Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - JAN21

Strony: [1] 2 3 ... 8
1
Bieżące Symulatorowe / EN57AKM-1642 - błąd panelu HMI
« dnia: 23 Kwietnia 2025, 18:10:50 »
Witam,

podczas rozgrywki na linii 053 (l053_wieczór) postanowiłem podmienić EN57AKM-1562 na 2x EN57AKM-1642. Po uruchomieniu składu pojawił się błąd związany z panelem HMI (wyświetlacz). Panel nie wyświetlał właściwie żadnego menu (zrzut_ekranu-1.png), z wyjątkiem tego, które informuje o stanie drzwi . Zajrzałem do logu i oto co znalazłem:
Traceback (most recent call last):
  File "<string>", line 62, in render
  File "<string>", line 712, in _render
UnboundLocalError: local variable 'sila3' referenced before assignment
Błąd był związany z zatrzymaniem się skryptu panelu. Otworzyłem pliki od członów rozrządczych: akm_2011_ra.mmd oraz akm_2011_rb.mmd i znalazłem linijkę z definicją/deklaracją wyświetlacza:
pyscreen: { dynamic/pkp/en57akl_v1/screen_en57akl target: pixy parameters: akm=1 }Tego samego panelu używa EN57AKŁ-1226, więc zajrzałem i do jego plików, tutaj sprawa miała się inaczej:
pyscreen: { dynamic/pkp/en57akl_v1/screen_en57akl target: ekran_l parameters: akm=0 updatetime: 500 } W parametrach został zadeklarowany jeden skład, co zapewne blokowało cały kod, gdy połączyło się dwa składy. Błąd związany z wyświetlaczem sprawdziłem również na scenerii technicznej - td, oraz na innym urządzeniu - na laptopie. Rozwiązaniem była zmiana parametrów wyświetlacza w AKM-ce (w obydwóch plikach, zrzut_ekranu-2.png).
Drugą sprawą są dźwięki podczas ruszania, przyspieszania składem. Mianowicie poza dźwiękami falowników oraz samych silników, słychać dźwięk oporników, żywcem z klasyka (chodzi mi dokładnie o charakterystyczny ryk). W tym przypadku zakomentowałem w pliku wagonu silnikowego linijki od 63. do 68. (plik akm_2011_s.mmd).
Chciałem tym błędem podzielić się, może ktoś go wcześniej zauważył. Oczywiście nie mam żadnych pretensji do autorów (@RafaPolska424, @Kermit, @FORDAN, @Zefirek).

EDIT: Skreślenie tematu dźwięków silnika. [2025-04-24]

2
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Huta Katowice w maszynie
« dnia: 14 Kwietnia 2025, 21:36:14 »
ile placisz?

3
Napiszę nowe scenariusze, dużo nowych scenariuszy, ale żeby potem nie poprawiać ich po kilka razy to na całym odcinku Kielce/Sitkówka - Częstochowa muszą być... wskaźniki jak np. W4, W28, oraz wszystkie ograniczenia prędkości (drogowe i z WOS), tory będą miały ostatecznie przypisane prędkości i nazwy oraz tory będą prawidłowo poobracane,  semafory i tarcze ostrzegawcze też wstawione wszystkie, zwrotnice wszystkie będą prawidło działały. Jak powyższe będzie zrobione dajcie znać to wystartuje.

4
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 03 Kwietnia 2025, 10:42:34 »
Dalem do ini opcje priorityLoadText3D (domyślnie no) - przyjmuje yes lub no - pozwala na ustawienie priorytetu ładowania t3d nad e3d. Zrobilem to bo sie wkurzylem na to ze trzeba e3d z paczki usuwac xd
Najprościej to sprawdzać daty plików. Powinno to być jako opcja, aby normalnie nie szukało niepotrzebnie.

Jeszcze przejrzalem sobie czy daloby sie zrobic aby dzialal crossloading t3d-e3d jesli sa includy ALE z tego co na razie wyczytalem to e3d nie obsluguje includow ani parametrow w sobie i w paczce e3d posiadaja w sobie od razu wszystkie modele includowane przeliczone. Jakas nowa koncepcja modeli musialaby powstac (format pliku) aby dalo sie to odpalic. W skrocie? Nie warto sie za to zabierac (a przynajmniej na razie)
Używanie include w T3D jest patologią, która będzie prowadzić do coraz większych problemów. Zwłaszcza jeśli include jest jedynie mechanizmem parsera, niewidocznym dla kodu analizującego. Jako twórca E3D mogę powiedzieć, że format ten miał przede wszystkim przyspieszyć wczytywanie i uwolnić od potrzeby każdorazowego przeliczania wektorów normalnych, a także poprawić dynamiczne zarządzanie pamięcią (rozmiar danych jest znany z góry). Niestety nie dokończyłem dopracowania koncepcji E3D w zakresie dołączania innych modeli we wskazanych miejscach, czy powielania submodeli. W pierwszej kolejności należałoby zmienić sposób łączenia modeli w T3D w taki sposób, aby nie było to wykonywane przez parser.

5
Bocznica / Odp: WRP Braniewo
« dnia: 02 Marca 2025, 14:39:28 »
Wątpię, by aktualizacja wrzucała się godzinę. Póki co wyskakuje błąd 404.

6
dobra zostaw to dziadostwo i dekoruj galicje mordo

7
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 02 Lutego 2025, 09:26:55 »
To teraz sobie wyobraźcie, że pojawia się ED160, ED161 i ED250 i cała lista jest zasyfiona pojedynczymi członami. Jakbyście chcieli przerobić 27WE i 27WEb na wariant po staremu, to na liście dojdzie kolejne 10 pozycji.

Skoro i tak cała jednostka jest wstawiana z automatu, to jestem za tym aby była opcja pozostawienia tylko pierwszego członu na liście i ukrycia pozostałych, co uporządkowałoby całą listę.

8
Na warsztacie / Odp: eu160
« dnia: 24 Stycznia 2025, 22:20:17 »
W odpowiedzi na zapytanie użytkownika dave zewnętrzna bryła modelu griffina jest na ostatniej prostej do ukończenia. Od ostatniej aktualizacji widocznej na screenach doszły: kabina low poly, sprzęgi, a także elementy na czole lokomotywy. Ponadto poprawki dotknęły model zewnętrzny pudła, a także artefakty widoczne na powyższym screenie. Do ukończenia modelu High-Poly zostały nieliczne elementy, następnie w kolejce są teksturowanie, a także redukowanie do poszczególnych modeli LOD. Gdy tylko prace nad projektem dobiegną końca model zostanie przekazany twórcom symulatora MaSzyna, a także postaramy się dopiąć wszystko na ostatni guzik, aby model stanął na (Ma)Szynach 😉

Pozdrawiamy, zespół
Trainz Polish Modifications Studio

9
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 15 Stycznia 2025, 23:46:28 »
Dziękuję za wysłuchanie mojej opinii, mimo że zdałem sobie sprawę że nie była ona napisana w sposób zbyt przyzwoity, a wręcz po prostu "jechałem" po Twojej pracy, za co przepraszam.
Nic nie szkodzi, dziękuje.

Co do tych trzech paragrafów merytorycznie nie mogę się przyczepić - chociaż pierwsze dwa na upartego można by było połączyć w jeden. Brakuje mi wzmianki o darmowości symulatora, starannie wykonanych dźwiękach oraz o różnorodności epok historycznych pojazdów, bo w obecnym doborze screenów można mocno wyczuć lata 90./2000. No i też paragraf o autentycznych krajobrazach jasno mówi, że ukrycie archiwalnych scenerii domyślnie jest dobrym pomysłem. Nie chcę wyobrażać sobie miny użytkownika, który po przeczytaniu tego paragrafu włączy Moczniki.
Rozumiem. Co do zdjęć, to aktualnie użyłem jakie moglem znaleźć na forum i na internecie (do prototypu). Jeśli strona by była wykonywana, to zgadzam się z użyciem maszyny "po tuningu" lub zrobić ala konkurs dla graczy MaSzyny. Nagroda to uwiecznienie zdjęć na stronie główniej. Trochę by było przeglądania, lecz myślę ze to ciekawy sposób zaangażowania społeczności w tworzeniu nowej strony, i przy okazji podkreślania punktu o społeczności na stronie głównej.

Promowanie scenerii na stronie głównej jest jak najbardziej dobrym pomysłem. Bardzo naciskałem na wrzucenie sporej ilości dobrych scenerii na repo, ale niech chociaż będą jasno i czytelnie dostępne do pobrania z prostego do znalezienia miejsca zamiast kisić się w dziale "Na warsztacie". Jak najbardziej na plus.
Strasznie się z tym zgadzam! Z tego co widzę często u strimerów i YouTuberów to powtarzające się problemy ze znajdowaniem scenerii i wgrywaniem ich - jeśli uda nam się pozbyć przynajmniej jednego z tych problemów to możemy świętować!

Podoba mi się użycie repo do hostowania scenerii, jest wtedy wszystko w jednym miejscu. Ciekawe czy można by było to zorganizować tak ze osobna strona czyta dane z repo, dynamicznie pokazuje listę scenerii, i pozwala ściągnąć je używając strony; można powiedzieć taki "frontend", dla graczy. Z tego co pamiętam, Train Sim World ma cos podobnego w grze gdzie trasy sa pokazane jako kafelki a po kliknięciu pokazuje się więcej informacji i opcja kupienia danego DLC i ściągnięcia.

Na przestrzeni lat ten kolor się stopniowo zmieniał, z intensywnego zielonego na taki jaki chociażby mamy obecnie na forum. Myślałem jednak, żeby wrócić do korzeni i do nieco bardziej intensywnego zielonego. Oczywiście tak, żeby nie gwałcił oczu. MaSzyna nie ma "brand guidelines"'ów, więc tutaj raczej wszystko zależy od opinii społeczności.
Podoba mi się ten pomysł, w najnowszym prototypie użyłem kolory akcentu które bardziej przypominają oryginalne.

Jak najbardziej, chociaż te animacje pojawiania się treści po zjechaniu do nich na stronie są według mnie bardzo kiczowate i zbędne. Jakoś do mnie nie przemawiają. (w sumie to nawet nie wiem, czy to na pewno z Wordpressa, ale na pewno wiele stron posiada takie animacje, choćby obrazki na stronie https://bazawagonow.pl/)
Akurat z tym się zgodzę w 100%, rozumiem gdy strony używają te animacje żeby załadować jakieś intensywne dane.. ale w 99% tak jak mówisz to porostu wygląda kiczowato.

Jak najbardziej. Trzeba tylko pamiętać, żeby nie zostawić nowej strony na kolejne X lat bez żadnych zmian, a co jakiś czas podmieniać grafiki, pokazywać najnowsze dodatki w symulatorze, itp.
Bez pytań, jeśli symulator się rozwija to strona główna musi to reprezentować.

(...) Projekt jest bardzo fajny, ale prawdziwym wyzwaniem może się okazać przekonanie użytkowników Forum, którzy na stronę patrzą głównie ze swojej perspektywy.
Zgadzam się, ale nic na siłę. Jeśli głos w większości będzie przeciwko, to nie będę naciskał.



W poniższym linku załączam interaktywny prototyp strony stworzony za pomocą Figma, jest to najnowsza wersja prototypu nad którym pracuje.
W załączniku dodaje wersje PNG w razie gdy by były jakieś problemy z otwarciem linku Figma.

Przez okres świąteczny wprowadziłem parę zmian:
  • Zmieniłem kolor akcentu na kolor bardziej podobny do oryginalnego zielonego MaSzyny.
  • W górnym pasku, opcja projekt teraz pokazuje rozwijane menu z opcjami galeria, instrukcje i prasa (Figma się popsuła i strzałka nie obraca się o 90 stopni w dół).
  • Połączone zostały pierwsze paragrafy co do fizyki jazdy i pojazdów, a dodany został paragraf o tym że MaSzyna jest darmowa.
  • Sekcja wezwania do działania (call to action) została zmieniona z paska pod filmikiem na mały banner nad promocja nowych scenerii.
  • Karuzela do promocji scenerii została zrobiona od zera.
  • Sekcja "Aktualności" została zmieniona na "Kolej Na Nowości" i dokończone zostały podglądy postów.
  • Pozbyłem się sekcji "Społeczność" gdyż mi się nie podobał wygląd, i nie bylem pewny jak zaprojektować. Może ja dodam z powrotem w przyszłości.

Chętny jestem usłyszeć co myślicie!

Pamiętajcie tylko ze tak jak wspomniałem, zdjecia użyte na stronie są tylko do ilustracji i nie muszą takie zostać.
Filmik na górze strony jest to trailer który zrobiłem wiele lat temu, gdyż tylko ten film miałem pod ręka; dla strony trzeba by było zaprojektować i nagrać całkowicie nowy filmik (co tez mógł bym zrobić sam).

Link Figma KLIK

Pozdrawiam,
DANLi

10
Moje odczucie jest takie, że dopóki patrzy się tylko na wprost z kabiny to sceneria jest ok, ale tylko wystarczy spojrzeć na lewo albo prawo i cały czar pryska - od razu widać gdzie kończy się teren. Może i L61 czy Galicja na pierwszy rzut oka wydają się puste, ale nawet przy braku obiektów ten dość obszerny teren maskuje braki w otoczeniu i nie ma takiego efektu, że teren kończy się 50m od kabiny.

11
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 24 Grudnia 2024, 11:00:25 »
Po ponad pół roku pracy, razem z @Dziewiątka oddajemy infrastrukturę peronową dla Zakopianki. Wiele stacji i PO dostało perony oraz tablice. Dorzucone są też drobne obszary roślinne, jak komuś zależy przed pierwszym uruchomieniem usunąć plik .sbt
RJ otrzymały korekty uwzględniające m.in. postój na oblot w Chabówce, czy podjazd osobowym do Rabki-Zdroju (jak to miało miejsce w rzeczywistości). W pliku scenariusza zostały dodane składy dekoracyjne po drodze, głównie w skansenie.

Problemy sprawiają perony wyspowe na stacjach po łuku, tak więc tam gdzie już są (Chabówka, Skawa) zachodzą w skrajnie. W przyszłości planujemy dodać tam dedykowane modele, ale do tego trzeba się jeszcze poduczyć.
Całość dostępna tutaj: https://eu07.pl/userfiles/25970/Zakopianka%20perony.7z

Życzymy wszystkiego najlepszego na święta i przejazdów pełnych radości!


12
Na warsztacie / Odp: Projekt Podlasie '05
« dnia: 01 Grudnia 2024, 22:33:48 »
Trzeba znowu odkurzyć wątek :) W ostatnim czasie wykonałem korektę niwelet na linii 55, w Siedlcach i na okolicznych bocznicach. Jak widać na załączonych screenach, tory były nieco zagłębione w teren. Zebrałem więc punkty z terenu w symulatorze i dokonałem korekty profili pionowych.
W zakresie niwelety linii 55:
- maksymalna korekta wysokości załomu w górę wynosiła 0,778 m,
- minimalna korekta wysokości załomu w górę wynosiła 0,012 m,
- maksymalna korekta wysokości załomu w dół wynosiła -0,112 m,
- minimalna korekta wysokości załomu w dół wynosiła -0,033 m.
Dodatkowo, oprócz niwelety linii 55, zostały skorygowane niwelety linii 2 oraz 31 (tor 1C, 2C). Oprócz tego korekty objęły 13 niwelet bocznic o łącznej długości 12,7 km.

Niżej załączam screeny z efektów prac:
55_korekta – profil linii 55 istniejący i skorygowany
2_korekta – profil linii 2 istniejący i skorygowany
1_przed, 1_po – łącznica 520, widok od strony Ujrzanowa, przed i po korekcie profilu
2_przed, 2_po – wjazd do Siedlec od strony Sokołowa przed i po korekcie profilu
3_przed, 3_po – stacja Podnieśno, widok w kierunku Sokołowa, przed i po korekcie profilu

13
**[Akcja Aktywizacyjna: Poszukiwani Twórcy Otoczenia]**
**Hej, Forumowicze!**

Potrzebujemy Waszej pomocy w ważnym przedsięwzięciu! 😊

W związku z nowymi projektami scenerii, który ma na celu wierne odwzorowanie otoczenia, szukamy utalentowanych osób z zacięciem do detali, które potrafią odtwarzać rzeczywistość w sposób precyzyjny i kreatywny. Jeżeli umiesz z pasją przenosić otaczający świat na medium artystyczne lub technologiczne, ta akcja jest właśnie dla Ciebie!

Jak możesz się zaangażować? 
  • Zgłoś się! Opisz swoje umiejętności, pokaż przykłady swoich prac, a my odezwiemy się do Ciebie. 
  • Podziel się wiedzą! Jeśli znasz techniki, narzędzia lub sposoby na skuteczne odwzorowanie otoczenia, podziel się z innymi. 
  • Poleć znajomego! Może znasz kogoś, kto idealnie pasuje do tego projektu – daj im znać o tej inicjatywie. 
Czego oczekujemy? 
Cytuj
 
- Staranności i precyzji w odwzorowywaniu detali.   
- Kreatywnego podejścia do projektowania przestrzeni. 
 

Co oferujemy? 
  • Możliwość udziału w inspirującym projekcie. 
  • Szansę na rozwój swoich umiejętności i poznanie ciekawych osób, oraz zdjecie pamiątkowe z @JAN21
  • Wyróżnienie w ramach społeczności i potencjalną współpracę w przyszłych inicjatywach. 
 

Jeśli chcesz dołączyć lub dowiedzieć się więcej, śmiało pisz w odpowiedzi do tego wątku albo kontaktuj się bezpośrednio z nami! 💬

Razem możemy stworzyć coś niesamowitego! 🌍✨ 

--- 
Czekamy na Wasze zgłoszenia! 💪

14
Jakby jeszcze ktoś miał taki problem jak ja (brak wskaźników W8 i W16), to może sobie do pliku "l61_deko.scm", tuż nad linijką "endorigin" dopisać:

Cytuj
include l61/deko/wskazniki.scm end

Dla pewności usunąłem pliki SBT i wygenerowałem je sobie od nowa, być może nie jest to konieczne.

Ps. A co peronów, to mam jednak wszystkie :)

Edycja.
Przy okazji znalazłem buga. W pliku "lk61_tlk_82202.scn" jest zła ścieżka dostępu do pliku z eventami (tlk_82202.ctr)
Powinno być
Cytuj
include l61/scenariusze/tlk_82202/tlk_82202.ctr end
Oryginalnie ścieżka odwołuje się do folderu linia61

15
Na warsztacie / Odp: SDR 19 - Reaktywacja
« dnia: 07 Listopada 2024, 22:08:37 »
Oh yeah, reanimacja trupa trwa w najlepsze xD

16
Screeny / Odp: Galeria screenów.
« dnia: 15 Października 2024, 21:39:27 »
ET21-218 przejeżdża rankiem przez Biecz z pociągiem pospiesznym 33503 'Połonin' z Krakowa Głównego do Zagórza.
(15.10.1997)

17
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 26 Czerwca 2024, 15:30:27 »
Jakby ktos byl zainteresowany (khykhy) to mam modele budynkow z Tarnawy Dolnej i Nowego Lupkowa do zmapowania i pomalowania/oteksturowania.

18
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 26 Czerwca 2024, 15:13:43 »
Co do krzaków w torach, stawania nie przy peronie (względnie braku peronów), braku semaforów etc etc, proponowałbym wpierw zapoznać się z rzeczywistymi warunkami na tej linii (wszak istnieje ona naprawdę).
Perony są ziemne - a przynajmniej tak się nazywają - bo w rzeczywistości to tylko kawałek uklepanego gruntu koło toru.
"Stacje" bez semaforów to byłe stacje, teraz niepełniące funkcji posterunków ruchowych.
Drogi to najbardziej uciążliwa, monotonna i generalnie męcząca część dekorowania, dlatego jest ich najmniej. Zapraszamy do kontynuowania dzieła - wydana sceneria zawsze może mieć uzupełniane otoczenie w ciągu następnych paczek.
Brak tekstur na snopkach to prędzej problem braku plików w paczce lub ich niepoprawnego katalogowania, nie scenerii.
Niepasujące nazwy stacji wynikają z tego, że MaSzyna ma skończony katalog dostępnych modeli, a większość z nich nazwy posterunków mają wypisane na stałe.

19
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 20:52:39 »
a co on jest bin laden zeby za nim ganiac i go szukac? jak tam klika to niech tu wlezie

20
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 20:38:58 »
@zielu @jakub
 


jest super i wysmienicie prosze nie ruszac 

21
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 20:07:34 »
Zostawcie se to zasłużył czy nie zasłużył dla siebie, bo nie wiecie ile "wykolejencow" mieści w sobie historia twórców.

22
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 19:42:42 »
Jeśli nic się nie zmieni, to za chwilę wszyscy stąd pouciekają i ktoś będzie już musiał tutaj zgasić światło. Bo pewnie każdy będzie miał już dosyć czekania.

Zawsze można znaleźć jakieś inne wyjście - np. zacząć robić unoffowe PC.

23
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 11:17:01 »
Milek bardzo nie chce (bądź nie może, rozumiemy to) pojawiać się częściej ani - jak się okazuje - nawet dotrzymywać obietnic, przy czym zamiast mianowania bardziej kompetentnej osoby na odpowiednie stanowisko postanowił rozwiązać problem, przełączając projekt na "autopilota". I o ile pomysł ten nie jest tak głupi jak mogłoby się wydawać, kluczowym problemem jest brak absolutnie żadnego systemu czy nawet pokazania prac nad nim w ciągu niemalże całego roku. Próba kontaktu z najważniejszą osobą w tej społeczności, często jedyną, która może rozwiązać pewien palący problem, jest jak próba spotkania się z więźniem z więzienia o najbardziej zaostrzonym rygorze. Jest to niedopuszczalne, dlatego popieram doraźne rozwiązanie problemu w postaci:
- Mianowania/awansowania kogoś na osobę, która będzie miała podobne możliwości i kompetencje przy znacznym polepszeniu aktywności w porównaniu z obecnym liderem projektu,
- Bądź też, żądamy pokazania stanu prac nad tym magicznym rewolucyjnym systemem, który ma zmienić MaSzynę na zawsze. Daty jego wprowadzenia, której niedotrzymanie bez wyraźnie zapowiedzianego opóźnienia z konkretnym powodem powinno pociągnąć za sobą konsekwencje, z usunięciem z funkcji włącznie,
oraz zgadzam się z i podpisuję się pod treścią napisaną przez przedmówcę.

Niestety, moja nadzieja z mojego ostatniego postu z poprzedniego wątku:
Cytuj
Mam nadzieję, że będzie też bardziej aktywny bez trwających miesiąc dziur w obecności.
nie doczekała się spełnienia.

MaSzyna nie może czekać. Za dużo rzeczy wymaga interakcji z osobą, która wirtualnie jest, ale tak naprawdę jej nie ma.

24
Forum / Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 10:32:10 »
Potrzebujemy zmian.

Kontekst sytuacji: Milek w styczniu zapowiedział paczkę w marcu. 18 lutego padła propozycja wydania paczki 14.03 (z przerwą na wydawanie od końca lutego w celu testowania paczki). 8 marca dostaliśmy odpowiedź od Milka, że proponuje on wydanie paczki 23 marca. Jak doskonale wiemy, paczka nie wyszła. Od tego czasu, mimo pytania, co z tym terminem, nie mamy żadnego kontaktu z Milkiem, a i sam Milek zalogował się na forum ostatni raz 25 marca.

Milek niestety znowu nie jest responsywny, w naszej opinii potrzebujemy bieżącego rozwiązania problemu w postaci:
1. Mianowania @Miłosz Dorsz na administratora. Mimo wszystko, w aktualnej strukturze, potrzebujemy aktywnego administratora.
2. Przywrócenie do WR @Hirek i powierzenie mu zadania generowania paczek, bo Milek kolejny raz zawodzi w tej kwestii. Propozycja: paczka całościowa raz na rok + patche co 3 miesiące.

Dlaczego uważamy, że regularne wydawanie paczek całościowych jest takie ważne?
- Do testu wielu dodatków potrzebne są pliki, które pochodzą z dodatków wydanych kilka miesięcy wcześniej. Może to oznaczać czekanie wielu miesięcy na możliwość przetestowania dodatku. Co prawda @jakubg1 opublikował jakiś czas temu poradnik jak pobierać dodatki za pomocą programu TortoiseSVN, jednak aby w pełni przetestować dodatek konieczne może się okazać pobranie zawartości wielu niezależnych folderów, usunięcie odpowiednich plików E3D oraz inne trudne dla chętnych początkujących procedury, stanowiące dość wysoki próg wejścia dla potencjalnych deweloperów.
- Scenerie w dziale "Na warsztacie" wymagają obiektów, które nie zostały jeszcze opublikowane w najnowszej wersji symulatora, lecz zostały dodane na repozytorium wiele miesięcy temu. Może to spowodować stagnację w rozwoju scenerii bądź jej dostosowania do najnowszej wersji MaSzyny, a co za tym idzie, jeszcze bardziej opóźnić jej oficjalny debiut w paczce całościowej.

Przedstawione postulaty nie są odrzuceniem propozycji z innych wątków, tylko reakcją na bieżący problem. Proces restrukturyzacji musi być przedyskutowany i zapewne chwilę zajmie, poza tym jego dopracowanie jest trudne ze względu na znikomą aktywność Milka, a problem braku osoby decyzyjnej i osoby do składania paczek jest bieżący i niezależny od wszelkich pomysłów na zmianę struktury zarządzania.

Ponadto, rozmowa o potencjalnych zmianach trwa 8 miesięcy, Milek nie jest zbytnio aktywny, żadnej zmiany nie ma, a szansy na szybkie wprowadzenie tych zmian również nie widzimy.

Mamy również świadomość, co swego czasu zrobił Hirek, ale z racji na upływ czasu, aktualną postawę Hirka oraz posiadane przez niego kompetencje, uważamy, że przywrócenie go do WR będzie dobrym pomysłem.

25
Kaliska jest wariacją na temat ułożenia torów w rzeczywistości. Jakiś czas temu dopasowałem zgrubnie do map LK146, a także LK131 od Chorzewia do Zduńskiej Woli, ale to jeszcze masa pracy, żeby odgruzować te odcinki i przystosować do ruchu, o terenie nie wspominając. Po przeliczeniu reszty i zrobieniu profilu pionowego by się pewnie załapała, ale póki co nie mam motywacji.

Z innych rzeczy, LK144 jest dociągnięta do Opola, jest też LK181 od Herbów do Kępna, a także jest dojazd do Kępna od Katowic przez Lubliniec. W okolicy Lublina też było dużo torów układane, ale nie wiem, w jakim stanie. I Suwałki jeszcze są.

26
Na warsztacie / Projekt Linii 289
« dnia: 25 Lutego 2024, 10:55:33 »
Witam was i przedstawiam rozpoczęty przeze mnie projekt linii kolejowej nr 289

Od jakiegoś czasu pracuje na scenerią linii kolejowej nr 289, Pierwszy etap prac to odcinek Legnica - Lubin, na ten moment zrobiony mam układ torowy stacji Raszówka oraz wyprowadzone szlaki w kierunku sąsiednich stacji.

Docelowo sceneria ma zawierać co najmniej całą linię z Legnicy do Głogowa oraz (na ile będzie to możliwe do zrobienia) zakłady PMT oraz bocznice.
Podjąłem się prac po oglądnięciu kilku poradników oraz testowym tworzeniu fikcyjnych/realnych stacyjek i szlaków aby nauczyć się edytora więc powinno coś z tego wyjść (;

Dorzucam kilka zdjęć w załącznikach  pokazujących stan pracy w Raszówce. Pozdrawiam (:

27
Wydział zamówień / Odp: ET21
« dnia: 24 Lutego 2024, 15:51:51 »
xd stary wrócił z mlekiem. Jak tam te wszystkie projekty co to miały wyjść do końca 2k23, a wraca jak bumerang tylko temat, że coś robicie, że potrzeba materiałów, że będzie quality content?

28
Gałgany, jak już w ogóle rozmawiacie o takich rzeczach, to weźcie zamieńcie kolejność i najpierw zróbcie kosztorys a potem się zastanawiajcie nad ściepą.

29
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 12 Lutego 2024, 19:05:55 »
Przecież w tytule scenariusza, który uruchamiasz (linia 107 południe) WYRAŹNIE jest napisane, że obejmuje linię kolejową 107. Ona kończy się właśnie w Zagórzu.

Fiat nie powinien być dostępny na tym scenariuszu do prowadzenia, prawdopodobnie masz zaznaczoną opcję "Pokazuj pociągi AI" w Starterze i dlatego ci się pokazuje w liście składów.

30
Ciach ciach wagon platforma na podwoziu koleby, oraz sama koleba prawie gotowe

Strony: [1] 2 3 ... 8