Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ganc

Strony: [1]
1
Symulator / Odp: Luzowanie pociągu towarowego.
« dnia: 04 Kwietnia 2023, 21:48:23 »
(...) skąd wtedy mam wiedzieć, że skład jest wyluzowany i gotowy do jazdy skoro manometr cylindra hamulcowego nie pokazuje wtedy rzeczywistego wskazania?(...)
Weź pod uwagę, że manometr cylindra hamulcowego na lokomotywie pokazuje ciśnienie w cylindrach na lokomotywie a nie na składzie. W przypadku, który opisałeś z luzowaniem po nagłym będziesz miał wyluzowaną lokomotywę poprzez naciskanie odluźniacza (0 MPa na wskazaniu manometru cylindra) a skład jeszcze będzie zahamowany i powoli będzie się luzował.

Proponuję sugerować się wskazaniami manometru przewodu głównego (PG). Oczywiście wskazania owego manometru nie powiedzą Ci, że już w danym momencie cały skład masz wyluzowany, ale mówią co dzieje się z ciśnieniem w PG a co za tym idzie co dzieje się z hamulcami w składzie. Skład odhamowany w PG powinien mieć ciśnienie 0,5 MPa z jakimiś drobnymi odchyłkami plus, minus (jeżeli oczywiście nie majstrowało się przy regulatorze ciśnienia na rękojeści kranu hamulca zespolonego). Przy luzowaniu, a w szczególności długiego składu to, że wskazówka ustawia się na 0,5 MPa nie oznacza, że skład jest już wyluzowany, gdyż długi skład dłużej się luzuje. To, tak jak powiedział @robert357, trzeba na wyczucie. Gdy skład stoi a chcesz ruszyć, dajesz pierwsze pozycje i obserwujesz czy się przemieszczasz, jeżeli tak to zwiększasz pozycje. Gdy luzujesz w trakcie jazdy to obserwujesz wskazówkę prędkościomierza. Jeżeli prędkość przestała spadać znaczy to, że skład wyluzowany.

Generalnie ja na długich składach rzędu 500-700 m nie żałuję napełnienia uderzeniowego i jak wskazówka manometru PG wraca mi z okolic 0,6 MPa w okolice 0,5 MPa to i tak jeszcze przez kilka dobrych sekund trzymam rękojeść zaworu na uderzeniowym.

(...) Czy fali używać również świeżo po podczepieniu wagonów?(...)
Jak najbardziej, w końcu tak samo chcesz szybko doprowadzić ciśnienie w PG do 0,5 MPa.


(...)czy podczepiać je mając kran hamulca na pozycji odcięcia czy luzowania.(...)
Ja osobiście podczepiam mając kran na odcięciu. Potem wracam do lokomotywy, załączam wszystko, a w szczególności sprężarki i dopiero luzuję.

Polecam na scenerii TD poeksperymentować jak zachowują się składy długie i krótkie, przy luzowaniach. A w szczególności na postoju udać się na koniec pociągu, wcisnąć F12, rozwinąć podlistę "Vehicle" i patrzeć jak się zachowuje ciśnienie w PG, ciśnienie w cylindrze wagonu i inne podczas luzowania długiego i krótkiego składu. Jak to wygląda przy długim trzymaniu na uderzeniowym, a jak gdy damy falę na moment. Ciśnienia tam pokazywane są w barach a nie w MPa.

2
Tabor kolejowy / Odp: Q&A z tematyki taboru kolejowego
« dnia: 22 Lutego 2023, 09:16:35 »
Jezeli chodzi o kanaly wlotowe przetwornic, sa one za zaluzjami zabezpieczone przed zanieczyszczeniem filtrami.

Zadając pytanie:
Czy jednak na wlocie do kanału chłodzącego silniki jest dodatkowy filtr?
dokładniej miałem na myśli bezpośredni wlot do wentylatora i kanału tłocznego chołodzenia silników trakcyjnych (jak w załączonym zdjęciu). Na zdjęciu widać, że rzeczony wlot nie zabezpiecza przed zassaniem pyłów i innych małych rzeczy unoszonych w powietrzu, które przy otwartych zewnętrznych drzwiach do tego przedziału mogą zostać zassane przez wentylator gdyż omijają filtr na żaluzji, która znajduje się na ścianie pudła lokomotywy. Czyli dlatego należy między innymi jeździć z zamkniętymi drzwiami?

3
Tabor kolejowy / Odp: Q&A z tematyki taboru kolejowego
« dnia: 21 Lutego 2023, 18:06:21 »
Pytanie wielokrotne, złożone:
Czy jazda lokomotywą w gorące dni z otwartymi drzwiami do przedziału z przetwornicą nie niesie ryzyka uszkodzenia silnika trakcyjnego poprzez zasysanie pyłów i większych elementów unoszonych w powietrzu? Żaluzje wpadowe do przedziału zabezpieczone są filtrami przeciwpyłowymi. Przy otwartych drzwiach nie ma ochrony. Czy jest to podyktowane przegrzewaniem się przetwornicy? Czy jednak na wlocie do kanału chłodzącego silniki jest dodatkowy filtr?

4
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 23 Września 2020, 12:58:13 »
bumer, odblokowałeś przekaźnik różnicowy silników trakcyjnych przed załączeniem WS?

Strony: [1]