Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - AtapiCl

Strony: [1] 2 3 4
1
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 10:52:13 »
Przestarzalej technologii nie przeskoczycie. Musicie sie z faktem pogodzic, ze babuszka MaSzyna nie nadaje sie do rozwoju w obecnej formie. Szkoda czasu tworcow. Latwiej zrobic cos od zera, niz probowac wyprostowac MaSzyne. Bardzo sie ciesze, ze powstaly inne projekty, w tym komercyjne. Tworza to ludzie, ktorzy na MaSzynie zjedli zeby. To wiele mowi o tym, ze MaSzyna sie nie nadaje do rozbudowy. Tak wiec dajcie sobie spokoj ;) Serio.

2
Forum / Odp: Odblokowanie #eu07 na Mattermost
« dnia: 23 Grudnia 2022, 23:31:42 »
Nie dlatego, ze bylo poblazane samo w sobie, tylko dlatego ze mm nie ma funkcji moderatorskich. Sami wiecie, ze maskotka to taka kara mocno naookolo. Tak wiec takie rzeczy to nie z mm.

3
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 14 Lipca 2021, 21:58:41 »
UTK opublikowało 30 scenariuszy do szkoleń na symulatorach. Wersja dla symulatorów pewnie będzie je miała. A ogólnodostępna ciekawe, czy wszystkie.

Przykładowych scenariuszy. To nie jest odgórnie narzucone i każdy przewoźnik może sobie dowolnie wg własnych potrzeb i uwarunkowań zrobić scenariusze.

4
Symulator / Odp: Niespodzianki na szlaku.
« dnia: 05 Lipca 2021, 17:47:57 »
Troli u nas pod dostatkiem.

5
W takich sytuacjach mogą zdarzyć się dwie rzeczy:

a) Nastąpi korekta rozkładu jazdy uwzględniająca zmianę pojazdu trakcyjnego w danym dniu.
b) Takiej korekty nie będzie (nie zawsze jest to możliwe).

Rozkład uwzględnia profile linii "na trasie" oraz obciążenie i w uproszczeniu rodzaj hamulca. To przekłada się na wynik końcowy, jakim jest wymagany % masy hamującej. Ten z kolei determinuje maksymalną prędkość pociągu.

Dodatkowo przewoźnik może zażyczyć sobie zmniejszenie prędkości "bo tak" i zdarza się, że przewoźnik zamawia rozkład jazdy na prędkość mniejszą (wspomniane EN57 na 100 km/h). Tutaj jest to kwestia czysto uznaniowa przewoźnika.

Jeżeli sytuacja dotyczy punktu a), to sprawa jest oczywista. Jeżeli możliwości techniczne są i przewoźnik nie ograniczy prędkości życzeniowo, to prędkość rozkładowa tam gdzie jest to możliwe (masa umożliwia przy tej prędkości zatrzymanie składu na danym pochyleniu) osiągnie prędkość konstrukcyjną (ale na 99% nie większą niż Vmax z oryginalnego rozkładu).

Jeżeli punkt b), rozkład nie zostanie zamówiony pod zamieniony pojazd (a więc parametry rozkładu są stare) i np. masz w rozkładzie jazdy 114% masy wymaganej i Vmax 120 km/h na jakiegoś zmodernizowanego kibla, a zmieniasz skład na zwykłe EN57, to automatycznie nie masz masy hamującej. Więc musisz ograniczyć prędkość do takiej wartości, której skład podoła się zatrzymać w wyznaczonej drodze hamowania.

Do tego dochodzą niuanse w postaci jak kto sobie interpretuje możliwości ograniczenia prędkości tylko "na odcinek" lub na całą trasę pociągu. Zdarzają się sytuacje, że prędkość ogranicza się na całą trasę, mimo że pochylenie jest tylko na niewielkim fragmencie całej trasy (np. kilometr) i na pozostałym odcinku rzeczywisty % mieści się w widełkach dla wyższej prędkości.

6
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 11 Października 2020, 22:28:27 »
Badania można sobie robić prywatnie, we własnym zakresie i za własne pieniądze. Aby był to uprawniony ośrodek z listy.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Zmiany we wskaźnikach W6a / W6b
« dnia: 09 Czerwca 2020, 12:07:12 »
Dziś pojawiła się Ie-1:

https://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Instrukcje/Wydruk/Ie_1_-_obowiazuje_od_05.06.2020.pdf

Co z tego, że się zmieni sposób, jeśli w praktyce tam gdzie trąbiłeś, to będziesz trąbić nadal? O to w tym wszystkim chodzi, że miało nie być trąbienia w ogóle na przejazdach z rogatkami. To jest istota problemu. A to, że w tym samym miejscu stoi wskaźnik taki czy inny, ale oznaczający to samo dla tego miejsca... To jest nieistotne. Albo inaczej - też jest istotne, bo bezmyślnie wydano pieniądze.

EDIT: PLK dostała zgodę Ministra na odstępstwo i ma czas do 9 grudnia na wymianę wskaźników na gruncie.

8
Pomoc doraźna / Odp: Skompresowana MaSzyna 20.01
« dnia: 04 Marca 2020, 22:04:36 »
Zgadzam się w pełni z przedmówcami. Nie zaśmiecajmy sobie dysku na serwerze, zwłaszcza że nic to nie wnosi. Dlatego plik zostanie usunięty.

9
Ale wiesz o tym, że takowe pojawią się na gruncie dopiero 23 kwietnia?

10
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 06 Lutego 2020, 16:10:13 »
Yyyy... że co? Jak wyłączysz ED na mokrym to podkucie masz gwarantowane.

Nie, nie masz gwarantowane. Na 45WE jest zbyt duża siła hamowania na wózkach napędnych i z ED najmniejszy deszczyk to ciągły poślizg nawet przy drobnym hamowaniu. Natomiast bez ED (samo EP) śmiga się aż miło i nie ma żadnych problemów.

11
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 06 Lutego 2020, 12:32:16 »
Wylaczasz ED i masz spokoj w deszczu ;) To lepsze niz kwadratura kola.

Co do szkolen, w KM swego czasu na pouczeniach byl taki przenosny symulator jazdy pod pokazanie zuzycia energii jazda z i bez tempomatu. Ale to wszystko i tak jest zlozony proces i specyfika ruchu jest taka, ze w aglo wszystko zalezy od rozkladu jazdy i sytuacji ruchowej. W teorii, gdy nie musisz gonic by utrzymac rozkladowy plan - mozesz sobie stosowac eco driving. A praktyka jest taka, ze zwykle gdzies jakis semafor bedzie podany pozniej albo kierownik zwleka z odjazdem i caly idea eco idzie w odstawke. Bo juz musisz gonic.

12
Tabor kolejowy / Odp: EN57 i EN71 z Knorrem
« dnia: 07 Stycznia 2020, 14:15:50 »
Co ciekawe, ilostan podaje też, że jeżdżący 57-1925 ma Knorra od ubiegłej P4 (KLIK), ale w to trochę ciężko mi uwierzyć. Choć gdyby faktycznie tak było, to znaczyłoby, że jeszcze jest szansa na nagranie dźwięków tych styczników, które można by też wykorzystać w MaSzynowym 57-001.

Oczywiście jest to bzdura.

13
Bieżące kolejowe / Odp: Mniej trąbienia na kolei
« dnia: 03 Stycznia 2020, 22:07:54 »
Byc moze postawilo Cie do pionu to dodatkowe, bo maszynista widzial zagrozenie. I to sie nie zmieni. W przypadku zagrozenia sygnal Bacznosc bedzie.

Wszelkie inne podawanie sygnalu kilometr dalej jest bez sensu. Definitywnie.

14
Bieżące kolejowe / Odp: Wjazd do stacji - rozkaz N lub S
« dnia: 30 Listopada 2019, 17:47:09 »
Ale nad czym Wy chcecie się tu rozwodzić? Jak ktoś nie potrafi poprawnie interpretować przepisów, to nic na to nie poradzicie. Wbrew pozorom często pozycja "instruktora" czy innego kontrolera ruchowego niestety nie oznacza, że te osoby mają rację. A wręcz przeciwnie. Co gorsza - często nie potrafią się przyznać do błędu. Dyskusja w takiej formie jest bezcelowa.

15
Bieżące kolejowe / Odp: Mniej trąbienia na kolei
« dnia: 28 Listopada 2019, 12:54:04 »
Jeżeli podpisane zostało to w takiej formie, jaka była ostatnio proponowana... to nic się w praktyce nie zmieni. Zapis o powiązaniu z urządzeniami stacyjnymi (bardzo niefortunny) + cała szerokość przejazdu skutecznie eliminuje większość przejazdów na szlakach oraz te, które są dobrze zabezpieczone półrogatkami i nie było potrzeby w danym miejscu osłaniać całą szerokość jezdni. A takich przejazdów - również na liniach zmodernizowanych jest bardzo dużo.

16
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 27 Listopada 2019, 09:57:39 »
w momencie "zejścia" na niższą pozycję powinno rozłączyć styczniki liniowe i zamknąć je dopiero po przejściu przez pozycję zero, więc nie powinien przyśpieszać

Nie, nic nie rozłącza dopóki nie zejdziesz do 0. Jedyne co, to po zejściu na przetok przestaje się kręcić wał (zostaje na aktualnie wybranej pozycji), przez co można tak jakby ręcznie sterować rozruchem.

17
Trasy / Odp: Blad, Dwie glowice semaforow 4 komorowych.
« dnia: 14 Października 2019, 19:46:25 »
Mam przy okazji pytanie dotyczące przepisów ruchu kolejowego - w sytuacji kiedy na SBL mamy ciemny semafor, możemy go pominąć na takich samych zasadach jak można pominąć S1 na SBL?

Tak.

18
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 24 Sierpnia 2019, 10:56:55 »
W20 led, wie ktoś może z czego to wynika że na jednej stacji w torze 1 na wyjeździe są świetlne a na torze drugim również na wyjeździe na tablicy stałej?

Bo zależy to od drogi. Jeżeli semafor może podać sygnał wyłącznie jednym kierunku, gdzie zawsze będzie występowała skrócona droga hamowania, to wskaźnik jest stały. Jeżeli semafor może podać sygnały zarówno tam, gdzie droga jest skrócona jak i tam, gdzie nie jest - to podświetlany jest wyłącznie wtedy, gdy droga jest skrócona. Zgodnie z zasadą.

19
Bieżące kolejowe / Odp: Bieżące remonty linii kolejowych.
« dnia: 24 Sierpnia 2019, 10:41:32 »
W sumie to bardziej ogólnikowo, ale jeżeli też posiadasz dokładniejsze informację na temat fragmentu lk7 to też chętnie się dowiem :)

Ale o który fragment pytasz? Bliżej Lublina, czy Warszawy?

20
Bieżące kolejowe / Odp: Bieżące remonty linii kolejowych.
« dnia: 18 Sierpnia 2019, 16:16:40 »
Różnie się ma. Nie sprecyzowałeś o którą część pytasz ;)

21
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 17 Sierpnia 2019, 05:22:04 »
Utrzymana w stylu zmodernizowanej magistrali

...i PP zamiast SS? :P

22
Na warsztacie / Odp: Dym z komina
« dnia: 12 Sierpnia 2019, 11:40:52 »
Już są fabryczne, ale ten czarny dym... no nieee, nie czarny. Biały ma być!

23
Symulator / Odp: Wolne pobieranie
« dnia: 10 Sierpnia 2019, 15:26:37 »
Ja też dorzuciłem seeda na serwerze.

24
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Sierpnia 2019, 23:30:28 »
Nie pamietam czy w wersji przedpotopowej parametr mial faktycznie jakikolwiek efekt w tym kierunku, ale wydaje mi sie ze nie.

Miał, miał.

25
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka w lokomotywie.
« dnia: 31 Lipca 2019, 18:43:59 »
Różne są instrukcje. Np. w mojej firmie nigdzie nie jest to uregulowane. I nikt z tego jakoś specjalnie problemu nie robi, dopóki w granicach rozsądku to gra. A monitoring jest prawie już w każdej kabinie. Z dźwiękiem.

26
Bieżące Symulatorowe / Odp: Żenująca sytuacja
« dnia: 22 Lipca 2019, 10:58:15 »
Wątek został przywrócony.

Nie wiem co klikałeś, ale tylko napisałeś posta, że przywróciłeś, ale wątku nie przerzuciłeś. Przerzuciłem teraz ja.

27
Bry.

Potrzebne są materiały fotograficzne kabiny EN57AL Kolei Mazowieckich w wersji 2016/17, czyli tej jeżdżącej obecnie na odcinku Tłuszcz - Wwa Wileńska. Jak ktoś może wspomóc, to niech się zgłasza do mnie lub do kolegi @Wiggle ;)

28
Przede wszystkim 160km/h w przewozie regionalnym mija się z celem, za blisko siebie są przystanki i stacje, a koszty eksploatacji pojazdów rosną masakrycznie. 130 w zupełności wystarczy.

OT - Dlatego jest cos takiego, jak pociagi przyspieszone, ktore nie zatrzymuja sie na kazdym przystanku ;) I one 160 sens mają ;)

29
Ja tak tylko przypomnę - bo często przy okazji pomysłu na pojedynczą obsadę do 160 km/h pada stwierdzenie, że w innych krajach to jeżdżą tak bez ETCS(...) - że u nas nie ma ABP klasy B, które reagowałyby w zależności od wskazań semafora. Pod tym względem jesteśmy 100 lat za murzynami. Tym bardziej, że ktoś stwierdził, że nie warto rozwijać tej klasy urządzeń sterowania ruchem i trzeba iść w ETCS. My mamy tylko głupie SHP, które w takich przypadkach nie chroni przed niczym. Ten kto jeździ wie doskonale, jaki głupi nawyk jest walenia w grzyba, nawet jak mamy SHP odcięte. I jak to ma chronić? A to, że podwójna obsada działa jak działa... Wiem o tym doskonale.

30
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 10 Lutego 2019, 20:40:23 »
Aby kierować pojazdami trakcyjnymi należy dodatkowo wyrobić licencje po ukończonej szkole, czy licencja nie będzie już wymagana?

Nie dodatkowo, a podstawowo należy ją wyrobić. Szkoła daje Ci jedynie tyle, że po uzyskaniu dyplomu zawodowego (który dostaniesz we wrześniu) możesz zdawać egzamin państwowy na licencję z marszu, bez kursu. Teoria teorią, a życie życiem i to co w szkole niekoniecznie się pokrywa z tym, co w zawodzie jest w praktyce. Jeżeli firma lub urząd pracy sfinansuje kurs na licencję, to dobrze i nie ma na co czekać. Jeżeli nie, to można zaoszczędzić te 5 tyś. złotych właśnie pomijając samo szkolenie na licencję i próbując zdać od ręki, jeżeli dyplom już masz.

A w dalszym kroku musisz i tak postarać się o to, by Cię jakaś firma zatrudniła na 1,5 roku szkolenia na świadectwo maszynisty. I tutaj albo w zasadzie automatycznie jesteś zatrudniany w firmie, która Cię szkoliła na licencję (jeżeli to jest przewoźnik i chce po pozytywnym uzyskaniu przez Ciebie licencji pozyskać pracownika do dalszego szkolenia), albo musisz kombinować. A różne firmy różnie patrzą na ludzi posiadających licencje, ale nieszkolonych przez siebie na nią właśnie. Po prostu.


Strony: [1] 2 3 4