Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - szogun

Strony: [1] 2 3
1
Prawdopodobnie problemem jest grafikopodobny wyrób Intela ale ręki se nie da uciąć.

2
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 19 Października 2021, 22:27:25 »
Pobrałem, pobawiłem się, jest to czego brakuje w szamynie czyli animowani pasażerowie itp. ALE. Tnie na max ustawieniach, ustawienia Normal są brzydkie, a mój pecet spełnia minimum, a do zalecanych niewiele mu braknie. Zawiodłem się. MaSzyna względem innych produkcji była jest i będzie gównem dla zapaleńców, tyle że jest używalna. Jeśli FZ4 nie cięło na tym sprzęcie, a symulator ciufci przewraca się to podziękuję.

3
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 21 Listopada 2020, 21:46:39 »
Dobra Panie, nie dywaguj tu tylko jedź z tematem póki wena jest :D Potem tylko @Transkei zrobi scenariusze i będzie miodzio.

4
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 25 Stycznia 2020, 07:40:25 »
Z tego miejsca dziękuję wszystkim 22 makerom za ostatni wysyp wysokiej jakości tekstur. Byk byl zawsze trochę po macoszemu traktowany ze względu na ciężki układ, ale powstaje ostatnio wiele ciekawych maszyn. To miłe :D

5
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 08 Września 2019, 18:19:20 »
W ramach akcji pt. Redukcja siudemek, tniemy je i przetapiamy na zabawki dla mikoli.

6

Myślę że więcej nie trzeba dodawać. Należy zwrócić uwagę na to co się najbardziej powtarza, malowań wyjątkowych jest mały procent.

8
Bieżące Symulatorowe / Odp: Żenująca sytuacja
« dnia: 22 Lipca 2019, 01:02:40 »
Usuńcie z repo i będzie spokój 😂 Chyba 3 miesiące minęły, dostatecznie dużo czasu żeby wprowadzić poprawki i zrobić commit.

9
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: chciałbym pomóc !
« dnia: 24 Maja 2019, 00:00:36 »
Zbytnim pospólstwem jestem aby się w tym środowisku zaaklimatyzować.

10
Forum / Odp: Posty na forum
« dnia: 17 Maja 2019, 13:59:25 »
TD tak blisko, a tak daleko...

11
Trasy / Odp: kaliska
« dnia: 23 Kwietnia 2019, 22:04:47 »
1. Sceneria nie jest powiązana z posiadanym taborem.
2. Dodatek nie jest oficjalny więc w gestii użytkownika pozostają problemy z nim związane.

12
A może zwyczajnie MaSzyna nie powinna siedzieć w Program Files bo windows coś ukróca?

13
Symulator / Odp: Problem z edycją składu na td
« dnia: 26 Marca 2019, 16:58:09 »
Trzeba ustawić starter minimum na tryb specjalny to się wyświetli. Ale co to za przyjemność prowadzić tabor który ma tylko lowpoly to nie wiem...

14
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 20 Marca 2019, 00:03:22 »
SzaMyna stawia na szybkość realizacji i indywidualne podejście do usera.

15
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 12 Marca 2019, 02:28:25 »
Nie nakładasz tego na jakąś dedykowana wersję? Bo o ile mnie pamięć nie myli w tej części mapowanie było odbite, trzeba sprawdzić inne suki żeby potwierdzić/zaprzeczyc.

16
Bieżące Symulatorowe / Odp: Tak na szybko.
« dnia: 05 Marca 2019, 22:17:51 »
Hehe, tylko szkoda że dział "Test" już nie ten sam :D

17
Pomoc doraźna / Odp: Sceneria "Wrocław" i "Legnica"
« dnia: 04 Marca 2019, 17:33:07 »
A to aby nie drugi kanał surgeona?

18
Podobno 07-113 miała jakiś ciekawy napis.
A dokładnie SUPER PARTIA <panno lekkich obyczajów", i to jeszcze przez Q!

19
Inne niekolejowe / Odp: Smartphone do 500PLN
« dnia: 20 Lutego 2019, 16:46:01 »
Ja zawsze bardzo ceniłem Nokię. Zastanawiam się czy te nowe modele również są takie dobre. Intuicyjne w obsłudze i... niezniszczalne...
Jak już odgrzane... Nokia 6, zaletą jest czysty Android, a wadą jest... uwaga - Android :D Wykonany bardzo dobrze, ekran bardzo odporny na zarysowania, duży i wyraźny. Brakuje tylko czasem wydajności.

20
Screeny / Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 19 Lutego 2019, 16:37:21 »
MUZYKA KLASYCZNA JEST PIĘKNA JAK TEN BYK

21
Najnowsza wersja zawsze w załączniku do pierwszego posta: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,28920.0.html.

22
Poradniki / [FOTO] - Fotografowanie taboru - poradnik
« dnia: 18 Lutego 2011, 21:24:13 »
Przyklejam 28/09/2016 | @macius5991

Pewnie wielu z was ma aparat, ale niewielu robi zdjęcia na tekstury. Powód? Część osób z którymi rozmawiałem po prostu nie wie jak ma się za to zabrać. O zdjęciach taboru poradnik już jest, więc tutaj postanowiłem skupić się przede wszystkim na fotografowaniu kabin.
A więc co trzeba wiedzieć, aby robić dobre zdjęcia?

1. Fotografujemy przy zwiększonej ogniskowej;
2. Używamy lampy błyskowej tylko gdy jest ona konieczna;
3. Dla zdjęć z małej odległości (zazwyczaj >80cm) używamy trybu makro;
4. Staramy się robić zdjęcia pod kątem prostym;
5. Zdjęcia robimy w dzień pochmurny, ale jasny;
6. Robimy "konkretne" zdjęcia;;
7. Dzielimy boki na części.

Zaczynamy...

1. Fotografowanie przy zwiększonej ogniskowej.
   
Pewnie niektórzy zastanawiają się co to jest ta ogniskowa. Jest to po prostu kąt widzenia obiektywu. Ogniskową zwiększa się przez zwiększenie zoom'a w aparacie.
Cytuj
A po co mi to?
Ponieważ jeżeli będziemy robić zdjęcia "bez zoom'a", otrzymamy efekt "beczki", tak jak na obrazku niżej. Aby go uniknąć należy zwiększyć zoom optyczny, do np. 2x.


Uwaga!
Jeśli na zdjęciach występuje efekt beczki, nie oznacza to że zdjęcia są nieprzydatne. Można je naprawić za pomocą programu graficznego, a unikanie beczki jeśli jest to możliwe, ma być tylko ułatwieniem dla osób wykorzystujących te zdjęcia ;)

2. Użycie lampy błyskowej tylko gdy jest ona konieczna.

Wiele osób robi błąd, polegający na fotografowaniu z małej odległości z użyciem lampy błyskowej. Efektem tego jest zdjęcie z paskudnym odbiciem światła (przykład na obrazku niżej), które bardzo ciężko skorygować. Dlatego jeżeli już robimy zdjęcia z lampą, to staramy się aby robić je z większej odległości.



3. Używanie trybu makro.

Jest to po prostu tryb do robienia zdjęć z małej odległości. Nie będę się rozpisywał; obrazki mówią wszystko ;)



4. Kąt prosty.

Zawsze należy starać się trzymać aparat pod kątem jak najbardziej zbliżonym do prostego, względem obiektu. Takie zdjęcie łatwiej jest obrobić, a chyba chcemy ułatwić pracę teksturowcom/modelarzom, a nie utrudnić ;)



5. Robienie zdjęć w pochmurny dzień.

Zasada znana nie od dziś. Aby zapobiec niepożądanym cieniom, prześwietleniom na zdjęciach, wybieramy taki dzień, żeby nie świeciło słońce, ale też żeby było jasno.



6. Tylko konkretne zdjęcia.

Tu jest problem... Zrobienie kilku dobrych zdjęć wszystkim pulpitom, ścianom w kabinie, czy też  boków lokomotywy wystarczy. Niektórzy robią pojedyncze zdjęcia dowolnym przełącznikom, wskaźnikom, kiedy nie zdadzą się one na wiele. Poniżej jak mniej więcej powinno się sfotografować EP09 (według mnie, inni twórcy mogą chcieć zupełnie czego innego, poza tym na zdjęciu brakuje ścian itp.), oraz kilka dobrze wykonanych zdjęć na tekstury (oczywiście są zmniejszone. Autorem zdjęć jest @Sigman).




7. Dzielimy boki na części.

Boki taboru należy dzielić na części, ponieważ pozwoli nam to "wyciągnąć" jak najwięcej detali na zdjęciach. Jak to robić zostało opisane tutaj http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5365.0.html.


Przed rozpoczęciem fotografowania, warto jest przejrzeć opcje, jakie posiada nasz aparat. Bardzo przydatną opcją, jest posiadana przez niektóre aparaty (np. mojego Samsunga ES65) "Pomoc w fotografowaniu". Można dzięki temu dokładnie poznać funkcje naszego aparatu, oraz poćwiczyć robienie zdjęć.

Tak więc jak widzicie, aby robić dobre zdjęcia nie trzeba mieć lustrzanki. Wystarczy zwykły kompakt i stosowanie się do powyższych zasad.

Przenoszę do poradników.
adsim

23
Inne niekolejowe / Odp: Problem z siecią
« dnia: 20 Sierpnia 2018, 19:40:19 »
Pula niby się zgadzała, ale serwisant który sprawdzał łącze stwierdził że router się gubi przy przydzielaniu adresów, że jest za stary a w ogóle to mam sobie kupić nowy z WANem a nie ADSL. Było podłączone wszystko po LANie, niby działało przez jakiś czas ale przestało... Nowy router śmieszne 70 złotych, myślałem że droższe te sprzęty są. Dzięki i zamykam :D

24
Noc na Całkowie wygląda magicznie.

25
Bieżące kolejowe / Odp: Zdjęcia EN57 wewnątrz
« dnia: 18 Kwietnia 2018, 20:36:21 »
EN57 było gdzies tak ponad 1000, więc TEN to świetne określenie. Gdyby EN57 był nowotworem to nauka by doceniła że jest "rzadko spotykany".

27
Infrastruktura kolejowa / Odp: Prędkość na SBL
« dnia: 09 Lutego 2018, 21:28:10 »
Tak samo debilne jak ludzie którzy się prują że karetka jedzie na sygnale w nocy, choć powszechna praktyka to jazda na samych sygnałach błyskowych. A w świetle przepisów żeby pojazd był uprzywilejowany to musi dźwiękowe również nadawać. I co gdy taka karetka zderzy się z jakimś kretynem co nie widział świateł?

28
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 17 Stycznia 2018, 19:24:15 »
Poza tym, w Sianowicach "Światowianin" się nie zatrzymywał z tego co pamiętam. :)
Tam chyba była mijanka. A generalnie to tamte hamulce były banalne w obsłudze :d

29
Dla nich już siana nie starczyło po prostu więc robili co chcieli, wszystko poszło na cieplucha co za ruszanie ustami wziął pół bańki ;d

30
Bieżące Symulatorowe / Zmiana struktury katalogów dynamic
« dnia: 15 Stycznia 2018, 22:20:30 »
Po paru kombinacjach na temat przejrzystego rozmieszczenia plików w podfolderach dynamic wpadłem na dość ciekawą opcję zrobienia porządku w dynamic przy okazji dorabiania reflection map. Wygląda to następująco:
  • pliki reflection map możemy dać w podkatalogu np. 303e_v1/mat
  • tekstury wymienne możemy dać w tym samym bądź innym podkatalogu np. 303e_v1/skins
  • w pliku *mat wpisujemy odniesienie do tesktur, przykład poniżej
  • w textures.txt podajemy *.mat zamiast rozszerzenia tekstury
Cytuj
texture1: skins/303e-310
texture2: mat/303e-310_normal
Oczywiście ścieżki te to dynamic/pkp/303e_v1/skins i analogicznie dla mat.
Plusy:
  • zwiększenie przejrzystości folderu dynamic'a, pliki mat można odfiltrować i nie przesłaniają innych plików
  • wspólne textures.txt dla paczek tga i dds

Minusy:
  • dłuższa ścieżka do wyszukania pliku

Wnioskuję aby po stwierdzeniu braku przeciwskazań wprowadzić to do wytycznych, dla wygody ludzi tworzących paczkę. Oprócz tego dla nowo tworzonego taboru (jak również dla starego, jeżeli ktoś miałby chęci na takie zmiany) wprowadzić katalogowanie plików, tak aby w głównym folderze pozostały jedynie pliki konfiguracyjne oraz *mat.


Rozwijając temat, tworząc nowy tabor należałoby rozplanować już na etapie tworzenia położenie plików. W katalogu głównym znajdują się MMD, FIZ, MAT oraz textures. Tekstury używane jako replacableskin lądują w /skins, reflection mapy w /mat. Kabina i lowpoly zostają umieszczone w podkatalogu który nazywa się tak samo jak MMD. Jedyna niewygoda w tym rozwiązaniu polega na tym że w t3d należy podać pełną ścieżkę dla tekstur, jednakże można to w parę chwil zrobić dowolnym edytorem tekstu. Jeżeli tworzony tabor posiada kilka wersji, a mają one wspólne elementy, należałoby umieścić je w podfolderze components. Można tam umieścić wspólne tekstury, jak również t3d traktowane jako include (wózki itp.). W jakimś stopniu zmniejszy to rozmiar repozytorium. Najmniejszy problem sprawiają odniesienia w mmd, bo wystarczy ścieżkę do plików podać w postaci \201e/201e.t3d zamiast dotychczasowego 201e.t3d.

Strony: [1] 2 3