Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Szybki Wiewiór

Strony: [1]
1
Poszukuję, chcę zrobić / Fizyka Elfów - hamulce
« dnia: 04 Maja 2019, 10:37:43 »
Potrzebuję trzech informacji, które dotyczą hamulców w Elfach. Najliczniejszy jest czteroczłon 22WE/EN76, więc będzie on chyba najbardziej reprezentatywnym przykładem.
1. Jakie ciśnienia są w cylindrach hamulcowych przy hamowaniu pełnym służbowym pustego pojazdu (czyli nastawione -100% na postoju)? Najlepiej zdjęcie z ekranu hamulców, ale wystarczy informacja z manometru w kabinie.
2. Jakie ciśnienie są w cylindrach hamulcowych przy hamowaniu nagłym pustego pojazdu (może być wdrożone na postoju - z któregoś zadajnika lub grzyba)? Uwagi jw.
3. Ile maksymalnie siły hamowania ED wytwarza elf przy zadaniu -100% przy małych prędkościach? Według charakterystyk powinno być po 64 kN na wózek, natomiast chciałbym to zweryfikować.

Na zachętę wrzucam film obrazujący symulację pracy hamulca Elfa po ostatnich zmianach.

2
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 06 Kwietnia 2019, 22:29:38 »
Po dłuższym zastanowieniu się chyba wymyśliłem, jak zrobić to wygaszanie, ale wymagać to będzie pewnych testów jeszcze. Co do radia jest to w planach wraz z całym udźwiękowieniem, ale brak czasu nie pozwala na realizację tych planów niestety... Odnośnie skrócenia manewrów spróbuję coś wykombinować, ale nie wiem, czy da się przypisać ten sam tor do kilku odcinków izolowanych - to by pomogło. Obecnie cała głowica jest jednym odcinkiem izolowanym, żeby wprowadzić możliwość krótszego manewrowania trzebaby stworzyć kilka(naście) dodatkowych odcinków...

A tymczasem po długim oczekiwaniu udostępniam nową wersję Całkowa v2: https://eu07.pl/userfiles/7546/calkowo_v2_20190406.zip (52,2 MB).

Paczka dostosowana do PC 19_04. Główne zmiany:
  • podmiana części modeli mostów i wiaduktów na nowsze od MW
  • przeróbka terenu w pobliżu Paszek Małych
  • poprawka wiszących słupów teletechnicznych
  • podmiana modeli dworców
  • przebudowa podg Janiszew Most na rozjazdy R=500 m, Vmax = 60 km/h
  • dodanie pasażerów na peronach

3
Bocznica / EN62 (PESA ELF wraz z kabiną do pobrania)
« dnia: 01 Kwietnia 2019, 09:12:19 »
Oddajemy w Wasze ręce ten trójczłonowy pojazd. Życzymy miłych jazd po Maszynowych szlakach.


4
Nie potwierdzam - dołączam screen z ostatniego exe z wątku.

5
Symulator / Odp: SA134
« dnia: 23 Marca 2019, 09:25:58 »
Nawet jak ktoś nie pracuje, to wrzuć zdjęcia do 'zdjęcia taboru na tekstury' bo na pewno się przyda.

7
Ogólnie powiem Wam tak. Technologia na kolei idzie bardzo szybko do przodu. Nie chcę tutaj mówić i ETCSach i innych, ale chociażby czysto sytuacje ruchowe związane z bezpieczeństwem na kolei. Kiedyś nie było liczników osi,  kamery, czujniki, izolacje i itp. Technika postępuje, a przepisy stoją w miejscu cały czas. Chociażby przykład taki. Wyjazd pociągu na szlak z toru, który niema semafora wyjazdowego. Zgodnie z przepisami trzeba wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów między posterunkami ruchu na szlaku. Jest to wedle prawa traktowane jako usterka. Aby odwołać owe obostrzenie musi przyjść pracownik zabezpieczenia, otworzyć przekaźnikownię z blokadą liniową i sprawdzić stan urządzeń, pomimo tego że nie ma żadnej usterki a blokada jest przystosowana. Jest to chory zapis. Takich zapisów rodem prl jest masa w IR1. Życie na kolei pokazuje jak przepisy wpływają na bezpieczeństwo, większości wypadkach wręcz jeszcze bardziej  komplikują problem niż rozwiązują go. Zamiast grupa odpowiedzialna za nowelizację przepisów zajmować się dostosowywaniem ich do życia obecnego, to non-stop wprowadzają nowe zapisy mieszając pracownikom.... O języku pisania naszych kochanych instrukcji już nie wspomnę, bo każdy kto czytał IR1 to wie, że jest to typowy usypiacz, a żeby zrozumieć zapis co autor miał na myśli trzeba to przeczytać 20 razy a najlepiej skonsultować to z 20innymi osobami. Co najlepsze, 20 osób będzie miało w tym inną interpretację.

Co do podwójnej trakcji powinna ona zostać na nowo przyjęta, głównie dla towarów i pospiechow, dla regionalnych nie widzę sensu. Można zauważyć, że większość prywatnych przewoźników jeździ na podwójnej obsadzie. Wiąże się to  chociażby przeprowadzeniem próby hamulca na stacji zwrotnej, wykonywanie manewrów przykładów można podawać wiele. Pracując w inżynierii ruchu, łatwiej dla nas jest jeżeli na lokomotywie jest dwójka pracowników. Jeden z nich zawsze ma  uprawnienia rewidenta/manewrowego/ustawiacza. Racibórz to dość specyficzna stacja, gdzie wykonujemy dość dużo manewrów. Czasem chociażby przestawienie jednego wagonu w krzaki sprawia problem na kilka godzin do czasu przyjazdu pracownika z uprawnieniami....

8
Publikacje / MaSzyna 19.01
« dnia: 20 Stycznia 2019, 23:50:24 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 19.01! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na styczeń 2019 roku.
Jest to paczka całościowa na stan r3413.
Paczka zawiera dodatkowo eksperymentalny plik wykonywalny eu07_gl33.exe. EXE GL3.3 posiada wiele znanych błędów, proszę nie zgłaszać usterek dotyczących wyglądu graficznego, jedynie te z całkowitym zawieszeniem symulatora.



Osoby posiadające szybki upload i chcące wesprzeć nasz serwer, mogą pobrać paczkę bezpośrednio przez torrent celem seedowania.

9
@bumer: Jak zmienisz składy raz w Rainsted to plik .scn zapisuje się w głównym katalogu Scenery, z ostatnio zmienionymi składami, tylko że z dodatkowym znakiem dolara $nazwapliku.scn. Wystarczy usunąć znak przed nazwą .scn i zastąpić oryginalny plik .scn.

10
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 27 Grudnia 2018, 04:07:38 »
Nagrałem proces powstawania modelu nastawni i przyspieszyłem go ośmiokrotnie.


Można zobaczyć m.in.
- Pomiary i obliczenia gabarytów budynku.
- Prostowanie i retusz zdjęć
- Modelowanie siatki budynku
- Przepalenie wielu tekstur w jedną



11
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 23 Grudnia 2018, 15:28:27 »
Ten program nazywał się "Załóż się" w TVP2 i prowadził go Steffen Möller. Lokomotywa to była raczej ET22, ale to mniej ważne. Też szukam tego nagrania, więc jakbyś ktoś miał, to poszlaki do szukania nagrania są. Zamiast tego znalazłem też kolejowe wyzwanie w przetaczaniu ręcznie i sprzęganiu w locie 3 wagonów pomiarowych podczepianych do EM120 :)

12
WWW / Odp: Zgłaszanie błędów na eu07.pl
« dnia: 06 Grudnia 2018, 19:18:37 »
Poprawione. A obrazki wywalam bo przyciężkie. ;)

13
Kolejna porcja nowinek z dnia dzisiejszego:

Cytuj
Przypadkowe użycie sygnału "ALARM" podczas uruchamiania lokomotywy przez maszynistę pociągu nr 172011 (Captrain Polska Sp. z o.o) relacji Stara Wieś - Rzepin. Odebrały st. Kutno, st. Stara Wieś (radiolelefon Radmor) i na lokomotywie E186-265 radiotelefon.GSM-111   

Cytuj
Wypadek pociągowy. Podczas jazdy pociągu nr 543000/1 (LOTOS Kolej Sp. z o.o.) relacji Zduńska Wola Południowa - Czechowice-Dziedzice, prowadzonego lok. E181-133 nastąpiło wykolejenie dwóch próżnych wagonów 4-ty i 5-ty od końca pociągu. Wagon nr 315653484873 jednym wózkiem, wkolejony o godz. 7:50. Wagon nr 315653010447 dwoma wózkami, wkolejony o godz. 10:55. Jazda pociągu odbywała się na sygnał zastępczy "SZ" na semaforze "R", przebieg zorganizowany zabezpieczony drążkiem przebiegowym. Przerwa w ruchu od godz. 4:06 do godz. 13:45. Tor nr 1a zamknięty od godz. 4:06 do godz. 13:45. Tor 2a zamknięty od godz. 4:06 do godz. 15:11. Tor nr 2 Chorzów Stary - Siemianowice Śląskie zamknięty całodobowo. Linia tylko dla ruchu towarowego. Z Tarnowskich Gór dysponowano samochód ratownictwa kolejowego UNIROLLER godz. 4:35 wyjazd godz. 5:10, na miejscu godz. 5:55. Zamówiono lok. SM31-166 (PKP Cargo) z Chorzowa Starego do odciągnięcia 3 wagonów z tyłu, zabrane o godz. 10:39. Uszkodzeniu uległo 200 metrów toru, rozjazdy nr 56 i 58. Po. 543000 odjechał o godz. 9:23. Nieznany sprawca otworzył drzwi wagonu 335653010447. Drzwi w czasie jazdy wspięły się na metalową konstrukcję dachu nieczynnego przejścia podziemnego. Wózek wagonu został uniesiony i spadł wykolejając się.
   

Cytuj
Mylne skierowanie pociągu nr 253005 (ZIK Leśkiewicz Kosmala) relacji Piaski k/Kielc - Płońsk. Pociąg został skierowany linią nr 009 w kierunku stacji Gąsocin, zamiast linią nr 027, w kierunku stacji Płońsk. Jazda odbyła się na sygnał zezwalający na semaforze wyjazdowym "O". Pociąg dojechał do st. Gąsocin o godz. 09:25 ( IZ Olsztyn). Po zmianie czoła pociągu powrót do st. Nasielsk na tor nr 9 o godz. 11:57. Po ponownej zmianie czoła pociągu kontynuacja jazdy w kierunku st. Płońsk o godz. 12:37.   

Cytuj
Podczas mijania się poc. nr 56104(PKP Intercity) relacji Gdynia Główna - Wrocław Główny prowadzonego lok. nr EP 09-018 z poc. nr 674035 (PKP Cargo) relacji Niwnice - Poznań Piątkowo, uszkodzone przednie szyby czołowe (popękane) lokomotywy IC. Stan techniczny pozwala na dalszą jazdę. Poc. nr 674035 zatrzymany na stacji Środa Wlkp do dyspozycji komisji. Powiadomiono przewoźników i SOK. Komisja stwierdziła usyp i zaleganie żwiru płukanego na ostojnicy wagonu nr 31515498854.
   

Cytuj
Niezatrzymanie się pojazdu przed przejazdem kolejowo-drogowym kat.B.Usterka urządzeń SRK na przejeździe kat.B, brak ciągłości drąga. Przejazd wyposażony w tarcze przejazdowe,ToP wskazują ograniczenie prędkości jazdy pociągów do v=20 km/h, (Vroz.= 120km/h). Bez udziału pociągu,ISEDR powiadamia drużyny pociągowe o uszkodzonej rogatce przejazdowej. .Przejazd monitorowany.Monter srk z Iławy powiadomiony o godz.12:14, na miejscu o godz.12:50, stwierdził wyłamany drąg przejazdowy na bezpieczniku mechanicznym napędu N1 i N2 przez samochód cięzrowy , nr rejestracyjny odczytany z monitoringu.Godz.13:50 naprawiono wyłamane drągi rogatkowe, działanie urządzeń SSP prawidłowe.Prędkość rozkładowa.

Cytuj
Potrącenie osoby nieuprawnionej (poza przejściami i przejazdami) ze skutkiem śmiertelnym przez pociąg nr 85428 (Przewozy Regionalne Sp. z o o) relacji Piła Główna - Olsztyn Główny prowadzony ezt. EN 57 -613. Tor nr 2 zamknięty od godz. 16.15 do godz.19.25.Tor nr 1 na żądanie policji zamknięty o godz. 16.25.Zgoda prokuratora na otwarcie toru nr 1 o godz.18.12. Przerwa w ruchu o godz. 16.25 do godz.18.12. Powiadomiono służby ratunkowe pod nr 112 o godz. 16.12 przez dyżurnego ruch stacji Nakło n/Notecią , służby na miejscu godz.16.19 .Prokurator na miejscu godz.17.20.ISE na miejscu o godz.16.50. IZ nadzór telefoniczny. Przewoźnik (Przewozy Regionalne Sp. z o o) od st. Nakło n/N do st. Samostrzel wprowadził zastępczą komunikację autobusową za pociągi : 58411,55335,85428,85430 .Wszyscy podróżni przejęci przez pociąg 55335 do st. Nakło n/Notecią gdzie przesiedli się do zastępczej komunikacji autobusowej. Po zakończeniu czynności operacyjnych zgoda Prokuratora oraz Komisji Kolejowej na otwarcie toru nr 2 oraz zjazd pociągu. Pociąg zjechał do st. Nakło n/N na tor nr 4 godz.18.59.Dalsza kontynuacja jazdy, odjazd ze st. Nakło n/N w planie poc.55844(Przewozy Regionalne Sp. z o o) relacji Nakło n/N -Bydgoszcz Główna o godz.19.08. Powiadomiono Przewoźnika   
   

Cytuj
Uszkodzony pantograf w lok. 182-152 ( CTL Logistics ). Podczas jazdy manewrowej z toru nr 18 po torze nr 26 na tor nr 24 ( w celu wyjazdu do DB ) nastąpiło uszkodzenie pantografu. Pociąg sieciowy z Radnicy ( prace przy usuwanie usterek na szlaku Radnica - Czerwieńsk Towarowy ) żądany o godz.02:14, gotowy godz. 03:08, wyjazd godz.03:14, na miejscu godz.03:55. O godz.04:43 włączono napięcie, maszynista lok. podniósł pantografy i nastąpiło wyłączenie napięcia, ponowne włączenie o godz.05:07. Uszkodzony jeden wieszak i ramię odciągu w torze nr 18. Tor nr 26 zamknięty od godz.02:10 do godz. 5.15. Tory szlakowe do Jerzmanic Lubuskich i Drzeńska zamknięte dla trakcji elektrycznej od godz.03:15 do godz.05:15. Przerwa w ruchu, brak napięcia nad torami nr 14 - 32. W celu naprawy i sprawdzenia sieci tory nr 4 - 24 zamknięte od godz. 6.12 do godz.7:30 .
      

14
Na warsztacie / Odp: Sceneria scnBN
« dnia: 14 Października 2018, 11:38:01 »
Jest gdzieś link do aktualnej paczki? Pytam bo w międzyczasie grzebię między innymi przy sieci i może zrobię conieco, zwłaszcza, że żadne przęsło nie jest takie same. mam już trochę odłączników i nowych słupów. pora zabrać się za bramki i wysięgi.

Strony: [1]