Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - 14cinek07

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 10 Listopada 2020, 19:49:26 »

2
Bieżące kolejowe / Biblioteka kolejowa
« dnia: 28 Lipca 2020, 20:36:47 »
Dzień dobry,
Jak domniemuję "Maszyna" jest symulatorem kolei współczesnej, znaczy się po 2000 r.
W poniższym linku są materiały dotyczące kolei do 2000.
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=biblioteka
Na razie wrzuciłem trochę ponad setkę przepisów.
Kwity są w stanie takim jakim są. Nie mam już czasu żeby je kadrować, prostować, wycinać moje brudne paluchy i tak dalej.
Później przyjdzie pora na służbowe RJ i wydawnictwa okołorozkładowe, WOTy, dzienniki urzędowe, wszelaka literaturę i co mi się na dysku zalega.
Na chwilę obecną całość zajmuje "zero siedem" TB to jest ponad milion stron i rośnie.

Zapraszam do korzystania.

Bądźcie zdrowi.

Jarek

3
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 30 Kwietnia 2020, 16:26:18 »
o ile nie wyjdzie cos dramatycznego w testach
No i wykrakalem. W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, wyszukiwanie pojazdow w skladzie powinno dzialac w obu kierunkach

edit: i na druga nozke

- poprawka, anulowano rozkaz nr 227

4
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Kwietnia 2020, 16:39:48 »
W dzisiejszym uaktualnieniu pozar w burdelu:

- poprawka, lampka sygnalizacji poslizgu w pojazdach dwuczlonowych powinna uwzgledniac stan obu czlonow

- poprawki dla niektorych wariantow hamulcow, dostarczone przez youBy

- szamyna stawia na jakos, blokada automatycznego ponownego laczenia swiezo rozlaczonych sprzegi automatycznych

- funkcjonalnosc, w sekcji Door pliku .fiz mozna podac rodzaj napiecia wymaganego do obslugi drzwi w danym pojezdzie wpisem DoorVoltage=X gdzie X to wartosc 110, 24 lub 0 (dla drzwi otwieranych mechanicznie)

- funkcjonalnosc, w sekcji Cntrl.pliku .fiz dostepne sa dodatkowe wpisy:
ConverterOverloadRelayStart // sposob odblokowania przekaznika nadmiarowego przetwornicy, Manual (przyciskiem) lub Converter (poprzez ustawienie przycisku przetwornicy w pozycje wylaczona)
ConverterStart // dodatkowa metoda na uruchomienie przetwornicy, Direction (nastawnik kierunku na pozycji jazdy)
ConverterOverloadWhenMainIsOff // Yes/No, okresla czy otwarcie wylacznika szybkiego powoduje aktywacje przekaznika nadmiarowego przetwornicy, domyslnie Yes w EZT

- eksperymentalnie, zaimplementowana wstepnie symulacja obwodow niskich napiec w pojazdach, ograniczona na razie do zasilania 24V i 110V
-- obwody domyslnie przekazuja napiecia sasiednim pojazdom spietych sprzegiem stalym (flaga +128 sprzegu)
-- w sekcji BuffCoupl pliku .fiz mozliwe jest okreslenie ktore z obwodow udostepnione sa poprzez sprzeg staly wpisem PowerFlag=X gdzie X to suma flag bitowych
24V: +256
110V: +512
3x400V: +1024 (na razie niezaimplementowane)
-- wprowadzenie obwodow oznacza ze nie ma juz potrzeby instalowania wirtualnej przetwornicy i akumulatorow w kazdym czlonie zespolow trakcyjnych itp. Brak obecnosci takiego urzadzenia w pojezdzie sygnalizowany jest wpisem w sekcji Cntrl. w postaci BatteryStart=Disabled (pojazd bez akumulatora) oraz ConverterStart=Disabled (pojazd bez przetwornicy)

5
Bocznica / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Kwietnia 2020, 11:19:12 »
Ekhm... ja to tu tylko zostawię.

6
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Lutego 2020, 03:42:21 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zalaczanie bocznika w pojazdach z napedem spal-ele powinno byc nieco mniej schizofreniczne

- poprawka, oswietlenie przedzialow powinno obejmowac geometrie przedzialow zamiast calego lowpoly

- poprawka, procedura wygaszania oswietlenia powinna lepiej rozrozniac sytuacje w ktorych nie powinna sie wtracac

- funkcjonalnosc, urzadzenie scndctrl: moze byc skonfigurowane jako type: push i dziala w takiej sytuacji jak impulsowy zalacznik

- w ramach koncertu zyczen, dodane wpisy .ini pozwalajace wylaczyc czesci kodu graficznego:
pyscreenrendererpriority: off // wylacza generowanie ekranow pythona
python.enabled no // (domyslnie yes) wylacza w ogole generowanie tekstur przy uzyciu pythona
gfx.skiprendering yes // (domyslnie no) wylacza w ogole wizualizacje symulacji, pozostawiajac jedynie ui

- a po co to komu, silnik szaderowy upieksza dodatkowo swoje wypociny efektem kurzej slepoty aberracji chromatycznej. Efekt mozna wylaczyc wpisem w eu07.ini gfx.postfx.chromaticaberration.enabled no

7
No jak tam chcesz, ale masz komputer za grube pieniądze i akceptujesz używanie może 30% jego mocy przez skręcenie detali gry. Boli mnie to.

8
A ja otwieram, bo to żadne rozwiązanie. Ten komputer powinien płynnie działać na wysokich ustawieniach graficznych. Sprawdź kolejne kroki, które podałem wcześniej.

9
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 10 Lutego 2020, 18:32:44 »
Może to się wydawać dziwne, że w XXI wieku firmy nie potrafią opanować funkcji tempomatu. Znacie pewnie wypadki z lotnictwa gdzie układ sterowania nie był odporny na przeregulowania i doprowadził do kilku katastrof np. prototypu F-22 Raptor  https://youtu.be/4JkcrtvN60s?t=60  Podobnie było z Gripenem itp. Niedawno byłem na testach nowej lokomotywy, gdzie najwyraźniej zapomniano o zasadach budowy regulatorów PI (proportional-integral controller):
https://youtu.be/QayhQoV-lbw

10
Bieżące Symulatorowe / Podgrzewacz na SU45
« dnia: 04 Stycznia 2020, 20:36:28 »
Cześć. Pytanie mam do osób, które miały styczność z lokomotywami SU45. Chodzi mi o dźwięk podgrzewacza układu chłodzenia. Jako, że jest on praktycznie niemożliwy do zdobycia zastosowałem małe szamaństwo:


Nagrałem swoje webasto z samochodu, odpowiednio poprzycinałem i wstawiłem jako podgrzewacz. Czy ten dźwięk nie różni się bardzo od tego, co tak na prawdę odgrywa to urządzenie?

11
Losowe awarie tez sa, od czasu do czasu symulator odmawia posluszenstwa i nici z jazdy :V

12
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« dnia: 20 Listopada 2019, 20:59:30 »
Na 740/T448p oraz S200 zgodę  Krzysiu (kylo) dał. Więc  można  działać. Elementy z alphy zastąpić  3d i wsio.

13
Bieżące Symulatorowe / Tak na szybko.
« dnia: 05 Marca 2019, 21:42:08 »
Siema. Postanowiłem napisać pare słów, aby nie zaśmiecać forum pisze specialnie tu.
Tak sobie minęło 9 lat, i w koncu znalazłem chwile by odpalić sobie naszego symka, ale mówie co tam, nie bede smigał po swojej starej zmodyfikowanej Krzyzowej na paczce z 2006roku, sciągne sobie najnowszą paczkę. I do sedna sprawy:
Gratuluje Wam, bo odwaliliście kawał dobrej roboty! w 2008 roku było to nie do pomyślenia co teraz jest tu osiągniete. Robi to na mnie wrażenie bo Ci co mnie pamiętają to wiedzą jaka wage przykładałem do niektórcyh szczegołów, i sposobu grania w ów symulator.  Powodzenia i działajcie dalej!

Tyle ode mnie - srednio-starej ekipy ;)
MKaczy pozdrawiam ; - )

14
Bieżące kolejowe / Odp: Porównanie Elfa, Darta i Flirta 3 PKP IC
« dnia: 04 Września 2018, 22:58:43 »
To jak tu zjeść kanapkę, czy skorzystać z baru w pociągu?
Co chciałem zrobić zdjęcia wnętrza 113aa PRów, to nie szło, bo robił za wagon dla podróżnych z większym bagażem. Posilać się to się posilali. Konserwami siedząc w kółeczku na podłodze. :D

15
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Września 2018, 16:38:26 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- dobra zmiana, lokalizacja objela podstawowe panele interfejsu uzytkownika

16
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Września 2018, 20:20:58 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, interfejs uzytkownika uwzglednia wybor jezyka z pliku eu07.ini i dostosowuje sie do niego.

(dostosowanie ogranicza sie na razie do zmiany na polski opisu stanu pojazdu w oknie f12, ale docelowo powinno objac calosc programu i byc moze rowniez inne jezyki, jesli znajda sie tlumacze)

17
Inne niekolejowe / Odp: Występ klubów w el do LM i LE
« dnia: 15 Sierpnia 2018, 21:53:29 »
Ja tak, mam nadzieje, ze pomoglem i rowniez dostane lapke w gore.

18
Inne niekolejowe / Odp: Występ klubów w el do LM i LE
« dnia: 15 Sierpnia 2018, 21:48:36 »
Ja nie, ale może ktoś inny. Mam nadzieję, że pomogłem i dostanę łapkę w górę.

19
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Sierpnia 2018, 18:06:49 »
Taką ciekawostkę znalazłem w logu Rainsteda:
Cytat: http://rainsted.com/pl/Wersja/18.7.137
Poprawka rozpoznawania zaników napięcia
Z nieznanych przyczyn została w EU07.EXE wprowadzona niczym nieuzasadniona zmiana w sposobie logowania zaników napięcia na pantografie do pliku errors.txt. W efekcie zaniki te nie były rozpoznawane przez edytor SCM w Rainsted. Obecnie Rainsted został dostosowany do tej patologii.
Z czystej ciekawości - ale o co chodzi? ;)

20
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Sierpnia 2018, 13:06:55 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, podswietlenie przyrzadow nie powinno gasnac pod byle pretekstem

- funkcjonalnosc, przygotowana przez youBy mozliwosc definiowania w pliku .fiz parametrow hamulca ED:

TUHEX_Sum
TUHEX_Diff
TUHEX_MaxIw
TUHEX_MinIw

co te parametry konkretnie definiuja zdradzic bedzie musial autor, bo ja nie mam pojecia ;D

21
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Sierpnia 2018, 17:29:49 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, pozycje nastawnika mozna zmieniac rowniec krecac kolkiem myszy; krecenie z wcisnietym Shift odpowiada uzyciu kombinacji tego klawisza z +/- na klawiaturze numerycznej.

- dobra zmiana, "pod maska" exe zostalo czesciowo rozdzielone na odrebne moduly/tryby pracy, dlatego glownym celem tej wersji jest sprawdzenie czy cos sie przy okazji nie posypalo. Uwaga: jednym z efektow ubocznych jest wylaczenie obslugi pojazdow w trybie edytora; dzieki temu docelowo tryb edycji bedzie mogl miec wlasne skroty klawiszowe dla swoich funkcji.

22
Na warsztacie / Graficzny Interfejs Użytkownika
« dnia: 22 Lipca 2018, 17:16:51 »
Od pewnego czasu trwają prace nad przepisaniem starego interfejsu. Uściślając, wychodzi na to, że w najbliższym czasie zostaną dołączone 2 nowe systemy UI, oparte na dwóch innych bibliotekach. Celem nie jest tylko przepisanie starego kodu — przepchniecie go w inne miejsce i zmiana nazw, a przemyślenie całego UI na nowo.

Będę tutaj aktualizował obecny stan prac, jak i w przyszłości umieszczę testowy plik wykonywalny.
Podkreśleniami będę zanzaczał zmiany od ostatniej aktualizacji.
Zrobione: tooltip, okienko wyjścia z symulatora, panel z pauzą, panel reprezentujący stan SHP/CA. Stary ekran wczytywania.
Do przemyślenia: sposób przedstawienia informacji zawartych pod klawiszami F1-F12. W moim mniemaniu jest tam spory nieporządek.
Do zrobienia: panel z translacją tekstu z radia.
Czego oczekuje? Waszych pomysłów, szkiców. Tego, jak mogłoby wyglądać nowe UI. Jakie informacje powinny być zawarte. Jak powinna wyglądać interakcja z użytkownikiem (UX)? UI włączane 'alt''em? Innym przyciskiem? Cały czas widoczne? Pojawiające się po przybliżeniu kursora do krawędzi ekranu?
Do tego nie ograniczajcie się „do tego, co było", oczekuję też propozycji dotyczących nowych „okienek", jak i np. wyglądu przyszłego edytora, startera itp. Można by rzec — idealny wątek dla oczekiwaczy, istny koncert życzeń ;)

Pomysły/TODO/do przedyskutowania
1. Pojawił się kiedyś pomysł, by podczas wczytywania dodać jakieś tipy, ciekawostki itp. Ze strony kodu nie ma problemu. Z tym że musiałby to ktoś napisać. I nie może być z nie otwartych źródeł. Najlepiej samemu zredagować, ew. otwarte źródła jak Wikipedia.
2. Mapka danej scenerii przy wczytywaniu. Dokumenty dotyczące scenerii przy wczytywaniu. Screeny tematyczne. Może mapka generowana dynamicznie ze scenerii? Albo wczytywanie svg?
3. Poprawić czytelność tooltipów.
4. (do przemyślenia, bo troche roboty) Dodać render formatu PDF.
5. Po użyciu jakiegokolwiek przyrządu(tak to się nazywa..?), mógłby być widoczny napis, typu: "nastawnik +", "włączono lewy reflektor" itp.
5. Tryb minimalnego GUI. Prędkość, czuwak.
6. Zmienne i zapisywalne pozycje/rozmiary okienek. Potencjalnie zależne od lokomotywy,

Projekty
1, 2 - @TMJ
3 - @Kermit : jak klikniemy, to można powiększyć dany dokument.

Screeny z obecnego etapu:
screen1 - ekran wczytywania. Naprawiono obie regresje.
screen2 - UI symulacji. Na razie bardzo roboczo. Log włączamy/wyłączamy F12, okienko z wyjściem F10 (tj po staremu). Okienko z SHP/CA nie będzie tak nachalne, będzie opcja do włączenia/wyłączenia go.

23
Bieżące Symulatorowe / Odp: Przeprowadzanie ankiet
« dnia: 20 Lipca 2018, 17:49:55 »
Rany gorzkie, pisalem juz na czacie ze zaimplementuje jak sie znajdzie wolna chwila przy wprowadzeniu paru pilniejszych rzeczy. Nie wiem jak mam to jeszcze wyrazniej powiedziec. Bedzie. Moze nie w ciagu paru godzin albo paru dni, ale bedzie. Sklejcie sobie w miedzyczasie siudemkie albo cos ;/

24
Odkopuję, ponieważ wypuściłem (przy współpracy z MrDyrektorem) kolejną wersję tejże aplikacji - 3.0. Przy wspólnej współpracy udało się w przeciągu 2 tygodni zrobić to, nad czym sam musiałem pracować wcześniej rok.

Ze względu na obeznanie w Unity Engine, zdecydowaliśmy napisać aplikację od zera właśnie pod tamten silnik (drobne poprawki w Eclipse doprowadzały mnie do szału). Dziś, każda sugestia i błąd mogą być szybko i sprawne dodane w kolejnej aktualizacji. Minimalna wersja Androida obsługiwana to 4.0. Aplikacja testowana na starszym, chińskim tablecie z Androidem 4.2.2. i wszystko śmigało płynnie. Zmienił się interfejs i pewnie dla starszego grona użytkowników będzie zbyt "słodko", mimo wszystko wydaje mi się, że obecnie niebieski kolor cieszy oko niż poprzednia biała kolorystyka. Większość rzeczy otrzymała grafiki i ikony, nie ma już zdjęć. Opisy znajdują się tuż obok semafora lub wskaźnika, nie ma potrzeby przewijania w dół, aby przeczytać opis. Co w aplikacji?
Obecnie obsługiwane są:
- 5 komorowy semafor półsamoczynny z pasem,
- tarcza ostrzegawcza świetlna
- sygnalizator powtarzający,
- tarcza manewrowa świetlna,
- semafor samoczynnej blokady liniowej,
- tarcza zaporowa świetlna,
- tarcza ostrzegawcza przejazdowa,
- semafor półsamoczynny kształtowy,
- tarcza ostrzegawcza kształtowa,
- tarcza manewrowa kształtowa,
- tarcza zaporowa kształtowa,
- tarcza rozrządowa kształtowa,
- tarcza rozrządowa świetlna,
- wszystkie wskaźniki z instrukcji Ie-1,
- pozostałe wskaźniki,
- pozostałe sygnały nadawane przez pojazdy i osoby.

Tam, gdzie osoby "machają" rączkami, odpalane są animacje. Sygnały dźwiękowe również są uruchamiane.

Oczywiście nadal czekam na sugestie, uwagi, zgłaszanie błędów. Czasami pewne opisy mogą być odbierane zbyt kolokwialnie, ale często chciałem pominąć skomplikowane opisy z instrukcji. Nie sztuka było przekleić wszystko z Ie-1. Ze względu na bardzo dużą ilość materiałów, zdarzają się literówki i błędy stylistyczne, w kolejnych aktualizacjach postaram się poprawić to co znajdę sam, oraz to co wskażecie Wy ;)
Link do aplikacji w Sklepie Play:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.goss.sem&hl=pl

Poniżej kilka screenów. Pozdrawiam!

25
Symulator / Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« dnia: 12 Czerwca 2018, 22:22:23 »
Nic nie pokazuje bzdur. Podstawy mechaniki. @EU40 a jak jest z jazdą samochodem po autostradzie i po mieście? Po mieście używamy raczej niskiego zakresu obrotów ale jest mały pęd powietrza chłodzący chłodnicę i silnik z racji niskiej prędkości. Olej na rozgrzanym silniku utrzymuje temperaturę taką samą jak płyn w układzie chłodzenia (95-105*C). Jak wpadasz na autostradę to raczej 50km/h nie jedziesz. Przy prędkości 140km/h samochód z silnikiem benzynowym ma średnie obroty 4tys. Temperatura chłodziwa spada do ok 90-95*C za to olej dostaje ostro po tyłku osiągając nawet 110-115*C z racji bardzo wysokiej prędkości obrotowej elementów silnika. Musi przecież obsłużyć 4 tłoki pędzące góra-dół z częstotliwością 67 razy na sekundę każdy i wał korbowy obracający się 4000 razy na minutę. Nie wspomnę o wałkach i innych ruchomych częściach. A chłodziwo temu takie zimne bo pęd powietrza chłodzi zarówno chłodnicę jak i silnik. Dla czego po zjeździe na punkt obsługi podróżnych czy stację paliw przy autostradzie NIE WOLNO zgasić od razu silnika? Bo trzeba schłodzić przez 2-3 minuty olej do temperatury chłodziwa. Nie tylko turbiny, wolnossaki też.

W SU45 tłoków masz 12 i każdy "skacze" 25 razy na sekundę przy prędkości 1500 obrotów wału korbowego na minutę.
Tarcie.

To normalne że przy pałowaniu z wysoką prędkością przez dłuższy czas olej idzie mocno w górę a woda utrzymuje się na bezpiecznym poziomie.

26
Na warsztacie / Odp: Radosna twórczość Sebola82
« dnia: 01 Maja 2018, 11:34:51 »
Czas coś pokazać, bo znów będzie, że się opierdzielam.

27
Na warsztacie / Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
« dnia: 18 Marca 2018, 10:38:55 »
Obecnie nie grzebię nic przy MaSzynie, tak więc projekt na razie stoi.

[EDIT]Święta, trochę wolnego, chwila czasu...

ET22-156 MD Częstochowa '1993

[EDIT]Dołożyłem jeszcze detale na wózkach.

Dla porównania zdjęcie: http://static.myvimu.com/photo/80/82508023.jpg

28
Starsza wersja otrzymała zupełnie nowe, lepsze podświetlenie amperomierzy. Aktualnie jest na etapie ostatnich poprawek, po to zeby trafiła na testy.
Druga cześć screenów  to zupełna nowość :) Kabina EP09, wersja 104Ec, jak na razie jeszcze w wersji dość wczesnej, jednak już przystosowana do jazdy ;)

29
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 13 Stycznia 2017, 18:58:10 »
Też tak myślałem, że to tylko tyle i szybko pójdzie ;)

A w załączniku prezent poświąteczny. Wprost z kompilatora, zagrzało mi procek ;)

Strony: [1]