Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - AntoniS

Strony: [1]
1
Bieżące Symulatorowe / Opady - zależność rodzaju.
« dnia: 23 Lutego 2020, 00:46:37 »
Witam,

mam taką propozycję, czy nie lepiej by było uzależnić rodzaj opadów występujących podczas symulacji od aktualnie występującej temperatury otoczenia niż sztywno od kalendarza, czyli pory roku? Trochę to nie realistyczne, że niezależnie od temperatury ustawionej w scenariuszu w styczniu zawsze pada śnieg, a nigdy deszcz, a z kolei w czerwcu jest odwrotnie? Myślę, że nie wiele byłoby z tym zachodu, a jednak poprawa realizmu byłaby niemała...

2
Cytuj
Na wklejonym przykladzie w okolicy 2:30 mozna zaobserwowac mijanke z innym skladem i dojsc do wniosku ze wyciszenie jakie mamy w symulatorze jest wrecz niedostateczne ;>




Pozwolę sobie polemizować, choć jak już wcześniej wspomniałem nie jestem specjalistą - ani mechem ani akustykiem. Jednak wydaje mi się, że praktycznie niesłyszalna mijanka z innym składem wynika przede wszystkim z faktu, że na dźwięk powstający przy mijaniu składa się przede wszystkim szum powietrza + dźwięki emitowane przez zestawy kołowe (zawieszenie) mijanego składu. Do tego dochodzą oczywiście dźwięki wytwarzane prze ciągnącą go lokomotywę (głównie wentylatory w sytuacji, gdy jedzie on rozpędem bez znacznego przyśpieszania, czy hamowania). Wszystkie te dźwięki są słabo słyszalne, bo nakładają się na na nie bardzo podobne, bliźniacze dźwięki pochodzące z naszego składu, które w dodatku są dużo głośniejsze. Jak do tego dodać jeszcze jakość sprzętu nagrywającego (mikrofonu), to nic dziwnego, że specjalnie składu jadącego z przeciwka nie słychać... podejrzewam, że nawet przelatujący obok samolot zdawałby się w tych warunkach (na nagraniu z jadącego elektrowozu) bardzo wyciszony. Myślę, że w rzeczywistości maszynista doskonale słyszy hałas powstający przy mijaniu innego, jadącego składu. W dodatku chodziło mi głównie o nadmierne wyciszenie dźwięków spoza kabiny, ale pochodzących głównie z urządzeń tej samej lokomotywy, a nie z tła czy otoczenia. Natomiast na filmie akurat sygnał baczność w minucie 1:50 i późniejszych słychać znacznie lepiej, głośniej i wyraźniej niż ma to miejsce w "naszym" symulatorze. Podobnie mijanka ze składem PKP IC (podejrzewam, że jadącym szybciej niż poprzedni towarowy) w 6:13 jest już znacznie lepiej słyszalna, łącznie z Rp-1 podanym z tamtej lokomotywy. Podobne odczucia miałem kiedyś jadąc szynobusem SA-133 (jako pasażer na miejscu zaraz za kabiną maszynisty) . Podawane przez niego sygnały dźwiękowe były bardzo dobrze i głośno słyszalne. Tymczasem w symulatorze wewnątrz kabiny lokomotywy dźwięk syreny tejże lokomotywy swoim natężeniem bardziej przypomina dźwięk słyszany przez pasażera w n-tym wagonie za lokomotywą niż przez prowadzącego ją mechanika. Oczywiście nie chodzi tutaj o to by idealnie odwzorować każdy z dźwięków, bo nie taka jest rola tego symulatora i też jest to kosmetyka, a są znacznie potrzebniejsze rzeczy do zrobienia. Jednak wydaje mi się, że poziom dźwięków w poprzednich wersjach (15.04 czy 17.07) był znacznie realniejszy. Zdaję sobie sprawę, że zmiany wynikły z wprowadzenia pozycjonowania dźwięków i uwzględnienia w ich głośności właśnie miejsca ich pochodzenia - to oczywiście świetnie i bardzo dobrze. Tyle tylko, że to wyciszenie zwłaszcza syren a po części też innych urządzeń lokomotywy, jak np. przetwornica jest z punktu widzenia kabiny maszynisty nadmierne. Szczególnie w odniesieniu do z kolei głośności choćby radio telefonu (gdyby nie to, to nie było by problemu, żeby sobie podgłośnić w ustawieniach systemu albo na głośniku)....
Proszę nie traktować mnie ani tego co piszę jako krytykanta szukającego dziury w całym i czepiającego się o szczegóły, bo nie jest to moim celem. Jedynie dzielę się moimi wrażeniami i odczuciami, nieśmiało licząc, że może w przyszłości coś się poprawi :-)... Natomiast w żadnym wypadku nie dążę i nie namawiam do dalszego rozbudowywania w symulatorze mechanizmów obsługi dźwięków. Wręcz uważam, że to co jest w tym względzie, jest naprawdę dobre i wystarczające - kwestia tylko odpowiedniego zgrania głośności poszczególnych grup dźwięków i ewentualnego skorygowania współczynników wyciszenia.

3
Witam,
mam takie 2 pytania:
1. Czy zmiana głośności syreny (poziom dźwięku słyszany w kabinie) jest możliwy w pliku *.mmd przez podanie wartości parametrów: amplitudefactor lub amplitudeoffset? Ewentualnie przez regulację (w jakichkolwiek ustawieniach) poziomu wyciszenia dźwięków dochodzących do kabiny spoza jej wnętrza (swoją drogą to wydaje mi się byłaby sensowna opcja, bo niestety mam nieodparte wrażenie, że obecnie wszystkie dźwięki pozycjonowane poza wnętrzem kabiny są w niej nienaturalnie tj. zdecydowanie za mocno wyciszone...). W efekcie pomiędzy poziomem głośności przetwornicy, sprężarki, czy właśnie syreny a choćby głośnością radia czy głośnością działania poszczególnych przełączników panuje nienaturalny rozdźwięk... Może jest to dostosowane do nowoczesnych, dobrze wyciszonych pojazdów typu trax, czy pendolino, ale na pewno nie do starych EU/EP/ET a nawet dużo młodszych szynobusów czy innych zespołów trakcyjnych... Przykładowo: dźwięk syreny w kabinie lokomotywy swoją głośnością przypomina raczej ten słyszany w drugim z wagonów przez tę lokomotywę ciągnionych... Czy jedyny sposób to przeniesienie źródeł tych dźwięków do wnętrza, co jest całkowicie bez sensu... lub podgłośnienie źródeł, czyli edycja poszczególnych plików dźwiękowych?
2. Czy jest możliwe (a jeżeli tak, to w jaki sposób - domyślam się, że w imgui.inc) zapisanie sposobu wyświetlania ramek z rozkładem jazdy oraz tych pod F12 itp. - chodzi mi głownie o zapisanie na stałe, które mają być rozwinięte, a które nie lub wyświetlone czy całkiem ukryte - np. zakładka Vehicul AI rozwinięta, ale już GFX Renderer zwinięta. Rozkład jazdy wyświetlony w całości, a ramka pomocnika całkowicie zamknięta? Generalnie, by nie trzeba było za każdym włączeniem symulatora ich od nowa wybierać i rozwijać/zwijać/zamykać - obecnie zapamiętują mi się tylko ich rozmiary oraz pozycje.

Z góry dziękuję za odpowiedź, a wszystkim czytającym ten wątek życzę szczęśliwego całego Nowego Roku!

4
A do przechwytywania obrazu majlepiej użyć programu bandicam, ma swoją darmową wersję.

PS. Dziękuję za podpowiedź. Nawet fajny programik, choć nie można nagrywać Maszyny w trybie nagrywania gry a jedynie ekranu - no ale może to dlatego, że w końcu Maszyna jest symulatorem a nie grą... ;-)

5
Witam,

Czy w obecnej wersji symulatora (exe z paczki 17.07 oraz najnowsze Rainsted) jest możliwość wprowadzenia losowości pory symulacji oraz jej parametrów atmosferycznych (jak w temacie)? Z tego co wiem, to zmiana z oryginalnych przy uruchamianiu symulacji przez Rainsted obecnie już nie funkcjonuje... :-( Zatem, czy jest jakiś inny sposób np. przez zmianę wpisów w scenerii, wprowadzenie odpowiednich eventów w pliku ctr lub po prostu jakaś funkcja to realizująca, która można zastosować? Ewentualnie czy jest planowanie wydanie jakiejś aktualizacji Rainsted lub exe uwzględniającej realizację takich zachcianek? Oczywiście zdaję sobie sprawy, że zmiana czasu symulacji to zupełnie co innego niż parametrów atmosfery poza tym, że obecnie z czasem symulacji oraz datą systemową związany jest poziom światła (nasłonecznienie) w symulacji.

Myślę, że możliwość przejazdu tej samej scenerii o różnych porach doby i w różnych warunkach atmosferycznych (np. losowych lub stosunkowo prosto ustawianych) byłaby dość dużym urozmaiceniem przy kolejnych przejazdach tej samej scenerii, a jednocześnie zwiększałaby realizm symulacji.

Strony: [1]