Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tor424

Strony: [1]
1
MM działa, jednakże Discord ma nieporównywalnie większy potencjał oraz zasięg. Można promować serwer na wielu stronach (wyszukiwarkach serwerów ), w tym również bezpłatnie.

Discord cieszy się ogromną popularnością i może nam pomóc w promocji projektu na wielu płaszczyznach. Moderacja jest również bardziej przystępna. Osobiście o istnieniu MM dowiedziałem się wyłącznie przez Maszynę.

Założenie serwera i jego prowadzenie jest w pełni bezpłatne. Zachęcam do przyjrzenia się sprawie.

Co do zachowania struktury działów jasne, to była wyłącznie propozycja aby je scalić i zamknąć jako wspólne archiwum.

2
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 15:36:01 »
Skoro niezadowoleni z MaSzyny uwazaja, że jest źle, jak problem? Adieu!
Ja tam zostaję. Mi tam sie wszystko podoba. Kto ze mną?

3
Na warsztacie / Odp: Nowe pudło do skody 71E
« dnia: 16 Sierpnia 2022, 12:58:10 »
zresztą.. to co pisałem wyżej - model robiony teraz będzie na pewno wyglądać ewidentnie lepiej niż jakiś z 2015 roku.
No nie bardzo, zwłaszcza jeśli jest robiony przez kompletnego amatora i zwłaszcza gdy już na pierwszy rzut oka widać masę błędów i nieścisłości z rzeczywistym oryginałem.
Od czegoś należy zacząć. Może i się rzucił na głęboką wodę ale jak się nauczy to będzie z tego pożytek.
Nadal podtrzymuję zdanie, że warto zrobić i jak zda testy to wydać. Lepszy rydz niż nic.

ASF co powstawał 11 lat to raczej nie powód do dumy. Najlepszy podobny przykład to nowy model ST44. Na forum wątek zaczęty w 2017/2018. Model miał wyjść 2019 (już nieraz udostępniany na stronie Maszyny) a do tej pory nie ma nic. Na dodatek model jest ciągle edytowany (coś źle, krzywo itd). Jakoś są modele co wychodzą dużo szybciej (EN57AKM, który ma wyjść).
Ja wiem, że robią to ludzie z dobrego serca bo tak działa ten projekt ale wartoby przemyśleć takie coś jak jakiś system wspierania finansowego projektu (patronat czy coś - dać im dostęp do zamkniętych testów i ktoś by się znalazł a jakieś "wypłaty" na pewno by zmotywowały modelerów i skrypterów (bo tekstury to jak w fabryce - wychodzą co chwilę i chwała za to). A nie jest to powód to wstydu bo dużo projektów np. w OMSI2 tak działa.

4
Na warsztacie / Odp: Nowe pudło do skody 71E
« dnia: 16 Sierpnia 2022, 09:05:42 »
Imo jeżeli powstaje model od 2015 roku i przez tyle czasu nie wyszedł to wydaje mi się aby ten model został dokończony.
Nie ma pewności czy stary model kiedyś wyjdzie czy nie. Lepszy rydz niż nic.
Pokazanie gołego podła ma taki sam sens jak pokazanie czegoś bardziej zaawansowanego - znikomy. Najlepiej byłoby pokazywać gotowca wgranego na repo i wtedy nie będzie nikt nikomu robić żadnych spojlerów. Często nadzieja jest bo screeny z "zaawansowanych projektów" są ale te projekty są kiszone po 5 lat.. zresztą.. to co pisałem wyżej - model robiony teraz będzie na pewno wyglądać ewidentnie lepiej niż jakiś z 2015 roku.
Życzę powodzonka w pracach i trzymam kciuki, że chociaż jako pojazd AI będzie dostępny za 3 lata.

5
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 11 Sierpnia 2022, 14:02:39 »
Ponadto czy w EN57 - 047'11 jest dobry wpis kabiny? Nie wydaje mi się, aby w tej jednostce kiedykolwiek zamontowano oerlikon zamiast knorr'a - Być może to moja niewiedza, aczkolwiek w ilostanie też brak takich informacji.


Zobacz oznaczenia hamulca na pudle.

6
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 02 Sierpnia 2022, 22:48:26 »
Powinno być poprawione w patchu, jak nie to na repozytorium poszła poprawka kiedyś.

7
Na warsztacie / Pulpit pojazdu Elf II / EN75 STADLER Flirt
« dnia: 01 Maja 2022, 21:07:55 »
Witajcie Panowie,

od jakiegoś czasu modeluję w dość zaawansowanym programie "Inventor" i pomyślałem, że moje dotychczasowe umiejętności wraz ze stałą stycznością z pojazdami EZT mogą wnieść nieco do kolekcji floty nowoczesnych pojazdów w symulatorze. A więc do sedna. Mimo posiadania dość zaawanasowanego programu nie jestem w stanie póki co opanować tworzenia skomplikowanych brył większych niż te które mogę zwymiarować "od ręki" suwmiarką, dlatego ograniczyłem się do tworzenia mniejszych obiektów w kabinie maszynisty. Jeśli więc jest na tutejszym forum użytkownik, który chciałby nawiązać współpracę w zakresie tworzenia modeli pojazdów generacji Elf II oraz EN75 STADLER "Flirt", to proszę o kontakt. Dysponuję wszelką dokumentację techniczną (rysunki techniczne) potrzebną do wykonania modelów, a ponadto posiadam urządzenie rejestrujące dźwięk Tascam DR-40X, którym mógłbym nagrać dowolne dźwięki tych pojazdów w wysokiej jakości. Poniżej prezentuję kilka screenów z prac nad pulpitem pojazdu generacji Elf II oraz EN75 "Flirt" w wersji dla Kolei Śląskich. Wszelkie elementy zostały wykonane z dokładnością do 0,1mm względem oryginalnego wyposażenia pulpitu maszynisty. Tymi projektami zajmę się w pierwszej kolejności, a efekty dalszych prac modelowania pulpitów będę prezentować w tym poście.

8
Bocznica / Odp: Poszukuje ludzi do stworzenia scenerii
« dnia: 24 Kwietnia 2022, 22:49:40 »
Zapraszam na wspomniany kanał, to będzie można na spokojnie tam o wszystkim podyskutować.

9
Symulator / Odp: Generator rozkładów jazdy
« dnia: 16 Października 2021, 12:10:57 »
[________________________________________________|___________________]
[ 311.4 | 120 | Wolica                           2 14.59   |         ]
[       |     |                   R1,H,RT,OT,ph  2 15.00   |         ]
[       |     |----------------------------------2---------|---------]
[ 309.8 |     | Wolica_WoB                       2 |       |         ]
[       |     |                      R1,H,RT,OT  2 15.02   |         ]
[       |     |----------------------------------2---------|---------]
[ 308.5 |_____| Wolica_Piastowska_podg           2 |       |         ]
[       | 125 |          R1,H,pzs,podg,ZS-Wo,PP  2 15.03   |         ]
[       |     |----------------------------------2---------|---------]
[ 308.5 |     | Wolica_Miasto                    2 15.04   | 1       ]
[       |     |                          ,po,ph  2 15.05   |         ]
[_______|_____|__________________________________2_________|_________]
- w przypadku braku godziny przyjazdu do stacji nie oblicza nam czasu przejazdu
- przy dodaniu do RJ przystanku osobowego (przykład: Wolica Miasto) generuje niepotrzebny przecinek przed 'po' (bo przystanki osobowe nie mają kanału radiołączności)

10
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 13 Października 2021, 15:59:09 »
Białe strzałki oznaczają pojazd odwrócony o 180 stopni. Natomiast lokomotywa ma "???" ponieważ nie masz jej dodanej u siebie w paczce. Na przyszłość - screeny wrzucaj w załącznik do posta :)
Cytuj
I jak dla mnie zbyt długie postoje, więcej stałem niż jechałem, no chyba że taki jest pomysł na ten scenariusz to może być :)
Racja, postoje skróciłem. Zamysł był taki, że pociąg retro ma wydłużone postoje do dwóch minut, ale to była chyba przesada. Skróciłem do 0,5 minuty.

11
Bieżące Symulatorowe / Odp: Streaming
« dnia: 18 Maja 2021, 17:49:21 »
To raczej oczywiste - Nie ma bo nikt nie zrobił. Pada pytanie - Dlaczego nikt nie zrobił?
Bo to nie jest latwy problem

- czesc symulacji opiera sie na danych ktore zaszyte sa w modelu 3d, nie bardzo wiec mozna opozniac ich wczytywanie
- wizualizacja musi umiec "rozpoznac" czy wczytane sa juz wszystkie zasoby uzywane przez dany model, inaczej pojawia sie czesciowo wsciekle rozowe elementy lub niekompletne elementy na scenerii. Zeby bylo trudniej zasoby sa kilkupoziomowe, tzn modele (ktore uzywaja plikow) odwoluja sie do danych umieszczonych w karcie graficznej jak rowniez do materialow (ktore uzywaja plikow) ktore odwoluja sie do tekstur (ktore uzywaja plikow) ktore odwoluja sie do danych umieszczonych w karcie graficznej
- rozpoznawanie stanu zasobow komplikuje sie dodatkowo w architekturze wielowatkowej, bo w takiej sytuacji nie ma zadnej gwarancji ze kod bedzie wykonany w takiej a nie innej kolejnosci.

Gdy symulator byl pisany dawno, dawno temu, zostal on stworzony w najprostszej formie -- wczytujemy wszystko i jedziemy. Dostosowanie teraz tego do wczytywania w locie wymaga przeorania sporej jego czesci. Owszem, jest to w planach ale raczej takich "fajnie by bylo gdyby sie kiedys dalo zrobic" niz na teraz zaraz juz.

12
Bocznica / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Kwietnia 2020, 11:19:12 »
Ekhm... ja to tu tylko zostawię.

13
Symulator / Odp: Ustawienia pogody
« dnia: 21 Września 2019, 20:45:38 »
Opcja jest dostępna z poziomu symulacji (choć bez przeładowania materiałów warunkowych) i będzie w nowym launczerze, ale jak się bawisz, to propozycje:
Ikonka opadów zależna od overcast i pory roku.
Ikonka pory roku zależna od dnia.
Ikonka fazy księżyca, zależna od dnia w roku (rok z zegara systemowego jest brany).
Dodaj wybór godziny dyrektywą time.overide i daj ikonkę wysokości słońca. Może być powiązana z księżycem bo na co komu faza za dnia.

14
Symulator / Odp: Ustawienia pogody
« dnia: 21 Września 2019, 20:40:26 »
Ja tam sie na tym nie znam, ale mnie byloby wygodniej wpisac dd:mm  (jako opcja) niz kolejny dzien w roku, gdybym chcial cos sobie ustawiac. Oczywiscie, ze moge sobie przeliczyc, ale skoro jest program, to niech on przelicza.

15
IMHO nie zostawiałbym takiej przerwy między kominem a dymem bo to nie wyglada realnie tylko dym wychodzić powinien bezpośrednio z komina.

16
Czy "dymowa" atrakcja nie wpłynie na wydajność symulacji tak jak cienie?

17
Na warsztacie / Odp: Maszyniści w każdej kabinie lowpoly
« dnia: 13 Kwietnia 2017, 13:57:47 »
Umowmy sie tak -- jak sie pojawi w symulatorze EN57 z lowpoly, to ja wam nie tylko przelacznik figurki maszynisty, ale nawet dlugosci rolki papieru na pulpicie dorobie.

Strony: [1]