Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Cesky Kretek

Strony: [1] 2 3
1
Screeny / Odp: MaSzyna Trailer?
« dnia: 25 Września 2022, 18:45:28 »
Może taki trailer na 2022 rok ?? Mój ukłon dla wszystkich twórców Maszyny. :)


Bardzo fajny montaż, podoba mi się dynamika tego trailera. Jedyne uwagi jakie mam:
- 0:50 lustrzane odbicie
- pod koniec gdy pojawiają się te 4 przebitki na jednym ekranie wygląda to średnio, może jakieś ramki/przejścia na krawędziach dodadzą lepszego efektu,
- wspomniany brak użycia oryginalnego logo,
- mam wrażenie że to jakiś upscaling do 1440p/2160p, bo czasami krawędzie/detale migoczą - być może kwestia kompresji finalnego materiały lub kompresji YT.

Powodzenia!

2
Symulator / Odp: Programy wymagane do działania MaSzyny
« dnia: 25 Września 2022, 18:40:38 »
witam,
zainstalowałem MaSzyne na dysku przenośnym (żeby grać na infie) i na szkolnym kompie gra nie odpala. Wyświea się błąd aplikacja nie została poprawnie uruchomiona (0xc00007b). Podejrzewam że jakieś programy np. visual c redistributable nie są zainstalowane. tylko nie wiem jakie
Dokładnie tak, poszukaj ostatniej wersji Microsoft Visual C++ Redistributable, przy czym koniecznie zwróć uwagę czy instalujesz prawidłową wersję (x86 lub x64).

3
Bieżące kolejowe / Odp: Karta próby hamulca.
« dnia: 09 Sierpnia 2022, 23:56:57 »
Też to znalazłem, dlatego uznałem że może to być przeterminowana instrukcja. Stąd pytanie jw.. ;)

4
Bieżące kolejowe / Odp: Karta próby hamulca.
« dnia: 09 Sierpnia 2022, 21:01:49 »
Przewoźnicy mają różne wzory. W instrukcji PLK Itw-3 mamy taki wzór.
Z kiedy jest ostatnia wersja tej instrukcji? Na stronie PLK albo ją usunęli albo nigdy nie była dostępna. ;)

5
Symulator / Odp: Pomoc w doborze karty graficznej do Maszyny
« dnia: 19 Czerwca 2022, 14:07:19 »
Dziękuję za powyższe posty, w szczególności za te z konkretnymi informacjami - to daje już jakiś obraz sytuacji, przy czym trochę "boli" mnie to, że macie zablokowany fps rate na 60, przez co ciężko jest ocenić całkowity potencjał - niemniej jednak, na pewno bardzo się powyższe opinie przydadzą.

QGforcing tutaj poruszyl wazna rzecz - monitor. Ja gamingowych monitorow nie mam, komputera uzywam w 95% do pracy, gry to jest tylko dodatek a i tak wiecej dziubie niz gram, stad dla mnie 60fps jest mega spoko, nawet polowa tej wartosci by dla mnie byla spoko.
Jezeli ktos z was sie nastawia na kupno gamingowego monitora z odswiezaniem 120-144 to trzeba sie pogodzic z 1080p lub 2k - zalezy od tytulu - zeby uzyskac taki fps. Jeszcze nie jestesmy w tym miejscu z 4k i z rtx-ami. 
W tym cały myk - gdybym się skupiał na 60Hz/1080p, to celowałbym w coś pokroju GTX 1660 Super, jednakże z racji posiadania monitora 170Hz/1440p to już warto próbować wykorzystać w pełni jego możliwości - na moim obecnym GTX 960 ratuje mnie używanie rozdziałki 1080p właśnie, jednak na monitorze o natywnej rozdzielczości 1440p wygląda to brzydko, tj. widać schodki i artefakty przy krawędziach.

Od mojego ostatniego postu ceny RTX serii 30XX poszły jeszcze bardziej w dół - RTX3070 przebiły barierę 2800 zł, a RTX3080 można znaleźć już poniżej 3800 zł. Teoretycznie na przełomie lipca/sierpnia powinniśmy dobić do okolic MSRP, a do momentu ogłoszenia serii RTX40XX ceny powinny się jeszcze normować (dla niereferencyjnych modeli wyższej jakości). W momencie ogłoszenia RTX40XX będą dwie opcje - albo nowa seria będzie bardzo atrakcyjna jakościowo/cenowo, co spowoduje drop ceny starej serii RTX30XX, albo wręcz przeciwnie - ceny będą mocno wygórowane, skok wydajności nie będzie znaczący, pobór prądu będzie potężny, co przełoży się na szybką decyzję o zakupie starszej serii przez osoby które wstrzymywały się z zakupem nowej karty.

6
Symulator / Odp: Pomoc w doborze karty graficznej do Maszyny
« dnia: 07 Czerwca 2022, 23:04:40 »
Odświeżam nieco wątek, gdyż chciałbym wrócić do dyskusji nad GPU dla MaSzyny. Btw. nie sądziłem, że ostatnia dyskusja miała miejsce jeszcze w 2021 roku! Ależ ten czas leci...

Przechodząc do rzeczy - pewnie większość z Was (tj. osób zainteresowanych tematem) zauważyła, iż mieliśmy tąpnięcie na rynku GPU i obniżkę cen względem chociażby czasu gdy powyższa dyskusja miała miejsce. Wobec tego myślę, że powoli możemy wznowić temat dot. benchmarków, porównań etc.. Ponieważ sam jestem zainteresowany przesiadką na najnowszą serię RTX, chciałbym zapytać czy ktoś z was posiada może RTX 3070 / 3070Ti / 3080 i mógłby podzielić się informacją jak kształtuje się wydajność 'na full' przy 1440p? Interesuje mnie wydajność w MaSzynie, ale również MSFS2020, ETS2, SimRail (ostatnie demo). Benchmarki w internecie skupiają się głównie na nowych grach, które nie zawsze są w obszarze moich zainteresowań. ;)

Wymiana GPU byłaby co najmniej na najbliższe 5-6 lat, dlatego jestem w stanie dopłacić różnicę między RTX 3070 a 3080, jeśli skok wydajności będzie znaczący. Najlepiej jak dopiszecie jakie CPU i RAM wchodzi w skład zestawu.

Z góry dzięki za info zwrotne. ;)

7
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytorski koncert życzeń
« dnia: 09 Marca 2022, 11:35:25 »
- Pobieranie modeli budynków z Geoportalu

Mam pewne doświadczenia i powiem że proceduralne mapowanie tych surowych bryłek z geoportalu daje dość mizerne efekty. Lepszą opcją było by importowanie całych grup domków do blendera, gdzie poprawiamy pewne wady tych modeli (np. wyciągamy okapy na dachu, dodajemy jakieś pierdoły w stylu klimatyzatorów, balkonów) oraz teksturujemy je możliwie najmniejszą ilością tekstur - można porobić atlasy dla okien, dachów, fasad, klimatyzatorów, wedle uznania. Domkom blisko torów można dowalić więcej detalu, a tym trzecioplanowym nawet nie wstawiać okien ;) Potem eksport do zwykłego t3d z jakimś sensownym rozbiciem na mniejsze grupy i wstawianie na scenerię. Będzie po pierwsze ładniej, po drugie optymalniej.
Oczywiście w razie potrzeby mogę rozwinąć plugin do modeli o stosowne ułatwienia w tym aspekcie.
Oczywiście, że takie randomowe i mało dokładne modele nie nadają się do oglądania z bliskiego dystansu, ale dla budynków (które nie są charakterystyczne dla danego miejsca) w oddali, które będą maskować granicę terenu/dodawać "życia" miejscom słabo widocznym z torów, ma to moim zdaniem sens. Dlatego przydałaby się tutaj opcja podobna do tej na podstawie której pobierane są kwadraty terenu - ustawiam zakres np. 1000m / 2000m i w odległości pomiędzy od 1000m do 2000m od torowiska pobierane są proste bryły budynków, które będą na swoim miejscu, zgodnie z rzeczywistością.

8
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 25 Stycznia 2022, 14:08:16 »
Zakładam że "dedyk2.jpg" to wiadukt nad DK1 w Częstochowie (lub nad S7 / DK74) - w związku z tym chciałbym zapytać czy planujecie stworzyć prosty ruch pojazdów drogowych w momencie przejazdu tym wiaduktem, a także podczas przejazdu w bliskim sąsiedztwie drogi o dużym natężeniu ruchu, skąd te pojazdy byłyby widoczne?
Drugie pytanie, może bardziej do devów od exe, to czy tego typu rozwiązania obecnie wprowadza się eventami czy mamy zaimplementowany jakiś kod w exe do łatwego generowania pojazdów?

Ponieważ w tym konkretnym przypadku takich miejsc o mocno uczęszczanych drogach nie będzie zbyt dużo, to można pokusić się o ręcznie dodanie pojazdów o stałej prędkości, które będą jeździły w kółko po długiej trasie, a która i tak będzie w formie pętli aby zawracanie odbywało się poza widocznością kamery.
Ewentualnie, być może jest jakiś prosty i wydajny sposób zaszyty w exe, aby generować samochody na obiekcie typu 'road' w zakresie pola widzenia kamery?

9
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 06 Grudnia 2021, 01:18:12 »
Jasna sprawa, totalnie rozumiem Was obu - nie chciałem żeby to zabrzmiało z jakąś presją a raczej jako luźny pomysł, ponieważ nie znałem do końca Waszych zamiarów w tym temacie i nie wiem na ile jest to dostosowane w chwili obecnej. Dzięki za konkretne odpowiedzi! Jeśli mógłbym o coś prosić, to w wolnej chwili podrzućcie jakieś podsumowanie obecnych prac w formie 15-30 screenów z najważniejszych punktów w scenerii (np. posterunki ruchu, większe stacje, przystanki, charakterystyczne punkty etc.) - z pewnością większe grono jest ciekawe jak obecnie wygląda całokształt, a i na pewno wiele osób doda Wam otuchy dobrym słowem. ;)

10
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 05 Grudnia 2021, 07:20:12 »
Miejscuweczka pierwsza klasa jest. Jeszcze wieżowce w tle dojdą dedykowane i drogi przejdą mały lifting. Aktualnie pracę są prowadzone przy pozostałych bocznicach w Częstochowie, w następnej kolejności dojdą brakujące drogi i zostanie wczytany teren HQ z NMT dla całego Miasta. Perony są gotowe w Kusiętach, Lusławicach i Podlesiu. Na pozostałe przystanki brakuje materiałów i czasu żeby te materiały zdobyć, tak więc jeśli ktoś jest z okolic Staropola Częstochowskiego i Koniecpola Magdasza to prosił bym o dokładne obfotografowanie owych przystanków. Chociaż szanse że znajdzie się ktoś z tamtąd są tak nikłe, że nawet do końca nie wiem czy jest sens to pisać :P

Niestety z naszych planów nic nie wyjdzie, bo o ile sam odcinek Kucelinka - Małogoszcz byłby do skończenia przed wigilią, o tyle Częstochowa okazała się masakryczne niedorobiona. Żeby to dokończyć to conajmniej pół roku jeszcze potrzeba :/ Ale na następne święta L61 jest jak najbardziej możliwa (wraz z nowymi elementami sieci trakcyjnej i infrastruktury torowej).
Nie wiem czy już o to pytałem, ale skoro już projektujecie i odwzorujecie otoczenie w Częstochowie, to może warto pokusić się o stworzenie funkcjonalnej linii tramwajowej, która byłaby pierwszą w historii MaSzyny? Co prawda istnieje już jedna wersja, ale wygląda nieco cukierkowo i nie została ona nigdzie udostępniona - duży plus tej wersji to dedykowane modele.


11
Symulator / Odp: Pomoc w doborze karty graficznej do Maszyny
« dnia: 05 Września 2021, 21:03:18 »
Zależy jakiej wydajności oczekujesz - w 1080p możesz brać to co koledzy wyżej pisali (unikałbym 1650 / 1660 zwykłych, a brał te z wersji 'Super', przy czym obecnie ceny są masakryczne - przed podwyżkami nowe chodziły po ok. 1000-1200 zł). Jeśli 1440p to już musisz rozglądać się za RTX 2070 w górę.

12
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 27 Lipca 2021, 13:54:25 »
Nawet lepiej - ceny kart graficznych powinny do tej pory trochę spaść, więc będzie można sobie pozwolić na nieco więcej detali. ;)

13
Pomoc doraźna / Odp: Pomoc w Adobe
« dnia: 02 Czerwca 2021, 12:42:17 »
Wybrane funkcje jakie przydadzą Ci się do pracy z teksturami (tj. których warto się nauczyć):

- Plik -> Nowy (rozmiar obszaru roboczego, rozdzielczość DPI, wymiary)

- Edycja:
-- Kopiuj, wklej, kopiuj scalone, wypełnij, obrysuj,
-- Przekształć - praktycznie wszystkie opcje
-- Preferencje - zmiana i konfiguracja ustawień programu

- Obraz :
-- Tryb - ilość bitów na kanał (przy kanale Alpha, tj. przeźroczystość),
-- Dopasowania - praktycznie wszystkie opcje
-- Rozmiary - operacje na rozmiarach (skalowanie), praca z obszarem roboczym
-- Kadrowanie

- Warstwa:
-- operacje na warstwach - zasady działania, funkcje; na sam początek wystarczy zrozumieć jak działają warstwy i jak zmieniać ich tryby mieszania / % krycia i przeźroczystości

- Zaznaczenie:
-- Zakres kolorów
-- Zmień -> praktycznie wszystko, najczęściej przydaje się wtapianie
-- Przekształć zaznaczenie

- Filtry - cała gamma modyfikacji obrazu:
-- Korekta obiektywu
-- Rozmycie
-- Szum
-- Wyostrzanie
-- Zniekształcenie

Na początek tyle wystarczy. Jak będziesz się dobrze posługiwać tymi narzędziami to dasz radę praktycznie z każdą teksturą. Pamiętaj, że nie nauczysz się tego w tydzień - powodzenia! :)

14
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 24 Maja 2021, 16:50:45 »
Dzięki Panowie za wpisy i informacje - będę mógł spać spokojnie wiedząc że prace idą do przodu. ;)

A kolega pamiętam kiedyś dawno temu fajne wagony pasażerskie robił więc może modelować potrafisz?
Jeśli tak to szukamy osób do pomocy  :)
Ewentualnie jeśli robiłeś same tekstury wagonów (już tak dokładnie nie pamiętam) to potrzeba repaintów domków które są w MaSzynie, bo dziwnie to wygląda jak co stacja są te same domki przy torach :/
Zajmowałem się jedynie teksturami, z modelowaniem nie szło mi za dobrze a lata temu nie było dobrych poradników żeby coś spróbować ogarnąć w krótkim czasie.
Niestety, ale nie mogę się zadeklarować do pomocy ze względu na totalny brak czasu. Już kiedyś zaoferowałem się do pomocy w innym projekcie i niestety poległem, podobnie jak z własnymi dodatkami-teksturami. Nie chcę powielać tego błędu, myśląc że ktoś na mnie liczy a ja nie mogę wywiązać się z obietnicy. Przykro mi. Sam fakt, że MaSzynę odpalam raz na pół roku, a na forum wchodzę tylko dla wybranych wątków pokazuje, że nie jestem w stanie pomóc bardziej niż dobrym słowem motywacyjnym. :(

15
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 24 Maja 2021, 15:11:50 »
Czy planujesz za jakiś czas wstrzymanie dodawania nowych torów i skupienie się na doszlifowaniu detali/otoczenia istniejącej sieci? Mam obawy, czy za jakiś nie zdemotywuje Cię potężna ilość gołych torów z którymi trzeba będzie coś zrobić - może warto rozważyć jednoczesne uzupełnianie otoczenia jakimiś etapami? Nie będę ukrywał, że ostatnio zaglądam na forum głównie na potrzeby tego wątku i trochę się wystraszyłem że prace zostały wstrzymane - od jakiegoś czasu brak było aktualizacji screenów. Mam nadzieję, że pewnego dnia ukończysz ten projekt. Powodzenia i dziękuję Ci za świetną robotę. :)

16
Tabor kolejowy / Odp: ED161 - komputer pokładowy, obsługa (pytanie)
« dnia: 14 Lutego 2021, 23:22:28 »
PS. Jak ktoś ma dokumentacje na temat tego czy i jak konduktor może to zrobić to będę wdzięczny :)
A dokumentacja w jakim celu? Czyżbyś chciał pouczać pracowników? To nie jest dobry pomysł...

17
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 31 Stycznia 2021, 19:53:21 »
Częstochowa Stradom jest położona od nowa czy będzie podpięcie do wersji z istniejącej obecnie scenerii?

18
Inne niekolejowe / Odp: Nowy komputer
« dnia: 13 Stycznia 2021, 13:09:35 »
Kupno GPU w tym okresie to zabójstwo dla portfela (wszystko wykupione na potrzeby kopania kryptowalut). Sam polowałem na RTX 3070, ale cena poszła o ponad 1k PLN w górę i nie wiadomo kiedy wróci (i czy w ogóle wróci).

19
Tabor kolejowy / Odp: Sklejki gotowe do nałożenia na układ
« dnia: 01 Stycznia 2021, 01:48:09 »
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,19053.msg529129.html#msg529129 <- sklejki od niewydanego PassPacka 3

Lista sklejek:
- 01_Bh_pomorskie_505121180895
- 02_Bc_kuszetka_505159100617 - poprawka w dodatkowym linku (14.06.2020)
- 03_WLAB10nouz_525170700278
- 04_A9mnouz_615119702558
- 05_A9mnopuz_615119900426
- 06_B11mnouz_615121700962
- 07_B9mnopuz_615129900192
- 08_Bx_5151207x
- 09_ED73-001
- 10_EN57SKMWAWA
- 11_EU07-424
- 12_B6bnopuvz_75518471002
- 13_WLAB_IC-WARS_repaint
- 14a_Asdmnu_615189900025
- 14_Bcdu_repaint - poprawka w dodatkowym linku (14.06.2020)
- 15_Bcdmnu_615150700099
- 16_Brdmnu_6151710006
- 17_B9nopuvz_505184700654
- 18_EN57-889
- 19_EN57-1318
- 20_EP09-009_bombonierka [wydany (?)]
- 21_EP09-006_zloty [wydany (?)]
- 22_Bcdu_Noc1_PassPack2
- 23_Bh_104A-3_PassPack2
- 24_SN61-183_PassPack2
- 25_Admnu_615119900111_Z1_c4_PassPack2
- 26_Bcdu_515159801767_Noc3_PassPack2
- 27_Wnetrza

20
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 04 Listopada 2020, 21:00:13 »
Panie, ja już myślałem że porzuciłeś projekt, bo dawno nie było żadnej aktualizacji. Przesuwasz moce przerobowe na inne rzeczy czy ogólnie brak czasu na MaSzynę?

21
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 27 Lipca 2020, 15:12:32 »
IMO nie ma sensu robić dedykowanych tekstur budynków, których nie widać z bliska z torów kolejowych/tramwajowych - te faktycznie lepiej oteksturować porządnie, ale resztę w 2, 3 itd. linii zabudowy można zarzucić randomowymi teksturami.

22
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 26 Lipca 2020, 20:50:17 »
W jaki sposób będziesz teksturował domki? Mamy do tego jakieś narzędzia, czy wszystko będzie robione ręcznie?

23
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 28 Czerwca 2020, 22:36:17 »
Pytanie poza konkursem - czy jest szansa na wygładzenie tych szczytów z trawy? W chyba każdej scenerii jest taka kanciasta siatka, przez co wygląda to słabo.

24
Na warsztacie / Odp: Passenger Pack No.3
« dnia: 24 Czerwca 2020, 23:27:14 »
Macie pomysły które malowania można jeszcze 'odrestaurować'? ;)

Brakuje trochę starych malowań EN57 - klasyczne żółto-niebieskie, pomarańczowe z czerwonym pasem na dole, czerwone z szerokim białym pasem w dolnej części na całej długości (malowanie "Ornak"), i szczecińskie - dosyć rzadkie, chociaż ciekawe.

Linki do zdjęć:
Żółto-niebieskie: http://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/405.jpg
Pomarańczowe z czerwonym pasem: http://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/44250.jpg
Czerwone z białym pasem: https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/13837.jpg
Szczecińskie: http://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/55836.jpg
Jest do zrobienia, ale do tego potrzeba stworzyć całkowicie nowy układ - na chwilę obecną wydaje się to być dla mnie zbyt czasochłonne, ale nie mówię nie. Klasycznych kibli żółto-niebieskich bardzo mi brakuje.

012-5 jest już wydana w dwóch różnych wariantach, tak więc trzeba by było pozmieniać numery jeśli kiedyś ma być wydana.
Wiem, ta tekstura opiera się o te same zdjęcia na których ja się wzorowałem. Kwestia podmiany kilku cyfr - 5 sekund roboty.


Tą ep09 to ja doprowadze do ładu i dam na TD(jeśli nie masz nic przeciwko).
Jasne, ona nie była kiedyś w jakiejś paczce dziewiątek? Podobnie ze złotą EP09... Zerknij czy gdzieś to nie leży w betatestach. :)

25
Na warsztacie / Odp: Passenger Pack No.3
« dnia: 24 Czerwca 2020, 02:38:44 »
Miałem dzisiaj chwilę, więc postanowiłem poprawić stare tekstury WLAB oraz dodać kilka nowych. W załączniku zestawienie wszystkich obecnych tekstur.
Wg spisu od góry:
  • 52 51 70-40 095-3
  • 52 51 70-80 342-9
  • 52 51 70-80 346-0
  • 52 51 70-80 118-3
  • 52 51 70-80 071-4
  • 52 51 70-80 025-0
  • 52 51 70-80 209-8
  • 52 51 70-80 001-0
  • 52 51 70-80 348-6
  • 52 51 70-80 027-6
  • 52 51 70-80 387-4
Ze względu że są to tekstury oparte o prawdziwe zdjęcia (nie fototekstury), wobec czego musiałem trochę improwizować z numeracją - dobierałem je po kolorystyce/układzie malowania. Jeśli uważacie że któryś numer jest nieprawidłowy dajcie znać w komentarzach to podmienimy na inny, bardziej właściwy dla danego malowania.

Jeśli uważacie że któregoś schematu jeszcze brakuje to również dajcie znać + załączcie fotografię na podstawie której będzie można się opierać.

26
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 15 Czerwca 2020, 00:38:53 »
Fotki do @Stele są dużo lepsze pod kątem wykorzystania ich na tekstury, aczkolwiek moim zdaniem jakoś bardziej widziałbym wykorzystanie blachy zadaszeń w kolorze żółtym (można w Photoshopie podmienić zabarwienie szarej blachy od @Stele na odpowiedni odcień żółtego), starą teksturę peronów, stare typy ławek drewnianych (szczebelkowe, z pofalowanym oparciem) oraz stare piktogramy. Przez te blisko 20 lat infrastruktura dworcowa nie uległa zmianie i była charakterystyczna dla tego dworca, aż do modernizacji sprzed kilku lat. Może przemawia za mną sentyment, ale ilekroć jestem na stacji Częstochowa Osobowa, tak nie mogę się przyzwyczaić do obecnej kolorystyki.

Trzymam kciuki za projekt. Co prawda nie mieszkam w Częstochowie od prawie 10 lat, ale regularnie odwiedzam rodzinę, więc jeśli potrzebowałbyś jakichś archiwalnych zdjęć z tamtych rejonów to mogę poszukać w jakichś domowych archiwach - kilkanaście lat temu robiłem trochę zdjęć na stacji. ;)

27
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 14 Czerwca 2020, 23:14:24 »
Hej, świetna robota. Czy Twój projekt jest niezależną scenerią od tej nad którą pracuje @Ra?
W ostatnich postach tematu dot. PassPacka no.3 (w mojej stopce znajdziesz link) wrzuciłem paczkę zdjęć poglądowych Częstochowy Osobowej z 2010 roku. Nie jest to jakiś świetny materiał na tekstury, ale zawsze coś. ;)

28
Na warsztacie / Odp: Passenger Pack No.3
« dnia: 14 Czerwca 2020, 02:48:28 »
Drodzy Forumowicze,

Odkąd rozpocząłem prace nad PassPackiem z numerkiem 3, minęło prawie 9 lat. Przez pierwsze kilka miesięcy od rozpoczęcia projektu miałem tę słynną 'wenę' która pozwalała mi, jak na tamte czasy, przygotować materiał całkiem solidnej jakości utrzymując niezłe tempo. Zdecydowana większość tekstur nie została początkowo wydana ze względu na wówczas brakujące modele - to był dosć rozwojowy okres dla MaSzyny, wiele projektów zostało rozpoczętych, a ja kisiłem tekstury w nadziei na opublikowanie nowych modeli, które to w założeniu miały powiększyć ich podstawową bazę tekstur. Czas mijał, dochodziło mi coraz więcej obowiązków (jak to w życiu ;)), modele wciąż były w trakcie rozwoju, a ja powoli zapominałem o projekcie, a później i o samej MaSzynie. Moja obecność na forum przez ostatnie lata ograniczała się do odwiedzin raz na kilka miesięcy, sprawdzenia jak rozwijają się scenerie (głównie L61 z Częstochową na czele ;)) oraz "dział pasażerski". Za każdym razem ogromnie cieszyły mnie nowe modele oraz tekstury do wagonów pasażerskich/EZT. Przez ten czas zdarzyło mi się czasem wspierać innych twórców, w międzyczasie wróciłem także z nowym projektem (EP09 pack), a także zdarzało mi się zaoferować pomoc, by za kilka dni o niej zapomnieć - tak to jest, gdy nawyk odświeżania forum po kilka razy dziennie odszedł w niepamięć. Wszystkim osobom którym obiecałem jakąś formę wsparcia i nie wywiązałem się z obietnic jestem winien przeprosiny, wobec czego podsumuję to krótkim, ale szczerym: przepraszam.

Lata mijały, przygotowane przeze mnie tekstury przestały być obiektem zainteresowania, w sumie temat zniknąłby w otchłani forum gdyby nie stopka do moich postów. Zdarzyło mi się przekazać niektóre tekstury innym forumowiczom w nadziei, że zechcą je dokończyć. Kilka razy próbowałem również wrócić do teksturowania, ale uczenie się od nowa mapowania poszczególnych modeli było dosyć uciążliwe jeśli nie robi się tego 'taśmowo' - aktywni teksturowicze na pewno wiedzą jak to jest gdy wpada się w ciąg tworzenia. ;)

Anyway, zmierzając do celu, ponieważ odkładając to 'na kiedyś' wiem, że cała praca pójdzie na marne (może pewnego dnia i mnie dopadnie słynne uszkodzenie dysku). Sam już nie wiem ile przez ten czas powstało modeli na które można naciągnąć przygotowane przeze mnie tekstury, a przekopanie się od zera przez masę dodatków całkowicie mnie do tego zniechęca. Podjąłem decyzję o opublikowaniu wszystkich przygotowanych przeze mnie tekstur (sklejek) w nadziei, że znajdą się osoby które zechcą przystosować je pod aktualne modele. Na forum obecnie jest wielu wspaniałych teksturowiczów (chapeau bas!), dla których takie przeróbki nie będą wielką trudnością - z podziwem przeglądam promocyjne posty na FB symulatora oraz wątki w których publikowane są nowe tekstury. Mam nadzieję, że zrobicie z moich sklejek dobry użytek - nie twierdzę, że ze wszystkiego, ale być może choć część z nich zostanie wykorzystana na potrzeby MaSzyny. Liczę na Was!

Kilka słów od strony technicznej - w paczce znajdują się wersje sklejone, tj. po połączeniu, wyprostowaniu zdjęć oraz po obróbce detali/kolorów/kontrastu/poziomu/balansu bieli itp.. Część z nich przenosiłem na mapowanie aby weryfikować ich ułożenie na modelu, ale ze względu na możliwe przedawnienie tychże układów załączam jedynie sklejki + wybiórcze zdjęcia poglądowe na których się opierałem.
Pliki które załączam są w oryginalnych rozdzielczościach, bez przeskalowania, w formacie PNG/TGA. Dla wybranych tekstur posiadam rozszerzenia PSD (Photoshop) zawierające warstwy, np. wysokiej jakości repainty WL/Bc narysowane zostały od podstaw (ze zdjęć są tylko skopiowane okna, drzwi i niektóre detale - reszta to elementy możliwe do edycji, tj. oznaczenia na dole wagonu, kolor burty wagonu itd.), które bardzo łatwo można przystosować i wykorzystać do stworzenia dowolnej tekstury dowolnego wagonu. Ze względu na duży rozmiar plików PSD nie dołączam ich do paczki, jednak na życzenie (zaawansowanych teksturowiczów) mogę je przesłać. Generalnie sklejki są ukończone (obrobione) w 99%, ale przez rozpoczęciem przekładania ich na mapowanie sprawdźcie czy nie są konieczne jakieś poprawki (wystemplowanie etc.). Rozmiary plików (rozdzielczości) są ogromne, więc może być problem z ich otwieraniem na mniej wydajnych komputerach. ;)

Ponieważ opierałem się o dostępne na forum zdjęcia, może zdarzyć się tak, że niektóre tekstury zostały już przygotowane przez innych użytkowników. W takiej sytuacji dajcie znać w komentarzu abym mógł to zaznaczyć na poniższym spisie. Autorzy zdjęć na przestrzeni czasu byli przeróżni, jednak w każdym przypadku były to zdjęcia przeznaczone pod tworzenie tekstur za zgodą autorów. Nie wiem dokładnie jak stanowi licencja, ale jeśli nie ma przeciwwskazań, to osobiście nie mam nic przeciwko aby wykorzystać je również w innych projektach (symulatorach) - skrobnijcie jednak w info.txt o autorze. ;)

Poniżej lista tekstur (sklejek) które zawiera paczka:
  • 01_Bh_pomorskie_505121180895
  • 02_Bc_kuszetka_505159100617 - poprawka w dodatkowym linku (14.06.2020)
  • 03_WLAB10nouz_525170700278
  • 04_A9mnouz_615119702558
  • 05_A9mnopuz_615119900426
  • 06_B11mnouz_615121700962
  • 07_B9mnopuz_615129900192
  • 08_Bx_5151207x
  • 09_ED73-001
  • 10_EN57SKMWAWA
  • 11_EU07-424
  • 12_B6bnopuvz_75518471002
  • 13_WLAB_IC-WARS_repaint
  • 14a_Asdmnu_615189900025
  • 14_Bcdu_repaint - poprawka w dodatkowym linku (14.06.2020)
  • 15_Bcdmnu_615150700099
  • 16_Brdmnu_6151710006
  • 17_B9nopuvz_505184700654
  • 18_EN57-889
  • 19_EN57-1318
  • 20_EP09-009_bombonierka
  • 21_EP09-006_zloty
  • 22_Bcdu_Noc1_PassPack2
  • 23_Bh_104A-3_PassPack2
  • 24_SN61-183_PassPack2
  • 25_Admnu_615119900111_Z1_c4_PassPack2
  • 26_Bcdu_515159801767_Noc3_PassPack2
  • 27_Wnetrza
W niektórych folderach można znaleźć teksturę powiększoną za pomocą programu Topaz Gigapixel (skalowanie przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji). W ten sposób podciągnąłem jakość kilku tekstur z poprzedniego PassPacka 2. Do paczki dodałem również dwie tekstury EP09 oraz zdjęcia wnętrz wagonów (WL, Bc, Wr, B) które znalazłem na dysku - do linków poniżej dodaję również wiszące na serwerze pozostałe zdjęcia które (mam nadzieję) pomogą w przyszłości stworzyć wnętrza kolejnych wagonów. W razie jakichś wątpliwości lub problemów z paczką - odpisujcie pod tym postem.

Ten post nie jest pożegnaniem ze sceną MaSzyny, a raczej pozbyciem się materiału który ciążył mi nie tylko na dysku, ale także trochę na głowie - ilekroć wchodziłem na forum, czułem dyskomfort z powodu niedokończonych spraw. Dzięki MaSzynie poznałem wiele świetnych osób z naszej społeczności, z częścią wciąż utrzymuję kontakt, ale od jakiegoś czasu na forum usunąłem się w cień i, mówiąc szczerze, zapewne moja aktywność dalej będzie opierać się jedynie na zasadzie sporadycznego czytania Waszych postów.

Koniec tego biadolenia, obecni użytkownicy pewnie w większości nawet mnie nie kojarzą, moderatorzy też pewnie będą niezadowoleni z braku merytoryki w poście, ale czułem jakąś wewnętrzną potrzebę rozpisania się, wszak wkrótce strzeli mi na forum 16 lat, a więc jestem związany z MaSzyną połowę swojego życia.

Życzę Wam dużo samozaparcia i sukcesów w rozwoju projektu, S2.

Grzegorz

EDIT: Dodałem link poprawiający dwie tekstury, a także edytowałem trochę wpis - był pisany w nocy i pojawiły się błędy językowe.


Linki:
    Passpack 3 workshop:
      Passpack 3 update 14.06.2020 - poprawka 02_Bc_Gigapixel (usunięty wielokolorowy szum), 14_Bcdu (warstwa imitująca brud rozciągnięta na całą szerokość wagonu):

      Wnętrze Bc po modernizacji:

      Wnętrze WL po modernizacji:

      Wnętrze Bc stara-pościelowa:

      Wózek KWZ-CNII (WLAB):

      Wózek 4ANc:

      ASF (Adolf):

      Pociąg Papieski EN61-01:

      Zdjęcia Częstochowa Osobowa (2010):

      29
      Bocznica / Odp: EN62 (PESA ELF wraz z kabiną do pobrania)
      « dnia: 01 Kwietnia 2019, 17:25:28 »
      Co roku ten sam dowcip...

      ...a tak serio - to myślałem, że to faktycznie wersja finalna po testach. :)

      30
      Screeny / Odp: Trailer EN57AKŁ
      « dnia: 10 Lutego 2019, 13:55:48 »
      Chętnie zobaczyłbym więcej Twoich produkcji. Świetne efekty i scenariusz. Scena z siódemką była kapitalna. Na samym końcu trailera zrobiłbym tylko wyciszenie dźwięku do zera. Klip to górna półka. Chylę czoło. :)

      Strony: [1] 2 3