Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mati222

Strony: [1] 2
1
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 23 Września 2023, 21:29:45 »
Potwierdzam. Na jednym komputerze exe z Bieszczad działa, na drugim jest tak jak napisał @malacz91 (próbowałem też z td - bez rezultatu).

2
Na warsztacie / Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 16 Września 2023, 21:41:57 »
W związku z otrzymaną wiadomością na priv i prośbą o sprawdzenie działania eventów, sprawdziłem na ostatniej paczce maszynowej.

Problem z właściwym wyborem kierunku przez AI w EZT-ach, to najprawdopodobniej problem z exe, a nie z działaniem eventów (sprawdziłem u siebie na najnowszej paczce i te działają prawidłowo).

Jeżeli chcesz pojeździć na tej scenerii, na najnowszej paczce 23.07, to należy pobrać exe @tmj (najlepiej ostatnie opublikowane na forum 210905), wybrać w starterze to exe i wszystko dobrze działa.

3
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.07 problemy.
« dnia: 10 Sierpnia 2023, 15:31:29 »
Instalując nową paczkę 23.07 na poprzednią paczkę 23.04 i pobierając pliki dla twórców map pobrało (porównując z repo) nieaktualny plik nodebank.txt. Prośba o sprawdzenie pliku nodebank.txt dołączonego do ostatniej paczki 23.07, bo być może problem występuje tylko u mnie.

4
Na warsztacie / Odp: Konwerter OSM > MaSzyna
« dnia: 20 Czerwca 2023, 14:59:33 »
Potwierdzam to co zostało napisane powyżej. Dużą pomocą przy tworzeniu otoczenia realnych scenerii byłby program, za pomocą którego można importować drogi (bryły budynków już są do podmiany,  brakuje m. in. dróg). Nawet gdyby te drogi nie wyglądały idealnie, to i tak stanowiłoby to duże ułatwienie. Próby tworzenia i poziomowania dróg edytorem na sceneriach realnych z profilem pionowym, to zadanie praco i czasochłonne, a tworzone w ten sposób drogi nie wyglądają dobrze. 

5
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 01 Maja 2023, 14:09:13 »
Zastanów się, czy nie dodać następujących wpisów include w udostępnionym przez Ciebie poprawionym pliku scenery:

include drawinowo_os/nowedrawinowo.scm end
include drawinowo_os/nowedrawinowo_drzewa.scm end
include drawinowo_os/nowedrawinowo_pola.scm end
include drawinowo_os/nowedrawinowo_trawy.scm end
include drawinowo_os/nowedrawinowo_slupy.scm end

oraz "zakomentować" wpis include drawinowo lasy: //include drawinowo_os/lasy.scm end.

W ten sposób osoby, które pobrały także ostatnią paczkę w wątku drawinowo_od_rana będą mieć, po uruchomieniu scenariusza na przesłanym przez Ciebie poprawionym pliku scenery, nowe otoczenie scenerii.

6
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 26 Kwietnia 2023, 20:22:25 »
W zał. archiwum zawierające paczkę drawinowo_od_rana dostosowaną do paczki maszyny 23.04.

https://eu07.pl/userfiles/28282/nowedrawinowo_od_ranan.7z

Ważne:   Dla tych co pobrali także paczkę z wątku drawinowo_do_końca: to po nadpisaniu plików z dołączonego do tej wiadomości archiwum, do prawidłowego działania scenariuszy drawinowo_od_rana, należy dodatkowo pobrać i nadpisać plik z poprawką @Transkeia dołączoną do wiadomości na str. 18 tego wątku:
Cytat: Transkei w 17 Czerwca 2022, 22:04:27
.

7
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady WIP - do pobrania
« dnia: 05 Grudnia 2022, 19:46:26 »
W zał. archiwum z poprawionym plikiem (poprawki dot. usunięcia "różowych" dachów ze scenerii + przy okazji zmieniłem parametry lights dodając m. in. oświetlenie budynków).  Po rozpakowaniu plik nadpisujemy w katalogu scenery\l107\deko

U siebie sprawdziłem, ale gdyby jeszcze coś "różowego" z dachów zostało to poprawię.

8
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 28 Listopada 2022, 19:00:13 »
W zał. nowe archiwum - w stosunku do poprzedniego dodano nowy plik nowedrawinowo_slupy i inne drobne poprawki.

Po pobraniu i wgraniu nowych plików,  należy usunąć z katalogu scenery dwa pliki .sbt: drawinowo_od_rana. sbt oraz drawinowo_od_rana_lite.sbt

https://eu07.pl/userfiles/28282/nowedrawinowo.7z

Edit: W zał. archiwum scenery.7z zawierające dwa poprawione pliki scenery: przywrócenie wagonów kontenerowych z pierwotnej paczki od @DieselPower w składzie kontenerowym TDE713102, z którym AI miała problemy oraz podmienione wagony kontenerowe dla składu ozdobnego ustawione za Tm6 w Grabówku (w tym wypadku AI także miała problemy z odhamowaniem i potrafiła stanąć na szlaku w kierunku Krucza blokując go).

9
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 09 Października 2022, 20:50:10 »
W zał. archiwum - nowe otoczenie od wjazdu do Włodowic do Grodziska Zachodniego (z wyj. Grodziska Zachodniego, w którym jedynie zostały podmienione dwie nieoświetlone nastawnie na jedną oświetloną) oraz ruch sam. AI na scenerii.

Po pobraniu i wgraniu nowych plików,  należy usunąć z katalogu scenery dwa pliki .sbt: drawinowo_od_rana. sbt oraz drawinowo_od_rana_lite.sbt, EDIT: a z pliku teren.scm wpisy od linii 687 do 1285. 

Zaznaczone na zrzutach ekranów pawilony i sklepy, zostały celowo "zakomentowane" w plikach grabowek.scm i nowedrawinowo.scm (można samodzielnie pobrać z testu dodatków+nowe shadery z emission map shaders i "odkomentować").

Edit: Poprawione archiwum zawiera dodatkowo dwa pliki scm: lampy_drawinowo.scm (poprawiono lampy, które nic nie oświetlały w peronach we Włodowicacho, w Grodzisku Zachodnim i przy podg Stawiska Dolne) oraz teren.scm (usunięte zostały wpisy odlinii 687 do 1285 oraz niektóre pola, które unosiły się w powietrzu przy po Lubniew Mały). Ponadto przesunięte zostały wiaty przystankowe i wprowadzono szereg innych drobnych poprawek, głównie związanych z roślinnością. 

Edit2: Poprawione archiwum: dostosowany plik scenery drawinowo_od_rana do nowej wersji 22.11, dodane lampy przy podg Grabówek Lachy oraz drobne poprawki, głównie dot. roślinności.


https://eu07.pl/userfiles/28282/nowedrawinowo.7z

10
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 17 Września 2022, 17:19:48 »
Przy okazji trzeba wstawic zebre miedzy grodziskiem a pierwszym przystankiem osobowym. Latwo go przejechac od strony grodziska. Z drugiej strony zebra jest.

Nie wiem, czy zostało poprawione w paczce w pierwszym poście i czy coś było jeszcze zmieniane w tym pliku. Jeżeli nie, to w zał. poprawiony plik wskaźniki, który mam u siebie na dysku z przesuniętymi o ok. 20m wskaźnikami.

Edit: W załączeniu poprawiony plik auto.scm (zdarzało się, że samochody we Włod. Zach. powodowały kolizję, chwilę po uruchomieniu scenariusza - pojazdy powodujące problemy zostały "zakomentowane" w pliku).

11
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 26 Sierpnia 2022, 14:18:31 »
Potwierdzam. Błąd z Alicją zgłaszany i występujący na poprzednim "patchu" nie został rozwiązany i pomimo dodania aktywacji kabiny, nadal u mnie występuje identyczna sytuacja, jak opisana w wątku  drawinowo od nowa (str. 17 wątku - wiadomość z dnia: 18 Kwietnia 2022, 22:43:54). 

12
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 07 Sierpnia 2022, 21:50:13 »

Odstawione we Włod. Tow. składy dekoracyjne mają wpisaną obsadę "headdriver" w pliku scenery, co skutkuje tym, iż są oświetlone po zmroku.

trainset none tor5232 100 0
//$o -WŁODOWICE TOWAROWE. DEKORACJA STATYCZNA. Klunkierstwa odstawione w najdalszym zakątku stacji.
node -1 0 b10nou_2000548-1 dynamic pkp\11xa_v2 b10nou_2000548-1 111aw_wreck 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 SN61-524'93 dynamic pkp\sn61_v2 SN61-524'93 SN61_zlom_drzwi 0 headdriver 39 0 enddynamic
node -1 0 bdn_2000553-1 dynamic pkp\11xa_v2 bdn_2000553-1 111aw_wreck 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdnu_2000549-9 dynamic pkp\11xa_v2 bdnu_2000549-9 111aw_wreck -1 nobody 35 0 enddynamic
node -1 0 SN61-520'93 dynamic pkp\sn61_v2 SN61-520'93 SN61_zlom -1 nobody 35 0 enddynamic
node -1 0 bdhpumn_50512608127-0 dynamic pkp\bdhpumn_v3 bdhpumn_50512608127-0 BDHPUMN_TAPICERKA_FABR 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdhpumn_50512608154-4 dynamic pkp\bdhpumn_v3 bdhpumn_50512608154-4 BDHPUMN_TAPICERKA_1 -1 nobody 35 0 enddynamic
node -1 0 SN61-527'93 dynamic pkp\sn61_v2 SN61-527'93 SN61_zlom_drzwi 0 headdriver 39 0 enddynamic
node -1 0 SN61-525'93 dynamic pkp\sn61_v2 SN61-525'93 SN61_zlom_drzwi -1 nobody 3 0 enddynamic
endtrainset]

13
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 17 Lipca 2022, 22:56:46 »
Przed wydaniem proponowalbym nagranie odjazdow od kierpociow dla pasazerskich. Przynajmniej dla tych ktore mozma prowadzoc.

Dodałbym do tego wjazd/wyjazd na sygnał zastępczy oraz podanie sygnału zezwalającego na manewry (chociaż w przypadku manewrów mogę się mylić i możliwe, że komunikat na radiotelefonie nie jest konieczny).

14
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 10 Lipca 2022, 20:13:53 »
O realności ścian lasu o wysokości 30 metrów nawet nie wspomnę – a takie MatiAn wstawił wszędzie, od Włodowic, po Drawinowo, i dopiero na nowszym odcinku scenerii (czyli do Grodziska) zrobił ściany niższe.

Odnośnie ścian lasu to wybrałem radykalne rozwiązanie i (aby nie wyszukiwać i usuwać poszczególne ściany lasów) usunąłem plik lasy.scm, oraz zabrałem się za tworzenie otoczenia w miejscach, w których były 30 metrowe ściany lasu (w zał. screen125 zrzut ekranu wjazd do Włodowic bez 30-metrowej ściany lasu). To rozwiązanie (oprócz tego, że w oczywisty sposób bez tych ścian lasów sceneria wygląda dużo lepiej) ma jeszcze tę zaletę, że przykładowo z linii magistralnej widać w oddali nowe otoczenie stworzone przez @Transkeia (screen126 i 127 - widok z magistrali po usunięciu ściany lasu). Niestety tworzenie nowego otoczenia równocześnie powoduje spadek wydajności gry.

1. Czy takie rozwiązanie ma sens i czy nie ma sposobu na łatwe zastąpienie w pliku lasy.scm ścian lasów 30 metrowych  np. ścianami lasów niższymi tj. takimi jak np. na linii 053 (chyba, że wg obecnych standardów maszynowych ścian lasów na tworzonych i rewitalizowanych sceneriach ma w ogóle nie być)?
2. Co do spadku wydajności, to czy zastąpienie ścian lasów 30 metrowych ścianami lasów niższymi wpłynie na wydajność, skoro i tak symulator będzie wczytywał nowe otoczenie stworzone przez @Transkeia, które jednakże dla gracza nie będzie widoczne?


Edit: W zał. rzuty ekranów.
 

15
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 09 Lipca 2022, 15:00:58 »
W zał. archiwum: sześć plików, które nadpisujemy - zawierające ruch samochodów AI na scenerii.

Po nadpisaniu nowych plików, przed pierwszym uruchomieniem scenariusza należy usunąć z katalogu scenery trzy pliki .sbt: drawinowo_od_rana. sbt, drawinowo_od_rana_lite.sbt i drawinowo_do_wieczora.sbt.

Kilka uwag:
1. Ruch pojazdów obejmuje odcinki dróg od Włodowic do Włodowic Zach., Grabówek i Drawinowo, oraz na wiaduktach we Włodowicach, Grabówku, Drawinowie, i Zarzeczu. Nie obejmuje natomiast dróg przebiegających przez przejazdy kolejowe i ruchu pojazdów na tychże przejazdach  (to wymaga uzupełnienia).
2. Ruch samochodów jest uproszczony i odbywa się wyłącznie w trybie manewrowym, i bez definiowania "trainsetów" , oraz tworzenia eventów.
3. Ruch pojazdów był tworzony i testowany na scenariuszu, i plikach z wątku Drawinowo_od_nowa , oraz na exe @tmj. Po zmianach w exe i dodaniu nowego scenariusza dokonałem niewielkich zmian (m. in. ruch pojazdów teraz odbywa się od Drawinowa do Kruszewa) i sprawdziłem na nowym exe i nowym scenariuszu z tego wątku (u mnie działa).
4.  Nie porównywałem plików z paczki z wątku Drawinowo_od_nowa (na których pracowałem) z paczką z tego wątku i nie wiem, czy pliki w zał. archiwum były zmieniane przez autora, przy tworzeniu nowego wątku. Szereg zmian wprowadzonych w plikach .scm (dekoracje_nowe, dekoracje2, dekoracje3) stworzonych pierwotnie przez @Transkeia polegało na: zdefiniowaniu dróg, nakładaniu dróg na wiadukty i skrzyżowania, obracaniu niektórych dróg o 180 stopni, i inne zmiany. Wszystkie te zmiany miały na celu umożliwienie bezkolizyjnego ruchu samochodowego AI, która zasadniczo nie radzi sobie z przestrzeganiem przepisów ruchu drogowego na skrzyżowaniach dróg (o czym już wspominałem w wątku drawinowo_od_nowa). Nie usuwałem działających sygnalizatorów świetlnych we Włodowicach Zach., ale co oczywiste AI za nic ma światło czerwone.
5. W pliku tory.scm zostały dokonane tylko dwie poprawki: podmiana wiaduktu we Włodowicach oraz rogatki w Grabówku (poprawki te zostały opatrzone komentarzem: //poprawka @mati222.
6. Stworzony ruch samochodów na scenerii stanowi swego rodzaju eksperyment (zwłaszcza ruch samochodów we Włodowicach Zachodnich, w których próbowałem stworzyć namiastkę ruchu aglomeracyjnego, co wiązało się ze znaczną ilością pojazdów poruszających się jednocześnie) i niewątpliwie wpływa na wspomnianą przez @Transkeia optymalizację. Z tych względów, to autorowi pozostawiam decyzję, czy w takiej postaci w ogóle trafi do paczki zawierającej przygotowane przez niego scenariusze? 

Edit: W zał. poprawka w sotsunku do pierwotnego archiwum z poprawionym plikiem drogi.scm. Z pliku drogi dołączonego do pierwotnego archiwum usunięte ("zakomentowane") zostały zbędne wpisy od linii 7894 do linii 8180.

16
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 07 Maja 2022, 22:50:07 »
Na exe paczki całościowej, pomimo definicji parametru lights, w budynku tpanlek4 brakuje oświetlenia.

17
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 24 Kwietnia 2022, 08:00:37 »
W zał. archiwum - nowe otoczenie Grabówka i okolic zawierające 5 plików scm (z tego dwa pliki nadpisujemy: tory.scm - podmieniłem jedną rogatkę w Grabówku oraz include.scm - "zakomentowałem" nieoświetlone bloki w Grabówku Wsi, które zostały podmienione w pliku grabowek.scm na bloki od @Toprusa).

Wpisy include są następujące: include drawinowo_os/grabowek.scm end
include drawinowo_os/grabowek_drzewa.scm end
include drawinowo_os/grabowek_trawy.scm end
.

Kilka uwag:
1. Plik grabówek. scm został stworzony w oparciu o wpisy node (próba podmiany na wpisy include, kończyła się zniknięciem części obiektów, także dałem sobie z tym spokój). Pozostałe dwa nowe pliki są tworzone w oparciu o wpisy include. 
2. Domy z cegły, które nie są dostosowane do paczki całościowej (screen 101 doł. do wiad. z dn. 03 Kwietnia 2022, 10:08:06) zostały "zakomentowane", żeby nie psuły widoku różowymi dachami.
3. Budynki od @Toprusa (screen 104 doł. do mojej wiad. z dn. 03 Kwietnia 2022) pozostają nieoświetlone,  pomimo zdefiniowania parametru lights (próba przetworzenia wpisów na wpisy include u mnie nie pomogła -  może ktoś znajdzie rozwiązanie tego problemu).
4. Część latarni została tworzona w ten sposób, że wstawiałem model latarni na scenerię i kolejne w równych odległościach (taki sposób tworzenia powoduje wysyp błędów powtórzonych modeli w pliku errors.txt - duplicate 3d model)
5. Nie potrafię tworzyć w edytorze Rainsted chodników, dróg, skrzyżowań dróg, placów, parkingów itp.   - także jest to do poprawy.
6. Terminal kontenerowy w Grabówku jest do poprawy (jest problem z nowymi kontenerami w nodebanku  - screen 105 i 106 doł. do mojej wiad. z dn.  04 Kwietnia 2022, 21:36:56). Jeżeli ta kwestia zostanie poprawiona to podmienię kontenery na nowe. Dodatkowo, jeżeli ktoś stworzy betonowy plac pod kontenery, to mógłbym także dodać brakujące latarnie.         
7. Dwujezdniowa droga w Grabówku została podmieniona na jednojezdniową w pliku drogi.scm, co jest związane z tworzonym ruchem AI samochodów ( u siebie mam już podmienioną drogę w Grabówku, ale kończę tworzenie numeracji dróg, także wrzucę na forum poprawiony plik razem ze zmienonym plikiem auta.scm).
8. Na budowie sieci trakcyjnej nie znam się w ogóle, także nie poprawiałem stojącego w osi toru słupa na wyjeździe z Grabówka - było to zgłaszane już wcześniej w wątku.
9. Pozostałe błędy dot. nowego otoczenia Grabówka, które zostaną zgłoszone na forum postaram się poprawić w miarę posiadanych umiejętności i możliwości. 

Edit: Po pobraniu, wgraniu nowych plików i dodaniu w/w wpisów include w plikach scenery, przed pierwszym uruchomieniem scenariusza należy usunąć z katalogu scenery dwa pliki .sbt: drawinowo_od_rana. sbt i drawinowo_od_rana_lite.sbt (brak usunięcia tych plików może powodować brak roślinności dodanej na scenerii).

18
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 05 Kwietnia 2022, 20:26:06 »
Nowe kontenery w nodebanku od @DieselPower wyglądają znacznie lepiej niż stare. Ponadto, takich problemów nie ma z mniejszymi kontenerami + z jednym większym China coś tam.

W zał. do dalszych testów plik scenery dostosowany do nowej paczki całościowej maszyny i częściowo z podmienionymi składami i zmienionymi rozkładami. Plik lte będzie w późniejszym czasie, bo planuję jeszcze podmienić składy z kontenerami (a jest co podmieniać, bo jest tego dużo na scenerii). Nie zmieniałem numeracji wagonów na wyświetlaczach, przygotowanej przez @Koguta, także jest to do zrobienia. 

Edit: Załącznik z plikiem scenery został usunięty i zostanie ponownie dołączony poprawiona wersja. Podziękowania dla @Koguta za znalezienie błędu.

Edit2: W zał. poprawiona wersja pliku scenery (usunięte zbędne wpisy include oraz dodany wpis dot. sprzęgu w jednym z wagonów stojących za Tm6 w Grabówku).

Edit3: Zgłaszane już w tym wątku problemy z prowadzeniem Traxxa przez AI (głownie z hamowaniem i ponownym ruszeniem po odhamowaniu składu) występują także na nowej paczce całościowej (podczas testowania zmienionego pliku scenery AI "przewaliła" S1 na SBL-ce, a potem po odhamowaniu nie potrafiła ruszyć ponownie (screen 108 i 109).

19
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 03 Kwietnia 2022, 22:28:39 »
Dograłem brakujący plik, ale brak oświetlenia budynku, pomimo zdefiniowania parametru lights?

20
Forum / Odp: Dostęp do Testu Dodatków - przemyślenia i pomysły.
« dnia: 17 Marca 2022, 15:09:06 »
Ja żadnej rangi nie mam i o nią nie zabiegam, bo nie jest mi do niczego potrzebna. Ale bez dostępu do testu dodatków nie stworzyłbym otoczenia Grabówka z nowych bloków i kamienic od @Toprusa, oraz nie podmienił wiaduktu we Włodowicach. Repozytorium nie śledzę, a w testach dodatków wyszukuję wydanych i pobieram tylko te, które są mi aktualnie potrzebne.

21
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 15 Marca 2022, 20:52:32 »
W zał. poprawiony wiadukt z nałożoną drogą (docelowo pieszych z wiaduktu należy usunąć, bo chodnika zarówno przed wiaduktem jak i na wiadukcie brak). 

22
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 27 Lutego 2022, 12:39:04 »
Daj segmentowi na wiadukcie unvis. Nie ma co go renderować, skoro tam jest jezdnia w modelu i pobocze wystaje.
Problem wiaduktu rozwiązany. Pobocze już nie wystaje, a samochody przejeżdżają po wiadukcie.

Edti: Rozwiązaniem problemu opisanego w mojej wiadomości z 18 lutego (żeby AI nie opuszczała głównej drogi osiedlowej i nie dochodziło do kolizji pojazdów) jest obniżenie poziomu skrzyżowania (cross) o 0.01 i nałożenie drogi (road) z wpisem none dla chodnika. Gracz nadal widzi skrzyżowanie dróg, ale AI już nie. To rozwiązanie umożliwia mi zdefiniowanie dróg i stworzenie ruchu pojazdów w aglomeracji Włodowickiej, także na drogach z istniejącymi skrzyżowaniami.

23
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 23 Stycznia 2022, 16:35:30 »
AI przy braku napięcia zupełnie sobie nie radzi i nie jest to problem z działaniem scenerii, co pokazał przykład Drawinowa od nowa od @Transkeia (AI potrafi m. in. wykoleić skład, jak i zderzyć się z innym składem - przykłady w wiadomości z  09 Maja 2021, 23:33:28 str. 5 wątku Drawinowo od nowa). W zasadzie brak napięcia powodował w każdym przypadku zablokowanie scenerii. 

24
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 09 Stycznia 2022, 20:46:20 »
Ale to na ostatnim exe @tmj. Na paczkowym 21.04 AI rusza, bez użycia wysokiego rozruchu. Tak skupiłem się na problemach w misji ET42, jakie miała AI z prowadzeniem ciężkiego składu towarowego, że nawet tego nie zauważyłem. Ciekawe, czy na Kaliskiej, na której są zgłaszane problemy z prowadzeniem ciężkich składów, AI przy rozruchu używa wysokiego rozruchu?

Edit: AI ruszając z Włod. Tow. EU07-068 ze składem kontenerowym do Grodz. Zach. (TDE 713102 1195 t) nie używa wysokiego rozruchu, ale już z ET22-1036 z węglarkami (1249 t) stosuje wysoki rozruch ruszając spod sem. A do Włod. Tow.  (ostatnie exe @tmj).

Edit2: W załączeniu klika ujęć z powstającego otoczenia Grabówka Wsi.

Edit3: Utworzyłem chodnik przy drodze łączącej dwie części Grabówka podzielone stacją kolejową. Niestety już po jego utworzeniu zdałem sobie sprawę, że rogatki dostępne w edytorze są zbyt krótkie (screen 81). Ponadto  nie widziałem na żadnej scenerii w maszynie podwójnych rogatek. Czy istnieje w maszynie możliwość stosowania podwójnych działających rogatek, czy lepiej będzie usunąć ten chodnik? Czy może zostawić chodnik i zrobić rogatki, które osłaniają chodnik i połowę jezdni, oraz czy przy ew. podmianie rogatek trzeba dokonać zmian w eventach?

25
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 06 Stycznia 2022, 09:01:55 »
O tym kozle.i innych bledach graficznych nie raz wspominalem ale nikt sie tym nie zainteresowal.
Zakładam, że poprawienie tych kilku błędów wymaga zainteresowania kogoś posiadającego umiejętności obsługi edytora Rainsted, bo wymaga usunięcia i dodania kilku kozłów oporowych, jednego słupa trakcyjnego oraz przebudowy układu torowego (podmiana wiaduktu drogowego nic nie da, bo tor na wjeździe do Bazy we Włodowicach nie jest połączony).
W załączeniu klika zrzutów ekranów z powstającego otoczenia Grabówka i okolic. 

26
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 07 Listopada 2021, 22:27:55 »
Cytuj
Zostalismy zatrzymani przed wdt pod s1 z powodu zdechnietej tamary.

Opisana sytuacja wystąpiła także u mnie i to jeszcze, na jednym z poprzednich exe @tmj i przed ostatnimi poprawkami od @transkeia.

Powyższa sytuacja  (podobnie jak np.
Cytuj
stonka umierająca na manewrach
), jak to wskazał @transkei to:
Cytuj
błędy niedotyczące bezpośrednio scenariusza

Natomiast kwestia problemów z otrzymaniem rozkładu w Grodzisku Zach. w misji z ET42, jest do sprawdzenia i ew. do poprawienia. W tym wypadku, fakt podmiany lokomotywy dla gracza nie powinien w żaden sposób wpływać na przebieg misji. Taka podmiana loka miała natomiast wpływ w przypadku AI i podejmowane przeze mnie próby podmiany ET42 na: ET41, czy ET22 powodowały dodatkowe problemy z prowadzeniem składu przez AI (w szczególności z podjazdem pod Stawiska Górne).

Edit: Odnośnie problemów w Grabówku w misji z ET42, to nie udało mi się ich powtórzyć. Po postoju na S1 na grupie towarowej w Grabówku, w końcu otrzymujemy wyjazd i możemy kontynuować jazdę (odnośnie Grabówka: to @transkei wspomniał w ostatniej wiadomości, że wprowadził pewne poprawki). 

27
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 24 Października 2021, 21:20:21 »
Dzięki za odpowiedź. Jeszcze w kwestii zmienionych przez @Koguta rozkładów jazdy dla pociągów osobowych:
Cytuj
wyśrubowano postoje na przystankach osobowych (dla pociągów osobowych) do 30 sekund (będą one jeszcze przeliczane przez @youBy, więc nie jest to ostateczna wersja)

Czy przy ponownym przeliczaniu zmienionych rozkładów jazdy będzie uwzględniony fakt, iż na nowszych exe od @tmj, AI dodatkowo wykonuje hamowanie kontrolne? 

28
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 23 Października 2021, 12:14:35 »
Uruchomiłem w celach testowych (po podniesieniu maksymalnej prędkości rozkładowej do 125 km/h) scenariusz z TLK Warta i w tej chwili AI prowadzi skład do Grodziska Zach.   
W okolicach Grodziska Zachodniego maksymalna prędkość szlakowa to 120 km/h i nie możemy zwiększyć Vmax rozkładowej do 125 km/h (Edit: patrząc od strony Grodz Zach. dopiero na wyjeździe z Drawinowa w kierunku Grabówka prędkość szlakowa rośnie do 160 km/h).
Poprawiając rozkład dla Warty najlepiej skorzystać z przygotowanych przez @Transkeia rj-tek dla pośpiesznych składów ozdobnych na czele z EP07.

Edit2: Pierwsze wrażenie: to podniesienie Vmax szlakowej dla TLK Warty to zmiana na plus i to pomimo tego, że AI do Grodz. Zach. dotarła z 10 min. opóźnieniem.

29
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 23 Października 2021, 11:18:18 »
Pozostaje jeszcze uwaga @Transkeia co do zmienionych przeze mnie rozkładów dla ozdobnych pociągów pośpiesznych
Cytuj
- W rozkładach pociągów ozdobnych przyszłościowo lepiej jest pozostawić maksymalne prędkości szlakowe. Po prostu jak ktoś kiedyś podmieni np.: EP07 na EP09 to się nie zdziwi czemu ona jedzie 120 zamiast 160 km/h.
.
Tutaj nie wiem. Mi osobiście przeszkadzał widok rj dla składu z EP07 na czele i Vmax 160, ale pozostawiam tę kwestię pod rozwagę.

30
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 22 Października 2021, 23:10:35 »
W najnowszej paczce całościowej jest błąd w rozkładzie dla ROJ 77807, który powoduje blokadę na SBL-ce w stronę Włodowic przez AI czekającą do godziny odjazdu: 18:19.
Ponadto przygotowując poprawki w poszczególnych rj-tkach do rozważenia jest podniesienie max. prędkości rozkładowej dla TLK Warta do 125 km/h, zgodnie z tym co pisał w tym wątku @barman_2000:
Cytuj
Obecnie, jeżeli jest możliwość to pociągi z lokiem EP/EU07 jeżdżą 125 km/h więc uważam, że tak powinno zostać.
.

Strony: [1] 2