Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Bartek3g

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 08 Grudnia 2022, 09:23:27 »
Ojej! Kolejny świetny projekt zakończony w połowie z powodu wewnętrznych wojenek i przepychanek. Środowisko Maszyny jednak trzyma poziom :D

2
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 20 Listopada 2022, 19:18:33 »
Tl;dr:

Nagłe zakończenie projektu, wydanie stanu aktualnego tak jak jest, archiwizacja plików źródłowych, pożegnanie. Wszelkie informacje dotyczące paczki, instrukcje obsługi, znane błędy na dole, a poniżej lektura wyjaśniająca o co chodzi.

Lektura:

Decyzja jest pokierowania sytuacją panującą w społeczności symulatora. Brak perspektyw jego rozwoju, ilość dodatkowych prac jakie trzeba wykonać żeby dany projekt móc dalej go prowadzić, ograniczenia symulatora ale przede wszystkim - oporność części zespołu przed zmianami połączona z wrogością. W takich warunkach nie da się pracować. Brakuje wielu podstawowych elementów, wielu funkcjonalności, obecnie nie ma nawet jednej osoby która regularnie by rozwijała *.exe symulatora. Wewnętrzne podziały i błędnie zdefiniowane kierunki rozwoju, braki standardów; te problemy już kilka lat temu doprowadziły do znacznego zahamowania prac nad symulatorem, i wielokrotnie przyczyniały się do odejść wielu osób na przestrzeni kilkunastu lat. Tabor jest priorytetowany ponad scenerie. Braki nawet cienia chęci do pomocy nie tylko nad samymi sceneriami, ale też narzędziami do ich tworzenia powoduje, że te wychodzą raz na kilka lat, albo mają pełno mankamentów - począwszy od już układu torowego. O krzywych przejściowych i profilu pionowym mogliście nigdy nie słyszeć, ale na udostępnionych fragmentach będziecie mieli okazję się przekonać jak bardzo istotne są to elementy. A takich braków jest znacznie, znacznie więcej, w każdym "aspekcie" scenerii.
Próbowaliśmy coś w tym zmienić. Przygotowane zostało kilka poradników, kilkaset kilometrów scenerii, kilkaset modeli. Mimo to ani pomocy, ani aprobaty brak - nasze działania są marginalizowane, traktowane lekceważąco, krytykowane. Albo sytuacja jest tak jak kilka lat temu odwracana ogonem - to my spowalniamy rozwój, latami budujemy scenerie, i mamy czelność chcieć coś zmieniać. Na tym toksycznie konserwatywnym podejściu nie jest możliwe przeprowadzenie istotnych zmian. Kilka lat temu potraktowany w podobny sposób został Ra - odsuwanie się od jego osoby na przestrzenia lat doprowadziło do "konieczności" zastąpienia Rainsteda Starterem, ponieważ "nie dało się" wprowadzić istotnych funkcjonalności. Jest to fakt. Ale można było inaczej. Dokładnie tak samo jest w tej chwili i naszym przypadku.
Gdyby na racjonalnych argumentach i debatach się kończyło, to by się to inaczej potoczyło. Jednak zachowania poszczególnych osób są po prostu kuriozalne i nie do zaakceptowania. W 12 miesięcy jak bardzo się zmotywowałam do pracy, tak w 12 miesięcy rozwijanie symulatora zostało mi po prostu obrzydzone. Począwszy od krytykowania tego, że miałam "czelność" wyrażać opinię na temat innych projektów, poprzez marginalizowanie prowadzonych przeze mnie prac do "jakiejś tam kolejnej scenerii, boże, ta znowu o tej srakopiance", kończąc wyzywaniu mnie, czy nawet podważaniu tego czy w ogóle jestem kobietą w odpowiedzi na moje bronienie się.
I tak - mogłabym się tym nie przejmować i robić swoje w zaciszu. Lecz prędzej czy później takie dyskusje i tak zostałby przeprowadzone, ale już w momencie gdy projekty miałyby być wydawane, a zmiany wprowadzone. Już samo to, że w moim czy innych osób kierunku kierowane były słowa "Gówniarze, szczyle"... Doskonale prezentuje to sytuacja z ST44. Ostatnie kilka lat model tworzony był tak, że większość informacji jakie były publikowane to, że albo jest on tworzony od nowa, albo trzeba zrobić coś inaczej. Kolejne lata mijają a jedyne co słychać, to kłótnie o losowe kwestie na mm, oraz że każdy poświęca swój własny czas. Co ważne, pojawia się stwierdzenie, że każdy w swoim wolnym czasie dokłada własną cegiełkę do symulatora. W końcu gdy model zostaje sprowadzony z innego źródła, to dosłownie wybija szambo. Model jest krytykowany, autor jest krytykowany, osoby odpowiedzialne za sprowadzanie modelu do symulatora są wyzywane, podejmowane są wszelkie próby zatrzymania modelu. To jak jest w końcu z tymi cegiełkami? Każdy może, czy tylko wieloletni męczennicy?

Tl;dr dla całej lekturki, skierowane głównie do osób odpowiedzialnych za całe zamieszanie:

To, że tworzysz od lat dla symulatora nie daje żadnego immunitetu ani nie sprawia, że twoje zdanie jest ważniejsze. Najważniejszy jest postęp, a zachowania takie jak przedstawione wyżej prowadzą jedynie do jego wyhamowania. Postępując w ten sposób w imię własnych racji i dobra szkodzicie całemu projektowi, i każdemu docelowemu użytkownikowi symulatora. W ten sposób nie zachowują się osoby w kwiecie wieku. Nie tędy droga. Takie zachowania prowadzą i będą nadal prowadzić jedynie do odejść kolejnych osób.

Autorka posta nie zamierza brać udziału w dalszej dyskusji wynikającej z powyższego tekstu. Jedyne odpowiedzi jakich będę udzielać, to te bezpośrednio dotyczące scenerii bądź innych projektów.

Projekt, informacje z nim związane, oraz link do pobrania można znaleźć w pierwszym poście!

3
Na warsztacie / Odp: Moje ostateczne stanowisko
« dnia: 01 Listopada 2022, 07:37:13 »
Dzień dobry
MM to inaczej Mattermost.

4
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 02 Sierpnia 2022, 16:57:19 »
Czy przewidujecie dedykowane obiekty do trasy? Dworzec autobusowy w Sanoku jest dość nietypowy , wypadałoby go odtworzyć, tym bardziej że jest zaraz przy dworcu...
klimat z przełomu XX i XXI wieku.
Obiekty dedykowane jak przyjdą, to przyjdą, jeżeli nie ma jakiegoś krytycznego (Dworzec w Poznaniu, hala we wrocławiu), to można bez problemu odłożyć na kiedy indziej.
Caly problem polega na tym ze stary dworzec autobusowy w Sanoku juz nie istnieje od paru lat , a zdjecia starego sa wprawdzie ,ale takie ze nie da sie z tego sklecic zadnej tekstury. Chyba ze istnieje gdzies jeszcze podobny blaszak to od biedy mozna go tam postawic . Zreszta cale otoczenie stacji Sanok jest dosc charakterystyczne , i o ile  budynek dworca kolejowego juz jest w symku ,to jakos ciezko bedzie odtworzyc Stomil i Autosan ,ktore znajduja sie w obrebie trasy... No i ten blaszak (dworzec autobusowy), ktory stal naprzeciw dworca kolejowego.

A ja pozwolę sobie w tym miejscu wyrazić swoje zdanie, choć pewnie mnie za to zjecie... ale używanie fototekstur bardzo ogranicza rozwój symulatora. "Tego brakuje,", "to już nie istnieje" itp...
Chyba czas wrócić do tradycyjnej w grach metody tekstury robionych od podstaw. Tego też da się wyuczyć. I takie tekstury, dobrze zrobione, też mogą wyglądać super realistycznie.

Więc stwierdzenie "cały problem polega na tym, że część obiektów nie istnieje" to robienie problemu tam, gdzie go nie ma.

5
Na warsztacie / Odp: ST44 Nowy model
« dnia: 04 Czerwca 2022, 11:53:53 »
Sorki że się wcinam w wątek, ale coraz częściej widzę zdanie "i tak to zaraz pójdzie do kosza, bo jest o milimetr przesunięte niż w oryginale". Z takim podejściem nic nigdy nie będzie. Ja rozumiem próbę dojścia do perfekcji, ale przy tak zaawansowanych projektach i z takim a nie innym dostępem do materiałów, trzeba pójść na kompromis i trochę improwizować (robić na oko).

Ja też do Maszyny robię różne dodatki (głównie dźwiękowe) i to co było kiedyś a jest teraz - niebo a ziemia - bo pojawiły się materiały. A co było 6 lat temu? W stosunku do dziś było prawie nic. A mimo wszystko udało się stworzyć modyfikacje, one też zaczęły wymuszać zmiany w EXE, które w głównej mierze wprowadzał @tmj i teraz to pączkuje. EXE daje już duże możliwości, a nowe materiały stwarzają kolejne szanse na produkowanie coraz to lepszych dodatków, co przekłada się na fajniejszą zabawę. Warto zobaczyć na to co tworzy @youby z @turbokiblem i wielu innych autorów.

Stąd też @Sawi nie przejmuj się tymi milimetrami, nie przejmuj się brakiem materiałów. Sam pamiętasz kiedy wysłałem Ci rysunki, były jakie były, udało się to fartem wyciągnąć, coś już jest. Uda się stworzyć model, potem ktoś dojdzie do innych rysunków i nic nie będzie przekreślało Twojej pracy, a poprawki zawsze będzie można wprowadzić. A użytkownicy Maszyny czekają na dobrą zabawę :-)

6
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 13:50:12 »
Tutejsza atmosfera i podejście niektórych ludzi zniechęciło
Dlatego ostatnio wróciliśmy do polityki zero tolerancji. I nie tolerujemy przejawów braku kultury niezależnie od zasług dla symulatora.

7
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 13:46:27 »
Cytuj
Natomiast takie podejście kasować wszystkie starocie jak leci (bez nowego modelu na zamiennik) może zniechęcić do tworzenia/wsparcia merytorycznego użytkowników z długim stażem na forum.

Tutejsza atmosfera i podejście niektórych ludzi zniechęciło już praktycznie wszystkich do robienia czegokolwiek :/

8
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 13:17:31 »
No owszem, szkoda, że nie ma lepszych modeli. Marzy mi się zrobienie od nowa czegoś na zastępstwo. W pierwszej kolejności będzie EM10 od Xonera, może niektóre elemeny podmienię. Z konwertów jeszcze może 401Da. Natomiast po ostatnich pracach Stacji Muzeum mam chęć zrobić od zera SM40. Moim zdaniem użytkownicy powinni mieć wolność wyboru.

Natomiast takie podejście kasować wszystkie starocie jak leci (bez nowego modelu na zamiennik) może zniechęcić do tworzenia/wsparcia merytorycznego użytkowników z długim stażem na forum.


P patrząc na filmiki i grupy na FB tabor którego na rzeczywistych szlakach nie uświadczy jest pożądany bez względu na jakość.


Szkodzi, głównie wizerunkowi symulatora. Jeszcze rok temu był odpał na YT, który publikował filmy z tytułem najnowszej wtedy wersji, a na treści była syfiasta pustynia z 15-letnimi modelami. Kanał zebrał +300k wyświetleń.
No jak ktoś się waha czy pobrać maszynę, to raczej sprawdzi więcej źródeł. Na innych zdjęciach (czy tam w proponowanych filmikach) zobaczy nowości, pomyśli że może coś z tytułem filmika jest nie tak. Tam z tego co kojarzę, to były też dodatki nieoficjalne z chomików, więc to czy jest w paczce, czy nie ma, to moim zdaniem nie będzie miało wpływu, czy nie pojawią się jakieś filmiki ze starymi modelami.  Maszyna jest nie komercyjna, więc co do zasady paczka jest tworem dodatkowym wynikającym z twórczości użytkowników w celu ułatwienia instalacji maszyny. Niektórzy chcą usuwać starsze modele jakby od tego jakieś miliony dolarów zysku/strat zależało.

Moim zdaniem najbardziej szkodliwe dla wizerunku to jest wyzywanie od pijaw i gnojenie zwykłych użytkowników, co np pytają się o repo.

jest niewymiarowe [..] I na co to komu?
A teraz pomyśl o siódemkach i ilości tekstur w tym samym schemacie IC. :)

10
Pomoc doraźna / Odp: Ręczna zmiana zwrotnic
« dnia: 03 Kwietnia 2022, 18:31:26 »
Na zmianę z mapki można włączyć hack w ini
map.manualswitchcontrol yes

11
Na warsztacie / Odp: Obsługa OpenVR
« dnia: 27 Stycznia 2022, 13:57:28 »
W między czasie dołączyłem do czatu DEV gdzie @Milek7 podrzucił parę pomysłów które mogłyby rozwiązać problem z brakiem obrazu na goglach.

Cytuj
możesz sprawdzić z vp.backbuffer_tex->alloc_rendertarget(GL_SRGB8_ALPHA8, GL_RGBA, vp.width, vp.height);

wrzuciłem zmianę do kodu i wybudowałem nowy .exe który dawał obraz ale gra działała w 30fps. Jakich zmian w .ini bym nie zrobił to gra działała w 30fps.
Postanowiłem oddać kartę AMD i wymieniłem ją na kartę Nvidii i gra działa na VR bez żadnych poprawek w 90fps. Na amd nawet bez gogli gra miała 'mikrosciny' niby działa płynnie ale co sekundę była krótka scina.

Podsumowując, jeżeli planujecie grać na VR w maszynę to polecam jednak kupić kartę od Nvidii!

Dziękuje za okazaną pomoc :)



W załączniku wrzucam mój .exe ze zmianami, o ty jeżeli kiedyś ktoś będzie chciał uruchomić maszynę na VR na kartach AMD.

12
Na warsztacie / Odp: Obsługa OpenVR
« dnia: 23 Stycznia 2022, 16:14:51 »
Nie udało mi się znaleźć niczego ciekawego w logach steamvr oraz w logach samego oculusa i nawet w logach maszyny ale odpaliłem przed chwilą debuger za pomocą twojego .exe no i w zakładce
GFX Renderer znalazłem ciekawy błąd:



@Milek7 być może pomoże Ci to w twojej inwestygacji.

Strony: [1]