Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - AtapiCl

Strony: [1] 2 3
1
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 07 Lipca 2019, 15:50:13 »
Może nie chce. Jedni nie rozumieją tych co nie odpoczywają inni nie rozumieją tych co odpoczywają. Dajmy każdemu żyć i niech każdy robi co chce ;) Znam kilkanaście takich przypadków. Jeden lubi to co robi, inny pracuje żeby wnuczkom opłacić studia, kolejny ma ciężko chorego członka rodziny i pracuje na emeryturze żeby opłacić operacje itp. Ile ludzi tyle historii. Ja osobiście też sobie nie wyobrażam żebym miał kiedyś siedzieć na emeryturze i "odpoczywać". Ale podobno tak jest, że jak człowiek przyzwyczajony jest do ciężkiej pracy to po jakimś czasie już nie usiedzi na miejscu... Życie :)

2
Bieżące Symulatorowe / Odp: Kwestia użycia znaków towarowych
« dnia: 25 Lutego 2019, 23:24:58 »
@ET22_RULZ: nie sądzę, żeby przewoźnicy kolejowi mieliby coś przeciwko promocji ich firm w symulatorze o zasięgu ogólnopolskim poprzez używanie ich znaków towarowych. Nie zapominajmy, że niektóre spółki kolejowe używają MaSzyny (chociażby Polregio w jednym z oddziałów).
A marki na przykład samochodów osobowych?
Pierwsze z brzegu:
https://www.volkswagen.co.uk/need-help/about_us/use-the-name-logo
Can I use the Volkswagen name or Volkswagen logo for my business/project/charity?
The names Volkswagen and VW, and the “VW within a circle” roundels and logos are the registered and protected property of Volkswagen AG (based at the company’s HQ in Wolfsburg, Germany) and anyone wishing to use them must seek permission from Volkswagen AG to do so.  This can be done via the following address: vw@volkswagen.de                    While we recognise the important contribution that our fans make to our organisation, for your own protection it is important to note that unauthorised use violates the rights of Volkswagen AG, and can result in legal recourse.
Nie bez powodu producenci gier są tak ostrożni w tej materii...

3
Bieżące Symulatorowe / MaSzyna na Steam
« dnia: 23 Lutego 2019, 19:12:55 »
W celu rozwiania plotek:
Przygotowujemy MaSzynę do wydania na platformie Steam, oczywiście jako produkt całkowicie darmowy.
Dostępne będą wersje dla systemu Windows i Linux.

Zastąpi to obecny sposób wydań poprzez instalatory dociągające paczki różnicowe, a będą dostępne dwie drogi instalacji Symulatora:
- na platformie Steam, z cyklicznymi autoaktualizacjami
- cyklicznie na eu07.pl będą pojawiać się zrzuty aktualnego stanu paczki w formacie zip (bez wbudowanej metody autoaktualizacji)

Mam nadzieję że udostępnienie MaSzyny na Steam ułatwi aktualizację paczki, i zmniejszy ilość problemów z jej instalacją.

Proces przygotowywania wydania potrwa jeszcze kilka miesięcy.

4
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 27 Grudnia 2018, 04:07:38 »
Nagrałem proces powstawania modelu nastawni i przyspieszyłem go ośmiokrotnie.


Można zobaczyć m.in.
- Pomiary i obliczenia gabarytów budynku.
- Prostowanie i retusz zdjęć
- Modelowanie siatki budynku
- Przepalenie wielu tekstur w jedną



5
Forum / Odp: Problem z czatem
« dnia: 19 Grudnia 2018, 16:34:47 »
Ostatnie wzmianki jak nie działały tak nadal nie działają. Dla porównania funkcja ta na mattermoscie td2 działa bez zarzutu. Da się to jakoś naprawić?

6
Inne niekolejowe / Odp: Występ klubów w el do LM i LE
« dnia: 09 Sierpnia 2018, 23:01:52 »
Ale o co chodzi? .___.

7
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Sierpnia 2018, 01:28:52 »
W dzisiejszym uaktualnieniu, koncert zyczen:

- dodane nowe urzadzenia kabinowe do obslugi drzwi:
doorleftoff_sw: // przycisk zamkniecia lewych drzwi
doorrightoff_sw: // przycisk zamkniecia prawych drzwi
dooralloff_sw: // przycisk zamkniecia wszystkich drzwi. domyslny skrot klawiszowy: Shift + /

dodatkowo w przypadku umieszczenia w pliku .fiz w sekcji Doors wpisu
DoorClosureWarningAuto=Yes

przyciski zamykania drzwi po wcisnieciu uruchamiaja sygnal dzwiekowy; wylaczenie sygnalu i faktyczne zamkniecie drzwi nastepuje w takiej sytuacji po puszczeniu przycisku

- w pliku .mmd w sekcji internaldata: mozna zdefiniowac dodatkowe dzwieki:
linebreakerclose: // odgrywany przy zamknieciu wylacznika szybkiego
linebreakeropen: // odgrywany przy otwarciu wylacznika szybkiego

- AI prowadzaca sklad rozpoznaje dodatkowa komende:
SetLights czolo_skladu tyl_skladu

po otrzymaniu tej komendy w trybie jazdy rozkladowej AI ustawia swiatla skladu wedlug podanej specyfikacji. Normalna obsluga swiatel zostaje przywrocona automatycznie przy zmianie trybu pracy, lub po otrzymaniu komendy SetLights -1 -1

specyfikacja zapalonych swiatel to suma wartosci przypisanych poszczegolnym swiatlom
1 // lewy reflektor
2 // lewe swiatlo czerwone
4 // gorny reflektor
16 // prawy reflektor
32 // prawe swiatlo czerwone
64 // tabliczki konca skladu
wartosc -1 oznacza domyslny uklad swiatel. Tym samym np polecenie dla AI zapalenia sygnalu Pc2 to SetLights 22 -1

8
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Sierpnia 2018, 13:45:37 »
Propozycja komendy z mojej strony "SetLights flaga_czoła flaga_tyłu".

9
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Sierpnia 2018, 13:43:14 »
Przyznam ze zastanawialem sie czy czegos takiego nie wprowadzic, wlasnie ze wzgledu na jazde po 'zlym' torze glownie... ale nie wiedzialem czy bedzie zainteresowanie ze strony trasopisarzy. Skoro jest, to mozna o tym pomyslec bardziej serio.

10
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Sierpnia 2018, 13:31:33 »
Propozycja ficzera:
Aktualnie AI może w trakcie jazdy pociągowej wyświetlać jedynie sygnał Pc1, czyli trójkąt białych świateł. Jednakże jeżeli "pociąg jedzie kierunku przeciwnym do zasadniczego po torze szlaku dwutorowego bez dwukierunkowej blokady liniowej" [Ie-1, §14, pkt. 2] to powinien zapalić sygnał Pc2, czyli czerwone po lewej stronie, a pozostałe światła białe. Sytuacje, kiedy pociąg tak jedzie mamy chociażby na linii 053.
Jakbym widział realizację tego? Proponuję:
  • Jeżeli pociąg w trybie obey train otrzyma poprzez getvalues lub putvalues komendę o treści np.: "Set_Pc2 0 0", to ustawia przednie światła Pc2. Jeżeli nie jest w trybie obey train, albo jest na popychu, to komenda jest ignorowana.
  • Jeżeli pociąg w trybie obey train otrzyma poprzez getvalues lub putvalues komendę o treści np.: "Set_Pc1 0 0", to ustawia przednia światła Pc1. Reszta analogicznie jak wyżej - jest to potrzebne w sytuacji, gdy z lewego toru pociąg wraca na prawy.
  • Jeżeli pociąg jest w trybie obey train, przechodzi w tryb manewrowy, to gdy znowu wróci do obey train, to automatycznie zapali się Pc1, nawet jeżeli przed wejściem w tryb manewrowy było Pc2.
Taka moja luźna propozycja, ewentualna realizacja może wyglądać inaczej.

11
Na warsztacie / Odp: Graficzny Interfejs Użytkownika
« dnia: 22 Lipca 2018, 22:16:01 »
Z pozycji zwykłego usera dla mnie najwygodniej by było gdyby interfejs, ten w symulacji był dosyć zgrabny, mały. Ten na screenach jest zbyt ogromny. Nie jestem też zwolennikiem kolorów w takich interfejsach. A jak już to każdy oprócz czerwonego. Ten jest słabo widoczny i nie czytelny. Fajnie gdyby w tym interfejsie było coś takiego jak jest aktualnie wyświetlane pod napisami F1. Czyli prędkość aktualna, ograniczenia. Fajnie gdyby rozkład był ładnie pokazany np. w postaci jakiejś tablicy (takiej przenośnej) właśnie z rozkładem. Tak samo WOS i rozkaz O (jeśli są dostępne w danej scenerii). Tak samo informacje o stanie urządzeń (przetwornica, pantografy itp.) czyli to co widzimy aktualnie pod F3. Można by też zrobić ekran danych zaawansowanych typu aktualne obroty silnika spalinowego, ładowanie przez przetwornicę, aktualne napięcie akumulatorów itp. itd..Spodobał mi się motyw ze zmiennymi ekranami ładowania, ale trochę to dla mnie bez sensu żeby były wyświetlane tylko screeny z danej misji. Pozdrawiam!

12
Bocznica / Odp: Odp: Shaderowe exe do testów
« dnia: 20 Lipca 2018, 18:09:34 »
Grafikę. Szeroko rozumianą.

13
Bieżące Symulatorowe / Odp: Przeprowadzanie ankiet
« dnia: 20 Lipca 2018, 17:49:55 »
Rany gorzkie, pisalem juz na czacie ze zaimplementuje jak sie znajdzie wolna chwila przy wprowadzeniu paru pilniejszych rzeczy. Nie wiem jak mam to jeszcze wyrazniej powiedziec. Bedzie. Moze nie w ciagu paru godzin albo paru dni, ale bedzie. Sklejcie sobie w miedzyczasie siudemkie albo cos ;/

14
Bieżące Symulatorowe / Odp: Przeprowadzanie ankiet
« dnia: 20 Lipca 2018, 09:11:44 »
A nie wystarczy wybrać po prostu opcji Nowa ankieta?

15
Pomoc doraźna / Odp: Początki z EN57
« dnia: 23 Maja 2018, 09:12:21 »
Dziękuję wam bardzo, panowie. Jak rozumiem, te czerwone kontrolki mają się nie świecić. Wtedy skład jeździ bez problemu, odhamowuje jak trzeba i wszystko gra. Wczoraj udało mi się pokonać nawet znaczną część trasy w jednym ze scenariuszy!

16
Pomoc doraźna / Odp: Początki z EN57
« dnia: 22 Maja 2018, 21:22:19 »
Dementuję - hamulec EP można również odciąć "z bezpiecznika" kombinacją Ctrl+Z. Co nie zmienia faktu, że w praktyce HK wykonuje się właśnie z kierunkiem na pozycji 0.

17
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 21 Kwietnia 2018, 15:00:17 »
bo ja recznie skladam to dluzej idzie :d

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, AI powinno czytac i przewijac rozklad co najmniej tak sprawnie jak przecietny gimnazjalista

- poprawka, pojazdy niewyposazone w sprezarke nie powinny miec w jej miejscu instalowanej przenosnej czarnej dziury

- poprawka od youby, AI nie powinno mylic tempomatu z dzwignia kontroli bocznikow

- lekcja dla AI od youby, AI powinna lepiej obslugiwac "nowoczesne" hamulce w "modernizowanych" kiblach

- dobra zmiana, zgodnie z sugestia futrzanego eksperta klawisze wyboru trybu hamulca zostaly przeniesione na kombinacje Ctrl+2 / Ctrl+8, by uniknac zabawy z przelaczaniem trybu Num Lock

18
Bieżące Symulatorowe / Odp: Usunięcie ET41_v1
« dnia: 20 Kwietnia 2018, 17:14:06 »
Cytuj
Jak ogarniecie kabine, to myślę że nie będzie powodów by trzymać v1, zawsze troche mniej gb w paczce.
Znam inny sposób na zaoszczędzenie gigabajtów w paczce, ale się powstrzymam od jego przedstawienia :)

19
Bieżące Symulatorowe / Odp: Realizm vs grywalność
« dnia: 09 Kwietnia 2018, 19:14:13 »
W sensie niech administracja zdecyduje, czy programista miał prawo tak napisać?...

20
Pytanie o grubszy ficzer. Da radę zrobić losowość wyboru dźwięków przy próbie jego odegrania? Tj. nie że się losuje jeden dźwięk dla pojazdu na czas całej gry, tylko losuje się dźwięk z chwilą potrzeby jego odtworzenia. Szczególnie dobre by to było przy nastawnikach, albo jak się dzisiaj spotkałem przy udźwiękowianiu EP05, dźwięk pozycji na nastawniku na podstawie pozycji wału kułakowego.

21
Bocznica / Odp: Pytanie
« dnia: 24 Marca 2018, 15:29:21 »
Użyć karty graficznej innej niż intel.

22
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, dodana mozliwosc definiowania polozenia zrodel dzwieku motorow trakcyjnych i drzwi, podobnie jak definiowane bylo do tej pory polozenie osi pojazdu. Definicje umieszczane sa w nowej sekcji pliku .mmd, locations:

Przykladowy wpis:
locations:
 doors: -2.0 both 3.5 left end // para drzwi 2m od punkty srodkowego w strone czola pojazdu, pojedyncze drzwi po lewej stronie 3.5m za punktem srodkowym pojazdu
 tractionmotors: -4.0 4.0 end // lacznie 2 motory, zlokalizowane 4m przed i za punktem srodkowym pojazdu
endlocations
W przypadku drzwi podawane sa dwa parametry: przesuniecie od centralnego punktu modelu, i klucz definiujacy czy drzwi wystepuja po lewej ("left"), prawej ("right") lub obu ("both") stronach pojazdu.
W przypadku motorow trakcyjnych podawane jest tylko przesuniecie od centralnego punktu modelu; ewentualne przesuniecie wzdluz osi X i Y sa pobierane, razem z innymi parametrami, z definicji dzwieku w sekcji sounds:

(drobna uwaga, w przypadku motorow sensownie jest ograniczyc sie do definicji nie wiecej niz jednego zrodla na wozek, nawet jesli w obrebie danego wozka napedzanych jest wiecej osi)

23
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Lutego 2018, 13:23:37 »
Bo zdalne sterowanie zamknięciem drzwi występuje również w przypadku drzwi skrzydłowo-łamanych, nie korzysta się z tego na ogół bo w starych wagonach mechanizm ten nie był jakoś wybitnie serwisowany i często zamiast robić domknięcie w ostatniej fazie z dużą siłą zatrzaskują się od razu co może spowodować zranienie pasażera.

24
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 14 Lutego 2018, 14:12:10 »
Mi pod pewnym kątem ustawienia kamery znika jedno z przęseł mostu na Bałtyku, a także fragment wody. Już jakiś czas temu to zaobserwowałem, natomiast sytuacja ta wciąż się powtarza. Efekt ten występuje u mnie na pewno na Bałtyku Cargo oraz zimie przy przejeździe przez ostatnie przęsło mostu w stronę Alakowic. Reszty nie sprawdzałem. Na screenach widać: 1 - prawidłowo wyświetlany most i woda; 2 - część wody znikła; 3 - przesunięcie kamery o pewien kąt i zniknięcie przęsła.

25
Infrastruktura kolejowa / Odp: Prędkość na SBL
« dnia: 09 Lutego 2018, 22:47:58 »
W sumie idea nie jest zła tego przepisu
Nie jest zła? Jest fatalna. Dzięki temu mamy pociągi trąbiące przed ruszeniem z Warszawy Zachodniej. Po co?

26
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Stycznia 2018, 01:21:39 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, pozycjonowanie elementow kabiny powinno byc dokladniejsze przy wczytywaniu plikow t3d

- wprowadzona na potrzeby AI obsluga nowego typu pojazdow, dmu czyli multiple diesel units (spalinowych zespolow trakcyjnych); charakterystyka prowadzenia dla AI dostosowana jest do najbardziej typowych w Polsce przedstawicieli tej kategorii, czyli bydgoskich produktow pociagopodobnych.

27
Najlepiej będzie zaprzestać wydawania siódemek. Ewentualnie poczekać jeszcze z miesiąc na updater, wtedy struktura będzie tylko jedna. Poprawianie struktury w patchu nie ma zbytniego sensu, bo wyszedłby ogromny.

28
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 04 Stycznia 2018, 20:24:20 »
No dowcip w tym ze u siebie slysze przetwornice i wentylatory w kabinie przy parametrach, ktorych uzylem. Natomiast podawanie wartosci w rodzaju 3x mnoznik glosnosci i jeszcze dodatkowo +3 z groszami do rezultatu praktycznie eliminuje caly system korekty glosnosci dla pomieszczen -- wszystko wszedzie ma w rezultacie glosnosc 1 i tyle.

Byc moze warto byloby przyjrzec sie samym plikom dzwiekowym -- w swoim obecnym ksztalcie sa one nagrane z amplituda rzadko kiedy przekraczajaca 1/3 zakresu, co jest raczej bez sensu.

29
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 04 Stycznia 2018, 16:41:58 »
W zalaczniku pliki .mmd dla sioodemek, wariantow Sx-42 i Sx-45 dostosowane do nowego systemu, lacznie ze znormalizowanym dzwiekiem runningnoise (bo troche bez sensu wpisywac w kazdym mmd mnoznik czestotliwosci x2) Moze sie komus przydadza jako orientacyjny przyklad dla reszty.

(czesc dzwiekow jest do zmiany bo to tylko prowizorka, jak np udajacy outernoise: runningnoise)

30
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Grudnia 2017, 22:41:35 »
@tmj: masz jakiś pomysł na rozwiązanie tego problemu? Mam dwa głośniki, prawy i lewy kanał. Jeżeli jestem ustawiony centralnie do źródła dźwięku (lub plecami), prawie nic nie słychać silnika.




Tutaj grafika Gmochowata


Strony: [1] 2 3