Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - gajor911

Strony: [1]
1
Tabor kolejowy / Odp: Kabina Skody CD163
« dnia: 11 Października 2020, 12:25:46 »
Dawno temu dawałem dźwięki do różnych czechów, cd136 też. Jak by co mogę złożyć paczkę tylko z dźwiękami do 163 i wysłać. Robiłem do to projektu gdzie miały być różne lokomotywy, ale chyba projekt padł, więc jak by co mam dźwięki dla cd152, 371, 163, 162 363.

2
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 27 Stycznia 2020, 15:17:39 »
Tak jak pisałem w wątku o wagonach wąskotorowych,otrzymałem książkę o parowozach wąskotorowych produkcji polskiej.Chciałem tylko dodać,że jakby ktoś potrzebował planów,to jestem w stanie zapewnić.

3
Na warsztacie / Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 10 Czerwca 2017, 22:41:57 »
Przedstawiam koncepcję trzeciej szyny. Została zrobiona na szybko, toteż są pewne niedoskonałości, w tunelach są puste miejsca, ponadto widać że szyna wisi w powietrzu - nie ma zamodelowanych izolatorów. Najważniejsze wymiary, czyli odległość od osi toru i wysokość nad pgs są zgodne z rzeczywistością (identyczne jak w warszawskim metrze), reszta została zrobiona "na oko".

Drobna informacja: może się wydawać, że w momencie gdy człowiek postawi nogę na trzeciej szynie, zostanie śmiertelnie porażony. W rzeczywistości nic się nie stanie, ponieważ od góry szynę przykrywa pokrywa izolująca, a pobór prądu następuje od dołu szyny. Tak jest na stacjach ale bywa, że w tunelach osłony nie ma. W metrze bałtyckim, z uwagi na prowizoryczność rozwiązania, osłona szyny znajduje się również w tunelach.

Rodzi się pytanie, w którą stronę iść z zasilaniem dla metra w Maszynie. Można wybrać kierunek trzeciej szyny, wymaga to wprawdzie odpowiedniego taboru, jednakże będzie bardziej zgodne z rzeczywistością (czyli metrem warszawskim). Alternatywne rozwiązanie - sztywna sieć trakcyjna - wymaga korekty konstrukcji tuneli. Widać wyraźnie dlaczego w metrze jest na ogół stosowana trzecia szyna: po prostu pozwala na mniejszą średnicę tuneli, co w konsekwencji przekłada się na niższy koszt budowy.

Osobnym tematem jest sposób implementacji trzeciej szyny w symulatorze. Na ten moment trzecia szyna jest wyłącznie dekoracją. Ciekawym zagadnieniem jest jej wstawianie na łukach, albowiem jako obiekt .t3d nie da się jej dowolnie zakrzywiać. W dalszej kolejności pojawi się problem jak zaimplementować pantograf znajdujący się na wózku.

http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-baltyk_metro_20170610.7z

Strony: [1]