Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - matek__9292

Strony: [1]
1
Infrastruktura kolejowa / Odp: Sygnalizator sygnału zastępczego
« dnia: 27 Grudnia 2021, 23:07:39 »
Takie sygnalizatory są umieszczane, gdy blokada liniowa jest przystosowana tylko do jazdy w kierunku parzystym.

Gdy zachodzi potrzeba wyprawienia pociągu po torze niewłaściwym, gdzie blokada liniowa nie jest do tego przystosowana (niezależnie czy tor właściwy jest zamknięty) dyżurni ruchu wprowadzają ruch jednotorowy dwukierunkowy po torze niewłaściwym. Od tego momentu wszystkie pociągi jadące tym torem niezależnie od kierunku jazdy muszą być zapowiadane tak jak przy szlaku jednotorowym (pytanie o wolną, oznajmianie odjazdu i przyjazdu).

Pociągi jadące torem niewłaściwym są wyprawiane na rozkaz pisemny N, w którym dyktuje się działkę 1 jeśli tor sąsiedni jest zamknięty, działkę 2 zezwalającą na pominięcie sygnału stój i wyjazd torem niewłaściwym oraz działkę 4 informującą, że wjazd pociągu z toru niewłaściwego odbędzie się po otrzymaniu Sz. Opcjonalnie może być podyktowana działka 6 ostrzegająca o robotach na sąsiednim torze, jeśli takie występują.

Pociąg po minięciu rozjazdów jedzie z prędkością szlakową (rozkładową) aż do wspomnianego sygnalizatora. Po otrzymaniu Sz wjazd odbywa się z prędkością do 40 km/h. Maszynista wie, że zbliża się do stacji, bo widzi tarczę ostrzegawczą przy sąsiednim torze.

Po ustaniu potrzeby wyprawiania pociągów torem niewłaściwym dyżurni przywracają ruch dwutorowy i wszystko wraca do normy.

Strony: [1]