Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - blondasek

Strony: [1]
1
Tabor kolejowy / Odp: Tabor kolei DR - DB
« dnia: 09 Sierpnia 2018, 21:49:09 »
Ok, pogrzebałem sobie dłużej, też w koreańskich źródłach i strzeliłem jednego byka.
Nie doczytałem, że lokomotywa Red Flag 1 (na zdjęciu jest następczyni, Red Flag 2) została zbudowana na bazie Skody E30 (https://en.wikipedia.org/wiki/Red_Flag_1-class_locomotive i https://en.wikipedia.org/wiki/%C4%8CSD_Class_E_499.1) a same Skody 22E zostały przez KRLD zakupione.
W koreańskich źródłach jest jasno podane, że ichniejsze CBK PTK opracowało Red Flag 1 na bazie tejże Skody E30. Więc wybacz, ale nie ma szans, by to było spokrewnione z EU04 czy EU20 bardziej, niż poprzez Skodę z której LEW mógł ściągać - na co ewidentnie wskazują podobieństwa.
I tak, do prototypu Red Flag 1 ściągnięto podzespoły z ZSSR -> z Czechosłowacji.

2
Tabor kolejowy / Odp: Tabor kolei DR - DB
« dnia: 09 Sierpnia 2018, 13:19:41 »
Przecież to jest Red Flag 1/2, na bazie Skody 22E:
https://en.wikipedia.org/wiki/Red_Flag_1-class_locomotive
To jest bliźniacza maszyna z EU20. Pudło i wózki ma 100% zgodne.

Jesteś pewien? Z danych dostępnych w internecie wynika, że:
Red Flag bazuje na technologii przetransferowanej od Skody, dokładniej Skody 22E której dokumentacja została zakupiona przez Koreę Północną.
Z kolei Skoda 22E powstała na bazie Skody 12E, a Skoda 12E powstała na bazie BLS Ae 4/4.

Zapewne EU20 miała gdzieś wspólną historię ze Skodziszem (pewnie BLS Ae 4/4), ale w żaden sposób nie był to bezpośredni transfer technologii EU20 -> Red Flag.
Ponadto, Skoda 12E była budowana w latach 1953-1958, gdzie EU20 1955-1958.
Z informacji które można znaleźć na temat EU04, wychodzi, że LEW wcześniej nie budował takich lokomotyw (elektryczne, Co'Co') - prędzej zbudowali ją w oparciu, być może, o Ae 4/4 a może i Skodę - to już moje gdybanie bo na więcej grzebania czasu nie miałem.

3
Bieżące kolejowe / Odp: Nowa hybrydowa lokomotywa dla PKP IC.
« dnia: 28 Września 2017, 00:30:35 »
kacp3r:
dlaczego nikt nie krytykuje tak Newagu, jak PESY? Bo ich produkty od początku są lepiej wykonane, a usterki i niedoróbki są sukcesywnie eliminowane. Impulsy dla KD - po pierwszych kilku miesiącach, gdzie elektronika i silniki szwankowały (plus ta elektroda spawalnicza w przetwornicy), był spokój. Po 4 latach użytkowania w KD pociągi mają się dobrze. Tego samego o produktach PESY napisać nie można. Aha - tramwaje to inna historia, inny dział.

Osobiście uważam, że to będzie niewypał, a ewentualne założone statystyki będą osiągnięte koło 2025.

Strony: [1]