Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - JAN21

Strony: [1] 2 3 ... 8
1
Pomoc w tworzeniu / Odp: Pytania o eventy
« dnia: 24 Kwietnia 2025, 09:19:59 »
Jeżeli dobrze kojarzę (chociaż nie mam pewności bo nigdy jakoś sobie głowy tym nie zawracałem), najpierw odlicza opóźnienie, a dopiero potem sprawdza warunek i uruchamia odpowiednie eventy.

2
Pomoc w tworzeniu / Odp: Pytania o eventy
« dnia: 22 Kwietnia 2025, 22:59:20 »
1. W odpowiednim momencie należy przekazać za pomocą eventu PutValues komendę Shunt z odpowiednimi do sytuacji wartościami. Wszystko jest na wiki ładnie rozpisane: https://wiki.eu07.pl/index.php/Event_commands
2. Analogicznie jak wyżej, tylko komendą będzie Timetable:sciezka_do_rozkladu oraz dodatkowe parametry.
Z tą różnicą, że w tych przypadkach, można eventy PutValues wywołać za pomocą eventu Multiple który posiada wpisanego "właściciela" (czyli gdzieś wcześniej był wywołany przez event wpisany w tor).

Łopatologicznie:
tor:eventX -> Multiple -> (Multiple ->Multiple -> ... ->) PutValues

W takim układzie komendy wpisane w PutValues wskoczą do tego samego składu który wcześniej wywołał tor:eventX. Niema też potrzeby wpisywać współrzędnych więc można sobie zrobić taką zmyślną listę komend jak w obrazku poniżej.

3
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 22 Kwietnia 2025, 22:22:46 »
Dziękuje, jest lepiej. Ustawienie tej wartości na 4 wiele mi nie dało, na 8 już zaczyna być coś widoczne. Ostatecznie zostałem na wartości 12.

Dosyć sporo, spróbował bym jeszcze się pobawić wartościami w zakładce HDR i SDR (w zależności od monitora i trybu w jakim pracuje) i tolerancją auto ekspozycji.

Przy okazji podrzucam swój plik konfiguracyjny pod który stroję wszystkie lampki, niemniej korzystam z OLED'a także nie mam pojęcia jak to będzie wyglądać na zwykłym LCDku.

4
Pomoc doraźna / Odp: Rozmyty obraz
« dnia: 19 Kwietnia 2025, 17:14:29 »
Zmień w ustawieniach startera rozdzielczość bufora na 1080p, albo nawet 1440p jeżeli sprzęt uciągnie.

5
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 18 Kwietnia 2025, 12:19:14 »
Jeżeli świecą, ale słabo to w pliku renderercfg.yml (albo config.manul dla starszych exekow) trzeba się pobawić wartością freespot_factor czy czymś o zbliżonej nazwie (u mnie jest na 4). Jeżeli niema w ogóle poświat to problem leży gdzieś głębiej.

6
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 15 Kwietnia 2025, 20:49:19 »
Ps. Na "promocyjnych" screenach z tego exe były pokazywane chociażby bardzo fajne uliczne lampy (bez tych placków światła) a i tory się nie błyszczały. Jest może szansa na udostępnienie tego?
Jan ma zaktualizowane materiały, chyba nie wrzucał tego jeszcze na repo.
Repo kaliskiej, folder manulexe, instalować na własną odpowiedzialność, na milek-render znikną placki świetlne pod latarniami i semafory staną się ciemniejsze.

7
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Huta Katowice w maszynie
« dnia: 15 Kwietnia 2025, 14:51:58 »
Ile cenisz?
100zł netto za godzinę i można ruszać z tematem, ale ile godzin na to zejdzie, to ciężko stwierdzić.

8
Na warsztacie / Odp: L-4268/LM-4268 ponowne podejście.
« dnia: 06 Kwietnia 2025, 17:46:46 »
Jeszcze trochę i będzie więcej różnych modeli flirtów, niż egzemplarzy na Polskich torach B)

9
Ale po co ci się dostawać na repozytorium? Jeżeli nie loguje cię na repozytorium danymi z forum, to najwidoczniej nie jest to miejsce dla Ciebie przeznaczone, tym bardziej jeżeli nie wiesz co to jest i jak z tego korzystać. 

@Piotr93 napisał, że pobierasz z pierwszego linku paczkę i zależności wymienione poniżej i rozpakowujesz w głównym folderze Maszyny, tak aby struktura katalogowa rozpakowywanych paczek się pokrywała. Tylko tyle i aż tyle.

10
Na warsztacie / Żnin
« dnia: 01 Kwietnia 2025, 22:26:00 »
Witam, przesyłam link do scenerii żnin. https://eu07.pl/userfiles/21553/znin-r2.rar
Pozdrawiam

11
Bocznica / Odp: WRP Braniewo
« dnia: 02 Marca 2025, 14:42:03 »
Już jest gites.

12
Pomoc doraźna / Odp: Radiostop sam się załącza
« dnia: 18 Lutego 2025, 22:19:34 »
Nie, nie, nie, żadne czuwaki, czy inne SHP, faktycznie istnieje taki bug, że przy włączonym AI i operowaniu przyśpieszeniem czasu, czy innymi klawiszami funkcyjnymi jest duże prawdopodobieństwo, że nagle wbije nam się Radiostop. U mnie głównie włączanie/wyłączanie debug mode, to wyzwalało. Rozwiązania niema, można jedynie ograniczyć używanie AI albo klawiszy funkcyjnych.

13
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 04 Stycznia 2025, 23:32:12 »
Lud domaga się osobnych dźwięków przejazdu po mostach/tunelach/etc. oraz osobnego pakietu dźwięków (głównie silnika/stukotów) dla zewnętrznej kamery.

14
Perony w Stradomiu i dużo innych rzeczy z Częstochowy wyleciało przy okazji rozwodu z paczkową L61. Co do wskaźników to nie mam pojęcia. Patrząc po plikach to wszystko jest ok.

15
Na warsztacie / Odp: SDR 19 - Reaktywacja
« dnia: 06 Listopada 2024, 18:10:38 »
Może zamiast walczyć z dwudziestoma latami zaszłości i rozbieżności uzdatniajac bądź co bądź półprodukt niespełniający żadnych standardów, prościej będzie przeznaczyć siły na coś nowszego, wymiarowego i najważniejsze z czystym placem boju?

Ostbahn, Hel, SKM, szerokie tory, taka sytuacja

niestety, ale na ten moment nie ogarniam programu rainsted jest za trudny.

Mówię o dekorowaniu, robieniu obiektów dedykowanych, bądź zajęciem się jakimś innym pobocznym tematem, nie o zagrzebaniu się w nowym projekcie samemu bo tym niczego nie osiągniemy. Rozgrzebiemy całą Polskę i nikt niczego nie skończy.

16
Na warsztacie / Odp: SDR 19 - Reaktywacja
« dnia: 06 Listopada 2024, 16:53:13 »
Może zamiast walczyć z dwudziestoma latami zaszłości i rozbieżności uzdatniajac bądź co bądź półprodukt niespełniający żadnych standardów, prościej będzie przeznaczyć siły na coś nowszego, wymiarowego i najważniejsze z czystym placem boju?

Ostbahn, Hel, SKM, szerokie tory, taka sytuacja

17
Na warsztacie / Odp: Jastarnia
« dnia: 13 Października 2024, 15:34:10 »
Można powiedzieć że trasa na Hel już się robi. Inne stacyje też przewidujesz zrobić?

18
Bieżące Symulatorowe / Odp: Scenerie realistyczne
« dnia: 03 Września 2024, 20:37:39 »
Manewrowo ani nie działa, ani nie wygląda xd

19
Pomoc doraźna / Odp: Nie mogę załadować pliku z modelem do blendera
« dnia: 30 Sierpnia 2024, 16:57:33 »
Zbyt nowy blender. Na 3.6 jeszcze wszystko działa

20
Pomoc doraźna / Odp: Nie działa mi poprawnie Linia 61
« dnia: 13 Sierpnia 2024, 21:47:44 »
Ale co wy tu znowu za teorie wysnuwacie? Chłopu chodzi o NOWĄ L61, nie żadne paczkowe wytwory.
Do nowej L61 jest dołączona praktycznie od zera położona L64, zaś błędy są bo to nie jest w żadnym stopniu skończony projekt.

Co to znaczy nic groźnego jak mi sceneria nie działa ?

Nie, nie działa tylko się ładuje. A czemu się tak długo ładuje? A temu się tak długo ładuje, bo się nie chciało przeczytać tego co Autor miał do powiedzenia. A może jednak nie było nawet szansy zoczyć tego co Autor miał do powiedzenia? Stara paczka ze scenerią została usunięta z serwera już chyba z półtora roku temu, więc obstawiam jakieś lewe źródło, albo wygrzebanie z odmętów dysku i mimo wszystko całkowita ignorancja względem zaleceń Autora.

Proszę wejść tutaj: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,35067.0.html Pobrać nową paczkę, zainstalować i przy uruchamianiu zastosować się do instrukcji Autora (które chyba widać dosyć wyraźnie). Jeżeli jest w tym coś niezrozumiałego to proponuje poczekać na oficjalne wydanie scenerii.

21
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 23 Lipca 2024, 22:42:20 »
Zapraszam do zapoznania się z funkcją przyspieszenia (nie przestawienia) czasu. Ewentualnie mogę zaproponować napisanie własnego scenariusza lub chociaż rozkładu w którym nie będzie takich długich postoi. Jeden człowiek nie jest w stanie wszystkiego uciągnąć i wszystkim dogodzić.

Do klejenia tekstur wszyscy, do narzekania jeszcze więcej, a zrobić cokolwiek ponad to to nie ma nikogo.

Pozdrawiam serdecznie,
"Wesoły" Scenarzysta

22
Brak spacji przed nazwami stacji w relacji?

23
Nikt nie powiedział, że kiedykolwiek od momentu zrobienia nowego terenu dla Częstochowy, tego pęknięcia tam nie było.
Podrzucę w wolnym czasie łatkę żeby słupy działały na paczkowym exeku. A co do Czarncy to nie mam pojęcia. Tam raczej nic nie było grzebane to powinno działać. Możesz zapodać loga, a nuż mi się zechce to poprawić.

24
https://eu07.pl/userfiles/21553/L61-r2.rar

Stradom - Turów jest przejezdność po torze nr 2, dalej nie jestem w stanie dojechać na swojej zasyfiałej paczce bo w Turowie wysypuje xd.
Nie powinno już łamać pantografu na wyjeździe ze Stradomia, ale dla bezpieczeństwa lepiej wyłączyć tą możliwość w ustawieniach.

Semafur powinien być inny i jeszcze niżej, ale nie mamy takiego więc jest jak jest. 

25
ekhm.. ekhm...
Halo, dzień dobry wieczór Witam Serdecznie.

Wielki powrót legendarnej Linii 61! Zmiany względem ostatniej wersji?
-Przeryta struktura katalogowa na wzór tej z Galicyi,
-Całkowicie nowa Częstochowa i odłączenie od "starej" linii_61,
-Wymieniona sieć na tą z Galicyi (zawarta w paczce żeby nie komplikować, nadal wymaga exe z zależności Galicyjskich (z obsługą PBR)),
-Pierwszy raz w ciągu 4 lat, na porządnie naprawione rozjazdy na Kucelince, jak scenariusze się nie posypały (a jest to całkiem możliwe) to na 35% będzie działać,
-Nowy teren w Częstochowie i więcej domków z CityGMLa (tak mam zapisane, ale możliwe, że teren był już wcześniej),
-Jakieś mniejsze lub większe zmiany, poprawki w Kielcach, nie pamiętam bo to już chyba rok jak to robiłem,
-Najpotężniejszy ze wszystkich deweloperów, bez dewelopera postanowił poprawić tabor w scenariuszach żeby nie było braków i zasadniczo tylko dzięki niemu ta paczka się pojawiła, bo takto by kisło kolejne pół roku (oddajcie mu już te range :<)
-Zobligował się również do poprawienia w przyszłości tych różowych cyborgów które straszą w tym jakże pięknym, pustynnym, świętym mieście z tramwajami,

Ogółem to wychodzi na to, że wszystko się ładuje, baza w jakimś stopniu działa, torowisko jest bardziej stabilne, sieć bardziej przypomina sieć, ale całościowo nadal jest lipa i jakoś mnie nie ciągnie do kończenia tego. Scenariuszy nie testowałem, możecie się pobawić i spróbować samemu poprawić, ewentualnie podesłać logi i czekać aż gdzieś mnie znowu natchnie do tego. Może szybciej do tego dojdzie jak zjawi się ktoś kto udekoruje na tip-top Częstochowę. W paczce jest SBT dla jednego scenariusza, można sobie to spokojnie przekopiować i zmienić nazwę coby reszta też się szybko odpalała. Z jednej strony szkoda żeby to kisło (w samym Rainstedzie na liczniku jest ponad 450rbh i pewno drugie tyle przy terenie) szczególnie, że najgorsze (drogi, sieć) jest zrobione. Z drugiej strony ciężko mi przy tym cokolwiek robić po nabraniu doświadczenia przy innych projektach i teraz przynajmniej teren, na pewnym odcinku, wypadało by zrobić od nowa. Podzielcie się swoją opinią na ten temat.

A no i ten, gdzieś w międzyczasie zrobiłem dedykowane semafory (wiszące karzełki dwurzędowe, sześciokomorowe) na Częstochowę Osobową, ale przy przenosinach na nową paczkę gdzieś je wsysnęło, jak znajdę to podrzucę.

https://eu07.pl/userfiles/21553/L61.rar

26
Symulator / Odp: Kolejne pytanie. Tym razem o radio.
« dnia: 03 Czerwca 2024, 14:09:56 »
Przecież tam są 3 współrzędne do wpisania, gdzie środkowa jest wysokością. Na przykładzie od Matka dźwięk odtworzy się 45km pod ziemią. Prawidłowe będzie:

Cytuj
event onstart_radio multiple 60 none radio21 endevent

 node -1 0 radio21 sound 1972.58 0 -45440.9 radiotelefon/radio21.flac endsound
event radio21 sound 0 deb_test_radia 1 5 endevent

27
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 17 Kwietnia 2024, 20:44:55 »
Chyba dla kaliskiej można zrobić wyjątek, gorsze twory mamy w paczce, a kaliska mimo wszystkich wad, posiada jakiś swój klimat.
Gdyby nie to, że mam pół Polski rozgrzebane to mógłbym myśleć o remake'u, poza lepszym odwzorowaniem na pewno pozbylibyśmy się 90% problemów.

28
Ta archiwalna linia 546 dostępna dawno temu w maszynie, nijak ma się do tej w rzeczywistości. W żadnym stopniu nie można jej nazwać scenerią realistyczną, a co dopiero na terenie Polski

29
Cytuj
reszta "ulepów kładzionych z palca" na mapę wstępu niema

Bardzo bym chciał, pomimo wszystkich błędów i problemów jakie ta sceneria posiada, nadal jest jedną z przyjemniejszych do jazdy (jeżeli tylko scenariusz się wykonuje jak należy), niemniej do mapy to ona w żadnym stopniu nawet nie próbuje pasować.

30
Ostatnimi czasy szerzy się tutaj za mało pro-maszynowej propagandy, za to traci się czas na taką idealizującą komercyjne projektyw szczególności tego którego nazwy nie wolno wymawiać
Z tegoż oto powodu przedstawiam wszystkim, propagandową mapę większości scenerii realistycznych powstałych, aktualnie powstających i planowanych na obszarze Polski.

Gógle Mapa

Jednocześnie proszę o współpracę przy dalszym rozwoju owej mapy, wszystkiego nie idzie spamiętać, gdzieniegdzie mógł wkraść się jakiś błąd, zaś niektóre projekty nie mają swoich wątków na forum, mimo wszystko dobrze było by spisać dla potomnych co i kto gdzieś tam, kiedyś tam zrobił.
Interesują mnie tylko scenerie kładzione w Rainstedzie na podkładach ze zdjęć satelitarnych, reszta "ulepów kładzionych z palca" na mapę wstępu niema, gdyż w żaden sposób nie będzie się ich dało przyłączyć do innych linii, zaś scenerie w oparciu o teren NMT100 lub inne mało dokładne dane będą traktowane jako "Wykonane w przestarzałej technologii"

Osoby chętne do wpisu na mapę mogą w wiadomości prywatnej podesłać email konta Google i dostaną uprawnienia do edycji mapy, albo w odpowiedzi do tego wątku wypisać ładnie: odcinek, stan zaawansowania prac oraz ewentualnych współautorów i coś na potwierdzenie autentyczności (wszak nie chcemy przesadzić z ilością propagandy w propagandzie ;) a wtedy osobiście w wolnym czasie dopiszę.

Na mapę (pośrednio oraz bezpośrednio) wpisali się:
- Toprus
- Celuś
- Sm 42 driver
- krzysiuup
- GOPdriver
- Ra
- AIR
- GG
- Danniel
- DjSon231
- Kubcio58
- Felix
- Koszowy
- Maciek Kolejarz
- RooteK
- Skyskaper

Pozdruwki

Strony: [1] 2 3 ... 8