Modernizacja lokomotyw ET22 (w wersji 201Em) co do zakresu i ilości była przygotowywana w innych i bardziej stabilnych warunkach rynku przewozowego - wyjaśnia Piotr Apanowicz, rzecznik prasowy PKP Cargo. - Ogólnoświatowy kryzys gospodarczy i pojawienie się na polskich torach konkurencji spowodowało konieczność określenia nowej strategii, optymalizacji kosztów w tym również weryfikację zakresu modernizacji lokomotyw szczególnie w sytuacji kiedy pojawiły się ich nadwyżki - dodaje.
Biorac pod uwage, ze pierwsza zmodernizowana lokomotywa (nie liczac ET22-2000 z 2004 roku) wyjechala z ZNLE na poczatku 2009 roku, to tlumaczenia rzecznika sa po prostu smieszne. Konkurencja nie pojawila sie w 2009 roku, lecz kilka lat wczesniej, wlasnie wtedy gdy przygotowywano owa modernizacje (bodajze rok 2005). Co do kryzysu - zgoda, Cargo dosc mocno sie z nim borykalo wlasnie w I polowie 2009, wiec nie rozumiem, dlaczego w tak trudnej sytuacji gospodarczej
okreslenie nowej strategii trwalo az poltora roku.
« Dodano: 13 Sierpnia 2010, 11:45:19 »
Znalazlem cos ciekawego o ET22-2000 (nie wiem na ile sa to informacje aktualne i prawdziwe, a tymbardziej czy dotycza calej serii):
ta 22 ma zasadnicza wade wynikającą z komputera jak zada się jej prędkość 50 kmh, to osiągnie tą predkosc dając duży prąd i zanim zejdzie do zera to złapie 52 kmh, potem sama lekko hamuje, ale zanim skład odhamuje to v spada do około 48 i znowu ciągnie, towarzyszą temu straszne szarpniecia.
Skad my to znamy ;)