Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - JAN21

Strony: [1] 2
1
Na warsztacie / Odp: Passenger Pack No.3
« dnia: 14 Czerwca 2020, 02:48:28 »
Drodzy Forumowicze,

Odkąd rozpocząłem prace nad PassPackiem z numerkiem 3, minęło prawie 9 lat. Przez pierwsze kilka miesięcy od rozpoczęcia projektu miałem tę słynną 'wenę' która pozwalała mi, jak na tamte czasy, przygotować materiał całkiem solidnej jakości utrzymując niezłe tempo. Zdecydowana większość tekstur nie została początkowo wydana ze względu na wówczas brakujące modele - to był dosć rozwojowy okres dla MaSzyny, wiele projektów zostało rozpoczętych, a ja kisiłem tekstury w nadziei na opublikowanie nowych modeli, które to w założeniu miały powiększyć ich podstawową bazę tekstur. Czas mijał, dochodziło mi coraz więcej obowiązków (jak to w życiu ;)), modele wciąż były w trakcie rozwoju, a ja powoli zapominałem o projekcie, a później i o samej MaSzynie. Moja obecność na forum przez ostatnie lata ograniczała się do odwiedzin raz na kilka miesięcy, sprawdzenia jak rozwijają się scenerie (głównie L61 z Częstochową na czele ;)) oraz "dział pasażerski". Za każdym razem ogromnie cieszyły mnie nowe modele oraz tekstury do wagonów pasażerskich/EZT. Przez ten czas zdarzyło mi się czasem wspierać innych twórców, w międzyczasie wróciłem także z nowym projektem (EP09 pack), a także zdarzało mi się zaoferować pomoc, by za kilka dni o niej zapomnieć - tak to jest, gdy nawyk odświeżania forum po kilka razy dziennie odszedł w niepamięć. Wszystkim osobom którym obiecałem jakąś formę wsparcia i nie wywiązałem się z obietnic jestem winien przeprosiny, wobec czego podsumuję to krótkim, ale szczerym: przepraszam.

Lata mijały, przygotowane przeze mnie tekstury przestały być obiektem zainteresowania, w sumie temat zniknąłby w otchłani forum gdyby nie stopka do moich postów. Zdarzyło mi się przekazać niektóre tekstury innym forumowiczom w nadziei, że zechcą je dokończyć. Kilka razy próbowałem również wrócić do teksturowania, ale uczenie się od nowa mapowania poszczególnych modeli było dosyć uciążliwe jeśli nie robi się tego 'taśmowo' - aktywni teksturowicze na pewno wiedzą jak to jest gdy wpada się w ciąg tworzenia. ;)

Anyway, zmierzając do celu, ponieważ odkładając to 'na kiedyś' wiem, że cała praca pójdzie na marne (może pewnego dnia i mnie dopadnie słynne uszkodzenie dysku). Sam już nie wiem ile przez ten czas powstało modeli na które można naciągnąć przygotowane przeze mnie tekstury, a przekopanie się od zera przez masę dodatków całkowicie mnie do tego zniechęca. Podjąłem decyzję o opublikowaniu wszystkich przygotowanych przeze mnie tekstur (sklejek) w nadziei, że znajdą się osoby które zechcą przystosować je pod aktualne modele. Na forum obecnie jest wielu wspaniałych teksturowiczów (chapeau bas!), dla których takie przeróbki nie będą wielką trudnością - z podziwem przeglądam promocyjne posty na FB symulatora oraz wątki w których publikowane są nowe tekstury. Mam nadzieję, że zrobicie z moich sklejek dobry użytek - nie twierdzę, że ze wszystkiego, ale być może choć część z nich zostanie wykorzystana na potrzeby MaSzyny. Liczę na Was!

Kilka słów od strony technicznej - w paczce znajdują się wersje sklejone, tj. po połączeniu, wyprostowaniu zdjęć oraz po obróbce detali/kolorów/kontrastu/poziomu/balansu bieli itp.. Część z nich przenosiłem na mapowanie aby weryfikować ich ułożenie na modelu, ale ze względu na możliwe przedawnienie tychże układów załączam jedynie sklejki + wybiórcze zdjęcia poglądowe na których się opierałem.
Pliki które załączam są w oryginalnych rozdzielczościach, bez przeskalowania, w formacie PNG/TGA. Dla wybranych tekstur posiadam rozszerzenia PSD (Photoshop) zawierające warstwy, np. wysokiej jakości repainty WL/Bc narysowane zostały od podstaw (ze zdjęć są tylko skopiowane okna, drzwi i niektóre detale - reszta to elementy możliwe do edycji, tj. oznaczenia na dole wagonu, kolor burty wagonu itd.), które bardzo łatwo można przystosować i wykorzystać do stworzenia dowolnej tekstury dowolnego wagonu. Ze względu na duży rozmiar plików PSD nie dołączam ich do paczki, jednak na życzenie (zaawansowanych teksturowiczów) mogę je przesłać. Generalnie sklejki są ukończone (obrobione) w 99%, ale przez rozpoczęciem przekładania ich na mapowanie sprawdźcie czy nie są konieczne jakieś poprawki (wystemplowanie etc.). Rozmiary plików (rozdzielczości) są ogromne, więc może być problem z ich otwieraniem na mniej wydajnych komputerach. ;)

Ponieważ opierałem się o dostępne na forum zdjęcia, może zdarzyć się tak, że niektóre tekstury zostały już przygotowane przez innych użytkowników. W takiej sytuacji dajcie znać w komentarzu abym mógł to zaznaczyć na poniższym spisie. Autorzy zdjęć na przestrzeni czasu byli przeróżni, jednak w każdym przypadku były to zdjęcia przeznaczone pod tworzenie tekstur za zgodą autorów. Nie wiem dokładnie jak stanowi licencja, ale jeśli nie ma przeciwwskazań, to osobiście nie mam nic przeciwko aby wykorzystać je również w innych projektach (symulatorach) - skrobnijcie jednak w info.txt o autorze. ;)

Poniżej lista tekstur (sklejek) które zawiera paczka:
  • 01_Bh_pomorskie_505121180895
  • 02_Bc_kuszetka_505159100617 - poprawka w dodatkowym linku (14.06.2020)
  • 03_WLAB10nouz_525170700278
  • 04_A9mnouz_615119702558
  • 05_A9mnopuz_615119900426
  • 06_B11mnouz_615121700962
  • 07_B9mnopuz_615129900192
  • 08_Bx_5151207x
  • 09_ED73-001
  • 10_EN57SKMWAWA
  • 11_EU07-424
  • 12_B6bnopuvz_75518471002
  • 13_WLAB_IC-WARS_repaint
  • 14a_Asdmnu_615189900025
  • 14_Bcdu_repaint - poprawka w dodatkowym linku (14.06.2020)
  • 15_Bcdmnu_615150700099
  • 16_Brdmnu_6151710006
  • 17_B9nopuvz_505184700654
  • 18_EN57-889
  • 19_EN57-1318
  • 20_EP09-009_bombonierka
  • 21_EP09-006_zloty
  • 22_Bcdu_Noc1_PassPack2
  • 23_Bh_104A-3_PassPack2
  • 24_SN61-183_PassPack2
  • 25_Admnu_615119900111_Z1_c4_PassPack2
  • 26_Bcdu_515159801767_Noc3_PassPack2
  • 27_Wnetrza
W niektórych folderach można znaleźć teksturę powiększoną za pomocą programu Topaz Gigapixel (skalowanie przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji). W ten sposób podciągnąłem jakość kilku tekstur z poprzedniego PassPacka 2. Do paczki dodałem również dwie tekstury EP09 oraz zdjęcia wnętrz wagonów (WL, Bc, Wr, B) które znalazłem na dysku - do linków poniżej dodaję również wiszące na serwerze pozostałe zdjęcia które (mam nadzieję) pomogą w przyszłości stworzyć wnętrza kolejnych wagonów. W razie jakichś wątpliwości lub problemów z paczką - odpisujcie pod tym postem.

Ten post nie jest pożegnaniem ze sceną MaSzyny, a raczej pozbyciem się materiału który ciążył mi nie tylko na dysku, ale także trochę na głowie - ilekroć wchodziłem na forum, czułem dyskomfort z powodu niedokończonych spraw. Dzięki MaSzynie poznałem wiele świetnych osób z naszej społeczności, z częścią wciąż utrzymuję kontakt, ale od jakiegoś czasu na forum usunąłem się w cień i, mówiąc szczerze, zapewne moja aktywność dalej będzie opierać się jedynie na zasadzie sporadycznego czytania Waszych postów.

Koniec tego biadolenia, obecni użytkownicy pewnie w większości nawet mnie nie kojarzą, moderatorzy też pewnie będą niezadowoleni z braku merytoryki w poście, ale czułem jakąś wewnętrzną potrzebę rozpisania się, wszak wkrótce strzeli mi na forum 16 lat, a więc jestem związany z MaSzyną połowę swojego życia.

Życzę Wam dużo samozaparcia i sukcesów w rozwoju projektu, S2.

Grzegorz

EDIT: Dodałem link poprawiający dwie tekstury, a także edytowałem trochę wpis - był pisany w nocy i pojawiły się błędy językowe.


Linki:
    Passpack 3 workshop:
      Passpack 3 update 14.06.2020 - poprawka 02_Bc_Gigapixel (usunięty wielokolorowy szum), 14_Bcdu (warstwa imitująca brud rozciągnięta na całą szerokość wagonu):

      Wnętrze Bc po modernizacji:

      Wnętrze WL po modernizacji:

      Wnętrze Bc stara-pościelowa:

      Wózek KWZ-CNII (WLAB):

      Wózek 4ANc:

      ASF (Adolf):

      Pociąg Papieski EN61-01:

      Zdjęcia Częstochowa Osobowa (2010):

      2
      Radzę poczekać. @Pozdze będzie miał czas to zrobi to co chce i wyda. Jak będzie chciał pomocy w dostosowaniu do obecnej paczki, to na pewno poprosi.

      3
      Infrastruktura kolejowa / Odp: Zdjęcia z linii 61 - okolice Kielc
      « dnia: 01 Czerwca 2020, 17:25:47 »
      Sens jest robić tylko obiekty dedykowane. W tym przypadku wiata i tablica świętokrzyska. Żaden z tych obiektów nie jest obfotografowany w całości i z kilku stron, by można było zrobić model i teksturę ze zdjęć. Elementy na perony zmodernizowane są gotowe lub materiałów na nie masa, to nie ma sensu obciążać serwera. Przy obiektach dedykowanych sporządź zwymiarowany rysunek i dołącz do zdjęć. Zawsze chodź z miarką i kartką w kieszeni. ;)

      4
      Infrastruktura kolejowa / Zdjęcia z linii 61 - okolice Kielc
      « dnia: 01 Czerwca 2020, 13:13:59 »
      Będę w tym wątku umieszczał zdjęcia na textury , ale również poglądowe stacji na linii 61 z okolic Kielc.
      Wiem, że L61 do Kielc dociągniętej w symulatorze nie mamy, ale być może kiedyś... ktoś... a na dysku trzymać zdjęcia to wiadomo...
      A być może jak będą zdjęcia to kogoś zachęci, aby dociągnąć L61 i do Kielc :)
      Jeśli ktoś ma jakieś uwagi co mógłbym sfotografować więcej lub inaczej to będę wdzięczny.

      Kielce Ślichowice: https://eu07.pl/userfiles/1053/Slichowice.7z
      Kielce Ślichowice cz. 2: https://eu07.pl/userfiles/1053/Slichowice_cz2.zip
      Kielce Herbskie: https://eu07.pl/userfiles/1053/Herbskie.zip
      Zdjęcia z wiaduktu i okolic między Herbskie, a Ślichowice: https://eu07.pl/userfiles/1053/Wiadukt.zip
      Jakieś stare zdjęcia nastawni Kielce: https://eu07.pl/userfiles/1053/foto-nastawnia.7z
      Górki Szczukowskie: https://eu07.pl/userfiles/1053/G%C3%B3rki%20Szczukowskie.zip (wiata ma wymiary analogiczne jak na stacji Ślichowice)



      5
      Screeny / Odp: Rotfl!
      « dnia: 24 Maja 2020, 13:54:15 »
      1. W scenariuszu Całkowo Wycieczka, podczas przejazdu przez Emilianowo, jesteśmy świadkami efektów eksperymentu Filadelfia.
      2. Przy nawrotce w Pomiankach mikoli spotkamy nie tylko na stacji, focących skład, ale również stojących w kolejce do tankowania.

      PS. Pierwotnie mikole stali na balkonie, ale w międzyczasie zmienił się budynek (na ten autorstwa JAN21). Wprowadzono poprawkę rev. 5829.

      6
      W ogóle dajcie sobie spokój z tą sceneria poki nie ogarnę tematu. U mnie jezdzi . Musze tylko dopracowac RJ. Chyba ze chcecie abym wypuscił to co mam a RJ dopracujecie sobie juz sami.
      Dla zaoszczedzenia czasu najlepiej chyba wypuscic to co jest --co da mozliwosc stworzenia w miedzyczasie dodatkowych scenariuszy-- i pracowac dalej nad RJ? Jesli w miedzyczasie uzytkownicy tez sobie jakies RJ wydziergaja to mozna potem porownac i polaczyc, albo stosowac sobie co komu bardziej pasuje.

      7
      Na warsztacie / Odp: Połączenie kilku tras?
      « dnia: 18 Maja 2020, 18:06:08 »
      Co prawda my jako MaSzyna tworzymy jeden wspólny zespół, ale jednak nie byłoby miło, gdyby ktoś inny podpisał się pod cudzą, wielogodzinną, pracą.
      Było już na forum wielu takich gagatków, co to obiecywało jakieś super rzeczy, a zazwyczaj kończyło się na tym, że nic nie zrobili albo praca nie była ich autorstwa (co skończyło się banem, np. w przypadku lokomotywy ChS4).

      Spróbuj zrobić najpierw jakąś małą scenerię, pokaż co potrafisz. Bo nikt nie będzie grał w ciemno.

      8
      Może zamiast przywracać starocie byście podmienili te tekstury tak jak w reszcie paczki miało to miejsce? Jeśli ta sceneria kiedykolwiek trafi do testu, to i tak polegnie na przywracaniu starych assetów. Jak bawicie się w utrzymanie, to róbcie to na bieżąco zgodnie z changelogiem.

      9
      Tabor / Odp: Jak podnieś pantografy? EN71AKŚ-100
      « dnia: 03 Maja 2020, 19:26:06 »
      Kolego, jak chcesz żeby Ci się pantografy podniosły, to jeszcze musisz wstawić 2 człony, które mają te pantografy. Wstawił 2 rozrządcze, dziwi się że nie podnoszą się pantografy i jeszcze tu krzyczy z pretensjonalnym tonem. Gromkie brawa, zrobiłeś mi dzień. XD

      10
      Bocznica / Odp: ST44 rozruch
      « dnia: 30 Kwietnia 2020, 20:15:01 »
      Ręczny odkręć.

      11
      Pomoc w tworzeniu / Odp: Pudło ED160 i ED161
      « dnia: 17 Kwietnia 2020, 20:01:10 »
      stadlerowe rysunki mam.
      Cytuj
      Dlatego desperacko chcę materiały.
      Zdjęcia są, autorstwa Joachimowicza. Tylko trzeba umieć je odpowiednio wykorzystać. Nie nauczycie się sklejać tekstur z kilku zdjęć, to dalej będziecie siedzieć z założonymi rękami i nawet przez 5 lat się nie doczekacie zdjęć w Waszym mniemaniu dobrych, bo tak się po prostu nie wykonuje zdjęć na tekstury. Przy pojazdach dłuższych od ASFa zawsze bok jest na kilku zdjęciach.

      12
      Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
      « dnia: 15 Kwietnia 2020, 20:13:20 »
      No dzień dobry. O właśnie, chciałem jeszcze powiedzieć, że mamy modele samochodów Nysa oraz Zastava, wowojskowy Star 200. Można je wstawić do scenerii dla dekoracji i dla samego klimatu. I to właśnie na ten temat chciałem powiedzieć.

      Przepraszam, ale muszę :P

      Ok, boomer.

      13
      Datuję foto na początek lat 90. Pospieszny na L053.

      14
      Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
      « dnia: 06 Kwietnia 2020, 22:20:35 »
      Czytam teraz instrukcję uruchomienia SU45. Jest troszkę inaczej niż we Fiacie Adama na którym się wzorujemy - lampka AWARIA LOKOMOTYWY STERUJĄCEJ sygnalizująca zbyt niską temperaturę wody nie gaśnie po osiągnięciu przez wodę temp. 40*C ale (cytat instrukcji):
      Załączyć pompę paliwa łącznikiem dźwigienkowym DPP POMPA PALIWA (na pulpicie zgaśnie lampka POMPA PALIWA); przy temperaturze wody minimum +40*C i ciśnienu oleju 55 kPa zgaśnie lampka USZKODZENIE LOKOMOTYWY STERUJĄCEJZ tego cytatu wynika, że lampka pali się cały czas doputy, dopuki nie załączymy pompy paliwa (przy czym muszą być spełnione dwa warunki - załączona pompa oleju z nabitym minimalnym ciśnieniem i woda +40*C).
      Dodatkowo:Z chwilą wzbudzenia prądnicy pomocniczej (po rozruchu silnika) i zadziałania stycznika SŁB (STYCZNIK ŁADOWANIA BATERII) nastąpi wyłączenie elektrycznego silnika pompy oleju.Czyli elektryczna pompa oleju wyłącza się po rozruchu silnika.
      Idąc dalej:Zwiększenie obrotów silnika jest uzależnione uprzednim podwyższeniem temperatury oleju w czasie obrotów jałowych silnika spalinowego do +55*CNie jestem pewien ale brzmi to jak coś w stylu termicznej blokady Woodwarda przed zwiększeniem obrotów. Albo po prostu zasada jak w samochodzie - nie dawej mu na zimnym.

      16
      Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
      « dnia: 04 Kwietnia 2020, 22:25:30 »
      Wiesz, że jak coś z tym zrobimy, to najprędzej wstawimy dwudziestkę doraźną? :P

      17
      Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
      « dnia: 04 Kwietnia 2020, 11:18:10 »
      Mam pewien problem który dzisiaj zwrócił moją uwagę. Gdy w SU45 steruję "na zimno" czyli z wyłączonym silnikiem, kontrolka styczników liniowych na pozycji "0" świeci się, na "W" gaśnie, a po powrocie na "0" znów się zapala. Jednak podczas jazdy liniowej jak zgaśnie raz po wrzuceniu pozycji "W" tak potem za cholerę nie chce się zapalić. Dopiero wyłączenie i ponowne odpalenie silnika skutkuje.

      18
      Bieżące Symulatorowe / Odp: Tekstury schodów - Bałtyk SKM
      « dnia: 03 Kwietnia 2020, 08:14:40 »
      Podeślę paczkę na schody tego typu metalowa rama i betonowe płyty. https://eu07.pl/userfiles/11222/wilenska_marki.7z jak oprócz schodów coś zrobisz więcej, to będzie fajnie :D

      19
      Bieżące Symulatorowe / Odp: Tekstury schodów - Bałtyk SKM
      « dnia: 03 Kwietnia 2020, 01:03:18 »
      Trzeba napisać pilnie do Zakładu Linii Kolejowych w Bałtyku na adres iz.baltyk@plk-sa.pl żeby pilnie zamknęli kładkę i zrobili tymczasowe przejście w poziomie torów.

      20
      Poszukuję, chcę zrobić / Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
      « dnia: 31 Marca 2020, 21:57:32 »
      Teraz całe dnie w domu to zająłem się teksturowaniem wózka, a dokładniej jego zasadniczej części.








      21
      Pomoc doraźna / Odp: Wymagania minimalne.
      « dnia: 24 Marca 2020, 02:31:22 »
      Dzięki za podpowiedź, sprawdzałem to ale teraz poszedłem nieco dalej z kombinacją.
      Pomogło włączenie vsync, wyłączenie gfx.resource.move  i gfx.resource.sweep. Jednocześnie włączyłem shadery, cienie itd.
      Dodatkowo w ustawieniach karty włączyłem Skalowanie GPU, Radeon FreeSync i  synchronizacje pionową dedykowaną dla Radeona w opcjach karty. Fakt, 30-40 fps na Całkowie nie porywa, ale lepsze to niż lagi co 3 sekundy. Wykorzystanie GPU nadal jest na poziomie 80%.
      Pokombinuję jeszcze z ustawieniami, może będzie jakaś lepsza opcja, dam wtedy w wątku znać, tak jakby się trafił następny pechowiec z Radeonem :)
      Na GTX 660 działa bez żadnych kombinacji poza ustawieniem multisampling na x1, tylko tutaj max 30 fps.

      Z samym Radeonem niewiele miałem wspólnego do zeszłego roku, po 20 latach korzystania z Nvidii coś głupiego przyszło mi do łba i szarpnąłem się na RX580, popełniłem błąd bo synowi taki sam zestaw złożyłem. Po miesiącu użytkowania Radeona dotarło do mnie że popełniłem największy błąd życia. Fakt, jeśli gra/soft obsługuje Radeona to jest to bardzo dobre GPU które może naprawdę wiele zaoferować, tylko że połowa gier i prawie wszystkie softy nie lubią Radeonów :)

      Dziękuję za pomoc i przepraszam że zajmowałem Wam czas takimi głupotami :)

      22
      Także potwierdzam. Natknąłem się na ten problem przy scenariuszu Stary Jawor kiedy drezyna nie chciała odpalać na klawiszu M.

      23
      Potwierdzam błąd.

      24
      Exe 200309: Uruchomienie silnika (trzymanie M) w WMB10 nie działa - trzeba użyć Shift+Q
      Exe 20.01 działa poprawnie

      Log wyglądą pusto :/
      EDIT: 200226 i 28 też nie działa

      25
      W dzisiejszym uaktualnieniu:

      - poprawka, warunek memcompareex powinien wykonywac test zgodnie ze specyfikacja

      - dobra zmiana, efekt aberracji chromatycznej powinien byc bardziej zjadliwy dla oczu, dzieki JAN21

      - w ramach koncertu zyczen, zniesiony limit jednego submodelu dla kabinowych urzadzen cablight_sw: oraz manualbrake:

      26
      Robię coś źle czy to nie będzie działać? Porównuje 0.20 z 0.25 i wychodzi mu Fail
      Ogolnie bedzie dzialac po poprawkach, w implementacji byly chwasty ktore wyszly dopiero gdy ktos wyprodukowal dzialajacy przyklad ktorego moglem uzyc do testow, bo ja w eventy to nie bardzo :>

      27
      Screeny / Odp: Rotfl!
      « dnia: 01 Marca 2020, 16:15:16 »
      "Fizyka nie istniała w tym świecie. Czas zamarł, a mój jedyny zegarek na ręce zniknął. Został wchłonięty przez anomalię, w którą wpakował mnie mój dziadek. Nie rozumiałem ciągu wydarzeń następujących, ale poddawałem się ich urokowi. Żeglowałem po linii do lepszego świata..."

      Marcin Kowalczyk - "Dziadek"

      28
      Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
      « dnia: 23 Lutego 2020, 04:17:55 »
      W dzisiejszym uaktualnieniu:

      - poprawka, aktywny ekran pauzy powinien ponownie reagowac na klawisz pauzy
       
      - eksperymentalnie, wirtualni mechanicy odczekuja chwile z aktywacja swoich pojazdow, dajac symulacji szanse na zastapienie ich przez niewirtualnego uzytkownika

      - funkcjonalnosc, warunek memcompare moze byc definiowany w formie rozbudowanej, pozwalajaca na bardziej elastyczne uruchamianie eventow. Nowy format wyglada nastepujaco:
      memcompareex tryb_porownania operator tekst operator wartosc1 operator wartosc2
      gdzie:
      -- tryb_porownania: slowo-klucz okreslajace czy do spelnienia warunku wymagane jest zaliczenie porownan wszystkich zdefiniowanych elementow komorki pamieci (all) czy tez przynajmniej jednego z nich (any) lub tez zadnego (none) Dotychczasowy sposob dzialania warunku memcompare jest odpowiednikiem trybu all

      -- operator: metoda porownania elementu komorki pamieci ze zdefiniowana wartoscia. Dostepne metody to == (rowny) != (nierowny) < (mniejszy) > (wiekszy) <= (mniejszy lub rowny) oraz >= (wiekszy lub rowny) Dotychczasowy sposob dzialania warunku memcompare jest odpowiednikiem operatora ==

      -- tekst, wartosc1, wartosc2: wartosci z jakimi porownywane beda poszczegolne elementy komorki pamieci.

      Uzycie klucza * zamiast pary operatora i wartosci powoduje pominiecie testu danego elementu.

      Przyklady uzycia:
      condition memcompareex any == Foo > 0 <= 10
      warunek zostanie spelniony gdy tekst przechowywany w testowanej komorce pamieci ma postac "Foo", lub gdy pierwsza przechowywana wartosc liczbowa jest wieksza niz 0, lub gdy druga przechowywana wartosc liczbowa jest mniejsza lub rowna 10

      condition memcompareex all * * > 5
      warunek zostanie spelniony gdy druga wartosc liczbowa przechowywana w testowanej komorce pamieci jest wieksza niz 5

      condition memcompareex all != winter: < 150 *
      warunek zostanie spelniony gdy przechowywany w testowanej komorce pamieci tekst nie brzmi "winter:" a pierwsza przechowywana liczba jest mniejsza niz 150

      29
      Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
      « dnia: 07 Lutego 2020, 21:40:32 »
      Też jest na jeden. Problem występuje w pojazdach które mają ekrany etc. (na siódemkach 15xx również). Na pojazdach bez śmiga płynnie, a FPS taki sam. Zmiana parametru pyscreenrendererpriority nic nie daje.

      30
      Symulator / Odp: Zapisywanie gry
      « dnia: 30 Stycznia 2020, 10:44:53 »
      Daj pauze w symulatorze, uspij komputer, i później  znów  go włącz  :)i dalej kontynuuj.

      Strony: [1] 2