Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tor424

Strony: [1]
1
Symulator / Odp: Generator rozkładów jazdy
« dnia: 26 Marca 2024, 21:03:44 »
Update v 1.09

Changelog:
- Poprawiono szereg błędów, powodujących wysyp programu
- Dodano obsługę wyjątków i stosowne komunikaty
- Dodano rejestrowanie błędów w pliku crash.log
- Dodano autozapis co minutę. Plik autozapisu jest dostępny w lokalizacji AppData/Local/Temp/rjgen_autosave.txt
- Dodano możliwość wczytania ostatniego autozapisu
- Dodano możliwość zmiany języka programu. Aktualnie dostępny jest polski i angielski
- Dodano możliwość wpisywania ułamków minut, np. 7:46.5
- Ogólna refaktoryzacja i czyszczenie kodu
- Załatane potencjalne kolejne błędy przy niepoprawnym wypełnieniu pól

Link został zaktualizowany w pierwszym poście.

2
Należy iść z duchem czasu i stworzyć oficjalnego discorda, gdzie byłaby administracja, wytypowani moderatorzy do zarządzania treścią na discordzie, a developerzy tak samo jak i w tamtym projekcie będą mieli wyróżnienie w postaci rangi na forum czy discordzie. Tam też każdy robi za darmo bo to projekt open source darmowy. Jedyną nagrodą jest wyróżnienie rangą na discordzie bo na foorum trzeba się mocno postarać i wpis do autorów. Przecież discord dzisiaj to najpopularniejszy środek komunikacji, niż jakiś mattermost czy irc.

No ale co to ma dać, co to zmienia? Discord nie jest czytelny do takich rzeczy i szczerze nie wiem po co by był. Ot kolejna platforma, gdzie trzeba by było śledzić, by przypadkiem czegoś nie przegapić.

Taka ciekawostka z takiej innej gierki - Simrail. Oni mają forum, Discorda i FB. Jak zaczęli pokazywać nowości tylko na Discordzie i FB to widziałem głosy niezadowolenia na forum czemu te wiadomości się tam nie pojawiały. Od tego jest właśnie forum - jedno miejsce do dyskusji i publikacji, a reszta jak np. FB to tylko dodatki informacyjne pokazujące to co jest dostępne na forum, nie na odwrót.

Absolutnie nie chodzi mi, aby zastąpić forum discordem. Bardziej mam na myśli, że był taki luźny chat na mattermost, który został zamknięty przez spiny. W dodatku projekt, który wskazałem jeśli chodzi o dyskusje to używa głównie discorda - Forum służy do poradników, pytań, ogłoszeń, nowości itp. Discord również ma kanały z pomocą techniczną itd.

Można pogodzić forum z discordem. Chyba MaSzyna powinna celować w młodych bo SimRaila ma kto rozwijać, a tutaj nie ma nieemalże nikogo. Przyszłość tego projektu skupia się na zachęcaniu nowych i młodych osób do rozwijania go. Wiem, że to tworzono jako grupka pasjonatów, ale czasy się zmieniają niestety i należy iść z duchem czasu i postępami. Jeśli ktoś nie lubi nowinek to zawsze może pozostać przy forum

3
Cała organizacja tego projektu leży już od dobrych paru lat. Świeży i chętny programista nie wie nawet gdzie może znaleźć aktualny kod źródłowy, ponieważ powstał jakiś idiotyczny podział pomiędzy repozytorium tmj, a milka. Główne repozytorium praktycznie było aktualizowane raz na jakiś czas od święta.

Zobaczcie na ten przykładowy projekt: https://github.com/multitheftauto/mtasa-blue To multiplayer do gta san andreas. Gra ma prawie 20 lat bo została wydana w 2004 roku, a ten projekt gdzieś w 2006. Działa do dziś, rozwijany jest do dziś, ciągle przybywa nowych funkcji i developerów - Wiecie dlaczego? Bo to jest w jakiś sposób zorganizowane. Jest repozytorium, do którego nie ma uprawnień każdy, ale każdy może stworzyć pull request i po testach i sprawdzeniu przez doświadczonych programistów dana zmiana zostaje zaakceptwoana i dodana do gry lub odrzucna z podanym powodem czy sugestią poprawek.

Mało tego, oprócz normalnie dostepnego repozytorium mamy też tam instrukcje jak skompilować projekt, co jest potrzebne, jakie są ich wytyczne nt. kodowania, co robić, czego nie robić, dobre praktyki https://wiki.multitheftauto.com/wiki/PL/Kompilowanie_MTASA, https://github.com/multitheftauto/mtasa-blue/blob/master/CONTRIBUTING.md#contributors-guide i obszerna dokumentacja na wiki.

Tymczasem w MaSzynie mamy 3 różne repozytoria, przestarzałą i wybrakowaną wiki, brak jakichkolwiek instrukcji dla nowych programistów i atmosferę jak w obozie, każdy do każdego ma pretensje. Szary użytkownik nie może wyrazić swojej subiektywnej opinii na temat jakichś decyzji czy modeli, ponieważ zaraz wszyscy na niego lecą "nie podoba się?! To nie graj albo zrób lepsze".

Należy iść z duchem czasu i stworzyć oficjalnego discorda, gdzie byłaby administracja, wytypowani moderatorzy do zarządzania treścią na discordzie, a developerzy tak samo jak i w tamtym projekcie będą mieli wyróżnienie w postaci rangi na forum czy discordzie. Tam też każdy robi za darmo bo to projekt open source darmowy. Jedyną nagrodą jest wyróżnienie rangą na discordzie bo na foorum trzeba się mocno postarać i wpis do autorów. Przecież discord dzisiaj to najpopularniejszy środek komunikacji, niż jakiś mattermost czy irc.

4
Pomoc doraźna / Odp: FPSy w nowej paczce.
« dnia: 08 Maja 2023, 00:52:01 »
Zmodyfikowane sterowniki niewiele zmieniły, więc przywróciłem oficjalne.  Niestety aktualnie mam najnowszą wersję sterowników dla mojej karty graficznej i niestety nie obejmuje ona jeszcze (mam nadzieję) tej poprawki na OpenGL. Podobno wydajność OpenGL została poprawiona w wersji 22.7.1 i wyżej, a najnowsze sterowniki dostępne dla mojej karty graficznej są w wersji 22.6.1... Tak więc, pozostaje mi tylko czekać na ewentualny update. Myślę, że temat można zamknąć.

5
Pomoc doraźna / FPSy w nowej paczce.
« dnia: 07 Maja 2023, 15:42:58 »
Niestety, po aktualizacji paczki borykam się ze spadkiem wydajności. Mój sprzęt to
AMD Athlon II X4 620
16 GB RAM
AMD Radeon R9 270X 2GB VRAM

I wiem, że nie jest to sprzęt wysokich lotów, ale z wieloma grami daje sobie radę, nawet z takim GTA V.

W MaSzynie mam okolice 20 FPS, w porywach do 40, ale to tylko gdzieś pomiędzy stacjami. Na każdej stacji, nawet małej typu Brzeziny itp klatki spadają do tych 15-20 maksymalnie.

No i jak pewnie każdy by zrobił to skręciłem ustawienia z domyślnych na niskie, dużo z nimi kombinowałem. Jednak bez względu na to jak bym poustawiał w ustawieniach to absolutnie nic się nie zmienia. Nie ważne czy skalowanie tekstur mam 16K czy 2k, czy shadery mam wyłaczone czy włączone, nie istotne jest też filtrowanie anizotropowe tekstur czy multisampling. Żaden parametr nie wpływa specjalnie na wydajność. Próbowałem też zmienić tryb renderowania na Uproszczony shaderowy czy uproszczony, ale też niewiele się zmienia. Żadne graficzne ustawienia nie zmieniają wydajności w moim przypadku, nawet zabawa shaderami.

Sterowniki mam najnowsze.

Do tej pory na komputerze miałem zainstalowaną wersję 21.04 i ona jako tako działała płynnie z wyłączonymi shaderami.

Mam też laptopa, który można powiedzieć jest słabszy niż w/w PC, w dodatku nie jest typowym gamingowym laptopem, ale na nim MaSzyna działa płynnie, nawet na dużych stacjach typu Turów, Sandomierz, Dębica itd. gdzie jest dużo składów dekoracyjnych itp.

Specyfikacja laptopa to
4GB RAM
Nvidia MX110 2GB VRAM
Intel Pentium Gold 4417U

Czy mogę cokolwiek zaradzić, aby to normalnie działało? Niestety trochę przykry jest fakt, że MaSzyna ma problemy z wydajnością nawet niekiedy na mocnych komputerach. Czym to jest spowodowane?

6
Ja nagrania wysłałem do Hirka na PW kilka dni temu.

7
Tabor kolejowy / Odp: Kabina Skody CD163
« dnia: 03 Maja 2022, 09:56:35 »
Pozwolę sobie odkopać temat... Czy inicjatywa stworzenia kabiny lub chociaż loka dla AI jeszcze w ogóle żyje @Sawi? Zważywszy na to, że od przeszło 2 lat jest absolutna cisza to powątpiewam w to :/

8
Symulator / Odp: Generator rozkładów jazdy
« dnia: 08 Stycznia 2022, 01:45:23 »
Update v 1.08

Changelog:
- Poprawiony został przelicznik czasu pomiędzy godziną 23 a 00
- Poprawione zostało formatowanie polskich znaków. Należy rozkłady generować nowe, ponieważ poprzednia wersja generowała złe formatowanie.

Link został zaktualizowany w pierwszym poście.

9
Symulator / Odp: Generator rozkładów jazdy
« dnia: 03 Grudnia 2021, 22:05:59 »
Kodowanie zostało teraz zmienione przy odczytywaniu plików. Dodatkowo font w liście również został zmieniony aby był czytelniejszy niż dotychczasowy rozpikselowany domyślny font. Link zaktualizowany

10
Symulator / Odp: Generator rozkładów jazdy
« dnia: 03 Grudnia 2021, 18:10:18 »
Problem z godzinami był w odczytywaniu spacji. Ja miałem jedną z przodu a Ty inaczej i dlatego mi odczytywało Tobie nie. Jeśli chodzi o brak vmax'ów na screenie to masz rozkład o "starym standardzie" czyli masz vmax w drugiej linii pod nazwą stacji, a program szuka go w pierwszej tam gdzie nazwa stacji. Rozwiązaniem jest wygenerowanie nowego rozkładu i będzie odczytywany poprawnie.

Kodowanie oraz problem z godzinami został załatany w hotfixie - Link zaktualizowany.

11
Symulator / Odp: Generator rozkładów jazdy
« dnia: 03 Grudnia 2021, 16:42:28 »
Update v 1.07

Changelog:
- Poprawka: Od teraz przy wczytywaniu rozkładu puste pola godzin są zastąpione znakiem "|" (Aby program się nie wysypywał przy próbie zapisu rozkładu przez puste pola).
- Poprawiono kodowanie przy wczytywaniu rozkładów. Od teraz poprawnie powinny wyświetlać się Polskie znaki.
- Istotna myślę zmiana Prędkość maksymalna jest teraz wpisywana na wysokości nazwy stacji, a nie w linii pod nią. (Zgodnie z aktualnymi standardami MaSzyny czyli obecnymi w plikach rozkładami jazdy).
- Poprawiony błąd odczytywania prędkości, że odczytywana była tylko pierwsza prędkość.
- Poprawione zostało odczytywanie rodzaju pociągu. Problem dotyczył nazw, które zaczynały się od cyfr np. 36WEa
HotFix #1 Poprawione zostało odczytywanie godzin odjazdu/przyjazdu oraz kodowanie tekstu.
HotFix #2 Ponowne poprawki kodowania tekstu oraz zmiana fonta w liście.

Link został zaktualizowany w pierwszym poście.

Jeśli chodzi natomiast o problem z godzinami.. Niestety nie udało mi się go odtworzyć choć przepisywałem taki sam rozkład jak na screenie. Czy mógłbyś załączyć swój przykładowy rozkład w którym nie odczytuje Ci godzin?

12
Symulator / Odp: Generator rozkładów jazdy
« dnia: 02 Grudnia 2021, 01:05:20 »
Update v 1.06

Changelog:
- Dodano opcję wczytywania rozkładów jazdy z pliku .txt
- Od teraz (zabezpieczenie/idiotooporność) nie można pozostawić pola nazwy stacji lub godzin przyjazdu/odjazdu pustych - Program sam wstawi znak "|" w przypadku godzin oraz "???" w przypadku nazwy stacji.

Link zaktualizowany w pierwszym poście. Proszę o testy ze względu na to iż wczytywanie może posiadać jakieś błędy.

13
Symulator / Odp: Generator rozkładów jazdy
« dnia: 13 Listopada 2021, 12:23:17 »
Update v 1.05

Changelog:
- Od teraz pole "Nazwa pociągu" oraz "Kategoria pociągu" nie są wymagane i mogą pozostać puste.
- Rozkłady zapisywane są w formacie ANSI (1252) zamiast dotychczasowego UTF8
- Nazwa pliku do zapisu ustawiana jest na podstawie pola "Rodzaj i numer pociągu" (preferowana, ale można sobie ją zmienić).

Link zaktualizowany w pierwszym poście.

14
Symulator / Odp: Generator rozkładów jazdy
« dnia: 17 Października 2021, 14:30:24 »
Update v 1.04

Changelog:
- Dodano wsparcie dla nietypowych rozdzielczości typu 1024x768. Niższe rozdzielczości jak 800x600, 640x480 są nie obsługiwane

Link zaktualizowany w pierwszym poście.

15
Symulator / Odp: Generator rozkładów jazdy
« dnia: 16 Października 2021, 23:25:25 »
Update v 1.03

Changelog:
- Poprawione w/w błędy. Poprawiony zabłąkany przecinek oraz liczenie godziny jeśli nie została podana godzina przyjazdu.

Zaktualizowany link w pierwszym poście.

16
Symulator / Odp: Generator rozkładów jazdy
« dnia: 12 Października 2021, 21:07:46 »
W ramach dodatkowej idiotoodporności proponuję automatyczną zamianę znaku ":" rozdzielającego godziny i minuty przyjazdu i odjazdu na znak ".", bowiem dwukropek nie jest obsługiwany przez symulator, a może być wykorzystywany przez osoby niedoświadczone jako separator poszczególnych części godziny.

Przyznam szczerze, że sam nie zauważyłem iż tam jest "." zamiast ":" - Poprawione, od teraz generator wstawia kropkę zamiast dwukropka. W programie widoczny jest dwukropek ze względu na sposób obliczania czasu przejazdu (nie działa z ".") - Natomiast wynik wyjściowy jest z "." :)

Cytuj
- Sam pobiera relację pociągu na podstawie pierwszej i ostatniej stacji
Proponował bym dodać możliwość wprowadzania ręcznie relacji pociągu. W większości pociągów dalekobieżnych i niektórych towarowych relacja jest o wiele dłuższa niż to co mamy w rozkładzie Maszynowym.
A sam programik wygląda spoko. Przyda się na pewno przy pisaniu scenariuszy na L61.

Prawdę mówiąc, nie spotkałem się z takim rozkładem w MaSzynie, aby była dłuższa relacja niż w MaSzynowym rozkładzie. No ale skoro tak jest, to dodałem taką możliwość.

Ewentualnie proponowałbym rozbić na dwa pola. Jedno na godziny, a drugie na minuty. Czy dałoby radę (np w pliku txt) zrobić bazę wiedzy dla programu? Np: Nazwa scenerii, nazwa stacji, kilometraż stacji, parametry stacji, prędkość drogowa. Po wybraniu scenerii z rozwijanej listy można by było wklepać posterunek. Dodatkowo przydałoby się pole vmax. Jeżeli Vmax < Vd wtedy program wprowadzałby Vmax.

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli - Do czego mogłaby służyć taka baza? Nie bardzo rozumiem ten zamysł z listą, bazą i "vmax < vd" - Opisz to jaśniej jakbyś mógł :)

Changelog:
- Poprawka: Zamiast ":" generator teraz wstawia "." specjalnie pod potrzeby symulatora (W programie widoczny jest ":")
- Dodana możliwość wprowadzenia relacji pociągu samodzielnie;  W tym celu zaznaczamy "Własna relacja pociągu" i wprowadzamy w polu pod spodem relację w formacie Skąd-Dokąd np. Dębica-Sandomierz
- Drobne poprawki kosemtyczne

17
Symulator / Generator rozkładów jazdy
« dnia: 12 Października 2021, 20:10:54 »
Generator ten powstał w celu ułatwienia procedury tworzenia/edycji rozkładów jazdy. Wypełniamy niezbędne informacje, a sam program zajmuje się resztą i nic nie musimy ręcznie majstrować w plikach .txt dbając jednocześnie o to, aby szablon się nie rozjechał. Generator napisany został stricte pod windowsa, na innych systemach może nie działać lub działać błędnie (na pewno tak jest).

Co robi program?
- Sam dostosowuje wszelkie rozmiary i spacje, pilnując przy tym aby szablon zachował swój rozmiar
- Sam oblicza czas przejazdu między stacjami na podstawie ostatniego czasu odjazdu i aktualnego czasu przyjazdu
- Dba o dobre wprowadzenie danych - Co to znaczy?; Jeśli użytkownik wpisując np. "Wymagany % ciężaru hamującego" zapomni dopisać znaczek procenta "%" to program zrobi to za niego. Tak samo zamienia np. rodzaj i numer pociągu na wielkie litery,
- Sam pobiera relację pociągu na podstawie pierwszej i ostatniej stacji
- Sam rozpoznaje, że VMAX bądź kanał radiowy się nie zmienia i pozostaje taki sam, co za tym idzie nie musimy wpisywać ciągle tej samej prędkości czy kanału radiowego, możemy pozostawić puste.
- Robi sporą robotę za nas.

Sam program nie jest jakiś ładny, nie ma pięknego UI na miarę 2021 roku, aczkolwiek nie ma wyglądać tylko działać. Program ten nie jest w wersji finalnej - W przyszłej aktualizacji dojdzie możliwość wczytywania rozkładów jazdy w formacie .txt i ich edycji, na chwilę obecną możemy jedynie tworzyć nowe rozkłady. Edytować wiersze możemy poprzez dwuklik na interesującym nas wierszu.

Sam program wygląda następująco

Dla przykładu przedstawiam zestawienie 2 rozkładów jazdy, jeden oryginalny a drugi wygenerowany z powyższego screena. Można zauważyć drobne różnice m.in w odstępach, ale to myślę jedynie drobnostki stylistyczne. Sam program był przeze mnie testowany generując raptem 2 proste rozkłady, stąd też liczę na Wasze testy.

Download: https://eu07.pl/userfiles/22809/rjgen.exe
Skan: https://www.virustotal.com/gui/file/c6ae481862b7f7979bb431b10c5952861e7c26dfd74e18ea8593d52ee192c2a5?nocache=1 (nowy link 03.2024)

Update v 1.09

Changelog:
- Poprawiono szereg błędów, powodujących wysyp programu
- Dodano obsługę wyjątków i stosowne komunikaty
- Dodano rejestrowanie błędów w pliku crash.log
- Dodano autozapis co minutę. Plik autozapisu jest dostępny w lokalizacji AppData/Local/Temp/rjgen_autosave.txt
- Dodano możliwość wczytania ostatniego autozapisu
- Dodano możliwość zmiany języka programu. Aktualnie dostępny jest polski i angielski
- Dodano możliwość wpisywania ułamków minut, np. 7:46.5
- Ogólna refaktoryzacja i czyszczenie kodu
- Załatane potencjalne kolejne błędy przy niepoprawnym wypełnieniu pól

Jeśli zauważyłeś/aś błąd to proszę zgłoś go w tym temacie

18
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 11 Października 2021, 15:07:02 »
To chyba dobre miejsce do tego typu zgłoszenia - Lokomotywa SU45-115 SKPL na jednym boku ma odbicie lustrzane drugiego, widać to na tekstach u dołu




19
Pomoc doraźna / Odp: Wydajność
« dnia: 10 Maja 2021, 21:04:41 »
Ustawiłem mnożnik dystansu na najnowszym exe na 1.0, tryb renderowania na pełny i wyłączyłem dodatkowe efekty shaderów, uzyskując tym samym 30 FPS na sceneriach wymagających typu bałtyk czy l053. Temat można zamknąć.

20
Symulator / Odp: Ustawienia pogody
« dnia: 21 Września 2019, 21:05:30 »
Zastosowałem się do propozycji Mariusza i wprowadziłem jego pomysł. Od teraz podajemy datę DD:MM, aktualizacja do pobrania w 1 poście.

Twoje propozycje Stele, są równie interesujące i sensowne, aczkolwiek jeśli to jest już wszystko zaimplementowanie dobrze w nowym launcherze, to nie ma sensu tego implementować do tego "szkieleta" obecnego programu. To takie tymczasowe narzędzie dla chcących zmieniać pogodę, a nie koniecznie chcących latać po plikach ;)

21
Symulator / Ustawienia pogody
« dnia: 21 Września 2019, 20:35:34 »
Cześć, myślę, że fajnie byłoby ogłosić koniec grzebania w plikach, aby zmienić pogodę. Z tego co się orientuję z poziomu startera możemy zmienić niebo, godzinę oraz odcienie mgły, ale nie możemy zmienić parametru movelight oraz overcast (parametr z wpisu atmo). Dlatego, aby nie grzebać ręcznie w plikach postanowiłem stworzyć prosty program, w którym wprowadzamy tylko dzień roku oraz wartość dla overcast i zatwierdzamy nasze zmiany, uprzednio wybierając z listy scenerię, dla której chcemy te zmiany zastosować. Zostaje wtedy stworzona kopia zapasowa tego pliku i w dowolnym momencie, możemy przywrócić początkowe ustawienia pogody dla danej scenerii.

Planuję również wprowadzić kilka "domyślnych" gotowych pogód do wybierania, aczkolwiek z tym potrzebowałbym pomocy, gdyż nie wiem jakie wartości będą stosowne do tego, nie ogarniam dogłębnie kwestii technicznych symulatora, stworzyłem jedynie program edytujący wpis za nas. Jednorazowo, pierwszy raz po starcie programu wybieramy ścieżkę, gdzie zainstalowany mamy symulator. Jest to wersja "beta", nie finalna.

Program jest bezpieczny, wolny od wirusów.
Skan: https://www.virustotal.com/gui/file/92b1ad81d34ab3a971d165463d2e45a10dfc56a58377847e08302431dc549a52/detection

Screeny:
https://eu07.pl/userfiles/22809/5sx8FJB%20-%20Imgur.png
https://eu07.pl/userfiles/22809/PzIP4d8%20-%20Imgur.png

Download:
https://eu07.pl/userfiles/22809/weather.zip

Będę wdzięczny, za wszelakie testy i zgłoszone błędy jeśli ktoś napotka.

PS. Mam nadzieję, że dobry dział ;)

EDIT 1
Update, zamiast podawać dzień roku, to podajemy datę w formacie DD:MM

Strony: [1]