Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - lalek

Strony: [1]
1
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 15 Stycznia 2023, 10:37:59 »
Brałem udział w play testach i żadna z moich uwag (i nie tylko moich) nie zastała wzięta pod uwagę. Żeby było śmieszniej, straciłem możliwość wypowiadania się na forum  SimRaila bez jakiejkolwiek podanej przyczyny.
Tak mi podziękowano za testy.
A czego się spodziewałeś, jak w moderacji siedzi część osób co w TD2 - metody uciszania takie same :D

Co do samego symulatora, miałem okazję pograć w Playtest i mam mieszane uczucia. Wiem, że kilka osób stąd jest zaangażowanych w projekcie, część osób, które znam osobiście również i wypowiadanie się negatywnie nie jest dla mnie komfortowe. Więc może najpierw zacznę od plusów:
- pomysł na samą rozgrywkę, tak jak wyglądało to w Playtestach, że wchodzimy na pociągi, które jeżdżą już po mapie i przejmujemy od AI - petarda, zawsze mamy generowany ruch, nie ma graczy a chcesz po dyżurować np. nocą? Elegancko, pociągi jeżdżą jak w ISDR,
- graficznie również na plus, przytemperowałbym niektóre kolory, bo większość rzeczy jest za jaskrawa, zbyt czysta, świeci się okropnie, ewidentnie ktoś to przejaskrawił wszystko, a suwaczki w ustawieniach niewiele pomagają. Natomiast modele pojazdów - fajnie to wygląda, widać, że się przyłożono,
- dyżurowanie bez osobnych programów, komunikacja również wewnątrz gry - super,
- dużo osób narzeka na optymalizację nawet na lepszych sprzętach, u mnie stabilnie, wszystko na full na RTX2060, Ryzen 3700x, żadnych przycięć. Może kwestia tego, że dużo osób ma już po prostu syf na tych swoich maszynach?

I chyba to by było na tyle z plusów, lecimy minusy:
- nie grywalny pulpit kostkowy na czas Playtestu, pełno dziwnych błędów na SCSie,
- brak urozmaicenia, manewrów, rozłączania składów, ładunków dla wagonów itp. przepuszczamy pociągi z lewej na prawą i odwrotnie. Szał, jak puścimy pociąg przez tor dodatkowy,
- pełno bugów graficznych, przenikających roślinności i lewitujących, przewodów NN/WN przechodzących pod siecią trakcyjną, spadające samochodów z wiaduktów, wjeżdżające na przejazd pomimo zamkniętych zapór, pełno dziur w obiektach - brak kolizji i wpada się pod ziemię,
- niepoprawna praca SSP,
- zbugowane AI na dyżurkach, nie radziło sobie z większą ilością pociągów,
- za długie scenariusze w EA, w realu jak mam służbę, gdzie jadę ciurkiem ponad 3h woła o pomstę do nieba, a gdzie siedzenie tyle przed ekranem... przydałoby się coś krótszego,
- podczas Playtestu wyłapano multum błędów na takim krótkim odcinku trasy, nawet nie chce wiedzieć, ile jest na całym aż do Warszawy...
- miasta, wsie, lasy i pola, widać że to wszystko generowanie, od tak żeby było, zero zróżnicowania, kilka charakterystycznych obiektów, reszta kopiuj/wklej, kompletnie nie czuć klimatu Polski. Screeny i filmy na Fb/YT robione w najlepszych miejscach. Innych takich miejsc na pewno nie spotkacie nigdzie indziej,
- generalnie zero jakieś rozrywki i zabawy, mamy symulatory gdzie można porządnie pojeździć/po dyżurować, tutaj chociażby na Playtest nie wiem jaki był cel. Ot tak zasiadasz za kołem i lecisz bez konkretnego celu. Lepiej się bawiłem pierwszy raz w TD2 gdy były tylko stacje Buk, Cis, Grab, Ligota, z trzema budynkami na krzyż, lokomotywa EU07 i kwadratowy Impuls, niż w SimRailu, serio.
- projekt, który chce mieć status symulatora i równolegle tworzony jest symulator również szkoleniowy, a tutaj pełno merytorycznych błędów, wręcz nakazów łamania obowiązujących przepisów kolejowych, od wymuszania jazdy na złym oświetleniu czołowym, po złe wskazówki do jazdy na zastępczy, czy na semaforach z podwyższeniem prędkości, razi to po oczach fest.
- wrzucenie do jazdy Elfa 1 to też pomyłka, ta maszyna to strup do jazdy, szczególnie z tym zadajnikiem jazdy i hamowania. Prościej kiblem się jeździ niż tym cudem, a jeszcze lepiej byłoby jakiegoś Impulsika wrzucić.

Ogólnie to co pokazano na Playtest, można było zrozumieć, było widać, że zgłaszane błędy w mniejszym/większym stopniu były eliminowane, mimo wszystko się zawiodłem. Taki długi czas był hype, nakręcanie obserwatorów, a wyszło trochę (tak jak ktoś pisał na Steam) jak z Cyberpunkiem. Chwalenie się zdjęciami, jaki ma się ogrom ludzi i studio, a lepsze efekty osiąga kilku zapaleńców grzebiących w czymś w wolnej chwili.

Branie teraz 150zł za EA to gruba przesada, po prostu odblokowano dalszą część trasy, po której można było się spodziewać, że będzie zbugowana jak jej wcześniejsza część w Playtest. A wyszło w sumie jeszcze gorzej, bo błędy wróciły, a na szlakach pusto, nic nie jeździ, z nikim się nie miniecie.
Jakaś drobna opłata pokroju 20zł Supportera tak jak w TD2 miała by sens - udostępnić jeszcze edytor i gracze sami zbudowali by na tej bazie fajny projekt. trasy, stacje, posterunki.
Środowisko kolejowe jest jakie jest, pełno dzieci, którym pokażesz Pendolino i wyrzucą każdy (nie przez siebie zarobiony) pieniądz, mimo wszystko apeluję, szanujmy swoje oszczędności i czas. Gdyby społeczność tworzącą MaSzynę wesprzeć taką kwotą, mielibyśmy tutaj bezkonkurencyjny produkt.

2
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 09 Stycznia 2023, 17:40:16 »
kolejna partia Lokomotyw dwa Traxxy i jedna Skoda

5 170 019-1 ORLEN KOLTRANS E483-256 - bok x2 / przód / tył skos / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/5_170_019-1_ORLEN_KolTrans_E483-256.rar - aparat
https://eu07.pl/userfiles/8682/5_170_019-1_ORLEN_KOLTRANS_E483-256.zip - telefon
PL-KC 182 123-0 CARGO POLAND - bok x2 / przód / tył skos / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KC_182_123-0_CARGO_POLAND.rar - aparat
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KC_182_123-0_CARGO_POLAND.zip - telefon
PL-LOTOS E186 272-1 - bok / przód / tył skos / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-LOTOS_E186-272-1.rar - aparat
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-LOTOS_E186_272-1.zip - telefon

3
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 06 Lipca 2022, 21:55:04 »
Aktualny stan prac:
L096: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości. Sieć trakcyjna na całym odcinku.
L104: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości. Sieć trakcyjna na całym odcinku.
L106: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja na planowanym odcinku. Sieć trakcyjna na odcinku Jasło - Jasło Towarowa JTA
L107: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości.
L108: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości. Sieć trakcyjna na całym odcinku.
L110: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości. Sieć trakcyjna na całym odcinku.

L617: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości.
L618: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości.
L619: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości. Sieć trakcyjna na całym odcinku.

Bieszczadzka Kolejka Leśna:
N. Łupków Wąsk. - Smolnik: Kompletny układ torowy oraz teren, profil pionowy po całej długości, brak sygnalizacji.
Rzepędź Wąsk.    -  Majdan: Kompletny układ torowy oraz teren, brak profilu pionowego oraz sygnalizacji.
Mików     -     Mików Górny: Kompletny układ torowy oraz teren, brak profilu pionowego oraz sygnalizacji.
Majdan       -       Moczarne: Kompletny układ torowy oraz teren, brak profilu pionowego oraz sygnalizacji.

Stan prac będziemy aktualizować na bieżąco :)

4
Symulator / Odp: Addon do Blendera
« dnia: 01 Lipca 2022, 19:30:08 »
Aktualizacja 01-07-2022

Link standardowo w pierwszej wiadomości.

  • Znieczulenie eksportera na tekstury leżące poza katalogiem MaSzyny - w takim przypadku zapisuje się sama nazwa pliku.
  • Podgląd modelu jest w stanie wyświetlać tekstury leżące poza katalogiem MaSzyny.
  • W podglądzie modelu można obejrzeć animację modelu.
  • Możliwość eksportu animacji do pliku CTR - póki co we wczesnej fazie beta, ale działa - animację do tarcz zaporowych wypluło bezbłędnie ;)

5
Kolejna paczka słupów ujrzy za niedługo światło dzienne.
Słupami tymi będą słupy serii M52 na napięcie 2x220kV
Przy okazji powstaną nowe izolatory do słupów 220kV seri Hc,H,H52,ML52,Mc,HL52


6
Od kiedy weszła do exe możliwość definiowania geometrii submodeli za pomocą indeksów, łącznie submodeli nie jest już tak proste jak ctrl+c, ctll+v, ale nadal wykonalne.

Załóżmy sobie na początku przypadek, w którym chcemy złączyć dwa submodele - submodel docelowy nazwijmy sobie biorcą, a ten z którego "wycinamy" geometrię - dawcą.

W celu przeniesienia geometrii dawcy do biorcy należy:
1. Sprawdzić ilość NumVerts w biorcy i zapisać gdzieś na kartce albo gdziekolwiek.
2. Skopiować wierzchołki z dawcy i wkleić za wierzchołkami biorcy.
3. Zwiększyć parametr NumVerts w biorcy, dodając do wartości liczbę NumVerts z dawcy.
4. Na koniec listy indeksów biorcy dokleić indeksy z dawcy, uprzednio każdemu z nich należy zwiększyć wartość o zapisaną wcześniej ilość NumVerts (zapisaliśmy ją w punkcie 1).
5. Ilość NumIndices w biorcy zwiększyć, dodając do wartości liczbę NumIndices z dawcy.

W razie wątpliwości co do składni, to opis formatu znajduje się na wiki i jest stale aktualizowany w miarę dodawania nowych bajerów.
https://wiki.eu07.pl/index.php/Format_T3D

7
Pomoc doraźna / Odp: konwertowanie pojazdów
« dnia: 20 Czerwca 2022, 22:50:52 »
Jako autor pierwotnych kabin, nie mam nic przeciwko wykorzystaniu screenów. Modeli 3d nie pozwalam. Do późniejszych wariantów, to musisz Kermita pytać.
Choć jak robić to na płasko, to ze zdjęcia nie byłoby ładniej.

8
Symulator / Odp: Pomoc w doborze karty graficznej do Maszyny
« dnia: 19 Czerwca 2022, 14:07:19 »
Dziękuję za powyższe posty, w szczególności za te z konkretnymi informacjami - to daje już jakiś obraz sytuacji, przy czym trochę "boli" mnie to, że macie zablokowany fps rate na 60, przez co ciężko jest ocenić całkowity potencjał - niemniej jednak, na pewno bardzo się powyższe opinie przydadzą.

QGforcing tutaj poruszyl wazna rzecz - monitor. Ja gamingowych monitorow nie mam, komputera uzywam w 95% do pracy, gry to jest tylko dodatek a i tak wiecej dziubie niz gram, stad dla mnie 60fps jest mega spoko, nawet polowa tej wartosci by dla mnie byla spoko.
Jezeli ktos z was sie nastawia na kupno gamingowego monitora z odswiezaniem 120-144 to trzeba sie pogodzic z 1080p lub 2k - zalezy od tytulu - zeby uzyskac taki fps. Jeszcze nie jestesmy w tym miejscu z 4k i z rtx-ami. 
W tym cały myk - gdybym się skupiał na 60Hz/1080p, to celowałbym w coś pokroju GTX 1660 Super, jednakże z racji posiadania monitora 170Hz/1440p to już warto próbować wykorzystać w pełni jego możliwości - na moim obecnym GTX 960 ratuje mnie używanie rozdziałki 1080p właśnie, jednak na monitorze o natywnej rozdzielczości 1440p wygląda to brzydko, tj. widać schodki i artefakty przy krawędziach.

Od mojego ostatniego postu ceny RTX serii 30XX poszły jeszcze bardziej w dół - RTX3070 przebiły barierę 2800 zł, a RTX3080 można znaleźć już poniżej 3800 zł. Teoretycznie na przełomie lipca/sierpnia powinniśmy dobić do okolic MSRP, a do momentu ogłoszenia serii RTX40XX ceny powinny się jeszcze normować (dla niereferencyjnych modeli wyższej jakości). W momencie ogłoszenia RTX40XX będą dwie opcje - albo nowa seria będzie bardzo atrakcyjna jakościowo/cenowo, co spowoduje drop ceny starej serii RTX30XX, albo wręcz przeciwnie - ceny będą mocno wygórowane, skok wydajności nie będzie znaczący, pobór prądu będzie potężny, co przełoży się na szybką decyzję o zakupie starszej serii przez osoby które wstrzymywały się z zakupem nowej karty.

9
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 15 Października 2021, 00:09:24 »
Kolejna ciekawa lokomotywa M62-3518 należąca do PHU Lokomotiv Plata historyczne już malowanie . zdjęcia autorstwa Mirosława Chilińkiego. zgoda na publikacje jest :) 

stan zdjeć na 17.03.2011r. 

M62-3518 - bok x2 ( jeden ze skosu ) / czoło 
https://eu07.pl/userfiles/8682/PHU_M62-3518.rar

11
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 08 Października 2021, 12:12:05 »
Wagon B8nopuvz 009-1 111Arow
Jeden bok, widok na drugi bok, tył, detale z dwóch stron pod pudłem, zdjęcie foteli, drzwi wewnętrzne.
Stan na 30 marca 2012r.

https://eu07.pl/userfiles/9295/B8nopuvz_009-1_111Arow.rar

12
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 08 Października 2021, 02:37:19 »
Lokomotywy archiwalne których już nie zobaczymy w tych malowaniach , jeśli zdjęcia nie spełniają norm niezwłocznie je usunę zdjęcia autorstwa Mirosława Chilińskiego za co bardzo dziękuje . zgoda jest na publikacje ich na forum

DB 3E-031 - bok skos / przód                                                            / stan na 01.01.2012r.
https://eu07.pl/userfiles/8682/DB_3E_031.rar
PLATA 3E/1M-201 - bok / drugi bok ze skosu / przód / tył                    / stan na 30.05.2013r.
https://eu07.pl/userfiles/8682/PLATA_3E_1M-201.rar
PTK Rybnik 3E/1-74 - bok ze skosu / czoło skos / tył skos                    / stan na 03.01.2010r.
https://eu07.pl/userfiles/8682/PTK_Rybnik_3E_1-74.rar

tak jak wyżej wspomniałem jeśli zdjęcia się przydadzą i da się coś wyciągnąć z nich to je zostawię :)

13
Nie usuwaj zdjęć. Na razie nie trzeba usuwać, chodziło o zbędne rzeczy (dodatki, które już są dawno wydane). Jak się usunie zdjęcia, to później będzie problem jak wyjdą nowe modele. :)

14
Symulator / Addon do Blendera
« dnia: 06 Września 2019, 21:01:14 »


Wersje archiwalne:

Skrypty poprawnie działają tylko na tej wersji blendera, która była oficjalną stabilną wersją w momencie publikacji skryptów..


Strony: [1]