Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Maciek Kolejarz

Strony: [1]
1
Symulator / Odp: Holowanie Ezt lokomotywą
« dnia: 19 Kwietnia 2024, 12:23:43 »
Jeżeli masz na ten temat wiedzę, to możesz spróbować sił w napisaniu odpowiedniej fizyki/funkcji wyżej wymienionej jazdy. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby taką fizykę zaimplementować... Możesz dołożyć swoją cegiełkę do symulatora.

Równocześnie przypominam, że Maszyna to projekt fanowski, w którym każdy twórca poświęca swój wolny i cenny czas. Serdecznie zapraszamy do zrobienia takiego trybu.

2
Dobry wieczór

LK402 Kołobrzeg - Koszalin w bardzo, bardzo, bardzo wczesnej wersji. Zbieram moce przerobowe i szukam czasu na położenie niwelety, mimo tego sceneria jest przejezdna. Koszalin jeszcze nie rozrysowany.
LK427 Mścice - Mielno Koszalińskie - taka sama sytuacja jak z 402.
Coś tam nawet kiedyś nagrałem...



Kolej Cegielni Nietążkowo - teren jest, muszę budynki wygenerować, porobić jakieś drzewka coś w ten deseń. Jakbym się uparł, to sceneria byłaby już dawno zrobiona, ale co ja poradzę....

Pozdro

3
Uzupełnienie plików...
- dodanie animacji - prawdopodobny powód niepoprawnego działania Ls600 - przynajmniej teraz u mnie działa.
- Opcjonalne - dymki po mojej edycji - został przede wszystkim zmieniony kolor, natężenie czy wielkość emitowanego dymu.

Foldery wrzucamy do katalogu głównego z grą.
Z mojej strony planowane jest dodanie nowych ładunków do koleb.

https://eu07.pl/userfiles/25531/cegielka_poprawki.7z

4
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 29 Stycznia 2024, 06:32:42 »
Warto byłoby też dodać gdzieś menu kontekstowe z wyborem języków strony i jej poszczególne elementy przetłumaczyć jeszcze, kiedy jest w wersji rozwojowej.

Pozdrawiam!
M

5
Na warsztacie / Odp: Odyseja Wąskotorowa - Cegielnia Nietążkowo
« dnia: 29 Stycznia 2024, 06:16:21 »
A co z taborem wąskotorowym? Bo chyba w Maszynie takiego nie ma
Wszystko jest, czeka jednakże na poprawki fizyki i collisionboxów - tym zajmę się może w tym tygodniu.
Mogę Ci odstąpić oryginalne rysunki techniczne, konstrukcyjne, złożeniowe MBxd2, Lxd2, wąskotorowych wagonów towarowych i pasażerskich, a nawet wąskotorowego żurawia i pługa odśnieżnego - oczywiście jeśli posiadasz zdolność modelowania i skrypty do aktualnej wersji Blender'a. Dotychczasowe modele poprzepadały, autorzy zniknęli, pozostały jedynie zdjęcia na tekstury Lxd2.
Mam więcej rysunków, niż Tobie się wydaje. Możesz zacząć coś modelować, sam za dużo nie zdziałam, chociaż Lxd2 już jest.
Model lxd2 jest cały czas bezpieczny na forum od Kamila.
Nie zapominając o wagonie letniaku wykonanym przez @Miłosz Dorsz :)

6
Główny problem Mattermosta to jego stabilność... Bywały takie momenty, w których czat nie był dostępny nawet przez tydzień. Kolejnymi problemami może być całkowity brak kontroli nad tworzonymi przez użytkowników kanałami - nawet ja, zwykły użytkownik forum, może sobie ot tak utworzyć kanał... Poza tym problemy, które w swoim poście przedstawił Jakub są równie ważnymi sprawami, które należy wziąć pod lupę.

Każda społecznosć ma swojego Discorda i nie ukrywam działa to lepiej. Raz, że jest lepsza kontrola nad treściami publikowanymi przez użytkowników, a dwa wszystko masz w tej przysłowiowej "kupie". Nie musisz mieć otwartej wyszukiwarki, żeby śledzić, co się dzieje na czacie MM....

//Edit - Zielu też ma rację, skoro chcemy przyciągnąć więcej młodych użytkowników, musimy wiedzieć, że częściej korzystają z Discorda...

7
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 11:55:01 »
Cześć!

Fajny projekt, bardzo mi się podoba ze strony wizualnej. Pomysł z formą bloga - o ile ma tak być - jest też niezłym, bo można pisać DevLogi do niektórych projektów, może o drastycznie zniwelowało ilość pytań o aktualizacje i projekty.

Podpinaj hiperłącza, dla mnie można wrzucać :D

Pozdrawiam!
Maciek

PS. Mogę coś tam pisać, problemów z ortografią czy interpunkcją nie mam :D

8
Na warsztacie / Odp: Odyseja Wąskotorowa - Cegielnia Nietążkowo
« dnia: 27 Stycznia 2024, 14:50:07 »
Witam przy kolejnym postępie.
Udało mi się wygenerować i zoptymalizować teren do jakiejś mniej lub bardziej sensownego rozmiaru. Przy pierwszej próbie mesh miał rozmiar prawie 3 gigabajtów, przy drugiej próbie udało się ten rozmiar zniwelować do 1,12 gigabajta. Na tą chwilę jednak mesh ma rozmiar 120 megabajtów. Czas to dostosować do symulatora... Nie wiem dlaczego Blender nie chce przyjąć moich wypocin i nerwicy... 

Oby ten projekt nie upadł jak podobny projekt porzucony 12 lat temu ;) Jakbyś chciał rozwijać projekt w kierunku Nietążkowa i dalej w ramach Śmigielskiej Kolei Dojazdowej - służę archiwalnymi materiałami zdjęciowymi, rozkładami, planami i temu podobnymi. Powodzenia!
Myślałem nad tym, mam sporo zdjęć z kolejki śmigielskiej, jednak ostatecznie nie podejmę tematu.

9
Witam.

Moim skromnym zdaniem jest źle, niestety po wielu chwilach zastanowienia, nie jestem w stanie odpowiedzieć na pytanie „Quo vadis Maszyna”, bo sytuacja jest na tyle tragiczna, że deweloperów została garstka.
Z Maszyną jestem już 8 lat, tylko 6 jestem tutaj na forum, mniej lub bardziej aktywny. Doskonale pamiętam 2018 rok, kiedy to zarejestrowałem się na forum… Maszyna żyła pełnią życia… Cały czas były prowadzone dyskusje na Mattermoście, na forum też było tego więcej… Dzisiaj mamy 2024 rok, według tego, co napisał Zielu osób, które chcą pracować dla Maszyny jest prawdę mówiąc garstka, a odnoszę wrażenie, że z tygodnia na tydzień jest nas co raz mniej…

Należałoby sobie zadać kilka pytań…
1) Kim i czym jako projekt jesteśmy? - Jesteśmy grupą hobbystów tworzących symulator polskich kolei, jesteśmy grupą nonprofit, która poświęca swój wolny czas i wysiłek na stworzenie nowych rzeczy i usprawnień do programu, więc po co wspominacie TD2, SR, skoro są to inne projekty mające całkiem inne cele niż nasze? Czas najwyższy postawić mur i rozdzielić TD i SR od Maszyny, to też poniekąd był powód odejścia kilkunastu osób…

2) Co chcemy osiągnąć? - chcemy jak najdokładniej odwzorować polską kolej, chcemy, aby każdy element działał tak, jak jest to w realu.

Drodzy Państwo, nie ma sensu rozwodzić się nad ilością powstałych tekstur do siódemek… Należy jednak zastanowić się co zrobić dalej, co sprawi, że Maszyna zyska „drugie życie”… Proponowałbym zacząć od najprostszych rzeczy…

1) Szata graficzna strony - kiedyś i niejednokrotnie moja mama mówiła mi, że człowieka można poznać po butach… Jaki to ma związek z Maszyną? Moim zdaniem szatę graficzną strony należałoby conajmniej odświeżyć bądź stworzyć od nowa w jakimś bardziej nowocześniejszym systemie, na przykład w Wordpressie. Dałoby to trochę lepszy odbiór symulatora i możliwości byłyby większe.

2) Discord - dzisiaj w prawie każdej społeczności obecny jest Discord, pozwalający nawet na stworzenie forum… Platforma darmowa, nie wymagająca jakiejkolwiek większej wiedzy do jej stworzenia. Moglibyśmy rozważyć opcję usunięcia Mattermosta, choć wiem i zdaję sobie z tego sprawę, że jest tam sporo cennych informacji… To również poprawiłoby wizerunek symulatora…

3) Postawienie na jakość, nie na ilość -nawiązuje teraz do update’ów - róbmy je częściej, co kwartał, ale nie wypuszczajmy pobugowanego i niedopracowanego materiału. Chyba ten podpunkt jest jasny :)

Na koniec bardzo ważne pytanie, czy chcemy aby projekt przeżył i aby wrócił do dawnych czasów świetności?
Tak, ja chcę. Chcę, aby projekt przeżył. Szkoda byłoby zaprzepaścić czas poświęcony projektowi… Cieszę się, że się w końcu spiąłem i rozpocząłem nowy, pierwszy projekt… Swoją drogą nie spotkałem się z odrzuceniem, JAN21 i Sm42_Driver bardzo szczegółowo odpowiadali na moje pytania, za co bardzo dziękuję. Oczywiście czynię kolejne kroki, aby moja cegielnia była jakościowo jak najlepsza.

Jeżeli również i wy chcecie, aby projekt przeżył, należy również dorzucić swoją cegiełkę, bo innej opcji nie ma. Szczevel administracyjny również wreszcie musi podjąć odpowiednie kroki… Bez nich projekt też zginie…

No step back, go forward!

10
Na warsztacie / Odp: Odyseja Wąskotorowa - Cegielnia Nietążkowo
« dnia: 25 Stycznia 2024, 00:23:57 »
Czas na aktualizację.

Odezwał się Jan, sprawdził plik rsf i doszukał się następujących błędów:
  • poprzeczki,
  • linie kierunkowe - do zrobienia,
  • promienie łuków.

Dzięki jego pomocy udało się poprawić w/w błędy oraz wypoziomować tory. Dla niektórych może się wydawać, że jest to poniekąd rollercoster, ale takie sytuacje na kolejkach cegielnianych się zdarzały. Teraz należałoby położyć drogi oraz przygotować teren. Najważniejsze są jednak budynki.... Może jakiś utalentowany modeller pokusi się o wykonanie budynków? :D

11
Na warsztacie / Odyseja Wąskotorowa - Cegielnia Nietążkowo
« dnia: 23 Stycznia 2024, 21:20:51 »
Postanowiłem trochę przysiąść do nauki Rainsteda i metodą "prób i błędów" wreszcie wykonać własną scenerię. Jako, że symulator Maszyna nie posiada żadnej wąskotorowej scenerii, uważam, że dobrym podejściem będzie wykonanie kilku scenerii stricte wąskotorowych. Projekt nazywam "Odyseją Wąskotorową"....

Na pierwszy ostrzał leci "Cegielnia Nietążkowo". Była to jedna z ostatnich cegielni, która wykorzystywała kolej do dowozu gliny do zakładu, choć już w swym kresie żywota jej praca ograniczała się jedynie do wwożenia materiałów nieopodal budynku.



Sceneria będzie posiadała ok. 800 metrów torów, choć obecnie zastanawiam się nad rozszerzeniem długości do pobliskiej kopalni piasku.
Obecne prace to głównie położenie torów, kierunkowych, niwelet... O stwierdzenie poprawności poprosiłem naczelnego konstruktora inż JAN21 - specjalistę od takich cudów. Jednakże może ktoś będzie szybszy z weryfikacją, zanim przejdę do poziomowania całej linii... Będe wdzięczny za wyłonienie błędów... :) Obecnie to wszystko w Rainstedzie i symulatorze wygląda tak, jak w załącznikach.

Pozdrawiam.

12
Bocznica / Odp: Super traska dla mk już wkrutce!!!!
« dnia: 18 Maja 2023, 22:04:43 »
No i kiedy będzie ta super traska? Miała być "wkrutce"...


Trolowanie
+30
Bocznica.

13
Na warsztacie / Odp: Sceneria Jeziorka do pobrania - WiP
« dnia: 10 Grudnia 2022, 15:34:31 »
Łokej, trochu postępów (chyba) :P
Dochodzę do dość poważnej konkluzji, że edytor nie jest jakiś toporny, a toporna jest moja wyobraźnia patrzenia na mapę, więc za wszelkie błędy przepraszam. Nigdy nie bawiłem się tym edytorem - ba - nigdy nie zdobiłem obiektami mapy w Maszynie.

Po krótce - co robię? Obecnie zajmuję się dwoma elementami scenerii:
- okolicami oczyszczalni ścieków przy ulicy Sytej,
- piaskarnią przy Wiśle.

Do zrobienia i poprawienia została zieleń przy i na terenie oczyszczalni.

Informuję, że to w Maszynie pierwsza tego typu praca, staram się jak mogę i chyba mi wychodzi.
https://mm.milek7.pl/files/packxytrs3dobqo5q5fp415e7e/public?h=19FqJUX1fBtC6JFssmHpo4oXVRE6FedrVd940L-qXyw
http://mm.milek7.pl/files/mseqyu47m3rz3mz7um9hp4cger/public?h=qS_86xBnvAL4E7Sqv157rxHUHB2O2ATfLAsiI2CDCUs
http://mm.milek7.pl/files/8y6pmzi3s3y47dr3rsapg6bwky/public?h=gkgV23w-z7lWRUNRz0in9MyoDwVoZisV7uGQospJk0g

Obowiązki 3 - grafiki należy umieszczać jako załącznik do wiadomości.
@MaciejM

14
W obydwóch przypadkach u mnie nie obeszło się bez tego: "zero-osiem", czy "zero-dziewięć".

Nagrania u Hirka, który je obrabia...

15
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 10 Lipca 2022, 21:51:34 »
Panie Janie, pora wstać! :P
https://youtu.be/xeoNWHHegqI
Łupków - Zagórz na Jutubach również jest...

16
Screeny / Odp: Fikcyjne malowanie Regiojet.
« dnia: 21 Lutego 2022, 00:29:50 »
O Boziu, naprawdę? Zamiast skleić parę tekstur, bawicie się Paintem i robicie coś, co w ogóle nie ma prawa wyjść w Teście Dodatków...


To jest dział na warsztacie. Chce się bawić? Niech się bawi. Nawet linka nie zapodał, tylko same screeny.
Matek123

17
Na warsztacie / Odp: Linia nr 7
« dnia: 14 Lutego 2022, 21:55:35 »
Nawet jeżeli została zrobiona w Rainstedzie i nawet jeżeli wygeneruje sobie teren o ile to możliwe to wydaje mi się, że bez tych książek porządnych poprawek nie zrobi...

18
Na warsztacie / Odp: Linia nr 7
« dnia: 14 Lutego 2022, 18:30:32 »
Jak mają być stare gruchoty, to wydaję następujące zalecenia - przed Rainstedem przysiąść do jakiejś dobrej książki, "Drogi Kolejowe" - zapoznać się z budową szlaku. Następnie pisząc scenariusz - "Eksploatacja taboru kolejowego" i instrukcje kolejowe (z resztą obowiązujące do dzisiaj, ale jednak odszukać te z danego okresu). Być może przeżytek, ale tak kiedyś było i chyba jest nadal. Do modelarstwa wykorzystuje obydwie książki.

19
Bocznica / Odp: Wrocław
« dnia: 11 Lutego 2022, 13:19:27 »
Ruszyło coś w temacie?


Na taki odkop to zabrakło mi skali w %
Nie podobają mi się takie żarty, a uciszać nie chcę. ;)
Matek123

20
Bocznica / Odp: Kabina EU44
« dnia: 11 Lutego 2022, 11:49:01 »
A ja bym proponował przestać nabijać posty. Robisz tygodniowe odkopy... xD

Od pouczania jest administracja i moderatorzy.
Bocznica.
Matek123

21
Bocznica / Odp: Wypadek Kolejowy Pleśna
« dnia: 08 Lutego 2022, 11:36:26 »
Jakie drewno! Styrta się paliła!

Skończ posty nabijać, źle to się skończy ;)

22
Na warsztacie / Odp: Mój mały MaSzynowy ZNTK
« dnia: 06 Sierpnia 2021, 22:42:23 »
Na razie widzę tu listę marzeń, planów... Utopia marzycieli i niebieskich migdałów...

Zamiast nabijać kolejne posty, zajrzyj do
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.msg544163.html#msg544163
Znajdź jakiekolwiek prostsze zdjęcia i coś w końcu zrób.

23
Na warsztacie / Odp: Linia 414
« dnia: 19 Lutego 2021, 20:21:37 »
Sprawdzę czy dam radę coś z tego wyskrobać, może jak ogarnę temat to uda mi się to wydać do końca roku :)

24
Bocznica / Odp: Modyfikacja EP05-23 na malowanie oliwkowe
« dnia: 19 Listopada 2020, 16:59:12 »
Era tekstur z Painta dawno minęła.

25
Jeszcze gorszy jest fakt, że plik nie jest na maszynowym hostingu :/

26
Na warsztacie / Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 10 Czerwca 2020, 22:13:38 »
Zawsze możesz zacząć robić tabor typowy dla metra :-]

27
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 25 Kwietnia 2020, 23:10:34 »
Mam nadzieję, że można tu zgłaszać błędy :)
W zakładce Pogoda przy suwaku widoczności zamiast słowa jak podejrzewam "Zła" pisze widoczność.

28
Forum / Nowa piosenka społeczności MaSzyny.
« dnia: 10 Sierpnia 2018, 14:20:44 »
Cześć.

Pewnie każdy pamięta to:


Dzisiaj proponowałbym abyśmy zrobili jakąś popularną piosenkę (byle nie Despacito ;) )

Czekam na wasze propozycje!

Pozdrawiam - Maciek

29
Bieżące Symulatorowe / Odp: Realizm vs grywalność
« dnia: 06 Kwietnia 2018, 20:49:03 »
Na Krewetkowie mogę grać 24/7. Sceneria świetna. Nie lepiej byłoby zacząć o 15-16 ? Takie godzinki szczytu w Krewetkowie by były.
Sam nawet myślę o starych, dobrych sceneriach. Nie jesteś rodzynkiem ;)
Wracając do tematu realizmu w naszym kochanym symku...
Brakuje również Radiotelefonu. Byłby przydatny w przyszłości - multiplayer. Jednak dodałby też realizmu z grze jednoosobowej, ale na to również potrzeba czasu. Ponoć wszystkiego nie da się zrobić naraz ;)
EDIT:
Co do Ciebie mój drogi Smoku zgodzę się z Krzyśkiem, że twoje pomysły były dobre w ubiegłym stuleciu. Społeczność MaSzyny chce symulator rozwijać a nie cofać do ery dinozaurów.

Nie cytujemy poprzedniego posta.
Matek123

30
Forum / Odp: Zmiana administracji
« dnia: 02 Kwietnia 2018, 18:06:46 »
Wszyscy teraz jesteście mądrzy.. Zobaczymy za kilka lat.. Zbrzydnie wam się to wszystko.. Kolejna tekstura siódemki hehe
Słuchaj ***, jeżeli coś CI się nie podoba opuść te forum i nie wracaj do niego. Idź trollować psa a nie forum. To nie Facebook !!!

Ostrzeżenie +30 pkt
Złamanie punktów regulaminu forum: zakazy 19, 21
obrażanie użytkowników
@macius5991

Strony: [1]