Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Eisenmann

Strony: [1]
1
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 03 Czerwca 2021, 12:32:15 »
Poprawka Quarka od Ra. Z tego co przeglądałem diffa, to ładnie dostosowana do 21.04 i niczego z naszych zmian nie cofa. Kible wytaczają się na Sz na tarczy zaporowej. xd
http://rainsted.com/warsztat/MaSzyna_21.04/quark-210602.7z
Jeszcze całe dywagacje, z których może exemastry wpadną na jakiś lepszy pomysł realizacji podstawienia. Może coś z manewrem na dystans, co było koncypowane przy sm42 na Całkowie, co podstawia wagony za blisko semafora i się nie mieści potem na podłączenie do składu z dobrej strony komórki.
Cytat: Ra
Moja koncepcja była taka, żeby po starcie w trybie Shunt z rozkładem widział W4 i mógł się zatrzymać przy peronie. Tak to działało na Quarku. Pomijanie W4 aktywowało się małpą w rozkładzie, ponieważ przy zmianie czoła musi przejechać przez W4 przed czasem, resetowało się chyba w momencie podłączenia do składu. Przy czym był też wyjątek na EZT oraz SN61, aby te mogły zmienić kierunek jazdy bez wchodzenia w Shunt i odczepiania. Jedyny problem, jaki mi z tym został w 2015 roku, to zatrzymywanie na W4 towarowych. Gdy dodałem W4 w Stradiomiu, to lok jadący po wagony stawał na tym W4 i czekał do godziny odjazdu, zamiast jechać dalej i się podczepić. Wcześniej nie było W4 na tym torze, co powodowało inne problemy.

Na Quarku działanie było takie, że na tymczasowym rozkładzie zatrzymywał się na W4, rozkład się usuwał, a skład przechodził w tryb oczekiwania w bezruchu na sygnał. Dostawał nowy rozkład przez komórkę pamięci podczepioną do toru. Nie pamiętam, czemu akurat tak zrobiłem. Pierwotnie rozkład tymczasowy wysyłany z sygnalizatora włączał zawsze tryb pociągowy, więc na torach postojowych musiały być Tz a nie Tm — blokowały jazdę do podania Ms2, które przełączało w jazdę manewrową. Pamiętam, że później się okazało, że wysyłanie rozkładu przez semafor nie działało poprawnie, bo w efekcie nie widział pierwszego W4. W Lublińcu musiałem dodać dodatkowy sygnalizator, aby możliwe było podanie rozkładu powrotnego.
@Stele, z tym "a tak ogólnie to by trzeba całe oskryptowanie od nowa zrobić" to nie "całe", a raczej chodzi o wykorzystanie "departuredelay", żeby zdarzenia na stacjach były powodowane przez pociągi z rozkładem. Zamiast wyzwalaczy czasowych, które mogą się rozjechać z ruchem, gdy ten zostanie zakłócony. Niestety moje ostatnie testy wykazały, że "departuredelay" nie był zrobiony poprawnie — na kolejną stację powinien przełączać się dopiero po wyjechaniu z poprzedniej (podobnie jak znikanie stacji z rozkładu), a nie po upływie czasu odjazdu (jak znikanie W4 ze skanowania i zmiana na zielony w rozkładzie). W efekcie semafory uzależnione od "departuredelay" podawały wyjazd dopiero, gdy upłynął czas odjazdu z kolejnej stacji.

Co do wyjazdu EZT z postojowych, to problem jest z ignorowaniem W4. Lata temu zrobiłem flagę ignorowania W4 w trybie manewrowym, żeby można było zrobić oblot składu z użyciem @ w rozkładzie. Zastanawiając się nad możliwymi rozwiązaniami, widzę następujące:
1. Dodać wirtualne Tm przy peronie, aby zatrzymać skład. Trochę mocna prowizorka, ale powinna działać, o ile nie stworzy dodatkowych problemów. Plus jest taki, że da się to zrobić od ręki.
2. Wyjazd z postojowych na Sz. Tu problemem może być czas uruchomienia, być może trzeba będzie podawać powtórnie Sz albo dać z 5 minut na uruchamianie przed podaniem Sz. Trochę mocniej muszę przerobić sterowanie. No i nie mam pewności, czy to jest zgodne z przepisami, żeby się w pociągowym na peron podstawiać.
3. Modyfikacja reakcji na prędkość. Na przykład dla prędkości ±0.04 podanej z rozkładem włączy się zatrzymywanie na W4, a dla ±0.05 ignorowanie W4 wyłączało by się dopiero po dojechaniu do W5 i zmianie kierunku jazdy (można też to zrobić odpowiednio dla Shunt z wartościami -4 i -5). Myślę też, że włączenie trybu Connect mogłoby ignorować W4, co częściowo załatwiło by kwestię dojazdu lokomotyw do składu — można wpływać na moment podania Shunt z opcją Connect.

2
Zima.

Obowiązuje limit załącznika - 250 KB.
@MaciejM

3
SP42-260 na stacji Janiszew

4
Towarowy z Alakowic.

5
EP09-046

ET22-1059

ET22-1078

EU07-504

6
Na warsztacie / Odp: Porządki w PKP/EAOS_v1
« dnia: 11 Października 2018, 17:53:30 »
Podpisuję się obiema rękami pod uwagami Kolegi Eisenmanna. Ze swojej strony dodam, że np. tekstura 401W-LWB (co jej można zarzucić?) jest jedyną dla wagonów tej spółki. Na tworzonej scenerii uruchamiam testowo kilka pociągów zestawionych w całości właśnie z takich wagonów.

Strony: [1]