Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Hani7

Strony: [1]
1
Tabor kolejowy / Odp: Utrzymanie mocy i efekty bocznikowania w spal-ele
« dnia: 21 Października 2018, 15:41:36 »
Dlatego rozpocząłem ten temat, ponieważ w MaSzynie czy masz załączony bocznik np. w SM42 czy nie to jest to samo.

2
Tabor kolejowy / Odp: Pantografy przy lokomotywach ukrotnionych
« dnia: 21 Października 2018, 00:21:56 »
Jeśli się nie mylę to lokotywa według przepisów musi jechać na tylnym pantografie.
Mylisz się. Przepisy nic nie mówią na temat tego, czy ma to być przedni czy tylny.
Przepisy mówią, ze obowiązkiem maszynisty jest jazda na tylnym podniesionym pantografie. W przypadku jazdy z podniesionym przednim pantografie i jego połamania może to uszkodzić także elementy elektryczne dachu i tylny opuszczony pantograf. Wtedy nie ma już możliwości kontynuowania jazdy choćby do najbliższej stacji.

3
Tabor kolejowy / Odp: Utrzymanie mocy i efekty bocznikowania w spal-ele
« dnia: 08 Października 2018, 21:39:59 »
I zatem przyspieszenie. A siła pociągowa to przyspieszenie.

4
Tabor kolejowy / Odp: Utrzymanie mocy i efekty bocznikowania w spal-ele
« dnia: 08 Października 2018, 21:38:56 »
Regulator Woodward'a odpowiednio dawkuje paliwo do cylindrów silnika spalinowego zgodnie ze stopniem wzbudzania prądnicy głównej tak, że zachowana jest równowaga pomiędzy obrotami i mocą silnika spalinowego i prądnicy głównej.

Po dojściu kołem nastawnika jazdy do ostatniej 11 pozycji możliwe jest zbocznikowanie uzwojeń silników trakcyjnych. Bocznikowanie polega na wyłączeniu z obwodu głównego części uzwojenia stojanów w wyniku czego następuje zmniejszenie strumienia magnetycznego uzwojeń stojanów silników trakcyjnych przez co zwiększa się prędkość obrotowa wirników silników trakcyjnych.

5
Tabor kolejowy / Odp: Utrzymanie mocy i efekty bocznikowania w spal-ele
« dnia: 08 Października 2018, 21:34:05 »
Regulator Woodwarda nic nie dławi, tylko podaje większa dawkę wtedy kiedy jest zapotrzebowanie na moc żeby utrzymać stałe obroty silnika spalinowego. W SM 42 jest to znamienne kiedy na danej pozycji podjeżdżasz pod wzniesienie. Silnik kopci , głośniej pracuje i turbina inaczej gwiżdże aby utrzymać stałe obroty silnika. W innych dieslach też. Po to jest ten regulator.

6
Tabor kolejowy / Odp: Utrzymanie mocy i efekty bocznikowania w spal-ele
« dnia: 08 Października 2018, 20:08:28 »
Pisałem wyżej,że w elektrycznych ET22, EU07 po załączeniu kolejnych stopni bocznikowania siła pociągowa rośnie. Gyby nie rosła to co najwyżej byś rozpędził sie do 90km/h wpozycji R.

7
Tabor kolejowy / Utrzymanie mocy i efekty bocznikowania w spal-ele
« dnia: 08 Października 2018, 15:06:14 »
Witajcie, na exe 181003 pod klawiszem F12 sprawdziłem siłę pociagową pojazdów spalinowych - SU46, SU45, ST44, SM42. Mam takie wrażenie, żę fizyka tych pojazdów jest trochę "oszukana". Bo o ile np w ET22 w pozycji "S" kiedy zadamy bocznikowanie to siła pociągowa rośnie i to znacznie, W w/w spalinowych bocznikowanie wogóle nie wpływa na siłę pociągową, jedynie włączone ogrzewanie w SU45/46 przy 100 km/h zmiejsza siłę o 10kN. W SM42 przy załączeniu boczika zgodnie ze sztuką prąd rośnie o 400A i nawet turbina inaczej gwiżdze, a siła pociągowa nic. W SU45/46 i ST44 załączanie bocznikowania jest wyrażane kontrolkami, skokami prądu, a siła pociągowa nic. Bocznikowanie w pojazdach spalinowych , żeby w całym zakresie prękości wykorzystać moc silnika i siłę pociągową. W rzeczywistości na płaskim terenie SM42 przy 800t brutto można rozpędzić do 60 km/h w MaSzynie nie ma takiej możliwości. SU46 przy 550t brutto nawet przy załączonym ogrzewaniu 100km/h na płaskim terenie osiągała. ST44 przy 1750t  brutto też można 70 km/h jechać i też w MaSzynie na misji L053 poranek ST44 przy brutto 1680t co najwyżej 55km/h.

8
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 06 Października 2018, 14:28:52 »
Misja Włokniarz/Cegielski na EP07 344 przejezdna w całości z 20min opóźnieniem i to na exe 031018.

9
ET22- załączanie WS z pulpitu następuje po przestawieniu hebelka w póz „zał” oraz naciśnięcie przycisku. Załączenie sygnalizuje lampka. Wyłączenie WS z pulpitu następuje po przestawieniu hebelka w pozycje „wył”. W symku zaimplementowane jest to w ten sposób że przy załączeniu wciska się przycisk. A przy rozłączania hebelek przeskakuje w pozycje „zał” i wraca z powrotem i WS zanika. Może warto to zmienić jeśli ma być realistycznie?

10
Witam
Skąd można pobrać, poprzednią wersję scenerii tam gdzie startuje się ET42 z beczkami z OL?
Z góry dziękuję.

11
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 13 Stycznia 2018, 20:04:42 »
SU45 boczniki załączają się na pozycjach 10,11,12,13 w rzeczywistości. A nie tylko na 10. Po załączeniu trzeczego bocznika zejście na pozycję 9,8,7 powoduje jazdę na dwóch bocznikach. W Maszynie jest W, które exe traktuje jako 1. Także z automatu boczniki załączać powinny się na każdej od 11 wzwyż. Analogicznie j/w 10,9,8 powinno powodować w MaSzynie zejście do i jazdę na dwóch stopniach bocznikowania. Z pozdrowieniami dla administratowów i dewelpoerów.

12
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 13 Stycznia 2018, 19:51:40 »
W SU46 boczniki powinny pracować na pozycji 12 wzwyż. Pierwsza pozycja pozycja to jest W - załączenie styczników liniowych , druga pozycja to jest S. Trzecia pozycja nastawnika to jest 1. Druga i trzecia jest taka sama przy wyłączonym ogrzewaniu, przy załączonym natomiast S jest słabsza aby nie rwało przy ruszaniu, ponieważ obroty przy załączonym ogrzewaniu w rzeczywistości są 1100/min. Boczniki załączją sie na każdej powyżej 10tej przy określonych prędkościach(w MaSzynie jest to 12) czyli 11,12,13. Na czwartym boczniku w rzeczywistości powyżej 50km/h można zejść na poz9(MaSzyna11) i będzie jazda na czterech bocznikach. natomiast powyżej 50 km/h na poz8,7,6 możliwa jest jazda na dwóch bocznikach pod warunkiem, że wcześniej był załączony bocznik 3 lub 4. Było to już opisywane na forum dogłębnie w roku 2012 i byłu złączone również filmy. Jak trzeba podeślę linki. Mam też maszynistę, który 12 lat w Słupsku jeżdził na SU46 033 do konsultacji.

Strony: [1]