Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mareczek

Strony: [1] 2 3
1
Powtarzam jeszcze raz: dajcie sobie spokoj z paczkami od Mareczka
Ale ja tylko wrzuciłem 3 udostępnione paczki w całość...

¯\_(ツ)_/¯

2
Z kilkoma bledami w sterowaniu w Pabianicach i Nowych Skalmierzycach. Nie polecam. Zadziwia mnie jak tak gnuśna sceneria cieszy sie duzym zainteresowaniem.
Nawet nie wiesz jaka to przyjemność pojeździć sobie na "realnej" scenerii z nachyleniami :-)

3
Poukładałem to trochę i wyszła taka paczka. Powrzucałem poprawki co były w międzyczasie, ktoś tam mocno popłynął ze składami, ale troszkę poprawiłem. Wersja tylko z cegielskim - http://eu07.pl/~mpaw/kaliska-mareczek_v3.zip

4
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 27 Kwietnia 2020, 22:50:43 »
Trochę zwlekałem żeby skorzystać, ale dzisiaj się skusiłem i po dłuższej walce udało się.

1) W zakładce definiowania taboru wszystko ginie. Za dużo tego jest. Nie ma jakiś wyraźniejszych odstępów między sekcjami. Coś na zasadzie - dokładamy, dokładamy no i bagno. Tyle że człowiek obeznany w Rainsted to jakoś wie do czego dążyć, ale laik zginie w tym wszystkim. Tutaj bym był za opcją wersji "jasnej", z regulacją wielkości czcionki (dla mnie na bank o 1 pt mniejsza). Sekcje (ramki sekcji) bardziej kontrastowe itp. Za pierwszym razem guziczka START szukałem z 10 sekund.

2) Skoro się rozwijamy, jestem za "przeciąganiem" elementów między oknami. Czyli na zasadzie - łapię myszką, przeciągam skład z magazynu, do scenerii, puszczam i jest.

3) Chyba już ktoś pisał, brak informacji o łącznej masie, długości składu itp.

4) Avast nie lubi Startera :(

Propsik ogólnie za ruszenie tematu!

5
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 31 Marca 2020, 20:09:52 »
Na repo  tych wagonów nie ma już dostępnych:
PKP\11XA_V2\111aw_tlk
CD\ES_V1\es5543
PKP\es_v2\es02
PKP\445W_V1\445w
PKP\1XXA_V1\awxz
PKP\1XXA_V1\bwxz
PKP\ET22_V2\201e-647 (tu obstawiam został jeden stary wpis, bo reszta scenerii ma właściwą wersje, v3)

Gotowe poprawki w załączeniu.

6
Na Bałtyku (tym podstawowym) AI nie potrafi niczym ruszyć. I EP07-544 stoi i kibel na Plaży. Przy kibelku słyszałem że się pompuje małą sprężarką choć badyle w górze itd.

7
Tak było w Jasionie w 2009 roku (Opole - Kędzierzyn). Dyżurna podawała sygnał "do mnie" aż maszynista nie potwierdził widocznego sygnału Rp1.

8
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 28 Stycznia 2020, 16:46:18 »
Właśnie, jeżeli boczniki by działały to i na mniejszych obrotach byśmy jechali, albo sam rozruch trwałby krócej, co przy Euro -5 naszych loczków jak najbardziej Grecie się spodoba!

Gorąca prośba do @youBy o zakodzenie tematu :)

9
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 27 Stycznia 2020, 23:53:57 »
Da rade obsłużyć napięcie na silnikach trakcyjnych w spal-elek przy załączonych bocznikach? Kiedyś pytałem, miały być zmiany pod to, kolejny rok mija a jak spalinki ciągną tak ciągną - czyli bez zmiany pradu pomimo załączenia bocznikow. Może warto obsłużyć to tak jak pokazuje amperomierz, a potem to najwyżej poprawić gdy będzie lepiej wyliczane?

10
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 22 Stycznia 2020, 23:04:14 »
Wszystkie wskazania pokazują 0, i amperomierz i pod F12, ale niestety, wygląda jakby zostawał na przetoku. Rusz na pierwszej pozycji,  rozbujaj się do 20, wyrzuć się i oglądaj prędkościomierz ;-)



W połowie jestem na zewnątrz, słychać pracę przekładni, oraz problem z przetwornicą o której pisał @SM40.

11
- "stare" exe, tlumienie modyfikacja glosnosci
- 20.117, tlumienie modyfikacja zasiegu
- 20.119, tlumienie modyfikacja glosnosci i zasiegu
Wersja 20.119 wg mnie jest ok :)

12
W nastepnym uaktualnieniu, 20.117 eksperymentalnie zastosowana bedzie inna metoda tlumienia dzwiekow, korygujaca ich zasieg zamiast glosnosci bazowej. Jest to w pewnym sensie szamynstwo, ale efektem powinno byc inne rozlozenie akcentow -- dzwieki o duzym zasiegu jak syreny powinny byc duzo bardziej "odporne" na wyciszenie. Uaktualnienie bedzie dostepne nieco pozniej, gdy wyjdzie prosze o porownanie z wersja obecna i wypowiedzi ktora powinna pojsc w kubel.
Wg mnie syreny są za bardzo wyciągnięte. Efekt taki, że słychać każdy szum w nagraniu. Metoda może i dobra (bo trąbka jest głośna w końcu), ale mimo wszystko bym spróbował nieco zmniejszyć moc.

13
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Grudnia 2019, 11:01:04 »
Oba przypadki (czyli przy braku napięciu i opuszczenie oraz opuszczenie jednego z dwóch patyków) występują też w siódemkach czy bykach.

14
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy (do pobrania w pierwszym poście)
« dnia: 22 Grudnia 2019, 12:20:15 »
Na torach szlakowych gdzie mamy 100-140 km/h nie powinno być ani źdźbła trawy, a przynajmniej ja się z takim torowiskiem nie spotkałem.

15
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Grudnia 2019, 22:48:52 »
Od dłuższego czasu, przejeżdżając przez rozjazdy na wprost niepotrzebnie jest odtwarzany "curve" (przecież jadąc na wprost nic nie szlifujemy).

16
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Grudnia 2019, 20:08:21 »
To nie jest tak, że one wszystkie mają jeden i ten sam dźwięk "outernoise", który się nakłada z wielu źródeł z niewielkiem przesunięciem fazowym?
Si si, ale przed modyfikacjami dźwiękowymi @tmj mimo wszystko efektu takiego nie było. Teraz jest to dużo bardziej słyszalne no i koi uszy.

17
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 07 Listopada 2019, 21:03:21 »
U mnie działa. Pewnie nie masz poprawek z repo.

18
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 05 Listopada 2019, 21:38:18 »
Podziękował wielce!

Paczuszka aktualniejsza o brak wpisów - http://eu07.pl/~mpaw/kaliska-mareczek_v2.zip

19
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 12 Września 2019, 22:41:23 »
Teraz czas na kibla



PS. "Dźwięk podbity aby było słychać na czas nagrywania :-)"

20
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Września 2019, 20:37:02 »
Nie mogę znaleźć wątku twórczego, ale...

Skoro exe @tmj daje możliwości, to poniżej przekładnia do EP09 - składana z dwóch dźwięków, z amplitudą :-) Tego chyba jeszcze nie grali (a ja też to robiłem pierwszy raz). Cała zabawa ok. 2h.


21
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 31 Sierpnia 2019, 09:30:18 »
To ja dodam, że jako pasażer na Bałtyk Plaża pojechałem na... plażę. Podróż zakończyłem na uporku ;-) Oczywiście z otwartymi drzwiami.

22
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 16 Sierpnia 2019, 22:43:50 »
Fajna podstawa do rozwoju. Co mi się rzuciło to brak krzywych przejściowych (przy 120 trochę rzuca) no i nie spotkałem się z niskimi zmodernizowanymi peronami :-)

23
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 16 Sierpnia 2019, 22:09:09 »
Proponuję zamknąć do czasu wydania paczki przez pozdze.

24
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Sierpnia 2019, 17:33:19 »
Rzucam kolejną propozycję rozwojową - udźwiękowienie obiektów kolejowych podczas przejazdu pociągiem. Chodzi tutaj o charakterystyczne dźwięki podczas przejazdu przez most, przejazd kolejowy (tłumienie przez płyty drogowe) czy rozjazdy.

Na pewno konfiguracja dźwięku by musiała być uzależniony od prędkości pojazdu. Do tego zastanawiam się nad składaniem dźwięku (najazd i zjazd z obiektu).

25
Bardziej to brak rozróżnienia w EXE dla atmo czy to tunel czy nie...

A tak ogólnie to w tunelach też są mgły :P

26
Na warsztacie / Odp: Chłodzenie SM42
« dnia: 17 Kwietnia 2019, 16:34:15 »
Teraz to się chyba z niczym nie wiąże, w SM42 jest tylko obsługa kontrolki. Rumuna beż żadnych parametrów chłodzenia zagrzałem do ponad 200 stopni :-) Normalnie, przegrzanie silnika (wody chłodzącej) powinno wiązać się z wyrzuceniem na bieg jałowy, a wtedy silnik się schłodzi, więc AI będzie jechać trochę dłużej niż normalnie, ale dojechać powinno...

27
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Kwietnia 2019, 00:10:36 »
Powrócę do sprawy temperatur silnika w spal-elek:
1) Na biegu jałowym, po odpaleniu zimnego loka, temperatura silnika dalej spada.
2) Pewnie ma to taki związek, że nawet pełne obroty na postoju nie grzeją silnika, a wręcz przeciwnie.
3) Ogólnie silnik można zagrzać tylko na obrotach i ustawionym nastawniku kierunkowym.

Do testów polecam SM42, aktualna wersja po modyfikacjach temperaturowych na repo.

PS. Przed moimi modyfikacjami zachowania bardzo podobne, np. max. temperatura na postoju przy 1000 ob/min to 47 st. C.

28
Na warsztacie / Odp: Chłodzenie SM42
« dnia: 16 Kwietnia 2019, 23:17:42 »
Akurat wentylatory w stonce chodzą na maksymalnych obrotach od temperatury wody 83 st. C. Myślałem żeby ustawić taką wydajność wentylatorów chłodnic, aby dla ostatnich pozycji jednak po czasie się zagotowała, a schodząc na niższe obroty, wtedy wentylatory by już dawały radę.

PS. Dodałem też chłodzenie ST43. Pompy hydrostatyczne, to dopiero szamaństwo!

PS2. Smród zmodyfikowany tak, że na maksymalnych obrotach można ja jednak zagotować.

29
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 09 Kwietnia 2019, 20:04:42 »
Dokładnie, na drucie kontenery 100, reszta 80. Na spalinowych chyba max 70 km/h (ale to i tak jakieś magistrale raczej), z reguły 60 km/h. Zdawki nawet 50 km/h. Do tego dość często, jeżeli dla pasażerskich (składy) była np. 60, to towarki miały -10 albo i -20.

Co do różnic, to tutaj sobie można porównać - http://enkol.pl/Archiwum:S%C5%82u%C5%BCbowy_rozk%C5%82ad_jazdy_poci%C4%85g%C3%B3w_pasa%C5%BCerskich_i_towarowych_zeszyt_140_(2000)
Polecam linie z większymi prędkościami dla pasażerskich, czyli np. Siedlce - Czeremcha - Hajnówka

PS. Oczywiście kontenery można wytrasować 100 na spalince, ale reszta nie powinna przekraczać 70 km/h.

30
Symulator / Odp: Traxx E186 - problem NOWY
« dnia: 01 Kwietnia 2019, 23:32:45 »
Poprawiłem 24150_e186_runningnoise_60.flac i 24150_e186_runningnoise_80.flac, na zapętleniach faktycznie było to słychać. Do tego _60 ma dość sporo "pyknięć" w środku i wydłubać to, może ktoś poświęci godziny na to :-)

Strony: [1] 2 3