Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Marys01

Strony: [1]
1
Pomoc doraźna / Odp: Skład sam się zahamowuje
« dnia: 14 Sierpnia 2020, 01:17:24 »
Temat rozwiązany, a ja jestem w szoku. Z Maszyną przygodę rozpocząłem w 2005 roku. 15 lat prowadzenia maszynek na wszystkich liniach. Mocno zaniżając szacunek "przejeździłem około 10000 godzin na symulatorze. I okazało się, że nie umiem hamować. Problem polegał na tym, że miałem we krwi odhamowywanie falą. Zawsze tak robiłem. I co? Tym razem przeładowywałem. Po kilu takich napełnieniach uderzeniowych skład nie chciał jechać. Maszyna jest symulatorem prawie doskonałym, a ja maszynistą początkującym ;)
Temat do zamknięcia, problemu nie ma i nie było. No chyba, że z mechanikiem :)

Edit: Tu znajdziecie opis problemu: https://eu07.pl/forum/index.php?topic=25863.0 Temat jak się okazuje stary jak Maszyna.

2
Jako, że nie znalazłem takowego wątku, to zakładam.
Temat wyniknął ze znanego niektórym użytkownikom Maszyny problemu przycinania symulacji na shaderowym trybie renderowania. Tryb uproszczony (wydajniejszy) w moim odczuciu daje ładny efekt realizmu pogodowego ale cienie są kanciaste, a jazda nocą to okropne rozświetlanie kolejnych kawałków terenu skokowo co kilkadziesiąt metrów. Z wielką radością przyjąłem przeto rozwój renderowania, aczkolwiek ubolewając, że moja karta tego nie może uciągnąć. Aż tu pojawił się nowy starter, z poziomu którego można ustawić opcje grafiki nie ingerując w plik ini symulatora. Czyli taki fajny bajerek dla laików, gdyby... No właśnie, został opisany. Zatem opisuję ja.
Testy robiłem na sprzęcie z kartą NVIDIA GeForce 940MX 2GB RAM, procesor Intel Core i5-7200U, 2,5GHz do 3,1 GHz, RAM 8GB. Misja testowa: baltyk_skm1, maszyna EN62 (wybrałem sprzęt z wieloma wyświetlaczami gdyż są w stanie mocno spowolnić symulację). Poniżej podaję wyniki testu w postaci różnic w wartości liczby klatek na sekundę (FPS) na danym ustawieniu względem ustawienia bazowego. Wartości ujemne oznaczają spadek, wartości dodatnie wzrost. Podałem tylko te ustawienia, przy których była zmiana FPS.

Na ustawieniu trybu renderowania uproszczony shaderowy:
Rozdzielczości nie testowałem.
Skalowanie tekstur: baza = 4096. Ustawienie: 8192 (-2 FPS), 16384 (-3 FPS).
Jakość łuków: baza = niska. Ustawienie: bardzo niska (-3 FPS), bardzo wysoka (-3 FPS). Brak różnic w ustawieniu 'wysoka'.
Jakość filtrowania tekstur: baza = bardzo niska. Ustawienia: niska (-1 FPS), normalna (-2 FPS), wysoka (-2 FPS), bardzo wysoka (-3 FPS).
Multisampling: baza = x2. Ustawienia: x4 (-2 FPS), x8 (-2 FPS).
Częstotliwość odświeżania ekranów dodatkowych: baza = standardowa. Ustawienia: brak (-5 FPS).
 Odbicia jako cubemapa. Odświeżanie odbić: baza = bardzo niska. Ustawienia: niskia (-6 FPS), wysoka: (-10 FPS), bardzo wysoka (-15 FPS).
                                    Rozdzielczość cieni: baza = niska. Ustawienia: Umiarkowana (-2 FPS), wysoka (-10 FPS).
Cienie (shadery): baza = zaznaczone. Ustawienie: odznaczone (+15 FPS) - ale brak cieni.
Skalowanie składowej: baza = zaznaczone. Ustawienie: odznaczone (+5 FPS).
Ekrany w osobnym wątku: baza = zaznaczone. Ustawienie: odznaczone (+15 FPS).

I wpływ trybu renderowania: baza = uproszczony shederowy. Ustawienia: pełny (-15 FPS), uproszczony (+8 FPS), stary (+25 FPS).

Podsumowanie: na wydajność (płynność) gry mają największy wpływ ustawienia trybu renderowania. Jeśli chcemy mieć ładną grafikę wybieramy shaderowy uproszczony. Warto wyłączać cienie na misjach nocnych (checkbox cienie). Wyłączone skalowanie składowej oraz ekrany w osobnym wątku też daje dużą różnicę. Nie warto ustawiać wysokich jakości odbić oraz wysokiej rozdzielczości cieni (jeśli włączone).
Na koniec ważna uwaga: na niektórych sprzętach warto przetestować ograniczenie liczby FPS. Pozwala płynniej działać symulacji bez nagłego przechodzenia z dużych wartości na małe co powoduje przycięcia. Załączam moje ustawienia grafiki w Starterze oraz karty graficznej.

3
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 01 Października 2019, 00:35:39 »
Dzień dobry,
Lokomotywa EU07-150 na scenerii L053-sluzba-1-night. Po wyjechaniu z szopy przy punkcie kontrolnym strajkujący maszyniści ustawiają wagony blokujące przejazd. Jako, że ja wykonuję swoją pracę z pasją proszę o radę jak zwolnić tor. W załącznikach screeny z dwóch prób wyjechania w perony. W pierwszej sytuacji dwa wagony na rozjazdach za tarczą obok punktu kontrolnego. W drugiej sytuacji jeden wagon przed punktem kontrolnym. Log.txt z sytuacji drugiej.

4
Bocznica / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 16 Września 2019, 17:52:08 »
Najpierw robiłem "nakładkę". Po pojawieniu się problemów z brakiem plików próbowałem zgodnie z sugestiami w tym wątku powyżej pobrać wcześniejsze wersje plików z repo. Zaczął się robić wielki bałagan i znaki zapytania na wagonach widmo miałem już wszędzie. Wyciąłem cały folder Maszyny z komputera i postawiłem całość na nowo z pliku instalacyjnego ze strony głównej. I właśnie efektem mój post.

Strony: [1]