Pełna lista zmian (login i hasło jak do forum):
https://wiki.eu07.pl/websvn/log.php?repname=pctga&path=%2F&isdir=1&peg=6316&sr=6316&er=5736&max=1000&search=&all=1Skrócony spis przygotowany przez użytkownika Vanquish
Usprawnienia i nowe funkcje EXE
Kluczowe zmiany i nowe funkcje dodane względem EXE z poprzedniego wydania:
Wprowadzono odtwarzanie komunikatów systemu informacji pasażerskiej dla pojazdów w niego wyposażonych;
Wprowadzono obsługę dedykowanych dźwięków zapięcia/rozpięcia poszczególnych elementów sprzęgu tj. przewodu głównego hamulca, przewodu zasilającego, złącz ukrotnienia, przejścia międzywagonowego oraz ogrzewania;
Wprowadzono możliwość zdefiniowania dźwięku deszczu odtwarzanego podczas przebywania w kabinie danego pojazdu;
Komunikat odjazdu nadawany przez kierownika pociągu transmitowany jest przez radiotelefon, na kanale wyszczególnionym w rozkładzie jazdy;
W pliku konfiguracyjnym wprowadzono możliwość określenia poziomu głośności dla określonych kategorii dźwięków. Głośność można modyfikować też na bieżąco za pośrednictwem suwaków w sekcji "Settings" panelu "Debug Mode";
Wprowadzono obsługę ekranów Pythonowych w kabinach lowpoly, w przypadku braku wymodelowanych kabin użytkowych;
Wprowadzono możliwość dodania automatycznej aktywacji syren(y) przy hamowaniu awaryjnym;
Wprowadzono definicje kabli sterowania ukrotnionego - użytkownik może podłączyć sterownie ukrotnione tylko w pojazdach z tą samą definicją;
Dodano nowy przycisk w kabinie - Rozłącznie Sprzęgu - tylko w pojazdach ze sprzęgiem automatycznym;
Dodano automatyczne zakładanie półsprzęgu, jeśli sprzęgane pojazdy tego wymagają;
Dodano nowe urządzenie kabinowe: guziko-lampka nastawnika kierunkowego;
Dodano obsługę osobnych lamp sygnalizacyjnych oraz możliwość używania osobnych lamp dla załączonego przyciemnienia reflektorów;
Dodano diagnostykę inicjalizacji portu LPT;
Dodano częściową obsługę przez AI nastawnika uniwersalnego w pojazdach z napędem spalinowo-elektrycznym;
Zmieniono zachowanie AI podczas manewrów - pojazd dociąga do semafora/tarczy przy W5, a nie nawraca pod rozjazdem;
Dla pojazdów z nastawnikiem uniwersalnym panel "Pomocnik" wyświetla teraz procent zadanej mocy/hamowania oraz pozycję nastawnika;
Dla pojazdów z załączonym tempomatem panel "Pomocnik" wyświetla teraz literę "T" na wskaźniku kierunku jazdy;
Dla sekcji "Vehicle" w panelu "Debug Data" podawany jest stan hamulca postojowego oraz sprężynowego;
Usprawniono detekcję odległości do zmiany ograniczenia prędkości na szlaku w panelu "Pomocnik";
Parser plików tekstowych ignoruje identyfikator plików UTF;
Dodano nowy rodzaj eventu służący do zmiany tekstury wymiennej w statycznych modelu/modelach;
Dodano zaawansowane ustawienia odbić - możliwość konfiguracji co się odbija;
Wprowadzono możliwość wstawiania obiektów we wbudowanym edytorze;
Wyżej wymienione punkty to tylko ułamek wprowadzonych zmian, gdyż przedstawiamy zmiany istotne i widoczne dla użytkowników. Dokładny changelog znajduje się w wątku poświęconym zmianom w EXE na Forum projektu - lista jest stale aktualizowana.
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,28920.msg532484.html#msg532484Nowości w obecnym wydaniu
Premiera: Elektryczny Zespół Trakcyjny typu 36WE - Impuls;
Nowe modele wagonów pasażerskich - Typ 174A i 120A;
Nowy model słowackiej węglarki - Typ 457W, oraz wagon C462W w wersji z kołami obręczowanymi;
Model wagonu chłodni - konwersja modelu Samplaire'a z Trainz;
Lokomotywa EP09 - Wnętrze lowpoly oraz poprawione teksturowanie przedziału maszynowego;
Wagony serii BHP - Wnętrza do wagonów;
Aktualizacja dźwięków falowników Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych typu EN62, EN76, EN96 - Elf;
Aktualizacja dźwięków dla hamulców tarczowych;
Aktualizacja fizyki oraz paramterów napędów Spalinowych Zestawów Trakcyjnych typu SA133, SA134;
Dodano nową paczkę węglarek serii 9-107 produkcji Tatravagónka Poprad;
Dodano nową paczkę węglarek serii B553;
Dodano lokomotywę 754.025, 754.041;
Dodano lokomotywę EP07-395;
Dodano lokomotywę EU07-476;
Dodano lokomotywę ET21-309;
Dodano lokomotywę SM42-1244;
Dodano lokomotywę SM42-2302;
Dodano Elektryczny Zespół Trakcyjny EN57-047, EN57-857, EN57-1068, EN57-1368, EN57-1627 oraz EN57-1767;
Dodano paczki wagonów pasażerskich PKP InterCity oraz Przewozów Regionalnych;
Wprowadzono korekty dźwięku prowadzenia zestawów kołowych po łuku - słyszalny do 80 km/h;
Dokonano zmiany opóźnienia animacji nastawnika, dźwigni bocznikowania, nawrotnika, kranu hamulca zespolonego oraz hamulca pomocniczego we wszystkich pojazdach;
Dla E186 oraz BR285 wyłączono wzrost ciśnienia ponad 5 bar w pozycji napełniania oraz asymilację w pozycji napełniania;
Dla EN62, EN76, EN96 dodano przycisk kabinowy do rozłączenia sprzęgu;
Dodano model Fiata 126p, konwersja z Trainz'a (@Sony25);
Nowe modele miejskie, przemysłowe i inżynieryjne;
Urealnienie semaforów - Wyświetlenie S1 na semaforze poprzedzane jest sekundą kompletnie wygaszonych komór;
Ekrany LCD z dynamiczną zmianą treści w Bałtyku Głównym oraz na linii 053;
Najnowsze wersje scenerii Quark i Zwierzyniec (200823);
Linia 61 i L61+L144: aktualizacja do najnowszej wersji Ra (11.07.2020), oraz nagrane kwestie kierownika pociągu;
Starsze, ale dalej ważne zmiany!
EX07, EP08, ET41, ET42, ET22, ET21, EP09, EP05, 181, 182: Pomiędzy ustawieniem nastawnika kierunkowego a załączeniem wyłącznika szybkiego, należy zresetować przekaźnik różnicowy! [n]
Hamulec sprężynowy lub ręczny są załączone domyślnie na starcie!
Ex05, ET40, 181: Trzymanie [Ctrl] zatrzymuje powrót nastawnika do bieżącej pozycji
ET41: Zmiana obsługi pantografu: Wybrać pantograf/y w maszynowniach obu członów [p] i
- , i dopiero potem podnieść w kabinie [Ctrl+Shift+o]
EP08: Zmiana obsługi pantografu: Wybrać pantograf/y w maszynowni [p] i
- , potem podnieść w kabinie [Ctrl+Shift+o]
E186: Zmiana obsługi pantografu: Wybrać pantograf/y w kabinie [p] i
- , potem podnieść w kabinie [Ctrl+Shift+o]
181, Ex05, ET40: Zmiana obsługi pantografu: Programator w stylu Skody [Ctrl+Shift+o] i [Shift+o]