Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Sm 42 driver

Strony: [1]
1
Infrastruktura kolejowa / Odp: Lokalizacja rezonatorów SHP
« dnia: 22 Stycznia 2024, 14:45:36 »
Cześć, generalnie polecam zajrzeć do § 56 instrukcji Ie-4 (WTB-E10) - jest dostępna na stronie PLK. To powinno Ci wyjaśnić wszystkie ewentualne wątpliwości.
- 200 metrów przed semaforami wjazdowymi
- 200 metrów przed tarczami ostrzegawczymi oraz przez TOP
To się zgadza.
- 200 metrów przed semaforami samoczynnej blokady liniowej
Jeżeli semafor sbl stoi na szlaku to rezonator umieszcza się 200m przed tym semaforem. Jeżeli natomiast jest sytuacja, że semafor sbl stoi jeszcze w granicach posterunku ruchu, to wtedy, zgodnie z § 56 ust. 1 pkt 2 instrukcji Ie-4, rezonator należy umieścić na wysokości semafora.
- na równi z semaforem wyjazdowym ze stacji w kierunku szlaku wyposażonego w SBL
To dotyczy generalnie każdego semafora w obrębie posterunku ruchu, który może pełnić rolę tarczy ostrzegawczej do następnego semafora, czyli informować o wskazaniu następnego semafora. Czyli tak jak piszesz - wyjazdowe na szlak z sbl, ale również np. semafory drogowskazowe też się do tego zaliczają.
- na równi z semaforem wjazdowym na posterunku odgałęźnym w kierunku szlaku wyposażonego w SBL
Tutaj rezonator powinien być 200m przed semaforem. Niezależnie czy mówimy o semaforze wjazdowym posterunku odgałęźnego nieposiadającego semaforów wyjazdowych czy o semaforze wjazdowym posterunku odgałęźnego posiadającego semafory wyjazdowe.
*- w połowie długich szlaków niewyposażonych w blokadę samoczynną (w obu kierunkach jazdy)
Zasada została opisana w § 56 ust. 5 instrukcji Ie-4. Generalnie, jeżeli odległość pomiędzy kolejnymi rezonatorami wynosi więcej niż 10km to należy zainstalować dodatkowe rezonatory. W praktyce zawsze ich lokalizacja wypada na szlaku oraz instaluje się je od razu dla dwóch kierunków jazdy (w tym samym kilometrze linii).
Czy coś jeszcze?
Jeżeli w jakimś miejscu występują semafory grupowe wyjazdowe to rezonatory umieszcza się na wysokości tych semaforów. Rezonatory umieszcza się też jeśli nie ma semafora wjazdowego np. z toru lewego - 200m przed miejscem teoretycznego ustawienia semafora wjazdowego i odnoszącej się do niego tarczy ostrzegawczej (§ 56 ust. 2 instrukcji Ie-4). Rezonatory można również umieszczać przed miejscem niebezpiecznym w odległości drogi hamowania (§ 56 ust. 4 instrukcji Ie-4). Rezonatory umieszcza się również przy wyjeździe z lokomotywowni czy innych miejsc stacjonowania lub naprawy taboru. Wtedy umieszcza się dwa rezonatory następujące tuż po sobie, z czego jeden powinien jest malowany na czerwono. Rezonator malowany na czerwono nie zawiera obwodu rezonansowego i ma nie oddziaływać na urządzenia umieszczone na pojeździe. Podczas przejazdu nad tymi rezonatorami sprawdza się reakcję urządzeń pojazdowych na przejazd nad "normalnym" rezonatorem, czyli wyposażonym w obwód rezonansowy, oraz na przejazd nad atrapą rezonatora.

2
Na warsztacie / Odp: Projekt Podlasie '05
« dnia: 17 Października 2023, 20:14:28 »
Cieszę się, że udaje mi się spełniać obecne standardy, taki był właśnie cel :) Na kafel tekstury trawy nie zwracałem większej uwagi, zrobiłem go obecnie bardziej na oko ponieważ zakładam, że nie był to ostatni eksport tego terenu do symulatora i będą jakieś zmiany np. po wpasowaniu mostów, wiaduktów czy dróg. Z ciekawości sprawdziłem jaki jest obecnie wymiar kafla tekstury terenu i wychodzi 24,1 x 38,5 m. To jest bez problemu do zmiany przy kolejnym eksporcie. Teren obejmuje aktualnie ok. 40 km. Jeśli chodzi o jego wagę to plik scm waży aktualnie 533 MB a model ma 2 153 011 trójkątów. Trochę się niestety biję sam ze sobą i moim zamiłowaniem do detalu jeżeli chodzi o optymalizację terenu i w efekcie na ten moment osiągnąłem taki rezultat :)

3
Na warsztacie / Odp: Projekt Podlasie '05
« dnia: 16 Października 2023, 21:36:47 »
Wątek się nieco zakurzył ale to nie znaczy, że prace stanęły. Ostatnimi czasy niezbyt szybko się posuwały do przodu ale teraz powinny nieco przyspieszyć. Nie mniej, udało się skończyć teren pod całą linię 55 oraz stację Siedlce wraz z przyległymi wyjazdami. W niektórych miejscach trzeba jeszcze skorygować niwelety torów bo wchodzą w teren ale są to niewielkie korekty wysokości.

Kolejne prace na linii 55 skupią się na wspomnianej poprawce wysokości niwelet, dodaniu dróg oraz ich wypoziomowaniu.

Poniżej załączam screeny terenu:
1SP - st. Sokołów Podlaski, wyjazd w stronę Siedlec
2BP - szlak Sokołów Podlaski - Siedlce, widok na przejazd w ciągu DK63
3SL - wjazd do Siedlec od strony Sokołowa Podlaskiego, po prawej wykop, w którym biegł drugi tor (obecnie biegnie tędy obwodnica Siedlec)
4SL - st. Siedlce, wyjazd w kierunku Warszawy, na pierwszym planie wiadukt "garwoliński", po lewej wykop, w którym biegł drugi tor do Sokołowa
5SL - st. Siedlce, wyjazd w kierunku Łukowa/Czeremchy
6DLU - podg. Doły (Ujrzanów), widok w kierunku Siedlec, w lewo, na wiadukt nad linią 2, odbija nieistniejący dzisiaj drugi tor
7DLU - podg. Doły (Ujrzanów), widok w kierunku Siedlec (szersza perspektywa), w lewo odbija łącznica 520 w kierunku podg. Doły na linii 2

4
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 07 Marca 2023, 21:36:25 »
W paru niedawnych wątkach traktujących pobocznie o przyszłości MaSzyny, przewinęło się stwierdzenie że symulatorowi brakuje scenerii, a to głównie przez poziom skomplikowania narzędzi edytorskich. Kilka miesięcy temu, w jakiejś tam rozmowie z synem, uznałem podobnie - nie mieliśmy czym zrobić scenerii, a próg wejścia w obecne narzędzia okazał się zbyt wysoki i temat odpuściłem.

Zakładam, że mowa tutaj o Rainstedzie, który pozwala na odwzorowanie torów zgodnie z rzeczywistymi zasadami ich budowy. Niestety, żeby nie wyszedł rollercoaster czy rzucanie na łukach o ścianę to twórca powinien zaznajomić się chociażby z podstawowymi zasadami projektowania linii kolejowych, np. po co stosuje się przechyłki, krzywe przejściowe, jakie mamy minimalne promienie łuków poziomych w zależności od maksymalnej prędkości itd. I mówię teraz zarówno o sceneriach realnych jak i fikcyjnych. Być może jako inżynier przyzwyczaiłem się już do możliwości jakie daje Rainsted. Ale właściwie w kontekście propozycji nowego edytora to zmierzam do pytania: czy zakładasz jakieś uproszczenia (i jakie) w stosunku do obecnie stosowanych narzędzi? Domyślam się, że na tym etapie ciężko szczegółowo odpowiedzieć na to pytanie ale chociaż nakreśl założenia. Osobiście, jako twórca, z dużą rezerwą patrzę na sytuację, w której osiągnęliśmy pewien poziom dokładności oferowany przez narzędzia edytorskie a następnie będziemy iść w uproszczenia czyli wrócimy do czasów przed powstaniem/wykorzystaniem obecnie stosowanych narzędzi.

5
Na warsztacie / Odp: Projekt Podlasie '05
« dnia: 22 Grudnia 2022, 18:03:43 »
Cześć, idą święta więc trzeba nieco odkurzyć wątek :) Projekt oczywiście nie umarł tylko ciągle się rozwija. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zostały ułożone tory na linii 31 do samej Hajnówki (doszło 8 nowych stacji: Mordy, Niemojki, Platerów, Siemiatycze, Nurzec, Czeremcha, Witowo, Hajnówka). Na linii 55 i na stacji Siedlce została dodana sygnalizacja, ukresy i część wskaźników. Cała linia 55 została wypoziomowana zgodnie z wcześniej wprowadzonym profilem pionowym.

Kolejne prace w kontekście linii 55 skupią się na optymalizacji i dodaniu terenu, natomiast na linii 31 prace będą obejmować profil pionowy i wypoziomowanie torów.

Krótki opis załączonych screenów:
mapa22 – mapa całego projektu
Siedlce1 – st. Siedlce, widok z części pasażerskiej w kierunku Łukowa/Czeremchy
Siedlce2 – st. Siedlce, widok z części pasażerskiej w kierunku Mińska Maz.
Sokolow1 – st. Sokołów Podl., widok w kierunku Siedlec

6
Na warsztacie / Projekt Podlasie '05
« dnia: 27 Czerwca 2022, 20:17:29 »
Witam wszystkich,
Jako że niedawno stuknęła mi 15 rocznica rejestracji na forum (niektórzy pewnie pamiętają moje dawne poczynania w zakresie scenerii) i wypadałoby wrócić do świata żywych, postanowiłem zaprezentować nad czym aktualnie pracuję. Będzie to również dla mnie motywacja do regularnego prezentowania postępów prac. Tematem opracowania są realne linie kolejowe:
  • D29-55 (część dawnej 34): Sokołów Podlaski – Siedlce (km 90,000 – 119,862)
  • D29-31: odcinek Siedlce – Hajnówka (km 0,000 – 122,000)
  • D29-520: łącznica Doły – Ujrzanów (km 0,000 – 1,227)
Z natury rzeczy, odwzorowaniem został objęty również mały fragment linii nr 2 (km 90,000 – 97,700).

W aktualnym etapie uwzględnione zostały również układy torowe bocznic:
  • składu złomu w Sokołowie Podlaskim
  • cukrowni „Elżbietów” w Sokołowie Podlaskim
  • fabryki Solbet w Podnieśnie
  • Północnej Dzielnicy Przemysłowej w Siedlcach (Karo, Cargill itd.)
  • JW2523 w Siedlcach
  • Południowej Dzielnicy Przemysłowej w Siedlcach (Stalchemak, Mostostal itd.)
  • bazy tłucznia w Siedlcach
Okres odwzorowania obejmuje lata 2004 – 2006.

Całość projektu powstaje zgodnie z nowymi standardami, tj. w Rainsted oraz teren z NMT-1. Obecnie prace skupiają się na linii 55, stacji Siedlce, wyprowadzeniu linii w kierunku Mińska Maz. (kawałek za stację Siedlce), Łukowa (kawałek za podg. Doły) oraz Czeremchy (linia 31 km 0,000 – 4,700 – kawałek za pskp Ujrzanów). Ten zakres jest obecnie priorytetem i jest przewidziany do zakończenia w pierwszej kolejności. Równolegle oczywiście są (i będą) prowadzone prace nad torami linii 31 w kierunku Hajnówki oraz ich wypoziomowaniem. Z siecią trakcyjną na razie się wstrzymuję. Z tego co widziałem na mm to idzie nowe w tym zakresie a wolałbym dwa razy nie robić tej samej roboty.

Co jest zrobione:
  • linia 55 – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • linia 31 (km 0,000 – 4,700) – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • linia 2 (km 90,000 – 97,700) – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • łącznica 520 – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • bocznice – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
W kolejnych krokach profil pionowy zostanie przypisany do torów, zostaną zrobione łuki pionowe, zostaną poprawione napędy rozjazdów oraz będzie wstawiona sygnalizacja. Teren został już wstępnie przygotowany, ale jeszcze nie znalazł się na scenerii. Jestem aktualnie w trakcie przesiadki na nowy komputer i nową paczkę więc przynajmniej część z tych prac nieco się przesunie.

Chciałem jeszcze napisać trochę o historii linii i innych aspektach z nią związanych, ale myślę, że lepiej zrobił to kolega Paweł na swojej stronie poświęconej linii 34 (z której została wydzielona linia 55). Zainteresowanym ciekawą lekturą polecam więc stronę linia34.pl.
Generalnie linię 55 znam prawie jak własną kieszeń, posiadam również masę zdjęć (w tym na tekstury) oraz innych materiałów, ale gdyby ktoś posiadał jakieś zdjęcia lub materiały z tych rejonów (niekoniecznie z odwzorowywanego okresu) to chętnie przygarnę.
Jeżeli pojawiłyby się jakieś uwagi to z chęcią je przyjmę i rozważę.
Sm 42 driver

7
Screeny / Odp: Konkurs screenów.
« dnia: 02 Maja 2009, 21:37:03 »
Wyniki konkursu - najlepszy screen kwietnia.

1

adsim
Osobowy do Kociar.

2

brave
Gdzieś na szlaku.

3

seb@
Budyń wygrzewający się w zachodzącym słońcu.

Zwycięzcom gratuluję :)
Zapraszam do zgłaszania screenów na miesiąc maj.
Pozdrawiam

8
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 15 Października 2008, 20:26:35 »
Fotki wyglądają jak zrobione podczas deszczu.
Na moje to one są robione podczas deszczu ;)

czegos: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5365.0.html poczytaj :)

Strony: [1]