Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mac310

Strony: [1]
1
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM (SerialPort)
« dnia: 03 Lipca 2020, 14:41:32 »
A ja mam takie pytanie bo zrobiłem sobie "atrapę" przedziału maszynowego i wszystko fajnie bo nie muszę bawić się z klawiaturą podczas przechodzenia między kabinami ale niestety nie do końca. Po wejściu do drugiej kabiny stoimy sobie na środku i trzeba użyć myszy, żeby usiąść zanastawnikiem. Czy jest jakaś metoda, żeby te kliknięcia myszą również zrealizować w komunikacji szeregowej?

2
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 12 Kwietnia 2020, 20:38:35 »
To muszę jeszcze raz dokładnie porównać bo na 4E różnicowy działa jak na filmie, a mam wrażenie, że na 303E nie zapala się lampka po popełnieniu. Może coś przegapiłem bo szybko testowałem. Nie było reakcji na symulacji i w związku z tym na pulpicie też się nie zapaliła więc pomyślałem, że 303E ma inaczej niż 4E.
Update. Rzeczywiście to moje niedopatrzenie. Zrobiłem testy jeszcze raz i rzeczywiście różnicowy działa w obu przypadkach.

3
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 11 Kwietnia 2020, 11:44:40 »
Przetestowane i jest git. Mogę zrezygnować z przełącznika wersji exe i dostosowania się do ramki danych :)
Teraz tylko muszę przerobić kod w Arduino żeby uwzględnić obsługę lampki obwodu głównego z symulatora... ale może poczekam na obsługę (enable/disable) zaworu trójdrogowego... Jest szansa?
I jeszcze pytanie czy lampka przekaźników różnicowych działa tylko na 4E czy też na 303E? Bo mam wrażenie, że na 303E nie świeci.

4
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 09 Kwietnia 2020, 09:32:21 »
Wydaje mi się, że zmiana kabiny jest u Milka. Częściej korzystam z jego exe i mam poprawny zapis na taśmie.

5
No tak, słusznie @miko22 dodał, że trzeba uwzględnić wpisy w stosownych plikach .ini o czym oczywiście zapomniałem bo jak się już wszystko poustawia i działa to się zapomina jak się to robiło. Trochę i z tego powodu tworzyłem swoją stronę o historii budowy pulpitu, żebym sam miał do czego wrócić jak zapomnę :D

6
Ja bym spróbował tak.
volatile uint8_t zPC[48] = {0}; // standardowe bajty przekazywane do kodu Arduino
volatile uint8_t doPC[16] = {0}; // standardowe bajty przyjmowane z kodu Arduino

void setup() {
  pinMode(12, OUTPUT);     //ustawienie pinu 12 (wbudowana w Arduino dioda LED) jako wyjście cyfrowe
  digitalWrite(12, LOW);     //ustawienie stanu niskiego na pinie 12
  Serial.begin(115200);     //nawiązanie komunikacji z prędkością 115200b/s
  Serial.setTimeout(10);
  while(!Serial){};     //czekanie do nawiązania komunikacji z komputerem
}

void loop() {

  digitalWrite(12, (bitRead(zPC[2], 1)));     //ustawienie wyjścia 12 według stanu bitu 1 w bajcie 4 w TablicaZPC (kontrolka jazdy na oporach)

  while (!Serial.available()) {};
  Serial.readBytes((char*)zPC, 48);
  Serial.write((char*)doPC, 16);
 
}

Tylko w ini zmień na:
uart COM3 115200 0.1 0.05
Sprawdziłem właśnie na UNO i działa.

7
Potwierdzam, też miałem wpis gfx.skippipeline yes w ini i po zmianie na gfx.skippipeline no artefakty zniknęły i teraz jest OK.
@miko22 dzięki za podrążenie tematu. Przynajmniej się wyjaśniło.

8
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 07 Sierpnia 2019, 15:22:56 »
OK, to grubsza sprawa w takim razie. Popatrzyłem sobie co dalej jest podawane temu bykowi i wychodzi, że jemu też kształtowy się nie podaje tylko świeci na wyjazd SZ. Może i ja taki dostaję ale np. jestem za późno i wygasa, bo z peronu patrzyłem tylko na powtarzacz i nie zwracałem uwagi na semafor, czy mu SZ świeci.

9
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 07 Sierpnia 2019, 14:58:43 »
Ja tego nie ogarniam. Dzisiaj znowu S1 w Kaliszu niezależnie czy jestem blisko czy daleko od W4 (już myślałem, że to ma znaczenia). Jak czekam bez ruchu to nawet zapowiedzi kierpocia nie słychać mimo upływu czasu. Jednak jak tylko się ruszę (po czasie odjazdu) to natychmiast jest odtwarzana zapowiedź do odjazdu ale na wyjazdowym nadal jest S1. Ja w strukturze plików jestem za cienki i nie wiem nawet czego szukać i co oznaczają wpisy w tych plikach. Nie wiem również jak stwierdzić jaka jest nazwa danego semafora, który mnie interesuje. Chyba musiałbym najpierw przebrnąć przez zawiłości pisania scenerii i eventów ;)

10
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 07 Sierpnia 2019, 09:15:45 »
No to sam już nie wiem. Mam coś zmieniać w plikach czy nie? Piszecie o swich scenariuszach, a ja sprawdzałem dołączony do scenerii więc też mam go jakoś modyfikować, żeby działał?
Przy okazji sprawdziłem też cegielski1 i tu w prawdzie stonka podjeżdża do szopy po mnie, spina się, luzuje ale nie wyciąga i tak sobie stoimy w szopie. To też wymaga jakiejś modyfikacji w plikach?
-edit-
Dzisiaj na 190806 już mnie wyciąga z szopy. cegielski1 też pozwolił mi normalnie dojechać do OW, choć na kształtowym (chyba to Kalisz Szczypiorno) też miałem S1 ale tym razem tylko tutaj. Hmm sam nie wiem czy to miało związek z exe czy coś innego zadziałało :/

11
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Sierpnia 2018, 18:02:09 »
Bingo, jak dodałem do eu07.ini dodatkowy wpis
calibratein 2 0 0 0 0to wszystko wróciło do normy.

12
Ja wrzucałem tu rysunki 1:1 dla EU07 i ET22. Są też u mnie na stronie. Może się przyda.

13
Zintegrowana płytka sterowania SZK_v4_pcb.zip do wszystkich kontrolek (opis na stronie Porządki) zawiera w większości powielony schemat (z wyjątkiem WSa, która ma wyjście do płytki mierników NN). Zastosowane tam elementy to rezystory R dla diody (podłączenie z PoKeys) - 390 ohm (dla Arduino przy 5V trzeba dać większe), LR - dla LEDów sygnalizacyjnych (można ich nie dawać ale ja dałem bo chciałem mieć sygnalizację, że działa nawet jak żarówka w lampce się przepali), transoptory PC123 (obciążenie tranzystora 20 mA) lub można dać LTV817 (obciążenie tranzystora 50 mA), diody prostownicze do cewek przekaźników 1N4007, przekaźniki ST-SH-112L. Całość zasilana jest zasilacza ATX (jak wszystko w pulpicie) skąd podaję 12V na żarówki jak mają świecić normalnie lub 5V jak mają być przyciemnione.
W ramach eksperymentu z komunikacją po COMie, na bazie informacji od @miko22 zrobiłem sobie wyjście na 9 lampek przez Arduino UNO. Tutaj wrzuciłem rezystory 1,2K bo akurat takie miałem pod ręką. Fajna zabawa, może zrobię sobie przenośny pulpicik kieszonkowy, żeby zabierać go ze sobą jak jadę w delegacje i wieczorami siedzę w hotelu ;)


14
Chyba mam rozwiązanie. Zamiast wysyłać klawisze bezpośrednio trzeba uzyć makra i wtedy można określić dokładnie sekwencję wciskania i zwalniania klawiszy:
{Shift}{Null}m{Null}{/Shift}
Sprawdziłem i działa dobrze :)
Jedyna uwaga do exe, że załączanie jest natychmiast po wciśnięciu przycisku, a nie po dłuższym przytrzymaniu.

15
Ale nie chodzi o jakąś wyrafinowaną komunikację ze sprzętem. Wyjścia działają (kontrolki, mierniki, manometry, hasler), wejścia działają (hamulce). Moim zdaniem problem pojawił się wraz ze zmianą klawiszologii. Nowa koncepcja przełączania hebelków/przycisków jednym klawiszem komplikuje sterowanie wysyłaniem sekwencji klawiszy z PoKeys (ale prawdopodobnie także z innych kontrolerów). Może okazać się, że np. hebelki zaczną działać odwrotnie. Do tego nie trzeba mieć PoKeys żeby testować. Wystarczyło zostawić alternatywną klawiszologię zgodną wstecznie. W nowej teoretycznie można sobie część rzeczy przemapować w pliku eu07_input-keyboard.ini ale niestety nie wszystkie. Przełączenie stanu zamiast oddzielnie załączenie i wyłączenie jest problemem. Np. WS na pulpicie jest obsługiwany dwoma przyciskami, teraz oba będą działały tak samo więc wszystko jedno, który nacisnę to zadziała.

16
Tabor / Odp: Odp: Eszelon
« dnia: 11 Września 2017, 12:28:33 »
No właśnie. Większość problemów jest związanych z niedokładnym czytaniem instrukcji. Przyznaję się bez bicia, że nie wniknąłem w opis dogłębnie i dziwiłem się, że mam tylko Leoparda na liście. Umknęło mi to, że pozostałe dwa pojazdy są do wyboru na innej platformie. Jest OK, można zamknąć wątek.

17
W końcu po bólach się udało i wywaliłem te haslery z pulpitu. Wersja e3d do 303e. Jak się użyje tego to nie trzeba ruszać oryginalnych tekstur.

18
Aj jaj, chyba trochę za bardzo się rozpędziliście...
No właśnie napisałem, że napisałeś, że wszystko działa z ewentualnymi drobnymi kwestiami, gdzie brak obsługi Shift'a może zrobić małe zamieszanie jak w przypadku WSa. To nie tragedia w sumie bo o innych rzeczach trzeba też pamiętać w jakiej kolejności załączać lub w jakiej pozycji powinien być hebelek przy starcie. Chodziło mi o to, że eliminacja rozróżnienia w kodzie sposobu załączania i wyłączania (czyli klawisz i klawisz + Shift) powoduje, że może się odwrócić sekwencja. Z Shiftem było bezpieczniej bo najwyżej trzeba było hebelkiem kliknąć dwa razy i wszystko wracało do normy. Teraz trzeba będzie pomóc sobie klawiaturą, żeby odwrócić sekwencję w przypadku takiej zamiany. Zastanawiam się jak będzie w przypadku przełączników pakietowych np. rodzaj hamulca lub nastawnika kierunkowego. Muszę sobie to potestować.
Co do Arduino to oczywiście fajnie, że pojawia się nowa możliwość. Sam lubię tę platformę, ale nie uśmiechałoby mi się teraz wszystko przerabiać na inny mikrokontroler i wywalać PoKeys tylko dlatego, że nowa wersja w jakimś momencie będzie niekompatybilna z tym interfejsem.

19
Na warsztacie / Odp: Modyfikacja linii 61
« dnia: 22 Lutego 2015, 23:32:49 »
@sebastian82 no nie wiem co masz na myśli "jak prowadziłem". Wydaje mi się, że normalnie poniżej 40 km/h jak to na wyjeździe. Teraz dokładnie nie pamiętam szczegółów. Może dziś przejadę jeszcze raz to potwierdzę lub zaprzeczę.
Za to sprawdzałem dziś osobowy_1 i zauważyłem, że były tam co najmniej dwa zaniki napięcia, a dodatkowo zauważyłem, że np. dialog o próbie radia po zmianie kanałów jest powtarzany po sobie 3 razy, a informacja o pracujących na wyjeździe 2 razy. Dokładnych szczegółów nie zarejestrowałem bo to był przejazd z młodzieżą i nie nastawiałem się na dokładne testy. Jak dam radę, to przejadę jeszcze raz i zwrócę uwagę na szczegóły.

  Dodano: 23 Lutego 2015, 01:06:47
@sebastian82 Przejechałem jeszcze raz pospiesznym1 i w tym samym miejscu (na wyjeździe z Herbów) pojawił się spadek napięcia. Jest tam słup inny niż pozostałe (bez wieszaków) i chyba to tam zanika napięcie. Chciałem to przetestować jeszcze raz i zatrzymałem się zaraz za tym miejscem chcąc wrócić i obserwować z zewnątrz, jednak zaraz przy próbie ruszenia w tył spadło napięcie. Dziwne bo pantograf był cały czas podniesiony. Podniosłem przedni i napięcie wróciło. Znowu spróbowałem ruszyć do tyłu i ten sam efekt. Pantografy w górze, a napięcia brak. To tak jakbym je połamał, ale nie było to widoczne z zewnątrz i mogłem je podnosić i opuszczać, a napięcie nie wracało. Wyświetlanie sieci, łamanie pantografów i zasilanie pantografów mam załączone.
Logi w załączniku http://eu07.pl/userfiles/20537/priv-priv_linia61_pospieszny1_log.zip

20
Inne niekolejowe / Odp: Pytanie na temat pagonów.
« dnia: 24 Stycznia 2013, 23:11:03 »
EU40 opisał na razie najwięcej z tego co udało mi się znaleźć. Jednak czy ktoś wie gdzie (i czy w ogóle) można znaleźć dokładne opisy umundurowania i dystynkcji kolejowych przed i powojennych? Szukam i nic konkretnego nie znajduję. Mam w zasobach np. czapki i nie wiem z jakiego okresu dokładnie pochodzą i kto je nosił. Chciałbym skompletować inne elementy umundurowania ale chciałbym wiedzieć czego szukać, a nie łapać wszystko jak leci.
Znalazłem coś takiego http://archeo.kolej.pl/faq/grupy.html ale nie wiem jak wyglądają np. stosowne elementy na czapkach powiązane z tymi grupami oraz czego dotyczy dana grupa.

Strony: [1]