Przedstawiam opisy nowych tekstur, które za chwilę pojawią się w testach.
Na początku mamy SU45-174 w stanie na 2009. Rok wcześniej miała rewizję, a jeździła gdzieś do końca 2012 roku. Na koniec dostała żółte akcenty, czyli przemalowane numery, ramki szyb czy projektorów (
https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/5025.jpg). Niedawno została wystawiona w przetargu na złomowanie.
Za SU45 mamy piętrowy zespół w standardowym malowaniu PKP PR. Akurat takiego jeszcze nie mamy, więc z pewnością przyda się w niektórych scenariuszach. Prawdopodobne zespół został zezłomowany gdzieś koło 2011 roku.
https://zwk.org.pl/galeria/data/media/114/DSC04443a.jpgNastępnie mamy klasyczny wolsztyński zestaw z zaparowozem z 2010 roku. Składa się z zespołu 571-574 i wagonu 057-2 120A.
Olwikowy zespół ostatnią naprawę miał 08.05.2009, potem jeździł z odroczeniem do 08.08.2011. Następnie został odstawiony w Lesznie i sprzedany na złom w 2014 roku.,
Wagon 50 51 21-18 057-2 przeszedł naprawę w 28.02.2009. Ostatnią naprawę główną przeszedł w ZNTK Nowy Sącz w marcu 1988 roku. Pod koniec eksploatacji szczególnie na czole przez oliwkową barwę zaczęło przebijać poprzednie malowanie (
https://eu07.pl/userfiles/24710/057.jpg). W 2012 roku został sprzedany na złom.
Kolejny wagon to 001-6 serii Dosv. Ostatnia rewizja 08.05.2009 z odroczeniem do 07.08.2011, a ostatnia NG była 30.03.1995 w ZNTK Opole. Jak inne wagony tego typu został odstawiony w 2011 roku, powodem była konieczność przeprowadzenia naprawy poziomu P5, czego wtedy PRy nie robiły. Niedawno został wystawiony w przetargu złomowym.
Następnie mamy dość ciekawy wrocławski zespół 138-141. W 2008 roku w wybrane dni kursował razem z angielskim parowozem GWR 5521 do Jelcza Laskowic (
https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/25581.jpg). Ostatnia naprawa to PESA 20.03.2007, ciężko uwierzyć, że jeszcze 12 lat temu w Bydgoszczy naprawiano bipy czy SU45. Sam zespół został zezłomowany razem z innymi wrocławskimi czy jeleniogórskimi wagonami w Chojnie w 2010 roku (
http://www.wgk.cal.pl/data/media/405/48919.jpg).
Na koniec mamy wagony 196-8 120A i 185-7 112Aj w malowaniu z okresu przejściowego.
Krótka historia wariantów oznaczeń w czasie przemiany PKP PR na PREG.
1) z początku zaklejono logo PKP naklejką PR, potem zdrapywano też litery KP z VKMu:
https://eu07.pl/userfiles/24710/1-r2.jpg2) mniej więcj po naprawch w 2009 wprowadzono duży napis PRZEWOZY REGIONALNE:
https://eu07.pl/userfiles/24710/2-r4.jpg3) po pełnym usamorządowieniu pod koniec 2009 roku zmienił się VKM i wprowadzano poprawki, zaklejano albo cały numer, albo tylko sam VKM:
https://eu07.pl/userfiles/24710/3-r3.jpg4) później wszystkie oznaczenia przeniesiono na krawędź pudła, jasny pas pozostał pusty:
http://www.wgk.cal.pl/data/media/140/112Az-robi-ci-na-klate.jpg5) ostatecznie na jasnym pasie pojawiło się duże logo PREG:
http://www.wgk.cal.pl/data/media/140/50_51_19-70_311-2_A9ou_17042014_4.jpg120A 196-8 przedstawia stan po naprawie 10.09.2009 roku. Ostatnią naprawęg główną miał w ZNTK Nowy Sącz w 10.04.1996 roku. Wagon kursował w składach iR do 2015 roku, później został odstawiony w Chojnicach.
Natomiast wagon 112Aj jest po naprawie w PRST Częstochowa z 01.04.2011. Dla większej różnorodności przygotowałem dla niego nową tapicerkę siedzeń. Niestety nie znam dalszych losów tego wagonu, w 2013 roku jeszcze pojawiał się w różnyc składach a dalej to nie wiem.
Za jakiś czas pojawi się przedostatnia paczka 1xxA z 83% zawartością malowań historycznych. Później już tylko będzie z 2 wagonami specjalnymi i może parę Skód. Potem w 100% skupiam się na nowych modelach i współpracy przy innych projektach np. Impulsy.