Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - JAN21

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Lutego 2020, 04:17:55 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, aktywny ekran pauzy powinien ponownie reagowac na klawisz pauzy
 
- eksperymentalnie, wirtualni mechanicy odczekuja chwile z aktywacja swoich pojazdow, dajac symulacji szanse na zastapienie ich przez niewirtualnego uzytkownika

- funkcjonalnosc, warunek memcompare moze byc definiowany w formie rozbudowanej, pozwalajaca na bardziej elastyczne uruchamianie eventow. Nowy format wyglada nastepujaco:
memcompareex tryb_porownania operator tekst operator wartosc1 operator wartosc2
gdzie:
-- tryb_porownania: slowo-klucz okreslajace czy do spelnienia warunku wymagane jest zaliczenie porownan wszystkich zdefiniowanych elementow komorki pamieci (all) czy tez przynajmniej jednego z nich (any) lub tez zadnego (none) Dotychczasowy sposob dzialania warunku memcompare jest odpowiednikiem trybu all

-- operator: metoda porownania elementu komorki pamieci ze zdefiniowana wartoscia. Dostepne metody to == (rowny) != (nierowny) < (mniejszy) > (wiekszy) <= (mniejszy lub rowny) oraz >= (wiekszy lub rowny) Dotychczasowy sposob dzialania warunku memcompare jest odpowiednikiem operatora ==

-- tekst, wartosc1, wartosc2: wartosci z jakimi porownywane beda poszczegolne elementy komorki pamieci.

Uzycie klucza * zamiast pary operatora i wartosci powoduje pominiecie testu danego elementu.

Przyklady uzycia:
condition memcompareex any == Foo > 0 <= 10
warunek zostanie spelniony gdy tekst przechowywany w testowanej komorce pamieci ma postac "Foo", lub gdy pierwsza przechowywana wartosc liczbowa jest wieksza niz 0, lub gdy druga przechowywana wartosc liczbowa jest mniejsza lub rowna 10

condition memcompareex all * * > 5
warunek zostanie spelniony gdy druga wartosc liczbowa przechowywana w testowanej komorce pamieci jest wieksza niz 5

condition memcompareex all != winter: < 150 *
warunek zostanie spelniony gdy przechowywany w testowanej komorce pamieci tekst nie brzmi "winter:" a pierwsza przechowywana liczba jest mniejsza niz 150

2
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 07 Lutego 2020, 21:40:32 »
Też jest na jeden. Problem występuje w pojazdach które mają ekrany etc. (na siódemkach 15xx również). Na pojazdach bez śmiga płynnie, a FPS taki sam. Zmiana parametru pyscreenrendererpriority nic nie daje.

3
Symulator / Odp: Zapisywanie gry
« dnia: 30 Stycznia 2020, 10:44:53 »
Daj pauze w symulatorze, uspij komputer, i później  znów  go włącz  :)i dalej kontynuuj.

4
Publikacje / MaSzyna 20.01
« dnia: 21 Stycznia 2020, 11:38:21 »
  Główne funkcje dodane względem EXE z poprzedniego wydania:
 
  • Obsługa klawiatur niepełnowymiarowych: Tzn. z klawiszami FN
  • Modele są rysowane na danym dystansie, bez mnożenia przez mnożnik widzialności
  • Nazwy części domyślnych dźwięków zapisane w kodzie zostały zmienione: couplerattach, couplerdetach, couplerstretch, bufferclamp
  • Dźwięk uderzenia zderzaków jest słyszalny przy mniejszej prędkości
  • Dodano lampkę stanu baterii oraz przycisk zmiany stanu aktywacji hamulca elektropneumatycznego
  • F12: Panel silnika graficznego: Wyświetlanie ilości rysowanych trójkątów na każdą ramkę
  • Dodano dźwięki pompy paliwowej, pompy wodnej oraz grzałki wody
  • Obsługa uniwersalnego nastawnika dla pojazdów spal.-elek.
  • Lampki zablokowanych przewodów głównych
  • Lampki WS osobno dla "wyłączonego" oraz "wyłącznego ale gotowego"
  • Przełącznik sprężarki może być przełącznikiem impulsowym
  • Możliwość konfiguracji joysticków
  • Dźwięki tractionmotor: działają bez konieczności załączenia W.S.
  • Zmiana systemu rysowania cieni dla nowego renderera
  • Parametr do ustawienia losowanej zmiany częstotliwości dźwięku
  • Universale w kabinach teraz mogą być jako "przyciski" impulsowe
  • Usprawnione "wsiadanie" z F5 do pojazdów
  • Na silniku graficznym z shaderami, można ustawić upscaling/downscaling (aż do 1440p)
  • Możliwość podawania momentów silnika i przetwornika hydraulicznego w formie tabelki
  • Przyciski do regulacji głośności radiotelefonu
  • Obsługa nowych parametrów do plików .mat
  • Unifikowany i zaktualizowany renderer, domyślnie uruchamia się w wersji dla GL 3.3
  • Domyślne SKP to czerwone lampy, a nie blachy
  • Czuwak jest odłączany podczas trybu manewrowego (Tylko w Sx42)
  • Kalkulacja ilości spalonego paliwa w pojazdach spalinowych
  • Rozszerzony system tempomatu, aby obsługiwać tempomaty Lokel'a
  • Modele statyczne obsługują więcej niż jedną teksturę wymienną
  • W plikach .mmd: ograniczona obsługa wczytywania modeli i parametrów poprzez include'y
  • Obsługa miernika przebycia długości składu
  • Obsługa włącznika automatycznej piasecznicy
  • Obsługa uniwersalnych przycisków hamulcowych (3-ech)
  • Obsługa zintegrowanego zadajnika jazdy i hamowania
  • Obsługa hamulca sprężynowego
  • Możliwość zerwania sprzęgu, i wykolejenia pojazdów przy zbyt silnym uderzeniu.
  • Większa kontrola nad generowanym dymem.
  • Rozszerzony zakres informacji nt danej symulacji dostępnej dla modułu Pythona.
  Wyżej wymienione punkty to tylko mały ułamek wprowadzonych zmian, gdyż przedstawiamy zmiany istotne i widoczne dla użytkowników. Dokładny Changelog zmian znajduje się w wątku poświęconym zmianom w EXE na Forum projektu, lista jest stale aktualizowana.
 
  • Dragon: Dodana animowana wskazówka hamulca postojowego
  • Zmienione nowe samochody na starsze w scenariuszach Całkowo Retro oraz SN61.
  • Zmienione bujanie od silnika w Sx42 i SM48/TEM2
  • Nowy model siedzenia w EN57 (II i IV wariant), EN57-AKŁ, oraz ELFie
  • Sklep monopolowy ToMa 303 Piw
  • Nowe tekstury traw
  • Traxy i Dragon: Dźwięki hamowania poprawione
  • Sx42 i SP/U45: Zawory ciśnieniowe dla zbiorników powietrza zostały zaimplementowane
  • ST45: Dodano zadajnik Lekov, tempomat Lokel, przełącznik pracy hamulca, guziki baterii, nowy fotel pomocnika, sprężarka operuje automatycznie oraz przełącznik hamulca sprężynowego został obrócony
  • Składane dźwięki hamowania dla: 6Dg, Sx42, Sx45 i SU46
  • 6Dg: Dodano zadajnik Lekov, kran hamulca MHZ_K8P, oraz hamulec sprężynowy
  • Stary Jawor: Dodano pochylniki na odcinku Stary Jawor - Jawor
  • SN61: Podświetlanie licznika kilometrów na Haslerze
  • Lampki blokady hamulców w EN57-AKŁ, ELFie, E186 i BR285
  • Linia 053 i Całkowo: Dodano ukresy
  • Sygnalizacja Otwartych Drzwi (SOD) do EN57-2xxx (tylko dla PR)
  • Modele bloków mieszkalnych
  • Model paczkomatu, wstawiony na Linie 053 (w Turowie i Sandomierzu)
  • Nowy typ wagonów węglarek, typ C462W
  • Sx42: Uruchomiony licznik kilometrów
  • Więcej tekstur dla billboardów
  • EN57-AKŁ: Komputer pokładowy wskazuje stan hamulca postojowego
  • Model starego wiatraku, typu "Koźlak"
  • Wagon 140A: Dodano skrypt tablicy relacyjnej
  • Usunięto zdublowane drzewka ze wszystkich scenerii, oraz konwersja na bardziej wydajne modele
  • Dodana dekoracja Sandomierza na Linii 053
  • Linia 61 oraz Całkowo: Przypisanie kanałów do komunikatów radiowych
  • Zestaw ogrodzeń i bram/furtek do nich.
  • Wagon typu 401Ze z generatorem
  • Dodany model samochody ZSD Nysa 522 z Trainz'a
  • Ładunek czołgu T54 na wagony Slmmps i Smms
  • Uruchomione radiowe przyciski na elektrycznym Traxxie
  • Zróżnicowanie taboru na scenerii Drawinowo
  • Rozmowy z radiotelefonu przypisane do odpowiednich kanałów radiowych (scenerie Zwierzyniec i Bałtyk)
  • Nowa sceneria: Stary Jawor (stara nazwa: SKP)
  • 4-ro członowy ELF (EN76)
  • SA133: Nowy ekran, dla odpowiednich pojazdów (z M.M.)
  • Skonwertowane budynki wielorodzinne z Trainz'a
  • Skonwertowane samochody Zastava 1100p z Trainz'a
  • Nowe modele chałup i stodów
  • Radiotelefony Koliber i Radmor umożliwiają zmianę głośności komunikatów
  • Nowe wagony towarowe serii "Eaos", typu 425W oraz 428W
  • Przyciski opuszczania wszystkich pantografów, w odpowiednich pojazdach poprawione aby były bi-stabilne
  • Panele tempomatu do SA134 i Elf'a
  • Interaktywna tablica peronowa PTI
  • Rozmowy z radiotelefonu przypisane do odpowiednich kanałów radiowych (L61+L144, Quark, Moczniki)
  • Skonwertowany model bloku, autorstwa KilanZiom'a (Trainz)
  • EN57: Więcej dedykowanych pojazdów
  • ST45: Ekran komputera na Pythonie
  • Skrypty do generowania rozjazdów z automatyczną podsypką, na prędkość 60km/h
  • Nowe modele poserów
  • Lifting modelu 6Dg
  • E6ACT: Obsługa hamulca sprężynowego, poprawny kran hamulcowy oraz parę poprawek
  • E186: Przyciski piaskowania i zadajnik hamulca pomocniczego
  • ST45: Obsługa hamulca sprężynowego, przycisk asymilacji hamulca i nowa dźwignia
  • Jesienne tekstury drzew i traw
  • SA134: Obsługa hamulca pneumatycznego na nastawniku jazdy i hamowania
  • Samochody teraz czekają aż światła na przejeździe się wyłączą, zanim ruszą.
  • Model wiaty peronowej
  • Źródło dymu specjalnie dla wież chłodniczych - Dodane też do modeli wież.
  • SU42: Kabina i wnętrze lowpoly
  • Nowe modele wagonów pasażerskich: 113Aa (zmodernizowany wagon restauracyjny) i 173A (wagon kuszetka)
  • Elektryczny Traxx: Miernik dystansu i obsługa hamulca sprężynowego
  • Modele 140A/141A 1-szego i 2-go etapu
  • Nowe dźwięki przekładni dla większości pojazdów
  • Lowpoly dla EN57 z 1-szą klasą
  • Nowy scenariusz - Całkowo Wycieczka
  • Lokomotywy 201Eo wraz z teksturami (na razie brak kabin do jazdy)
  • Transkrypcje komunikatów z radiotelefonu.
  • Bardzo podstawowa kabina dla szynobusu SA134
  • Aktywna tablica peronowa, używająca informacji z rozkładu pociągu
  • Wagon towarowy 401Zf, do przewozu karbidu lub wapnia
  • Statyczne źródła dymu dla kominów
Zawarte są również nowe tekstury pojazdów, dźwięki i szeregi drobnych i większych poprawek w poszczególnych modelach, sceneriach czy scenariuszach, które zostały wykryte od czasu poprzedniego wydania.
 

5
Publikacje / MaSzyna 20.01
« dnia: 21 Stycznia 2020, 10:52:58 »
Zapraszamy do zapoznania się z ostatnim wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 20.01! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na początek 2020 roku.
Jest to samodzielna paczka i należy ją wypakować do pustego folderu. Po rozpakowaniu należy wypakować odpowiednią wersję exe 32 (plik: bin_x86.zip) lub 64 bitową (plik: bin_x64.zip).
Zalecanym programem do rozpakowania paczki jest 7Zip.

POBIERZ




Pobrany plik należy uruchomić w dowolnym kliencie torrent.


Wątek do zgłaszania błędów
Paczka do pobrania bezpośrednio klientem torrent.

6
Bieżące Symulatorowe / Odp: Co się stało z Agatą?
« dnia: 15 Stycznia 2020, 20:20:08 »
Po nazwie watku myslalem ze jakas Agate mikolke porwali.

7
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Stycznia 2020, 17:36:02 »
No, to jest dokladnie ten blad; grzalka ma ustawiona temperature dezaktywacji na poziomie wymaganej temperatury wody. Powinien byc tam margines przynajmniej paru stopni, zwlaszcza w stosunku do temperatury oleju, ktory nagrzewa sie wolniej.

8
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Grudnia 2019, 22:52:19 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zgrzyt jazdy po lukach nie powinien byc generowany przy jezdzie na wprost

- poprawka, przejscie miedzy pojazdami nie powinno pomijac pomieszczen

- funkcjonalnosc, silnik szaderowy pozwala na definicje parametru glossiness dla materialu, odpowiadajacego za "gladkosc" danej powierzchni -- w uproszczeniu wyzsza wartosc parametru powoduje ze odblaski generowane przez padajace na powierzchnie swiatlo sa mniejsze i maja bardziej wyrazne krawedzie. Poprzednio wszystkie materialy mialy wartosc tego parametru ustawiona "na sztywno" na 15

9
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Grudnia 2019, 00:35:35 »
Tak się zapytam z ciekawości :) Dlaczego gdy "zainstaluje" ReShade-a  (sama obecność pliku opengl32.dll wystarcza) to magicznie znikają punkty światła? Wszystkie poza niektórymi lampami ulicznymi, a tamte stają się duże i kwadratowe. Wiem, wiem, modyfikacja, brak wsparcia i takie tam, ale ciekawi mnie to po prostu ;)
Biblioteka z ReShade ignoruje to, o co prosi exe i dostarcza nieco inna wersje openGL (compatibility zamiast core) na ktorej punkty swiatla potrzebuja dodatkowej inicjalizacji by dzialac. Powinno dac sie ogarnac w nastepnym wydaniu.

10
Wydział zamówień / Nagrania L61
« dnia: 30 Listopada 2019, 18:55:52 »
Skończyłem przypisywanie rozmów do kanałów. Zostało dodać próby radia i kierpociów. Interpretacja tekstu dowolna. Można zmieniać treść, byle sens był ten sam i numery dla danego maszynisty wymawiane w takim samym formacie. 

Dyżurni. Najlepiej każdy innym głosem.
Cytuj
Zgłasza się LcA. Dobrze słychać.
Słychać dobrze na trzecim.
Tu Jawornica. Słychać dobrze.
Liswarta zgłasza się. Dobrze słychać.
Tu Herby Nowe. Słychać dobrze na szóstym.
Na kanale szóstym słychać dobrze.

Kierownicy. Dowolna ilość głosów, bo scenariusze różne. Najlepiej nagrać wszystkich i sobie wybiorę.
Cytuj
62102 odjazd!
16113 odjazd!
74130 gotów do odjazdu.
84507 odjazd!
64040 gotów.
46041 gotów do odjazdu.
61108 odjazd!
5511 gotów do odjazdu.
5512 gotów do odjazdu.
16113 odjazd!
83500 odjazd!
520 gotów do odjazdu.
38501 odjazd!
38500 odjazd!

Maszyniści. Ponownie można nagrać ile wlezie bo scenariusze różne.
Cytuj
Lubliniec do 21250, próba radia.
Tu 21250. Jak mnie słychać?

Zgłasza się 62102. Próba radia.

Tu 16113. Kontrola łączności.

LcA do 59281. Kontrola łączności poznanie kanału.
Tu 59281. Próba radia.

84507, próba radia.

Zgłasza się 74130. Jak mnie słychać?

Tu 64040, próba radia.
Lubliniec do 64040. Próba radia.
Częstochowa do 64040. Jak mnie słychać?

5514, kontrola łączności.

Zgłasza się 16113, próba radia.
Lca do 16113 próba radia.

Tu 38501. Kontrola łączności.
Herby Nowe do 38501. Próba radia.

Tu 38500. Kontrola łączności.
Herby Nowe do 38500. Próba radia.

Herby Nowe do 53060. Jak mnie słychać?
Zgłasza się 53060. Próba radia.

59281, próba radia.

11
Na warsztacie / Odp: ST44 Nowy model
« dnia: 29 Listopada 2019, 00:14:43 »
Co prawda spóźnione, ale dziękuje za dostarczenie cześci danych dzięki którym mogłem ruszyć dalej. Małe porównanie, że temat nie umarł i co jakiś czas idzie do przodu. Nowe okno jeszcze nie zostało wszyte w pudło, więc proszę tego nie zgłaszać. Czeka je jeszcze poprawki.

12
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 27 Listopada 2019, 16:22:04 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:
- eksperymentalnie, dolaczane do skladu kablem ukrotnienia pojazdy maja nastawniki kierunku synchronizowane z pojazdem wiodacym

Propozycja - może zamiast tego, warto by po prostu wprowadzić oddzielne przechowywanie stanu nastawnika kierunkowego (czy też dwóch, w przypadku pojazdów dwukabinowych) oraz faktycznego nawrotnika na pojeździe? Czyli nawrotniki jak najbardziej powinny się synchronizować przy ukrotnieniu, ale klucz nastawnika kierunkowego to w ogóle powinien być wetknięty w gniazdo tylko w kabinie prowadzącej, a w pozostałych nastawniki kierunkowe powinny być w pozycji neutralnej, klucze wyjęte, a nawrotniki, dzięki ukrotnieniu, ustawiać swój stan zgodnie z pojazdem prowadzącym, niezależnie od tego, w której kabinie aktualnie jest kamera.

13
Na warsztacie / Teksturowe prace Wacka
« dnia: 19 Listopada 2019, 21:35:41 »
Witam
Zacząłem się bawić przy teksturach i chciałbym zaprezentować stan swojej pracy dla własnego użytku (w razie czego mogę przesłać).
Wiem, że tekstury wyglądają jak w paincie no ale tak się kończy praca bez materiałów (lepiej mieć to niż wcale). Co do SA133 to został mi ostatni człon do zrobienia i EW58 ostatni człon do malowania. Wiem że są kawałki niebieskiego na SA no ale to wina moja ponieważ przerabiam po prostu obecnie dostępny w maszynie model.
Pozdrawiam

14
Ja oglądałem live Stelego i bardzo mi ten pomysł ujął, przepięknie autor podkreślił dzisiejsze Święto Niepodległości.
Nic nie ma ani z polityki, ani przyśpiewek czy z kibicami nic wspólnego. Wiem są duże różnice społecznie , w MaSzynie również, ale to nie Święto nienawieści i pogardy. Właśnie w takie Święto jak te powinniśmy się trzymać razem jako wszyscy Polacy , każdy na swój sposób. Różnijmy się pięknie, dajmy jako społeczność symulatorowa dowód na to , że umiemy przynajmniej być razem w takim dniu.
Jakby autor wsadził tu manifestacje i kontrmanifestacje z antysymbolami Polskimi jak co roku w Warszawie, wtedy moglismy poróżnić się i być źli dla autora.


15
Z całym szacunkiem, ale nie popadajmy w paranoje. Chyba, że ktoś naprawdę chce robić z igły widły, musi się na każdy temat odezwać, bo trzeba być w centrum uwagi i kręcić aferę. Świętować można we wszelaki sposób zgodny z prawem, czy to śpiewem, czy flagą, banerem czy też racą - o ile nie jest to zabronione i nie stwarza zagrożenia dla innych. Autor pomysłu nie miał nic złego na myśli, po prostu jest to podkreślenie tego wyjątkowego dla naszego Narodu dnia. Jeśli ktoś ma ochotę - ściąga i sobie jedzie. Jeśli znajdzie się wśród nas twórca - homoseksualista, który zechce zrobić paradę równości, albo scenariusz z tęczowym pociągiem, to też ma do tego prawo, ale niekoniecznie muszę mieć ochotę to ściągać. Czepiać byśmy się mogli, gdyby wirtualne ludziki na peronie stali ubrani w swastyki czy z flagami organizacji terrorystycznych. Wtedy można kręcić aferę... ale teraz nie przesadzajmy proszę i cieszmy się, że żyjemy w wolnym kraju. Dzięki @Stele za ten miły akcent w symulatorze.

16
Bieżące kolejowe / Odp: Program "Kolejarze"
« dnia: 07 Listopada 2019, 13:04:53 »
Pokazać pokazali fajne rzeczy, ale przy każdym wejściu powtarzają połowę poprzedniej akcji. I przedstawianie ekipy przy każdym  przeplataniu tematu.

17
Na warsztacie / Odp: Balaclava 3D Studio
« dnia: 30 Października 2019, 09:43:36 »
Dziękuję. Dawno się nie odzywałem, a w tym czasie popracowaliśmy razem z @Rootkiem nad nowymi modelami sieci trakcyjnej. Ponieważ uzyskaliśmy dostęp do katalogów jesteśmy w stanie dokładnie odtworzyć każdą śrubkę :) Oczywiście nie ma się co obawiać o wydajność. Każdy model ma LOD który odchudza geometrię do postaci, w której ma ona mniej niż 100 trójkątów, a wyświetlana jest już w odległości 50-100m od słupa. Do minimum ograniczona jest również ilość submodeli. W załącznikach jest kilka screenów obrazujących mały kawałek tego, co udało się ostatnimi czasy zrobić.

18
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 15 Października 2019, 21:13:51 »
Testuje sobie czlowiek budynki a tu.. Nowe funkcje w nowym exe?

19
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 04 Października 2019, 15:40:22 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, wygaszanie dzwiekow nie powinno wykonywac wiecej niz 100% normy

- w ramach koncertu zyczen, modele statyczne wstawiane przy uzyciu node model obsluguja wiecej niz jedna teksture wymienna, na takich samych zasadach jak modele pojazdow

20
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 06 Września 2019, 19:31:16 »
Symulator Pojazdów Szynowych w pigułce. Ujowy mem znaczy się.

21
Bieżące kolejowe / Odp: Symulator Rewidenta Taboru Kolejowego - SRTK
« dnia: 02 Sierpnia 2019, 15:01:54 »
W celach czysto promocyjnych proponuję jednakże wydać tą waszą Wersję 0.1.0b "Łoś" nie "tylko dla dla developerów oraz testerów", lecz dla ogółu. Nawet tutaj to dać. Szczególnie, że na razie nie macie ani jednego użytkownika z zewnątrz, a tym bardziej "developerów oraz testerów" :)

Nie jest to żaden MaSzynowy Elf lub inna woda na pustyni....
Symulator MaSzyna, TD 2 zaczynały na innych forach i teraz mamy to co mamy. Tworzyć forum, żeby napisać regulamin, napisać że została wydana wersja "tylko dla developerów oraz testerów" oraz utworzyć wątek, aby ludzie pisali błagalne "zgłoszenia na stanowiska" (jakie?) to czysty bezzasadny narcyzm. Równie dobrze można wziąć kartkę A4 i napisać sobie na biurku to samo.

22
Bieżące Symulatorowe / Odp: Żenująca sytuacja
« dnia: 22 Lipca 2019, 10:28:02 »
Racja, dla mnie żenującą sytuacją jest również to, że użytkownicy muszą czekać na "patche" które są z błędami zamiast na paczki całościowe i pobieranie z publikacji, i tak na razie nie ma aplikacji która miała być a mija już rok. Można pomyśleć o wznowieniu publikacji dodatków w normalny sposób.. A co do wrzucania na repo i usuwania wątków to chyba sprawa wyjaśniła się na MM? @Stele opisał chyba sytuacje że usunął wątek?

23
SP45-069 z pociągiem osobowym przemierza pola scenerii Całkowo.

24
Pomoc doraźna / Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« dnia: 16 Lipca 2019, 22:05:52 »
No wyglada ok. Dosc dziwne, ale to raczej milek bedzie musial u siebie zobaczyc co sie tam gryzie przy wczytywaniu z .sbt ze sie w takiej aranzacji sypie ;/

25
Bocznica / Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« dnia: 16 Lipca 2019, 19:06:31 »
Temperatura niska to i zamarza, ot fizyka.

26
Tu się pojawia problem, bo zarówno budynki jak i węglarki są tworzone z prawdziwych zdjęć. Mamy zakłamywać? To samo z realnymi sceneriami? (co prawda tą jest tylko L61, ale w Lublincu był też chyba jakiś ładny napis. Dzisiaj poszukam).

27
Tabor kolejowy / Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« dnia: 30 Kwietnia 2019, 13:49:13 »
Lokomotywa przechodzi naprawę w Oleśnicy, będzie miała dwie szyby, prostokątne reflektory, przeznaczona dla jednej z firm prywatnych.

28
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 20 Marca 2019, 00:03:22 »
SzaMyna stawia na szybkość realizacji i indywidualne podejście do usera.

29
Tabor kolejowy / Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« dnia: 08 Listopada 2018, 11:19:10 »
Jeśli nie potrzeba przeróbek modelu do stworzenia tego składu, to chętnie go zrobie, od dłuższego czasu juz mi to chodziło po głowie, lecz nie miałem materiałów, a jako iż teraz przerzuciłem się na produkcję wagonów to wykonanie ich w planie na kolejny miesiąc byłoby realne.

30
Na warsztacie / Odp: Graficzny Interfejs Użytkownika
« dnia: 22 Lipca 2018, 21:41:25 »
Na początek koncepcja ekranu ładowania.
http://eu07.pl/userfiles/22592/priv-ladowanie.png
Czas opisać trochę różnych proponowanych w w/w ekranie ładowania rzeczy, w dwóch aspektach, end-usera i technicznych.

1. Obrazek w tle.
Ze strony end-usera proponuję, żeby obrazek w tle był kilka-kilkanaście sekund, po czym zmieniał się (tu do przedyskutowania, czy kolejność będzie ustawiona, czy losowa) z łagodnym przejściem.
Ze strony technicznej proponuję, by umieścić w folderze textures/logo po kilka(naście - im więcej, tym lepiej) zdjęć z danej konkretnej misji oraz plik tekstowy o nazwie pliku scenerii, w którym zapisane byłyby nazwy plików odpowiadające konkretnej misji. Można również zrezygnować z plików tekstowych na 3 sposoby, a) umieścić obrazki w folderze o danej nazwie, b) nazwać obrazki:
[nazwamisji]_[numer].png
c) wpisać nazwy obrazków bezpośrednio w pliku scenerii, np.
//$li logo1.png
//$li logo23.png
//$li logo456.png

2. Nazwy wyświetlane (tytuł, podtytuł, opis misji).
Proponuję znaczniki w scenery, np. takie:
//$ln Linia 053
//$ls Scenariusz TLK 83202
trainset (cośtam)
//$o opis w starterze wraz z komentarzami typu "szczegółowy opis misji w pliku xxx.pdf"
//$lo skrócony opis misji podczas ładowania

3. Ciekawostki.
Tutaj propozycja jest w miarę prosta, żeby było ciekawiej, to można dodać jakieś easter-eggi pośród tych ciekawostek, ale kwestia jest tu do przedyskutowania. Ciekawostki byłyby brane z pliku "trivia.txt" umieszczonego w głównym katalogu symulatora.

Gorąco zachęcam do dyskusji, bowiem to, jak symulator będzie wyglądał w przyszłości, zależy od Was!

Strony: [1]