Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - AtapiCl

Strony: [1] 2 3 4
1
Forum / Odp: Sytuacja związana z Szogun Studio
« dnia: 20 Lutego 2023, 14:53:41 »
Odniosę się jeszcze do kwestii pracowniczej - nie twórzmy tu off-topicu, bo ktoś znowu zarzuci nam kryptoreklamę.

Generalnie zasada jest taka, że każdy ma prawo pracować, gdzie chce. Wielu ludzi z tego forum, którzy kiedyś tworzyli coś do MaSzyny również pracuje obecnie jako programiści, czy graficy w różnorakich firmach. Ale czy to powód i usprawiedliwienie do tego, żeby robić osobiste wycieczki pod ich adresem, wyzwiska, pomówienia? Nikt nie podpisywał cyrografu.

Dla wielu ludzi praca u nas jest czymś ciekawym z tego względu, że mogą połączyć to co lubią z pracą zarobkową i również nie jest to powód do ich nienawidzenia. Każdy u nas jest równy, nikt się nie wywyższa, staramy się pracować w normalnej, koleżeńskiej atmosferze. Są oczywiście pewne decyzje, które muszą zostać podjęte odgórnie, jak w każdym projekcie. Nikt do pracy nie jest zmuszany, nikt nie ma tzw. lojalek etc. Ludzi z MaSzyny tak naprawdę to maks. 1/4, później są jeszcze osoby z TD2 i grono osób nie związanych nigdy z żadnym podobnym projektem.

Co do słuchania społeczności, oczywiście to robimy, stąd aż 3 bezpłatne wersje demo po drodze i opóźnienie spowodowane dodawaniem kolejnych funkcji i zmian oczekiwanych przez graczy. Przychodzi jednak taki moment, że trzeba aplikację wydać, bo można by tak bez końca - każdy by chciał mieć trasę ze swojego podwórka, wymarzoną lokomotywę, a to nie jest realne i nigdy nie było zapowiadane, podczas gdy ludzie oczekują od nas rzeczy często niemożliwych. Zakres gry jest szczegółowo i transparentnie opisany na Steam, do 2 godzin również można ją zwrócić i uzyskać zwrot, jeśli nie spełnia oczekiwań. Mamy również forum dyskusyjne, Discord, Facebook, gdzie bardzo chętnie odpisujemy na pytania, choć jest ich tyle, że czasem trzeba chwilę poczekać na odpowiedź.

Praca nad SimRail nie jest tylko i wyłącznie kwestią biznesową, ponieważ ten projekt, mimo, że najtrudniejszy z dotychczasowych, sprawia nam też najwięcej frajdy i satysfakcji.
To, że musimy publikować liczby w postaci wyników sprzedaży wynika z tego, że jesteśmy spółką akcyjną znajdującą się w największej grupie kapitałowej branży gier w Polsce i mamy na pokładzie inwestorów, którzy oczekują transparentnych informacji, zgodnie z wytycznymi grupy. Nie jest to żadne chwalenie się, ani inne pobudki.

EDIT: Kolega Szogun dzwonił jakiś czas temu z przeprosinami za zaistniałą sytuację, która wynikała z nagromadzenia różnych problemów i opierania się na błędnych informacjach. Przeprosiny oczywiście przyjąłem i nie żywię urazy, najważniejsze to umieć przyznać się do błędu. Przekazałem je również naszym pracownikom, którzy ewentualnie mogli poczuć się urażeni. Myślę, że to wyczerpuje temat.


2
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 13:21:20 »
A prawię (a w zasadzie prawiłam, bo długo nie zaglądałam do worda) takie głupoty bo dość mam osobiście dość patrzenia jak powstają kolejne wrzoski, kaliskie i inne trupiaszki,
No to dokończ swoją scenerie pokaż że można. Te trupiaszki powstawały w pojedynke. Kaliską zacząłem robić w 2006 roku. Byłas w ogóle wtedy na świecie? W ogole cie nie rozumiem, czego ty chcesz. Po co startowac z jedna z najtrudniejszzych linii w Polsce a potem płakac ze nikt nie chce pomóc? Każdy robi linie ze swojego otoczenie do których ma sentyment. Chciałbym pomóc przy Czestochowa - Kielce ale w domu mam taką sytuacje że, moge tylko 3 godziny tygodniowo posiwecić na robienie trasy,. Linai 131, o zgrozo w 3dsmaxie. Juz od pierwszego swojego posta na forum siejesz ferment własnie nt  trupiaszków którzy inni zrobili. Po co? Z góry wiedziałem że nie skończysz tego projektu.

3
Symulator / Odp: Wydajność
« dnia: 18 Listopada 2020, 16:18:38 »
Pozostawiam to bez komentarza.
Bez komentarza to jeszce pol biedy, ale zalaczyc loga z uruchomienia zeby sie dalo chociaz sprawdzic czy symulator uruchamia ci sie na tym bezcennym Radeonie czy moze na jakims wbudowanym intelu to by sie przydalo. No ale coz, zawsze to latwiej powylewac sobie gorzkie zale.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 11 Października 2020, 04:54:37 »
Nie trzeba jakiegokolwiek skierowania. Na tą chwilę można zrobić badania np. w Lubinie w MCZ.

5
Wobec uzyskania informacji o niedawnych działaniach użytkownika Miłosz Dorsz, administracja zdecydowała się na usunięcie go z zespołu deweloperów projektu MaSzyna.

Polegały one na umyślnym i wielokrotnym dokonywaniu ataku DoS na serwery chatu eu07, poprzez załączanie specjalnie przygotowanych plików. Ataki spowodowały problemy z funkcjonowaniem serwera chatu (mm.milek7.pl). Ponadto, taki sam atak przeprowadził na serwerze chatu projektu td2.info.pl, również powodując problemy z działaniem tego serwera. Użytkownik nie poinformował o znalezionej podatności administracji, a rozpowszechniał te informacje w prywatnych gronach.

Stanowczo potępiamy takie zachowania i nigdy nie będą one tolerowane w naszym zespole.

6
No dobrze, ale w jaki sposob exe ma sie domyslec czy w danym momencie uzytkownik naciskajac sam klawisz minus ma akurat na mysli zmniejszenie o jedna pozycje czy od razu do zera? To nie jest wrozka, a klawisz Shift to nie jest jakis szczegolnie trudny do znalezienia element na klawiaturze. Jesli jest to zamiast kombinacji Shift- mozna sobie w pliku konfiguracyjnym wpisac co komu pasuje. Ale prosze nie wymagac by pojedyncza kombinacja robila dwie rozne rzeczy wymagajace telepatii.

7
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Kwietnia 2020, 16:39:48 »
W dzisiejszym uaktualnieniu pozar w burdelu:

- poprawka, lampka sygnalizacji poslizgu w pojazdach dwuczlonowych powinna uwzgledniac stan obu czlonow

- poprawki dla niektorych wariantow hamulcow, dostarczone przez youBy

- szamyna stawia na jakos, blokada automatycznego ponownego laczenia swiezo rozlaczonych sprzegi automatycznych

- funkcjonalnosc, w sekcji Door pliku .fiz mozna podac rodzaj napiecia wymaganego do obslugi drzwi w danym pojezdzie wpisem DoorVoltage=X gdzie X to wartosc 110, 24 lub 0 (dla drzwi otwieranych mechanicznie)

- funkcjonalnosc, w sekcji Cntrl.pliku .fiz dostepne sa dodatkowe wpisy:
ConverterOverloadRelayStart // sposob odblokowania przekaznika nadmiarowego przetwornicy, Manual (przyciskiem) lub Converter (poprzez ustawienie przycisku przetwornicy w pozycje wylaczona)
ConverterStart // dodatkowa metoda na uruchomienie przetwornicy, Direction (nastawnik kierunku na pozycji jazdy)
ConverterOverloadWhenMainIsOff // Yes/No, okresla czy otwarcie wylacznika szybkiego powoduje aktywacje przekaznika nadmiarowego przetwornicy, domyslnie Yes w EZT

- eksperymentalnie, zaimplementowana wstepnie symulacja obwodow niskich napiec w pojazdach, ograniczona na razie do zasilania 24V i 110V
-- obwody domyslnie przekazuja napiecia sasiednim pojazdom spietych sprzegiem stalym (flaga +128 sprzegu)
-- w sekcji BuffCoupl pliku .fiz mozliwe jest okreslenie ktore z obwodow udostepnione sa poprzez sprzeg staly wpisem PowerFlag=X gdzie X to suma flag bitowych
24V: +256
110V: +512
3x400V: +1024 (na razie niezaimplementowane)
-- wprowadzenie obwodow oznacza ze nie ma juz potrzeby instalowania wirtualnej przetwornicy i akumulatorow w kazdym czlonie zespolow trakcyjnych itp. Brak obecnosci takiego urzadzenia w pojezdzie sygnalizowany jest wpisem w sekcji Cntrl. w postaci BatteryStart=Disabled (pojazd bez akumulatora) oraz ConverterStart=Disabled (pojazd bez przetwornicy)

8
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 06 Lutego 2020, 18:55:28 »
Dziwnym trafem najczęściej stukają wózki skrajne napędowe, więc uzasadnienie, że to wina braku ED raczej się nie sprawdza. Tym bardziej, że bez ED na EP hamują Ci wszystkie wózki i wtedy minimalizujesz ryzyko poślizgu. Jeżeli już na EP się ślizga, to faktycznie jest ślisko.

Podkucia są w innych momentach, wtedy kiedy hamuje na ED, załóżmy ciągnie nastawnikiem na 40-60% hamowania, falowniki wariują, perony co raz bliżej, więc co robi mechanior? Cyk wyłącza ED przy nastawniku w pozycji hamowania, a z reguły przed peronami przejazd (który zawsze ma jakieś błoto itp.) i wtedy z automatu do cylindrów jest wrzucane duże ciśnienie, bo nastawnik na 40-60%. I podkucie gotowe, bo przez przejazd na smyku lecisz.
Drugi temat, to jakaś mania na sypanie piasku "psik psik", cykanie tym hebelkiem, zamiast go trzymać i sypać jednostajnie, tak, żeby ten piach na całe koło się nalepił, a nie tylko w kilku miejscach. Czasami mam wrażenie, że dla niektórych ten piach to jakby złoto tam było... Po to jest i trzeba używać. Wiadomo, rozsądnie, żeby kolegom zostawić na później, ale bez przesady, żeby pstrykać, toż to nawet nie zdąży wylecieć z tej rurki (sprawdzone).

9
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 06 Lutego 2020, 11:19:10 »
@Pitek
Tak niedorzeczny projekt mógł powstać tylko w Polsce. Newag sam to projektował, czy był tam jeszcze Januszextor podwykonawca? :D
Tego nie wiem, nie mam dostępu aż do takich dokumentacji. Natomiast czy bubel. Co do wyrzucania tempomatu przy pneumacie, nie wiem jakie to ma uzasadnienie. A poślizg przy 20% mocy to nie bubel tempomatu, tylko całego składu. Głównie dzieje się tak na najdłuższych, czyli 45WE. Brakuje na nich po prostu jeszcze jednego członu napędowego i byłaby gitarka przy rozruchu i hamowaniu dynamiką. A tak spadnie kropelka deszczu i jest dramat... Rozruch rozruchem, ale hamowanie na elektrodynamice jest wtedy porażką. Przeciwpoślizg ma co robić.

10
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Stycznia 2020, 00:20:53 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zalaczanie stycznikow nie powinno sikac do mleka innym procedurom

- poprawka, modulacja przetwornicy uwzglednia alternatywne zrodla zasilania

- zeby bylo tak jak bylo, wykonanie komend obslugi pantografow uzaleznione jest od obecnosci w danej kabinie wpisu przypisanego komendzie urzadzenia kabinowego

- lekcje dla ai, wirtualni szamynisci prowadzacy ukrotnione elektrowozy sa bardziej swiadomi ile pradu potrafia wyssac ich sklady

- funkcjonalnosc, w sekcji Scenario panelu F12 umiejscowione zostaly suwaczki pozwalajace na zmiane aktualnej daty symulacji i/lub poziomu zachmurzenia

11
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Stycznia 2020, 18:56:27 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, wyrwany kolejny chwast z odtwarzania curvy

- w ramach koncertu zyczen, dzwiek stuku buforow przy kolizji pojazdow generowany jest przy nizszej niz dotychczas roznicy predkosci

- dobra zmiana, nazwy dzwiekow wyszukiwanych przez exe przy braku dedykowanej definicji w mmd zostaly czesciowo ujednolicone:
couplerattach.wav -> couplerattach_default
couplerdetach.wav -> couplerdetach_default
en57_couplerstretch.wav -> couplerstretch_default
en57_bufferclamp.wav -> bufferclamp_default
(ogarniecia efektow zmiany tzn koniecznosci wrzutki wlasciwie nazwanych plikow na repo podjal sie Joachimowicz)

12
Bieżące kolejowe / Odp: Wjazd do stacji - rozkaz N lub S
« dnia: 02 Grudnia 2019, 17:00:08 »
Mylisz się kolego, inne zasady obowiązują przy wjeździe z zamkniętego toru szlakowego lewego

Co ty myślisz? Że z 55 paragrafu Ir-1 możesz sobie zrobić spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością? ;-)

13
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 13 Września 2019, 06:20:55 »
W członie rozrządczym EN57 przekładnia powinna być ledwo słyszalna, szczególnie w kabinie. Teraz to wygląda jakby silniki były w członie r, a nie s.

14
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 25 Sierpnia 2019, 02:06:04 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zderzaki pojazdow nie powinny po kolizji odlatywac do sasiedniej galaktyki

- eksperymentalnie, ciagniecie za sprzeg z sila przekraczaja jego tolerancje moze doprowadzic do zerwania rzeczonego sprzegu

- eksperymentalnie, uderzenie w inny pojazd z predkoscia wyzsza niz bezpieczna moze doprowadzic do wykolejenia

- dobra zmiana, sygnal ostrzegawczy drzwi montowany jest po jednej sztuce na przedsionek zamiast jak do tej pory po jednej sztuce na drzwi, co powinno zredukowac poglos gdy sygnal jest zalaczony

- dobra zmiana, porywy symulowanego wiatru powinny nieco rzadziej zmieniac swoj kierunek

- lekcje dla ai, kierowcy samochodow powinni nieco lepiej oceniac swoje mozliwosci zahamowania przed zamknietym przejazdem

15
Bieżące Symulatorowe / Odp: Błąd w EN57 AKŁ
« dnia: 14 Sierpnia 2019, 23:53:02 »
Jest to zgodne z rzeczywistością, że po ruszeniu nastawnikiem jazdy, tempomat się kasuje.

16
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 10 Sierpnia 2019, 15:45:16 »
Nie, że jestem zwolennikiem dziurawych modeli, ale wnętrze lowpoly przeznaczone jest do oglądania z zewnątrz przez szyby pojazdu i wątpię, by było to z tego miejsca widoczne.

17
Publikacje / MaSzyna 19.08
« dnia: 09 Sierpnia 2019, 21:39:40 »
Zapraszamy do zapoznania się z ostatnim wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 19.08! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na początek sierpnia 2019 roku.
Jest to patch zawierający zmiany w rewizjach 3702-4216.
Paczka zawiera dodatkowo eksperymentalny plik wykonywalny eu07_gl33.exe. EXE GL3.3 posiada wiele znanych błędów, proszę nie zgłaszać usterek dotyczących wyglądu graficznego, jedynie te z całkowitym zawieszeniem symulatora.



Osoby posiadające szybki upload i chcące wesprzeć nasz serwer, mogą pobrać paczkę bezpośrednio przez torrent celem seedowania.

18
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Sierpnia 2019, 21:53:12 »
Ja nie wiem czy po chinsku pisze i to ciezko zrozumiec, ale moze sprobuje jeszcze raz. Napisz mi konkretnie jaki to .scn (w sensie nazwa pliku) bo ja nawet nie wiem czy taka odmiane Kaliskiej o jakiej piszesz w ogole mam. Wymienianie nazw pociagow nic mi nie mowi, ja tych scenariuszy na pamiec nie znam.

19
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Sierpnia 2019, 15:42:13 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, system SHP powinien dzialac bez wzgledu na aktualna predkosc pojazdu

- poprawka, przygotowana przez youBy, na hamulec ep/ed przy zadajniku z dodatkowym zerem

- poprawka, aktywacja eventlauncherow powinna byc taka sama bez wzgledu na czas ich aktywacji

- dobra zmiana, klawisze przejscia do poprzedniej/nastepnej kabiny i pojazdu powinny przemieszczac uzytkownika w danym kierunku bez wzgledu na potencjalny obrot pojazdu w skladzie

- a po co to komu, dodana obsluga zrodel dymu:
-- definicje parametrow dla zrodla umieszczane sa w plikach tekstowym w katalogu data/ Nazwa pliku powinna zaczynac sie od ciagu smokesource_
-- zrodlo wszczepiane jest do modelu poprzez wstawienie "banana" o nazwie takiej samej jak nazwa pliku definiujacego parametry dane zrodlo dymu. Jedyne parametry submodelu ktore brane sa pod uwage to wlasnie nazwa (okreslajaca nazwe zrodla) oraz macierz transformacji, okreslajaca punkt wylotowy dymu

przykladowy submodel dla SM42, wszczepiajacy jej domyslny generator dymu:
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: baza
Type: Mesh
Name: smokesource_default
Anim: false
Ambient: 240 240 240
Diffuse: 240 240 240
Specular: 0 0 0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 0.0
Opacity: 100.0
Map: none
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.0 -1.4 4.5 1.0
NumVerts: 0

przykladowy wpis dla SU45:
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: banan
Type: Mesh
Name: smokesource_default
Anim: false
Ambient: 240 240 240
Diffuse: 240 240 240
Specular: 0 0 0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 0.0
Opacity: 100.0
Map: none
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.0 0.4 4.5 1.0
NumVerts: 0


20
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 07 Lipca 2019, 15:50:13 »
Może nie chce. Jedni nie rozumieją tych co nie odpoczywają inni nie rozumieją tych co odpoczywają. Dajmy każdemu żyć i niech każdy robi co chce ;) Znam kilkanaście takich przypadków. Jeden lubi to co robi, inny pracuje żeby wnuczkom opłacić studia, kolejny ma ciężko chorego członka rodziny i pracuje na emeryturze żeby opłacić operacje itp. Ile ludzi tyle historii. Ja osobiście też sobie nie wyobrażam żebym miał kiedyś siedzieć na emeryturze i "odpoczywać". Ale podobno tak jest, że jak człowiek przyzwyczajony jest do ciężkiej pracy to po jakimś czasie już nie usiedzi na miejscu... Życie :)

21
Bieżące Symulatorowe / Odp: Kwestia użycia znaków towarowych
« dnia: 25 Lutego 2019, 23:24:58 »
@ET22_RULZ: nie sądzę, żeby przewoźnicy kolejowi mieliby coś przeciwko promocji ich firm w symulatorze o zasięgu ogólnopolskim poprzez używanie ich znaków towarowych. Nie zapominajmy, że niektóre spółki kolejowe używają MaSzyny (chociażby Polregio w jednym z oddziałów).
A marki na przykład samochodów osobowych?
Pierwsze z brzegu:
https://www.volkswagen.co.uk/need-help/about_us/use-the-name-logo
Can I use the Volkswagen name or Volkswagen logo for my business/project/charity?
The names Volkswagen and VW, and the “VW within a circle” roundels and logos are the registered and protected property of Volkswagen AG (based at the company’s HQ in Wolfsburg, Germany) and anyone wishing to use them must seek permission from Volkswagen AG to do so.  This can be done via the following address: vw@volkswagen.de                    While we recognise the important contribution that our fans make to our organisation, for your own protection it is important to note that unauthorised use violates the rights of Volkswagen AG, and can result in legal recourse.
Nie bez powodu producenci gier są tak ostrożni w tej materii...

22
Bieżące Symulatorowe / MaSzyna na Steam
« dnia: 23 Lutego 2019, 19:12:55 »
W celu rozwiania plotek:
Przygotowujemy MaSzynę do wydania na platformie Steam, oczywiście jako produkt całkowicie darmowy.
Dostępne będą wersje dla systemu Windows i Linux.

Zastąpi to obecny sposób wydań poprzez instalatory dociągające paczki różnicowe, a będą dostępne dwie drogi instalacji Symulatora:
- na platformie Steam, z cyklicznymi autoaktualizacjami
- cyklicznie na eu07.pl będą pojawiać się zrzuty aktualnego stanu paczki w formacie zip (bez wbudowanej metody autoaktualizacji)

Mam nadzieję że udostępnienie MaSzyny na Steam ułatwi aktualizację paczki, i zmniejszy ilość problemów z jej instalacją.

Proces przygotowywania wydania potrwa jeszcze kilka miesięcy.

23
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 27 Grudnia 2018, 04:07:38 »
Nagrałem proces powstawania modelu nastawni i przyspieszyłem go ośmiokrotnie.


Można zobaczyć m.in.
- Pomiary i obliczenia gabarytów budynku.
- Prostowanie i retusz zdjęć
- Modelowanie siatki budynku
- Przepalenie wielu tekstur w jedną



24
Forum / Odp: Problem z czatem
« dnia: 19 Grudnia 2018, 16:34:47 »
Ostatnie wzmianki jak nie działały tak nadal nie działają. Dla porównania funkcja ta na mattermoscie td2 działa bez zarzutu. Da się to jakoś naprawić?

25
Inne niekolejowe / Odp: Występ klubów w el do LM i LE
« dnia: 09 Sierpnia 2018, 23:01:52 »
Ale o co chodzi? .___.

26
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Sierpnia 2018, 01:28:52 »
W dzisiejszym uaktualnieniu, koncert zyczen:

- dodane nowe urzadzenia kabinowe do obslugi drzwi:
doorleftoff_sw: // przycisk zamkniecia lewych drzwi
doorrightoff_sw: // przycisk zamkniecia prawych drzwi
dooralloff_sw: // przycisk zamkniecia wszystkich drzwi. domyslny skrot klawiszowy: Shift + /

dodatkowo w przypadku umieszczenia w pliku .fiz w sekcji Doors wpisu
DoorClosureWarningAuto=Yes

przyciski zamykania drzwi po wcisnieciu uruchamiaja sygnal dzwiekowy; wylaczenie sygnalu i faktyczne zamkniecie drzwi nastepuje w takiej sytuacji po puszczeniu przycisku

- w pliku .mmd w sekcji internaldata: mozna zdefiniowac dodatkowe dzwieki:
linebreakerclose: // odgrywany przy zamknieciu wylacznika szybkiego
linebreakeropen: // odgrywany przy otwarciu wylacznika szybkiego

- AI prowadzaca sklad rozpoznaje dodatkowa komende:
SetLights czolo_skladu tyl_skladu

po otrzymaniu tej komendy w trybie jazdy rozkladowej AI ustawia swiatla skladu wedlug podanej specyfikacji. Normalna obsluga swiatel zostaje przywrocona automatycznie przy zmianie trybu pracy, lub po otrzymaniu komendy SetLights -1 -1

specyfikacja zapalonych swiatel to suma wartosci przypisanych poszczegolnym swiatlom
1 // lewy reflektor
2 // lewe swiatlo czerwone
4 // gorny reflektor
16 // prawy reflektor
32 // prawe swiatlo czerwone
64 // tabliczki konca skladu
wartosc -1 oznacza domyslny uklad swiatel. Tym samym np polecenie dla AI zapalenia sygnalu Pc2 to SetLights 22 -1

27
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Sierpnia 2018, 13:45:37 »
Propozycja komendy z mojej strony "SetLights flaga_czoła flaga_tyłu".

28
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Sierpnia 2018, 13:43:14 »
Przyznam ze zastanawialem sie czy czegos takiego nie wprowadzic, wlasnie ze wzgledu na jazde po 'zlym' torze glownie... ale nie wiedzialem czy bedzie zainteresowanie ze strony trasopisarzy. Skoro jest, to mozna o tym pomyslec bardziej serio.

29
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Sierpnia 2018, 13:31:33 »
Propozycja ficzera:
Aktualnie AI może w trakcie jazdy pociągowej wyświetlać jedynie sygnał Pc1, czyli trójkąt białych świateł. Jednakże jeżeli "pociąg jedzie kierunku przeciwnym do zasadniczego po torze szlaku dwutorowego bez dwukierunkowej blokady liniowej" [Ie-1, §14, pkt. 2] to powinien zapalić sygnał Pc2, czyli czerwone po lewej stronie, a pozostałe światła białe. Sytuacje, kiedy pociąg tak jedzie mamy chociażby na linii 053.
Jakbym widział realizację tego? Proponuję:
  • Jeżeli pociąg w trybie obey train otrzyma poprzez getvalues lub putvalues komendę o treści np.: "Set_Pc2 0 0", to ustawia przednie światła Pc2. Jeżeli nie jest w trybie obey train, albo jest na popychu, to komenda jest ignorowana.
  • Jeżeli pociąg w trybie obey train otrzyma poprzez getvalues lub putvalues komendę o treści np.: "Set_Pc1 0 0", to ustawia przednia światła Pc1. Reszta analogicznie jak wyżej - jest to potrzebne w sytuacji, gdy z lewego toru pociąg wraca na prawy.
  • Jeżeli pociąg jest w trybie obey train, przechodzi w tryb manewrowy, to gdy znowu wróci do obey train, to automatycznie zapali się Pc1, nawet jeżeli przed wejściem w tryb manewrowy było Pc2.
Taka moja luźna propozycja, ewentualna realizacja może wyglądać inaczej.

30
Na warsztacie / Odp: Graficzny Interfejs Użytkownika
« dnia: 22 Lipca 2018, 22:16:01 »
Z pozycji zwykłego usera dla mnie najwygodniej by było gdyby interfejs, ten w symulacji był dosyć zgrabny, mały. Ten na screenach jest zbyt ogromny. Nie jestem też zwolennikiem kolorów w takich interfejsach. A jak już to każdy oprócz czerwonego. Ten jest słabo widoczny i nie czytelny. Fajnie gdyby w tym interfejsie było coś takiego jak jest aktualnie wyświetlane pod napisami F1. Czyli prędkość aktualna, ograniczenia. Fajnie gdyby rozkład był ładnie pokazany np. w postaci jakiejś tablicy (takiej przenośnej) właśnie z rozkładem. Tak samo WOS i rozkaz O (jeśli są dostępne w danej scenerii). Tak samo informacje o stanie urządzeń (przetwornica, pantografy itp.) czyli to co widzimy aktualnie pod F3. Można by też zrobić ekran danych zaawansowanych typu aktualne obroty silnika spalinowego, ładowanie przez przetwornicę, aktualne napięcie akumulatorów itp. itd..Spodobał mi się motyw ze zmiennymi ekranami ładowania, ale trochę to dla mnie bez sensu żeby były wyświetlane tylko screeny z danej misji. Pozdrawiam!

Strony: [1] 2 3 4