Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - AtapiCl

Strony: [1] 2 3
1
Pomoc doraźna / Odp: Skompresowana MaSzyna 20.01
« dnia: 04 Marca 2020, 22:04:36 »
Zgadzam się w pełni z przedmówcami. Nie zaśmiecajmy sobie dysku na serwerze, zwłaszcza że nic to nie wnosi. Dlatego plik zostanie usunięty.

2
Ale wiesz o tym, że takowe pojawią się na gruncie dopiero 23 kwietnia?

3
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 06 Lutego 2020, 16:10:13 »
Yyyy... że co? Jak wyłączysz ED na mokrym to podkucie masz gwarantowane.

Nie, nie masz gwarantowane. Na 45WE jest zbyt duża siła hamowania na wózkach napędnych i z ED najmniejszy deszczyk to ciągły poślizg nawet przy drobnym hamowaniu. Natomiast bez ED (samo EP) śmiga się aż miło i nie ma żadnych problemów.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 06 Lutego 2020, 12:32:16 »
Wylaczasz ED i masz spokoj w deszczu ;) To lepsze niz kwadratura kola.

Co do szkolen, w KM swego czasu na pouczeniach byl taki przenosny symulator jazdy pod pokazanie zuzycia energii jazda z i bez tempomatu. Ale to wszystko i tak jest zlozony proces i specyfika ruchu jest taka, ze w aglo wszystko zalezy od rozkladu jazdy i sytuacji ruchowej. W teorii, gdy nie musisz gonic by utrzymac rozkladowy plan - mozesz sobie stosowac eco driving. A praktyka jest taka, ze zwykle gdzies jakis semafor bedzie podany pozniej albo kierownik zwleka z odjazdem i caly idea eco idzie w odstawke. Bo juz musisz gonic.

5
Tabor kolejowy / Odp: EN57 i EN71 z Knorrem
« dnia: 07 Stycznia 2020, 14:15:50 »
Co ciekawe, ilostan podaje też, że jeżdżący 57-1925 ma Knorra od ubiegłej P4 (KLIK), ale w to trochę ciężko mi uwierzyć. Choć gdyby faktycznie tak było, to znaczyłoby, że jeszcze jest szansa na nagranie dźwięków tych styczników, które można by też wykorzystać w MaSzynowym 57-001.

Oczywiście jest to bzdura.

6
Bieżące kolejowe / Odp: Mniej trąbienia na kolei
« dnia: 03 Stycznia 2020, 22:07:54 »
Byc moze postawilo Cie do pionu to dodatkowe, bo maszynista widzial zagrozenie. I to sie nie zmieni. W przypadku zagrozenia sygnal Bacznosc bedzie.

Wszelkie inne podawanie sygnalu kilometr dalej jest bez sensu. Definitywnie.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Wjazd do stacji - rozkaz N lub S
« dnia: 30 Listopada 2019, 17:47:09 »
Ale nad czym Wy chcecie się tu rozwodzić? Jak ktoś nie potrafi poprawnie interpretować przepisów, to nic na to nie poradzicie. Wbrew pozorom często pozycja "instruktora" czy innego kontrolera ruchowego niestety nie oznacza, że te osoby mają rację. A wręcz przeciwnie. Co gorsza - często nie potrafią się przyznać do błędu. Dyskusja w takiej formie jest bezcelowa.

8
Bieżące kolejowe / Odp: Mniej trąbienia na kolei
« dnia: 28 Listopada 2019, 12:54:04 »
Jeżeli podpisane zostało to w takiej formie, jaka była ostatnio proponowana... to nic się w praktyce nie zmieni. Zapis o powiązaniu z urządzeniami stacyjnymi (bardzo niefortunny) + cała szerokość przejazdu skutecznie eliminuje większość przejazdów na szlakach oraz te, które są dobrze zabezpieczone półrogatkami i nie było potrzeby w danym miejscu osłaniać całą szerokość jezdni. A takich przejazdów - również na liniach zmodernizowanych jest bardzo dużo.

9
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 27 Listopada 2019, 09:57:39 »
w momencie "zejścia" na niższą pozycję powinno rozłączyć styczniki liniowe i zamknąć je dopiero po przejściu przez pozycję zero, więc nie powinien przyśpieszać

Nie, nic nie rozłącza dopóki nie zejdziesz do 0. Jedyne co, to po zejściu na przetok przestaje się kręcić wał (zostaje na aktualnie wybranej pozycji), przez co można tak jakby ręcznie sterować rozruchem.

10
Trasy / Odp: Blad, Dwie glowice semaforow 4 komorowych.
« dnia: 14 Października 2019, 19:46:25 »
Mam przy okazji pytanie dotyczące przepisów ruchu kolejowego - w sytuacji kiedy na SBL mamy ciemny semafor, możemy go pominąć na takich samych zasadach jak można pominąć S1 na SBL?

Tak.

11
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 24 Sierpnia 2019, 10:56:55 »
W20 led, wie ktoś może z czego to wynika że na jednej stacji w torze 1 na wyjeździe są świetlne a na torze drugim również na wyjeździe na tablicy stałej?

Bo zależy to od drogi. Jeżeli semafor może podać sygnał wyłącznie jednym kierunku, gdzie zawsze będzie występowała skrócona droga hamowania, to wskaźnik jest stały. Jeżeli semafor może podać sygnały zarówno tam, gdzie droga jest skrócona jak i tam, gdzie nie jest - to podświetlany jest wyłącznie wtedy, gdy droga jest skrócona. Zgodnie z zasadą.

12
Bieżące kolejowe / Odp: Bieżące remonty linii kolejowych.
« dnia: 24 Sierpnia 2019, 10:41:32 »
W sumie to bardziej ogólnikowo, ale jeżeli też posiadasz dokładniejsze informację na temat fragmentu lk7 to też chętnie się dowiem :)

Ale o który fragment pytasz? Bliżej Lublina, czy Warszawy?

13
Bieżące kolejowe / Odp: Bieżące remonty linii kolejowych.
« dnia: 18 Sierpnia 2019, 16:16:40 »
Różnie się ma. Nie sprecyzowałeś o którą część pytasz ;)

14
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 17 Sierpnia 2019, 05:22:04 »
Utrzymana w stylu zmodernizowanej magistrali

...i PP zamiast SS? :P

15
Na warsztacie / Odp: Dym z komina
« dnia: 12 Sierpnia 2019, 11:40:52 »
Już są fabryczne, ale ten czarny dym... no nieee, nie czarny. Biały ma być!

16
Symulator / Odp: Wolne pobieranie
« dnia: 10 Sierpnia 2019, 15:26:37 »
Ja też dorzuciłem seeda na serwerze.

17
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Sierpnia 2019, 23:30:28 »
Nie pamietam czy w wersji przedpotopowej parametr mial faktycznie jakikolwiek efekt w tym kierunku, ale wydaje mi sie ze nie.

Miał, miał.

18
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka w lokomotywie.
« dnia: 31 Lipca 2019, 18:43:59 »
Różne są instrukcje. Np. w mojej firmie nigdzie nie jest to uregulowane. I nikt z tego jakoś specjalnie problemu nie robi, dopóki w granicach rozsądku to gra. A monitoring jest prawie już w każdej kabinie. Z dźwiękiem.

19
Bieżące Symulatorowe / Odp: Żenująca sytuacja
« dnia: 22 Lipca 2019, 10:58:15 »
Wątek został przywrócony.

Nie wiem co klikałeś, ale tylko napisałeś posta, że przywróciłeś, ale wątku nie przerzuciłeś. Przerzuciłem teraz ja.

20
Bry.

Potrzebne są materiały fotograficzne kabiny EN57AL Kolei Mazowieckich w wersji 2016/17, czyli tej jeżdżącej obecnie na odcinku Tłuszcz - Wwa Wileńska. Jak ktoś może wspomóc, to niech się zgłasza do mnie lub do kolegi @Wiggle ;)

21
Przede wszystkim 160km/h w przewozie regionalnym mija się z celem, za blisko siebie są przystanki i stacje, a koszty eksploatacji pojazdów rosną masakrycznie. 130 w zupełności wystarczy.

OT - Dlatego jest cos takiego, jak pociagi przyspieszone, ktore nie zatrzymuja sie na kazdym przystanku ;) I one 160 sens mają ;)

22
Ja tak tylko przypomnę - bo często przy okazji pomysłu na pojedynczą obsadę do 160 km/h pada stwierdzenie, że w innych krajach to jeżdżą tak bez ETCS(...) - że u nas nie ma ABP klasy B, które reagowałyby w zależności od wskazań semafora. Pod tym względem jesteśmy 100 lat za murzynami. Tym bardziej, że ktoś stwierdził, że nie warto rozwijać tej klasy urządzeń sterowania ruchem i trzeba iść w ETCS. My mamy tylko głupie SHP, które w takich przypadkach nie chroni przed niczym. Ten kto jeździ wie doskonale, jaki głupi nawyk jest walenia w grzyba, nawet jak mamy SHP odcięte. I jak to ma chronić? A to, że podwójna obsada działa jak działa... Wiem o tym doskonale.

23
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 10 Lutego 2019, 20:40:23 »
Aby kierować pojazdami trakcyjnymi należy dodatkowo wyrobić licencje po ukończonej szkole, czy licencja nie będzie już wymagana?

Nie dodatkowo, a podstawowo należy ją wyrobić. Szkoła daje Ci jedynie tyle, że po uzyskaniu dyplomu zawodowego (który dostaniesz we wrześniu) możesz zdawać egzamin państwowy na licencję z marszu, bez kursu. Teoria teorią, a życie życiem i to co w szkole niekoniecznie się pokrywa z tym, co w zawodzie jest w praktyce. Jeżeli firma lub urząd pracy sfinansuje kurs na licencję, to dobrze i nie ma na co czekać. Jeżeli nie, to można zaoszczędzić te 5 tyś. złotych właśnie pomijając samo szkolenie na licencję i próbując zdać od ręki, jeżeli dyplom już masz.

A w dalszym kroku musisz i tak postarać się o to, by Cię jakaś firma zatrudniła na 1,5 roku szkolenia na świadectwo maszynisty. I tutaj albo w zasadzie automatycznie jesteś zatrudniany w firmie, która Cię szkoliła na licencję (jeżeli to jest przewoźnik i chce po pozytywnym uzyskaniu przez Ciebie licencji pozyskać pracownika do dalszego szkolenia), albo musisz kombinować. A różne firmy różnie patrzą na ludzi posiadających licencje, ale nieszkolonych przez siebie na nią właśnie. Po prostu.


24
Infrastruktura kolejowa / Odp: Słuchanie kolei
« dnia: 29 Stycznia 2019, 14:33:36 »
Jak będziesz miał pecha, to Cię i "przy okazji" za nasłuch złapią. Rzeczona sprawa przez policję mogła zostać "założona" niejako z urzędu, bo to policję właśnie (jako zarządce pasma) koleś nasłuchiwał. To, co na chwilę obecną tyczy się kolei, to tajemnica telekomunikacyjna (wygooglujcie sobie co to jest i czego się tyczy). I cały mit polega na tym, że w przypadku kolei zarządca pasma (najczęściej PKP PLK) musi o ściganie Was zawnioskować. Jak siedzisz w domu i tylko słuchasz, to trudno jest takiemu podmiotowi kogoś namierzyć (a wręcz jest to niemożliwe), a i szkodliwość takiej działalności jest znikoma, toteż nikomu się nie chce. Problemy zaczynają się, gdy zaczniesz nagrywać/udostępniać przekaz w internecie/wykorzystywać te informacje tak ambitnie, że PLK poczuje się urażona Waszą działalnością (a zakładam, że jeżeli ktoś się tym dzieli, to na mikolskich forach albo innych FB, gdzie różni ludzie - PLK też - się znajdują). Wtedy jak masz większego pecha, to PLK nie ma najmniejszego problemu z wnioskiem o ukaranie, a policja nie ma problemu z namierzeniem Was (choćby przez zostawione przez Was IP na tych forach/FB).

Dlaczego o tym nie słychać? Nie ma takich przypadków? No więc... Są. Tylko to nie są sprawy medialne, żeby huczało od tego w internetach (to tak jak z udostępnianiem różnych informacji z SEPE itd, PLK też potrafi ścigać to, używając do tego organów ścigania). A jak już jest medialny przypadek, to dotyczy zwykle osobników, którzy zatrzymują pociągi radiostopem, a więc nie tylko nasłuchują, ale i wpływają na ruch pociągów. I za to też dostają inną kwalifikacje prawną czynu. To tak pokrótce.

25
Forum / Odp: Jak usunąć konto w eu07.pl?
« dnia: 05 Stycznia 2019, 22:27:12 »
Poprzez PW ;)

26
Inne niekolejowe / Prośba o wsparcie
« dnia: 21 Grudnia 2018, 20:26:36 »
Witajcie.

Mamy do Was prośbę o wsparcie w zbiórce pieniędzy na leczenie chłopca, który uległ wypadkowi drogowemu podczas jazdy na rowerze. Mimo, że od wypadku minęło już prawie półtora roku, chłopak wciąż potrzebuje pomocy.

https://pomagam.pl/adamkarp

Za wszelką okazaną pomoc ogromnie dziękujemy.
Administracja forum eu07.pl

27
Infrastruktura kolejowa / Odp: Słuchanie kolei
« dnia: 06 Grudnia 2018, 19:28:53 »
Pasmo zarezerwowane dla PKP PLK to nie jest pasmo amatorskie. Kropka.

28
Pomoc doraźna / Odp: Pytania o przepisy kolejowe.
« dnia: 01 Października 2018, 18:43:47 »
Manewry to sobie moze ustawiac jak chce. Na wjazd pociagiem ze szlaku na tor zajety musi byc papier. Definitywnie. I nie ma zadnej dyskusji co do tego.

29
Inne niekolejowe / Odp: Program nie reaguje na pròbe odpalenia.
« dnia: 04 Lipca 2018, 14:05:58 »
Żartujesz sobie, tak? ;) Określenie "pewien program" wiele nam mówi ;)

30
Nie, nie można się "pozbyć". Reszta została wyjaśniona.

Zamykam.

Strony: [1] 2 3