Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Łakasabasz

Strony: [1]
1
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 12 Lipca 2018, 18:38:10 »
O i dobrze

2
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 15 Sierpnia 2017, 19:12:39 »
Klasa będzie w pełni obsługiwać komunikację. Jedyne funkcje które powinieneś używać to .read() .send() i wszelkiego rodzaju .setXX(). Potem dam rekomendację, aby nadpisać funkcję set() tak aby obsługiwała tylko to co masz na pulpicie. Co by ci tu jeszcze powiedzieć? Nie będziesz musiał się babrać w tablicach i wyszukiwać odpowiedniego bitu danych.

Edit: I tak nie ruszę bez danych standardu komunikacji od maciek001. Proponuję nazwać ten standard MaszCOM ver 1 :D

3
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 14 Sierpnia 2017, 19:07:12 »
Dotarłem do momentu gdzie w dokumentacji są luki...
Chodzi o to gdzie mają być dane impulsowe, a gdzie ma być stała wysyłka danych. Potrzebuje informacji o przetwornicy, sprężarki, ogrzewania, pantografy, przyciemnienie reflektorów, bateria i światła. Bez tego nie ruszę, bo mogę dla ułatwienia użyć słowa static i to zabezpieczy przed niechcianym wyłączeniu np. przetwornicy.
75% ukończenia projektu. Potem wyślę na git zip i opis jak używać biblioteki.

4
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 09 Sierpnia 2017, 15:38:47 »
Według mnie to uK powinien pierwszy rozpocząć komunikację przez wysłanie pierwszego bajtu o wartości np. 0xFF (255). To by otworzyło drogę do Plug & Play.
Przy komunikacji liczą się pojedyncze bajty czyli liczby całkowite, więc wyrzuciłbym wpisy w pliku eu07.ini dla liczb rzeczywistych.
Trzecia rzecz też odnośnie komunikacji, idźmy w Full Duplex czyli transmisję w dwie strony jednocześnie, a nie jak teraz Half Duplex. Nie potrzeba wątków, ale wystarczy wysyłać po bajcie sterującym od uK do maszyny, a maszyna rozpocznie wysyłanie ramki do uK. Arduino ma bufor danych więc nie ma z tym problemów, odczyta to co zostało wysłane kiedy będzie miało czas. (uK - mikrokontroler)

P.S. Includy dla arduino na https://git.eu07.pl/Lakasabasz/Arduino-Maszyna-Port

5
Na warsztacie / Exe - uniezależnienie od Windowsa
« dnia: 01 Sierpnia 2017, 13:08:54 »
Witam,

Chciałem się zabrać za uniezależnienie exe od Visual Studio i kompilatora Windowsa. Po modyfikacji będzie można programować na kompilatorze MinGW i przy użyciu IDE typu code::blocks, a później to już tylko krok do wersji Maszyny na Linuxa. To wiąże się z kilkoma zmianami. Pierwszym problemem na który się natknąłem jest DirectX. To biblioteka wyłącznie pod Windowsa (o ile coś się nie zmieniło) i potrzebna jest jakaś alternatywa do obsługi dźwięku i grafiki. Stąd moje pytanie: Zna ktoś jakąś bibliotekę (lub biblioteki), która może zastąpić DirectX tak aby nie odbiło się to znacząco na jakości?

Jak skompletuje biblioteki to rozpocznę porządki w dyrektywach typu #define i #pragma.

Strony: [1]