Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - AtapiCl

Strony: [1] 2 3
1
Bieżące Symulatorowe / Odp: Żenująca sytuacja
« dnia: 22 Lipca 2019, 10:58:15 »
Wątek został przywrócony.

Nie wiem co klikałeś, ale tylko napisałeś posta, że przywróciłeś, ale wątku nie przerzuciłeś. Przerzuciłem teraz ja.

2
Bry.

Potrzebne są materiały fotograficzne kabiny EN57AL Kolei Mazowieckich w wersji 2016/17, czyli tej jeżdżącej obecnie na odcinku Tłuszcz - Wwa Wileńska. Jak ktoś może wspomóc, to niech się zgłasza do mnie lub do kolegi @Wiggle ;)

3
Przede wszystkim 160km/h w przewozie regionalnym mija się z celem, za blisko siebie są przystanki i stacje, a koszty eksploatacji pojazdów rosną masakrycznie. 130 w zupełności wystarczy.

OT - Dlatego jest cos takiego, jak pociagi przyspieszone, ktore nie zatrzymuja sie na kazdym przystanku ;) I one 160 sens mają ;)

4
Ja tak tylko przypomnę - bo często przy okazji pomysłu na pojedynczą obsadę do 160 km/h pada stwierdzenie, że w innych krajach to jeżdżą tak bez ETCS(...) - że u nas nie ma ABP klasy B, które reagowałyby w zależności od wskazań semafora. Pod tym względem jesteśmy 100 lat za murzynami. Tym bardziej, że ktoś stwierdził, że nie warto rozwijać tej klasy urządzeń sterowania ruchem i trzeba iść w ETCS. My mamy tylko głupie SHP, które w takich przypadkach nie chroni przed niczym. Ten kto jeździ wie doskonale, jaki głupi nawyk jest walenia w grzyba, nawet jak mamy SHP odcięte. I jak to ma chronić? A to, że podwójna obsada działa jak działa... Wiem o tym doskonale.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 10 Lutego 2019, 20:40:23 »
Aby kierować pojazdami trakcyjnymi należy dodatkowo wyrobić licencje po ukończonej szkole, czy licencja nie będzie już wymagana?

Nie dodatkowo, a podstawowo należy ją wyrobić. Szkoła daje Ci jedynie tyle, że po uzyskaniu dyplomu zawodowego (który dostaniesz we wrześniu) możesz zdawać egzamin państwowy na licencję z marszu, bez kursu. Teoria teorią, a życie życiem i to co w szkole niekoniecznie się pokrywa z tym, co w zawodzie jest w praktyce. Jeżeli firma lub urząd pracy sfinansuje kurs na licencję, to dobrze i nie ma na co czekać. Jeżeli nie, to można zaoszczędzić te 5 tyś. złotych właśnie pomijając samo szkolenie na licencję i próbując zdać od ręki, jeżeli dyplom już masz.

A w dalszym kroku musisz i tak postarać się o to, by Cię jakaś firma zatrudniła na 1,5 roku szkolenia na świadectwo maszynisty. I tutaj albo w zasadzie automatycznie jesteś zatrudniany w firmie, która Cię szkoliła na licencję (jeżeli to jest przewoźnik i chce po pozytywnym uzyskaniu przez Ciebie licencji pozyskać pracownika do dalszego szkolenia), albo musisz kombinować. A różne firmy różnie patrzą na ludzi posiadających licencje, ale nieszkolonych przez siebie na nią właśnie. Po prostu.


6
Infrastruktura kolejowa / Odp: Słuchanie kolei
« dnia: 29 Stycznia 2019, 14:33:36 »
Jak będziesz miał pecha, to Cię i "przy okazji" za nasłuch złapią. Rzeczona sprawa przez policję mogła zostać "założona" niejako z urzędu, bo to policję właśnie (jako zarządce pasma) koleś nasłuchiwał. To, co na chwilę obecną tyczy się kolei, to tajemnica telekomunikacyjna (wygooglujcie sobie co to jest i czego się tyczy). I cały mit polega na tym, że w przypadku kolei zarządca pasma (najczęściej PKP PLK) musi o ściganie Was zawnioskować. Jak siedzisz w domu i tylko słuchasz, to trudno jest takiemu podmiotowi kogoś namierzyć (a wręcz jest to niemożliwe), a i szkodliwość takiej działalności jest znikoma, toteż nikomu się nie chce. Problemy zaczynają się, gdy zaczniesz nagrywać/udostępniać przekaz w internecie/wykorzystywać te informacje tak ambitnie, że PLK poczuje się urażona Waszą działalnością (a zakładam, że jeżeli ktoś się tym dzieli, to na mikolskich forach albo innych FB, gdzie różni ludzie - PLK też - się znajdują). Wtedy jak masz większego pecha, to PLK nie ma najmniejszego problemu z wnioskiem o ukaranie, a policja nie ma problemu z namierzeniem Was (choćby przez zostawione przez Was IP na tych forach/FB).

Dlaczego o tym nie słychać? Nie ma takich przypadków? No więc... Są. Tylko to nie są sprawy medialne, żeby huczało od tego w internetach (to tak jak z udostępnianiem różnych informacji z SEPE itd, PLK też potrafi ścigać to, używając do tego organów ścigania). A jak już jest medialny przypadek, to dotyczy zwykle osobników, którzy zatrzymują pociągi radiostopem, a więc nie tylko nasłuchują, ale i wpływają na ruch pociągów. I za to też dostają inną kwalifikacje prawną czynu. To tak pokrótce.

7
Forum / Odp: Jak usunąć konto w eu07.pl?
« dnia: 05 Stycznia 2019, 22:27:12 »
Poprzez PW ;)

8
Inne niekolejowe / Prośba o wsparcie
« dnia: 21 Grudnia 2018, 20:26:36 »
Witajcie.

Mamy do Was prośbę o wsparcie w zbiórce pieniędzy na leczenie chłopca, który uległ wypadkowi drogowemu podczas jazdy na rowerze. Mimo, że od wypadku minęło już prawie półtora roku, chłopak wciąż potrzebuje pomocy.

https://pomagam.pl/adamkarp

Za wszelką okazaną pomoc ogromnie dziękujemy.
Administracja forum eu07.pl

9
Infrastruktura kolejowa / Odp: Słuchanie kolei
« dnia: 06 Grudnia 2018, 19:28:53 »
Pasmo zarezerwowane dla PKP PLK to nie jest pasmo amatorskie. Kropka.

10
Pomoc doraźna / Odp: Pytania o przepisy kolejowe.
« dnia: 01 Października 2018, 18:43:47 »
Manewry to sobie moze ustawiac jak chce. Na wjazd pociagiem ze szlaku na tor zajety musi byc papier. Definitywnie. I nie ma zadnej dyskusji co do tego.

11
Inne niekolejowe / Odp: Program nie reaguje na pròbe odpalenia.
« dnia: 04 Lipca 2018, 14:05:58 »
Żartujesz sobie, tak? ;) Określenie "pewien program" wiele nam mówi ;)

12
Nie, nie można się "pozbyć". Reszta została wyjaśniona.

Zamykam.

13
Tabor kolejowy / Odp: Pantografy przy lokomotywach ukrotnionych
« dnia: 05 Czerwca 2018, 10:29:20 »
Jeśli się nie mylę to lokotywa według przepisów musi jechać na tylnym pantografie.

Mylisz się. Przepisy nic nie mówią na temat tego, czy ma to być przedni czy tylny.

14
O ile kojarze, EN57-30xx to są nadal oporowe kible. EN57 Kolei Mazowieckich, które wskazujesz na obrazku to są AKMy (wcześniej czoppery). A więc inne sterowanie, inne wyposażenie.  Jeżeli już coś porównywać, to te 30xx do KMowkich złomów 1109 i 1173, które też (tak samo jak 30xx) są to składaki z zagranicy i też są oporowe.

15
Szkoda, ze przescigacie sie w bajerach, a podstawowe funkcjonalnosci w lesie :(

16
Jezu, niektórym z Was za przeproszeniem mikolstwo z butów wystaje. W artykule nie chodziło w ogóle o prawidłowość "załączenia pojazdu". I nie ma to najmniejszego znaczenia.

17
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wjazd na tor zamknięty
« dnia: 21 Lutego 2018, 15:17:15 »
Nie, nie jest.

18
Infrastruktura kolejowa / Odp: Prędkość na SBL
« dnia: 09 Lutego 2018, 21:47:29 »
A kto się im kazał budować przy torach? :D

Mówię o PLK, która wysyła pisma by maszyniści w pewnych miejscach "ograniczyli" podawanie sygnałów. Prokurator nie pyta, czy chciałeś dać spać mieszkańcom. Wskaźnik to wskaźnik, przepis też. A że wprowadza się coraz bardziej idiotyczne zapisy, jak ten o trąbieniu przed ruszeniem z peronu...

19
Infrastruktura kolejowa / Odp: Prędkość na SBL
« dnia: 09 Lutego 2018, 01:00:00 »
Wystarczy, że zaczęły wymagać w innym paragrafie... (§ 12 ust. 6 pkt 10)

Debilizm PLK nie zna granic. A potem te same osobniki przysyłają pisemka do przewoźników, że maszyniści trąbią w nocy.

20
Bieżące Symulatorowe / Odp: Zakończenie wspólpracy.
« dnia: 30 Stycznia 2018, 22:28:38 »
Skoro emanujesz swoją roszczeniowością i pretensjonalizmem do wszystkiego i wszystkich, to nic dziwnego że nikt nie chce z Tobą współpracować.

Zasady znasz.

21
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Stycznia 2018, 09:14:20 »
Zeby byla jasnosc,100% jak w realu dzwiekow nigdy nie uda sie zrobic. Dla mnie runningnoise i stukoty obecnie sa wystarczajace dla symulacji. Z motyka na slonce tez nie ma co sie porywac, bo jest ogrom innych rzeczy do zrobienia.

22
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Stycznia 2018, 23:10:46 »
Cytuj
Teraz wali po głośnikach runningnoise

...który też w kabinie jest odtwarzany na środku, co strasznie mierzi ucho na słuchawkach, że cały czas głośno tylko na jedno ucho coś gra, a na drugie nie :P A stanie na środku w siódemce problemu nie rozwiązuje ;)

23
Prowadzone są już nawet pomiary i statystyki dla maszynistów, które rozróżniają typy taboru, trasy itd bez zbierania informacji z pociągów opóźnionych. Wygląda potem to tak, jak w załączniku. Tyle jakieś statystyki i teoria ;) A w praktyce i tak liczy się rozkład jazdy. Jak PLK rozkład zrobi sztywny, to żaden "eco driving" z tego nie będzie. A takich rozkładów jest coraz więcej.



Gratulacje :)

24
W Polsce pojazdy niejako na siłę wpychają (albo próbują) energię do sieci trakcyjnej. Jeśli w pobliżu nie ma pojazdów, które by ją mogły przejąć, kończy się to wzrostem napięcia w sieci trakcyjnej do ok. 3,9 kV (a czasem nawet i więcej). Natomiast faktycznie jest to spowodowane brakiem przystosowania podstacji do przyjmowania energii z sieci trakcyjnej i oddawania jej do krajowego systemu energetycznego.

Dodam tylko od siebie, że aparatura WN na pojazdach jest tak skonstruowana, by do konkretnego napięcia sieci oddawać prąd do sieci (na wielu pojazdach jest to 3.8kV), a powyżej wytracać tę energię na rezystorach. Dzisiaj na kolej wchodzą też "trendy" ekologicznej jazdy, gdzie zwraca się uwagę na to by rozruch był adekwatny do odcinka i rozkładu jazdy (by jak najmniej zużyć energii) oraz by jak najwięcej oddawać do sieci (i jak najdłużej). A więc by unikać hamowania z maksymalną mocą, by napięcie nie przekraczało tych 3.8kV i energia była oddawana w całości do sieci, a nie na rezystory.


25
Bieżące Symulatorowe / Odp: Zakończenie wspólpracy.
« dnia: 26 Grudnia 2017, 14:33:41 »
Ale mimo to mam nieodparte wrażenie, że to zaważyło i od tego czasu mi ta łatka towarzyszy.

No to uświadamiam Cię, że za dużo myślisz o tym co było, a za mało o tym co jest i może być ;) Są święta i zamiast machnąć ręką na to co było (bo i tak na to już wpływu nie macie), to cały czas tamte akcje są wywlekane. Każdy niech zajmie się lepiej sobą.

26
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Grudnia 2017, 02:37:26 »
A tak brzmi docelowy dźwięk zewnętrzny ;)




27
Ale tak jak zostalo to napisane - w zasadzie w Maszynie jest to poki co uproszczone. Nie mamy tutaj tablic zaleznosci, zeby trzeba bylo rozrozniac polozenia zasadnicze i inne stany logiczne urzadzen.

A i tak - tamta zmiana w zasadzie nie miala sensu. Tak jak i gownoburza o to ;)

28
Prędkość 40 przy manewrach w rzeczywistości rzadko jest spotykana :P Zależy głównie od dyżurnego ruchu, który wg przepisów musi jasno określić, że "po wolnym". A i maszynista też musi "chcieć" taką prędkością jechać przy spełnieniu pierwszego warunku. I jeśli czynniki miejscowe nie ograniczają tej prędkości, to dopiero wówczas i TYLKO przez dany tor tyle jest. Wszelkie rozjazdy - 25 km/h. Więc lepiej zróbcie wszędzie standardowe 25 ;) Jest bardziej zgodne z codziennością.

29
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna na targach TRAKO 2017
« dnia: 26 Września 2017, 23:07:41 »
Wyraziłem swoją opinię na ten temat i pomimo tego że doceniam Twój trud, uważam że prezentacja tak obskurnego pulpitu może i jest wodotryskiem dla mikoli, ale na międzynarodowych targach TRAKO, prezentuje się niezbyt zachęcająco. 
Brakuje jeszcze srajtaśmy dla realizmu i kiepy wewnątrz grzejnika.

Dokładnie. Świeży pulpit też jest realny i też taki jest kiedyś w rzeczywistości, więc natryski mikoli można między bajki wsadzić, że taki jest lepszy. W końcu bawicie się w to już na poważnie, to niech to też poważnie wygląda. I to nie jest żadna złośliwość, serio. Bo idąc tym tokiem myślenia, to IC też powinno odrapanego czecha wystawić i heja.

30
Bieżące kolejowe / Odp: Wstawki kompozytowe
« dnia: 11 Września 2017, 12:36:45 »
Krzysiek - Ty nie widzisz wypadków, bo maszyniści też nie są samobójcami i jeżeli czują, że hamulce są do dupy, to hamują tym co mają na tyle, na ile mogą - z odpowiednim wyprzedzeniem i odpowiednio zaniżonej prędkości. Niezależnie czy dotyczy to wkładek hamulcowych czy innych problemów z hamulcami, które się potrafią przytrafić.

Strony: [1] 2 3