - ok. 90 minut;
wrzosy_rom44702 - Pociąg retro ROM 44702 w relacji Wolica-Mostki Groszex. Czas służby - ok. 65 minut;
wrzosy_rpj69110 - Pociąg RPJ 69110 w relacji Wolica-Turów. Czas służby - ok. 100 minut;
wrzosy_rpj69120 - Pociąg RPJ 69120 w relacji Wolica-Dębica Osobowa. Czas służby - ok. 90 minut;
wrzosy_tde330120 - Pociąg TDE 330120 w relacji Wolica Towarowa-Dębica Towarowa. Czas służby - ok. 100 minut;
Elektryczne Zespoły Trakcyjne EN57AL, EN57ALc, EN57ALd (Koleje Dolnośląskie, Koleje Mazowieckie, Koleje Wielkopolskie, PolRegio, PolRegio-Tygrys, Województwo Warmińsko-Mazurskie, Województwo Zachodniopomorskie) @Andrzejlandrzej (MSTS & OR), @youBy, @tmj, @Wiggle, @DieselPower, @Stele, @Kermit, @Turbokibel, @Joachimowicz, @mk1991, @Miłosz Dorsz, @Łukasz Stefański, @szymsza1, @Jaco, @Domino93pl, @Patryk "hanys" Farana;
Elektryczne Zespoły Trakcyjne 31WE, 45WE, ED78 (Koleje Dolnośląskie, Pomorze Zachodnie, Świętokrzyskie, PolRegio) @DieselPower, Patryk "hanys" Farana, @jakubg1, @Kermit, @youBy, @Turbokibel;
Elektryczny Zespół Trakcyjny 22WEc (EN76KP) @Patryk "hanys" Farana, @Stele, @DieselPower, @Turbokibel, @youBy, @Robert "Rogonon" Gorny;
lokomotywy EU44 @Sawi, @Stele, @youBy, @Miłosz Dorsz, @Patryk "hanys" Farana, @tmj, @Turbokibel;
lokomotywy Dragon 2 w wariantach E6ACTa, E6ACTab, E6ACTabd, E6ACTad @Train Models Studio, @DieselPower, @Patryk "hanys" Farana;
lokomotywy EP07P @DieselPower;
lokomotywy Ex07 po modernizacji w Olkol Sp. z o.o. @DieselPower;
wózek akumulatorowy ASF @matek123, @misiel186, @EU40, @ET22_rulez, @Podlesky, @Atapi, @Grucha EU, @DieselPower, @Stele, @Miłosz Dorsz, @Turbokibel, @Tyrystor, @Epoka9.24, @TGV Kamil, @Joachimowicz;
lokomotywy ET22-1047, ET22-1141 jako dedykowane modele @Miłosz Dorsz;
wagon 111AMM-20 B9nopuz 50 51 29-78 208-0 @Miłosz Dorsz;
wagon 112Am AB9nou: 51 51 39-70 008-9 @jakubg1;
wagon 174A B10nouz 50 51 20-78 761-7 EU Year of Rail @Miłosz Dorsz;
wagon Eaos VRZ-99: 33 52 5412 083-5 @DieselPower;
wagon Xk 828682 @matek123, @Daniel Szymczyk, @Dróżnik Wiór, @Stele;
wagon Eaaos 601W: 82 51 5378 008-5, 82 51 5378 036-6 wraz z dedykowanym wózkiem @DieselPower;
wagon Samms 622Za: 31 51 4861 033-2, 31 51 4861 129-8 wraz z dedykowanym wózkiem @DieselPower;
wagon Roos 436Z: 31 51 3526 085-1 @Miłosz Dorsz;
wagony 425S, 426W, 426Z: 31 51 4644 357-9, 31 51 4644 615-0, 84 51 5944 329-8, 31 51 4707 719-4 @DieselPower;
wagony 437W, 437Wa, 437Wb: 83 51 5382 365-2, 83 51 5944 762-1, 84 51 5333 894-0, 84 51 5382 026-9, 84 51 5382 191-1, 84 51 5944 623-4 @DieselPower;
wagony E06A i E06B @Train Models Studio, @DieselPower, @AIR, @shonek93, @Joachimowicz, @ElektrykPKP, @DzordZ, @Miłosz Dorsz;
wagony Sgmmns(s) @DieselPower;
wagony Sgns @DieselPower;
wózek dla EZT serii EN57 ze sprężynami metalowo-gumowymi @youBy;
wózek 1XTa do wagonów 401W, 409W, 428Wa, 437W, 437Wa, 437Wb @DieselPower;
kabina do lokomotywy EP07-442 @Joachimowicz;
kabina do EZT serii EN57AL (PolRegio-Tygrys, Koleje Dolnośląskie) @Kermit;
szafa elektryczna dla EZT serii 21WE, 22WE, 34WE z możliwością obsługi oświetlenia, falowników, baterii, nastaw hamulca @Kermit;
ekrany ENTE dla EZT serii EN57AKŁ, EN57AL, EN71AKŚ, Elf, Impuls @Kermit, @youBy;
ekrany modułowe rozkładów jazdy ENTE/AKSEL dla EZT serii 21WE, 22WE, 34WE, EN57AL @Kermit, @youBy;
ekrany bootowania systemu ETCS @Kermit, @Pitek;
tablet do lokomotyw EP07 @Miłosz Dorsz;
model prędkościomierza Unicontrols Tramex @Miłosz Dorsz;
przystanek osobowy Dębica Wschód na scenerii L053 (scenariusze: l053_poranek, l053_wieczor, l053_noc) @Kermit;
nowe wyświetlacze dla EZT serii EN57 oraz EN57-2xxx @DieselPower, @jakubg1;
nowe wyświetlacze dla EZT serii EN57AKŁ oraz EN71AKŚ @Kermit;
nowe wyświetlacze dla EZT serii 21WE, 22WE, 34WE @Kermit, @DieselPower;
ulepszone skrypty dla radiotelefonów Koliber - możliwość wystąpienia awarii @Kermit;
nowe modele słupów teletechnicznych @DieselPower;
nowe modele budynków magazynowych, poniemieckich domów, bloków wielkopłytowych, budynków dworcowych, budynków mieszkalnych, stodół @Toprus;
nowe modele budynków przemysłowych, nastawni, obiektów inżynieryjnych @Balaclava;
nowe modele budynku gospodarczego oraz budynku ZWiK Pabianice @Miłosz Dorsz;
nowe modele słupów wysokiego napięcia @Kolej w Polsce;
nowe modele rogatek JEGD-50 @Hubertnator23;
nowe tekstury gruntu oraz skał @JAN21;
parametr shadow_rank dla traw oraz mniejszej roślinności @Stele;
miłośnicy kolei na sceneriach Bałtyk i L053 (scenariusze: baltyk_euro2012, baltyk_sdm, baltyk_skm1, baltyk_skm2, l053_poranek, l053_poludnie, l053_wieczor, l053_noc) @Kogut, @Kuba_PL;
papierowe rozkłady jazdy w kabinach lokomotyw serii E186 @panmrherobrine;
papierowe rozkłady jazdy w kabinach lokomotyw serii EU07, EP07 @Turbokibel;
papierowe rozkłady jazdy w kabinach lokomotyw serii ET22@Turbokibel;
papierowe rozkłady jazdy w kabinach EZT serii EN57 @Turbokibel;
papierowe rozkłady jazdy w kabinach EZT serii 21WE, 22WEa, 22WEc @MishutkAviation;
poprawiony bloom do wyświetlaczy @jakubg1;
identyfikatory jakości dla scenerii @jakubg1;
kategorie i nazwy pociągów na sceneriach L053 oraz Bałtyk @k.wojak;

Zaktualizowano:

dźwięki dla lokomotyw serii EP09 (nastawnik jazdy, syreny) @Turbokibel, (dźwięk toczenia) @mareczek;
dźwięki dla lokomotyw serii ET21 (przekładnia) @youBy, (wentylatory oporów rozruchowych, dźwięk toczenia) @Turbokibel, (syreny) @mareczek;
dźwięki dla lokomotyw serii ET22 (sprężarka, przetwornica) @mareczek, (przekładnia) @Turbokibel, (wentylaotry) @mareczek;
dźwięki dla lokomotyw serii ST43 @Turbokibel;
dźwięki dla lokomotyw serii SM42, SP42, SU42, 6Dg (dźwięk toczenia) @Turbokibel;
dźwięki dla lokomotyw serii SU45, SU46 (silnik, wentylatory) @mareczek;
dźwięki dla lokomotyw serii ST44 (dźwięk toczenia) mareczek, (przekładnia) @Turbokibel;
dźwięki dla lokomotyw serii ST45 (nastawnik jazdy) @Turbokibel;
dźwięki dla lokomotyw serii E186 (przekładnia) @Turbokibel;
dźwięki dla lokomotyw serii E189 (wentylatory, sprężarka, odbieraki prądu, syreny) @Turbokibel;
dźwięki dla lokomotyw serii BR285 (przekładnia, silnik, nastawnik jazdy) @jakubg1;
dźwięki dla lokomotyw serii 3E1M (sprężarka) @mareczek;
dźwięki dla lokomotyw serii 6Dg (nastawnik jazdy, silnik) @Turbokibel, @mareczek;
dźwięki dla lokomotywy serii 754 (układ napędowy, silnik, syreny, dźwięk toczenia) @mareczek;
dźwięki dla EZT serii ED72 (dźwięk toczenia) @mareczek, (drzwi, prędkościomierz, układ hamulcowy) @Turbokibel;
dźwięki dla EZT serii EN57 (dźwięk toczenia) @mareczek, (układ hamulcowy) @youBy, @Turbokibel;
dźwięki dla EZT serii EN57-2xxx (odbieraki prądu) @Turbokibel, (dźwięk toczenia) @mareczek;
dźwięki dla EZT serii EN57AL, EN57AKŁ, EN71AKŚ (przetwornica, sprężarka, wentylatorów silników trakcyjnych, styczników wyłącznika szybkiego, drzwi, ogrzewania, syren, wężykowanie) @youBy, @Turbokibel;
dźwięki dla EZT serii 21WE, 22WE, 34WE (hamulec pneumatyczny, hamulec elektropneumatyczny, wentylatory silników trakcyjnych, radiotelefonu Koliber) @youBy, @Turbokibel;
dźwięki dla EZT serii 36WEa (układ ogrzewania, wentlacji i klimatyzacji, hamulca pneumatycznego) @Turbokibel;
dźwięki dla SZT serii SA13x (układ napędowy, silnik, sprężarka, turbosprężarka, zapłon) @youBy, @Turbokibel, (syreny) @Filip Pe, @Turbokibel;
dźwięk styczników, boczników oraz wyłącznika szybkiego na zewnątrz dla lokomotyw serii EU07, EP07, EP08, ET22, ET21, ET42, 181 @Turbokibel;
dźwięk toczenia dla lokomotyw serii EU07, EP07, EP08, ET22 @Turbokibel;
konfigurację hamowania dla EZT serii 21WE, 22WE, 34WE @youBy;
konfigurację hamowania dla EZT serii ED72, EN57, EN57-2xxx;
konfigurację hamowania dla wagonów towarowych @youBy, @Turbokibel;
konfigurację silnika spalinowego dla lokomotyw serii SP45, SU45, SU46 @mareczek;
model wagonu 408S @matek123, JAN21, fuji8;
model zewnetrzny dla wybranych numerów taborowych lokomotyw serii EP09 (klamki w 3D, oznaczenie, gniazda ukrotnienia, reflektory itd.) @Miłosz Dorsz;
kabinę dla SZT serii SA13x (wskazówki manometrów, lampki CA/SHP) @youBy, (dźwięki przycisków, nastawnika jazdy) @Turbokibel;
kabinę dla lokomotyw serii EP08 @wacek12321;
tekstury szyn @Balaclava;
składy na sceneriach: Bałtyk, L053 @Joachimowicz, @Turbokibel;
rozkłady jazdy na sceneriach: Bałtyk, Drawinowo, Krzyżowa @Kogut;
otoczenie (roślinność, budynki) na scenerii Całkowo @Kolej w Polsce;
otoczenie (budynki, znaki, torowcy) na scenerii Bałtyk (scenariusze: baltyk_euro2012, baltyk_sdm, baltyk_skm1, baltyk_skm2) @PARKA;
scenerię Quark (v.210604) @Ra;

Dodano tekstury:

dla lokomotyw serii EU07, w tym:
EU07-078, EU07-147, EU07-148, EU07-308, EU07-377, EU07-1520;
dla lokomotyw serii EP07, w tym:
EP07-361, EP07-381, EP07-383, EP07-408'12, EP07-1024'21;
dla lokomotyw serii EP09, w tym:
EP09-012, EP09-018'21, EP09-028, EP09-032, EP09-034'12, EP09-046;
dla lokomotyw serii ET21, w tym:
ET21-012, ET21-20, ET21-66'CTL, ET21-351, ET21-604;
dla lokomotyw serii ET41, w tym:
ET41-156;
dla lokomotyw serii Ls800, w tym:
Ls800-2098;
dla lokomotyw serii SM42, w tym:
SM42-462, SM42-1096, SM42-2443, SM42-2490;
dla lokomotyw serii SP42, w tym:
SP42-007;
dla lokomotyw serii SU46, w tym:
SU46-029;
dla lokomotyw serii TEM2, w tym:
TEM2-213;
dla lokomotyw serii 3E, w tym:
3E-52;
dla lokomotyw serii 3E1M, w tym:
3E1M-067, 3E1M-201, 3E1M-488;
dla lokomotyw serii BR285, w tym:
BR285-127'19;
dla lokomotyw serii E186, w tym:
186 534-4, 483 256;
dla lokomotyw serii 6Dg, w tym:
6Dg-1248;
dla lokomotyw serii 181, w tym:
181 106-6, 181 116-5;
dla lokomotyw serii 182, w tym:
182 072-9, 182 163-6, 182 107-3, 182 157-8;
dla lokomotyw serii 183, w tym:
183 027-2;
dla lokomotyw serii 754, w tym:
754 031-3;
dla EZT serii EN57, w tym:
EN57-001'11, EN57-047'05, EN57-082'11, EN57-112, EN57-714, EN57-815'14, EN57-829'15, EN57-838, EN57-960, EN57-989, EN57-920'11, EN57-970'16, EN57-969'21, EN57-986'11, EN57-1035'11, EN57-1120, EN57-1115'20, EN57-1122'21, EN57-1136, EN57-1247, EN57-1250, EN57-1399, EN57-1757'20, EN57-1810'15, EN57-1822, EN57-2062, EN57-2071, EN57-2074;
dla EZT serii EN71, w tym:
EN71-038'21;
dla EZT serii 36WEa, w tym:
36WEa-024;
dla wagonów typu 170A, w tym:
61 51 2170 039-2 - właściciel: PKP InterCity;
dla wagonów typu 173A, w tym:
50 51 59-78 007-9 - właściciel: PKP InterCity;
dla wagonów typu 401W, w tym:
5217, 5346, 5360, 84 51 53-33 546-6, 84 51 53-33 568-0, 84 51 53-33 606-8, 84 51 53-33 624-1, 84 51 53-38 004-1, 84 51 53-38 023-1 - różnych właścicieli;
dla wagonów typu 409W, w tym:
82 51 5314 545-3, 82 51 5314 845-7, 82 51 5315 197-2, 82 51 5315 223-6, 82 51 5315 319-2, 82 51 5319 118-4, 82 51 5319 456-8, 82 51 5319 506-0, 84 51 5301 470-7, 84 51 5356 972-6, 84 51 53-38 525-5 - różnych właścicieli;
dla wagonów typu 413S, w tym:
82 51 6739 078-0 - właściciel: PKP Cargo;
dla wagonów typu 425S, w tym:
31 51 4644 038-5, 31 51 4644 561-6, 31 51 4644 562-4, 31 51 4644 568-1, 31 51 4644 576-4, 31 51 4644 625-9, 31 51 4644 881-8, 82 51 4645 095-2, 82 51 4645 127-3, 82 51 4645 169-5 - właściciel: PKP Cargo;
dla wagonów typu 425Wa, 428Wa, w tym:
33 51 5331 037-0, 33 51 5331 041-2, 3351 5331 044-6, 82 51 5373 731-7, 84 51 5373 739-8 - właściciel: ZTK "Siarkopol", PTKiGK Zabrze;
dla wagonów typu 443V, w tym:
31 51 6734 248-6, 31 51 6734 818-6 - właściciel: PKP Cargo;
dla wagonów typu 1415Ax, w tym:
31 81 5341 183-6, 31 81 5341 298-2, 33 51 5331 012-3, 33 56 5331 149-8, 33 56 5331 304-9, 33 80 5342 645-2, 33 80 5342 654-4, 33 51 5331 007-3, 33 51 5331 072-7, 33 56 5331 173-8, 33 56 5331 188-6, 33 51 5331 890-2 - różnych właścicieli;
dla wagonów typu R462W, w tym:
33 53 5303 591-8, 33 53 5320 586-7, 33 53 5320 594-1, 33 53 5320 645-1, 33 53 5320 667-5, 33 53 5320 689-9, 33 53 5320 698-0, 33 56 5331 024-3, 33 56 5331 035-9, 33 56 5331 039-1, 33 56 5348 626-6 - różnych właścicieli;
dla wagonów typu C462W, w tym:
33 68 5330 200-6, 33 68 5330 237-8, 33 68 5330 248-5, 33 68 5330 249-3, 33 68 5331 602-2, 37 80 5330 047-1 - właściciel: Ahaus-Alstätter Eisenbahn;
31 51 5354 587-8, 31 51 5357 638-6, 31 51 5357 833-3, 31 51 5372 480-4, 31 51 5370 304-8, 31 51 5373 137-9, 82 51 5357 174-0 - właściciel: PKP Cargo;
dla wagonów typu VRZ-99, w tym:
33 52 5412 012-4, 33 52 5412 062-9, 33 52 5412 079-3, 33 52 5412 088-4 - właściciel: RKM, InterKomtrans;
dla wózków typu 1XTa;
Niezależnie od powyższych w najnowszym wydaniu wprowadzono szereg poprawek w poszczególnych modelach, sceneriach czy scenariuszach, które zostały wykryte od czasu premiery poprzedniego wydania.

USPRAWNIENIA I NOWE FUNKCJE EXE:

AI w trybie jazdy rozkładowej wykonuje hamowanie kontrolne;
AI wykorzystuje częściej możliwość wysokiego rozruchu;
AI przy uruchamianiu pojazdu trakcyjnego uwzględnia obecność przetwornicy i/lub sprężarki;
zaktualizowano system podpowiedzi poprzez akceptację utrzymania ciśnienia w przewodzie głównym ciśnienia na poziomie 5 bar jako wyluzowanie hamulca/pozycja jazdy;
zaktualizowano dźwięk i sterowanie dźwigni tempomatu oraz bocznikowania w pojazdach trakcyjnych;
zaktualizowano pracę wentylatorów silników trakcyjnych w oporowych pojazdach trakcyjnych przy jeździe do tyłu;
zaktualizowano procedurę asymilacji i napełniania zwiększonym przekrojem w impulsowych 5-cio i 6-cio pozycyjnych zaworach maszynisty;
przywrócono zaliczanie przystanków w trybie manewrowym;
ograniczono działanie autorewidenta podczas luzowania przeładowanych pojazdów trakcyjnych;
wprowadzono funkcję otwieranie drzwi przez kierownika pociągu na 6 sekund przed planową godziną odjazdu pociągu podczas postoju handlowego;
wprowadzono obsługę włączania i wyłączania pierwszych 12-stu falowników pojazdu trakcyjnego/pojazdów trakcyjnych w ukrotnieniu;
wprowadzono zespoloną kontrolkę CA i SHP;
wprowadzono dźwięki pracy ep-compactów dla zwiększania i zmniejszania ciśnienia;
wprowadzono wskazówkę manometra wskazującą żądany poziom zahamowania hamulca elektropneumatycznego;
wprowadzono obsługę współczynnika offsetu amplitudy dla udźwiękowienia przepływu powietrza w hamulcach;
wprowadzono możliwość modyfikacji zasięgu renderowania scenerii, konfigurowana wpisem gfx.drawrange.factor.max w pliku eu07.ini;
wprowadzono możliwość modyfikacji dopuszczalnej długości renderowania cieni, konfigurowana wpisem gfx.shadow.angle.min w pliku eu07.ini;
wprowadzono usługę zdalnego raportowania błędów;
wprowadzono obsługę shaderowego renderera z użyciem architektury ANGLE i back-end'u Vulkan;
wprowadzono wstępną obsługę OpenVR;

Wyżej wymienione punkty to tylko część wprowadzonych zmian, gdyż przedstawiamy zmiany istotne i widoczne dla użytkowników. Dokładny changelog znajduje się w wątku poświęconym zmianom w EXE na Forum projektu - lista jest stale aktualizowana: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28920.0.html.

Pełna lista zmian (login i hasło jak do forum):
https://wiki.eu07.pl/websvn/log.php?repname=pctga&path=%2F&isdir=1&peg=7997&sr=7997&er=7090&max=1000&search=&all=1

Poniżej parę obrazków wybranych nowości.

7
Publikacje / MaSzyna 22.03
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 21:33:45 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 22.03! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na marzec 2022 roku.
Jest to samodzielna paczka i należy ją zainstalować do pustego folderu, nie należy instalować w folderach systemowych, gdzie X to litera dysku systemowego:
X:\ProgramData, X:\Program Files, X:\Windows.


POBIERZ

Instalator nie ma wykupionego podpisu certyfikowanego i będzie bardziej podejrzany dla antywirusów od poprzedniego.

Wymagane miejsce na dysku do instalacji MaSzyny 22.03: 43 GB


Instalacja manualna; Torrenta można też pobrać by seedować i wesprzeć nasz serwer:
Torrent: https://stuff.eu07.pl/maszyna-r7997.zip.torrent (pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do nowego katalogu)
Poniższe pliki wypakować do folderu symulatora:
Patch1: https://stuff.eu07.pl/maszyna-diff-r7997-r8037.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exefiles_common.zip
I zależnie od wersji systemu operacyjnego X64:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exe_win64.zip
X86:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exe_win32.zip

Starter: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter220327.zip
Rainsted: https://eu07.pl/userfiles/22158/rainsted.zip
Pliki dla twórców map: https://eu07.pl/userfiles/22158/placeholdery_nodebank.zip

Biblioteki MSVC2008:
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x86.exe
Biblioteki MSVC2015+:
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe
Biblioteki UCRT:
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt64.7z
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt86.7z


8
Na warsztacie / Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 20:39:17 »
Dzień dobry, ostatnimi czasy razem z @Toprus i @Kolej_w_Polsce pracujemy nad projektem Galicyjskiej Kolei Transwersalnej oraz fragmentem pierwszej Galicyjskiej Kolei Żelaznej. Staramy się jak najwierniej odwzorować na liniach klimat z przełomu XX i XXI wieku.
 
Docelowo w skład projektu wejdą następujące linie kolejowe na danych odcinkach:
L96 Nowy Sącz - Stróże ~33km długości
L104 Chabówka - Nowy Sącz ~76km długości
L107 Nowy Zagórz - Łupków ~50km długości
L108 Stróże - Zagórz - Krościenko ~160km długości
L110 Gorlice Zagórzany - Gorlice ~5km długości
Co razem daje 324km (najpotężniejsza sceneria w Maszynie)

Planowane jest również podpięcie się do projektu "Zakopianki" od @Celuś który to obejmuje Linie 97 umożliwiając przejazd do Żywca, a nawet i Zwardonia poprzez L139 nad którą pracuje @Ra, co łącznie daje ponad 100km więcej trasy.

Podobnie jak przy projekcie L61 tory będą wypoziomowane według danych NMT1, a teren wykonany z jak największą dbałością o szczegóły. Przy czym nie będzie on na pewno przystępny wagowo, bo w terenie górskim nie ma miejsca na nieskończone upraszczanie, a rok 2005 zostawiliśmy daleko w tyle.
Całość na pewno będzie rozbita na poszczególne linie aby: po pierwsze, czas ładowania nie zabijał, a po drugie, tworzenie scenariuszy było bardziej przystępne i służby nie zabijały długością.

Stan prac aktualizowany na bieżąco dwa posty niżej.

Edit: /12.10.2022/ Zapomnieliśmy wspomnieć, że w ramach projektu powstanie również cała sieć Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej :) Dwa posty niżej zaktualizowany stan prac.

je_bac_zagurz

9
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 18 Marca 2022, 06:24:51 »
Scenariusze są, co prawda jest ich na razie tylko 6  i to takie podstawowe żeby tylko trasę przejechać, bez większych niespodzianek na szlaku. Nie ma za to jeszcze scenerii dokończonej na tyle żeby móc już testowac.

Co by udowodnić że przy scenerii coś się robi to parę wiosennych zrzutów.

Dwa ostatnie pokazują różnicę między wiosną, a latem

10
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 16 Lutego 2022, 23:43:05 »
Pierwsze próby z NMT, wykonałam jeden kwadrat (2x2km) w okolicach przełęczy Sieniawskiej. Dzięki @Toprus i @JAN21 udało się opracować w miarę sensowną metodę, aby uzyskać równowagę pomiędzy optymalizacją a wyglądem, choć będzie wymagać to jeszcze kilku prób. Teren najpierw odsiałam w CC do NMT2/8 na płaszczyznach, następnie w Blenderze za pomocą pędzla do zaznaczania i narzędzia decimate najmniej wrażliwe na szczegółowość elementy, takie jak zbocza gór, zostały ręcznie odchudzone. Przy następnej próbie spróbuję podkręcić śrubę - zwiększę szczegółowość okolic torów, a jeszcze bardziej zmniejszę szczegółowość gór. Ogólnie cały kwadrat w obj ważył 6mb, scm wyszedł 20mb.
Na koniec uprzedzę jeszcze komentarze - kwadrat był jedynie obiektem testowym, nie końcowym fragmentem terenu. Nie zostały również poprawione nasypy i przekopy, dlatego tory wyglądają, jak wyglądają. A tak, to ogłaszam połowiczny sukces :)

11
Na warsztacie / D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 15 Lutego 2022, 13:43:07 »
Projekt i informacje z nim związane:

Z dniem 20.11.2022 projekt zatrzymał się na następującym stadium:

D29-91 (odcinek Kraków Zabłocie - Kraków Prokocim Osobowy) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-94 (odcinek Kraków Płaszów - Podbory Skawińskie) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-97 - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-117 (odcinek Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Kalwaria Zebrzydowska) - Geometria pozioma, geometria pionowa
D29-98 - Geometria pozioma, geometria pionowa, wskaźniki, profile, teren, usrk;
D29-104 (odcinek Chabówka - Rabka Zdrój) - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, teren, wskaźniki, usrk;
D29-99 - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, teren, wskaźniki, usrk, sieć trakcyjna (odcinek Zakopane - Sieniawa, jedynie prowadzenie przewodu jezdnego oraz konstrukcje wsporcze);

Do paczki dołączone zostają dwa scenariusze dotychczas wykorzystywane przez autorów do testów - "Tatry - scenariusz demonstracyjny", oraz "Tatry - scenariusz deweloperski". Scenariusz demonstracyjny pozwala na przejechanie odcinka z Suchej Beskidzkiej do Zakopanego pociągiem 13413 "Tatry" z rozkładu 2011/2012, oraz pociągiem powrotnym (przesiadka na jedną z lokomotyw odstawioną na Spyrkówce w Zakopanem). Istnieje również możliwość przejażdżki osobowym 22120 w odwrotnej relacji. W plikach znajdują się również rozkłady dla innych pociągów - mądre głowy sobie skleją. Koniecznie należy nadmienić - brak jest eventów sterujących, przebiegi należy nastawiać sobie ręcznie pod klawiszem Tab (render pełny).Scenariusz deweloperski zawiera tylko jeden skład bez rozkładów. Wszystkie pliki są odpowiednio ponazywane i posegregowane, zwłaszcza w folderze /scenery. Dotyczy to również zestawu plików źródłowych, który zostanie wydany osobie, która byłaby zainteresowana ewentualnym dalszym rozwijaniem projektu. Powinno to w znaczący sposób zachęcić do pracy, gdyż myślę, że nawet osoba nie znająca struktury symulatora prędko byłaby się wstanie połapać co jest czym :).
W paczce znajduje się repack paczki sieci trakcyjnej autorstwa @bohunIC (oryginały wysięgników), @danniel (warianty wysięgników) oraz innych autorów (bramki, słupy, odłączniki, kotwy - autorów ciężko zidentyfikować). Paczka znajduje się w osobnych folderach "siec_trakcyjna_ph". Docelowo zestaw tych elementów, (po włączeniu w niego słupów, odłączników, naciągów, przewodów wzmacniajacych oraz LPNów), miał zostać opublikowany jako "placeholder" pod przyszłą publikację całkowicie nowej paczki sieci trakcyjnej, nad którą od roku pracę prowadzi @Blaclava, @JAN21, @KolejWPolsce, @Celuś. Paczkę tą cechować miało bezproblemowe pasowanie do siebie wszystkich elementów, brak wariantów łączonych (wszystko osobno, budowa z "klocków" - mniej plików), oraz w efekcie - możliwość banalnej wręcz podmiany w momencie wyjścia paczki pełnej. Nie wszystko jednak udało się z tego zakresu zrealizować. Pośród plików znaleźć można również pewne elementy z poprzedniej "próby" odtworzenia Zakopianki - mosty autorstwa @PEKAP i @Kolejarz.

Podziękowania:

Serdecznie dziękuję wszystkim którzy przez ostatnie 12 miesięcy pomagali w rozwoju projektu, począwszy od samego wprowadzenia mnie "w" Maszynę, po aktywną pomoc, poprzez testy. po dobre słowo. Dziękuję za mile spędzony czas i za wspólne rozwijanie symulatora. Nic ze sobą do grobu zabierać nie zamierzam, postaram się czynnie odpowiadać na pytania oraz nawet w pewnym stopniu wspomóc osoby zainteresowane ewentualnym rozwijaniem projektu. Sama jednak w opisanej wyżej sytuacji nie jestem w stanie dalej pracować (pełny opis sytuacji znajduje się w poście #22). Zatem z nazwiska i za co:

- @Ra - Wysłuchiwanie mojego ględzenia i rozwijanie edytora;
- @JAN21 - Wprowadzenie do symulatora, aktywna pomoc przy projekcie, pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @GOPdriver - Wprowadzenie do symulatora;
- @Toprus - Tony materiałów historyczno-fotograficznych, testy, aktywna pomoc przy projekcie;
- @Balaclava - Możliwość wspólnej pracy przy projekcie infrastruktrukturalnym, wielokrotne otwieranie oczu w kontekście Blendera, pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @Kolejarz - Tony materiałów historyczno-filmowych, setki zdjęć i pomiarów;
- @KolejWPolsce - Możliwość wspólnej pracy przy projekcie infrastrukturalnym;
- @youBy - Wysłuchiwanie mojego ględzenia, i wprowadzenie istotnych zmian w exe (widoczky :DDD), pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @Stele - Niby tylko, ale aż - wyciągnięcie z szafy karłów do Chabówky;

Changelog:
/20.11.2022/ - Wydanie scenerii w wersji pre-Alpha
/21.01.2023/ - Nowa paczka scenerii, poprawiono wpisy powodujące niezaczytywanie się modułów scenerii (domki, teren)



Disklejmery:

- Każdą kolejną paczkę należy instalować nadpisując pliki (chyba że przy wydaniu będzie napisane, że należy zrobić inaczej
- Przed instalacją każdej nowej paczki scenerii należy usunąć wszystkie pliki sbt, aby nic podczas wypakowywania dołączonych do paczki ich nowych wersji się nie pomieszało!
- Przed instalacją każdej nowej poprawki scenerii (do nich nie są dołączane pliki *.sbt) należy usunąć wszystkie pliki sbt, aby mogły się one wygenerować na nowo!
- Sceneria jest ciężka, a wczytywanie zwłaszcza na słabym sprzęcie zajmuje długo. Czas ładowania, zwłaszcza przy pierwszym uruchomieniu, jest bardzo długi i wymaga zmiany pory roku na wiosnę lub ustawienia skalowania tekstur na 512. Po pierwszym załadowaniu można wrócić do dowolnej pory roku lub przywrócenia skalowania do poprzedniej wartości.

Peace.

12
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 13 Lutego 2022, 00:51:42 »
Szanowni,
Bardzo dziękuję za aktywność w wątku. Etap otwartych testów uważam za zakończony.

Wątek zamykam.

13
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 10 Lutego 2022, 16:52:00 »
Postęp prac przy projekcie (stan na 10.02):
-Po Częstochowie wróciłem do kładzenia dróg w Rykoszynie i bocznicy;obecny stan prac na screenie i w arkuszu.

14
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 23 Stycznia 2022, 21:19:30 »
Słuchajcie, kod eventów spadku zasilania to parę linijek, mogę teraz zrobić prawdopodobieństwo 0%, a później jak poprawione zostanie zachowanie AI to można prawdopodobieństwo zwiększyć do 1-3%. To w mojej  ocenie będzie najlepsze rozwiązanie.

15
Pomoc w tworzeniu / Odp: ED160 - Ponowne podejście do tematu
« dnia: 28 Listopada 2021, 20:07:30 »
Generalnie projekt idzie na przód. Na tą chwilę nie użyłem fototekstur bo najzwyczajniej w świecie nie umiem nałożyć ich na model tak żeby wyglądały sensownie więc jest "po mojemu". Na tą chwilę 3 budy 3 członów pozostałe też powinny niedługo się pojawić.

16
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 04 Października 2021, 06:15:54 »
Gdzieś między Ludynią a Bukową:

17
Na warsztacie / Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 01 Września 2021, 23:06:55 »
Informuję, że otwarte testy scenerii "Wrzosy" zostały zakończone. Bardzo dziękuję za aktywność w tym wątku! Sceneria zostanie dodana do najbliższego wydania Symulatora "MaSzyna".


Cześć!
Zapraszam do otwartych testów scenerii "Linia053_Wrzosy".

Fikcyjna sceneria "Linia053_Wrzosy" zawiera w sobie podstawową wersję scenerii "Linia_053" od Sandomierza do Dębicy autorstwa @Driver24 z lat 2006/2007, dekoracje, modyfikacje i usprawnienia przygotowane przez twórców @Trus oraz @Transkei oraz zupełnie nowy odcinek Dębica - Wolica autorstwa @MaciejM, nad którym prace trwały w latach 2019-2021. W obecnym kształcie cała sceneria liczy sobie około 160 km szlaku (505 km w przeliczeniu na pojedynczy tor), a szlak kolejowy jest całkowicie zelektryfikowany. Zupełnie nowy odcinek liczy około 91 kilometrów szlaku.

Przed uruchomieniem scenerii sugeruję zapoznać się z plikiem informacyjnym w katalogu /inne/l053_wrzosy/wrzosy_opis.html gdzie znajdziecie odpowiedzi na mnóstwo Waszych pytań.

Czego oczekuję w tym wątku:
- wskazania błędów które znaleźliście, zarówno w scenerii oraz scenariuszach, informując o błędzie należy dokładnie wskazać lokalizację / okoliczności, screen i koordynaty mile widziane
- krótkich informacji w stylu "Scenariusz KS34800 przejezdny!" a jeśli coś nie działa w scenariuszu to opisać dokładnie co się dzieje, log.txt mile widziany

Co jest w scenerii i paczce:
- sceneria "Linia053_Wrzosy", czyli podstawowa Linia053 oraz nowy odcinek 91 km, nad którym pracowałem od lutego 2019 roku
- 5 gotowych scenariuszy: dwa pośpieszne, jeden osobowy, jeden towarowy, jeden scenariusz pociągu służbowego

Znane błędy:
- kierowcy samobójcy mają skłonność do wjeżdżania na przejazdy, tych błędów proszę tutaj nie zgłaszać

Zapraszam do aktywności!
Pozdrawiam,
@MaciejM

18
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 12 Sierpnia 2021, 00:14:34 »
To by było na tyle z importowania terenu na najbliższe parę miesięcy.. Bukowa i Małogoszcz już w Maszynie. Pozostało obrobić i brać się za resztę rzeczy.

19
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 08 Sierpnia 2021, 19:59:46 »
Temat terenu w Ludyni mam zamknięty. Teraz tylko ogarnąć Bukową i Małogoszcz i czas na przerwę w robieniu terenu i przygotowywanie odcinka Stradom - Małogoszcz do wydania. Przy dobrych wiatrach publiczne testy w tym roku są bardzo możliwe. Odcinek Małogoszcz - Herbskie - Kielce - Sitkówka/Zagańsk wraz z Częstochową Osobową powinien być w teście do końca 2022 roku. Co potem? Dopracowywanie każdej stacji na linii po kolei na wysoki połysk. A potem? Wariant Retro (lata 90/00) i 2021.

20
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 06 Sierpnia 2021, 20:21:59 »
Poniżej Koniecpol.
Oczywiście brakuje jeszcze wielu rzeczy jak np. perony, sieć, rogatki, trawy itp

21
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 19 Czerwca 2021, 14:08:28 »
Ostatnie zmiany w projekcie(@gg):
Cytuj
1.Plik z kilkoma posersami na stacji Kusięta oraz przygotowanie pod podpinanie posersów dla konkretnych stacji. + podpięcie pod .scn.
2.Nowy wariant znaku pod napięciem (tekstura):
-tekstura: @gg
-autor zdjęć: @AIR
Posterunek odgałęźny Czarnca.
3.Usunięcie zbędnych kanałów alfa z tekstur.
4.Dodana latarnia: latarnial_eoc9_sgp340+meg.inc na stacji Włoszczowa Północ.
5.Tekstury tabliczek stacyjnych na stacji Włoszczowa Północ cz. I.
6.Zmiany w rsf (@gg):
-dorysowana bocznica papierni w Myszkowie,
-kozioł Myszków cd.
-Tarcze manewrowe w Myszkowie,
-dorysowane do końca reszta bocznic w Myszkowie,
-kozły w Zawierciu,
-przeciągnięcie CMK o około 5,3 km na południe,
-drogi w Czarncy i Włoszczowej,
-brakujący kozioł na l61 w Czarncy,
-wskaźniki etcs na CMK,
-kozioł w Knapówce podg,
-wskaźniki z1,
-brakujący kozioł w okolicy Rakowa
-tarcza ostrzegawcza + kozioł w Poraju
-dorysowana bocznica do skupu złomu w Myszkowie,
-kozły oporowe w Myszkowie,
-semafory w Myszkowie
-dostosowanie torów pod sygnalizację,
-zaczątki sygnalizacji w Małogoszczy,
-układanie stacji Kielce Ślichowice w toku ;)
-przeciągnięcie CMK o 600m na północ od Włoszczowej Północ w celu późniejszego, poprawnego wstawienia sygnalizacji.
7.Nowe pliki semaforów. Do dostosowania eventy, w komentarzu napisane wszystko.
8.Debug pliku modelu autorstwa @AIR: @gg
Wpisy do nodebanku dla nowych modeli.

22
Infrastruktura kolejowa / Odp: Zdjęcia z linii 61 - okolice Kielc
« dnia: 11 Czerwca 2021, 11:06:22 »
Ale macie wielki problem o jedno słowo... Do czepiania się to wszyscy, ale do roboty to nikogo nie ma. Nie lepiej było by zrobić coś przy maszynie, zamiast wytykać mało istotne błędy?

 Jako ciekawostka - Czarnca miała docelowo być stacją, posiadającą conajmniej 2 tory dodatkowe, świadczy o tym szerokość usypanego podtorza oraz szerokość przepustów i to jak bardzo nastawnia jest odsunięta od torów głównych. Również łącznica Czarnca - Knapowka miała być dwutorowa, a skończyło się na jednym torze i posterunku odgaleźnym z przystankiem osobowym.

23
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa (rozmowy RT).
« dnia: 19 Kwietnia 2021, 11:07:45 »
@MasterYoda, lepszą  forma nagrań rozmów  był  schemat transkeja, gdzie każdy  w ciągu  nagrywał  swoją  rolę,  a on później  sobie to wydzielał jak mu pasuje. Skoro składy  masy, metry nie są  jeszcze gotowe, to po co nagrywać  cząstkowe rozmowy? I tak jak już  wcześniej  pisane bylo, maszynista czy tam osoba zgłaszająca gotowość nie podaje godziny  zgłoszenia,  a to podaje dyżurny  ruchu. Jak maszynista woła o wjazd, to w 99% woła  jak sie zbliża  do tarczy bądź  ją minął, bardzo rzadko kiedy  mówi  się  o obiektach  inżynieryjnych. Jeżeli  wjeżdżamy  na wprost  nie widzę  sensu powiadamiania  tego drużynę pociągową, bo przecież  widzą  co im na semaforze świeci,  co innego jeżeli  takowe pytanie padnie na który  tor będzie  wjazd.  Tak samo przy manewrach czy odstawieniu składów,  wiem że  to trudne, ale trzeba określić  tor bądź  okręg  nastawniczy bądź  do jakiej  tarczy zostanie  skład  odstawiony. Zazwyczaj maszynista  się  dopytyje czy tu wystarczy,  czy tu będziemy  stali po wyjeździe  na dany tor odstawczy. Tak samo przy manewrach, nie podaje sie6 manewrów  tylko  podaje albo świeci  tarcze. Dodatkowo  należy  podać  informacje  na który  tor  jedziemy  i czy ów  tor jest  zajęty czy nie. Jest to dość  istotna  informacja  przy  zestawieniu  składów,  bo po wolnym  torze maszynista  może  jechać  40 a na zajęty  do 20. Także,  jeżeli  mamy trzymać  poziom i realizm to jednak podstawy  podstaw  muszą  być  zawarte w stenogramach.

24
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 10 Kwietnia 2021, 22:58:06 »
A mi się udało pozbawić połowy scenerii prądu. Pojechałem ET41 do Zarzecza Dolnego i ruszając z pełnymi węglarkami na wysokim prądzie wywaliło napięcie w sieci trakcyjnej. Połowa składów na scenerii stanęła. Przez około 15 min prąd nie powrócił więc wyłączyłem symulacje.

25
Jest w silnikowych ED72 wpisane. W rozrządczych nie. Odwrotnie. W rozrządczych było, w silnikowych nie. Czy mover to łyka dla napędu czy dla sterującego, to nie wiem.

26
ScndS=Yes w linijce cntrl dopisz. Serio tego nie ma w ED72 wpisanego?

Strony: [1]