Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ic_kolobrzeg

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Linia053_Wrzosy
« dnia: 16 Sierpnia 2019, 20:15:06 »
Dobry Wieczór MaSzynowemu Państwu.

W ostatnich tygodniach pracowałem sobie w wolnych chwilach nad sceneryjką. Skromne 37 kilometrów linii dwutorowej z prędkościami 100-120 km/h, kilka stacji, sporo przystanków. Utrzymana w stylu zmodernizowanej magistrali, na końcu linii nieco większa stacja. Zrobiłem mały eksperyment - wziąłem Linię 053, obróciłem swoją scenerię tak aby na wylocie z Dębicy jechać do pierwszej stacji "mojej" scenerii i jakoś to razem połączyć. Tym samym 68 kilometrów oryginalnej L053 z 37 "mojej" daje nam scenerię ~105 kilometrów szlaku. Wyszło to, co w załączniku. Wziąłem najlepszą wersję L053 jaką udało mi się znaleźć, czyli ostatnie przeróbki @Transkei'a. L053 jest całkowicie nieruszona. Sceneria jest utrzymana w podobnym klimacie co L053, czyli wszędzie mamy blokadę jednoodstępową półsamoczynną (PP).

Wersja aktualna - 16.09.2019:
https://eu07.pl/userfiles/8463/L-53+Wrzosy.7z - wypakować w katalogu głównym, usunąć plik SBT ze /scenery o takiej samej nazwie jak nazwa scenerii
https://eu07.pl/userfiles/23180/ploty.7z - dodatkowo paczka płotów by @Stele

Można sobie pojechać w obie strony:
- osobowy Dębica - Jerzynianka na EN57
- towarowy Jerzynianka - Wrzosy
oba pociągi pojadą na Autopilocie, mają RJ, godziny trochę z czapy ale można przejechać.
=====

Zady:
- jest płasko. Bardzo mi przykro, ale nie umiem robić ładnego terenu, który byłby urozmaicony pagórkami, wzniesieniami itd. Oglądałem poradniki, wzorowałem się na innych sceneriach no ale najzwyczajniej w świecie mi to nie wychodzi
- nie ma sieci trakcyjnej. Nigdy nie miałem do tego głowy. Ale jest wszędzie płasko więc dla osoby ogarniętej dodanie sieci trakcyjnej to będzie chwila.
- otoczenie czasem niedopracowane, ale starałem się pustych miejsc nie zostawiać. Widać tendencję do powtarzalności rozwiązań.

Walety:
- jest sceneria, po której można jeździć siudemkami


Do zrobienia:
- sieć trakcyjna
- dodanie TOP-ów na szlaku
- przechyłki


tl;dr
Nowa sceneria.

2
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 14 Sierpnia 2019, 21:09:02 »
Większość starych wagonów wyleciała. Trzeba nowe składy na kaliskiej pozestawiać sobie.

3
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 11 Sierpnia 2019, 17:23:09 »
Uhm, panowie, one nigdy nie były oteksturowane.

4
Publikacje / MaSzyna 19.08
« dnia: 09 Sierpnia 2019, 21:39:40 »
Zapraszamy do zapoznania się z ostatnim wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 19.08! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na początek sierpnia 2019 roku.
Jest to patch zawierający zmiany w rewizjach 3702-4216.
Paczka zawiera dodatkowo eksperymentalny plik wykonywalny eu07_gl33.exe. EXE GL3.3 posiada wiele znanych błędów, proszę nie zgłaszać usterek dotyczących wyglądu graficznego, jedynie te z całkowitym zawieszeniem symulatora.



Osoby posiadające szybki upload i chcące wesprzeć nasz serwer, mogą pobrać paczkę bezpośrednio przez torrent celem seedowania.

5
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, oprocz "zwyklych" eventlauncherow mozliwe jest rowniez definiowanie eventlauncherow uruchamianych poprzez wyslanie z pojazdu sygnalu radiowego ZEW3. Eventlauncher uruchamiany radiem definiowany jest tak samo jak zwykly eventlauncher, ale jako klawisz aktywujacy podany ma ciag radio_call3 Sygnal ZEW3 wysylany jest domyslnie klawiszem Backspace, o ile w pojezdzie znajduje sie zalaczona radio ustawione na kanal inny niz 10

- funkcjonalnosc, dodane urzadzenie kabinowe, przycisk sygnalu radia ZEW3 definiowany wpisem radiocall3_sw:

6
Na warsztacie / Odp: Źródła symulatora
« dnia: 09 Czerwca 2019, 13:55:48 »
To jest oficjalne: https://github.com/eu07/maszyna
To jest moje: https://github.com/Milek7/maszyna (wydania do paczki czasami idą z mojego, nie zawsze pamiętam żeby pushąć na główne)
Tu jest tmj: https://github.com/tmj-fstate/maszyna/
Tu jest youby: https://github.com/Xoov/maszyna

7
Myślę, że najlepszą opcją byłoby jak by pozdrze sam zrobił aktualną paczkę i wrzucił w tym wątku.

8
Nie bylo mnie teraz w kraju. W przyszlym tygodniu tez wybywam na ponad miesiac, pozwiedzac z namiotem rosyjskie i moldawskie krzaki przytorowe. Zasadniczo paczke dzialajaca mam u siebie. Ale jeszcze ja testuje. Cierpliwosci. Jest to paczka jezdzaca, ale bez poprawionej struktury. Nie mam glowy zupelnie teraz do tego.  Ktos pytal o torowisko weglowki. Weglowka "jest robiona" jako oddzielny moj projekt. Na razie jest samo torowisko od Tarnowskich Gor do Jaksic pod Inowroclawiem. Ok, koniec OT.

9
Bardziej to brak rozróżnienia w EXE dla atmo czy to tunel czy nie...

A tak ogólnie to w tunelach też są mgły :P

10
Na warsztacie / Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 13 Kwietnia 2019, 15:59:51 »
Przedstawiam scenerię dostosowaną do MaSzyny 19.04. Zmiany w porównaniu z ostatnią paczką są niewielkie, ale mimo wszystko:
  • Poprawa źle wpisanych wektorów normalnych, co skutkowało niewyświetlaniem niektórych ścian.
  • Naprawa scenariusza – był błąd, który blokował pociąg na stacji Nowy Slimsonów.
  • Pociągnięta trzecia szyna na prawie całej długości, choć są jeszcze krótkie odcinki bez niej.
  • Po dojechaniu do stacji Kolumba i otrzymaniu Ms2, możemy nacisnąć Shift+0. Wyjedziemy wtedy na STP Kamienny Potok (stacja nie w pełni gotowa, ale już coś niecoś na niej jest).
  • Wymiana taboru – wszystkie kursy obstawione przez EN57-AKŁ. Ciągle nie jest to samo co prawdziwy pociąg metra, ale jeździ się zdecydowanie lepiej niż zwykłym EN57 – porządny rozruch, łatwo się nauczyć hamować. Polecam się też przejechać jako pasażer.
O ile na zwykłym exe z paczki wygląda nawet nieźle, o tyle na shaderowym exe wszystko wygląda po prostu źle. Widzę wprawdzie, że możliwości poprawy są, i że chyba wszystko będzie wyglądać bardzo dobrze, jeżeli do tekstur stworzy się pliki .mat z odniesieniami do shaderów – ale tutaj przydałaby się pomoc, bo nie mam zielonego pojęcia o shaderach.

Link do paczki zamieściłem w pierwszym poście wątku.

11
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 22 Grudnia 2018, 15:27:00 »
Zalezy od pojazdu. Jesli kabina ma przyciski zamykania drzwi indywidualnie dla kazdej strony, uzywamy klawiszy < i > Jesli pojazd ma przycisk zamykania centralnego (np EN57 SPOT) do zamykania sluzy kombinacja ctrl + /

Jesli nam nie idzie, to zawsze mozna sobie wlaczyc tryb sterowania mysza (Alt) i kliknac w guzik na pulpicie.

12
Uruchamianie Symulatora / Odp: Problem ze scenerią L053_noc
« dnia: 18 Grudnia 2018, 18:13:59 »
Musisz nalać przynajmniej 50 ml wody na procesor. Komputer nie ma wilgoci by wygenerować opady.
A tak serio, to log i crashdump z takiej sytuacji poprosimy. Szklaną kulę podtopiło.

13
Wczorajsze (30.11)

Cytuj
Ekspozytura IDDE Lublin o godz.0:30 otrzymała zgłoszenie od operatora nr alarmowego 112 o możliwości dokonania próby samobójczej przez nieznanego mężczyznę na szlaku między stacjami Knapówka a Psary w km 66,300 (rejon wiaduktu kolejowego) .O zaistniałym fakcie powiadomiono SOK Włoszczowa oraz ISEDR z w/w posterunków. Patrol SOK z Włoszczowy Północ przybył na miejsce o godz.0,40, O godz 1:30 otrzymano informację od Policji o zatrzymaniu w pobliżu miejsca zamieszkania osoby która poinformowała operatora z pod nr 112 o możliwości dokonania próby samobójczej.

Cytuj
Obniżenie sieci trakcyjnej z powodu złamania trakcyjnego słupa kotwowego w lok. 56-18. Powodem złamania słupa był nagły spadek temperatury powodujący silne naprężenie sieci. W obniżoną sieć wjechał poc nr 94817 (Koleje Śląskie Sp. z o. o) rel. B. B. Gł. -Żywiec. Uszkodzone pantografy na ezt EN75-003. Pociąg został odwołany, na odcinku B. B. Gł. - B. B. Leszczyny wprowadzono zastępczą komunikację autobusową dla poc. Kolei Śląskich. Wyłączone zasilanie sieci trakcyjnej nad torami nr 4,6,8,14,16,18,20,22. Brak jazdy z i w kierunku st. B. B. Wschód. Tor zamknięty od godz. 04:39 do godz. 14:00, przerwa w ruchu. Obniżona sieć trakcyjna nad głowicą rozjazdową - wyjazd w kierunku st. B. B. Lipnik oraz w torach stacyjnych nr 4 (brak możliwości wystawienia składu ED161-009 na poc. nr 4126 (IC) rel. B.B. Gł.-Białystok. Poc. odwołany na odcinku B. B. Gł. - W-wa Wsch. Decyzją przewoźnika podróżni udający się do Warszawy zabrani o godz. 05:17 poc EIJ nr 4100 (IC) rel. B. B. Gł.- W-wa Wsch. Podróżni udający się do st. Częstochowa, Radomsko, Piotrków T. Koluszki przesiedli się o godz. 06:59 w st. Katowice do poc. nr 4526 (IC) rel. Katowice - Gdynia Gł. Pociąg sieciowy EZ Czechowice Dz. dysponowany ze st. Katowice, żądany o godz. 04:40, na miejscu godz. 06:11. Do ściągnięcia uszkodzonego ezt użyto SM42-936 i SM42-951. Uszkodzoną sieć trakcyjną naprawiono o godz. 14:00. Wprowadzono KZA za poc. KŚ odwołane na części trasy - 17 (Na odc. B. B. Gł. -B. B. Lipnik 12 poc. 94852,94801,94756,94758,94703,94707,94760, 94807, 94860, 94709, 94762, 94711; Na odc. B. B. Gł. - B. B. Leszczyny - 1 poc 94750. Na odc. B. B. Gł. - Wilkowice - 2 poc.- 94752,94701; Na odc. B. B. Gł. - Łodygowice - 2 poc.-94754, 40101. Na odc. Katowice - Sosnowiec -2 poc. -40568, 40587); PR-3 (2 poc na odc. BBW-BBG - 34603, 43602, 1 poc. na całej relacji); Odwołano na całej trasie poc. KŚ - 6 (1 z ZKA) ; 4poc. PR przeciągane trakcją spalinową na odc. B. B. Gł. - B. B. Wsch. - 1 poc. IC (4126) odwołany bez ZKA.
      

Cytuj
Rozerwanie składu pociągu nr 224031 ( PKP CARGO S.A. - przewozy towarowe) relacji Jaszczów - Puławy Azoty prowadzonego ET42-039. Rozerwanie nastąpiło za 21 wagonem od czoła pociągu, nr wagonu 31 51 5455586-9. Analiza pociągu: (długość 614 m , brutto poc. rozkładowe 3360 ton, rzeczywiste t 3258 ton). Tor nr 1 szlaku Łuków Łapiguz - Łuków zamknięty pod godz. 05:07 do godz. 08:56. Tor stacyjny nr 1 zamknięty od godz. 05:07 do godz. 08:56. Rewident na miejscu o godz. 05:50. Stwierdzono uszkodzony sprzęg śrubowy (cięgło) w /w wagonie. Godz. 07:40 po naprawie sprzęgu przez rewidenta dalsza jazda z szybkością rozkładową. Pociąg odjechał o godz. 08:52 po wymianie drużyny trakcyjnej.
   

Cytuj
Awaria sieci trakcyjnej. Przepalenie prawego przewodu jezdnego sieci w lok.4-20 przez lok.EU07-473 (KARPIEL Sp. z o. o) na odcinku jazdy bezprądowej ( oznaczonej odpowiednio wskaźnikami) podczas ruszania (rozruch lokomotywy). Pociąg nr 532004 (KARPIEL Sp. z o.o.), relacji Gdynia Port Gpa - Brzesko Okocim, prowadzony lok. EU07-473 zatrzymał się w km 4,340. Lokomotywa bez uszkodzeń. Tor zamknięty od godz. 5:10 do godz.13:10. Wydarzenie przy całodobowym zamknięciu toru nr 1 dla IR Południowy. Przerwa w ruchu. Brak możliwości wjazdu i wyjazdu z/na linię nr 94 (dotyczy ruchu towarowego). Pociąg sieciowy ze st. Kraków Płaszów, żądany o godz. 5:25, zgłosił gotowość o godz. 5:35 wyjechał, o godz.5:40, na miejscu o godz. 6:30. Dodatkowo z powodu wyłączenia napięcia w sieci trakcyjnej zamknięto tor nr 2 odcinku Kraków Bonarka - podg. Swoszowice - Skawina od godz. 9:00 do godz. 13:20. Pociąg nr 532004 (KARPIEL Sp. z o. o) ściągnięty przy pomocy lok.SM42--1287 (PKP CARGO) do stacji Kraków Prokocim PRA na tor nr 1 o godz.11:30. Naprawa sieci.

Cytuj
Silny wiatr. Nawiana gałąź na sieć trakcyjną w którą wjechał pociąg 69261[Koleje Dolnośląskie S.A. ] relacji Wrocław Główny-Szklarska Poręba Górna prowadzonego 36WEa-015. Po sprawdzeniu jednostki przez maszynistę brak możliwości uruchomienia składu.Tor szlakowy nr 1 zamknięty od godz.6:08 do godz11:15.Dysponowano lok. ST44-1221 z Jaworzyny Śląskiej. [PKP CARGO S.A. - przewozy towarowe] odjechała o godz.7:15 na miejscu godz.8:05, ROB2 na tor zamknięty z Wałbrzycha Miasto odj. g.8:11, powrót z pociągiem na tor nr3 g.9:09. Żądano pociąg sieciowy o godz.6:35 z Jeleniej Góry odjechał o godz.7:28.na miejscu o godz.8:58. ROB2 na tor zamknięty z Wałbrzycha Miasto odj. g.9:32, powrót g11:02.Napięcie w sieci trakcyjnej załączone o g.11:10. Uszkodzeniu uległy 3 wieszaki, uchwyt odległościowy, pogięty drut jezdny w lokacie 67-16, oraz lekko zgięty pantograf. Podróżni zabrani ze szlaku przez poc.69263 [Koleje Dolnośląskie S.A. ] relacji Wrocław Główny-Jelenia Góra o godz.6:35. Poc. 69261i 69236[Koleje Dolnośląskie S.A. ] odwołane na odcinku Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna - uruchomiona komunikacja zastępcza, oraz poc. 692341i 69267[Koleje Dolnośląskie S.A. ] odwołane na odcinku Piechowice - Szklarska Poręba Górna - uruchomiona komunikacja zastępcza.
      

Cytuj
Potrącenie osoby nieuprawnionej (poza przejściami i przejazdami) ze skutkiem śmiertelnym podczas wjazdu pociągu nr 54154 (PKP INTERCITY S.A.), relacji Bydgoszcz Główna - Bielsko-Biała Główna prowadzonego lokomotywą EP07-542 do stacji Oborniki Śląskie. Tor nr 2 w stacji Oborniki Śląskie zamknięty od godz. 09:25 do godz. 10:55. Po zakończeniu czynności operacyjnych, pociąg odjechał o godz. 10:55. Podróżni zabrani przez pociąg nr 69628 (Koleje Dolnośląskie S.A.), relacji Żmigród - Wrocław Główny o godz. 09:47, dalej pociągami rejsowymi. Prokurator na miejscu o godz. 10:15, przedstawiciel IZ na miejscu o godz. 10:48.
   

Cytuj
Defekt loka Ol49-69 ( awaria układu smarowania ) na pociągu nr 77349 ( Koleje Wielkopolskie ) relacji Wolsztyn - Zbąszynek. Pociąg został odwołany na odcinku Tuchorza - Zbąszynek. Wprowadzono autobusową komunikację zastępczą (także za powrotny pociąg nr 77206 [ Koleje Wielkopolskie ] relacji ( Zbąszynek - Wolsztyn ), autobus odjechał godz.12:20. Pociąg w planie PWP nr 77349/776018 zjechał na stację Wolsztyn o siłach własnych ( przez Stefanowo - oblot składu ) o godz.14:46. Powiadomiono przewoźnika. Bez opóźnień.
   

Cytuj
Wypadek z pojazdem drogowym. Na przejeździe kat. B, przy sprawnie działających urządzeniach SSP, w bok przejeżdżającego pociągu nr 17005 (PKP INTERCITY S.A.) relacji Warszawa Zachodnia - Berlin Hbf, prowadzonego lok. EP09 - 023 wjechał samochód osobowy marki Ford. Samochód rozbity, lok EP09 - 23 uszkodzona, stan techniczny nie zezwalał na dalszą jazdę, uszkodzone wagony nr 61 51 1970153-3, 6151 8870229-9, 6151 2170166-3. Przejazd nie wyposażony w monitoring. 1 osoba (kierowca samochodu) poniosła śmierć. Bez osób poszkodowanych w pociągu. Tor nr 1 zamknięty od godz. 13:05 do godz. 21:08, tor nr 2 zamknięty od godz. 13:05 do godz. 13:57. Przerwa w ruchu pociągów od godz. 13:05 do godz. 13:57. Od godz. 13:57 do godz. 20:30 obok miejsca wypadku wprowadzono ograniczenie prędkości do 15 km/h (rozkł. 160 km/h) po torze nr 2 od km 34,250 do km 34,300 i od godz. 18:15 do godz. 20:00 na żądanie policji wprowadzono ograniczenie do 10 km/h (rozkł. 160 km/h) od km 35,294 do km 35,120. O godz. 14:10 dysponowano lok. zastępczą EU07- 456 ( PKP INTERCITY) z rewidentem ze st. Warszawa Grochów, wyjazd o godz. 15:02, na miejscu o godz. 16:20. Pociąg ściągnięty do st. Teresin Niepokalanów na tor nr 6 o godz. 21:07. Po zakończeniu czynności operacyjnych pociąg odwołany na dalszej drodze przebiegu. Podróżni zabrani przez pociąg nr 17006/7 (PKP Intercity) relacji Warszawa Wschodnia - Berlin Hbf o godz. 16:55. Prokurator na miejscu o godz. 15:00, IZ na miejscu o godz. 13:50. Uszkodzeniu uległa głowica od tarczy przejazdowej ToP 357, puszka kablowa w strefie oddziaływania czujnika SSP oraz został wyłamany drąg rogatkowy. Dla naprawy głowicy tarczy ToP 357 wyłączono napięcie w sieci tr. od godz. 19:30 do godz. 20:30. Usterki naprawione o godz. 20:30. Odwołane poc. 19452, 93732 ( KM ) na odcinku Sochaczew - W-wa Zachodnia. Poc 19454, 91458 ( KM ) odwołane w całej relacji. Poc. 82104/5 ( PKP IC ) skierowany drogą okrężną przez Skierniewice, Żyrardów. Powiadomiono przewoźników.
   

Cytuj
Potrącenie osoby nieuprawnionej poza przejściem przez ET41-17 w pociągu nr 834000/1(PKP CARGO S.A. - przewozy towarowe) relacji Świnoujście Sia-Kraków Nowa Huta Nhc. Tor nr 3 zamknięty od godz. 22:17 do godz. Tor nr 4 linii 186 zamknięty od godz 22:27 do godz. 23:30 - poszkodowany leży w skrajni toru. O godz. 22:45 poszkodowany zabrany przez pogotowie do szpitala w D. Górniczej z obrażeniami głowy. Ruch pociągów prowadzony po torach czynnych linii nr 1. Powiadomiono zainteresowanych.   

Cytuj
Najechanie na osobę podczas przechodzenia przez tory poza przejazdami i przejściami przez pociąg nr 654001 (LOTOS Kolej Sp. z o.o. ) relacji Malczyce - Gdańsk Olszynka prowadzony lok.E181-050 . Poszkodowany zabrany do szpitala w... o godz. xx:xx. Tor nr 1 szlaku Smętowo - Morzeszczyn zamknięty od godz. 22:43 do godz. xx :xx . Po zakończeniu czynności operacyjnych pociąg odjechał o godz. xx :xx.   

14
Kolejna porcja nowinek z dnia dzisiejszego:

Cytuj
Przypadkowe użycie sygnału "ALARM" podczas uruchamiania lokomotywy przez maszynistę pociągu nr 172011 (Captrain Polska Sp. z o.o) relacji Stara Wieś - Rzepin. Odebrały st. Kutno, st. Stara Wieś (radiolelefon Radmor) i na lokomotywie E186-265 radiotelefon.GSM-111   

Cytuj
Wypadek pociągowy. Podczas jazdy pociągu nr 543000/1 (LOTOS Kolej Sp. z o.o.) relacji Zduńska Wola Południowa - Czechowice-Dziedzice, prowadzonego lok. E181-133 nastąpiło wykolejenie dwóch próżnych wagonów 4-ty i 5-ty od końca pociągu. Wagon nr 315653484873 jednym wózkiem, wkolejony o godz. 7:50. Wagon nr 315653010447 dwoma wózkami, wkolejony o godz. 10:55. Jazda pociągu odbywała się na sygnał zastępczy "SZ" na semaforze "R", przebieg zorganizowany zabezpieczony drążkiem przebiegowym. Przerwa w ruchu od godz. 4:06 do godz. 13:45. Tor nr 1a zamknięty od godz. 4:06 do godz. 13:45. Tor 2a zamknięty od godz. 4:06 do godz. 15:11. Tor nr 2 Chorzów Stary - Siemianowice Śląskie zamknięty całodobowo. Linia tylko dla ruchu towarowego. Z Tarnowskich Gór dysponowano samochód ratownictwa kolejowego UNIROLLER godz. 4:35 wyjazd godz. 5:10, na miejscu godz. 5:55. Zamówiono lok. SM31-166 (PKP Cargo) z Chorzowa Starego do odciągnięcia 3 wagonów z tyłu, zabrane o godz. 10:39. Uszkodzeniu uległo 200 metrów toru, rozjazdy nr 56 i 58. Po. 543000 odjechał o godz. 9:23. Nieznany sprawca otworzył drzwi wagonu 335653010447. Drzwi w czasie jazdy wspięły się na metalową konstrukcję dachu nieczynnego przejścia podziemnego. Wózek wagonu został uniesiony i spadł wykolejając się.
   

Cytuj
Mylne skierowanie pociągu nr 253005 (ZIK Leśkiewicz Kosmala) relacji Piaski k/Kielc - Płońsk. Pociąg został skierowany linią nr 009 w kierunku stacji Gąsocin, zamiast linią nr 027, w kierunku stacji Płońsk. Jazda odbyła się na sygnał zezwalający na semaforze wyjazdowym "O". Pociąg dojechał do st. Gąsocin o godz. 09:25 ( IZ Olsztyn). Po zmianie czoła pociągu powrót do st. Nasielsk na tor nr 9 o godz. 11:57. Po ponownej zmianie czoła pociągu kontynuacja jazdy w kierunku st. Płońsk o godz. 12:37.   

Cytuj
Podczas mijania się poc. nr 56104(PKP Intercity) relacji Gdynia Główna - Wrocław Główny prowadzonego lok. nr EP 09-018 z poc. nr 674035 (PKP Cargo) relacji Niwnice - Poznań Piątkowo, uszkodzone przednie szyby czołowe (popękane) lokomotywy IC. Stan techniczny pozwala na dalszą jazdę. Poc. nr 674035 zatrzymany na stacji Środa Wlkp do dyspozycji komisji. Powiadomiono przewoźników i SOK. Komisja stwierdziła usyp i zaleganie żwiru płukanego na ostojnicy wagonu nr 31515498854.
   

Cytuj
Niezatrzymanie się pojazdu przed przejazdem kolejowo-drogowym kat.B.Usterka urządzeń SRK na przejeździe kat.B, brak ciągłości drąga. Przejazd wyposażony w tarcze przejazdowe,ToP wskazują ograniczenie prędkości jazdy pociągów do v=20 km/h, (Vroz.= 120km/h). Bez udziału pociągu,ISEDR powiadamia drużyny pociągowe o uszkodzonej rogatce przejazdowej. .Przejazd monitorowany.Monter srk z Iławy powiadomiony o godz.12:14, na miejscu o godz.12:50, stwierdził wyłamany drąg przejazdowy na bezpieczniku mechanicznym napędu N1 i N2 przez samochód cięzrowy , nr rejestracyjny odczytany z monitoringu.Godz.13:50 naprawiono wyłamane drągi rogatkowe, działanie urządzeń SSP prawidłowe.Prędkość rozkładowa.

Cytuj
Potrącenie osoby nieuprawnionej (poza przejściami i przejazdami) ze skutkiem śmiertelnym przez pociąg nr 85428 (Przewozy Regionalne Sp. z o o) relacji Piła Główna - Olsztyn Główny prowadzony ezt. EN 57 -613. Tor nr 2 zamknięty od godz. 16.15 do godz.19.25.Tor nr 1 na żądanie policji zamknięty o godz. 16.25.Zgoda prokuratora na otwarcie toru nr 1 o godz.18.12. Przerwa w ruchu o godz. 16.25 do godz.18.12. Powiadomiono służby ratunkowe pod nr 112 o godz. 16.12 przez dyżurnego ruch stacji Nakło n/Notecią , służby na miejscu godz.16.19 .Prokurator na miejscu godz.17.20.ISE na miejscu o godz.16.50. IZ nadzór telefoniczny. Przewoźnik (Przewozy Regionalne Sp. z o o) od st. Nakło n/N do st. Samostrzel wprowadził zastępczą komunikację autobusową za pociągi : 58411,55335,85428,85430 .Wszyscy podróżni przejęci przez pociąg 55335 do st. Nakło n/Notecią gdzie przesiedli się do zastępczej komunikacji autobusowej. Po zakończeniu czynności operacyjnych zgoda Prokuratora oraz Komisji Kolejowej na otwarcie toru nr 2 oraz zjazd pociągu. Pociąg zjechał do st. Nakło n/N na tor nr 4 godz.18.59.Dalsza kontynuacja jazdy, odjazd ze st. Nakło n/N w planie poc.55844(Przewozy Regionalne Sp. z o o) relacji Nakło n/N -Bydgoszcz Główna o godz.19.08. Powiadomiono Przewoźnika   
   

Cytuj
Uszkodzony pantograf w lok. 182-152 ( CTL Logistics ). Podczas jazdy manewrowej z toru nr 18 po torze nr 26 na tor nr 24 ( w celu wyjazdu do DB ) nastąpiło uszkodzenie pantografu. Pociąg sieciowy z Radnicy ( prace przy usuwanie usterek na szlaku Radnica - Czerwieńsk Towarowy ) żądany o godz.02:14, gotowy godz. 03:08, wyjazd godz.03:14, na miejscu godz.03:55. O godz.04:43 włączono napięcie, maszynista lok. podniósł pantografy i nastąpiło wyłączenie napięcia, ponowne włączenie o godz.05:07. Uszkodzony jeden wieszak i ramię odciągu w torze nr 18. Tor nr 26 zamknięty od godz.02:10 do godz. 5.15. Tory szlakowe do Jerzmanic Lubuskich i Drzeńska zamknięte dla trakcji elektrycznej od godz.03:15 do godz.05:15. Przerwa w ruchu, brak napięcia nad torami nr 14 - 32. W celu naprawy i sprawdzenia sieci tory nr 4 - 24 zamknięte od godz. 6.12 do godz.7:30 .
      

15
Kilka ciekawostek z dzisiaj:

Cytuj
Przypadkowe nadanie sygnału "Alarm" za pomocą radiotelefonu na kanale nr 6 za pomocą radiotelefonu Radmor KT-1201016 przez praktykującego dyżurnego ruchu w stacji Przeciszów. Sygnał ,,Alarm" uruchomiony przypadkowo. Sygnał odebrany na (Lini 094) odcinek Dwory - Skawina na posterunkach ruchu: Skawina ( radiotelefon Koliber nr KT- 629002228 ), Podbory Skawińskie (radiotelefon Koliber KT01-1552016) , Brzeźnica ( radiotelefon Radmor nr 0040085) , Spytkowice (radiotelefon Koliber nr KT01-15416), Dwory (radiotelefon Koliber nr KT01-1532016) oraz pociąg nr 434028 (CD CARGO POLAND Spółka z o.o. ) relacji Zebrzydowice Żurawica Gr.Tor. Żra zatrzymał się na torze nr 2 podczas wjazdu do stacji Przeciszów, na szlaku Spytkowice - Brzeźnica pociąg nr 434046 ( LOTOS Kolej Sp. z o.o.) relacji Częstochowa Tow Ctb - Tarnów Filia, pociąg 834000 (PKP CARGO S.A) relacji Szczecin Port Centralny SPA- Nowy Sącz. Powiadomiono SOK (nr 01174).   

Cytuj
Zgłoszenie z nr 112 operator nr 36. Uszkodzony samochód osobowy marki Renault Kangoo na przejeździe kat. B km 113,446 szlaku Dziewule - Łuków. Godz. 18:04 samochód zepchnięty przez użytkowników drogi z przejazdu. Na szlaku nie znajduje się żaden pociąg. Policja, SOK powiadomieni przez operatora. Kierowca nie odjechła z miejsca zdarzenia. Przejazd wyposażony w monitoring. Godz. 18:05 wystąpiła usterka na w/w przejeździe. Obowiązuje ograniczenie prędkości jazdy pociągów do v=20 km/h, (Vroz.= 160km/h). Powiadomiony monter srk z Łukowa o godz. 18:05 na miejscu o godz. 18:20. Po przybyciu monterów srk stwierdzono uszkodzoną rogatkę przez w/w samochód, wyłamane bezpieczniki drąga rogatkowego napędu nr 1 oraz uszkodzone przęsło wygrodzenia przejazdu. Odpis monterów o godz.18:40 - po wymianie bezpieczników napędu N1działanie ssp prawidłowe. Przęsło wygrodzenia zostanie naprawine w późniejszym terminie.
   

Cytuj
Usuwanie podróżnego bez ważnego biletu przez drużynę konduktorską z pociągu 69544(Koleje Dolnośląskie S.A.) relacji Lubań Śląski-Wrocław Główny
   

Cytuj
Pęknięty izolator na odciągu w lokacie 423-23 ,w uszkodzony odciąg uderzył lok. E186-250 na pociągu nr 574003 ( TRANSCHEM ) relacji Włocławek Brzezie - Rzepin. W lokomotywie popękana przednia szyba z lewej strony. Pociąg sieciowy ze Zbąszynka żądany o godz.04:10 ( przegląd sieci Kolei Wielkopolskich w Zbąszynku ), gotowy godz. 04:53, wyjazd godz.04:54, na miejscu godz.05:18. Tor nr 1 zamknięty od godz.04:15 do godz.11:45. Maszynista po oględzinach stwierdził że jazda torem nr 2 zagraża bezpieczeństwu ( elementy sieci ). Pociąg sieciowy stwierdził uszkodzony izolator odciągu który wchodzi w skrajnię toru nr 2. Tor nr 2 zamknięty od godz.04:55 do godz.06:20. Przerwa w ruchu. Poc. 574003 zjechał do st. Toporów ( z toru zamkniętego ) na tor nr 1 o godz. .8:41, po podmianie maszynistów odjechał o godz.08:56 z v-rozkładową. Pociąg sieciowy zakończył prace o godz.11:45 - wymiana wysięgu pomocniczego, izolatora, ramion odciągu, wieszaki szt.6, regulacja sieci.
   

Cytuj
Uszkodzony pantograf na pociągu nr 214024 (PKP CARGO S.A. - przewozy towarowe) relacji Ożarów Cementownia - Łódź Żabieniec GT, prowadzony przez lok. ET41-167 zgłoszony przez maszynistę pociągu. Pociąg sieciowy z stacji Zgierz, żądany o godz. 05:15. zgłoszenie gotowości godz. 05:35, wyjechał o godz. 05:37, na miejscu o godz. 05:45. Bez wyrzutu napięcia w sieci trakcyjnej. Uszkodzona sieć trakcyjna - uszkodzone ramię odciągowe w lok. 63-33, zgięty wysięg pomocniczy oraz ramię odciągowe w lok. 63-48. Od godz. 06:30 do godz. 14:00 zamknięty tor nr 6, 8 i wyłączone napięcie w sieci trakcyjnej w celu zabezpieczenia uszkodzonego pantografu i naprawy sieci. Przedstawiciel przewoźnika na miejscu o godz. 11:35. Przyczyna -wyparcie sieci trakcyjnej przez pantografy (niewłaściwy docisk). Powiadomiono przewoźnika.
   

Cytuj
Obniżona sieć trakcyjna z powodu zerwania liny nośnej w którą wjechał pociąg nr 744033 [Inter Cargo Sp. z o.o.] relacji Ostrów Wielkopolski - Chałupki przy lok. E183 - 003. W wyniku zdarzenia doszło do uszkodzenia lewej przedniej szyby lok. E183 - 003. Tor nr 2 zamknięty od godz. 7:05 do godz. xx:xx. Przerwa w ruchu [tor nr 1 zamknięty całodobowo - naprawa toru]. Pociąg sieciowy z Tarnowskich Gór, żądany o godz. 7:10, wyjechał o godz. 9:16, na miejscu o godz. 10:43 [ZXS10/11]. O godz 8:30 zamówiono lok. spalinową ST44 - 1240 PKP CARGO do ściągnięcia pociągu [445398], 13:57 w/m. Pociąg ściągnięty do stacji Toszek Północ na tor nr 5 przy pomocy lok. ST44 - 1240 CARGO o godz 15:30.   

Cytuj
Spadki napięcia w sieci trakcyjnej zgłoszone przez maszynistę loka EU44-006 na poc.57001( PKP Intercity) relacji Gdynia - Frankfurt/Oder. Potwierdzone przez dyspozytora zasilania - awaria linii 110 KV po stronie ENEA.   

Cytuj
Maszynista prowadzący pociag nr 564011 (PKP CARGO S.A. - przewozy towarowe), relacji Maksymilianowo - Kłodzko Główne wjeżdżając na tor nr 9A w stacji Wrocław Brochów, zgłosił uszkodzenie (urwanie) pantografu na lokomotywie ET22-1008. Pociąg sieciowy z Obornik Śląskich żądany o godz. 13:10, wyjazd o godz. 13:45, na miejscu o godz. 14:16. Po przybyciu na miejsce pociągu sieciowego, stwierdzono pęknięty izolator odciągowy wysięgnika górny w lokacie 3-5. Po zabezpieczeniu pantografu na w/w lokomotywie, pociąg został ściągnięty lokmotywą manewrową TG-1259 na tor nr 9A o godz. 16:00. Usterka usunięta przez pociąg sieciowy o godz. 17:00.   

16
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 12 Listopada 2018, 22:56:49 »
w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, animacja torow obrotnicy powinna uwzgledniac orientacje modelu do ktorego przypiete sa obracane tory

- poprawka, kamera zewnetrzna zlokalizowana na czlonie innym niz prowadzony powinna mniej interesowac sie polozeniem czlonu prowadzonego

- funkcjonalnosc, modyfikacje polozenia kamer zewnetrznych powiazanych z pojazdem sa zapamietywane (zmiana pojazdu powoduje przywrocenie wartosci domyslnych)

- dobra zmiana, pozycje 'lusterek' w pojezdzie kalkulowane sa na podstawie zdefiniowanej szerokosci w pliku .fiz -- pozwala to na zdefiniowanie faktycznych rozmiarow kabin w pliku .mmd bez koniecznosci dodawania marginesow pozwalajacych na wyjscie przez sciane

- dobra zmiana, submodele urzadzen kontrolnych i wskaznikow wyszukiwane sa rowniez w modelu lowpoly

- lowpoly+ czyli modyfikacje w obsludze systemu lowpoly:

-- wersja lowpoly poszczegolnych kabin rozpoznawana jest w modelu na podobnych zasadach jak do tej pory rozpoznawane byly przedzialy pasazerskie i korytarze, tzn wg nazwy submodelu. Kabina A jest identyfikowana po nazwie cab1, kabina B to cab2 zas maszynownia cab0. Jako dana kabina traktowane sa rowniez obiekty potomne danego submodelu

-- zdefiniowane w pliku .mmd lowpoly rysowane jest zawsze, oprocz aktualnie obsadzonej sekcji w prowadzonym pojezdzie. Oznacza to, ze nie jest juz potrzebne "doklejanie" kopii elementow lowpoly do "pelnej" wersji kabiny, by byly one widoczne po wychyleniu sie przez okno

-- poszczegolne kabiny zapamietuja swoj wlasny stan przelacznikow oswietlenia, tzn zapalenie oswietlenia w kabinie A nie zalacza go jednoczesnie w kabinie B i/lub w maszynowni. Oswietlenie kabin nie wplywa tez na oswietlenie przedzialow/korytarzy i odwrotnie

-- w przypadku pojazdow z jedna tylko "prawdziwa" kabina (jak np SM42 lub jej modernizacje) nalezy poinformowac o tym exe uzywajac wpisu
jointcabs: true
w pliku .mmd pojazdu

ze wzgledu na wymienione zmiany zachodzi potrzeba dostosowania istniejacych lowpoly pod nowy standard (podzial na sekcje, ustawienie selfillum, umieszczenie submodeli mechanikow w odpowiednich sekcjach, by oddzialywalo na nich oswietlenie kabin) Dla pojazdow z paczki 18.10 zmodyfikowane lowpoly dostepna sa tutaj:

http://eu07.pl/userfiles/24014/priv-eu07_181112_lowpolyfix.rar

prosze pamietac o skasowaniu istniejacych e3d dla zastepowanych plikow.

17
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 03 Listopada 2018, 10:02:34 »
A mógłbyś wystawić swoją przystosowaną paczkę Epku?

18
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 28 Października 2018, 21:41:36 »
Będzie aktualizacja tej scenerii. No w tym roku już nie. Jak zwykle odpowiedz jedna i ta sama. Nie mam czasu.

19
Bieżące Symulatorowe / Odp: Zadanie 1
« dnia: 23 Października 2018, 22:23:20 »
Odrzut dozwolony? :)

20
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 26 Września 2018, 18:46:49 »
Dziś pokusiłem się po raz kolejny na scenerię "Kaliska_cegielski" i po raz kolejny jestem pod wielkim wrażeniem.

Mam tylko małe uwagi:
- chyba przesadą jest tak długie ograniczenie do 30 km/h na torze nr 1 przed Kaliszem?
- wyjazd na Sz i W24 z Nowych Skalmierzyc powinien był głoszony przez dyżurnego (brak komunikatu)
- wjazd na szopę i tory postojowe w Ostrowie Wlkp. jest karkołomny przez tramwajowe rozjazdy
- może wypadało by pociągnąć trakcję elektryczną do pierwszego wachlarza w depo OW?, bo na pewno tak jest w rzeczywistości
- bardzo często wywala WS (zaniki napięcia, choć ich na voltomierzu nie widać)
- BTW: to jest linia nr 14 Łódź Kaliska - Tuplice i może warto podobnie nazwać tą scenerię?



 

21
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Września 2018, 21:15:39 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, lampki stycznikow liniowych powinny funkcjonowac tak samo dla obu czlonkow

- w ramach koncertu zyczen, w pliku .ini mozna podac konkretny czas rozpoczecia scenariusza (zamiast flagi czasu lokalnego, lub przesuniecia wzglednego) Definicji dokonuje sie wpisem scenario.time.override X gdzie X to godzina rozpoczecia. Minute rozpoczecia mozna, dosc nieintuicyjnie, podac jako ulamek, tzn np. 10:30 zapisywana jest jako 10.5

- funkcjonalnosc, przy podawaniu nazwy tekstury w pliku .mat mozliwe jest opcjonalnie podanie zestawu wartosci zamknietego w klamrach [ ] Z zestawu takiego przy wczytywaniu wybrana zostanie losowo jedna z wartosci (podobnie jak ma to miejsce dla zestawow dzwiekow) Umozliwia to np. losowe ustawienie w kabinie "uszkodzonego" oswietlenia miernikow, poprzez podanie zestawu mozliwych wariantow

22
Bieżące kolejowe / Odp: Porównanie Elfa, Darta i Flirta 3 PKP IC
« dnia: 07 Września 2018, 10:17:30 »
Może ja się wypowiem na ten temat. Flirt i Dart są dobre na 3-4 godzinną podróż. Ale na dalsze podróże tak czy tak nie pobiją składów wagonowych. Jechałem IC Pogria z Katowic do Gdańska na Flircie i nie jestem zadowolony z tej podróży (przy standardowym wzroście ok 185cm). Co do Darta to samo jadąc Ondraszkiem z Katowic do Białegostoku. Nie było nigdzie miejsca aby się wygodnie rozsiąść, nie potrafiłem wyprostować nóg (mimo to, że siedziałem przy dużym stole. Ale może to wina po prostu mojej siostry)
Zdarza mi się jeździć Dart'ami od czasu do czasu, ale to tylko dlatego, że akurat nie ma innego IC/EIC/EIP i wg mnie problem przede wszystkim polega na tym, że do Dart'a pakuje się dużo ludzi bez miejscówek i pchają się z przedsionków do "przedziałów" pasażerskich, czego skutkiem jest to, że taki delikwent wisi nade mną kilka godzin...
W EIC są na szczęście składy wagonowe i tematu nie ma. Można też na krótkim dystansie pójść do "knajpy" i miło spędzić podróż.
ktos napiszę jak siedzi się w Pendolino?
W EIP problemu z wiszącymi ludźmi nie ma, a jeśli chodzi o fotele, to nie narzekam. Swego czasu jeździłem w 1 klasie, a teraz już tylko w 2, ale i tu i tu miejsca dla mnie było sporo (mam 183 cm wzrostu). Fotele są w sumie wygodne i można śmiało pokimać. Często mam ze sobą mały plecak podróżny i trzymam go na podłodze i też jest OK. Unikam tylko miejsc przy stolikach, bo tam nóg nie wyciągne (podobnie jak przy stolikach w Darcie). Dużym plusem mimo wszystko w EIP jest to, że wagon jest całoprzestrzenny, a nie dzielony tak jak w Dartach.

23
Bieżące kolejowe / Odp: Założenia rozkładu PIC 2018/2019
« dnia: 06 Września 2018, 00:29:01 »
Prace są jeszcze w toku.
Teraz to już tylko kosmetyka - 9 lipca zakończyła się konstrukcja rocznego rozkładu jazdy.

24
Bieżące kolejowe / Odp: Założenia rozkładu PIC 2018/2019
« dnia: 06 Września 2018, 00:25:29 »
Czyli cały ten opis i plany wcale nie muszą się zgadzać. Prace są jeszcze w toku. Kacper, odnoszę wrażenie że w Polsce wszystko Ci nie pasuje. Zawsze można wyemigrować lub próbować coś zmienić. Najgorsze co można zrobić, to marudzić. Albo mało rozumiesz, albo ...
Tajemnica handlowa, wszystko jasne.

25
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Sierpnia 2018, 01:28:52 »
W dzisiejszym uaktualnieniu, koncert zyczen:

- dodane nowe urzadzenia kabinowe do obslugi drzwi:
doorleftoff_sw: // przycisk zamkniecia lewych drzwi
doorrightoff_sw: // przycisk zamkniecia prawych drzwi
dooralloff_sw: // przycisk zamkniecia wszystkich drzwi. domyslny skrot klawiszowy: Shift + /

dodatkowo w przypadku umieszczenia w pliku .fiz w sekcji Doors wpisu
DoorClosureWarningAuto=Yes

przyciski zamykania drzwi po wcisnieciu uruchamiaja sygnal dzwiekowy; wylaczenie sygnalu i faktyczne zamkniecie drzwi nastepuje w takiej sytuacji po puszczeniu przycisku

- w pliku .mmd w sekcji internaldata: mozna zdefiniowac dodatkowe dzwieki:
linebreakerclose: // odgrywany przy zamknieciu wylacznika szybkiego
linebreakeropen: // odgrywany przy otwarciu wylacznika szybkiego

- AI prowadzaca sklad rozpoznaje dodatkowa komende:
SetLights czolo_skladu tyl_skladu

po otrzymaniu tej komendy w trybie jazdy rozkladowej AI ustawia swiatla skladu wedlug podanej specyfikacji. Normalna obsluga swiatel zostaje przywrocona automatycznie przy zmianie trybu pracy, lub po otrzymaniu komendy SetLights -1 -1

specyfikacja zapalonych swiatel to suma wartosci przypisanych poszczegolnym swiatlom
1 // lewy reflektor
2 // lewe swiatlo czerwone
4 // gorny reflektor
16 // prawy reflektor
32 // prawe swiatlo czerwone
64 // tabliczki konca skladu
wartosc -1 oznacza domyslny uklad swiatel. Tym samym np polecenie dla AI zapalenia sygnalu Pc2 to SetLights 22 -1

26
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Sierpnia 2018, 13:45:37 »
Propozycja komendy z mojej strony "SetLights flaga_czoła flaga_tyłu".

27
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Sierpnia 2018, 13:43:14 »
Przyznam ze zastanawialem sie czy czegos takiego nie wprowadzic, wlasnie ze wzgledu na jazde po 'zlym' torze glownie... ale nie wiedzialem czy bedzie zainteresowanie ze strony trasopisarzy. Skoro jest, to mozna o tym pomyslec bardziej serio.

28
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Sierpnia 2018, 13:31:33 »
Propozycja ficzera:
Aktualnie AI może w trakcie jazdy pociągowej wyświetlać jedynie sygnał Pc1, czyli trójkąt białych świateł. Jednakże jeżeli "pociąg jedzie kierunku przeciwnym do zasadniczego po torze szlaku dwutorowego bez dwukierunkowej blokady liniowej" [Ie-1, §14, pkt. 2] to powinien zapalić sygnał Pc2, czyli czerwone po lewej stronie, a pozostałe światła białe. Sytuacje, kiedy pociąg tak jedzie mamy chociażby na linii 053.
Jakbym widział realizację tego? Proponuję:
  • Jeżeli pociąg w trybie obey train otrzyma poprzez getvalues lub putvalues komendę o treści np.: "Set_Pc2 0 0", to ustawia przednie światła Pc2. Jeżeli nie jest w trybie obey train, albo jest na popychu, to komenda jest ignorowana.
  • Jeżeli pociąg w trybie obey train otrzyma poprzez getvalues lub putvalues komendę o treści np.: "Set_Pc1 0 0", to ustawia przednia światła Pc1. Reszta analogicznie jak wyżej - jest to potrzebne w sytuacji, gdy z lewego toru pociąg wraca na prawy.
  • Jeżeli pociąg jest w trybie obey train, przechodzi w tryb manewrowy, to gdy znowu wróci do obey train, to automatycznie zapali się Pc1, nawet jeżeli przed wejściem w tryb manewrowy było Pc2.
Taka moja luźna propozycja, ewentualna realizacja może wyglądać inaczej.

29
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Sierpnia 2018, 13:06:55 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, podswietlenie przyrzadow nie powinno gasnac pod byle pretekstem

- funkcjonalnosc, przygotowana przez youBy mozliwosc definiowania w pliku .fiz parametrow hamulca ED:

TUHEX_Sum
TUHEX_Diff
TUHEX_MaxIw
TUHEX_MinIw

co te parametry konkretnie definiuja zdradzic bedzie musial autor, bo ja nie mam pojecia ;D

30
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 12 Czerwca 2018, 17:56:51 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, aktywacja dzwieku turbo nie powinna zalezec od FPS

- poprawka, zwiekszona wartosc parametru splinefidelity nie powinna wplywac negatywnie na iglice zwrotnic

Strony: [1]