Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - RoboBatman

Strony: [1] 2 3 4
1
Na warsztacie / Odp: eu160
« dnia: 15 Kwietnia 2025, 18:21:53 »
Stan prac na 15.04.2025r.

W związku ze znacznym postępem prac nad modelem lokomotywy EU160 Griffin publikujemy dla was kolejne zdjęcia modelu, jak widać zmian zaszło wiele. Zostały dodane m.in. Kabina low-poly, sprzęgi, drzwi, szyby i drobniejsze detale. Powoli zbliżamy się do końca prac nad siatką w wersji High-Poly, która przejdzie redukcję pod wersję zdatną do użycia w symulatorach, w tym w MaSzynie 😁

Trzymajcie się ciepło i na (Ma)Szynach 😉
Zespół TPMS


2
Bocznica / Odp: Odp: Maszynowe dodatki Miłosza
« dnia: 26 Marca 2025, 15:23:03 »
XD

3
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 17 Marca 2025, 13:37:35 »
111Ed-084 RailSTM czoło skos / bok - zdjęcia w formacie RAW

https://eu07.pl/userfiles/27833/111ed-084.zip

5
Bieżące kolejowe / Odp: Próba hamulca..
« dnia: 10 Stycznia 2025, 00:07:17 »
Jeśli pytasz o próbę szczegółowa wygląda to tak:
Przychodzi rewident, puka w drzwiczki. Witasz się z nim a następnie omawiasz z nim próbę - najczęściej, że idzie najpierw na koniec z powietrzem czyli sprawdza drożność na końcu pociągu i ciśnienie. Potem szczelność czyli napełniasz zbiornik główny do conajmniej 0,7 MPa wyłączasz sprężarkę, spuszczasz z PG 0,1 MPa, dajesz kran w odcięcie i odliczasz 5 minut - spadek ciśnienia w pociągu pasażerskim nie powinien być większy niż 0,05 MPa w PG i 0,07 w PZ (BTW; wyjazd loka z szopy powinien być także poprzedzony sprawdzeniem szczelności a spadki samej lokomotywy nie powinny być większe niż odpowiednio 0,01 czerwony i 0,02 MPa żółty. Jeśli pociąg masz szczelny to hamujesz 1 stopniem (upuszczasz ok 0,05 MPa z PG) i rewident idzie sprawdza czy hamulce wszędzie zadziałały. Potem luzujesz a on sprawdza czy wyluzowały, ewentualnie potem powinno się jeszcze sprawdzić "magnetyki" czyli hamulce szynowe - żeby to zrobić, musisz dać w nagłe. Potem popełniasz i jak wyluzuje po nagłym to hamulce są w porządku. Dostajesz kartę proby hamulca i spis wagonów w składzie i jest to jeden z trzech dokumentów koniecznych do wyjazdu pociągu.

Jeśli pytasz o próbę uproszczoną:
Przychodzi rewident, kierownik pociągu lub inny maszynista - czyli uprawniony pracownik. Idzie do ostatniego wagonu i sprawdza drożność - potem zahamowanie i wyluzowanie. Następnie do pierwszego wagonu i jeśli ten hamuje i luzuje to hamulce uznaje się za sprawne.

Tak to wygląda z perspektywy czynnego maszynisty.
Zachęcam do przeczytania instrukcji hamulcowej - na przykład ICkowe Bw-56.

7
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 19 Grudnia 2024, 17:03:26 »
E594-001 czoło / dwa boki / reflektory

https://eu07.pl/userfiles/27833/e594-001.zip

8
Tabor kolejowy / EP09 i ich modernizacje do marca 2003
« dnia: 04 Listopada 2024, 18:28:28 »
Witajcie. Dziś częściowo odkurzę temat EP09. Opracowanie na ten temat zrobił w marcu 2003 śp. były komisarz odbiorczy w ZNLE Gliwice, a później po zaprzestaniu napraw w Gliwicach przez nowego właściciela już jako komisarz na terenie całego kraju a nawet Europy w PKP-IC. Wielki Miłośnik Kolei, ptaków, podróży, życia a także szczęśliwy mąż i ojciec. I tak:
"Modernizacje lokomotyw serii EP09
Większość lokomotyw serii EP09 przechodziła modernizacje podczas pierwszych napraw rewizyjnych (czyli R1). Można powiedzieć, że generalnie były one wykonywane na lokach do numeru 032. Przy czym na niskich numerach punktów modernizacyjnych było więcej a na wyższych było ich niewiele. Dla zobrazowania na czym mniej więcej modernizacje te polegały poniżej podaję punkty modernizacyjne wykonane na lokomotywie EP09-012 podczas naprawy R1 wykonanej w Pafawagu w 1994r. (to jedna z niewielu dziewiątek, która przeszła R1 w Pafawagu a nie w ZNLE Gliwice) :
1. wprowadzono dzielniki luzu na wieszakach klocków hamulcowych
2. zlikwidowano wybieg nagrzewnic w pozycji W przełącznika nagrzewnicy
3. wprowadzono centralne załączanie wentylatorów kabinowych
4. zamontowano instalację łączności przewodowej lokomotywa-pociąg
5. wprowadzono dodatkowe stopnie w szafie WN (do włazu na dach)
6. wykonano pomosty na dachu z siatki ciągnionej i dodatkowe uchwyty do pasów bezpieczeństwa
7. zmniejszono ciężar osłony bocznika indukcyjnego
8. poprawiono dostęp do zaworów nagłego hamowania
9. wprowadzono odwodnienie wnęki stopni wejściowych
10. zmieniono konstrukcję umywalki
11. wprowadzono podstawki pod akumulatory
12. zamontowano wyłącznik indywidualny SHP
13. wprowadzono diody zaporowe w układzie odłaczników jazdy awaryjnej
14. zlikwidowano szafy po UPZ w kabinie maszynisty i w przedziale maszynowym
15. zastosowano końcówki wtykowe KWA na listwach NN
16. zamontowano drugi odgromnik GZM-4 na dachu
17. wymieniono przekładnik ED4 na zmodernizowany i zamontowano dodatkowy elektrozawór EV5
18. wykonano układ smarownia wieszaków pudło-wózek (tuleje z rowkiem smarnym i wyprowadzone kalamitki)
19. usztywniono mocowanie zespołu diod YKP-1
20. poprawiono uszczelnienie pokryw maźnic
21. wprowadzono układ zabezpieczający hamulec pneumatyczny przed przeładowaniem
22. wprowadzono żaluzje odchylne w korytarzu w miejsce okien stałych
23. zmieniono lokalizację wyłącznika baterii (w miejsce po UPZ)
24. zastąpiono siatki ochronne w projektorach szybami klejonymi
25. zamontowano dodatkowe stopnie i poręcze na czole
26. zabudowano fotele ergonomiczne dla pomocnika maszynisty
27. wzmocniono zawiasy szafki NN
28. zmieniono raczki głównego kranu maszynisty
29. wprowadzono nową konstrukcję okien opuszczanych w kabinach
30. wymieniono przełączniki PHJ na zmodernizowane
31. zmieniono konstrukcję ślizgu sprzęgu międzywózkowego
32. zmieniono mocowanie rur piaskowych
33. zmieniono płyty dociskowe w urządzeniu skrętno-pociągowym
34. wprowadzono 5-cio punktowe podparcie głównego agregatu sprężarkowego
35. zamontowano sygnalizację grzania łożysk osiowych
36. wprowadzono otwór sciekowy oleju pod sprężarką
37. zamontowano podkładki gumowe pod obudowy generatorow CA i SHP
38. zamontowano nowy typ hamulca postojowego (pneumatyczno-sprężynowy w miejsce hydraulicznego)
39. zmieniono łożyska w silnikach przetwornic LKPa 368
40. zmieniono konstrukcję żaluzji wlotu powietrza do chłodzenia silników trakcyjnych (na podwójne)
41. zabudowane zmodernizowane obudowy oporów pod pudłem
42. zmieniono mocowanie szyn uziemiających pudła i wózka
43. wprowadzono bocznikowanie styczników rozruchowych stycznikami SR21 i SR22
44. wprowadzono nowy typ sprzęgła sprężarki głównej
45. wymieniono amortyzatory hydrauliczne na amortyzatory produkcji czeskiej
46. zmodyfikowano układ przeciwpoślizgowy EKP421
47. wymieniono regulatory napięcia typu IRN na REN110A
48. uzależniono start Tuhex-u od naładowania kondensatora komutacyjnego
49. wymieniono sworznie w stycznikach SPG
50. wymieniono komory styczników SPO250 (w stycznikach SO1÷4) na większe
51. wzmocniono obejmy nastawiaczy klocków hamulcowych
52. wprowadzono wyłącznik WSAP umożliwiający jazdę awaryjną przy uszkodzeniu regulatora napięcia
53. wzmocniono konstrukcję kierownic kanałów wentylacyjnych silników trakcyjnych
54. podtoczono tuleje prowadzące cylindrów hamulcowych
55. zlikwidowano sygnalizację położenia hamulca postojowego hydraulicznego
Od wielu już lat mówi się o ujednoliceniu wszystkich "dziewiątek" do standardu EP09-046 i 047 ale wg. mnie obecnie (marzec 2003) można to śmiało włożyć między bajki. Może to się zmienić w momencie kiedy pierwsza dziewiątka trafi do naprawy głównej, co powinno wg. moich obliczeń nastąpić w połowie 2004r.
"
Na następnej stronie znajomego był dział:
"Czy wiecie, że .......
1. największy miesięczny przebieg jak do tej pory (tj. do lutego 2004) wyjeździła EP09-046, która jako jedyna dziewiątka przekroczyła 31000 km. Ponadto cztery dziewiątki przekroczyły 30000 km (005,006,008 i 013). Poniżej w tabelce są zestawione wszystkie EP09, które przekroczyły przebieg 29000 km miesięcznie.
2. najcięższą dziewiątką była EP09-041, która jako jedyna przekroczyła 87 t co spowodowane zostało montażem w niej nowego wyłącznika szybkiego typu DCL (WS tego typu był wyłącznie na tej lokomotywie a zamontowano go podczas naprawy okresowej R3+A w styczniu 2002).
lokomotywa powróciła do "normalnej" wagi tj. ok. 86 t w kwietniu 2003 kiedy to wskutek dużej awaryjności nowego WS-a zdemontowano go i powrócono do starego.
3. na lokomotywach EP09-001 i 002 zamontowane pierwotnie były sprężarki tłokowe, które podczas pierwszych napraw rewizyjnych zostały wymienione na sprężarki śrubowe. Były to sprężarki typu V2P-215 dwustopniowe (dwa cylindry na stopień) o układzie cylindrów V.
4. w ramach prób przeciwdziałania w szarpaniach odczuwalnych zwłaszcza w pierwszym wagonie za lokomotywą na EP09-031 podczas naprawy R5 w grudniu 2001 zamontowano nowego typu zderzaki elastomerowe typu KX-ZC-4 oraz elastomerowe aparaty pochłaniające haka cięgłowego typu EPU-2 (na pozostałych dziewiątkach aparaty pochłaniające są sprężynowe).
5. na kilku EP09 (009,010 i 011) została zamontowana instalacja sygnalizacji kabinowej EBICAB, która ponoć testowana była w okolicy Grodziska Maz.. Kilka lat temu została ona zdemontowana, aczkolwiek pozostały jej pozostałości (np. zawór elektropneumatyczny nad podłogą między drzwiami wejściowymi do kabiny po stronie maszynisty a pulpitem pod kranami, resztki szafy po aparaturze w przedziale maszynowym 2 czy też wsporniki zawieszenia anteny odbiornika na środkowym wsporniku pod pudłem).
6. pierwotnie hamulec elektrodynamiczny działał na EP09 do prędkości 140km/h. W zakresie 140÷160km/h lokomotywa hamowała wyłącznie pneumatycznie. Zmieniano to podczas napraw rewizyjnych R1 tak, że hamulec ED działa w zakresie prędkosci 10÷160km/h.
7. pierwsze dziewiątki wyposażone były w wycieraczki pneumatyczne. Wycieraczki o napędzie elektrycznym zabudowywano na nich w trakcie pierwszych napraw okresowych.
8. pole magnetyczne pochodzące od bocznika indukcyjnego znajdującego się zaraz za ścianą kabiny "A" było na pierwszych dziewiątkach bardzo silne. Przekazy ustne mówią, że lekki klucz przyłożony do ściany nie spadał przyciągany polem magnetycznym. Aby temu przeciwdziałać założono dodatkowe osłony bocznika ograniczające pole magnet. w kabinie do 3 mT.
9. przewidziany pierwotnie dla dziewiątek hamulec postojowy hydrauliczny (taki jak na EM10-001 i 002) okazał się zawodny w eksploatacji wskutek częstych nieszczelności układu. Dlatego też zmieniono go na hamulec sprężynowy (taki sam jest na EM10-101 i 102). Na kilku lokach po hamulcu hydraulicznym pozostała "martwa" kontrolka na pulpicie pomocnika.
10. w kwietniu 2002 podczas naprawy rewizyjnej wykonywanej w ZNLE Gliwice na lokomotywie EP09-043 zamontowano nowe odbieraki prądu typu DSA200 produkcji f-my Stemmann. Lokomotywa przeszła jazdy próbne; jedna na trasie Gliwice-Kędzierzyn-Gliwice z Vmax=120km/h (w dn.2002.04.23) i drugą na CMK na trasie Gliwice-Olszamowice-Gliwice z Vmax=160km/h (w dn.2002.04.25). Po ukończeniu naprawy w dn.2002.04.30 lokomotywa została przekazana do eksploatacji obserwowanej.
11. w czasie napraw okresowych R6 w maju/czerwcu 2002 na lokomotywach EP09-001 i 005 w przekładniach głównych dotychczas stosowany smar przekładniowy KZE zastąpiono smarem Centurail 516 produkcji firmy Fuchs. W związku z tym dziewiątki te "poddano" eksploatacji obserwowanej. Smar Centurail 516 (a wcześniej Centurail 512) od 2000r wypiera smar KZE na wielu seriach lokomotyw (np. na EU07,ET41,ET22).
12. wysoka awaryjność klimatyzacji (a zwłaszcza modułu zasilającego) i duży koszt napraw u producenta w Niemczech spowodowała, że na początku lutego 2003 na lok. EP09-038 zamontowano w miejsce niemieckiej polską przetwornicę statyczna typu PSM-12 produkcji warszawskiej f-my MEDCOM. Lokomotywę przekazano do eksploatacji obserwowanej w dn. 2003.02.07. Drugą lokomotywą na której dokonano takiej zmiany była EP09-047 (2003.03.19)."


9
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 28 Lipca 2024, 14:58:21 »
1) wagon Smmps nr 31 52 4723 229-3 Cedrob Cargo: https://eu07.pl/userfiles/8463/Smmps%203152%204723%20229-3_tex.7z

2) dwa kontenery Cedrob Cargo: https://eu07.pl/userfiles/8463/Cedrob_cargo.7z

10
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 03 Lipca 2024, 23:24:43 »
Moja kolej prezentuje dwie lokomotywy

PL-KLTAR EU07-540_KATARZYNA - bok x2 / przód / tył skos / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KLTAR_EU07-540.zip - telefon
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KLTAR_EU07-540-r2.zip - aparat format jpg
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KLTAR_EU07-540_NEF.zip - format NEF
PL-PKPE SM42-7924
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PKPE_SM42-7924.zip - telefon
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PKPE_SM42-7924-r2.zip - aparat


11
Bieżące kolejowe / Odp: "Angliki" PKP Cargo
« dnia: 27 Czerwca 2024, 20:32:30 »
One są już zostawione od lat na eksponaty, w przeciwnym razie już dawno by w Olmecie skończyły.

12
Forum / Odp: Czat - błędy
« dnia: 17 Maja 2024, 05:37:26 »
Problematyczny jest właściciel, bo jest zerowy kontakt z nim, wystarczyło by przenieść matermosta na inny serwer lub dać innemu adminowi dostęp do serwera żeby aktualizować certyfikat.

13
Symulator / Odp: SM30 zagubiona w internecie
« dnia: 08 Maja 2024, 22:17:54 »
@Bulba Ty potworze, ładnie to tak dawać nadzieję i gasić jak peta?

14
Symulator / Odp: Holowanie Ezt lokomotywą
« dnia: 19 Kwietnia 2024, 12:23:43 »
Jeżeli masz na ten temat wiedzę, to możesz spróbować sił w napisaniu odpowiedniej fizyki/funkcji wyżej wymienionej jazdy. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby taką fizykę zaimplementować... Możesz dołożyć swoją cegiełkę do symulatora.

Równocześnie przypominam, że Maszyna to projekt fanowski, w którym każdy twórca poświęca swój wolny i cenny czas. Serdecznie zapraszamy do zrobienia takiego trybu.

15
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 23:52:33 »


Trzeci temat o tym samym, gdzie się znowu oplują wszyscy bo nic nowego i tak nic nie padnie, temat się zamknie, za jakiś czas powstanie kolejny sequel i tak w koło Macieju. Dajta po prostu te uprawnienia komuś z moderacji albo innemu zasłużonemu i ogarniętemu i niech się wykaże. No chyba że faktycznie infrastruktura jest taka jak kod w SzaMynie gdzie łatwo jest to wszystko zepsuć chcąc czy nie chcąc...

16
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 19:42:42 »
Jeśli nic się nie zmieni, to za chwilę wszyscy stąd pouciekają i ktoś będzie już musiał tutaj zgasić światło. Bo pewnie każdy będzie miał już dosyć czekania.

Zawsze można znaleźć jakieś inne wyjście - np. zacząć robić unoffowe PC.

18
Jednak zostanę z wami, wiec obecnie pracuję nad znakami kierunkowymi w stylu PRL-owskim.
https://sketchfab.com/3d-models/polski-znak-kierunku-i-miejscowosci-e-4-96b2adb29e19464bb9f26f7c0d73ab33

19
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 26 Listopada 2023, 18:11:32 »
ET43-007 w okleinie z Lechem Kaczynskim (2 boki + 1 czolo)
https://eu07.pl/userfiles/27924/ET43-007.zip

20
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 21 Listopada 2023, 22:56:45 »
Panowie i Panie, mam nowinę. Zrobili to! Dodali w kiblach kible... z animowaną spłuczką nożną :O Żart stał się rzeczywistością tylko szkoda, że nie w maszynie.


21
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 18 Listopada 2023, 16:15:56 »
EU07-241 (bok + czoło):
https://eu07.pl/userfiles/28235/EU07-241.7z

15D/A-125 (bok + 2 czoła):
https://eu07.pl/userfiles/28235/15DA-125.7z

6Dg-201 (bok + czoło skos + proste):
https://eu07.pl/userfiles/28235/6Dg-201.7z

ET22-233 (bok + czoło):
https://eu07.pl/userfiles/28235/ET22-233-r2.7z

Węglarki DB:
Eaos 33 51 5356 517-1 (bok + 2 czoła skos)
Eas-x066 31 80 5949 727-7 (bok)
Link: https://eu07.pl/userfiles/28235/W%C4%99glarki%20DB%2018112023.7z

22
Tabor kolejowy / Odp: Waga silników trakcyjnych.
« dnia: 17 Listopada 2023, 12:00:20 »
TRAXX F140 MS
silnik trakcyjny MITRAC DR 3600 N - 2050 kg

ES64F4
silnik trakcyjny 2KF282 - 2900 kg

23
Tabor kolejowy / Odp: Waga silników trakcyjnych.
« dnia: 16 Listopada 2023, 22:27:10 »
parametry silników trakcyjnych:
EU04 ( GBM530 )masa=5975kg prąd c.295A prąd h.378A
obroty mocy ciągłej (100% wzbudzenia)=820
obroty mocy h.=745
obroty max.=1800 (przełożenie w lokomotywie 3,857 i koła 1350mm)
min wzbudzenie=22% silnik skompensowany
EU05 ( 3AL4846 ) masa=5200kg średnica wirnika=900mm prąd c.360A prąd h.415A
nadmiarowe na tej lokomotywie ustawione były na 600A a na EP05 na 800A
obroty mocy ciągłej (100% wzbudzenia)=630obr/min
obroty mocy h.=600
obroty max.=1270
max. moment=23,2kN (800A)
min wzbudzenie=35% i silnik nieskompensowany!!!
EU07 ( EE541 )masa=4210kg średnica wirnika=535mm prąd c.355A prąd h.370A
obroty mocy ciągłej (100% wzbudzenia)=965
obroty mocy h.=930
obroty max.=2390
max.moment=12,8kN (750A)
min. wzbudzenie 22% silnik skompensowany
EP09 ( LKa 740 )masa=4870kg średnica wirnika=740mm prąd c.520A prąd h.550A
obroty mocy ciągłej (100% wzbudzenia)=720
obroty max.=1530
max. moment=19kN/m (900A)
min wzbudzenie=37% i silnik skompensowany
ET21 ( LK 635 )masa=4400kg średnica wirnika=635mm prąd c.225A prąd h.290A
obroty mocy ciągłej (100% wzbudzenia)=750
obroty mocy h.=710
obroty max.=1480
max. moment=12kN (550A)
min wzbudzenie=50% i silnik nieskompensowany
prędkości mocy ciągłej (100% wzbudzenia):
EU04=55km/h
EU05=64km/h
EU07=50km/h
EP07=61km/h
EP08=68km/h
EP05=83km/h
EP09=86km/h

24
Tabor kolejowy / Odp: Waga silników trakcyjnych.
« dnia: 16 Listopada 2023, 15:46:34 »
SM30 1050, SM41 2880, SM42 2500, ST43 2100, ST44 3100, EP02 4410, EP03 4275, EU04 5500, EU05 5200, EU07 4200, ET21 4420, EN57 2600.
Wszystko w kg. Z książki "Maszyny elektryczne kolejowych pojazdów trakcyjnych" WKiŁ 1967.

25
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 15 Października 2023, 15:09:30 »
Może być tradycyjnie dyżurnt/a Nowak i maszynista Kowalski. Nowak brzmi neutralnie.

26
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 15 Października 2023, 14:09:19 »
wafel i karpatka, ludzie litosci

27
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 30 Września 2023, 12:26:18 »
3E/1-17 (2 boki, 2 czoła, detale):
https://eu07.pl/userfiles/28235/3E-1-17.7z

28
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 01 Września 2023, 21:18:28 »

29
Bocznica / Odp: Traxx Reworked
« dnia: 28 Sierpnia 2023, 12:56:14 »
Polecam okuliste


Mogłeś odpisać grzeczniej.
Matek123




A po co?
Kermit



Zakazy 11, 26.
+ 30
Bocznica.
Matek123




30
Biorąc pod uwagę to co dzieje się od kilku miesięcy, taki plan jest chyba wystarczający, powinien zlikwidować spory. Chociaż osobiście uważam że odsłonięcie działów specjalnych sprawi że znowu stanie się pobieralnią dodatków, to warto podjąc jakieś kroki w kierunku ponownego rozpędzenia projektu. W razie co zawsze będzie można wrócić do tego co było przed.

Strony: [1] 2 3 4